• Nutribird

    Ahoj, vím, že otázek na výběr kola je zde kopa. Ohledně značky Radon toho tady zase moc není a tak by mě zajímal obecný názor na tyto kola a hlavně na tento určitý tip. Osazení a srovnání GEO s ostatními výrobci.

    https://www.bike-discount.de/…l-9.0-900357

    Začínám pomalu pokukovat po novém kole a chtěl bych z nynějšího Trance 27,5 přejít na 29 enduro/trail bike na vyšším zdvihu.

    Neřešte prosím jestli ho využiji nebo ne, kde jezdím a tak. Techniku se učím a snad se i zlepšuji, ale taky už nejsem žádný mladík a potřebuji aby mi to kolo ulehčilo. Největší problém co pustí hlava a taky to dost bolí, když se nezadaří a už se to hůř a déle hojí.

    Optimální cenovka je kolem 70 – 80 000,– Kč. Požadavek funkčí kolo, které bude bavit a držet po kupě.

    Další kola, která mě oslovila.

    https://www.giant-bicycles.com/…29-1-ge-2020 Na Trance jsem koukal prvně, ale celkově ve srovnání s ostatními asi nic moc a je to trail bike.

    https://www.ramala-silhavy.cz/…-matt-m-2019

    https://www.ramala-silhavy.cz/…-flip-s-2020

    https://www.propain-bikes.com/bikes/hugene/

    https://www.sportovnikurzy.cz/…ram-x01.html

    Ocenil bych, kdyby někdo u těchto kol dokázat porovnat GEO a funkčnost. Hodně se mi zamlouvá právě ten Radon, postovaný úplně na začátku.

    Děkuji za věcné komentáře.

    • JehlikCz  

      Mrkni na Scott Genius 9.. a Ibis Ripmo AF

      • theedge  

        Doporucujes jedny z nejdrazsich znacek na trhu ktery maji pomer cena – osazeni tragickej.

        Psal ze ma rozpocet 80k a ty mu poradis Ripmo ? Heh …

        • JehlikCz  

          Ma tam i drazsi kola tak proto. Geniuse sezenes ted ve sleve za pekne kc. Ano osazeni je horsi. Ripmo je nesmysl kupovat v CR u lichvaru. V dobe internetu nebudu platit vic jen proto abych koupil v CR.

    • embi  

      Z vyberu bych neuvazoval bych nad nicim jinym nez je Radon nebo Propain. Ostatni ma prachbidny pomer cena/vykon. Radon ma geo v pohode, ja bych na zavodeni chtel vsak delsi.

      • Nutribird  

        No závodit nechci, jen si užívat zábavu na kole.

      • Nutribird  

        Je pravda, že radon má jedinou chybu a to řazení SLX, to bych asi měnil za XT. Jinak nevidím nic co by vadilo, tedy barva je peklo, ale zase jedinečná. Propain se dá nakombinovat, barva, vidle, brzdy.

    • theedge  

      Z tvého výběru bych vzal toho Rallona – je to z tvého výběu kolo nejvíc do techniky a za mne na něm bude nejvíc zábavy. Je mimo rozpočet co uvádíš, ale za mne je to nejlepší kolo z tvého výběru.

      Pak až Radon Slide Trail nebo Prapain Hugene – výběr asi dle vkusu. U toho Radonu je užší zadní stavba a někde jsem četl že se lehce kroutí – ale je to jedna paní povídala. Hugene je zase celkem vysokej.

      Ginant Trance 29 je lehké trailové kolo – to bych si na posuny v technice, popř. jízdy v horách ( Alpách ) nevzal. Za mne je na hranici XC a Trail kol.

      Trek má tradičně špatnej poměr cena-osazení.

      Můžu doporučit i to Cube 150 SL 29 co sem linkovala luca14 ( jezdím na něm ). Výborný univerzál – dobře jede a v terénu snese fakt dost. Není ultramoderně dlouhý, ale zase je dobře obratný. Je to kolo dost podobné tom Rallonu ( Rallon má o 1° víc položenou vidlici ).

