hezký večer ,
mám takový dotaz , jestli má někdo zkušenosti z oběma sadama nebo jen 5700 a nějakou novější sadou 105 , jde mi o hladký chod , ne vždy se říká že novější je lepší
hezký večer ,
mám takový dotaz , jestli má někdo zkušenosti z oběma sadama nebo jen 5700 a nějakou novější sadou 105 , jde mi o hladký chod , ne vždy se říká že novější je lepší
A tady to zrovna neplatí, 10s má stejný tah jak 9s na hazce, na pakach dokonce kratši, je tudiž nachylnějši na stav lanek/bowdenů a seřizeni, navíc když nemá tykadla (ostřejši ohyby bowdenů)
PS: a 11s má větší výběr kazet…
chci 10s , rozhoduju se jestli koupit dualy 5700 nebo hazku a dualy Tiagra 4700
5800 je 11s
4700 a grx (10s) maj již tah jak 11s a nejsou kompatibilní s ničim jiným 10s-9s, jen s road 11s… Na těhle sadách opravili vše, co bylo zle na původnich road 10s sadách
Pokud jsou v pořádku, tak fungují oba. 5700 je 2 generace starý model, který není kompatibilní s ničím nově vyráběným, 5800 se dá kombinovat s celou aktuální řadou 11 sp. Shimano sad.
Ahoj, mám na kole Shimano 105 5800, lehla jsem a zničila si grifgumu na jedné straně. V servise ji nemohou sehnat, tak to mám přilepené lepící páskou. Nemáte někdo zkušenost, zda se nedá použít jiný typ té krycí gumy, který by k té 5800 seděl? Vážně není nikde k sehnání. Lepenka mě brzy omrzí. :-) Díky, Adéla
Normálně se koupíš na netu.
Daj se bez problémů koupit – viz například odkaz od Libores (já kupoval na Muziker.cz, ale tam je asi skladem teď nemají, nicméně i na pár jiných shopech je mají údajně přímo skladem).
Jinak jsem je nedávno měnil (staré už byly lehce lepivé – poznat to bylo jen bez rukavic, ale stále plně funkční a nijak nezdevastované.
Mohu Ti je klidně věnovat, neboť jsem si je pro jistotu uložil, pro případ „co kdyby..“ :)
5700 mám na zimáku, 5800 jsem vozil asi 2 roky na krosce. 10rychlostní 5700 je 1. generace bez opratí a má příšernou ergonomii pák. Kdybych se měl rozhodovat, tak 5800 by byla jasná volba.
No a mě se zrovna držely líp ty bambule 5700 a když jsem přešel na Tiagru 4700, tak jsem si říkal, že ta velikost je jak pro holku :-)
Mám malé pracky + u 5800 jdou přiblížit blíž brzdové páky pomocí nastavovacího šroubu. 5700 měly jen takové hnusné vložky. 5700 jsou hrozně hranaté a hnusné až to bolí :-)
tak myslíš že je lepší koupit dualy 5700 než dualy a hazku 4700 ?
Já vlastně nevím, co od toho očekáváš. Jestli někde hodně levně koupíš dualy 5700, tak klidně. Jestli to má být nějaký smysluplnější upgrade, tak buď tiagra 4700 + nová hazka, nebo 5800 (R7000) + hazka a 11 sp. kazeta.
Nic jiného než přechoz z rovných řidítek na berany , smyk by měl sedět ale mám půl roku starou hazku 5701 , spíš mi jde o to co je lepší 5700 nebo 4700 co se týče materiálu a přehazovani
Mám starou jetou 5700 a novou 4700. Ta nová chodí samozřejmě lehčeji, ale nedokážu posoudit, jestli to je opotřebením té staré, nebo jestli to je prostě vlastnost. Každopádně řadí spolehlivě obě.
Jestli to ale chceš provozovat s nějakým dlouhodobějším výhledem, tak bych už šel raději do 11 sp systému, 10 sp je už tak trochu archaismus.
Právě na tvůj názor jsem čekal , chci 10 s , chtěl jsem vědět rozdíl mezi 4700 a 5700 co se týče komfortu při řazení , archaické ??? nemyslím jezdil jsem cca 25 let na 600 (Ultegra) 8 s , 10nebo11 je detail kdybych se řídil podle toho tak bych šel do campy nebo sramu na 12s
Dnes už můžeš i do 13s… ;o)
13? To bych nechtěl, co kdyby to přinášelo smůlu. Počkal bych na 14. :-)
Kup si rohloffa :)
myslím že kolo dělaj nohy a ne převody , Miguel Indurain jezdl z 8 a 9 ;-)
10s není žádný archaismus, provozuju to už desátou sezonu a pořád to pěkně funguje a kromě jednoho chybějícího pastorku, který mi celou dobu vlastně nechybí, tam není co vylepšovat. Kdyby se někde objevily ve výprodeji nový dualy 7800, poslední dury s opratěma, jdu hned do nich, taková kvalita už se dnes nedělá…
Já ti fandím, ale uznej sám, že když napíšeš že to není archaické, protože to používáš už deset let, tak to zní vtipně :-D
Taky mám na CX 2×10 a nemyslím si, že je to nějak zastaralé. Bike taky stavim 2×10 :)
Do jugošky se taky jezdilo embéčkem. Výrobci to prostě vidí jinak a na silniční kolo je třeba pro mě těch 2×11 nejlepší co může být.
No, to embéčko bych přirovnal tak ke 2×6 s páčkama na rámu bez indexu a to je asi už zbytečný masochismus. 2×10 s opratěma, to je něco jako auto z přelomu tisíciletí s 2.5 litrovým benzínem, který momentálně k plné spokojenosti mám, takže je to všechno v cajku. :-)
jasně , embečko mělo svůj motor , ale na co ti bude převodovka od Porsche když máš motor od Trabanta , kolo je na ježdění a ne na zeď nebo machrovani , ale je jasné že vývoj nezastaviš , jen nevím zda odpovídá cena/výkon ?
co takhle 2×12 ;-) , ber to s humorem každý má právo na svůj názor , hlavně buďme lidí
Trochu nechápu, kam tou pseudodiskuzí míříš. Snažím se Ti poradit. 2×11 je na silnici momentálně mainstream a pokud bych si pořizoval komplet nové řazení, tak nevidím důvod jít někam níž. Cenový rozdíl tam taky není nijak výrazný, ale samozřejmě, kup si co chceš.
+1
Někomu to nevysvětlíš…
Proti 10s nic nemam, sam jsem jej jezdil vic jak 10 let, ale o to vic mne prekvapilo jak se zlepsilo razeni u XT 11 proti Deore a XT 10. Mel jsem obavy z funkce na obrovske kazete, ale prd, jede to fakt lip. Na silnici mi prijde 10/11 ± stejny, ale tam je zas ten jeden pastorek navic sikovnej, takze tam bych taky nedowngradoval … jasne, ze slo jezdit i s 8s :-) ale tohle je IMHO prima pokrok.
Tak v případě náznaku poruchy bych to řešil, ale ona ne a ne přijít :-)
Z těch dvou bych rozhodně volil tu 5800. Pokud uvažuješ o deseti pastorcích vzadu, tak bych se nebál ani tiagry 4700. Vozil jsem ji dva roky a chodila stejně hladce a přesně jako má současná 105 r7000. U té tiagry (nebo r7000) bys navíc získal bonus použít vzadu kazety s větším rozsahem.
díkas všem , no já mám právě smyk a hazku 105 5701 tak je sundam a půjdou do kopru , koupím novou hazku a dualy 4700 místo duálu 5700 , ono to vyjde skoro stejně
Jestli funguji a nevadi ti ergonomie, tak bych je nemenil.
já dualy nikdy neměl , v době kdy jsem jezdil z beranama tak jsem měl Shimano 600 8s ( Ultegra) páčky na rámové trubce , pak rovné řidítka a jak se u nás dědku říká (52) jsem dostal poslední mízu a chci to znovu zkusit , vím že se dnes kvalita aspoň co se týče výdrže komponentu je ta tam mě ta sada držela cca 25let , ptám se na to zda je lepší v 10 lepší 105 nebo Tiagra , do 11 bych nešel myslím že to jedno kolečko v poměru k ceně nestojí za to
Potom ta Tiagra, kdyz se ti nechce priplacet za 105 rady 7000.
nejde o připlaceni , mám 2 kola s ořechem 10 a dvě s 11 , dvě kazety 10 ( 11–25 a 12–28 tuším ) nechci se všeho zbavovat , peníze mám ale mám ale jsem i tak trochu zkrblik :-) kdybych šel do exteriéru tak bych šel do carbonu a určitě campy , víš ale ono je taky dost možné že ty berany tam budu mít pouze týden a pak dám zase rovné a ty dualy půjdou do kopru
Nepůjdou pryč, jen musíš mít dobrou velikost rámu, drží se to o dost líp než rovná řidítka. Dobrá velikost rámu ať tam nejsi moc natažený.
Tiagra 4700 funguje bezvadně
10kovou tiagru mám, sice opratě nejsou estetický ani módní hit ale co se týká řazení tak stále funguje luxusně a lehce.
Asi půjdu do te Tiagry , jen škoda že nedava 30 na kazetě
Vem střední GS ramínko a to umí 32z
Gs dá 32
Jo ale to rameno
Vetsinou to jde i s kratkym, jenom kdyz zaradis mala/mala budes mit proveseny retez.
