• fm1969

    hezký večer ,

    mám takový dotaz , jestli má někdo zkušenosti z oběma sadama nebo jen 5700 a nějakou novější sadou 105 , jde mi o hladký chod , ne vždy se říká že novější je lepší 

    • Bubaaak  

      A tady to zrovna neplatí, 10s má stejný tah jak 9s na hazce, na pakach dokonce kratši, je tudiž nachylnějši na stav lanek/bowdenů a seřizeni, navíc když nemá tykadla (ostřejši ohyby bowdenů)

      PS: a 11s má větší výběr kazet…

      • fm1969  

        chci 10s , rozhoduju se jestli koupit dualy 5700 nebo hazku a dualy Tiagra 4700

        • Bubaaak  

          5800 je 11s

          4700 a grx (10s) maj již tah jak 11s a nejsou kompatibilní s ničim jiným 10s-9s, jen s road 11s… Na těhle sadách opravili vše, co bylo zle na původnich road 10s sadách

    • Tom-T45  

      Pokud jsou v pořádku, tak fungují oba. 5700 je 2 generace starý model, který není kompatibilní s ničím nově vyráběným, 5800 se dá kombinovat s celou aktuální řadou 11 sp. Shimano sad.

    • nooski  

      5700 mám na zimáku, 5800 jsem vozil asi 2 roky na krosce. 10rychlostní 5700 je 1. generace bez opratí a má příšernou ergonomii pák. Kdybych se měl rozhodovat, tak 5800 by byla jasná volba.

      • Tom-T45  

        No a mě se zrovna držely líp ty bambule 5700 a když jsem přešel na Tiagru 4700, tak jsem si říkal, že ta velikost je jak pro holku :-)

        • nooski  

          Mám malé pracky + u 5800 jdou přiblížit blíž brzdové páky pomocí nastavovacího šroubu. 5700 měly jen takové hnusné vložky. 5700 jsou hrozně hranaté a hnusné až to bolí :-)

        • fm1969  

          tak myslíš že je lepší koupit dualy 5700 než dualy a hazku 4700 ?

          • Tom-T45  

            Já vlastně nevím, co od toho očekáváš. Jestli někde hodně levně koupíš dualy 5700, tak klidně. Jestli to má být nějaký smysluplnější upgrade, tak buď tiagra 4700 + nová hazka, nebo 5800 (R7000) + hazka a 11 sp. kazeta.

            • fm1969  

              Nic jiného než přechoz z rovných řidítek na berany , smyk by měl sedět ale mám půl roku starou hazku 5701 , spíš mi jde o to co je lepší 5700 nebo 4700 co se týče materiálu a přehazovani

              • Tom-T45  

                Mám starou jetou 5700 a novou 4700. Ta nová chodí samozřejmě lehčeji, ale nedokážu posoudit, jestli to je opotřebením té staré, nebo jestli to je prostě vlastnost. Každopádně řadí spolehlivě obě.

                Jestli to ale chceš provozovat s nějakým dlouhodobějším výhledem, tak bych už šel raději do 11 sp systému, 10 sp je už tak trochu archaismus.

                • fm1969  

                  Právě na tvůj názor jsem čekal , chci 10 s , chtěl jsem vědět rozdíl mezi 4700 a 5700 co se týče komfortu při řazení , archaické ??? nemyslím jezdil jsem cca 25 let na 600 (Ultegra) 8 s , 10nebo11 je detail kdybych se řídil podle toho tak bych šel do campy nebo sramu na 12s

                • mykovec  

                  10s není žádný archaismus, provozuju to už desátou sezonu a pořád to pěkně funguje a kromě jednoho chybějícího pastorku, který mi celou dobu vlastně nechybí, tam není co vylepšovat. Kdyby se někde objevily ve výprodeji nový dualy 7800, poslední dury s opratěma, jdu hned do nich, taková kvalita už se dnes nedělá…

                  • TK75  

                    Já ti fandím, ale uznej sám, že když napíšeš že to není archaické, protože to používáš už deset let, tak to zní vtipně :-D

                    • Cavendish  

                      Taky mám na CX 2×10 a nemyslím si, že je to nějak zastaralé. Bike taky stavim 2×10 :)

                      • Tom-T45  

                        Do jugošky se taky jezdilo embéčkem. Výrobci to prostě vidí jinak a na silniční kolo je třeba pro mě těch 2×11 nejlepší co může být.

