• PHiLiPZ

    Zdravim, kupil som si SIDa Team 2004 (s LockOutom na vidlici). Deklarovany zdvih je 80mm, po vypusteni obidvoch vzduchovych komor (vtedy by mal chodit v plnom rozsahu) som zmeral iba 71mm. Ten kusok umelej hmoty, ktory by ho mal zmenit na 63mm je vonku, vzduch je vonku, lockout odomknuty, rebound som dal tusim na najrychlejsi. Je normalne, ze ma 71mm, robim niekde chybu alebo je chyba vo vidlici? Dik za radu.

    0 0
    • Beeda  

      lehce se pridam:-), Jaka velikost je toho imbusu na to lanko, pripadne kde v Pha sehnat(dneska)? Dik..B.

      0 0
    • MARIN  

      Mozna to bude podobne jako u MARS 01. Ma udavany zdvih 80mm. Ve skutecnosti pri vypustenem vzduchu a oleji to ale da tak 70mm. 80mm by to dalo pokud bych vyndal dorazy (gumove?/elas­tomerove?).

      0 0
      • PHiLiPZ  

        Je to mozne. V tom pripade udavaju hodnoty zdvihu dost divne. Dik za odpoved.

        0 0
        • MartinXC  

          Nejsi ani první ani poslední rozčarovaný z údajů zdvihu u SIDů. Já mám SIDa Race 2003 a byl jsem z toho taky špatný – před tím JudySL měla reálně 80mm chod. Ono se to měří na vypuštěné pružicí komoře (69–72mm) plus zdvih negativní pružiny (10mm), pak to hodí těch 80. Ale reálně po vyladění ti bude chodit v provozu tak 60mm. Holt je to závodnické nádobí…

          0 0
          • lubos  

            6cm + 1cm negativ je 7cm coz je vcelku dobry na vzduch. Ne ?

            0 0
            • MartinXC  

              No jo, ale ten negativní zdvihnemůžeš započítat do reálné dráhy kluzáku, takže reálně opravndu těch 6cm. Nejlíp chodicí vzduchovka je asi od Foxe, tam má 100mm papírový zdvih reálný chod 95mm (F100RLT).

              0 0
              • lubos  

                Proc nemuzu ? Vzdyt i na te foxce mas sag alespon ten 1cm. Nebo je to jinak u toho Sida ? I na Marathonke mam tech 9–9.5cm (dle toho jak to nastavim, a kudy jezdim) se sagem tak 2cm.

                0 0
                • MartinXC  

                  Myslím, že negativní chod a sag jsou 2 různé věci. Sag je součástí zdvihu (od nezatíženého stavu), negativní chod je ten kousek, na kterém ti udělá negativní pružina lepší citlivost (prakticky to v oblasti sagu je, ale není to extra zdvih navíc). U SIDa jsem to někde četl jako vysvětlení k tomu, že vlastně 80mm má i když nemá… U Foxky jezdím se sagem 25–30mm, nadoraz jsem ještě nebyl.

                  0 0
                  • lubos  

                    No u mne vlastne negativni komora prispiva k sagu. Ale uz asi rozumim, Sid to ma cele jinak.

                    0 0
                • Mamutt  

                  Letošní Duke Race dává 96, když ho mám víc na pohodlí (sag cca 5–10mm). Jinak s tím SIDem je to pakárna, ale je to tak. Ono je (prý) lepší mít ho nastaveného na 63mm, má pak (prý) lepší progresivitu a reálný zdvih vlastně skoro stejný; beztak je to výkonnostní vidlice a od takové se přeci neočekává, že bude pružit ;)

                  0 0
          • PHiLiPZ  

            Mal som vypustenu pozitivnu aj negativnu komoru, takze by tam mali byt obe drahy. Ako by som ju mal spravne nafukat, ked mam 75kg? Asi to zavisi aj na geometrii ramu (kolko vahy ide na predne koleso). V navode pisu, ze treba najprv nafukat pozitivnu komoru tak, aby klesla o 20% (teraz 20% z 7.1cm alebo 8cm?). Ma pritom byt vypustena negativna komora? Ked sa potom nafuka negativna (moj nazor), asi klesne este viac. Podla doporucenych hodnot v manuale a na vidlici mi skoro neklesne, mam dat menej? Ak sa vyznate, napiste mi prosim, ako spravne nastavit SIDa na moj bike a vahu. Dik

            0 0
            • MartinXC  

              Pokud chces merit max.zdvih, pak vypust jen pozitivni komoru, neg.nechej nafoukanou (tj. bude tlacit vidli dolu). Pak nafoukej pozitivni komoru na malicko vetsi tlak nez negativni a mas max.zdvih (+ teoretickych par mm na stlaceni oleje a dorazu).

              Na provoz je na 75kg cloveka pro bezne XC s prumernou technikou (ne moc skoku a vymetani der) vhodnych cca

              • 130psi pozitivni
              • 100–130psi negativni (podle pozadavku na citlivost – mensi tlak = odtrzeni pri vetsi nerovnosti)
              • u RACE do prave nohy 20–60psi, podle pozadavku na pohupovani/mekkost chodu (vyssi tlak = vidle mene houpe).

              Zjednodusene cim vic zavodni pojeti, tim mene do neg.komory a vic do prave nohy, do pozitivni komory predpisove. Cim drsnejsi zachazeni, tim vic do pozitivni komory. Cim vetsi komfort, drzet se dolnich tlaku do pozitivni (i o jeden radek v tabulce) a do negativni stejne jako do pozitivni, u RACE do prave nohy co nejmin.

              Ja vazim 80kg a kdyz jsem jezdil SID RACE, daval jsem 140pozitivni, 130negativni, 60prava noha a bylo to docela dost tuhe a tvrde pruzeni, vidle chodila tak tech 60mm. Jednou jsem zkusil dat 125poz a 125neg a 20prava a byla to krasne mekka vidle, ale mel jsem strach, ze ji prorazim. Na druhou stranu znam lidi, co daji pri vaze 70kg 140poz, 80neg.

              Tahle vidle me dost iritovala tim, jak se s ni dalo hrat a jak to bylo znat na charakteristice a pocitu z jizdy. Ted ji ma zena (vazi 53kg), ma ji hustenou na 60/60 a 30 a vidle chodi neskutecne hladce v plnem rozsahu (70mm) a bere i mravence a zamykani ji nechybi.

              Proste to chce si pohrat par vyjizdek s tlaky, zacal bych s ladenim pozitivni komory na nejakem sjezdiku-schodech (do negativni tak tech 100psi), v pozitivni si dat napred 140 pak spadnout na 100 (mit nastaveny umerny odskok) a rozhodnout si, co mi sedlo lip a tomu tlak prizpusobit. Pak si najdi usek s hodne koreny nebo rozbitou cestu a pohrej si s tlakem v neg.komore od hodnoty „pozitivni-30psi“ az po „pozitivni“. U RACE na nastaveni tlaku prave nohy staci srovnavat rozbity a hladky vyjezd, kde by vidle mela reagovat na nerovnosti, ale ne moc houpat. (U teamu a WCS neni treba) Az budes mit vsechny tlaky podle sebe OK, pak zbude doladit odskok, aby moc nekopala a taky se moc nepotapela.

              0 0
              • PHiLiPZ  

                Takto nejako to aj mam, ale mam pocit, ze pri nasadnuti nemam tych 20% klesnuty zdvih. Ak som ta pochopil spravne, tak je to dost o tom, ako sa na tom cloveku ide a na tabulkovych hodnotach az tak velmi nezalezi (iba ak by som tam toho vzduchu dal malo, mozem pri vacsom naraze znicit vidlu). Najviac ma povodne zaujimalo vysvetlenie navodu, kde pisu nafukat pozitivnu komoru, nasadnut na bike (ma byt negativna vyfucana, sediet iba bez pohnutia, ako mat nastaveny utlm?), zliezt (da sa vyliezt a zliezt aj tak, ze sa vidla stlaci az na dno, takze ako na bike vyliezat, resp. merat az po vylezeni v klude?). Na meranie toho stlacenia sa pouziva ta cierna plastova „podkovicka“? Neposkriabe vnutorne nohy? A ako je vhodne nastavit utlm (prava noha dole)? Ako funguje kolecko s lock-outom, je osetrene proti zniceniu, ked dostane ranu pri zamknutej vidlici? Rozumiem dvom krajnym poloham, ked je vidlica uplne volna a uplne zamknuta, al co sa deje otacanim kolecka? Je suvis medzi lock-outovym koleckom a nastavovanim utlmu, robi sa to iste? Prepacte mozno hlupe otazky, ale ked vidim ludi, ktori tomu rozumeju, radsej sa hned spytam… Diky

                0 0
                • MartinXC  

                  Já tomu tedy moc nerozumím (proto jsem si koupil Foxku, která mi moc šancí laborovat nedává :-).

                  Správně ten primární sag nezměříš, bude ti to lítat +/- cm, podle toho, jak citlivě na/z kole polezeš. K tomu ale slouží ten kroužek, který si tam na pár prvních jízdách nech a uvidíš, jaký zdvih využíváš (a podle toho dolaď tlaky poz/neg).

                  Útlum nastavuju tak, že stoupnu nad kolo, vidli zatlačím a rychle zvednu celý předek. Pocitově hodnotím, jestli mi to ránu vrátilo, nebo se zpětný ráz utlumil. Pak to projedu a koriguju o +/- 1/4 až 1/8 otáčky – podle citu. Hrabal jsem do toho docela často, až jsem ztratil tu plastovou krytku – tak jsem tam dal jinou a s laděním přestal…

                  S lockoutem na SIDovi zkušenost nemám, RACE má jiný systém než Team a WC…

                  0 0
    • Orbis  

      A měl si vypuštěnej i olej? Protože pokud ho nemáš, tak to tlumí a bez pořádnýho náůrazu to na dorez nedostaneš. Když jsem jel na SIDu Team, a šel mi jednou nadoraz, tak jsem to změřil a šel na 79,5 mm, což je v pohodě? Zkus to za jízdy pořádně rozhoupat a pak to zase změř! Jinak tohle by dělat neměla!:o)

      0 0
      • Meesha  

        Takze vlastne toho Sida ma nechat vypustenyho a dat nejakej peknej metrovej dropik… :-))

        0 0
    • pavelr  

      Kde a za kolik se nechá koupit?

      0 0
      • PHiLiPZ  

        Kupil som ju v KaktusBike (Bratislava) za 19000Sk (cca. 16000Kc). Nehladal som iba best cenu, skor mam z toho obchodu dobry pocit, dobry sortiment, ceny a kvalifikovana obsluha. Okrem toho oni sami robia servis, neposiela sa to niekam daleko.

        0 0
        • Thorn  

          len technicky detail – 19.000 sk je 15.000 kc. inak kaktus je trochu kontroverzny obchod, ale z mojej skusenosti vravim, ze v bratislave nema velku konkurenciu hlavne co sa tyka moznosti dodat vselijake „chutovky“.

          0 0
          • lubos  

            14700 :),neni problem kupit za kurz 1.29. Aspon teda mesiac spat.

            0 0
            • Thorn  

              ale urcite nie 16.000, ako koelga spominal hore :-P

              0 0
              • lubos  

                Jasne :)

                0 0
              • PHiLiPZ  

                ja tie kurzy uz moc neprepocitavam, menia sa skoro(?) denne… ospravedlnujem sa za nepresny informaciu, kupoval som v SK

                0 0
                • lubos  

                  Nic sa nestalo, len sme sa pocvicili v praci s calc.exe :o)

                  0 0
    • jonti  

      Zrejme tam je 80mm. Tych 71 mm co si nameral plus dalsich 9 mm ked nechas nulovy tlak v negativnej komore a natlakujes pozitivnu na maximum, tak ta vidlica vyjde trocha vyssie, pravdepodobne sa viac stracia pruziny horneho dorazu. Neviem naisto ci je to tak ale vo vsetkych vidlach co mam to je tak DUKE, bomber, rst aj judy

      0 0
      • Gatier  

        Aaach jaj! Teda nechcel by som tu niekoho urazit, ale nie je ten 1cm trochu nasmiech? Mnme sa z mojej Macochy akosi straca vzduch, zrejme len z lavej nohy. Takze mi pocas tohto vikendu na jednom maratone chodila asi tak 3cm. A posledny zjazd bola chutovka: 1000 vyskovych metrov zjazd a vela, vela kamenia. Skoro som sa vyvalal (vidla s tym moc spolocneho nemala) ale obehol som vsetkych co mali naskoch hore menej ako 3 min :-)

        0 0
        • lubos  

          Ak sa straca vzduchu tak bud treba dotiahnut zatku alebo trosku napravit sedlo/tesnenie ventilu. Resp. zatlacit ho uplne dole.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.