kotoučovku dopředu AVID nebo DERE hydra

70 nepřečtených
  • vlk

    Přemýšlým o nějaké kotoučové brzdě.Penízek moc není a tak uvažuji o avid mechanika 160mm.kotouč, nebo klysický deore hydraulické.Vím, že tu toho už bylo o tom moc napsáno, ale vlastně žádné řešení, akorát hádky.

    Potřebuji brzdu na přední kolo, takovou která brzdí, ale při tom má trochu delší dráhu na páce kvůli citlivosti.Zkoušel jsem nedávno hazes HFX 9 xc a ta byla moc tvrdá.potřebuji prostě za málo peněz slušný brzdný účinek na xc sem tam sjezd a přitom abych nemusel mačkat až tak moc silou.

    0 0
    • RomanH  

      Ano, bylo toho na toto tema popsano mnoho. Presne tohle Avid splnuje, mam jej. Jestli mechaniku nebo hydrauliku, to si vyres sam.

      0 0
      • vlk  

        no ne já mohu mít od kamoše z usa avid za 2000 na 160mm kotouči nebo deore hydra za 2400.Tak uvažuji, jestli se opravdu vyplatí si připlatit ty 400kč na tu deore, nebo jestli dokonce deore není horší než avid a nemělo by smysl si připlatit.Trochu se bojím té mechaniky -že ten píst je jen z jedné strany a z druhé pevný.Ta deore má posuvné písty asi z obou stran ne?

        0 0
        • wroum  

          u avidu se neni ceho bat. ja bych koupil Deore. hydro je hydro.

          0 0
        • RomanH  

          Podivej, k Avidovy doporucuji kvalitni lanko bovden (mam od Alighatora, pred tim jsem zkousel radialni i klasicky brzdovy), dale doporucuji paky s nastavitelnym krokem (LX, XT, nejake lepsi AVIDy). Chod je hladky, dobra davkovatelnost. Vzdalenost desek nastavuje koleckem. Na 160mm ktouci mi to nikde neskrta, brzdy ucinek je vyborny, davkovatelnost taky. Ale pri delsich sjezdech (letos v Alpach) Te budou bolet prsty jako z V. Jinak, samozrejme mechniky na rozdil od hyder pritlaceji jednu pohyblivou desticku k pevne, ale na brzdny ucinek to nema vliv.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ja bych se bal to takhle zobecnovat. Jsou hydry s jednim pistkem stejne jako mechaniky se dvema.

            0 0
          • vlk  

            napsal jsi „Ale pri delsich sjezdech (letos v Alpach) Te budou bolet prsty jako z V“ -chci se zeptat nevíte jestli by bolely prsty i s těma deore hydrama nebo s těmi by to bylo v pohodě.

            0 0
            • jonti  

              no princip je tam rovnaky, tlacis a ono to brzdi, ci je sila prenasana tlakom kvapaliny alebo lankom. A kedze brzdia priblizne rovnoako, aj prsty ta budu zrejme rovnako boliet

              0 0
              • Jogador  

                Tak podle mě to teda rozdíl bude, ono přenášet tlak hydraulicky, nebo mechanicky, je podle mě rozdíl. Navíc se tim hydro brzdy vychloubaj, že ubrzdíš jednim prstem. Já mám mechaniky, ale až přijdou penízky, přijde něco mokrého…:)

                0 0
        • pavelH  

          jen trochu k ceně. Ani nemusíš dovážet z USA. Na Akcebike, maj 160mm za 1999kč.

          0 0
          • pavelH  

            jsem nenapsal že AVID

            0 0
            • Pá-dlista1  

              A taky tam pisou, ze desticky pridrzuje magnet…

              0 0
              • pavelH  

                tím chceš říct, že když je to starý model, že jsou špatné? Mám oba typy a brzdí obě skvěle

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Nerikam nic :) Jasne, ze nebrzdi spatne. Jen desticky pridrzuje magnet… :) V kterym to bylo roce? 2001? Na dejepis jsem fakt spatnej :)

                  0 0
                  • pavelH  

                    tak nějak, 2002 už byly pružinky (myslím). Já nevím, nikdy jsem s těma magnetama problém neměl. Můžeš mi říct, co je na tom systému špatného? Neraď mi zase vyhledávání ;o)

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      cituji: „…moje CPS (asi model 2002) mají destičky chycené jen magnetem, takže cinkají a bimbají a tak…“ „…Vraj to piska, lebo magnet nedrzi dobre dosku…“

                      Ale nic proti magnetum. Jen jsem chtel proste upozornit na to, ze je to cca 4 roky stara bikova soucastka. Ale treba tam kecaj. Tam treba nabizej veci jako Hayes HMX-2, ktery vubec neexistujou.

