zdravim prosím potřeboval bych poradit kolik mam naplnit tufa do galusky na obyč siničce dikes za radu
zdravim prosím potřeboval bych poradit kolik mam naplnit tufa do galusky na obyč siničce dikes za radu
Do galusek se hustí tlak 8–12 atm na trenink a cca 10–15 atm na závod. Na časovky 15 atm. Podrobnosti si najdi na www.tufo.cz, Jinak záleží na typu galusky.
Myslim, ze dotaz byl na tu sracku co se patla dovnitr pri lahcim defektu. Dal bych tam vsechno, co budes delat se zbytkem?
Při defektu galdy stačí na zacelení malé dirky 1/2 tuby Tufo tmelu. Díru to sice zacelí, ale při nahuštění na tlak přes 5 atm ti vše opčt defektem – dírkou vyteče(vystříkne). Je to pouze nouzovka na dojetí a galda je již neplnohodnotná – nevydrží požadovaný tlak na který je určena. Jinak zbytek Tufo tmelu v tubě po zavření (zašroubováné) neztvrdne je jej možno opět použít.
Znamená to, že galuska, kterou jednou píchneš, už nemá vlastinosti, kreré měla předtím a je tak v podstatě na dojetí??
No něco na tom asi bude. Použival jsem Tufo ještě v době kdy sem pumpoval vertikální pumpičkou a to udělat velkej tlak bylo nadlidský.
Jak to myslíš??
časovka 15atm.,jinak 12atm
To je takový problém si to najít na stránkách výrobce :-((
„TUFO tmel vysoce účinný prostředek určený k opravě galusek a plášťovek, které byly poškozeny propíchnutím. Je možné ho použít po defektu, kdy okamžitě zatmelí díry po průpichu až do velikosti 2 mm, nebo preventivně, kdy se do galusky dá určené množství tmelu, který při defektu samovolně zacelí průpich, většinou bez ztráty tlaku, takže jezdec ani defekt nezaregistruje. Mimořádně zvyšuje bezpečnost jízdy po defektu, neboť nedojde k rychlému úniku vzduchu a ohrožení stability jezdce. Aplikace přes ventil.“
TUFO tmel 70 ml, pro 3–5 oprav 35 ml, pro 1–2 opravy
Taky jsem to kdysi četl. Nicméně to, co na tomhle fóru zaznělo, mluví o nečem jimém. Pořád mě hlodá, že bych silnici obul galuskama, ale mám pocit, že Amko má pravdu – jak to píchneš, je galuska v p..i
jasně,že má pravdu
Takže jinými slovy: píchneš galusku, tmel ti dovolí dojet nějak domů a pak ji musíš vyměnit???
Dojedeš určitě domů. Takto opravená galuska je již neplnohodnotná – nenahustíš ji více než na 5 atm a to je málo. Galuska aby plnila svoji funkci musí být nahuštěna na cca 10 atm aby řádně jela a odvalovala. Můžeš je po opravě používat jako rezervu na trenink v případě defektu. Novou galusku vždy nalepuj doma a vyhraj si s jejím vystředěním.
Díky – to jsem chtěl slyšet. Ještě jeden dotaz – je nějaký kvlitativní rozdíl mezi „lepícími“ a „nasazovacími“ galuskami??
pokud za „nasazovací“ považuješ to, co tufo označuje jako plášťovku, tak hlavní rozdíl je v použitém ráfku a váze. Ve zpracování a výdrži rozdíly nejsou. Klasickou halusku je třeba vždy nalepit.
JJ myslel jsem plášťovku. Někdo říkal, že rády vyskakují. Chvíli jsem na nich jezdil, ale uvalil jsem ventilek a to mě odradilo.
Plášťovky obouvám pravidelně na eurusy. Ještě se mi nestalo, že by vyskočily nebo že bych ustřihnul ventilek.
JInak dík za info.
Vrci ti dobře odpověděl. Plášťovku Tufo nazuješ na klasický plášťový ráfek. Má výhodu proti plášti, když ji řádně nahustíš pěkně valí a při defektu ji nestrhneš z ráfku a v bezpečně zastavíš (pomalu uchází proti duši v plášti). Klasickou galusku lepíš a nasazuješ na galuskový ráfek. Ten je mělký bez bočních hran.
Už jsem měl bohužel spoustu defektů jak na pláších tak na plášťovkách, a ještě se mi nestalo, že by vzduch ušel dříve, než jsem stihnul zastavit.
Mě jo… mrkni na tohle: