• VencaV1

    Neustale tady ctu jak kazdej nesetri svoji vidlici, popr. ram, kola, brzdy atd. Tak by to sem moh kazdej napsat at to nemusite porad dokola opakovat. A jeste by me docela zajimalo co si pod tim vlastne predstavujete. :)

    Anketa: Šetříte svoje kolo?

    Ano
    59x
    41%
    Ne
    76x
    52%
    10x
    7%
    0 0
    • kubad  

      V rámci rozumných možností kola a mě.

      0 0
      • mdk  

        Mam obycajni bike author,,vybava acera vidal suntorak shitak (prepakovyny)..ale dole kopcom ho vobec nesetrim a ani seba …dnes som mal dvakrat na male a mohol som bit niekde miho svojho biku ale ustal to moj bike aj ja :-)))

        0 0
    • orca  

      myslím že šetřím , neflekuji s brzdama , neřadím v plném záběru – no prostě jezdím tak aby mi to dlouho vydrželo v dobrém stavu – páč oprava je drahá a na nové by nebylo…

      jsem asi špatnej reprezentativní vzorek a z pohledu obchodníka stracenej případ…

      0 0
      • maxtor  

        Přesně tak. já ještě dodám, že kolo pravidelně umývám, čistím a olejuji řetaz, čistím pastorky a převodníky. To černé svinstvo je horší než brusná pasta.

        0 0
      • grafik  

        taky tak, ikdyz do servisu kolo davam vyjmecne. A ja jeste dodam ze 1–2× do roka rozdelam i hlavovy a poradne namazu :)

        0 0
      • marapara  

        Jasně, taky nedělám zbytečné blbosti, ale když to jde, tak si zařádím. Nějaký ten rychlý sjezdík, skoky přes kořeny a co si neodpustím jsou stojky na předním kole :)

        0 0
    • Andrea  

      Prave jsem se rozhodla, ze si budu setrit nova zapletena kola. Takze jsem udelala s tech puvodnich tzv. kola do nepohody, koupila jsem na ne i kazetu, aby se to nemuselo porad prehazovat a davam plaste s hrubsim vzorkem. Kola budu menit tak, aby ta stara byla naobdobi – podzim-zima-jaro – kdyz je hnusne, mokro, bahno, snih.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Pokud se kolo dá šetřit, tak tohle je asi jediný rozumný způsob. Jednice, silničku i bajka, si nechat na fajnové poježdění v hezkém počasí a většinou likvidovat plečky, které by se jinak doma neúnosně množily :) Šetří to peníze, ale taky nervy a čas, který by se musel věnovat údržbě.

        0 0
        • MlokCZ  

          A pak je ještě jedna metoda, i když určitě ne vhodná pro tebe. V tom počasí, na které máš tu plečku nejezdit vůbec, tak to praktikuju já. Já prostě v takovém počasí z toho ježdění radost nemám a o to víc se pak těším, když čekám na pěkné. A navíc je to ideální příležitost sem tam proložit kolo jiným sportem (i když v zimě už je to i na mě moc dlouhé období).

          0 0
          • orca  

            taky jsem se ze začátku vyhábal „špatnému“ počasí , ale ten adrenalín když tě někdy zastihne totální průtrž a leje a leje a ty jedeš a víš že domů máš 30km to stojí za to … lidi nechápavě koukají … za tebou gejzír – má to cosi do sebe – jen po návratu je třeba drobet osušit kolo … :-)

            0 0
            • JaP  

              A pro sebe sprchu (horkou) a panáky (velkého):-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Ale tak když přijde po cestě, tak to taky neřešim, ale radost z toho rozhodně nemám. Naposledy jak jsem tu někde popisoval výjezd na Sv. Juru v Chorvatsku 4 hodiny v hustém dešti, to jsem taky nevzdal.

              Ale už rozhodně nevyjedu do deště, když je těsně po dešti a všude extrémně bahna, tak klidně dam i většinu trasy po silnici.