                      0 0
                      • onegear  

                        Ten popis – desticky pridrzuje magnet – ma na svych strankach i autorizovany distributor avidu u verze 2004 :)

                        0 0
                        • vlk  

                          To je nějaké divné.Že by se vraceli ke starší technologii ,kterou používali před léty?Nicméně já mohu mít od toho kamoše z letošní model a údajně mu v obchodě tvrdí, že tam jsou pružinky.Pokud ty magnety cinkají a brzdné destičky moc nedrží, tak to je asi nahouby.Spíš si myslím, že na akcebike prodávají pěkně starý výrobek.A už kvůli stáří bych ho nebral, když mohu mít novou.

                          0 0
                          • hanz  

                            nejsem si jist ale mam takový pocit že magnet je ve všech avidech, jen od roku 2002 přidali ještě pružinku. jezdil jsem 2002-ky a tam když jsem vložil desky bez perka tak přiskočili k pístkum.

                            0 0
                            • RomanH  

                              Neni, nicmene i bez pruzinky ty desticky drzi, ale strasne to rahta. Jezdil jsem tak 1 tyden, kdyz jsem cekal na nove a pruzinka mi diky ojeti desticek prekazela.

                              0 0
                              • marapara  

                                Můžu potvrdit do cinkání a rachtání. Hlavně při jízdě po kostkách. Ale dají se koupit destičky Fastop včetně pérka, které se vloži mezi destičky a přitláčí je k pístkům, takže se dističky ani nehnou a nehlučí. Jezdím s nimi letos celou sezonu a bez jakýchkoliv pazvuků a problémů. Stojí necelé 400 (destičky i pérka) … ty pérka se dají koupit i samostatně za 25,–/kus. On ten magnet stačí, aby držel destičky na pístcích, ale nestačí, aby se nepohybovaly do stran a způsobuje to rachtání, narážení destiček do třemene. Model 2002 to má už řešené tím pérkem automaticky. Na brzdění to ale nemělo vliv. Sám vozím avidy 4 sezony, sezonu mám 180 mm kotouč vepředu a brzdí skvěle. Řekl bych srovnatelně s hydrami deore. Brzdím také jedním prstem.

                                0 0
                      • pavelH  

                        aha, tak to budu asi š?astný člověk. Mám na zimáku Avid CPS 2001 vpředu 185mm vzadu 160mm. Ani jedna z brzd nevydává žádné „cinkání ani bimbání“. Naopak se mi systém H pružinek nelíbí ani trochu (Mám na druhém kole Avid CPS 2004). Myslím si, že až desky dojezdím na úroveň tlouštky pružinek, začnou problémy. Zatím to není aktuální. Uvidím. Jinak máš pravdu v tom, že pokud nekecají je to 4 roky staré. No na druhou stranu mám pocit, že zrovna u Avidů se kromě systému uchycení destiček na brzdě nic nezměnilo

                        0 0
                        • RomanH  

                          Problemy s pruzinkou nastaly na konci zivotnosti desticek (po cca 4000 km). Pak jsem dal nove a byl (je) opet klid.

                          0 0
          • vlk  

            no jo jenže to je model bez pružinek desky drží magnety.asi 3–4roky staré.Navíc uvažuji o tom, jestli by se nedalo něco ve slevě koupit na sportlife.Ale stále uvažuje mezi deore hydra a mechanikami avid.Do alp na dlouhé brždění, aby mě nebolely ruce byste brali raději které z těchto dvou.

            0 0
            • wroum  

              deore

              0 0
            • Petr SE-D  

              Mám deore dva roky a doporučuji, bez jediné potíže a řekl bych, že brzdný účinek je velmi dobrý. Ze začátku mi trochu cinkal zadní kotouč, ale po několikerém :) seřízení-vystředění v pohodě. Rozhodně bych je za mechaniku neměnil.

              0 0
    • vlk  

      jo ještě u deore hyder se tedy asi používají taktéž pružinky?

      0 0
    • vlk  

      tak všem díky, vezmu si tu deore hydru.

      0 0
    • metronom  

      A jeste malilinkata otazecka. Zavzdusni se deore pri otoceni kola vzhuru nohama?

      0 0
      • kovar  

        ne

        0 0
        • metronom  

          Dekuji za velmi obsahlou zpravu ohledne meho smeleho dotazu nikoli neptajiciho se na propustnost vzduchu obracenou stranou mince diskove, uz je mi vesechno jasne, jen mi neni jasne kde vezmu minci mincovni na uplaceni urednika ci prodavace prodavajiciho prodejni zbozi zvane brzda diskova predni 1ks. :)

          0 0
          • Air  

            ty mas teda zajimavou praxi nakupu novych soucastek na kolo :) takhle shanis podpultovky?

            0 0
      • JirkaD  

        Může! Nebo alespoň já to dokázalkdyž maje bika na řídítkách jsem několikrát stisknul brzdovou páčku.

        0 0
    • djano  

      Z mojej skusenosti odporucam Avid. Mam ich rok a pol, paky SD Ti, neskrtaju, este nebolo treba menit lanka ani cistit bowdeny (neprerusovany). Co sa tyka brzdnej sily, je regulovatelna (zmenou paky na brzdovej packe) a subjektivne brzdia lepsie ako stare Deore. Mam 525 (mozno 555 su lepsie), brzdia slabsie ako Avid a predna mi po case zacala skrtat (nie je to ohnuty kotuc ako som povodne myslel, vyriesim to podlozkami). Mam ich namontovane iba dva mesiace (cca 1600 km), ale viac z nich nedostanem. Mozno s inymi dostickami ako povodnymi budu brzdit lepsie.

      0 0
      • kovar  

        S jinými destičkami to může brzdit jak lépe, tak i hůře. Ono destičky jsou základ, pokud jsou desky špatné, tak brzdu už nic nespasí.

        0 0
    • lolek  

      Jaky je vas nazor na kotoucovku vzadu? Nebo si myslite, ze davat ji dozadu na XC je zbytecnost?

      0 0
      • kovar  

        jak zbytečnost? Nebrzdíš zadní brzdou?

        0 0
        • lolek  

          brzdim :) ale myslel jsem to tak, jestli nestaci ke „splneni funkce zadni brzdy“ vecko a neni kotoucovka zbytecna investice, ktera by mohla byt vynalozena na jine casti kola smysluplneji

          0 0
          • kovar  

            kotouč vpředu nebo vzadu – mě připadá volba kotouče vzadu do náročnějšího terénu smysluplnější, už jsem to tu rozebíral :-)

            0 0
            • lolek  

              A co myslis tim „narocnejsi teren“? Blato a mokro? Nebo prikre sjezdiky? Ja si myslim, ze za sucha ti to v prudkych sjezdech a technickych castech moc nepomuze, protoze kotoucovkou v pohode zadni kolo bloknes a pak uz ho jen tahnes za sebou. Ale za mokra ti nic jineho nezbyva. Predni brzda za mokra se casto = smyk a pad z kola

              0 0
            • lolek  

              Za sucha je podle me urcite bez debat lepsi kotoucovka ve predu. Dival jsem se na to tve kolo – ty jezdis rad v blate? Nebo ti opravdu nechybi kotoucovka vepredu? Vzdyt to zadni musis bloknout uplne snadno a pak musis dobrzdovat v podstate vetsinu V-brzdou. Nebo jsi lehci jezdec a staci ti to?

              0 0
              • kovar  

                V blatě pokud možno ani nevyjíždím. A proč bych nutně musel blokovat zadní kolo?, když nechi, tak neblokuji, ne? A v předu mi kotoučovka nechybí, však tam mám brzdu, která brzdí, tak co si víc přát, že jo :-) Kombinace vpředu kotouč a vzadu véčko má pro mě menší funkčnost v náročnějším terénu než kombinace vpředu véčko vzadu kotouč. Náročnějším terénem myslím hlavně marast, volné kamení, prudké sjezdy, ve kterých je nutné jet pomalu atd a o to mi běží, ideální podmínky (asfalt, tvrdý suchý povrch) neřeším. Jó pokud by se pořádaly závody na zpomalení – na asfaltu by každé kolo bylo taženo motorovým vodičem stejnou konstatní rychlostí, pak by zazněl startovní vystřel a v tom okamžiku by se tažné zařízení uvolnilo a který závodník zastaví drív, tak vyhraje, tak to potom jo, to bych si dopředu dal hodně velký kotouč.