                        • mykovec  

                          No, to embéčko bych přirovnal tak ke 2×6 s páčkama na rámu bez indexu a to je asi už zbytečný masochismus. 2×10 s opratěma, to je něco jako auto z přelomu tisíciletí s 2.5 litrovým benzínem, který momentálně k plné spokojenosti mám, takže je to všechno v cajku. :-)

                        • fm1969  

                          jasně , embečko mělo svůj motor , ale na co ti bude převodovka od Porsche když máš motor od Trabanta , kolo je na ježdění a ne na zeď nebo machrovani , ale je jasné že vývoj nezastaviš , jen nevím zda odpovídá cena/výkon ?

                        • fm1969  

                          co takhle 2×12 ;-) , ber to s humorem každý má právo na svůj názor , hlavně buďme lidí

                          • Tom-T45  

                            Trochu nechápu, kam tou pseudodiskuzí míříš. Snažím se Ti poradit. 2×11 je na silnici momentálně mainstream a pokud bych si pořizoval komplet nové řazení, tak nevidím důvod jít někam níž. Cenový rozdíl tam taky není nijak výrazný, ale samozřejmě, kup si co chceš.

                      • vt  

                        Proti 10s nic nemam, sam jsem jej jezdil vic jak 10 let, ale o to vic mne prekvapilo jak se zlepsilo razeni u XT 11 proti Deore a XT 10. Mel jsem obavy z funkce na obrovske kazete, ale prd, jede to fakt lip. Na silnici mi prijde 10/11 ± stejny, ale tam je zas ten jeden pastorek navic sikovnej, takze tam bych taky nedowngradoval … jasne, ze slo jezdit i s 8s :-) ale tohle je IMHO prima pokrok.

                    • mykovec  

                      Tak v případě náznaku poruchy bych to řešil, ale ona ne a ne přijít :-)

    • Carpathia  

      Z těch dvou bych rozhodně volil tu 5800. Pokud uvažuješ o deseti pastorcích vzadu, tak bych se nebál ani tiagry 4700. Vozil jsem ji dva roky a chodila stejně hladce a přesně jako má současná 105 r7000. U té tiagry (nebo r7000) bys navíc získal bonus použít vzadu kazety s větším rozsahem.

      • fm1969  

        díkas všem , no já mám právě smyk a hazku 105 5701 tak je sundam a půjdou do kopru , koupím novou hazku a dualy 4700 místo duálu 5700 , ono to vyjde skoro stejně

        • jonti  

          Jestli funguji a nevadi ti ergonomie, tak bych je nemenil.

          • fm1969  

            já dualy nikdy neměl , v době kdy jsem jezdil z beranama tak jsem měl Shimano 600 8s ( Ultegra) páčky na rámové trubce , pak rovné řidítka a jak se u nás dědku říká (52) jsem dostal poslední mízu a chci to znovu zkusit , vím že se dnes kvalita aspoň co se týče výdrže komponentu je ta tam mě ta sada držela cca 25let , ptám se na to zda je lepší v 10 lepší 105 nebo Tiagra , do 11 bych nešel myslím že to jedno kolečko v poměru k ceně nestojí za to

            • jonti  

              Potom ta Tiagra, kdyz se ti nechce priplacet za 105 rady 7000.

              • fm1969  

                nejde o připlaceni , mám 2 kola s ořechem 10 a dvě s 11 , dvě kazety 10 ( 11–25 a 12–28 tuším ) nechci se všeho zbavovat , peníze mám ale mám ale jsem i tak trochu zkrblik :-) kdybych šel do exteriéru tak bych šel do carbonu a určitě campy , víš ale ono je taky dost možné že ty berany tam budu mít pouze týden a pak dám zase rovné a ty dualy půjdou do kopru

                • jonti  

                  Nepůjdou pryč, jen musíš mít dobrou velikost rámu, drží se to o dost líp než rovná řidítka. Dobrá velikost rámu ať tam nejsi moc natažený.

            • TK75  

              Tiagra 4700 funguje bezvadně

            • mr.antik  

              10kovou tiagru mám, sice opratě nejsou estetický ani módní hit ale co se týká řazení tak stále funguje luxusně a lehce.

              • fm1969  

                Asi půjdu do te Tiagry , jen škoda že nedava 30 na kazetě

              • Carpathia  

                Tiagra 4700 samozřejmě už žádné opratě nemá.

                • TK75  

                  A normálně bere i 34 zubů na pastorku

                  • fm1969  

                    Já vím ale jak to s tím dlouhým ramenem vypadá ?

                    • TK75  

                      Takhle

                      • Yatza  

                        Kolik mista je mezi plastem a vidlici? Skoro to vypada, jak kdyby si ten plast vidlici ostrouhal podle sebe :)

                        • TK75  

                          Ještě dost, ta fotka mate

                          Ritchey Speedmax 40 je ale hodně balónovitej, mám teď v té samé vidlici 42 plášť a pořád tam místečko je

                          Nicméně jsem již kola s takhle malou prostupností opustil :-)

                          Nemám užovky rád

                          • Cavendish  

                            Ne, není tam místo :) Už sis někdy pořádně nabral bahna?

                            • TK75  

                              Speedmax bahno moc nenabíral, kamínky vůbec a taky jsem to měl vylepené průhlednou fólií.

                    • Cavendish  

                      Úplně normálně :) hledáš problémy tam, kde prostě nejsou…

                  • Tom-T45  

                    A trochu nenormálně i 36 :-)

                • mr.antik  

                  Pravda, chybička se vloudila a mám ještě o kus starší sadu…

        • mykovec  

          S pákama 4700 ten měnič a asi i smyk nebudou chodit přesně. K pákám 4700 potřebuješ i 4700 měnič nebo nějaký měnič na 11s, od 5800 a výš.

          • Cavendish  

            Páky Tiagra 4700 za 3800 a šaltr za 850Kč. To není tak hrozný

            • mykovec  

              No není, navíc jsem ještě nikde neslyšel, že by byl někdo s Tiagrou nespokojený

          • fm1969  

            nesouhlas , už jsem to tu měl , smyk sedi dokonce i hazka ale na rovné řidítka , nevím jestli soudruzi z Japonska udělali chybu a zase nevím co dualy ?

            • mykovec  

              Tak nezbývá, než to zkusit. Předpokládám, že vezmeš prvně páky a pokud to bude haprovat, tak to doladíš měničem podle pák.

              • fm1969  

                Ještě pořád nejsem rozhodnut co budu dělat , zítra už bych měl jít do práce tak si odskočim k jednomu šikovnemu mechanikovi a dáme to nějak do hromady , asi koupím Dualy 4700 a případně pak hazku , je mi líto že hazky 5701 je na ní najeto cca 300 km

                • Honzis  

                  4600 dualy s opratěma budou fungovat s 5701 hazkou a vyjde to nejlevněji, sám jsem to měl úplně stejně a teď se mi válí oboje v krabici a jezdím 9speed :-) Ale už to pak nechce moc nikdo kupovat pokud bys to chtěl střelit.

    • Jan D.  

      Já měl 5700 a vyměnil jsem ji za nejnovější Soru. 105 se mi ke konci nedařilo seřídit tak, aby šla hladce. Soru jsem sehnal na bazaru za 900 (páky, šaltr a smyk). Kliky a brzdy jsem nechal. Zatím spokojenost.

      • Carpathia  

        Sora je ale pořád devítirychlostní, ne? Jakou k tomu máš kazetu?

        • Jan D.  

          Jo, 9 rychlostí. Mám to staré krosce a vepředu mám 46+34 a kazetu 11 až 34. Je to kompatibilní s mtb hazkami na 8 a 9 rychlostí.

