29" bike a rezonující zadní brzda

29 nepřečtených
  • gamster

    Nazdar lidi,prosil bych o pomoc(hlavně majitele 29).Když zmáčknu zadní brzdovou páku u svých XT,tak se celý kolo nehorázně roztřepe, a dělá to takovej rezonující zvuk,celej rám se rozdrnčí,atd...... Chtěl bych se zeptat jestli je to chyba 29",popřípadě geometrie kola(SUP),nebo jestli je to v brzdách.Rovněž se vás táži, neudělá to po nějaké době něco s rámem(nějaká prasklinka),takový stálý,i když malý otřesy.......?

    A chtěl bych se rovněž zeptat na problém s XT,když tu páku zmáčknu, tak při vyjíždění pístků to dělá takovej skřípající zvuk,jak kdyby to o něco dřelo,nebo kdyby třeli 2 nenamazaný materiály o sebe(podotýkám, že neskřípaj desky o kotouč,ale děje se to při vyjíždění pístků).Co s tím?Něčím namazat?Třeba měděnou pastou?

    Díky všem za odpověď

    0 0
    • cardel  

      Rezonování zadní stavby je u SUPů běžný problém. Často se to tu řeší, vzpomínám si, na různé rady:

      1. kompletní odmaštění brzdy
      2. nechat ofrézovat patku na rámu
      3. vypodložit brzdový třmen, pokud brzda nejde pořádně vycentrovat
      4. jiný brzdy :-)

      Sám mám na svém SUPu 829 stejný problém, jestli se tomu tak dá říkat. Při brždění mi rám „vibruje“, ale spíš jde o ten vlastní zvuk, než o ty vibrace, ty nejsou nijak extrémní a zvyknul jsem si na ně. Dál to neřeším. V servisu jsem to měl, tvrdil mi, že ho rozvibroval až při vysokých rychlostech když už šel skoro do smyku. Mě se zdá, že to vibruje pořád :-) Možná jde jen o subjektivní pocit, chce to zkusit porovnat s jinýma kolama…

       
      0 0
    • Luk029  

      zkus jinou směs na deskách. Xt má mám pocit výce směsí.

      0 0
    • p205  

      29" Felt NINE race, taky XT, zatím v pohodě. Ale mám z toho fóra hydroneurózu. Furt ty hydry kontroluju. Jednou cinkaly, ale byla to nedotažená matička ventilku, podruhý šustily a byla to zasviněná prachovka u kónusů.

      Kolik je na tom Supovi najeto?

      0 0
    • 24cenda  

      ahoj mam letosni model supa 829 to skripani pistku souhlasi ale to neresim

      spise se chci zeptat jestli nemas problem s plastema . me se stalo ze mi trochu hazelo zadni kolo az mam zarez na ramu . tak premislim o uzsich plastich

      a ted jeste vidlice . pri navratu po stlaceni se ozve kovove cinknuti a to vzdy . pri jizde jsem z toho nervni

      nevite pricinu ? je to na servis?

      diky

      0 0
      • cardel  

        A co tam máš za pláště? Racing Ralph 29×2.25, nebo WTB NanoRaptor 29×2.1 ?

        V popisu letošního modelu mají napsány Nanoraptory, ale na fotce je RR..

        Já mám na loňském modelu 2,1 NanoRaptor.

        V každém případě je to co popisuješ divné, přece by tam necpali pláště, které by se do rámu nevešly.

        Rád bych Racing Ralph zkusil, i když po tom co popisuješ jsem trošku na vážkách. Kdybys je přeci jen chtěl vyměnit, tak se mi ozvi, jestli je nemáš moc jeté, tak bych si je od tebe vzal (pro jistotu bysme před tím poměřili šířku rámu, abych neměl stejný problém jako ty)

         
        0 0
        • 24cenda  

          plaste mam racing ralph 29×2.25

          no ony se tam vejdou ale je to fakt tesne , takze staci malo a je problem . tedy dle meho nazoru  – nekdo se mnou nemusi souhlasit

          0 0
          • Marskatin  

            Superior sám udávaá u team 29 maximální šířku pláště 2,1"

            nicméně na obrázku nad nápisem má jí na kole pokud se nepletu RR 2,25. myslím, že u 829 to bude stejné.

            0 0
            • kubad  

              no on 2,25" RR je v podstatě jen 2,1" možná i o fous míň

              0 0
              • Martin  

                esli má RR 2,25" v reálu jenom 2,1, kolik má potom crossmark 2,1" ? :-)

                0 0
                • TC  

                  RR 2,25 a Crossmark 2,1 jsou úplně stejně široký :)

                  0 0
    • André Vebr  

      step one: všechno to vyházet, vyčistit, zbrousit destičky, odmastit, měděná pasta, očistit kotouče, pořádně dotáhnout

      step two: všechno to vyházet a vyměnit to :-)

      0 0
    • Vilém  

      No nechci strasit, ale takto to piskani konci.

      0 0
      • Martin  

        vidíš a zrovna mně brzdy ani nepískaly a ani nerezonovaly :-) – prostě to jednoho krásného dne začalo vrzkat a pak se to urvalo :-)

        0 0
        • Vilém  

          Ja zil celou dobu v tom, ze ti to piskalo pred prasknutim.

          0 0
          • Martin  

            ne ne. opravdu to brzdilo krásně spolehlivě bez vedlejších efektů – jak staré BB7, tak i XTčka

            0 0
    • Fill  

      U me presne to co popisujes vyresila vymena kotouce 180 za ventidisk 180, od prodejce zdarma, v ramci zaruky, a ted brzdim jako po masle. Merida AM 3000

      0 0
      • mirage  

        jak píše tady, zkus vyměnit kotouče, ale zase za Shimana. Zkus si třeba pujčit od kamoše co zrovna nevyjíždí ve stejný den jak ty a uvidíš, zkus jen ten zadní.

        0 0
    • gamster  

      Je normální, že při vyjíždění pístku jeden vyjíždí o hoodně víc než ten druhý,a  tím pádem ohýbá kotouč na jednu stranu.

      0 0
    • gamster  

      CO říkáte na to třeba odpustit trochu minerální kap. z expanzky, někde jsem slyšel že by to snad mohlo pomoct,Ale nevím jestli to už někdo zkoušel

      0 0
      • juli  

        To nebude tento případ. Ubrat trošku kapaliny má smysl, když se kapalina po záhřátí se nemá kam rozpínat a tím se pístky nemají možnost dostatečně oddálit od kotouče a mají snahu o něj .škrtat Což je důsledek přeplnění systému, třeba v případě, že se při plnění uzavře víčko expanzky a plnícím otvorem ve třmeni se systém ještě trochu natlakuje stříkačkou.

        0 0
    • MH4  

      Ahoj pánové, mám stejný problém na supovi 26", karbon rám, brzdy Formula RX. Přední brzda OK, zadní brzda, zní jak zaoceánský parník, jak tónem, tak intenzitou. Vibruje celou zadní stavbou a krom otravného zvuku je nepříjemné i to mravenčení.

      Zmiňujete vypodložit třmen – myslíte vzít podložky a vyzdvihnout jej? Nebo jen jednu podložku a změnit úhel pod kterým zabírají destičky?

      Dík za odpověď.

      0 0
      • Karaya  

        člověk by čekal, že za ty leta už by v Superioru mohli přijít na to, jak tu zadní stavbu udělat lépe. U mého XP930 z roku 2008 zabrala výměna kotouče za Avid SolidSweep. No samozřejmě perfektní seřízení. Hlavně bacha na souosost s kotoučem. Jak je to nakřivo, tak vibruje ostošest.

        0 0
        • tomas80  

          to znám mě se pořád povoluej výplet a kotouče síla .. přemýšlým že bych dal asi lepčí výplet nebo jiný náboj … má někdo zkušenosti

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.