Horské kolo OLPRAN za 2640 Kč !!!

105 nepřečtených
  • aitim

    V patek jsem byl nakupovat o pulnoci v TESCU a pri prochazeni regalama me zaujalo toto horske kolo svoji cenou.

    Nemeskal jsem a bezel si ho prohlednout. Lidi, to kolo melo plastovy celisti u V-brzd – mno mozna byl unitr nejakej drat, ale zvenku to byl fajnovej cernej plast. Neodolal jsem a zkusil jak brzdi – mno na Vecka brzdily teda dost dobre – spalky se ani nedotkly rafku – pri stisknuti brzdove packy uplne nadoraz byla mezi spalkem a rafkem asi 1cm mezera – proste husty :)

    Zkontroloval jsem i kliky – meli perfektni nalestenou sedivou barvu plastu a tusim, ze plastovej byl snad i retez.

    Pote co jsem se skodolibe nasmal jsem pomyslel na chudaka cloveka, ktery si v neznalosti a ve snaze usetrit tohle kolo koupi – a pak s nim vyjede nekam do prirody.

    Hned vedle stalo celopero za tri – neodolal jsem a zkusil stlacit predni vidli znacky TSR (ne, neni to RST) – vidle zajela za doprovodu skripaveho zvuku dolu – nicmene uz nevyjela :)

    Chtel jsem si vyzkouset i zadni pero a na kolo sednout, ale pak mi doslo ze pri svych 90ti kilech bych to mozna rozlomil a musel to jeste zaplatit. Tak jsem se na ten zazitek nmusel vykaslat a radsi se sel podivat do regalu s napisem OLPRAN – VSE PRO KOLO na nahradni dily a komponenty. Tam jsem se opet skvele pobavil :)

    Pokud budete mit nekdy o vikendu v noci volno, zajedte taky do TESCA za zabavou :)

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Moje máti ma na svym Olpránu, taky plastovy celisti brzd, a kdyz se dobre seridi, tak s tim ten slick do smyku dostanes. Asi v nich zadnej drat nebude. No podivej treba na paky Magura Julie nebo HS 11 nebo SRAM temer obecne. Taky je to jen plast.

      Mel jsem na weekend pujceny kolo a pravou kliku melo ocelovou zastriklou v plastu ve tvaru masivni hlinikovy kliky v povrchove uprave chrom. Nejdriv jsem se hodne smal, ale za ty dva dny se na levy strane vystridaly 2 hlinikovy kliky. Jedna praskla, druha ohnula. O pedalech ani nemluvim. A ten plastový šmíd drzí jak helvetska vira.

      Tim se nechci nedejboze zastavat Tesco kol :)

      0 0
    • lubos  

      No nekde na zapade si takhle kdosi koupil celopero a vyjel s tim na sjezd do lesa. Skoncil spatne, je na invalidnem vozicku , myslim. Pak nevim zda on, nnebo podobny pripad zazaloval dotycnou firmu, za to, ze prodava kola do terenu, co nevydrzi. Nebot ak nejak … nepamatuju si presne.

      0 0
    • Santus  

      To jsi se asi díval na nějaký kvalitní, drahý kolo z vyšší řady. Pravě mě došel leták Tesco kde je horské kolo Olpran-Spider, 18 rychlostí, damské, pánské, model 2004 za 1599kc.

      0 0
    • Žanek  

      Už jsem viděl i „horské kolo“ za skvělých 1990Kč. Jinak v těch véčkách je zatavenej kus plechu, ale na pevnost to asi vliv nemá…Další výdrb, který jsi neodhalil je zadní šesti nebo pěti kolečko. Zuby mají tvar lichoběžníku, něco jako náběhy se nevede. A ty kolečka se móóc rády zadrhávají. A další věc, kterou jsem registroval, že u „lepších“ kol(tak za 3000) dávají občas kola s rychloupínákama do rámú pro radní osu s matičkama – šlápneš a zadní kolo se posune a opře o vzpěru zadní vidlice…To se vyplatí!

      0 0
      • lubos  

        Je mi z toho spatne :(

        0 0
        • Žanek  

          A to o tom jenom čteš. Já to přes léto musím opravovat…

          0 0
          • lubos  

            To vubec jde opravit ?

            0 0
            • kOmE  

              Jde ale jedine palici /:-)

              0 0
              • Žanek  

                Opravit se to většinou nedá. Když ti na to kolo dají řadící páčky s jiným krokem, než potřebuje šaltr tak toho noc nenaděláš… Jinak máš pravdu, při opravě těchto „kol“ patří mezi nejužívanější nářadí právě kladivo, hned za ním sikovky..

                0 0
      • Santus  

        Jo ty matičky na zadní ose je dobrá věc. Před čtrnacti dny jsem kamoša (svátečni jezdec) vytáhl na kolo a on tam měl ty matice, ale moc jsme toho nenajeli, protože když zabral tak se mu kolo posunulo, jak píšeš a šprajclo o zadní vidlu. Jako bonus k tomu dostal brutální osmu, která nešla vůbec vycentrovat.

        0 0
        • moriarty  

          To jako zabral a z kola se mu udlala osma? :))

          0 0
          • Santus  

            Jak zabral, tak mu zadni kolo vyjelo na jedne strane z maticovyho upinaku a narvalo se na zadni vidlicu, tim se udelala asi osma. Ja mu furt rikam ze je nadupanej kytonen.

            0 0
    • martt  

      Moj nazor na tieto lacne bicykle nie je taky zly ako tu popisujete.

      Osobna skusenost s Velamos ATB z roku 1992: prejdenych asi 40 tisic km. Problemy s tym bicyklom su asi rovnake ako u inych bikov.

      Pritom to je bicykel asi v rovnakej kategorii ako tie tescovske biky. Samozrejme je podstatne tazsi ako zavodak, okolo 20 kg, kym moj zavodny MTB ma 11.5 kg. Na jazdenie po meste, do obchodu a pod. nie je ten Velamos ale zly → uz nam ho raz ukradli ale podarilo sa nam ho ziskat spat.

      0 0
      • lubos  

        Ale Velamos nie je Tesco bike. Tu nejde ani tak o cenu, ale priamo o znackove Tesco biky. Ved napriklad minule bolo v Tescu nejaky Olpran Dominator, ten mal normalne komponenty, dokonca tusim aj Deore tam bolo, ram Spyder (full), celkom dobry. Ale inac, ved si ho kup a daj si vylet na Zeleznu. Mozno sa aj vratis zivy.

        0 0
        • martt  

          myslim si, ze ten stary velamos je skutocne priblizne porovnatelny s tesco bikami. Problem je imho v tom, ze tie biky su z obchodu totalne nezostelovane a preto sa hned nieco rozpadne. Hlavne treba dotiahnut/scen­trovat spajle.

          Obmedzim sa samozrejme na neodpruzene biky, teda ziaden full a ziadna odpruzena vidla.

          Takze moja skusenost:

          • kostra tazka jak svina ale velmi stabilna z uhlikovej ocele. Na tej istej btw. presiel Dostal pol Europy.
          • prehadzovac a presmykovac SIS, v pohode po 40 tisic km.
          • packy ocelove bez indexu uplne v pohode
          • brzdy cantilever plechove ako-tak brzdia
          • umelohmotne brzdove paky – uplne v pohode
          • gang (sestkolecko je v nom aj orech) zn.Velamos, neuveritelne ale vydrzi 30 tisic km
          • naboje zo zelezneho plechu netesnia, raz do roka vymena vazeliny, inac OK
          • stred (kluky a pily) z hrubej ocele je neznicitelny

          Co bolo menene:

          • stred je momentalne kinex
          • hlavove zlozenie je momentalne Miche (to povodne bola snad najhorsia vec na tom biku). Pri vymene som nechal prestruzit ram aj vidlu, odvtedy je uplne bez problemov.
          • predny raf meneny po buracke (stal asi 150 SKK)
          • zadny raf meneny po prebrzdeni
          • retaz menena snad 5 krat (Sedis)
          • spotrebovanych asi 10 pneumatik
          • zadny blatnik sa rozpada asi od soli, to je velky problem, neda sa taky zohnat novy.
          • zadna oska kolesa bola trikrat zlomena – na nosici toho bajku sa casto vozi aj 40 kg a aj s mojou vahou a vahou toho biku je vtedy celkova vaha asi 170 kg a ak s tym zoskocis z chodnika, ma ta oska co robit (naklad na nosici neodpruzis)

          Tohto roku (2004) ma ten bike uz nabehanych asi 1000 km za kazdeho pocasia – jazdi uplne kazdy den.

          0 0
          • martt  

            Este by som Lubos chcel dodat, ze majitelka toho stareho Velamosa dosla na Author-Panda maratone len 8 minut po Tebe a to este cestou stihla osetrovat nasho zraneneho syna.