                0 0
                • Air  

                  ja kdyz jedu prudky sjezd, tak obycejne drtim obe paky v prstech a kdyz predni moc brzdit nemuzu (mj i ten sterk – kvuli podklouznuti) tak drtim hlavne tu zadni a ta obycejne zacne smykovat.

                  0 0
                • djano  

                  S tym blokovanim ZK suhlasim – ak nechcem, tak neblokujem. Okrem toho vecka mam jedovatejsie ako kotucovky, s nimi skor dostanem koleso do smyku. Kotuce som tam nedal pretoze je to teraz moda, ale teraz nemusim stale kontrolovat (a menit) rafiky a menit brzdove gumicky. Blatu sa nevyhnem a vsetci viete ako na tieto komponenty posobi. Vecka som nechal iba na biku co mam na asfalt (aj ked XTR su asi na cestu predimenzovane…).

                  0 0
            • enjoy  

              hele ja skoro porad i v tezkym terenu pouzivam vic predni,to bych fakt nerad mackal vecko a vzadu kotouc.ale dohadovat se s tebou…:-)

              0 0
      • MartinXC  

        Ano, myslím si to. Vůbec brzdy na XC jsou trochu jinak dimenzované než FR, DH. Kromě silného blata a sněhu-mrazu bohatě stačí Véčka.

        0 0
        • lolek  

          Ja treba citim potrebu kdyz jedu v mokrem terenu mit hlavne dobrou zadni brzdu. Protoze predni je to dost casto o hubu, a kdyz ta zadni bude diky mokru mit horsi ucinek, tak je to pak blby. Myslis si, ze staci V-brzda dozadu i bajkery s ne zrovna chrti postavou?

          0 0
          • MartinXC  

            Když ta přední nekouše a rozumně dávkuje, tak je to jedno. Véčko vzadu stačí na zablokování zadního kola vždycky. (za předpokladu viz moje minulá reakce)

            0 0
      •  

        myslim že je to zbytečnost, jelikož od doby co mam kotouč ve předu zadní používám jen sporadicky, tzn. když de do tuhýho a když zkouším brzdit jen zadní, pochopiteelně aby se otáčelo kolo, tak mi prostě připadá že to nebrzdí, takže bych to zvážil ;)

        0 0
        • lolek  

          Takze bys rekl radsi koupit lepsi brzdu dopredu (treba Hope) nez nejake hydraulicke Hayesy HFX 9 XC na obe kola?

          0 0
          •  

            hm no tak tady zase zalezi jak jezdis a co od brzdy cekás a dost taky hraje roli hmotnost jezdce, ale asi bych sel do kotoucu na cely kolo, kdyz uz, vetsi kotouc + metalický desticky tomu docela pomuzou a nebo koupit 185(ted se omlouvám Pádlistovi, nevím jestli hayes dělá 180 nebo 185 ) kotouč dopředu a 160 dozadu, pokud teda nemas nejakej vylozene chrtici stroj s light vidlí, kerá by to spatne nesla

            0 0
            • hanz  

              hayes dělá 6 a 8 palců, že by dělal něco uprostřed nevím.

              0 0
              •  

                už si to budu pamatovat, dík

                0 0
          • K2  

            a nebo koupit kotouče na obě kola a dopředu dát větší kotouč – I tak lze vylepšit průměrnou brzdu.

            0 0
    • kolobrnda  

      Ahoj. Kolobrnda radí nejlíp. Přece si nechceš dát na přední kolo mechanickou brzdu???!!!! Hele, pojedeš někde nějakou prasárnu a myslíš, že lanko Tě vytrhne?? No, jo vlastně pod kopcem ho seřídíě, vždy? maj to zázračný kolečko. Jestli radím, tak hydro. Avid je dobrej, kousavejk, bacha. Běž do DEORE!!!!

      0 0
      • hanz  

        jezdils vůbec někdy avida? nejlepší jsou rady co nic nevysvětlujou a ještě k tomu od 20 min starýho nicku. Takže až se zase budeš chtít někde vylevit jdi na náměstí.