Tiagra 4700 samozřejmě už žádné opratě nemá.
A normálně bere i 34 zubů na pastorku
Já vím ale jak to s tím dlouhým ramenem vypadá ?
Takhle
Kolik mista je mezi plastem a vidlici? Skoro to vypada, jak kdyby si ten plast vidlici ostrouhal podle sebe :)
Ještě dost, ta fotka mate
Ritchey Speedmax 40 je ale hodně balónovitej, mám teď v té samé vidlici 42 plášť a pořád tam místečko je
Nicméně jsem již kola s takhle malou prostupností opustil :-)
Nemám užovky rád
Ne, není tam místo :) Už sis někdy pořádně nabral bahna?
Speedmax bahno moc nenabíral, kamínky vůbec a taky jsem to měl vylepené průhlednou fólií.
Úplně normálně :) hledáš problémy tam, kde prostě nejsou…
A trochu nenormálně i 36 :-)
Pravda, chybička se vloudila a mám ještě o kus starší sadu…
S pákama 4700 ten měnič a asi i smyk nebudou chodit přesně. K pákám 4700 potřebuješ i 4700 měnič nebo nějaký měnič na 11s, od 5800 a výš.
Páky Tiagra 4700 za 3800 a šaltr za 850Kč. To není tak hrozný
No není, navíc jsem ještě nikde neslyšel, že by byl někdo s Tiagrou nespokojený
tady jich je spousta a opravdu mi 10 stačí ;-)
nesouhlas , už jsem to tu měl , smyk sedi dokonce i hazka ale na rovné řidítka , nevím jestli soudruzi z Japonska udělali chybu a zase nevím co dualy ?
Tak nezbývá, než to zkusit. Předpokládám, že vezmeš prvně páky a pokud to bude haprovat, tak to doladíš měničem podle pák.
Ještě pořád nejsem rozhodnut co budu dělat , zítra už bych měl jít do práce tak si odskočim k jednomu šikovnemu mechanikovi a dáme to nějak do hromady , asi koupím Dualy 4700 a případně pak hazku , je mi líto že hazky 5701 je na ní najeto cca 300 km
4600 dualy s opratěma budou fungovat s 5701 hazkou a vyjde to nejlevněji, sám jsem to měl úplně stejně a teď se mi válí oboje v krabici a jezdím 9speed :-) Ale už to pak nechce moc nikdo kupovat pokud bys to chtěl střelit.
A má vyřešeno :)
Ahoj, vidím, že tady je celkem vhodné vlákno, nebudu tedy zakládat vlastní, takže k věci: Chystám se upgradovat jedno opravdu staré kolo, totální retro na Shimano 600 2×7 ještě s řazením na rámu, který mi ale vyhovuje svojí velikostí. Vybral jsem si z ekonomických i dalších důvodů sadu Tiagra 4700 a mám pár dotazů:
Díky za fundované názory zkušenějších :)
Tomáš
1/Vyzkoušený to nemám, ale myslím že páka 4700 se smykem 1050 fungovat nebude. Mám ten smyk v kombinaci s pákama 6603, což je totéž jako 6600, využívám jen první dva převodníky, tři nevozím. Tenhle smyk funguje s pákama 6600 líp než ten sadový 6600, je tam měkčí pružina a nahoru i dolů to řadí krásně. K pákám 4700 patří smyk s prodlouženým ramínkem (4700, 5800, 6800), jestli to funguje i s tím kratším, těžko říct, já bych tipl, že ne.
2/Řetěz se vejde, otázka je , jak to bude řadít. Na velkou by to jít mělo, to pořešíš nastavením horního dorazu smyku, problém by mohl být s řazením na malou, jestli bude řetěz padat přímo na zuby. Použil jsem na 10s devítkový převodnky a občas to spadlo do takové „mezipolohy“, že tam nebylo nic a řetěz klouzal po hraně zubu, bylo potřeba trochu ubrat na převodníku v oblasti uchycení ke klice, aby převodníky byly o nějakou desetinu milimetru blíž k sobě. Pak ok.
Díky za názor, můžeš prosím podrobněji rozvést toto: „…bylo potřeba trochu ubrat na převodníku v oblasti uchycení ke klice, aby převodníky byly o nějakou desetinu milimetru blíž k sobě. Pak ok.“
Co to technicky obnáší?
Asi zbrousit packy. Zajímavý nápad. Využiju také. Vozím kliky 9s na 11s sadě a někdy to do té mezipolohy spadne.
No nevím, logické mi spíš připadá naopak vypodložit velký převodník, který se tím pádem posune blíž k malému. Jak bys taky chtěl bez nějaké CNC frézky/brusky obrousit všech 5 pacek tak, aby byl úběr materiálu všude konstantní? Při vypodložení naopak snadno dosáhneš stejného přírůstku všude díky známé tloušťce podložky.
Tak jsem na to teď koukal a je to blbost – vypodložení je tady nepoužitelné. Tak fakt jedině něco ubrousit, raději teda ten malý převodník… (???)
Ne, na packy bych vůbec nesahal, jejich zbroušení by byla nevratná změna na klikách, to bych nedělal. Zbrousit raději malý převodník v místech kontaktu s packama, aby se posunul blíž k velkému převodníku.
Já měl 5700 a vyměnil jsem ji za nejnovější Soru. 105 se mi ke konci nedařilo seřídit tak, aby šla hladce. Soru jsem sehnal na bazaru za 900 (páky, šaltr a smyk). Kliky a brzdy jsem nechal. Zatím spokojenost.
Sora je ale pořád devítirychlostní, ne? Jakou k tomu máš kazetu?
Jo, 9 rychlostí. Mám to staré krosce a vepředu mám 46+34 a kazetu 11 až 34. Je to kompatibilní s mtb hazkami na 8 a 9 rychlostí.
U pák Sora je fajn, že k nim jde přehazovačka Alivio a kazeta 12–36
Ke všem starým Shimano 10sp silničním sadám (snad krom jedné D-A a „nové“ 4700) se dá bez problémů instalovat jakákoliv Shimano 9sp MTB přehazovačka – mají takřka identický tah, chodí to bez potíží.
A mají dostatečný rozsah aby pokryla všech 10 rychlostí?
jo, jsem měl XT i LX k 9speed dualům
Bez obav. Vyzkoušeno na kombinaci LX & 6600.
Díky :)
Jo, mě taky fungovala 9rychlostní XT s pákama 5700. Rozsah byl OK, ale nějak to nešlo seřídit. To byl ale asi problém opotřebených pák.
Mohlo to být klidně vůlí na rolnách, já jsem tam měl místo původních plastových hliníkové na ložiskách – sice trochu hlučnější, ale projev řazení ostrý.
Po mnoha pokusech a výměně bowdenů a lanek jsem zkoušel páky přehodit na jiné kolo s 10s Ultegrou, a taky to nešlo seřídit. Z toho jsem usoudil, že je problém v pákách. Už jsem je levně prodal někomu na zimáka, tak mu možná zkusím ještě napsat, jestli mu fungují dobře.
Obě desitkove dury maj stejný tah, pokud vím. Spiš to domr*ali tím dementnim ořechem na 7800
Jinak ke 4700 si připiš grx
Vím, že tam byla nějaká zrada, ale na 10 sp už asi nic nechystám. Jejich tabulka kompatibility je dostupná a fungující, tak proč nosit v hlavě detaily :-).
Když stavět čistokrevnou silnici, tak podle mého určitě na 11 sp. Na kupkole se dají koupit pro 2×11 mechanické brzdy: stříbrné ST-R-7000 za 4.727,–, ST-R-8000 za 6.190,–, ST-R-9100 nekrabicové za 5.990,–, krabicové za 8.290,–. Takže můžete hádat, co asi bude na mém příštím stroji za sadu.
Jak jsem již psal 11s napravuje všechny technické chyby 10s, navíc je lepši výběr kazet…
Takže s tebou souhlasím, ergonomie je věc každeho a nelze řict Komu co sedí
Vyměnil jsem na starém kole skoro dojeté páky 6700 za bazarové 6800. Po těch kilometrech jsem měl 6700 tak nějak vrostlé do dlaní, ale i na 6800 si časem určitě zvyknu.
Na silnici budu držet 2×11 kvůli odstupňování. Ale na CX a Bike mě přijde vhodnější 2×10. Aspoň pro mě no :)
Btw…kladky. Má smysl vyměnit klasické plastové kladky za hliníkové na průmyslovém ložisku? Podepíše se to na řazení?
Psal jsem výše. Udělal jsem si to na LX na trekovém kole, výměnou za dojeté rolny, pak celá přehazovačka i s alu kladkami putovala na manželčinu silničku. Projev je minimálně ostřejší, je to mírně hlučnější. Ale abych to proti sobě porovnával, to jsem neměl potřebu.
Válí se mě doma 2× 14T kladky na keramice a 2× 11T kladky na průmyslech. Tak že bych to dal udal na Campa šaltry za ty plastové hrůzy…Nahoru menší, dolu větší. Minimálně na tu CX by to asi stálo za to…
Prosím tě a co má za kladky grx?
GRX to má tuším na průmyslech
9100 jsem si vzal ještě v době, kdy je měli za 5,5. Skok rovnou z 6600.
Na CX jsem namontoval použité 7900. Ty mi přijdou nejhorší ze všech třech uvedených.