• jecnak

    Zajimala by mne zkusenost lidi co jezdi karbon na zadni stavbe. Zajima me konkretne, jestli je to vazne nejak poznat a jestli je zadek dostatecne tuhy co se tyce bocni tuhosti. Stavajici ram Fuji Suncrest je sice extra pohodlny, ale na druhou stranu neni moc tuhy, respektive zadni stavba. Diky za info.

    0 0
    • Dumbo  

      ja mam karbonovu zadnu stavbu zeby to nebolo v zakrutach moc tuhe som nepostrehol… a preto ze je to moj prvi FULL tak si mozno myslim ze je ten vikiv normalny… ale je to fakt tuhe

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      no von ten karbon nějaký rázy pobere. Jde o to, jestli jí máš komplet celou karbon nebo jen horní šavle. Záleží na tom jak je to provedený, páč je to do sebe jen vlepený a tam se to může časem povolit. Z mojeho okolí s tím ale zatim nikdo problémy neměl. Taky tam v tom místě spoje může praskat lak, pokud je vypalovanej, páč karbon se pálí na malou teplotu a když se to nenechá v peci dostatečně dlouho, tak je to špatný. Volil bych proto renomovanější značku. Nejde o značku rámu, protože to dělaj stejně všechno v jedný fabrice. Jde o lak a ten si tam většinou dává každej svuj v různý kvalitě.

      0 0
      • Gatier  

        Co mam skusenosti, je celokarbonova stavba menej tuha v zabere ako hlinik. A vyhody to podla mna nema. Teda aspon nie, ked je len vidla zadna z karbonu. A co viem, klein je tuhy ako prasa aj napriek karbonu. A na biku nevidim uz ziadny prinos.

        0 0
        • Pekáček  

          A co planžetový fully/softaily? Tam to krásně funguje.

          0 0
          • lubos  

            Ale makke do boku nie ? Alespon treba Cannondale Scalpel, nebo jak se to jmenuje je pry blato.

            0 0
            • pipinX  

              Mám Scalpela a o blatě bych tedy nemluvil ani náhodou ! Tuhost zadní stavby do záběru je hezky vidět /slyšet/ když máš kotouče protože je-li měkká kotouče chytají. Před tímto kolem jsem měl Morati 1.3 a rozdíl v tuhosti jsem nezaznamenal, ale pohodlí je naprosto o něčem jiném. Váha celého kola je cca 11kg /podle pláš?ů/. Čepy a podobně naprosto OK.Rozhodně bych neměnil zpět za pevné.

              0 0
              • ddd - andy  

                Ono abys moh porovnavat tak musis mit aspon dve kola ktery muzes hned vymenit.. Jinak system scalpelu a tlumeni – v pohode, ale velice me zajima jak dlouho ti vydrzi zadni stavba.. (myslim tim spoj-vlepeni karbounu do hliniku..)

                0 0
                • pipinX  

                  Zadní s tavba není jen vlepená, ale i zaji+štěná 4mi nýty – zatím to ani neskřípe takže v pohodě – mám na něm najeto cca 3500km. Možnost srovnání mám – se superioru xp950

                  0 0
              • lubos  

                No, nejspis to byl nejaky zavodnik co jezdi zasadne na velke pile. Neni nad vlastni zkusenost.

                0 0
              • TinkTink  

                Taktez bych nemenil…mam LRS Speeda…ale co se tyce krouceni – kdyz jsem tam mel kotouce, tak mi neskrtal vzadu pri slapani, kdyz se mi ocividne kroutil ram … resp.ram se mi kroutil, ale kotouce neskrtaly…takze tedka co? :o)

                0 0
            • Meesha  

              je pry? Asi si na to nejel vid?

              0 0
    • jecnak  

      Ja nechci rusit vase filosoficky debatovani o tom jak je tuhy skalpel, ale mne jde o hardtaila s karobonovou horni vzperou zadni vidle.

      Proste a jednoduse mi jde o ram, ktery bude tuhy a zaroven pohodlny, protoze stavajici ram je sice pohodlny, ale pod zaberem se krouti a zadni kolo skrta o spalky. Ne ze by mi to nejak vadilo, ale proste se uz pomalu poohlizim po novem ramu a muzu za nej dat vic penez, takze prichazi v uvahu i ten karbon.

      To ddd-andy jaky se ti zda ten tvuj Sfinx?

      Pro fullysty s presvedcovaci taktikou – fulla nechci (= nekoupim)

      0 0
      • Siddha  

        a co softail treba KHS, MORATI … ten karbon na biku obvykle zadny extra pohodli neprinese (ze zkusenosti lidi co to „vyrabeji“)

        0 0
      • BB  

        pokud jde o pohodli na HT, tak jsou rozhodujici plaste. Vozil jsem Morati 1.1 a potom 1.3 a myslel jsem si, jak nemam bajecne pohodlny kolo. Pak si kamarad poridil GF supercaliber nebo jak se to jmenovalo a dal si na to bezdusove velkoobjemove plaste, ktere fukal na spodni hranu rozsahu. Ze zajmu jsem si na to kolo sedl, abych poznal genesis geometrii. Byl jsem v soku, jak bylo to hlinikove kolo pohodlne. Mnohem pohodlnejsi nez muj Morati na klasickych plastich. Myslim, karbon a titan jsou z hlediska absorbci vibraci podobne. Velkoobjemovy plast je schopen pobrat nerovnosti rekneme okolo 1,5 az 2 cm. U karbonove nebo titanove stavby se bavis o vibracich v milimetrech. Vykasli se na karbonovou zadni stavbu, to je pro silnicare ne pro bike.

        0 0
        • Rampage  

          Apache prej na rok 2005 bude vyrábět bike s karbonovou zadní stavbou. To sem na to zvědavej, asi to v jeho podání nebude žádná sláva.

          0 0
          • pipinX  

            Nejen Apache, ale i Superior /obě značky mají společný vývoj/ mají horní vzpěry zadní stavby karbonové na modelu pro rok 2005. V obchodě Kořínka v Olomouci je možné tento rám už vidět stejně tak i jedno hotové Rádesovo kolo a vypadá to velice dobře a Rádes si to chválí.

            0 0
        • Pekáček  

          Jo, hlavně pláště, pak sedlo, potom málo sedlovka a pak teprv rám. K velkoobjemovým pláš?ům se mi vyplatilo přejít, už nechápu, jak jsem dřív mohl jezdit „nudle“ :o)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.