            0 0
            • lubos  

              No a ? A co tym chces povedat ? V USA raz dosla jedna zenska – nejaka profesionalka na nejaky podobny maraton a nemal bajk. Tak si pozicala z pozicovne a tusim ani nemal odpruzenu vidlu a aj tak vyhrala. A btw, ked uz rozpravas o minutach, Panda sposobila ze som kupil fulla, mat tak na Pande fulla, som v cieli skor o 15 minut. Pretoze napriklad to pole pred cielom, ktore normalne prejdem za 1 minutu, som siel asi 5 minut, pretoze som od bolesti nemohol dalej. A btw, aj keby mi nadelila na starej ukrajine aj hodinu tak mi je to uplne jedno :)

              0 0
          • lubos  

            Ti si mal niekedy na Velamose plastove celuste brzd, plastove kluky a podobne ? No pozri, svoje som povedal, Velamos nie je porovnatelny s Tesco bajkom. Roky som jazdil Esku, Velamos, Libertu, Lady 26, stary favorit, novsi favorit – Eska, skusal som Soby 26, BMX, ukrajinu. Takze viem velmi dobre o com hovorim.

            0 0
    • luCas  

      A to si neviděl ještě jak je skladujou. Kámoš dělával kdysi v jednom podobnym podniku a pravidelne cistil takovyto kola od rzi a lestil je. Kola normalne skladujou venku na desti. Nedalo se prej na nich dojet ani na prodejnu natoz vyrazit nekam na silnici (nedej boze do terenu). No nekup to

      0 0
      • luCas  

        Asi tak pred rokem delala test techto super biku mlada fronta. Skoupili hypermarkety a vydali se na testy (bezne, ne nic brutalniho). Pokud si dobre vzpominam tak to neprezilo ani jedno z techto „kol“. Vic nez pulka se nedostala z laboratorich ani ven do terenu.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          To jsem cet. Libila se mi veticka od „spokojeneho“ uzivatele. Ze pry maji na chate takove kolo a obcas si ho nekdo pujci a jede na nem k vode nebo na houby, ale „nikdo na nem nejel vic nez jednou“ :) Zrejme podle hesla jednou a dost.

          0 0
        • Žanek  

          Taky platí víc než kde jinde „nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci“. Pokud si člověk koupí tři rody staré kolo na Altusu (na nákupy, cesty do hospody apod.)tak mu udělá daleko větší službu než kolo z obchoďáku za stejný peníz..

          0 0
          • fousac  

            nebo si na jezdeni do samosky koupim za 50,– postarsiho favorita special na suntouru a STX saltru… :))) no rozhodopadne ty hypersuperkola sou za trest a chudaci lidi kdo na to naleti… k olpranu, jednoho trekovyho sem mival, rok 92, poctiva ocel, sice jenom na SISce, ale brzdy vanguard a takovy drobnosti… ja na nem nalital skoro 40.000km a ted ho podedil kamos, jenom sme ho osadili altus/alivko za par korun a ma super turistickyho bika… jenze ted se tahle znacka vrhla po hlave na do hypermarketu a je to v cudu… uz bych si od nich nekoupil asi ani bidon… jo, taky me napada, dalsi kamos koupil ve sleve kolo engine, no uzasna patnactikilova krava, a mysli si jak udelal dobrej kup, a nikdo na svete mu nevysvetli, ze je blb… ach ta trucovitost… a to ma casto naladu to srovnavat s bikama v cene pres 30k a vysvetlovat ze to jeho je lepsi… uzasny… nebej hypersamosek, byla by nuda…

            0 0
            • Volf  

              Teď jsi asi vystihnul celou podstatu věci. Lidi co nakupujou v supermarketu si asi nic jinýho nezaslouží. Jinak my tady posuzujeme kola, protože jim snad trochu rozumíme. Jiní zase rozumí jinejm věcem a řeknou to si nekupuj. Jde tedy o to, jestli všechno co tam koupíš není stejný kvality. To je ten důvod proč mi těch lidí už dneska není líto.

              0 0
              • lubos  

                Bezne naradi – prevazne ano. Veci pro auto, pneumatiky – stejne tak. Elektronika, PC, fotaky – obdobne

                Clovek kdyz jede neco koupit aby mel nastudovanou kazdou oblast, co je co, jinak hrozi, ze koupe dopadne spatne :(

                0 0
        • Vincent  

          ja sem to cetl taky.. nejlepsi byla ta hlaska ze se ztrhal plastovej zavit u zadniho pera :]

          0 0
      • lubos  

        Jednou jsem videl fotku kola s hypermarketu, kde me zaujalo ze ma revers-arch. Bylo to tusim na starem bikeforu, a nekdy v obdobi, kdy to byla horka novinka u Manitou. Ale revers-arch to nebyl :-))

        0 0
        • antt  

          :)) bylo to ve velu, namontovali tam tu vidlu naopak:)) Bonus ale byl, ze lanko od V-brzdy, ktera byla taky vzadu vedlo vnitrkek mezi obloukem a korunkou:)) Ja potkat toho, kdo to tak vymyslel a namontoval, tak mu tak vyliskam . . . :))

          0 0
          • djano  

            VELO davalo nejaky obrazok kde ma uputal kotuc na pravej strane, potom z textu vyplynulo ze ide o to ze mechanik to dal tak aby bola podkova vpredu.

            0 0
        • goofy  

          Ja sem byl asi pred tydnem v TESCU v Havířově, a byly tam dva kola Dominator. Jeden full a jeden pevnak, a ten full mel Suntourku s reverse archem… :o))) Proste to nejaky inteligent nasadil opacne i s vecky… Mazec!!! Shkoda, ze sem nemel fotak…

          0 0
          • keksik  

            ked to len nejaky „expert“ v jednom obchode nahodi opacne, no dajme tomu. ale ked si niekto hodi take daco do katalogu, tak to uz je ina odvaha :-)

            http://www.extremebike.sk/…layimage.php?…

            0 0
            • goofy  

              Maras!!! Ale tam aspon nebyly ty vecka… S nima to vypadalo fakt zajimave… :o)

              0 0
            • lubos  

              Mozna se s tim jezdit da. Nebo ne ?

              0 0
              • Vymi  

                no mozna to lepsi brzdi… :-))) ale neriskoval bych to!!!!!

                0 0
          • McBlacky  

            Ovšem zrovna Dominator udělal loni promo akci v souvislosti s propagací kol na českém trhu a nabízel bike na shimano XT, Hayes hydry, Scareb super s lockem, zbytek Ritchey Pro, a rozdával to za 30tkč, rám byl nějakej třikrát lehčenej hliník. To byl docela solidní kup, akorát jich bylo málo a rozebraly se fakt rychle

            0 0
            • goofy  

              ja nerikam, ze to bylo shpatne kolo… melo dokonce i alivko, jen se mi jednalo o to ze melo vidlu obracene… tot vshe

              0 0
              • McBlacky  

                to já uvedl jen na okraj, jejich další nabídka byla ve srovnatelných kategoriích též cenově srovnatelná s konkurencí (author…). Jen že tohle mě překvapilo a kdybych to věděl dřív, tak jsem si ho koupil. Kdyby se rám ukázal jako shit, stačil by vymenit a měl bych super bika

                0 0
    • Pavlos  

      Kazdopadne se mi libi co si koupi takove kolo nebo jeste lepe celoodpruzene a mysli si co nemaji:) Znam par lidi Co maji prave ty celopera kolem 4–6tis. dokonce sem na tom sedel a je to maras.

      0 0
    • Vymi  

      Vzdycky kdyz po tydnu vezmu letaky ruznych hypermarketu s nasi schranky vzdycky se tam najde nejaka ta nabidka pry MTB kol apod. :-)) Kdyz to kolo pak vidim v zivotni velikosti a jeste k tomu nekoho jak o nej zajem tak se opravdu smeji a lituji toho dotycneho co si to kolo kupuje.

      Vite ja se vubec divim ze to kolo za tu cenu drzi pohromade, Ja fakt nevim ale koupit svemu decku tohle kolo to by asi byla vrazda nebo ne??!!! :-(

      0 0
      • aku  

        super jdu rozbit prasatko a vratit flasky

        0 0
      • fousac  

        neda mi to a musim prasknout McBlackyho, ze taky jezdi na kole za tri tisice… ale aspon na nem pisou CUBE … :)

        0 0
        • McBlacky  

          no ovsem s ruznejma upgradama uz je to ted o dost víc. To Cube jsem tam domaloval patelkama, je to normální hyperteskáč, tos nepoznal :-) nebýt anonymního uživatel kradenýck kol, tak bych ted nemusel znova stavět a ladit :-(

          0 0
    • widlicka  

      Moja sestra je tiez majitelom celopera z tesca… kupila ho vlasne koli kolobezke ktora bola „zadarmo“. Raz sa jej stala takato prihoda. Nejako to pri zjazde 15km/h po rovnom chodniku nezvladla a zaparkovala to kolmo do betonoveho kvetinaca pred ktorim predpokladam ze stihla trosku pribrzdit.(po­dotykam ze sestra vazi tak 30kilo). vysledok? malicka osmicka a predna „odpruzena“ vidla ohnuta tak o 30stupnov. Tolko k tesko bikom..

      0 0
      • Žanek  

        Řekl bych, že by se při této situaci ohnuly (nebo praskly) i některé opravdové odpružené vidlice. Ne, že bych se tesco kol zastával… A mrkni se, jestli to nějak nepoznamenalo rám…Je sice z „vysoce kvalitní“ high tensile ocele (to je ta, co se z ní dělají lešeňářské trubky :o)), ale jeden nikdy neví…

        0 0
        • McBlacky  

          to bych řekl že ne, pokud trochu brzdila, řekněme na 10km/h, tak váha 30 kg by neměla ¨vadit. Když nabereš kořen ve sjezdu okolo 35 a víc km, váha 80kg, je to vetsi masakr pro vidli, nebo takový spatne doskočený skočky :-)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Kolega teď koupil synovi taky kolo z tesca.

      Ze 6000 zlevněný na 1600.

      Koupil to v krabici. Nějak to poskládal, ale furt to prej nebylo ono, tak to vzal ke nám do práce abych mu poradil co jak.

      Nejdřív sem mu řek, že nejdražší sou informace.

      Potom sem jen se škodolibým smíchem pozoroval jak si to kolo seřizováním ještě víc kurví.

      Špalky blbě seřízený, přední disková brzda škrtá a přibržďuje, hlavko přetažený, hazka i smyk blbě na dorazech.

      Ale jemu radit nebudu, on je totiž kolega takovej chytrolín co všude byl a všechno ví a ve všem je mistr světa, tak sem ho to nechal pořádně vyžrat.

      Pochopitelně sem mu nabídnul, že mi to klidně může přivest domu kde mam profi cajk-ale bude to něco stát.

      A můžu to seřizovat 15 minut, nebo taky hodinu-pokud se budu ***** s přední noname diskovou mechanikou.

      Co sem koukal na vidlici, tak na pohled je sice odpružená, ale když sem se pověsil na řídítka se svejma 100 kilama, tak nezajela ani o milimetr.

      .

      Pokaždý když vidim někoho kdo jede na takovým kole, tak mu mam s tou chutí říct ať jde radši pěšky a míň se nadře.

      0 0
      • adam1  

        Řict to mi tak tě pošlu víš kam „co ti je do toho načem kdo jezdí“?Za kolegu bych tě teda nechtěl když nepomůžeš vlastně tomu klukovi seřídit kolo ,aby si třeba nenatloukl!Samo že zadara!

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jenom takovejhle drsnej přístup odnaučí lidi kupovat tyhle kola.

          0 0
          • Petulda  

            Neodnaučí. Cílovka takových kol neřeší nějaký nastavování či servis. Jezděj, dokud to jede, bez ohledu na to, že jim tam něco rachtá, blbě to řadí, odpružení nefunguje…

            0 0
          • 2. Bóďa  

            Teď ještě jestli si tu Tvojí „pomoc“ správně vyložil.

            0 0
      • Tomcat  

        Někde v nějakém nejmenované bajkservise, že kola ze supermarketu servisují jen při složení nevratné zálohy 5000,– :-D

        0 0
        • mr.garisson  

          V jednom nejmenovaném servise dokonce to kolo mechanik odmítl převzít, že to seřídit nepůjde a kdyby jo, tak servis bude dražší než nový kolo. :D Ani se nedivím, taky bych si to na triko nevzal.

          0 0
          • Wojtkingson  

            Servisní technici by měli odmítat kola častěji, když někteří ani netuší, jak vyměnit řetěz…

            Někteří jedinci z řad servisních techniků by měli držet hubu a krok a být jen rádi, že na tom levným kole nemůžou nasekat moc velký škody

            0 0
            • mr.garisson  

              Personální krize… :) Tohle byl fakt ostřílenej borec, co už servisoval kola, když jsem ještě tahal kačera. :)

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Jak hluboko do servisu kol jsi pronikl? Kolik pleček ze supermarketu Ti prošlo rukama?

              Ono nejen, že se takové plečky nedají seřídit dobře, ony se po pár stech kilometrů nedají seřídit vůbec, a to tak, že definitivně vůbec, protože jsou za zenitem své funkční výkonnosti. Spousta z nich to dotáhne ke kontejneru ještě před sjetím původních plášťů. Doživotní náplně, řetěz a obutí by si markteingovci mohli nechat hrdě patentovat – nulové provozní náklady :-).

              A když už se náhodou povede je mechanikovi seřídit, tak to vydrží zase jen těch 10–50 km jako po zakoupení.

              0 0
              • Wojtkingson  

                Nemám žádný zkušenosti s biky ze supermarketu, jen si myslím, že někteří technici by měli být vděčni i za kolo ze supermarketu, že si na něm třeba vyzkouší nasadit řetěz…

                0 0
                • novas752  

                  To jistě ano.

                  Ale seřizovat takový šroty zaprvé trvá 2× dýl než seřídit normální kolo a zadruhý za odvedenou práci nelze ručit, protože to buď pořádně nefunguje nikdy, nebo se to během pár kilometrů zase rozšteluje. A teď co má mechanik dělat – nevezme to a dělá servisu špatnou reputaci, nebo ho vezme a opět dělá servisu špatnou reputaci, že to seřídili blbě a přitom to stálo pomalu víc než „kolo“ + riskuje, že se na tom někdo někde přizabije…

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Fajn, nebude problém Ti jedno takové plečkoidní monstrum dodat, ono by Tě rychle vyléčilo. Ještě by ses mechanikům omluvil.

                  Začneme tím, že nic kulatého není ve skutečnosti kulaté. Nevím, jak to soudruzi dělají, ale nenajdeš na takovém kole kulatý otvor, kulatý závit, nic. Výrobní a montážní tolerance jsou neznámým pojmem, tedy drží se hesla, že větší je lepší, protože sériová montáž rychleji ubíhá. Zafrézování otvorů, srovnání patky? Blázníš? Lepidlo na závity? Taková zbytečnost!

                  Co má držet, přece drží na laku, jakmile se lak vydrolí, držet to přestane. Zejména všechny seřizovací šrouby.

                  I nejlevnější komponent je moc drahý, necháme si proto vyrobit ještě levnější, drahý je jakýkoliv kov, všechno viditelné i neviditelné proto bude z plastu, ať to má smysl nebo nemá.

                  Manželce vždycky, když v Kauflandu nebo podobně míjíme vystavená ‚kola‘, říkám: „Sedlo na Tvém kole stálo víc a byla to dobrá koupě.“.

                  0 0
                  • Wojtkingson  

                    Já ho nepotřebuju, věř mi… Chápu o čem se bavíme a o co jde, zároveň ale říkám, že někteří servisáci jsou prostě hovada. Takže jim dáš funkční kolo a vrátí ti ho v horším stavu, než si ho tam dal.

                    Takže jsem mírně podrážděný, když pak někdo z této sorty vykřikuje o nevratné záloze (třeba to je opravdu schopný technik a tímto se mu omlouvám), ale mám zkušenosti, jaké mám.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Váš argument je * …nejsem rasista , ale…* . Pokud z pohledu strojařiny Vám někdo řekne, že mechanické zpracování a výběr použitých materiálů neumožňuje u těch strojů nikdy kvalitní seřízení , tak prostě nikdy ! Bez ohledu jak je technik zručnej, nebo ne. Ono to je totiž stále podnikání a živnost, nikoliv charita.

                      Ona na druhé straně totiž jsou ještě i nějaké předpisy, který neumožňují jen tak někomu odmítnout servis pokud to je vaše oficiální živnost. Proto se přestřelí cena což předpisy umožňují a ty lidi to demotivuje. Stejný postup volí třeba pojišťovny, odmítnou někoho, nebo něco pojistit je na žalobu. Takže ano pojistíme , ale za nereálnou cenu.

                      0 0
                  • Goob  

                    V prváku na vejšce (rok 1994) jsem si přivydělával sestavovaním kol Joko. Jak si teď tohle čtu, vím, že v noci budu opět mít noční můry.

                    Jinak někdy v té době jsem měl GT Zaskar… na Magurách Raceline, Judy SL, kliky Race Face, sedlovka Syncros… prostě totální leštěnka (vizte foto). A možná si vy starší pamatujete na reklamy Olpran s Jágrem. Doteď si vybavuju scénu, kdy u mě zastavil frajer na nějakém lešení, mrkl na Zaskara a zahlásil „Pch. To není Olprám ani Šimáno“.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Ten GT je luxus , áno také pamatuju doby kdy Olpran přestal dělat solidní kola a přešel na supermarket. Jenže to jsme v první polovině devadesátých let minulého stolení. Tedy třeba v dobách kdy ještě nebyl Sram ale Sachs . A existovali takové firmy jako virtuální výrobci jako HotRock a Reta … také poté přešly na supermarket protže masovky z Itálie a asie protě vydělávaly.

                      0 0
      • Sunshine 29  

        Tak jsi se pochlubil, že jsi vlastně pěkný hovado a bitej na tom bude chudák kluk. To jsi teda frajer.

        0 0
        • Petulda  

          Pokud je to skutečně tak, že „on je totiž kolega takovej chytrolín co všude byl a všechno ví a ve všem je mistr světa“, tak je fuck-off přístup na místě.

          Ale chtělo by to i pohled z druhé strany, takhle příkrá hodnocení bývají dost zavádějící… Třeba je kolega úplně v pohodě nebo prostě chytřejší nebo jánevím co, jen se spolu nemají rádi… Pak by to byla hajzlárna jak píšeš.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kolega když ještě nevěděl, že dělam kola před zhruba před 3 lety začal hlemstat takový bludy o kolařině a myslel si jak je důležitej a že mu to žeru.

            .

            Tak sem ho uzemnil, že se vrtam v kolech od 14 let. A zavřel tlamu hned.

            .

            Prostě pan chytrý.

            0 0
            • Sunshine 29  

              Tak to jsi udělal dobře.

              Pořádek musí bejt!!!!

              Šoupu nohama a mlčím, pane mechanik.

              0 0
            • pepek  

              Ještě jsi mu měl připomnět, že máš VuML. Na to neexistuje protiargument.

              0 0
            • Petulda  

              Dělám to dlouho, takže to dělám dobře :-D.

              0 0
          • AussigBiker  

            Proc by to mela bejt hajzlarna, kdyz by se nemeli radi? Naopak je to duvod, proc na nej kaslat :). To ze neco nekdo umi, neznamena, ze s tim bude pomahat vsem okolo…

            0 0
        • Delkim  

          Hlavně se chtěl pochlubit, že má doma profi nářadí :)

          0 0
      • Adar77  

        No vidíš, tak ses tu pochválil jakej jsi best mechanik s profi nářadím, teď si dej ještě kruháč v protisměru a dnešní den bude bez chyby.

        0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • totalmaster  

      Jedno takové kolo jsem měl – celopéro za 2 500 z obchoďáku. Chodil jsem ještě na 1. st. ZŠ a vůbec jsem tomu nerozumněl. Skončilo po pár letech ve sběrném dvoře rozřezané flexou :D Teď zpětně se tomu směju.

      0 0
      • AussigBiker  

        Ja mel Olprana, kdyz na nem jezdil Mike Kluge, to byly asi normalni kola (taky jsem byl na zakladce, znacku kola a komponenty jsem neresil). Fungovalo hodne let naprosto v pohode. Pak se z Oplrana stala hypermarketova znacka, ale evidentne jim to obchodne asi funguje.

        Znamej ted koupil Olprana HT asi na tejden / 14 dni v roce, jsem zvedavej jak mu bude fungovat. Asi po dvou vyjizdkach vrze naboj vypada, ze bude vrzat dal. Ten znamej je slucne manualne zrucnej clovek, v tom problem nebude :)

        0 0
        • Petulda  

          Olpran Mike s Deore LX (šedivej celopevňák s červenýma nápisama) byl můj první bike. Stál tehdy 18 500 Kč, to byl rok cca 1995 a jezdil na něm i Jarda Jágr :-).

          0 0
        • obda  

          V první půlce devadesátek byly Olprany naprosto OK kola. Některé modely měly STX, M-kové brzdy atp. Pěknejch pár kusů jsem jich sestavil k prodeji :)

          0 0
          • AussigBiker  

            Jj, muj stal 7390, mel Shimano SIS. Typ vubec netusim, byl modrej, nejak jakoze designove prohnuta asi spodni trubka.

            0 0
          • Smazaný účet  

            No tak to bylo poplatny dobe. Mozna i ty z dnesniho pohledu „srackove“ komponenty byly kvalitnejsi, nez dnesni srackove supermarkety. To je stejny jako s favem, ze…

            mel jsem kolo Joko:))) A teda sralo se na nem kazdou chvili neco. Dostalo sice svoje na sjizdeni schodu nebo v lese, ale i tak bylo porad rozcentrovane a nebrzdilo. S prehazovanim problem nebyl, melo bezindexove packy:D

            0 0
            • Vilém  

              Ty lepsi byly fakt uplne v pohode. Mel jsem nejakyho na komplet STX, CrMo ram ze ztencovanejch trubek, na tom se nemelo co ******.

              Meli v te dobe hodne naslapnuto, Neumanova jezdila svetak na titanovym Olpranu z dilen Morati.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Vidis to, dokonce. Tak kde nastal zlom? V maximalizaci zisku a dovozu ciny v nasledujicich letech?

                0 0
                • Vilém  

                  Tak cina to byla asi vzdy, myslim ramy. Ty detaily si nepamatuju, ale nejak to krachlo, asi meli velky oci, protoze ve sve dobe bylo vsude plno olpranu, jezdili na tom dobri jezdci. Koukam, ze svetak ve spindlu, kde Neumanova byla treti, byl 1995, ten prerod ve sracku musel byt chvili potom, tak 97. Pak, po nejake dobe, znacku koupil nekdo jiny a stalo se z ni to co je ted:(

                  0 0
                  • Petulda  

                    Za Olpran jezdil i Kankovsky… Mel jsem v pokojiku jeho plakat, byl tam s Neumannovou a dalsima asi dvema repre. Jmena nevim.

                    Pak zniceho nic zacal Olpran delat jen levny sunty a z profi pole se stahnul.

                    0 0
                • obda  

                  Mají to na webu:

                  Společnost Olpran spol. s r. o. byla založena v roce 1991 v Olomouci. Od roku 1993 se hlavním předmětem podnikání stal prodej a následně i výroba jízdních kol a jejich příslušenství. V letech 1994 až 1998 se společnost zaměřovala na prodej jízdních kol prostřednictvím sítě specializovaných maloobchodních prodejen. V roce 1999 firma Olpran reagovala na nastupující trend masových nákupů ve velkých nákupních centrech – hypermartketních prodejnách, radikálně změnila svou prodejní strategii a zahájila spolupráci s mezinárodními hypermarketními řetězci.

                  0 0
                  • obda  

                    A jejich čeština je tak kvalitní, jako prodávaná kola:

                    Firma OLPRAN spol. s r. o. vznikla v roce1991 aje to ryze česká značka. Od roku 1993 se našim hlavním předmětem podnikání stal prodej a následně i výroba jízdních kol a jejich příslušenství. Za dobu svého působení jsme prodali již více než 1.000.000 byciklů v různých provedeních.

                    http://www.olpran.cz/…mace/8-o-nas

                    0 0
                  • AussigBiker  

                    Tady jsou zajimavy clanky. Pri jejich cteny jsem si skoro zacal malovat grafy, abych se v tom vyznal :):

                    Prehled krachu ceskej cyklo firem:

                    https://www.euro.cz/…amala-810235

                    Jak majtele Olpranu v potravinarstvi podnikat chteli:

                    https://www.euro.cz/…w-how-818394

                    0 0
                  • grafik  

                    Dělali i kola Dominator, teď jsem byl u nich na sídle podívat se na nějaká kola pro děti a jedno od Haška mají viset na chodbě. Z Olomouce do Mory kde vznikl Morati je to 5 minut autem.

                    0 0
    • Japhy  

      Kamarád koupil za litr v zastavárně nějakého prastarého Artura nebo Olprana, už ani nevím. Zaflákaný od malířský barvy, všude šmír, bordel. Udělal jsem si seznam, nakoupil mu za další litr spotřebák, udělal částečnou rozborku. Nařídil mu ať to přiveze umytý a poskládal a seřídil to asi během 3 lahváčů zas zpátky. A jsem přesvědčený že i tak má o parník kvalitnější kolo než jsou funglovky z marketů.

      0 0
    • obda  

      .

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • Fran7  

      Olpran byl kvalitní na začátku, taky jsem ho chtěl, to byly ty rámy s takovou žíhanou barvou a pak si majitel usmyslel, proč to nevytunelovat a stalo se, firma se zachránila za cenu takových šmejdů, že se divým, že ji nepoloží reklamace.

      0 0
      • totalmaster  

        Ty kola jsou takové šmejdy, že v každém lepším servise vám to odmítnou opravit a vysmějí se vám co to k nim táhnete

        0 0
        • Fran7  

          Ano dnes bych ho nebral ani zadarmo, ale v roce 1995 bych ho bral všemi deseti, holt doba se mění.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.