      • ufoncz  

        Ne, Trance 29 opravdu na hranici s XC není. Čísílko zdvihu tlumiče k tomu svádí, praxe je jinde. A posuny v technice díky geo i skutečně dobré funkčnosti odpružení umožní. Ale to platí pro verze, který do 80k nejsou ani omylem, takže pro zadání se nehodí.

        • theedge  

          Sam Giant ma na svych strankach toto:

          Své uplatnění ale najde třeba i jako bike na hodně technické XC maratony. Zkrátka tohle kolo posouvá označení „univerzální trail bike“

          Tak ti clovece nevim co jsem napsal blbe ze te to tak popudilo :-)

          Za mne to neni kolo ktery ho proti soucasnemu nekam posune – zvlast ne v technice a pohodli.

          Proc enduro kola maji vic zdvihu ? Protoze to je blby do techniky, nebo to je min pohodlny ? Asi ne ze … ale samozrejme chapu to ze jsi chtel rict ze to neni jen o zdvihu s cim ja souhlasim.

          Poked mam sahnout po Rallonovi nebo Trance tak vzdycky Rallon.

          • ufoncz  

            Nic me nepopudilo, normalne diskutuju o casti, o ktere uz vim z vlastni zkusenosti dost. Giant ma na svejch strankach spoustu volovin (treba furt ty stranky o 27.5 jako nej rozmeru na vsecko) – parkrat jsem na Tchaj-wanu byl a presne to k jejich mentalite pro byznys cokoli sedi. Btw, videls nekdy krabice zakladnich desek a grafik toho top tchajwanskyho tria? ;) Na XC zavod tak mozna po osazeni remote locku celyho odpruzeni a nasazeni o dve tridy jinejch plastu – a jeste to bude trochu recese (nebo u nas asi jen na Trilogy). Jestli mas taky tak nejak L a SPD, muzem to tady nekde nad Adamovem nebo u Horic prohodit a uvidis, jak ti bude, ci nebude chybet zdvih.

            • Nutribird  

              No Trance 27,5 2015 mám nyní a somosebou jsem nad ním slintal ve 29, ale pokud to porovnám s ostatními ve výběru, zase taková hitparáda to není. Řekl bych spíš nejhorší volba s tím trekem.

            • theedge  

              Ja jsem Mkovej. V Horicich jsem jezdil dneska … ale tam to zase tak neni o zdvihu. Neni to tam moc kamenity ani nejaky extremni koreny – spis hlina. Tam urcite vitezi polozenejsi geometrie a dobry gumy. To jo. Ale ani v te zase Trance 29 nijak nevynika … je to proste prumerny trailovy kolo s malo zdvihem.

              Nejmenovany trail od rozhledny nad Adamovem je rozbitejsi a tam uz je trochu zdvihu navic fajn.

              Jenomze svet nekonci v Horicich a Adamove.

              V Rychlebech i Trutnove se zdvih hodi. Pred mesicem jsem jezdil tyden prirodni traily v Davosu a na kole 130/110 bych tam proste tyden jezdit nechtel, zvlast pokud se tam chces poustet do cernych trailu.

              Zalezi na tom kdo co chce jezdit a jak pohodlny to chce mit … zvlast kdyz uz ma nejaky ty roky. Kolo ktery neco pozobe je fajn.

              • Nutribird  

                Mám 176 cm, takže M taky a Rychleby dva týdny zpět, super dva dny. Znám tedy pouze legal trasy a na tom mém mazlovi jsem projel vše krom Walles. Netvrdím, že jsem si někdy nešlápl, ale jinak to šlo.

