• SunBiker

    Riešim celkom zaujímavú vec: Kamaráta som inšpiroval svojim bikom, a tiež so obstaral mašinku. Teraz zo mňa ?ahá info každého druhu – sposoby jazdy, techniky, výstroj…

    Nejaký čas už síce jazdím, ale občas ma tie jeho ozázky privádzajú do šialenstva. A aj moje odborné odpovede jeho :o)

    Keby ste mali niekomu polopaticky vysvetli? všetko najdoležitejšie a podstatné, čo by mal pri XC vedie?, čo by ste mu povedali?

    0 0
    • lubos  

      No, zacnes na doraz, v polovici pridas a na konci este zrychlis. Tak nejak sa tusim XC zavody jazdia :)

      0 0
      • SunBiker  

        Nemyslel som sú?aže, ale bežnú jazdu. Mestký týpek, čo má dobrú kondičku a nadchlo ho „amatérske“ XC, trochu teoretik, tak si to najprv všetko zis?uje, snáď si to aj zapisuje :o)))

        0 0
    • McBlacky  

      jestli začal teprve jezdit, tak letos už to nevytrhne a pravděpodobně ani příští rok. Pro začátek objemy v lehčím terénu a později začít zkoušet techničtější sjezdy a výjezdy. Teorie je hrozně moc, ale praxe je praxe. Pro XC závody je pak důležitý trénink na maximální zátěži okolo ANP – bez tepáku se zrovna tohle trénuje velmi obtížně…

      0 0
      • hinault  

        to si ma velmi nepotesil, s tym rokom, dvoma. ja som na mtb zacal jazdit pred troma tyzdnami a minuly som hned isiel na jednu mtb akciu. viem, ze kondicku teraz nemam az taku dobru, ale este viac ako hore kopcom som stracal dole kopcom. to ma fakt stvalo. mam zafikxovane niektore zvyky z cestaku a podvedome tak mam dojem, ze kazdu chvilu pri vacsich rychlostiach v terene spadnem. dufam ale, ze sa toho pocitu dokazem zbavit skor, ako za jeden – dva roky.

        0 0
        • Jester  

          No jestli Te muzu uklidnit tak ja jsem ten pocit neztratil ani po 15 letech jezdeni. Ale ja tomu rikam „pud sebezachovy“.

          0 0
        • MartinXC  

          hezký nick – to je jako závazek do budoucna ?

          0 0
        • jonti  

          ked stracas dole kopcom, tak je to casto tym ze sa na vrchole kopca nerozbehnes poriadne, tam sa da velmi vela ziskat. Podobne ked ides ten kopec uplne naplno tak samozrejme nedokazes ist dolekopcom tak dobre ako horekopcom. Inak, ked som jazdil zavodne XC, tak som mal pocit ze ma kazdy predbieha z kopca, a teraz ked uz kondicka nie je co byvala, tak na mensich pretekoch a maratonoch je to presne opacne, najhorsie mi idu kratke rychle stupania.

          0 0
          • P.B.  

            Jistotu ve sjezdech jde ziskat asi jen praxi a okoukanim. Nejvic pomahaj takovy ty krkolomny situace, kdy te prekvapi, ze jsi nespadl. Tak se pomalu posouva hranice, ceho se bojis a taky co zvladnes. Ja teda ztracim do kopcu a z kopce ziskavam. Naucil jsem se jezdit dolu s pevnou vidli a ted na fullu s 100/120 to jde jeste mnohem lip. Jo a pri vyjezdu si setrim sily na to, abych to mohl nahore poradne rozjet, pri zavodech (ktery nejezdim) je to asi hodne dulezity.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Pánové vemte si někdy tužku a papír a spočtěte si následující úlohu: V jakém případě přejede cyklista kopec dříve: a/ když ve výjezdu pojede o 10% rychleji než svým obvyklým tempem a sjezd pojede obvyklým tempem, nebo b/ výjezd pojede obvyklým tempem a ve sjezdu o 10% rychleji. Předpokládá se že do kopce jede obvykle pomaleji než s kopce. Je vidět, že P.B. závody nejezdí, jinak by věděl, že při závodech by ti taková taktika byla k …, protože předjíždět tu tlupu lidí co tě předjede ve výjezdu je ve sjezdu mnohem těžší. Trochu praxe do té teorie… :o))

              0 0
              • kovar  

                jo, je to tezsi, nebot nekteri dokopcovi predjizdeci se pak ve sjezdu motaji pred kolem , klickuji jak zajici, padaji nebo dokonce schazeji pesky pekne uprostred cesty, aby co nejvic zavazeli okoloprojizdejicim turistum. Nestezuju si, jen konstatuju:-)

                0 0
    • Žanek  

      Nejjednodušší by bylo jezdit s někým zkušenějším a vše odkoukat. Pokud nikoho takového nemáš k dispozici, tak jezdit, jezdit, jezdit a moc nad tím nepřemýšlet. On časem sám pozná, jak pracovat s těžištěm, jak šlapat, jak na technické pasáže, sjezdy, výjezdy… Přijde to samo, chce to čas. A co se tréningu týká, něco je na www.kpo.cz A výstroj?? Sleduj B-F :o))

      0 0
    •  

      No tak předně bych se naučil vycvakávat z spdeček (sice xc nejezdím, ani spdčka nemám, ale myslim že je to opravdu základ, teda pokuď je jezdíš), ¨pak bych preferoval kadenční jízdu před silovou (prostě tam máš lehčí převod a nohy maj větší frekvenci). K výjezdům snad jen držet tempo, žádný náhlý změny rychlosti, držet se pod anaerobním pásmem (abys to „vydejchal“), snažit se držet těžiště někde uprostřed, nejlíp na zadním kole, jenže to moc nejde. Ke sjezdům: sedlovku dolu, koukat před sebe, bacha na psi, pěšáky a tak, popř. nastavit větší tuhost vidle. zadek držet na zadním kole, pokrčený nohy – kvůli tlumení rázů, ruce natažený, ale zase ne křečovitě. No co se týče „výstroje“ :) přilbu nenasazovat obráceně, s cyklokra?asama jezdit „na ostro“, ta vložka taky odvádí pot, nejenom tlumí nárazy… Dalo by se porkačovat, časem na to příjde sám

      0 0
    • Vymi  

      a co treba takhle " to je kolo, to je kolo, to je kolo… :-))))

      0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.