Výměna kotouče 160 -> 185/205

27 nepřečtených
  • Pablo

    Mám mechaniky Hayes MHX-1 (pro neznalé, pěknej shit, mám to už 3 roky, bylo to na kole co jsem koupil -kdo jen nepřibržďuje ale chce i brzdit, tomuhle se vyhněte). Nějak nemám teď peněz nazbyt na jiný brzdy, ale přemejšlím že bych tomu pomohl větším kotoučem, ale nevím kde sehnat díl mezi třmen a vidli, kterej je o příslušnej kus větší než orig., aby se tam ten větší kotouč vešel.. A taky jakej kotouč doporučíte? Jak dlouho bude vzdorovat třeba 205 kotouči vidle RockShox Judy XC? (mám tam daný trochu lepší střeva, původní jsem „vyviklal“ asi za 3 měsíce, tohle od tý doby drží, ale asi to taky není nic extra).

    • McBlacky  

      jestli máš model 2004 tak asi dlouho ne, to je spíš vtip/drzost pojmenovat to XC :-)

      • sharkcom  

        Nó ono za 205ku kotouč + adaptér vyplázneš taky dost peněz. A výsledek není zaručenej. To už tam dej raději alespoň dopředu AVID CPS. Počítám že za něj dáš tak o litr víc jak za kotouč s adaptérem. Já avidy taky vozím a víc jak jedním prstem nebrzdím.

        • Pablo  

          Zatím dík všem za odpovědi, ta stránka cykloprofi je sice fajn že tam vidím na obrázku co zhruba potřebuju (trochu nevím jestli mám standard IS nebo jinej..) ale buď jsem slepej nebo nevidím nikde ceny, takže si těžko udělám představu co by to obnášelo. Vidli mám rok 2002, sem si vědom že to není nic moc, byl jsem ještě malej a blbej :-) Chtěl jsem upgrade tak okolo 1kkč, když už bych měl kupovat Avidy CPS (nepochybuju o kvalitě) tak bych možná už rovnou uvažoval o Juicy 7 nebo tak, zkrátka buď levno vyřešit nebo našetřit a koupit řešení bez kompromisů (samo jen předek).

          • blue  

            vsechno krome Manitou (postmount) je IS… o cenik si k nim napsi, poslou ti ho mailem, ale orientacne u kotouce pocitej kolem 4 stovek, adapter by mohl byt i levnejsi

          • cesar  

            ty, hele, jestli sezenes dvoustovkovej kotouc i s adapterem za litr, tak mi napis kde. Osobne mam za to, ze pod 2k se nedostanej. Mrkni /ale jen orientacne, hlavne tam nic nekupuj, jestli nechces teda brzdit az pristi sezonu) na akcebike. Tam mai Hayes kotouc i adapter a cena jak sem psal.

            • blue  

              kdyz nebudes kupovat original, tak naprosto v klidu… 160kovej kotouc od a2z neco pod 400 stovky, a adapter 600 stat nebude rozhodne…

              • cesar  

                jo tak to pak jo. Ale nevim, do ojetyho kotouce bych asi nesel.

                • blue  

                  do jakyho ojetyho proboha? to sou novy veci… jenom na tom proste neni logo hayesu nebo shimana

              • Pablo  

                160tkove kotouc mam ted.. takze musim koukat aspon po 185, jeste lepe po 205 aby to ty brzdy aspon trochu vylepsilo ale jak jsem psal na zacatku, trochu se bojim jestli si nezmrvim vidlici.. no napsal jsem si o ceník, uvidim na kolik by to vylezlo

                • Pá-dlista1  

                  Ze se do toho pletu. Myslim, ze se tu uz vyresilo, ze „zniceni“ vidlice ovlivnuje jen brzdna sila, nikoliv velikost kotouce (ale to spolu souvisi, aby to nebylo tak jednoduchy:) Tagze bud chces brzdit nebo se bojis o vidlici. Musis si holt vybrat. Jinak k adapteru. Jestli jsi trochu odvaznej a chces usetrit, tak si tam dej centimetrovy podlozky (trubicky) mezi tenhle adapter a trmen brzdy. A delsi srouby samozrejme. Taky to funguje. Jinak asi nejlip udelas, kdyz tuhle brzdu prodas a koupis byt jen 160mm Avida (cca 3000,–) Nebo jeste levnejsi nejakou hydrauliku.

                  • Pablo  

                    asi jsem to blbe napsal, vim ze je jedno jestli bude vetsi kotouc nebo lepsi brzda (nebo oboji), ze jde o dosazenou brzdnou silu – spis si kladu otazku jestli na moji soucasny vidli ma cenu se do toho poustet, protoze kdybych ji oddelal, ted bych na jinou nemel to s tema podlozkama me taky napadlo, ale u tak podstatny veci jako predni brzda takovymuhle bastleni nejsem moc naklonen, vzadu v nouzi mozna

            • Pablo  

              tak koukni na to cykloprofi.cz, bohuzel cenik posilaj jen na zadost mailem ale pokud nemusis mit vylozene kotouc Hayes nebo Avid atd tak podle ceniku se to da od A2Z za 1075,– adapter ISPM-203–100 550,– kotouc TY-203 525,– ale jak mi tady vsichni pisou, spis sem naklonen variante cely novy kotoucovky, rozmejslim mezi Avid CPS s 185 kotoucem (3kkc) a nejakou hydrou, kdyz tu hayesu prodam tak cenovej rozdil techto reseni jeste snizim, holt si budu muset utrhnou od huby jinde :-)

              • sharkcom  

                Jo, je to nejrozumější řešení. Já jsem to taky furt bastlil s mech. promaxama. A to celkem nebrzdily špatně. Furt to škrtalo, furt jsem to štěloval jak debil a volil mezi brzdnou sílou a neustálým škrtáním. Obojí nešlo. Pak jsem dal do předu avida. Říkal jsem si, že vepředu stačí. No a po měsíci je i v zadu. Ono totiž když koupíš levnej kotouč, možná bude spíš vyraženej lisem. Stejně jako u levných kotoučovek. A to na kotouči udělá s matriálem pěknou paseku. V místě vyražení je materiál tvrdší a je tam prohlubeň, kterou obrzdíš tak za 2000km. Takže to furt bude na prd brzdit a v určitých stavech vydávat různý pazvuky. A ten avid jsem zajel na jednou 30km švihu, kterej jsem jel hned po montáži ještě toho večera. Takže neříkám, že je to problém všech levných kotoučů, ale spíš můj postřeh.Kup AVIDA a máš jistotu a když prodáš toho hayese, tak to zas tak drahší nebude. Pak si ale udělej prasátko na střádání korunek i na zadní. Jo nechceš PROMAXY??? hi hi…

              • TinkTink  

                Tak to hodne stesti s tim pripadnym prodejem…co jsem tedka prodaval a to byla v hodne luxusnim stavu s deskama jeste navic, tak jsem se ji nemoh zbavit ani za 1400,–…proste je to nic moc…

    • Darkson  

      nemáš náhodou author instinct? :-)

      • Pablo  

        bingo! už se mi začal sypat neúnosně asi 7 let starý bike tak jsem do něčeho musel jít a tohle se mi zdálo že má nejmíň komponentů proti kterým bych něco měl – ale to jsem myslel že brzdy budou brzdit, vidle jim bude stačit, na sedle se bude dát sedět.. ooo jak jsem se spletl :-)

    • lubos  

      Jo, brzdy jsou nanic. Ale vytunil jsem je tak, ze ted brzdi moc dobre. Pokud jeste nemas nove brzdy, tak se mi ozvi, zkusis totez co mam ja, jestli se ti to zlepsi.

      • SODOVKA  

        jojojo, já bych taky požádal oradu jak ty mrchy vytunit :o)) předem dííííky

        • lubos  

          Nemam tady zatim fotku, popsat to jde tak nejak blbe, ale princip je ten, ze jsem zvetsil paku na praseti asi o 1cm. Vyndal jsem puvodni sroub a mam tam takovy delsi, lanko pak neni upevneno na praseti ale na tom sroubu. A paky mam na cantilever brzdy, 10cm dlouhe (to kvuli gripshiftum) s asi 2.7cm vzdalenosti osy otaceni. Skousel jsem Avid paky, rozdil byl hlavne v tom, ze brzdy nebyli mekke ale na konci tvrde, a sli pomerne ztuha. Mozna i brzdni sila byla mensi. nevim. Tyhle cantilever paky mi zabezpecuji pomerne lehky chod. Dale jsem nasel nejake goldfren – nebo jak se to jmenuje – desticky, jsou asi 2.5× levnejsi nez original, ale je nutne je upravit v te dire (nejsou kompatabilni s HMX-1). Pouzil jsem na to malinkou brusku. Jinak, kdyz jsem je skousel poprve, po zjisteni jejich brzni sily mi vlasy vstavali dupkem. Asi na urovni gumenne brzdy co brzdi o pneumatiku.

      • Pablo  

        určitě půjdu do nových, takže teď už tunit nebudu, abych je „neškráb“ a snad se za pár šupů prodaj já je taky trochu tunil, měl jsem je komplet rozebraný, mám třeba desky s hmotou až uplně na okraj (standardně tak 1.5mm chybí), složení ze záv. motorek (líp brzdí jednorázově ale víc vadnou než metaliky) – no dík za snahu, poradím to novému majiteli

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.