• ZdenekPha

    cim je vyhodnejsi 2×10 od 3×10 prevodu ?

    0 0
    • Vilém  

      nemusis tolik radit na klikach. Pokud na to mas nohy, tak proc ne.

      0 0
      • ZdenekPha  

        pro zacatecniky to myslis nebude jo?

        0 0
        • Vilém  

          Zas tak hrozny to nebude, ale proste tam nejsou ty nejlehci prevody. Mala pila u 2 talire byva 27z u 3talire 22z.

          0 0
        • MlokCZ  

          Není nic jednoduššího než si spočítat o jaké převody ze stávajících bys přišel (bude to 1–2 nejlehčí a třeba k tomu jeden nejtěžší, přesně dle konkrétní kombinace jak u 2×10, tak u toho co teď jezdíš) a pak si to srovnat s tím, jestli je potřebuješ nebo ne.

          0 0
      • MlokCZ  

        Nebo taky v některých případech můžeš řadit ještě naopak více.

        Typicky v situaci, kdy při trojplacce jezdíš většinu na střední a malou a velkou dáváš minimálně. U dvojplacky najednou můžeš být přesně na rozhraní a řadit pořád sem-tam.

        0 0
        • ZdenekPha  

          co jsem koukal, zavodni top modeli jsou prevazne 2×10

          0 0
          • pelhrimov  

            Výrobci neřeší jestli kolo je závodní nebo nezávodní. Oni řeší to, aby obsadili cenové segmenty, které potřebují a o kterých se domnívají, že jim přinesou zisk. 3×10 nebo 2×10 je závislé na tom, jestli je pro výrobce ekonomicky výhodnější použít komponenty Shimano nebo SRAM.

            0 0
          • Ruprt2  

            Závodní top modely pro začíčníky myslím moc nebudou ;-)

            0 0
        • Peslezedirou  

          Zkoušel jsem 2*p na 29tce a musím říct, že mě to moc neoslovilo. S 3*9 jezdím většinu času velkou a prostřední, s 2*9 jsem měl skoro pořád velkou a hodně řadil na pastorcích, což mi moc nevyhovovalo. Raději shodím velkou na prostřední a dvakrát cvaknu na pastorcích, než o víc jak 3–4 pastorky s 2–9. Zlatá 3*devítka :-)

          0 0
          • McBlacky  

            mě právě přijde, že na 29 to má smysl hlavně proto, že 44/11a12 na 29 je skoro nereálný jezdit. Místo lehkých pak musíš mít natrénováno :)

            0 0
            • Peslezedirou  

              V převodech problém nebyl, ale spíš mi vadilo, že hazka lítala nahoru dolů, prostě jsem línej tak často řadit :-). Pro mě je univerzálněší klasika 3*9, zvyk je zvyk :-)

              Ale na závody věřím, že to je super, soustředíš se jenom na šaltr a na výkon :-)

              0 0
              • Haryk  

                Většinu času na velkou? Ty musíš mít hodně silný nohy. Pro mě bylo na 29 prostě neproveditelný na rovince roztočit velkou pilu na nějakou rozumnou frekvenci. Dařilo se to až na 4, 5 – tej pastorek od spoda. Převod 44 – 11 jsem nezařadil ani na Královi Šumavy v tom dlouhým sjezdu po silnici.

                0 0
    • blaza84  

      nikdy, NIKDY se nevzdám nejmenšího převodníku! :) si vzpomínám, jak v 90. letech měl tata horský kolo, kde měl 3×6 převodů a strejda si pořídil kolo, který mělo 3×7 a jakej s tím byl king. A vida, zas se začíná ubírat :)

      0 0
      • ice  

        redukuje se jen pocet prevodu, nikoli jejich rozsah, vzhledem k tomu ze 10kovy kazety maj 36z tak 22z prevodnik uz neni potreba. Idealni (pro me) je 26a39 * 11–36

        0 0
        • blaza84  

          a co řetěz? nekříží se u 2převodníkových klik moc?

          0 0
          • Blade  

            Naopak.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to snad záleží na tom jaké kdo jezdí převody na trojplacce.

              Pokud budu jezdit jen omezený rozsah u trojplacky, tak u dvojplacky budu v každém případě křížit více.

              U trojplacky velká pila a 3–4 nejmenší pastorky bude vždy menší křížení než to samé pro dvojplacku.

              Nejlehčí převody budou v obou případech stejné křížení.

              A na střední placku u trojplacky budou střední pastorky stejné jako u dvojplacky na velkou.

              Jediný případ, kdy to bude u trojplacky horší je velká pila + horní polovina kazety. A to ne každý používá.

              Já jsem třeba při ježdění dvouplacky (chvíli jsem jezdil 22/36/rockring) křížil řetěz o dost více než u trojplacky (s mojím konkrétním používáním převodů).

              V každém případě je tohle v podstatě jedno.

              0 0
              • Blade  

                Měl jsem to trochu rozvést. Pokud někdo neřeší křížení u trojplacky, tak si u dvojplacky jedině pomůže. Nebo z druhé strany: u dvojplacky není potřeba hlídat tolik křížení. Ale jinak jak píšeš ty.

                0 0
        • MlokCZ  

          Převod 26–36 je téměř totéž jako 22–30. Takže kdo používal 34 kazetu, tak ztratí nejlehčí převod.

          A to dost lidí neoželí, takže rozhodně nejde obecně tvrdit, že 22z převodník není už potřeba. Jak u koho.

          0 0
        • jecnak  

          Doporucuju ti si nejdriv spocitat prevod a nez vypustis takovy nesmysl.

          0 0
        • StrejdaS  

          Ja stratil nejtezsi prevod a necely dva nejlehci a jezdim 42/28 a 11–36, takze si to prepocitej. :)

          0 0
    • Haryk  

      Řekl bych, že při tomto uspořádání, (kliky s 2 – plackou), líp využiješ rozsah kazety. Na obě pily můžeš projet celou kazetu. Kdybys dal na 3 – převodníku 42z pilu vs. 36z pastorek, tak to bude asi pěkná vyhýbka. Já osobně jsem vozil 2 – pilu 7 let, ale měl jsem to blbě postavený – na postu velké a prostřední pily… Teď je postavený líp. (prostřední a kašpárek)

      Co se nejlehčího převodu týče, tak jsem na 2 – pile začal s 29 – 32, a pak jsem přešel na 29 – 34 a nepřišlo mně, že by to bylo nějak těžký…na ty naše terény. Teď když máš 26 – 36, (nebo 28 – 36), tak není co řešit. A je jedno, jestli jseš začátečník, nebo ne.

      Osobně bych se zase vrátil na 2 – pilu, 3 – pila je zbytečná, (můj názor), ale má rodina má na ty prachy vždycky nějaký lepší využití…

      Je to kapku chaoticky popsaný, vím, ale spěchám, jdu koupat synka.

      0 0
    • Kamiu  

      Urcite je lepsi na zacatek sezony 3×10. Jel jsem ted 2×9 a 26 vpredu a 32 vzadu je fakt docela tezky prevod. Proste na to nemam. Jestli nejsi trenovany, tak pockej do leta.

      0 0
    • škarohlíd  

      2×10 na 36z kazetě je zcela dostatečných, dvojpřevodník je pohodlnější, nejsem závodník, ale vůbec bych neváhal, už 2×9 na 34z je ok. Mylím, že za rok bude mít 2×10 tady polovina lidí a budou spokojení. Na druhou stranu je to jedno, hlavně neřešit hlouposti a jezdit.

      0 0
    • ememem  

      moj nazor je ze 3×10 je krok uplne mimo a ak uvazovat o prechode na 10 speed tak jedine 2×10. celkom by sa mi pacil ten custom sram co montuje spesl na camber ci ako sa to vole s prevodmy 24–38. v porovnani s klasickym 3×9 najlahsi tym padom zostava a ten zhruba jeden najtazsii bych asi ozelel. otazka je jak sa taky velky skok prejavi uz aj opticky to vyzera dsot divne. dobrovolne bych na 3×10 nesiel ani za nic.

      0 0
      • sito  

        Jazdim ten custom sram na spesli(stumpjum­per)38/24×11/36 2×10 uz dva mesiace.Chvilku trvalo nez som si na to zvykol,casto mi chybala ta stredna placka 32z zo systemu 3×9.Pretoze ta 38z mi pride skor ako ta velka na prevodoch 3×9.Ale teraz uz je vsetko ok a uz by som sa k 3×9 asi nevratil.Vyuzivam cely rozsah kazety,menej radim v predu(ved ani nie je z coho vyberat).Najlahsie a najtazsie prevody su pre mna dostacujuce.zaujima ma zivotnost retaze,nova-132 teraz-132,5.ale jazdil som aj v extremnych podmienkach,takze nemozem objektivne porvnat…

        0 0
        • ememem  

          a to preradenie vpredu z 24 na 38 neni uz moc velky skok?

          o kolko to potom treba vzadu dorovnavat?

          a zvlada to normalny presmyk ked chcem vuyzivat cely rozsah kazety? (vzadu mas predpokladam desinu 11–36.) mysliym tym ze ci treba presmyk v krajnych polohach nejak dorovnavat aby to neskrtalo.

          0 0
          • kubad  

            sice vozím dlouhé roky 44/29 ale je to dost podobné – je to skok a je potřeba dorovnat podle situace o 1–2 pastorky vzadu, ale člověk se to naučí dělat automaticky

            0 0
          • martinpav  

            Jazdim 38/26 + 11/34 (2×9) (prechod z 44/32/22 + 11/32) a zatial si pochvalujem. Tazke prevody nechybaju, lahke zatial tiez nie, ale este nemam za sebou nejaku vacsiu davku v terene (aspon 80km s 2000+ prevysenim).

            Prekvapivo vela veci davam rovno na velkej a malu hadzem az ked je fakt zle.

            Preradenie vpredu dorovnavam vacsinou len preradenim o jeden pastorok.

            0 0
      • npeter  

        To bych neřekl, že 3×10 je krok mimo – třeba jen výdrž řetězu u 2×10 mně nepřijde moc krok vpřed. Jsem zvyklý dát u SRAM 9kola na řetěz 1500km; ohlasy na 10kolo jsou jen kolem 500km!

        Samotnou jízdu srovnávat nemůžu, 2×10 jsem nejel – nicméně jak absence nejlehčího, tak nejtěžšího převodu by mě vadila mnohem víc než potenciální ulehčení řazení.

        0 0
        • JakeF  

          Minimum lidí využije efektivně celou škálu převodů u 44/32/22 + 11–32, natož aby využili 42–32–24 + 11–36, to je nesmysl. 2×10 je pro většinu lidí plusem, ale musí vědět, co potřebují za převodníky. Pro mě by 45–30 + 11–36 bylo velkým plusem a ten rozdíl v životnosti není až tak propastný, jak píšeš.

          0 0
          • MlokCZ  

            Celou škálu převodů nikdo u devítky nevyužívá, to je jasné a a ani není cílem, když se převody značně překrývají.

            Ovšem ten celý rozsah převodů, tedy jak nejlehčí 22/32 (a často 22/34) i nejtěžší 44/11 využije lidí dost (v mojem okolí třeba úplně každý – z toho tedy nemůžu dělat obecný závěr, jen že určitě tací existují).

            42/32/24 mi přijde úplně uhozené a nechápu k čemu je to dobré takhle ten rozsah zmenšovat. Už jsem krátce zkusil a ten skok 24–32 a 32–42 je už i skoro moc malý.

            0 0
          • cyborg  

            Ja nejsem zacatecnik, ale spis lama co toho proste nenadupe tolik (cca 1500km rocne) a bez nejlehciho prevodu bych se ani omylem neobesel.

            Hálek + Kořen na Zbraslavi bych bez nejlehčího převodu asi nevyjel

            0 0
            • RomanH  

              No a co ted pouzivas za nejlehci prevod ? Ja 22/32, a to mi prijde hodne podobne jako 26/36. Osobne ale zatim zustanu u 3×9.

              0 0
              • MlokCZ  

                26/36 je oproti 9tce s 11/32 kazetou už jen půl převodu ztráta, to už není tak hrozné. Pokud měl 11/34 kazetu, tak je to celý převod.

                Otázkou pak je, jestli nechybí zase naopak nejtěžší převod. K 26 převodníku se nedá dát nijak extra velký ten druhý, aby nebyl příliš velký skok.

                0 0
                • RomanH  

                  Tak tak. Ja ty dva nejtezsi prakticky nejezdim – na biku se silnici vyhybam, takze by mne nechybely.

                  0 0
              • cyborg  

                mám ted 11/34

                Spis premyslim ze dam dopredu SLX s rockringem tzn 22/36

                MlokCZ: mam pocit ze sem nekde cetl zes to jezdil… muzes se pls podelit o zkusenosti ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jezdil, nesedělo a dal jsem to po pár stech kilometrech zase pryč a vrátil se k trojplacce. Někomu to ale sedí perfektně, je to individuální.

                  A mně to nesedělo z více důvodů:

                  • řadit na převodnících jsem najednou musel mnohem více (a to opravdus extrémním rozdílem); předtím jsem jezdil hodně střední placku a maloujen třeba na delší výjezdy, velkou minimálně, takže dost málo řazenína převodníkách
                  • s 22/36 jsem najednou řadil mezi plackami skoro pořád, protože najednouv mnoha situacích to už na 36tku nešlo, tam kde na 32 ještě ano
                  • nelíbil se mi skok mezi převodníky, na 22/32/44 při přehození plackystačilo na navazující převod 1, vyjímečně 2 pastorky; tady to najednoubylo 2 a někdy i 3 pastorky, což z toho častého řazení mezi plackamidělalo ještě větší opruz
                  • nakonec mi i trošku chyběly nejtěžší převody

                  Celé to bude záviset na tom u jakých převodů se nejčastěji pohybuješ. Kdybych jezdil těžší převody, tak by to řazení mezi plackami mohlo naopak ušetřit.

                  To by bylo v situaci, kdybych na klasice hodně řadil mezi velká a střední, tak pak by se většina věcí dala odjet na 36tku bez řazení na plackách.

                  Pokud už teď neřadíš úplně málo mezi 22 a 32, tak mezi 22 a 36 budeš řadit mnohem víc.

                  0 0
                  • cyborg  

                    dik, moc..

                    Ja bych rek ze 90% odjezdim na stredni pile.

                    Malou davam automaticky pred velkym stoupanim (nesnasim prehazovat pilu az v kopci) a vyuzivam ji prakticky vlastne jen s 3 max 4 nejvetsimi pastorky.

                    Prvni co delam kdyz vyjedu nahoru je sup zpatky na stredni pilu..

                    Velkou pilu nepouziju ani z 1% z celyho jezdeni, presto kdyz sem ji na kole nemel tak mi to desne vadilo ze si cca ve 40km/h uz nemuzu slapnout abych sjezd zrychlil :)

                    Hmm asi nebudu vymejslet. koupim rockring misto velky pily a budu ho brat jen do alp a bikeparku

                    0 0
        • Blade  

          Prý není problém s použitím devítkových řetězů, tak pak by tohle mínus padlo.

          0 0
          • Singlespeed  

            Taky mě to napadlo. Na desítkové Campě na zimáku vozím obyč. HG-53 řetěz úplně bez problémů. Shimano má sice trochu menší rozteče pastorků, ale šlapat by to mohlo. A bylo by to vyřešeno a teoretici by se mohli jít píchnout :-) No a teď mám na bikové 2×desítce Campu C10 a po mnoha stech kilometrech žádné znatelné opotřebení.

            0 0
          • MlokCZ  

            Na převodnících to bude určitě v pohodě. Vnitřní šířka 10tky je stejná jako devítky.

            Otázkou je jestli to tak skutečně je i na pastorkách, které mají menší mezery mezi sebou. Určitě to nějak půjde, ale jestli to opravdu chodí perfektně…

            Naštěstí tohle nemusím řešit, v klidu zůstává u 22/32/44 + 11/34 kazeta + Sram.

            0 0
          • roud  

            a nebude to spíš nevýhoda když si vezmu tak shimano má teď směrovej řetěz za účelem (nejspíš lepšího řazení) a o tohle by ses připravil ne ?

            0 0
            • MlokCZ  

              Už tady někdo psal, že s tím směrovým řetězem to nijak znatelně lépe nefunguje. Takže tím by o nic moc zřejmě nepřišel.

              0 0
              • roud  

                k nové desítce jsem se zatím nedostal ale rozhodně než bych zkoušel nějak to bastlit tak jako první bych testnul originál jak řadí a co vydrží a pak další alternativy přeci jen zde na fóru se napíše spousta věcí…

                0 0
                • Singlespeed  

                  Já už jsem originál testnul. Vzadu skutečně nejde nic poznat, zda je směrový nebo ne. Malý rozdíl (možná je to jen pocit) jsem zaregistroval na převodnících, které nemají náběhy. Tam směrový řetěz chodil velmi ochotně, subjektivně lépe než C10, ale kolik lidí dnes vozí převodníky bez náběhů.

                  0 0
    • McBlacky  

      pro švihovou jízdu je 2*10 přínos. Pro těžší technický ježdění nebo kochačku/turistiku to smysl nemá.

      kdo na to má nohy, ten to ocení. V klíčových momentech totiž odpadá řazení mezi pilama, což je v plným záběru okamžik, kdy se musí ubrat síla a dochází ke ztrátě. Tento fakt mimo závody je ovšem k ničemu :)

      0 0
    • Manas  

      Jezdim to tak uz skoro 3 roky, dokonce 2*9 a nic mi nechybi. Je pravda ze na rovine nemam nejtezsi prevody na stihani ostatnich, ale nejak vylozene moc me to nelimituje. Stejne s chrtama nerad jezdim :-)

      Mam tam 22–32 a vzadu 11–32.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Mám to stejně, jen místo přední 22 mám 44 :-)

        0 0
        • ememem  

          inak to fakt nechapem jak mozes v poriadnom terene jazdit va 44–32 a 11–32. sa mi to zda dost drsne aj na jazda tvojho kalibru, alebo som len extra slaby…

          0 0
          • Singlespeed  

            Jsi asi extra slabý. Většinu jezditelných terénních stezek v Beskydech a Javorníkách dám aji na singlespeedu 34/21. Jen je trochu třeba pocvičit jízdu ze sedla při pomalých otáčkách :-)

            0 0
            • ememem  

              jezditelne terenne stezky v beskydoch na 34/21? hod nejaku fotku co je to „jezditelna terenna stezka“. aby bolo jasne ja viem ze som slaby v zmysle nevyjazdeny a navyse dost tazky aj ked nie zrovna tlsty, bike som mal vzdy len ako doplnok ale co sa tyka hrubych „statickych“ silovych parametroch dovolil bych si tvrdit ze z b-f userov na mna len tak niekto nema. ale terenne cesty v beskydoch na 34/21 bych asi ani nepretocil kluky.

              0 0
              • McBlacky  

                taky mě napadá v Beskydech několik stoupání přes 20% v delším úseku, kde jsem měl co dělat na kašpara :)

                0 0
          • McBlacky  

            RT může.

            Na 24H například jezdí standartně o pilu víc než já a to já jezdím 4ku a on solo :)

            0 0
            • Lada,s  

              Jenže on má v nohách lodní motor – malé otáčky ale zato silný a jede furt :-D

              0 0
            • Blade  

              A tím spíš nemůžu pobrat ten jeho trojpřevodník na silničce:)

              0 0
    • ZdenekPha  

      zkusenosti?

      0 0
    • vili  

      a co povíte na 2×8?

      0 0
      • MlokCZ  

        Na 2×8 říkám, že je to 16.

        0 0
      • roud  

        že budeš mít pěkný skoky v převodech oproti 3×10

        0 0
      • kubad  

        pche :-) 1×1 je to opravdové

        0 0
      • McBlacky  

        v provedení 53/42 a 11–19 by to na rovinatější etapy i šlo :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Přesně toto jsem vozil na časovkách, na jenom kole takto poskládanou kazetu furt ještě mám. I ty pily :-)

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce