• marhi

    Zdravím všechny. Zajímal by mě váš názor. Jsou opravdu o tolik lepší zaplétaná kola než standartně dodávaná. Pro ně mluví nižší váha i počet drátů. Ale kromě designu jsou opravdu o tolik lepší? Campagnolo, Mavic, Schimano. U campy jsou na průmyslech náby sadové a zapletená kola od nich na těch samých, jen jinak vypletená. Vyplatí se opravdu investovat, nebo to nechat být. Tak jako si někdo mění přední vidli hned při nákupu tak i mě to láká rovnou vyměnit. Budu kupovat koleso a chci nějak rozumně rozložit investici. Buď vyšší sadu, nebo zapletená kola a sadu nižší. Kola jsou přece jen to co hlavně jezdí. Tak jestli máte zkušenosti a? pozitivní i negativní sem s nimi. Dík

    • Žanek  

      Dobrá otázka. Hlavní pozitivum klasiky je v dobré servisovatelnosti a ceně. Když ti praskně drát, v každým servisu ti ho vymění za pár korun. Zničíš ráfek – není problém vyměnit. Relativně dobrá kola se dají pořídit poměrně levně. Kola LX náby, Mavic 517 ráfky a DT výplety – cena, střílím od boku 5500Kč. Nevýhody klasiky jsou vyšší hmotnost a menší boční tuhost. Naproti tomu zaplétaná kola jsou ve většině případů lehčí a tužší – tuhost se negativně projeví i na komfortu a hezčí. Pokud ale něco zničíš – praskne „drát“, nedej bože ráfek, musíš do servisního centra( všude to neumí opravit a nemají na to nášadí a díly) a nedoplatíš se. Takže pokud na to máš, ber zapletená kola. BTW ty nejlevnější kola od Campy jsem měl před týdnem v ruce a nic moc..

    • rasto  

      do zapletenych kol jsem sel v roce 2002. rozhodl jsem se pro Rigida ABC Extreme. jsou to hybridy: pro kotouce i vecka. maj prumyslove loziska. zkusenosti: v zari min. roku jsem boural. narazil jsem prednim kolem do panelu. zrusil jsem ram (ten vlastne pohltil naraz). kolo nema nejmensi naznak osmy (!) vsechny draty vydrzeli. proto zapletena kola doporucuju. (koupil bych je zas). tolik, co tyto mi zadne jine (mavic, tioga…) nevydrzeli (vozim kotouce, 4–5kkm/ rok).

      • marhi  

        To je to co mě děsí. Je to sice nádhera mýt ve předu 18 plochých drátů, ale až to prdně tak to bude dost nemilé. Pevnost na čelní náraz mě nepřekvapuje. Mám podobnou zkušenost. Stále ale ve mě hlodá přesvědčení že by to asi nevyráběli kdyby to nestálo za nic. Na druhou stranu 15 kolíků za kola taky nic moc. Nejsem moc velkej trhač asfaltu a proto mi dráty nepraskají.

        • kimi  

          Ne, nepřekonám se a napíšu to sem:

          není nádhera MÝT ve předu 18 drátů, ale MÍT tam 18 drátů

          a dráty sice neVIDRŽELI, ale VYDRŽELY

          Mějte mě za vola, ale tohle se učí na základce.

    • Darius  

      Kombinace naboju a vypletu DT + nejaky kvalitnejsi rafek (treba Mavic) je podle me lepsi nez zapleteny set vzhledem k servisovatelnosti a cene, hmotnost podobna… mrkni na bikestore, tam maji dobry priklad (tusim Onyx, zeslabovany draty X517 nebo X317 pro kotouce)

    • DyEm  

      zkušenost: Ksyrium SSC, perfektní tuhost (i boční), vydrží opravdu hodně (ale ne vše :( ), váhově celkem ucházející. Otázka je, zda se na našich silnicích na nich bude dát ještě jezdit. Servisovatelnost pouze v serviscentru :( (když máš štěstí, tak mají na zrušený kolo vše, ale může se stát že si počkáš 1–10! měsíců)

      • EpO  

        Všichni víme že ksíria sou asi supr, to sem psát nemusíš…spíš jak sou na tom levnější zapletená kola???

    • Franta  

      Duvod proc ja bych si treba nekoupil zapletena kola, napr Mavic, jsou penize. Vyprdnu dejme tomu 16 za Deemaxy, vse muze byt ok ale jednou se treba vyserou. A pruser: 1)dovozce pry permanentne nema nahradni dily(kamos shani ted na Deemaxe a nic neni, 2)neuveritelne vysoke ceny ND a 3)i rafek bych nemohl nahradit jinym, pac maj 28dratu. Tak to proste jako bych neutahl ikdyz bych je sebevic chtel.

      • Pá-dlista1  

        To ja to mam daleko lehci. Ja je sebevic nechci. To co z nich udelali se mi fakt nelibi. 28mm (nebo kolik) sirokej rafek na 28mi dratech? Co to je? Nejaky XCecko?

    • Meesha  

      Ja vozim zaplejtany Rolf Dolomite na 24 drátech. Nemam s nima zadny problemy. Nikdy sem je nemusel centrovat. V jizdnich vlastnostech nevidin nejakej vetsi rozdil oproti klasice. Na XC sou zaplejtany kola asi vyhodou (vaha, tuhost), ale treba na nejakej FR nebo DH bych je nebral. viz. treba ty problemy servisu Mavicu a jejich cena…

    • BB  

      měl jsem zapletené Rolfy Propelly a zlikvidoval jsem zadní zábu, drát vytrhl kus náby, kde je uchycený. Nyní mám dělaná kola ráfek Mavic X3.1 UST, dráty DT 2 zeslabované na 1.8 a náby Hugi 240 Disc. Váha obě kola 1650 g, těžko seženeš zaplétaná lehčí. Jsou naprosto srovnatelná s Rolfy.

      • lubos  

        Na UST super vaha. Kolik dratu ? 32 ? Kolik jsi na nich najezdil ?

        • BB  

          32 drátů, najeto přes 12 tisíc, centrováno tak 4 krát

          • lubos  

            Jake kotouce/brzdy pouzivas a kolik vazis, a co jezdis ?

            • BB  

              kotouce Hayes, brzdy Shimano XTR 03, váha 85 kg.

              • lubos  

                Vypada to moc moc dobre. Jeste te porprosim velikost kotouca vpredu/vzadu. Asi standard Hayes, jenomze nevim kolik to je. 185/160 ?

    • Jenda  

      nemam teda z vlastni zkusenosti ale kdyz uz prdne na zapletanym drat tak kolo pak vetsinou ani neprojde vidli. Kamaradovi se to stalo v dolomitech a protze opravit to na miste temer nelze tak potom uz moc nepojezdil.

    • krabica  

      Je lepší si kolo nechat udělat, nebo koupit zapletené např. Velueta http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… nebo Eleven http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

      • krabica  

        Tak sem zjistil, že lepší si nechám udělat Deore + DT rev. + Mavic X 221 za cca 3000kČ a 1800g.

    • Siddha  

      to je ale poucna diskuze. no taky pridam svuj velecenny nazor: moc moc bych chtel campa galdovy protony… mnam mnam a za celkem slusnej peniz … kterej ale NEMAM :o) takze mi bude muset stacit 36 dratu na velocce nabe a remerxiii stormy, shit tezkej.

      nazmar

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.