                • ufoncz  

                  Presne. Legal Rychleby a 150/140 na 27,5 Spectralovi 2018 bylo az moc. Tam to tak hezky navazuje snad az na jedno misto na Walesu. Spis by se obcas nekde hodilo kouzelny tlacitko na zmenu svetle vysky :)

              • Atilla  

                TT ani Rychleby nejsou na zdvih náročné. Včera jsem byl na trailbiku 140/130mm 27.5" ve Špindlu a Freeride v pohodě, DeepForest taky, ale na DH už mi v některých pasážích zdvih chyběl, ale skalka byla překvapivě v pohodě.

                • theedge  

                  Jo však ať si každej jezdí na čem chce … za 10–15 let to budeš chtít mít taky pohodlnější.

                  • Atilla  

                    Nevím jestli topení ve zdvihu je pohodlnější. Mám i DH a jezdil jsem hlavně na FR mašinách. Záleží spíš na tom jak to chodí než na mm zdvihu. Ty velké zdvihy se na stezkách jako je TT moc neprojeví.

                    • pumpy  

                      Myslim, ze kdyz nemas techniku, zdvih se hodi, aby utlumil spatne doskoky a kdyz umis skakat ciste, vystacis si s mensim zvihem, a mate rozsouzeno.

                      • mirorek2  

                        A mě zas na starých trailech na rychlebech zdvihy vyloženě vadí, propadá se to tam, kde potřebuju jistotu

              • lazza  

                Ty posledni vety bych se asi pri vyberu drzel – zalezi na tom, jak pohodlny (nazdvihovany) kolo preferuje. Ze zkusenosti: na 140/120 sem odjezdil už leccos, naposledy 10 dni ve Spanelsku a Andorre a zdvih tam proste nechybel. Nikde, ani na cernych trailech a v nejrozbitejsich pasazich.

              • ceo  

                zdvihy jsou jen orientační. Smuggler se 120 vzadu podle mě dolekopcem smázne tvých 150 sterea. Na vyloženě rozbitým si samozřejmě trochu víc zadrncá, ale celkově bude rychlejší.

                Trance 29 mají v bialsku vedle Reignů. Já tam teda trpěl na 140/140… To kolo musí vydržet strašně moc, pokud tam dokáže sloužit.

                O čísla fakt nejde, jde o geo a podvozek. Využití zdvihu. Kolem Brna nevím o jediném místě, kde by Trance 29 nestačil, teda pokud člověk není hovado a nejezdí stylem – nasrat – zdvihy to poberou.

                Doporučuju shlédnout zde https://www.youtube.com/watch?… , kde o třídu nižší zdvihy porazily i dolekopcem dost schopného trailbika. Taky stačí na dolekop.com si přečíst recenze Smugglera a Sentinela, druhý se prý chová jako monstertruck i se 140mm vzadu.

                Zdivhy neurčují ani pohodlí to je zase primárně o podvozku a gumách.

                Trutnov neznám, ale Rychleby chtějí minimum zdvihu. Tam je mnohem důležitější dobře vyladěný podvozek. Čímž jsme u podstaty – dobře vyladěný a vyspecifikovaný podvozek zastoupí to co hůř odladěný produkt řeší navýšením zdvihu.

                • ceo  

                  O čem větší zdvihy vypovídají je schopnost odpouštět chyby. Zvětšují „margin for error“. Takže pokud to člověk opravdu hrotí jezdí na nebo za svou hranicí, tam je dobré sáhnout po vyšších zdvizích. Jinak platí výše uvedené. Zdvihy jen napoví charakter bajku, nejsou zcela určující.

                • theedge  

                  Jo tak k tomu se nějak musí postavit tazatel. Jasně napsal že chce enduro-trail 29 kolo, nechce závodit a chce aby mu to kolo to ježdení v terénu ULEHČILO. Čtete vůbec po čem se shání ? Nebo mi za každou cenu musíte dokázat že jste lepší, mladší, zdravější, bohatší a rychlejší ? :-D

                  V čemu mu to ulehčí trailbike se 110–120 zdvihu ? Tím že to bude „drncat“ ale bude možná rychleší, když bude mít super techniku a přesnou stopu ? Všichni drsní závodníci tu řeší kdo koho „smázne“ a kdo bude rychlejší, ale o to tazateli vůbec nejde. Dovedete si vůbec představit že existuje někdo kdo dolu nejezdí na čas a s nikým nezávodí – nechce nikoho smazávat ? :-D Někdo kdo chce prostě jet a užívat si to – ne se s kolem prát protože to „drncá“ a pak ho z toho bolí ramena.

