• BB

    Měl jsem na některých kolech klasicky přesmyk, nyní mám (protože musím, jiný nejde na rám) top swing. Jak jsem očekával, tak po pár měsících vakl. Ví někdo proč se používá top swing i na rámech, kde konstrukčně být nemusí. Já neshledávám u top swingu jedinou výhodu. Možná jednu, připadá mi, že je na řazení na větší placku potřeba o něco menší síla. Napadává ještě něco ? Shimano !!! Proč, proč, proč ???

    0 0
    • Daf  

      No to by me take zajimalo. Ja mam na HT GTcku na sedlove trubce dokonce zarazku bowdenu na leve strane takze kdybych tam dal klasiku tak budu mit lanko ke smyku dost hodne zalomene a radeji tedy volim ten nestastnej top-swing :( Ten lehci chod top-swingu to je fakt, z dalsich vyhod me napada snad uz jen bezproblemova montaz druheho kosiku na flasku.

      0 0
      • djano  

        Ja som dal na HT GT klasiku XT a radi vyborne, to „zalomenie“ lanka nie je vobec badat.

        0 0
        • Daf  

          Nedre ti lanko o tu zarazku na bowden? Podle me to tam musi drit a toho se bojim. Me ale jinak top-swingy drzi LX jsem menil po 18000km a chrastit zacal po 8000km, Ted mam XT najeto 10000 a zatim ani nechrasti :)

          0 0
          • kovar  

            ja ja. zkousel jsem na svuj ram dat klasiku presmyk a bohuzel, navarka bowdenu miri na opacnou stranu, takze lanko bylo tak zalomene, ze opavdu trelo o navarku. Toto treni se pricte k vetsimu odporu pruziny a na razeni se to trochu podepise.

            0 0
          • djano  

            Na pohlad je tam divny uhol, ale lanko sa navarky nedotyka. Mozno novsie ramy maju tu zarazku este viac posunutu, mam ram Avalanche 1.0 (model 2002 alebo 2003). Bol som rozhodnuty aj v pripade ak by to tam trocha drelo dat tam klasiku, lanko si vybrusi stopu a da pokoj. Chrastenie na bicykli ma vzdy znervoznuje, je to signal ze nieco nie je v poriadku, preto volim komponenty co nemaju vakel.

            0 0
            • Daf  

              Ja mam Zaskar 01 a tam je ta navarka navarena tak moc vlevo ze k topswingu vede lanko rovnoberne s ramovou trubkou.

              0 0
        • Lapák  

          Potvrzuji, já jsem to měl na zaskarovi, a taky jsem měl lanko zalomené a přesto to fachčilo úplně pefektně.

          0 0
    • M@rtin  

      Sorry, asi jsem někde chyběl. Co je to top-swing?

      0 0
      • Daf  

        Jednoduse receno je to ten druh presmykacu co ma voditko retezu vys nez je sedlovkova objimka.

        0 0
        • Jenda  

          jeste bych doplnil ze je to ten co ma casto vakl uz novej v obchode:-)

          0 0
    • K2  

      Co máte proti topswingu:) (jiný na rám nedám) Po té co mi přestal dobře řadit (3 roky)jsem zajel s kolem do servisu, tam mi ho museli porovnat kleštěmi (ani nevím, kde k takové deformaci přišel) Při přebírání ze servisu z něho vyskočila nějaká malá pružinka (asi nadbytek), vakl má jako prase, ale začal mi řadit líp než nový – odolná součástka:)

      0 0
      • lubos  

        Ta pruzinka je to, co snizuje ten vakl :-)) Mne vadil, ze tim, ze vakloval, taky drncel.

        0 0
    • Loner  

      Pro info: Plusy: Opravdu mini síla při náběhu na větší převodníky. Lanko vede optimální linkou a ne šikmo, jako u typu standard s horním tahem. Umístění objímky dole umožnuje využít bezproblémově délku sedlové trubky pro košík. Minusy: Mlátí, jak vy kluci říkáte má vakl asi po 1000km. Dá se odpomoct gumičkou, táhnoucí vodítka k spodní rámové trubce, drží se tam pak bahno. Zasírá se blátem na horní plošce a nejde často kvůli tomu shodit na nejmenší placku, zejména, když středová osa má délku tak akorát.

      Už dvakrát jsem měl oba typy a zůstávám u standardu a mačkám větší silou.

      0 0
    • náčelník  

      Mám XT topswing od roku 96. Má velký vakl, ale nechrastí – asi jsou čepy za tu dobu patřičně obaleny špínou. Nepřesnosti vzniklé vůlí vymezuji mikroindexem na otočné rukojeti. Dokud se nerozpadne, tak ho tam nechám. S páčkovým řazením bych asi říkal něco jiného.

      0 0
      • kovar  

        mno mam packy a top swiň Deore, a neznam chresteni. Jak je to mozne, kdyz vsichni ostatni si na vakl stezuji? :-) Vzdyt je tam ten zprohybany dratek, ktery chrasteni brani.Jedine co mi vadi, je ze se v bahnu zanasi a v opravdu velkem bahnu pak neradi vubec nebo nanejvys mezi velkym a strednim.
        A naopak je prijemne, ze neni treba nahoru radit az tak velkou silou jako u klasiky. Ale to uz tu vse bylo receno, ze jo.

        0 0
        • lubos  

          Nesmi se ztratit, nebo vyhodit v ramci setreni hmotnosti :-) A hlavne ho imho je potreba cas od casu natahnout, ponevaz ztraci silu, a pak vakla.

          0 0
    • JD  

      V cyklistice vůbec víc než jinde platí PROČ TO DĚLAT JEDNODUŠE, KDYŽ TO JDE SLOŽITĚ…

      A NEJDŮLEŽITĚJŠÍM EKONOMICKÝM KRITÉRIEM JE SPOTŘEBA… Když si vezmu Shimano 90.tých let, tehdejší Exage, Deore DX,LX,XT… To byly držáky… Dneska? Raději nebrat, pokud potřebuju prašule na rozumnější věci.
      Zajímaly by mě výrobní ceny součástek vyšších sad. Při té sériovosti, by to mělo být asi tak několik set korun max. Včetně XTR. To by při těch cenách mělo být pozlacené a v poudře z mahagonu.

      0 0
      • Staenly  

        jj, jak rikas…Jiz mnohokrat sem slysel pojem Deore DX – to uz si bohuzel nepamatuju, ale s tema cenama mas 100% pravdu…Ostatne vyrobni cena pul litra koli, ktery stoji 20Kc je 2,50Kc…

        0 0
    • lubos  

      Doplnim jeste jednu zkusenost, jelikoz mi to doslo a ted. Proc kdyz jsem jel s kamosem v sobotu, jemu zamrzlo lanko ma presmykaci, hodny kus cesty zpatky nemohl radit, kopec nahoru, i dolu vsechno stredni prevodnik. Ja nemel zadnej problem (ale zimu predtim jsem mel tentyz problem i ja). Ted to chapu … on ma totiz topswing :-))). Tim ze ma lanko ve smeru zadniho kolesa, nastrika se mu tam voda, zmrzne to (bylo tak dle useku trati +2 az –1, a ke konci jsme jeli prave v mrazu). No a ten muj neni topswing, lanko jede sikmo doprava, tudiz nic nechytlo.

      0 0
      • lubos  

        korekce:

        1. „doslo az ted“.
        2. Zimu predtim jsm mel taky topswing.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.