        • TK75  

          U pák Sora je fajn, že k nim jde přehazovačka Alivio a kazeta 12–36

          • ˘Ö˘ Krab  

            Ke všem starým Shimano 10sp silničním sadám (snad krom jedné D-A a „nové“ 4700) se dá bez problémů instalovat jakákoliv Shimano 9sp MTB přehazovačka – mají takřka identický tah, chodí to bez potíží.

            • Cavendish  

              A mají dostatečný rozsah aby pokryla všech 10 rychlostí?

              • Honzis  

                jo, jsem měl XT i LX k 9speed dualům

              • ˘Ö˘ Krab  

                Bez obav. Vyzkoušeno na kombinaci LX & 6600.

              • Jan D.  

                Jo, mě taky fungovala 9rychlostní XT s pákama 5700. Rozsah byl OK, ale nějak to nešlo seřídit. To byl ale asi problém opotřebených pák.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Mohlo to být klidně vůlí na rolnách, já jsem tam měl místo původních plastových hliníkové na ložiskách – sice trochu hlučnější, ale projev řazení ostrý.

                  • Jan D.  

                    Po mnoha pokusech a výměně bowdenů a lanek jsem zkoušel páky přehodit na jiné kolo s 10s Ultegrou, a taky to nešlo seřídit. Z toho jsem usoudil, že je problém v pákách. Už jsem je levně prodal někomu na zimáka, tak mu možná zkusím ještě napsat, jestli mu fungují dobře.

            • Bubaaak  

              Obě desitkove dury maj stejný tah, pokud vím. Spiš to domr*ali tím dementnim ořechem na 7800

              Jinak ke 4700 si připiš grx

              • ˘Ö˘ Krab  

                Vím, že tam byla nějaká zrada, ale na 10 sp už asi nic nechystám. Jejich tabulka kompatibility je dostupná a fungující, tak proč nosit v hlavě detaily :-).

                Když stavět čistokrevnou silnici, tak podle mého určitě na 11 sp. Na kupkole se dají koupit pro 2×11 mechanické brzdy: stříbrné ST-R-7000 za 4.727,–, ST-R-8000 za 6.190,–, ST-R-9100 nekrabicové za 5.990,–, krabicové za 8.290,–. Takže můžete hádat, co asi bude na mém příštím stroji za sadu.

                • Bubaaak  

                  Jak jsem již psal 11s napravuje všechny technické chyby 10s, navíc je lepši výběr kazet…

                  Takže s tebou souhlasím, ergonomie je věc každeho a nelze řict Komu co sedí

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Vyměnil jsem na starém kole skoro dojeté páky 6700 za bazarové 6800. Po těch kilometrech jsem měl 6700 tak nějak vrostlé do dlaní, ale i na 6800 si časem určitě zvyknu.

                    • Cavendish  

                      Na silnici budu držet 2×11 kvůli odstupňování. Ale na CX a Bike mě přijde vhodnější 2×10. Aspoň pro mě no :)

                      Btw…kladky. Má smysl vyměnit klasické plastové kladky za hliníkové na průmyslovém ložisku? Podepíše se to na řazení?

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Psal jsem výše. Udělal jsem si to na LX na trekovém kole, výměnou za dojeté rolny, pak celá přehazovačka i s alu kladkami putovala na manželčinu silničku. Projev je minimálně ostřejší, je to mírně hlučnější. Ale abych to proti sobě porovnával, to jsem neměl potřebu.

                        • Cavendish  

                          Válí se mě doma 2× 14T kladky na keramice a 2× 11T kladky na průmyslech. Tak že bych to dal udal na Campa šaltry za ty plastové hrůzy…Nahoru menší, dolu větší. Minimálně na tu CX by to asi stálo za to…

                • Krejza  

                  9100 jsem si vzal ještě v době, kdy je měli za 5,5. Skok rovnou z 6600.

                  Na CX jsem namontoval použité 7900. Ty mi přijdou nejhorší ze všech třech uvedených.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.