                  Proč argumentovat tím že líp odladěný nízký zdvihy pojedou líp než špatně odladěný vyšší zdvihy ? Proč nesrovnávat dobře odladěný nízký zdvihy a dobře odladěný vyšší zdvihy ? :-)

                  Každej najednou machruje jak jsou zdvihy zbytečný a že na všechno vlastně stačí koloběžka :-)

                  BTW: To Stereo 150 jsi jel ?

                  • Atilla  

                    A trail kolo má kolik? 140–115mm. Na ježdění po ČR pokud nesekáš bikeparky absolutně dostačující a hravější než moderní 170mm endura, která jsou tak někam do BC. S dobrou vidlicí a odpovídající kinematikou je to víc univerzální a zábavnější.

                    • theedge  

                      Proč zase z extrému do extrému … proč to polarizovat mezi nízkozdvihvé trailbiky a 170mm kladiva – superendura ? Takové kolo mu tu nikdo nedoporučuje – ty jsou většinou super long a super slack a musí se na nich umět jezdit.

                      Mezi tím je široká škála kol. Nikdo přece neříká – kup si kolo s blbou geo ale hlavně vysoké zdvihy.

                      Jakej je rozdíl mezi 140 a 150 zdvihu pod zadkem ? 140 pojede a 150 už ne ? :-)

                      • Atilla  

                        Já vím, že máš 150mm a je to nejlepší:)

                        • theedge  

                          Nepíšu to proto že mám 150 :-) ( a jasně že to je nejlepší ), ale vznikla tu debata … dokážeš definovat rozdíl mezi 140 a 150 místo aby sis rejpnul ?

                          • Atilla  

                            A jak to chceš definovat? Lineární vs progresivní? Chceš porovnávat geo, …

                            Ty tady tlačíš 150mm enduro protože ho máš. Já měl (mám) kola se zdvihy 210/180/170/1­60/140/130mm došel jsem k závěru, že pokud nejezdíš závody s ambicemi, tak 120–140 mm je velmi zábavných a k tomu dostačujících na normální ježdění v terénu. Trail bike 140/130 na 29" s agresivnější geo si myslím, že je jeden z nejvíc univerzálních strojů. K tomu jako doplněk DH/FR stroj pokud člověk rád lítá v parku a má pokryto většinu cyklospektra krom drcení asfaltu. Ale teď je velká moda tahat enduro na kde jakou ptákovinu.

                            • theedge  

                              Tak třeba proto že můžeš mít jen jedno kolo ?

                              • Atilla  

                                Jo,taky jsem měl doby kdy jsem měl jedno kolo. A taky to stálo za prd:)

                  • lazza  

                    Jasně že ti musíme něco dokazovat. O to mně, Ufonovi i Ceovi šlo v komentářích především.

                    • theedge  

                      Tak ceo napsal že tam „trpěl“ i na 140/140 … a jsme u toho. Ale hlavně že smázne moje Stereo 150 s kolem na 120ti :-)

                      Nevím jak si to přebrat … myslím že tazateli nešlo o utrpení.

                      • ceo  

                        Trpěl jsem protože mám vepředu 32mm Revelationa… Ten to prostě nedával. Už pracuju na nápravě…

                        Ony ty nižší zdvihy jsou hlavně ovladatelnější a zábavnější.

                        Tvoje stereo jsem nejel a ani po něm úplně netoužím, protože v podstatě podobnou geo mám teď a dnes už je trochu zastaralá. v 18" 1189mm rozvor máme stejný, dnešní geo budou mít 1200+ (→ větší stabilita). Stereo má 150mm vepředu a 66st. HA, já mám na 140mm 67st, takže hlavovka stejná (a budu osazovat asi něco s 150mm). Stereo má o cca. 5mm delší reach, na dnešní dobu hodně kratší, Stereo má kratší řetězovku a podobný TT, samozřejmě kolmější sedlovku.

                        Jinými slovy – tvoje stereo je geometricky hodně podobné mýmu Remedymu. Jsou to podobně zaměřená kola. I já mám svého Remeďáka rád a rochním si touláním krajinou. Jsou to AM bajky v původním smyslu slova. Ale nemůžu nevidět, že se doba a schopnosti posunuly. Taky jsem si myslel, jaký to není univerzál, ale jak jsem začal jezdit s lidima co mají ví EN bajky a těžší věci, začínám cítit limity. Novou vidlicí je posunu zase o trochu dál, ale ve sjezdech ten reach chybět bude.

                        Kdybych vybíral teď, se současnými zkušenostmi, už bych vybíral mezi Trancem 29 (víc výlety méně endura), Smugglerem (party p*čo) a Commencalem TR29 (tank)

                        Asi nejvíc mě láká Smuggler, protože partoška je nejvíc.

                        • theedge  

                          Smugglera jsem samozřejmě nejel … a určitě to je zábavný kolo. Víc long and slack, ale rozvor má taky jen 1184 mm.

                          Stereo je o 6mm delší a má vpředu 160mm při 66°.

                          • ceo  

                            L Smuggler má 1213mm

                            Smuggler má 66st. na 140mm, takže na 160mm by měl 65st … takže slacker.

                            Nezlob se, ale takový to, co je moje, to je nejlepší, to jsem měl pocit, že vyprchalo z lidí nejpozději na základce. Fajn máš Stereo a jsi úplně spokojený, byla to tvoje volba, ale fakt to cpeš všem všude. Což jsem si nevšiml sám.

                            Objektivně geo Sterea už není podle současného mainstreamu, je to na krátkém pólu a poměrně extrémní. Nevím o nějakých kratších rámech. To samozřejmě bude někomu (třeba tobě) skutečně vyhovovat, ale je dobré si to minimálně připustit, né-li uvědomit a podle toho to taky prezentovat. Ono to má samozřejmě i výhody, třeba nižší hmotnost, prostě tam je méně materiálu.

                            Takových atypických případů je ale víc. Třeba na opačné straně Mondraker Foxy 29, ten má zdvihy 160/150, parametry endura, ale charakterem je to trail/am (opak Transitionu). Pokud někdo chce naopak vyšší zdvihy a přitom jezdivé kolo – tohle může být super kandidát. 2019 byly za 85tis.

                            • embi  

                              Ty jsi na te Foxy jel? A kolik jsi toho najel?

                              • ceo  

                                Má ho kamarád. Já asi nejsem úplně rozhodující.

                                čertovi bych už věřil https://www.dolekop.com/…-hrozne-jede

                                (pro ty, kteří ho nečtou, tak čert považuje na české enduro vhodné tak trailbike, a skutečná endura za overkill, proto, když píše závodit, myslí právě české enduro. U velkých endur píše, že by se nebála tratí EWS a Alp.)

                                Trailhunter to ve videu popisoval podobně.

                                A konečně samotný Mondraker Foxinu řadí mezi „all-mountain/enduro“, přičemž pro skutečná endura má kategorii „Super enduro“ (a katerogii trailbike nemá vůbec.)

                                stačí takto?

                                Doufám, že jsem někomu nešlápl do písečku. Sám mám Remedy 29, který by na první každý tipl, že bude enduro, však je to Remedy, ale on to je spíš traibike, což psali i pinkbike a vital – trailbike s tuhostí endura. A tak to je, jako enduro nejezdí. A jen tak btw. pinkbike ani současný remedy 650b neřadí mezi endura, ale mezi trailbike s vyšším zdvihem – podle charakteru. A enduro mag zařadil Ripmo do testu trailbiků. …

                                tím se vracíme na začátek – zdvihy nemusí odpovídat charakteru

                                • Nutribird  

                                  Kouknul jsem, vypadá dobře, ale proč dnes udělat model 2020 a nacpat na něj NX Eagle nechápu. SLX kazeta, XT hazka a řazení, poměr cena výkon lepší. Z důvodu NX bych do něj nešel a k tomu ještě brzdy. Škoda takto zmrvit kolo.