        0 0
        • enjoy  

          nezni to od nej az tak nesmyslne:-).az na tu posledni vetu:-))

          0 0
          • hanz  

            až na většinu vět…jediná co dává trošku smysl je ta první a poslední

            0 0
        • kolobrnda  

          Právě že jsem jezdil docela dost brzd. Avid není špatnej, ale nebezpečně kousavej a to se nevyplácí. Hydraulika má také svoje – ,ale nemusíš ji alespoň po „každým“ sjezdu seřizovat!!????

          0 0
          • hanz  

            no ono hodně záleží jaký páky k avidu použiješ…takže jestli máš páku na krátkej chod tak pak opravdu avid může bejt kousavej a díky maličkatý vzdálenosti desek od kotouče možná pak musíš často seřizovat. S pákama xt byl krásně dávkovatelnej a seřizoval jsem jednou tak za cca 200km.

            0 0
            • MartinXC  

              Jak jsi měl ty páky nastavené ? (pro srovnámí, mam to samé XT a CPS)

              0 0
              • hanz  

                všechny měsíčky ven a chod tak 1cm páky než se dotkly desky kotouče, lanko nerez a bowden aligator. páky to byly ty starší xt k 8 řazení…označení si už nepamatuju ale vím že to chodilo líp jak s original avidáckýma pákama.

                0 0
                • MartinXC  

                  Dík, mám to stejně nastavené, navíc jsem vymezil i ten váleček co drží lanko v páce, aby se neposouval nahoru při povolené páce – tím jsem trochu zkrátil mrtvý chod, takže teď mám 0,5cm lehké namáčknutí a desky šustí a pak tak 3cm páky do zablokování. Pak už to jen pruží – tak 1cm ke gripům. Spokojenost. A podobně mám nastavené véčko Ultimate vzadu. KDyž jsem jej měl vepředu, brzdil za sucha srovnatelně s CPS.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    1cm ke gripům?… to máš rád hodně volné nastavení, nebolí tě z toho prsty v dlouhých sjezdech? a jak jsi to vůbec u té mechaniky dokázal, že zabere po 0,5cm a jde až tak daleko, tolik ten bovden a páka pružit přeci nemůžou…

                    0 0
                    • hanz  

                      myslel spíš že pak ještě 1cm pruží(jako v chodu), ale ne že jí dostane až ke gripům-alespon jsem to tak pochopil.

                      ale s obyč lankem a total shit bowdenem bych si asi dokázal představit pružení až ke gripum

                      0 0
                      • MartinXC  

                        Takže je to dvěma věcma:

                        1. nastavení unikátní pro XT páky, kdo je má ví co tím myslím – ve výkonnějším (Medium, High) nastavení je první část dráhy páky (rolnička putuje v okénku dolů) určený k přiblížení čelistí (krátký pohyb páky, dlouhé zkrácení lanka dráha, malá síla), brzdí to až od dosažení dolní polohy (dlouhý pohyb páky, malé krácení lanka, velká síly), v závěru pak páka (integrovaná s řazením) trochu propružuje.

                        Mám ji na High a co nejblíž k rukojeti (stavěcí imbus) a k tomu jsem vyblokoval tu první část dráhy páky plastovým kroužkem, takže páka je vpodstatě v záběrové poloze.

                        1. na třmenu – podle toho, ve které poloze páky je zafixované lanko, je i průběh brzd.síly (de facto ve které části sinusovky je nastavený průběh brzd.síly). Desky mám nastavené pár desetin od kotouče (tlouš?ka vizitky – 3 desetiny ?).

                        Teď jsem si to radši změřil (je to maličko jinak): První část je 1,5cm (přiblížení desek), střední 2cm (brždění), závěr ke gripu 1cm (propružení – musím hodně zabrat všemi prsty – v té poloze se v provozu nepohybuju, skřípnul bych si ukazovák).

                        0 0
                        • McBlacky  

                          jo díky, mě nejvíc zajímala délka průběhu brzdící fáze tj. 2cm. 3cm se mi zdálo opravdu hodně…

                          0 0
                          • MartinXC  

                            Nejvíc se na tom podepíše stoupání závitu na páce třmenu. Jinak ty 3cm by se daly udělat kantíkovýma pákama (zkoušel jsem, ale nemělo to konec) … a taky třmenem našišato ke kotouči :-)

                            0 0
            • kolobrnda  

              Jo, to je možný. Máš pravdu. Mám rád rychlou reakci brzd. Naštěstí u hydraulik co teď mám tak chod je dostačující.

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce