29" hardtail pro dlouhána(!) do max. 20.000,- Kč

127 nepřečtených
  • Petreifel

    Ahoj, scháním doporučení kola. Je mi 43let, výška 204cm, váha 108 – 110kg. Ročně najedu tak 1500 – 2000km. Zhruba 70% cyklostezka, asfalt, zbytek (30%) turistické stezky, lesní a polní pěšiny… Žádné extrémy, sjezdy, výjezdy. Občas přes kořeny… Scháním HT, 29" – co největší rám. Nejde mi o výkony, spíš poznávací jízdy, chci se stihnout rozhlížet… Osobně bych si vybral kolo:

    http://www.kupkolo.cz/…erna_z98227/

    Bohužel, Focus jaksi nevyrábí větší rámy než 21". Nebráním se snad žádné značce, nebo stavbě na zakázku. Dřív jsem měl Meridu MATTS Blue Flame z roku 2000, rám 24"(!!!). Rád bych ale zase jinou značku… Hlavní důvod dotazu je menší nabídka kol v těch největších/nej­vyšších rámech. Cenový strop 20.000,– Kč je maximální, ideální cena je tak 16 – 18 tis. Kč. Hodně bych uvítal zamykání vidlice z řidítek. Líbí se mi i BTWIN od Decathlonu… Díky za názory a komentáře!

    • michomin  

      No, při tvé výšce mě napadá jen jedna značka: RB CRR 290 vel. 3XL . Koupit rám a osadit ho lacinými komponenty. Hodně lacinými.

      Vzhledem k tvému zaměření by to mohlo vyjít a stačit.

    • nitraq  

      Podívej se na kola Kellys, jejich geometrie byla opravdu pro dlouhány.

    • danielh  

      Ghost dela kola i XL pro lidi pres 200 cm, zkus nejake z http://www.ghost-bikes.com/…vni-stranka/

      • Mad_Cat1  

        No nevím, možná by mu to sedělo, ale moje HTX v profilu je XL rám, já mám 185cm a je to pro mě ideální…

        • Breakpain  

          Hehe, asi tak … 187cm, Flash v XL a jediné co jsem potřeboval byl představec 9cm na motání se po lese … 204cm by na tom trpělo …

          IMHO mi přijde že nejlepší je stavba rámu na zakázku…

      • michomin  

        Zapomínáš, že navrhuješ kola pro chlapa 204 cm. To je fakt obřík. Ty kola v odkazech jsou dobrý aby se o ně opíral když půjde z hospody (možná i na to budou malý), ale nejsou pro něj na ježdění.

        • danielh  

          Proc jako, ty kola jsou v XL pro lidi od 195–200+. nic vetsiho nesezene a kdyz tak urcite ne do 20 tisic.

          • krabica  

            Sedlovka jenom 540 a TT 620, to je tak pro mně co mám 188.

            • tomasjirka.cz  

              Hele XL většinou jsou tak 185 – 195, tady kolega je ještě o level jinde a kdyby se tu ozval třeba majkee, tak si myslím že by dokázal něco vymyslet is vidli a záplety na tu váhu, přičemž bych asi necpal peníze primarne do RB ramu.

          • jandoo  

            Ale sežene. Cube navíc dělá všeobecně kola s kratším rámem. Jak píše krabica, TT 620 je pro nás dlouhány fakt málo.

      • Polka  

        Ghosty NEBRAT! Jsou maly a kratky. Dival ses vubec na tu geometrii? On potrebuje XXL.

        • danielh  

          No ja Ghost mam, fulla ASX 4900 2014 s dosti upravami na full SLX sadu 27,5 v XL , mam 189cm/ 85kg a male se mi to nezda ani nahodou, sem ho jeste bral at je ram vetsi nez bych mel mit, predstavec 90mm riditka 740mm.

          • jandoo  

            189 a 204 je rozdíl :) Ghosty ano, ale full, třeba letošní AMR v XL, ten je dlouhý pěkně :)

    • peky  

      Mám 196 ale nohy jak modelina s podpadky…na dýlku :-) samozřejmě. Hledal sem karbon rám a velký problém. Nakonec jsem našel a je to Felt. Nedaří se mi rozkliknout jejich stránky, ale mají velká kola. Já mám XLko což je 56cm.