                                • embi  

                                  No ja bych dolekopu neveril ani nos mezi ocima, to je banda amateru. Za to ze si tam necha znacka „otestovat“ produkt, musi zaplatit. Zkritizuje tam imho jeden z nejlepsich tlumicu, co lze koupit a k charakteru odpruzeni Foxy sedi dokonale, ale pruchodnost zadni stavby treba necha nepovsimnutou. Je to test s nulovou informacni hodnotou.

                                  Ja na tech Foxynach uz neco najezdil, pozavodil a poopravoval:-) A muzu ti rict, ze to je plnohodnotny enduro.

                                  Pro me je definice enduro kola nasledujici: kolo, ktere me nebude kvuli svemu geometrii nebo osazeni limitovat v enduro zavode.

                                  Tvuj stary Remedy s Revelationem na 140mm bych teda opravdu jako enduro nebral. Nicmene soucasny Remedy je na enduro zavodech plne pouzitelne kolo, jezdil jsem ho v bikeparku i ja, jezdili ho i na EWS.

                                  Zarazeni kola neudava kolonka na webovem magazinu…

      • Nutribird  

        Jjj, díval jsem se na tvůj profil a kolo bych užíval ve stejných lokalitách. Dobrý tip děkuji.

        • theedge  

          I novej model 2020 je zajímavej … osazenej bez kompromisu a za super peníz.

          https://www.cube.eu/…onteam-2020/

          • mirorek2  

            na mě je to vysoké a krátké… XL

            • Nutribird  

              Je fajn pánové, že se to tady trochu rozjelo i když se to zase začíná točit kolem zdvihu. Nyní mám 32 základní vidli se 140 mm zdvihu a jde cítit, že to není úplně to pravé ořechové. Rychleby jsem si ovšem užil bez problémů a limit byl hlavně v technice. Co si budem, kvalita odpružení hrála ovšem velkou roli v některých pasážích. Tam by to se mě vymlátilo duši. To ovšem neznamená, že nutně potřebuji větší zdvih, ale jeho kvalitu určitě. U baráku mám ovšem traily, které ten zdvih třeba poberou a jsem zde několikrát týdně.

              • theedge  

                Tak pro a proti jsi tu dostal dost, tak výběr už je na tobě :-)

                • Nutribird  

                  Jjj jasně, názory jsou a stále se to tady točí dokola s nějakou menší obměnou. Nedávno se tu řešil právě tvůj výběr a podobná diskuse. Pročítám pravidelně, nasávám info, některá postovaná kola mám možnost zkusit.

                  Uvidím, kol je jako smetí.

    • hAjPR  

      Jel jsem na Radonu Slide i Cube Stereo 150, obojí ve vrcholné nebo skoro vrcholné verzi a jsou to kola hodně podobná…slušný univerzály, obojí dostatečně tuhý, schopný pěkně šlapat, komponentově neošizený. Vybrali jsme nakonec Stereo pro přítelkyni, protože Slide měl docela vysoký stand-over. Ta cenovka za ten SL62 (2600) je super…

      • Nutribird  

        Děkuji za reakci. Ten Radon se mi právě líbí tím, že má vše co na kole chci. Jediná maličkost je výměna SLX řazení za XT. Žádné NX, SX, brzdy Magura, sedlovka Ok. Vyhovující i obutí, bral bych WTB, ale Maxxiss je Ok. Celkově se mi to kolo líbí jako komplet.

        Ostatní kola mají všechny nějaký problém a za tu cenu si to nezaslouží.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.