• Bish0p

    Ahoj,

    tak jsem včera 4× prorazil duši.

    Se svým Radon slide na monarch plus a 55ce jsem vyrazil pojezdit Špindláckej bikepark. Jako bylo jasný, že na tento rám je to docela hodně ale přesto jsem do toho šel. Celé to vedlo k tomu, že už zase přemýšlím o výměně. Jenže mám trochu problém vymyslet do čeho vlastně jít.

    Nejsem úplně vylízanej, takže tomu zas tolik nenakládám, a navíc se občas jedu trochu projet (tak 30km max.), takže si myslím, že sjezďáka bych neuživil. Ale chtěl bych něco, o co se v bikeparku nemusím bát, nejlíp na pružině.

    Z toho co jsem tak nějak pokoukal mám dojem, že dneska se dělají buď lehoučký AM/EN kola, který jezdit v parku nechceš, nebo sjezdový mašiny, který jsou zase overkill.

    Třeba starej SX trail mi připadal jako něco mezi, co by mi vyhovovalo ale v dnešní produkci jsem nic takového nenašel.

    Existuje takové kolo, které klidně vezmeš do parku ale není to nesmyslná bestie?

    • wilda81  

      Canyon Torque EX

      • Bish0p  

        Jo, to je zajímavé kolo. Od pohledu mi to přijde trošku jak koza. Asi bych to musel otestovat a to je asi problém. Každopádně nezavrhuju.

    • JakeF  

      4× prorazil duši, tak jde měnit rám… lol

      • Bish0p  

        trololo

      • MirosPikos  

        +1

        Spíš bych se zamyslel nad tím, proč si 4× prorazil duši. To neni samo sebou.

        • JakeF  

          Coby, kolo za to může… Kdyby měl 180mm FRko na pružině a butylový gumy, tak nemusí ani zvednout prdel ze sedla přece :). Hlavně si nepřipustit, že by to nedejbože chtělo potrénovat techniku :D.

    • Carloss  

      „Z toho co jsem tak nějak pokoukal mám dojem, že dneska se dělají buď lehoučký AM/EN kola, který jezdit v parku nechceš, nebo sjezdový mašiny, který jsou zase overkil“ naopak spíš nikdy nebyl takovej výběr kol jako je teď.. pokud jsi nižší váha, tak kolo z kategorie enduro tě povozí jak do kopce, tak i dobře z kopce..

      • wilda81  

        AM/EN bych na ježdění v parku opravdu nechtěl … i kdybych vážil 60kg.

        • JakeF  

          Tak ono v parku a parku… Co jsem u nás viděl bikeparky, tak to jsou spíš vybržděnější flow traily, než nějakej superhardcore. A když sám píše, že tomu moc nenakládá, tak asi nebude běžně lítat 15m přescesťáky.

          • wilda81  

            Na druhou stranu asi nemá techniku jako Tatarkovič nebo Fikejz, takže ta technika pod ním daleko víc trpí.

          • Bish0p  

            A jaký jezdíš parky?

            Techniku jako Tatar a Fikejz asi nemam, stejně jako zbytek fóra, o tom žádná.

            Moc tomu nenakládám myslím tak max 2m dropy a 6–7m posíláky. A docela můžu rockenroll pěkně v rychlosti.

            Takže radíš nechat stávající kolo a trénovat v parku techniku?

            • JakeF  

              Zatím Špičák 3×, Kouty 2× a Ještěd 2×. A tam si myslím, že FR/DH bajk není vyloženě potřeba, byť samozřejmě mít kolo speciálně na ně, tak to sjezďák bude.

              Hele, to už si musíš zvážit sám, jak to vidíš… Pokud chceš univerzální bajk na ježdění a pár víkendů ročně v bikeparku, tak si myslím, že se to s EN bajkem na vzduchu celkem dá. Pokud plánuješ posun víc do FR/DH ježdění a do kopce akorát tlačit vedle místní DH tratě a o víkendech lano, tak tě časem výměna kola nemine tak jako tak. Co jsem tím chtěl říct bylo to, že hned měnit celej bajk kvůli pár defektům v bikeparku je zcestná úvaha, začal bych pořádnýma gumama a zvýšením progresivity tlumiče a vidle. To u mě pomohlo hodně výrazně, protože si pořád zachovaj citlivost, ale pokud to vyloženě nezaprasím, tak nedávám tvrdý dorazy, což předtím byl dost problém. Přitom investice pár korun za spacer do tlumiče, někdo šikovnější by si ho vyrobil i doma…

              • svářeč  

                od tebe bych čekal,že poradíš výměnu kola,nejlepe za „S“.pokud si dobře vzpomínám,radona si tu hanil a zatracoval ;-)

                • JakeF  

                  Tak on nemá ten karbonovej, ne? Toho bych se do bikeparku bál pořád, navíc co jsme to pak zpětně dohledávali, tak se na netu popraskaný objevovaly… S-ko proč ne, kdyby se rozhod měnit a měl na to prachy, tak se od nich vybrat nechá a doživotní záruka se hodí :D.

                  • Atilla  

                    No jo, ale zadní stavbu platíš ze svého a že to jsou pěkné měkoučké jebečky:)

                    • JakeF  

                      Chce to hlídat zadní brzdovou hadici, no :D.

                      • Atilla  

                        A taky nejít váhou přes 70kg když nechceš aby se to kroutilo jako žížala:)

              • Bish0p  

                Jasný, taky to tak vidím. To že jsem to tam prorážel byla jen poslední kapka k rozhodnutí. Jinak už nějakou dobu přmýšlím o výměně. Parky chci jezdit co to půjde. třeba 2× do měsíce a na srpen plánuju i Leogang nebo něco tam v okolí. Ale zárověň třeba jezdim i rychleby (s tim, že za tlačení do kopce se nestydim) nebo trasy enduro závodů (Sušice, Szklarska poreba PL) mimo závod. Jak říkám tak megapekla neskáču ale zase se nebojim to poslat v rychlosti nebo z dropu do kamení. Docela se mi zamlouvá Enduro EVO ale ta cena je docela přestřelená. Možná ten Torque.

    • Atilla  

      Hlavně to chce pořádný pláště v butylu. Bez toho se v parku jezdit nedá a hlavně teď v tom suchu.

      • MirosPikos  

        Všechno špatně, chce to nový kolo, nejlépe na rozměru 27,5+ nebo 29+ :)

      • Bish0p  

        Co to je ten butyl?? Našel jsem akorát že je to nějaká sloučenina.

        • Pedro404  

          DH pláště s výztuhou boků, bez nich nemá moc cenu do parku jezdit. Když přidáš freeridovou nebo rovnou DH duši od Maxxisu, tak pravděpodobně dřív zničíš ráfek než bys prorazil duši.

          • Bish0p  

            Aha, takže DH pláště.

            Jezdim Hanz Dampf a byla v tom DH duše. Zkusím jiné pláště.

            • mr.antik  

              uričtě… HD jsou jen takový klasický tenký balóny co nedržej tvar. Prostě tam musí být víc gumy aby se to nějak chovalo…

          • wilda81  

            +1

    • pavlik6022  

      mam slide ed na pruzine, 180 durolux a v bikeparku s kolem problem urcite neni, da se s tim v klidu odjet i dlouhy tripy . Jak rika atila butyl do parku je samozrejme vyhodou

      • Bish0p  

        Já si právě myslím, že pružina by tomu kolu prospěla. Vždycky když jsem prorazil, tak mi to ani jako velká pecka nepřišlo. Je pravda že jsem tlumič trochu přifoukl aby nešel na doraz ale duše byla nafučená na 2.8baru. Myslim, že ta citlivost pružiny by pomohla. Ale beztak chci koupit něco víc terénějšího.

        • Bish0p  

          Když nad tím teď přemýšlím tak bych možná pružinu zkusil. Změnilo to hodně charakter toho kola??

          Mimochodem ten tvuj slide je fakt povedenej. Moc líbí. To měníš každej rok rám nebo lakuješ?

    • Pedro404  

      Já sem v bikeparku prorazil duši i na sjezďáku, to už nevim, jaký větší kolo koupit?

      • Elwing  

        Bezduše nebo nejezdit jak prase ;-)

        • Bish0p  

          Myslim, že jako úplný prase nejezdim ale když je nějakej drop do kamní tak to prostě neumim tak potlumit aby to ránu nedostalo.

          • Elwing  

            To byla jen sranda. Jak všichni píšou, rozhodně DH gumy, zrovna ve Špindlu je spousta volného kamení, tam to roztlučeš nebo proříznej raz dva. Vybírat si dobrou stopu je samozřejmě potřeba, ale ne vždy to vyjde ;-)

    • svářeč  

      ve špindlu jsem se svezl jednou a náhodou taky na slide 140.duše proražená,takže myslím že špatný park i špatný bajk;-)

      • Bish0p  

        Hehe. Dík za podporu :-D

        Mimochodem park ve špindlu pro letošek končí, protože budou dělat novou lanovku.

      • Atilla  

        Na DHčku?

        • svářeč  

          DHčko,tím myslíš trať?

          nevím,po modré,končila dřevěným skočkem.

          • Atilla  

            Takže fr. Pod lanama je DH.

            • svářeč  

              děkuju za informaci:-)

              • Atilla  

                Není zač, Mě jen překvapilo, že by píšeš celý park na prd(ironicky), na DH bych LV nečekal

                • svářeč  

                  tak hlavně že jsi to pochopil:-)

                  proč ne LV na DH?nevím sice jaká tam je DH lajna ,ale nevidím důvod proč by to nesjela.pokud se pilot neposere,bajk nemá problém;-)

                  • Atilla  

                    Tak jestli jsi jel lanovkou na Svaťák, tak jsi jel celou dobu nad ní.

                    • svářeč  

                      nejel,vyšlapal jsem to po svých druhou stranou.respektive ,vyrazil jsem směr horní pláně(nebo jak se to tam jmenuje) a objel to celé ,cesta asi na půl dne i s občerstvením:-D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.