      Jinak samozřejmě RB ti bude určitě. Ale to už tu bylo zmíněno. RB je dobrá volba.

    • Petreifel  

      Zatím díky, dávám si to dokupy… Každopádně uvîtám další názory…! Myslím, že delší kliky je pro mě už moc extra…?

      • Pán z Dubu  

        Ergonomicky zcela opodstatnělé, ekonomicky to je zásah do rozpočtu. Zároveň – pokud by sis zadal výrobu rámu – počítat s tou dýlkou a objednat méně droplý šlapák. U konfekčního rámu lze standardní osazenou 100 mm vidli nahradit se zdvihem 140 mm.

    • Petreifel  

      Jedna vzpomínka z dob, kdy jsem scháněl pro sebe horala poprvé…: tenkrát jsem se začal pídit v nedalekém Broumově. Tam mi p. prodavač naprosto vážně sdělil, že běžně vyráběná největší velikost je 19". Pak jsem se blížil k civilizaci a v Polici nad Metují už věděli o 22". No a konečná byla v Náchodě, kde mi nakonec objednali Meridu na 24" rámu. Takže beru různé názory a vážím si každého příspěvku, který nezmiňuje podobné návrhy jako kostitřas (staré vysoké kolo), nebo doporučení amputace apo…

      • Jakobo  

        Taky jsem na tom kdysi byl takhle. Na mych 195 cm jsem dostal ‚nejvetsi‘ kolo z Otrokovicke prodejny – 20" Author Dallas! Sedlovka na doraz a v kopcich jsem se na kole prevracel. Geometrie navic kratka, proste peklo! Dnes se divim, ze jsem vubec na kole jezdil. Fakt tehdy ale nic jineho nebylo. Internet nebyl a prodejci jen vrteli hlavou a nabizeli delsi sedlovky.

    • scalar  

      Velké rámy má i MRX – 23" s efektivní délkou horní rámové trubky 650mm.

      Pohlídej si délku klik, aspoň 180mm, i když to navýší cenu.

      • tomasjirka.cz  

        Ja nsel delší 180 mm kliky jen XT a XTR a Gebhardt, existuje i něco jiného? Také to resim, dik :)

        • Bafoon  

          race face :-)

        • scalar  

          Občas se objeví Sram X-7.

        • Jakobo  

          Na kupkole dlouho prodavali 9r XT 770 za 3200 nebo tak, ted uz je nemaji, psal jsem tam mail. Mrzi me, ze jsem je prosvihl pac se mi zda, ze dnes uz 180 Shimano kliky do Cech nikdo nedovazi, nevidel jsem ani nove XTR. Ty XT 770 se jeste daji sehnat z Nemecka ovsem za pekelnou cenu, to uz bych uvazoval o 10r XTR za 7000 Kc.

          • jandoo  

            Ještě horší je to u silničních shimano klik, tam dělají 180 jen v Dura Ace :-/

            • tomasjirka.cz  

              To je voser tohle, kdyz je clovek trosku vyssi… teda ne ze bych se mlatil hlavou o futra jako tady kolega, ale mam to tez vcelku natesno :D

            • Ice-goofy  

              Asi tak, ale nevím … že bych pociťoval tak velký rozdíl u 180mm či 175mm, řící nemohu…

              • tomasjirka.cz  

                To je asi pravda no…

              • jandoo  

                Musím říct, že také vozím „jen“ 175. Ale 180 jsem nezkoušel, tak nedokážu úplně posoudit, jaký to může být přínos. Těch 5mm se mi zdá málo, to se dá „prohospodařit“ už jen špatným předozadním nastavením sedla.

                • Ice-goofy  

                  Já vozím 180mm, ale že bych, jak píši, pocítil velký rozdíl , když jsem nasadil.. Ani ne, ale zas je sedlovka více zasunuta ;)

                  • jandoo  

                    To věřím, někdy se rozdíl 5mm při balancování na rysce hodí…otázka života a smrti skoro :))

                    Teď mě napadá, s delšíma klikama zas musíš šoupnout sedlo víc dopředu, abys dostal čéšku nad osu pedálu, tím si zas zkrátíš posed :D To prostě nevymyslíš :))

                • Polka  

                  Tak pri tve vysce bych na 175kach umrel :-) Na dvou kolech mam 180tky a na speslu 175 a jak jsem si na to zvykl z drivejska, tak na speslu proste slapu vic jak dite na malym kole, aspon pocitove a ta paka neni takova, ale da se to.

    • Ice-goofy  

      Ahoj měřím 203cm a používám kola TREK vel 23 a myslím, že se na to složíš též v pohodě.

    • jandoo  

      Do 20 se dá poskládat dobré kolo na rámu MRX Elite vel. 23". Také mám 204, nohy 97. Limitující je délka rámu, v tomhle případě je 650 a s představcem 130 sedí výborně. A nebo velmi dobrá volba je ten rám od RB, ten má v 3XL dokonce délu 680, takze se dá dát kratší představec a kolo je obratnější. Doporučuji si RB půjčit, mají ho k půjčení ve velikost 2XL i 3XL.

      • jandoo  

        Když se na to ale koukám, tak do 20 bys to RB slušně nepostavil. Takže za mě MRX.

        • ladias  

          V zimě jsem stavěl 2 kousky pro dvoumetrový chlapy…

          Obě jsou to velikosti 23. Tak zkus mrknout ještě tady:

          http://www.bike-discount.de/…2/wg_id-8670

          Jen je třeba počítat s celkovými náklady. Myslím že kromě poštovnýho tam byl ještě příplatek tušim 20E za nadměrný balík.

          • jandoo  

            Jak jsem říkal, problém u Cube jsou krátké rámy, i v 23" to má TT 630. Já mám 650 a i tak musím vozit 130 představec, abych ona tom neseděl jak na křesle.

            • Polka  

              Tak tak, cube i ghost kratke ramy.

              • jandoo  

                Ghost má HT kratší, ale full se dá sehnat. AMR má v XL TT 655. Jinak gratuluju k tvému Epicu, skvělý kolo. Měl jsem možnost projet na TesFestu, jede moc hezky. Otočit představec nahoru tak i posed by byl pohodlný.

                • Bafoon  

                  ta sedlovka je masakr :-O holt, jsme dlouháni no (v tomhle 200+ vlákně jsem spíš ten menší)

                  • jandoo  

                    No, Epic v XL má prostě krátkou sedlovou trubku (520). Očividně s tím ale u spešlu počítají, protože sedlovku jsem měl ještě docela daleko od rysky. Rám o sobě je dlouhý dost (647). Vyloženě full pro dlouhé je Trek Top Fuel EX v 23", ten má CTT 559, TT 668, to už se dá nasadit hodně kratičký představec na naše výškové poměry :)

                    • Bafoon  

                      moje LV to má dost podobně, sedlová je tuším 540 a TT 660, k tomu vozím 70mm představec a tohle všechno i na trailech při 195cm a 805mm rodlech :)

                      • tomasjirka.cz  

                        805 mm riditka? Tak to na Trutnov trails neprojedes mysi dirou :D :D :D

                      • jandoo  

                        Na TestFestu mi ve vyšších zdvihách nejlépe sedl Stump FSR 29, ten má v XL CT 523, TT 651. V kombinaci na poměry děvětadvacítek krátkou zadní stavbou 437 a krátkým představcem to bylo výborný svezení.

      • michomin  

        Představec 130 nic moc. Já osobně jednoznačně preferuji RB 3XL, velikosti odpovídá i délka hlavové trubky, takže pohodlnější geometrie, nebude muset strkat pod představec metr kroužků. Limit 20 000,– by snad vyšel, kolo by nebylo závoďák, ale v pohodě by fungovalo.

        Tohle je SKUTEČNÁ výzva – pomoci konfigurovat Petreifelovi RB tak, aby se vešlo do 20 000,–.

        • honhav  

          no za 14 v tom bude s ramem a epiconem. zbytek poskladat do 6 tis… z bazaru by to pri trose snahy mohlo jit… jen ty kola budou spatny…

          • michomin  

            No já nevím, bavíme se o nízkorozpočtovém kole, co kdyby měl taper Raidona s rychloupínákem? Hned je několik tisíc dole a následně další úspora na kolech. Myslím, že na jeho jízdní preference je to OK.

            Pánové, podstatné je hledat co jde, ne co nejde.

            • honhav  

              nevim jak na tom raidon funkcne je, proto jsem psal epicona… pokud je raidon ason trosku srovnatelny, ma to smysl…

        • ladias  

          Jenomže plus pevná osa a poštovný si na rámu skoro na 8tis… na kolech na pevný osy se taky dost vystřílíš z peněz…ale zase tady jsou skoro nutnost

          • honhav  

            Pred par lety nic jinyho nez RU nebylo a taky se s tim da jezdit. Pokud ma malej budget tak bych klidne volil RU.

            Ja na nich taky fungoval donedavna a mam vahu podobnou a o 7 cm min…

            • ladias  

              To máš pravdu, já když mám 110 tak mám zrovna hubený období a ještě nedávno jsem na druhým kole jezdil taky RU.

              To zelený CUBE je taky na RU na 110kg/198cm a kolega v práci je moc spokojenej (přecházel z 22rámu na 26 kolech) a dneska říká, že má konečně „svoje“ kolo.

    • bimjeam  

      Neviem, či už to tu padlo, ale napr. Trek robí 23" rámy, ktoré majú väčšiu efektívnu dlžku v porovnaní s canyonom, cube, kellysom, a pod.

      • Polka  

        Ano, ale „Cenový strop 20.000,– Kč je maximální, ideální cena je tak 16 – 18 tis. Kč.“

        • Ice-goofy  

          A v čem je problém? Trek se dá sehnat za rozumnou cenu…

          • jandoo  

            Jedině ve výprodeji, a tam tyhle velikosti nebývají. Dělají je v malých sériích, často bývají už z jara vyprodaný. A v „plný“ palbě třeba X-Caliber na Aceře s pružinovkou za 22k…mno…

      • michomin  

        Hledal jsem, hledal na stránkách Treku geometrii leč marně. Jaké má tedy rozměry vícekrát zmiňovaný Trek 23" ví bůh.

        • jandoo  

          Na českých geo není „běžně“ (nechápu) a mezinárodní jsou dnes nějaký seklý, nedá se tam vůbec proklikat ke konkrétnímu modelu. Zkus to později.

          • michomin  

            To není problém dneška, prostě ji na stránkách nemají, stejně jako Scott, stejně jako Apache a bůhví kdo. Patrně obchodní politika, chtějí, aby potenciální zákazník přišel do obchodu.

            • Polka  

              A treba tady dole je teda co?

              • michomin  

                Umíš hledat líp než já, bez debaty..

              • michomin  

                Abych pravdu řekl, já hledal geo na levných kolech a nenašel, snad je stejná jako na drahých..

                • Polka  

                  Myslis jako ten Marlin? Je to skoro stejny.

                  • michomin  

                    Vůbec nejsem schopen se dostat tam co ty, třeba na toho Marlina 5. Proto jsem usoudil, že Trek neuvádí geometrii.

                    • Polka  

                      No maji posranou navigaci na webu, ale pres google se tam da dostat, ponevadz jednotlive stranky zaindexovane jsou.

    • Jakobo  

      Ja osobne bych se rozhodoval mezi MRX (dobra zkusenost) a RB (libi se mi, moznost konfigurace, vyroba v CR). Vzhledem k tomu, ze ty mas jeste asi o 10 cm vic jak tak jdi do RB. Divej se na to tak, ze ten ram je lepsi nez ty ostatnich a ze ram je zaklad. O to ostatni budes muset bojovat, pac te vc. pevne 12 mm osy (bez debat) bude stat skoro 8000 Kc. Proto je zbytecne dal ztracet cas nad vyberem ramu a zacni premyslet, jak se vlezt do 20 tacu s osazenim.

      Acera bude fungovat ulne stejne jak XT a komponenty Zoom, Force… jsou proste jsou o neco bytelnejsi. U tebe vyhoda. Problem bude s kolama (12 mm osa resenim je nejaky stavitel) a vidlici. Takze tezke kola a nic moc vidlice, casem upgrade, ale hlavne! hlavne mas kolo, ktere bude velikostne bez kompromisu, kolo pro chlapa. Ostatni vyresis casem.

      PS Stavitel to kolo posklada levneji, osazeni bych nechal na nem, jen bych trval na tom RB ramu s pevnou osou.

    • Ice601  

      Tak ja nevim tady se vsechno obecne moc resi.....a podle mne zbytecne…ja teda nejsu zadnej zavodnik najedu cca kolem 1500km rocne.....mam 200cm a kolem 105 kg.....na kole mam pevnou osu jen slapaci :-D na kolech mam normalne standardni klasicke RU, Ram mam normalne psanej 20,5" tusim…Cele to je o tom jak komu co vyhovuje nekdo je na tom rad natazenej nekdo zase rad sedi jak v kresle…Kliky o delce 180 jsem vubec neresil…mozna jsou lepsi, ale srovnani jsem bohuzel nebo bohudik nezazil…vidlici mam prumer noh 30 a nevim nezda se mi ze by se to nejak kroutilo.....ono podle specifikace BF by jsi to kolo poskladal tak za 50k aby se to tady libilo a pak ti to vsichni pri vystaveni fotky „olajkovali“…brat proste jako dogma ze mas 205cm tak musis mit XXXXXXXL ram je podle mne nesmysl.....pokud mas kratky nohy tak by se ti mohlo taky stat ze pri necekanem seskoceni z kola by sis mohl serewdne natlouct velikonoce – pokud bys mel mega velekj ram s TT hodne vysoko.....:-)

      • Jakobo  

        Beru to tak, ze je to tvuj nazor. Ja s nim nesouhlasim, ale nechci se s tebou hadat. Jezdi si na cem chces. U toho 20.5" ramu bych jen rad videl ten posed, jestli mas v dolni uvrati natazene nohy nebo pokrcene v kolenou a jak jsi shrbeny nad riditkama, aby ses na kolo nejak poskladal. Jak jsem psal vyse, roky jsem mel 20" Author Dallas. Dnes po zkusenosti s kolem postavenym na miru bych na tom kole nejel ani pro rohliky (uz ho ani nemam).

        RU a delsi kliky jsou plus, ne nutnost.

        • Ice601  

          Jasne pevna osa a kliky jsou plus – ale zakladatel vlakna psal ze chce kolo do 20k coz si myslim ze tyto komponenty budou zvysovat cenu…

          Ona ma byt v dolne uvrati napnuta noha? ja mel pocit ze ma byt mirne pokrcena, ale asi se pletu…

          Nevim proc bych mel byt shrbeny nad riditky, je to jenom o tom kdo jakej chce mit posez ja nechci byt natazen jak na skripci mam rad vzprimeny turisticky posez. A jak jsem uvadel nize, neni to moje prvni kolo…jezdil jsem i neco v 26" – ted aktualne 29".

      • Polka  

        Klasicky zpatecnicky pristup a zadna zkusenost s necim jinym. Svezes se i na 16" kole ze, ale asi to nebude to prave orechove ;-)

        • Ice601  

          26 kolo s 16" ramem mam taky a jezdil jsem na nem…ale to opravdu nebylo dobre.....

          Jinak neni to moje prvni kolo ;-)

    • michomin  

      Petreifele, nereaguješ, jsi už v kontaktu s nějakým stavitelem? Pochlub se co a jak.

      • Petreifel  

        Ano, s jedním jednám. Líbí se mi jeden rám od MRX X-6. Nabízí vzduchovou vidlici a osazení Deore. Rozhodnutý zatím nejsem, potřebuji víc času… každopádně jsem rád, že jsem se to ozval. Někdo by řekl, že si „jen“ scháním kolo… Hotová věda…

    • Petreifel  

      Moc si vážím Vašich rad a názorů. Sám nemám zkušenosti s výběrem komponentů. Když jsem před lety kupoval moji Meridu, vybíral jsem mezi Acerou a Alivií. Dal jsem na doporučení prodejce, abych šel raději po solidním rámu (Merida – Acera), než slabší rám Dema s kompletní Alivií. Přiznám se, že jsem nikdy nejezdil tolik, abych litoval. Teď mám komplet SRAM 5(?). Beru v potaz, že solidní a to správné kolo by stálo násobek částky, které jsem schopen investovat. Ale zatím(!) to vypadá na stavbu kola s možností výběrů komponent. Jeko většina věcí v životě je i kolo kompromis.Jak vidíte rámy SCUD a MRX. RB mi přijde přeci jen pro mne vyšší třída. Okukuji MRX X6…

      • michomin  

        Doteď byla řeč o rámu RB, ne o celém kolu od nich. A ten RB rám vyjde vzhledem k MRX plus mínus nastejno. Rozdíl je v geometrii, řekl bych významnej.

        • scalar  

          Tady může být geometrie MRX s delší zadní stavvbou výhodná, při této výšce je důležtá stabilita kola. Pokud si bude nechávat stavět kolo, tak je cenový rozdíl mezi MRX a RB propastný. MRX prodává obchodníkům za velkoobchodní ceny, RB jen koncovým zákazníkům, tedy za maloobchodní ceny.

          RB má výhodu v pevné zadní ose a tapered hlavě, ale ne druhou stranu to kolo prodražuje a v cenové relaci 20 tis. je potřeba každá stovka na vidlici, brzdy, osazení…

          MRX je dostatečně tuhý a lehký, oproti RB má navíc zahlazené sváry.

          • michomin  

            To beru, velkoobchodní ceny neznám. A zadní pevná osa jsou další prachy navíc, jasně, to je bez debaty.

            Já měl na mysli zejména delší a vyšší rám a hlavovou trubku. Ta u MRX (130 mm u 23") se mi zdála kratší na 3metrového chlapa. Jestli má navíc MRX hloubku středu menší než RB (65), tak se hlavová trubka u MRX fakticky ještě zkrátí v porovnání s RB. Já mít 204, tak bych z hlediska geo spíš přemýšlel o RB. Beru to ryze pragmaticky.

            Co by mě ale zajímalo je, jestli by šlo RB s taper Raidonem udělat z nových dílů do 20 000.

            Jinak MRX se mi líbí mnohem víc, v RB si se vzhledem moc starostí nedělají.

            • scalar  

              Když sečtu rozdíl v ceně rámu (MRX a RB) pro obchodníka s navýšením za tapered krk u vidlice, tapered hl. složení a náboj na zadní pevnou osu, tak jsem někde na 3,5 – 4 tis. Kč.

              Takže na rámu MRX se dá postavit vyvážené kolo (Raidon, Deore, kola na úrovni Fastdisc na průmyslech…) a u RB by nebylo kam ubírat (stavět to na Aceře nemá smysl :-) ), takže by to muselo jít do navýšení ceny.

              • honhav  

                a nestalo by to za to?

                • scalar  

                  To je otázka, co řešíme. Jestli dle zadání kolo za 16 – 18 tis. (max 20 tis.) nebo optimální kolo pro toho uživatele.

      • honhav  

        pokud okukujes mrx x6 (na krame kolem 6,5 tis), myslim ze je to nesrovnatelne s rb za 7 tis. Pokud mas nabidku ramu za 3tis tak to nebude urcete X6 ale nejaka vyprodejovka. Ramy rb jsou tuhy a kvalitativne jinde nez tyhle levny svarence. Do rozdilu 2–3 tis korun bych neresil mrx ani scud a domluvil bych se se stavitelem aby mi tu samou nabidku poskladal na rb. Radeji bych prihodil par kc nebo kolo osadil nizsi sadou nez mit ram, ktery se pode mnou bude kroutit. (a ver ze s nasi vahou se krouti lecktery znackovy). Navic mrx scud apod si koupis a ram v podstate ma hodnotu nula, rb drzi cenu a hodnotu podstatne lepe.. dalsi otazka je vidle kola atd. kolo nedela jen ram (pokud je to od scalara tak bych se kvality(s ohledem na cenu) nebal). ..

        • TeryPV  

          Musím souhlasit, bohužel. Taky se mi MRX líbí, ale měl jsem na svých tenkrát 105kg trekový rám ve velikosti 23 a dost se to kroutilo :( Přemýšlel jsem o rámu novém, což se nakonec vyřešilo samo kdy praskal částečně sedlová trubka a to na tom jezdím 90% silnice zbytek jen lehké polňačky. Koupil jsem obyč Ghosta, sice těžší, ale ten rám se vůbec nekroutí. V tomhle mě MRX zklamalo . Jako pro někoho tak 85kg a méně super, ale se svoji váhou bych do toho už nešel..

          • scalar  

            Řekl bych, že aktuální generace rámů MRX je na tom s tuhostí dost lépe. A trekový rám MRX je úplně jiný než MTB, i když vypadají stejně.

            • honhav  

              Verim ze jdou nahoru, ale porad asi jeste rb stacit nebudou… btw. na rb ram by musel prihodit tak 2,5 tis? Nestalo by to fakt za zvazeni mit relativne hodne tuhy ram a geo vazne odpovidajici vzrustu v tehle velikosti?

              • ˘Ö˘ Krab  

                K RB musí cyklista tak nějak dozrát, není to kolo první volby a určitě ne úplně levné (ale ani úplně drahé). Když si dá Petreifel na jednu misku vah geometrii, tuhost, tapered krk, pevnou osu (a třeba ještě direct-mount přesmykač) a na druhou cenu a své požadavky na užitné vlastnosti, tak pro něj nevidím výhody RB tak zřetelně.

                Když jsem si kupoval bike, tak jsem měl celkem jasnou představu, co by měl zvládat a čím disponovat, RB bylo jasně nejekonomičtější variantou požadovaného. Petreifel to má (zatím) právě opačně.

                • TeryPV  

                  Trochu mimo téma, ale celkem by mě zajímalo, v čem je ta výhoda direct-mount presmyku? Krom toho,že je to móda?

                  • michomin  

                    Tak móda to není. Snadno se to montuje a nastavuje, míň to chytá bahno – není tam objímka. A hlavně, na spoustu současných rámů – různě zohýbané a tvarované sedlové trubky – nic jiného nejde.

    • alo  

      tak, doporučil bych zvednout rozpočet o několik tisíc než teď kupovat šrot jen aby to nestálo víc než dvacet-)

    • Pán z Dubu  

      Lze předpokládat, že už neporosteš – to už by sis mohl pořídit celé dospělé kolo, adekvátní Tvým proporcím by zmákli i v http://www.noquestionbike.eu/cz/

    • Luwa  

      A co ty kola v Hervisu mají ted obří slevy

    • Petreifel  

      Vážím si toho, jak se mi snažíte poradit, ale bohužel nescháním ideální kolo, protože na něj fakt nemám… Naprosto Vás chápu, protože kolům rozumíte. Podobně si připadám já u PC komponentů, když známý schání počítač a vermomocí chce jen 4GB RAM. Vím, že je to málo, ale musím mu to tam vrazit, protože na víc prostě nemá… Ať už finančně, nebo protože PC nevyužívá tolik, kolik by mohl… Já mám holt limit, který je o dost nižší, než byste třeba Vy dali. Bokužel, mám tři děti, a s manželkou makáme ve fabrice, ona dokonce na tři směny. Takže to vidím na kolo do 18.000,– Kč s tím, že holt nebudu mít ten ideál. Díky Vám vím o možnostech stavby kola na přání. Mimochodem – na porovnání – nevíte o rozumném hotovém kole za tuto cenu?

      • honhav  

        pokud jsi smiren s danym kompromisem, kolo od stavitele te vyjde vyrazne lepe nez konfekce… (bude to vyvazene komponentove) – rozdil je asi jako kdyz poskladas vyvazenej pocitac a nebo koupis pc kde bude sice hodne RAM ale vykon ostatnich komponentu bude slabej…

      • Luwa  

        mrkněte na tyto slevy http://www.hervis.cz/…ountainbikes . Jinak můj typ pokud si nenecháte stavět http://www.decathlon.cz/…8336093.html#…

      • jandoo  

        Hlavně si nenech zkazit radost z novýho kola, uvidíš, že ti i MRX ve 23" sedne a bude to dobré poježdění. Zkušenej stavitel počká se zaříznutím krku hlavice na tebe, dáte správnou kombinaci podložek, úhlu a dély představce a určitě dosáhnete dobrého posezu. Sám vím o čem mluvím, jak už jsem tu psal, přesně tenhle rám akorát ve starším vydání vozím. Co se týká tapered krku, pevných os atd., to se v téhle cenové hladině musí oželet, fungovat to ale bude dobře. Vše z toho také na kole nemám a funguju. V té době, kdy jsem ho pořizoval to ani k mání nebylo. Takže hlavu vzhůru ;)

      • Pán z Dubu  

        http://www.merida-bikes.com/…00-4717.html . Geo příhodnější než MRX.

        • jandoo  

          Rám je o 10 kratší, ale zase hlava o 10 vyšší. Otázkou je, jestli je lepší podložka navíc pod představec nebo delší představec.

          • Pán z Dubu  

            Merida má o1° menší sedlový úhel. Při ramenu úhlu cca 88 cm to nabídne zajímavý horizontální posun sedla vzad. Vzhledem k tomu, že mu krátké (cca o 3 cm oproti ergonomickému doporučení) konfekční 175 mm kliky budou vyhánět prdelní polohu vzad, stěží dosáhne i se 25 mm setbackem na vyhovující polohou sedla.

            • jandoo  

              Mám stejnou postavu jako tazatel, těch 88 cm jsi trefil naprosto přesně :) Máš pravdu, úhel jsem přehlédl, ten udělá a to rameni hodně. Škoda že ani MRX ani Merida neuvádějí STACK a REACH rozměry, aby se to dalo rychle a snadno nakreslit a porovnat v CADu. Jde to tedy i bez nich, ale složitěji a déle, do toho se mi u cizího kola jít nechce :)

              • ˘Ö˘ Krab  

                Ale vždyť v odkaze výše jsou po prokliknutí na kartě geometrie u Meridy B.N 300 vel. 23" dostupné hodnoty reach R=439mm i stack S=654mm.

                • jandoo  

                  Omlouvám se, spletl jsem si to s jinou značkou. Bohužel ne u všech jsou tyhle čísla k sehnání, a to i u větších výrobců (Giant).

    • Petreifel  

      Abych to nějak dokončil… Jak už to bývá, člověk míní, život mění. Takže bohužel zatím musím nákup kola pozdržet – jak jinak, než z finančních důvodů…

    • Petreifel  

      Abych to nějak dokončil… Jak už to bývá, člověk míní, život mění. Takže bohužel zatím musím nákup kola pozdržet – jak jinak, než z finančních důvodů…

    • Petreifel  

      Abych to nějak dokončil… Jak už to bývá, člověk míní, život mění. Takže bohužel zatím musím nákup kola pozdržet – jak jinak, než z finančních důvodů…

    • Petreifel  

      Takže pro doplnění… V létě 2018 jsem se byl podívat v Pardubkách v prodejně Cyklo Pejcha. Uviděl jsem tam Cube Attention 29" 2018, rám 23" abyla z toho láska na první posed… Kolo mi naprosto vyhovuje a jsem rád, že jsme se našli…

      • michomin  

        Hoď sem fotku skutečného kola, ne z katalogu. Zajímalo by mě, jak ho máš nastavený při tvé výšce. Případně ho přidej do galerie – Naše biky. S popisem a fotkami.

        • Petreifel  

          Nejsem proti, ale má to cenu u kola za dvacet tisíc…?? Kdyby to byla sestava přes sto… Docela si dovedu představit tu diskuzi pak tady: proč máš nejlevnější vidle od Rockshox, proč nedáš pryč ten trojtác..atd, atd… Makám rukama a je nás doma pět. Jsem moc rád, že jsem si na tohle kolo konečně našetřil a vím, že se určitě dá koupit něco lepšího a vymazlenějšího. Tu fotku nema problema…

      • Petreifel  

        Popisovaný objekt… Letos mne trápí bolest dlaní, dumám nad rohy od SQ Lab… Jinak velikost odpovídá – moje výška 204cm…

    • Petreifel  

      Mrkněte na geometrii – nejsem sportovec, spíš turista, co byste upravili pro vyšší pohodlí…?? Napadá mne co nejkratší představec, přeci jen jezdím na pohodu, ne na výkon… Co vy na to…??

    • Ghull  

      Ahoj, zrovna jsem si koupil letošní Cannondale Trail 3, v XXL verzi (22"), mam 200cm a 98kg. Kolo je opravdu dlouhé, efektivní délka trubky 685mm, reach 492mm a rozvor 1220mm, je to fakt koza. Nechápu jak jsem doteď mohl vydržet na 23" ramu author a 26" kolech 

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.