              0 0
            • hribik A1  

              coz ze osusit…to lepsie je, ked poslednych 20 km je snehova burka, a potrebujes ho nechat rozmrznut a poometat od 5–10cm vrstvy snehu…alebo len dojdes do domovskeho regionu z juznejsich krajov…a ku**a, ono tu medzitym snezilo…

              0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Ten pocit přesně znám a mám ho rád :-)

              0 0
        • Honza z H  

          Teď ještě vědět, kdy které kolo vytáhnout :-)) Ono v letním suchém prachu ta jednice možná utrpí více než při bouřce. Takže je ještě jedno řešení, koupit levnější kolo ve výprodeji, a po roce prodat – koupit atd. a jednici nemít vůbec :-)

          0 0
        • hribik A1  

          ako sa podarilo to na tom obrazku? ja som takto raz isiel 180 km v brecke a na mokrej cerstvo posolenej ceste, a potom som to z blbosti nechal 4 dni tak. retaz bola na niektorych miestach hrdzava, ale od tohto to malo pekne daleko…to sa neroztrhne pri prvej jazde potom?

          ono obcas je aj problem s tym peknym pocasim…trebars sa vsetko zda pekne, suche, a potom staci jedna burka a hned je vsade sraciek kopec…

          0 0
          • minikin  

            ked sem tu fotku RT vlozil, nebolo to az take hrdzave. To zhrdzavelo za tie 2 roky co odvtedy presli. :-D

            0 0
        • ememem  

          1.- no kua, to ta fakt bavi jazdit na hentakom sunte ? sak to vyzera horsie jak 30 rocna dedinska ukrajina co ma babka ktora ani netusi co je to olej. alebo to mas akoze ked „musis“ ist a je posolene?

          2.- co treba urobit aby bike takto vyzeral? napada ma jedine jazda po posolenych cestach, vsetko ostatne  podla mojej skusenosti bike pri minimalnej udrzbe a viac menej beznej vymene spotrebnych dielov vydrzi bez vaznejsej ujmy.

          0 0
          • kankrlicek  

            Myslím, že to je každodenní ježdění bez údržby. Za 14 dní je řetěz spolehlivě jak liška :)

            0 0
            • hribik A1  

              to by som netvrdil. moja matka jazdi po meste stale, aj v zime, o svoju plecku (je to podstatne horsia hajtra nez je moja hajtra) sa nestara vobec, a aj po mesiaci neudrzby (raz za dva mesiace sa to predsa vystrieka wdckom) je sice retaz do urcitej miery oranzova, ale v ziadnom pripade nie takto. este stale obsahuje nad 50% podiel povodnej sedociernej a pod 50% podiel oranzovej

              0 0
              • kankrlicek  

                Myslím, že tvoje matka (při vší úctě k ní) na té své plečce nesedí 4–5 hodin denně v soli, dešti, sněhu… U RT to tak nějak předpokládám :)

                0 0
                • kankrlicek  

                  A ještě: Možná bude taky rozdíl v rychlosti jízdy. Tzn., že u jednoho uvažovaného jezdce voda ani nezasáhne ten řetěz :)

                  0 0
                • hribik A1  

                  priemerne 1 hodinu denne, niekedy viac v hociakom pocasi, dazdi, snehu…hore-dole po mestskych cestach (praca, obchody, zahrada…) – len vo vazne extremnom pripade ide inac. ja jazdievam tiez aj po posolenych cestach (akokolvek mam radsej tie suche, ale to by som mohol niekedy v zime cakat aj na spasenie, nez by boli suche), ale po takej jazde to vzdy hned cistim a premazavam* (v pripade suchych ciest nie – asi aj uspora tejto protivnej cinnosti je dovodom, preco mam tie suche radsej, ale stale to neni natolko protivne aby som radsej sedel doma)

                  no a k rychlosti, aj ked sa nejedna o vysoku rychlost (urcite jazdi pomalsie nez ja), tak taka fest mokra cesta, z nej sa rozstrekuje voda vzdy, aj pri uz relativne nizkej rychlosti. napriklad ked je na ceste vrstva blatitej vody, casto mi nestaci ani spomalenie az pod 10 km/h, aj tak som zastriekany az nad kolena, okrem toho vodu rozstrekuju aj okoloiduce auta

                  • v jej pripade sa vzhladom na kazdodenne znecistovanie a pouzivanie najlacnejsich dostupnych komponentov viac oplati znicene veci raz za cas vymenit, nez denne premazavat drahym mazivom
                  0 0
        • Gorgov  

          jezdit na tomhle by moje nervy zničilo během chvíle, pro mě je zimák špatně.

          0 0
        • Zerocool  

          anebo jiný přístup, jak píše mlok, loni jsem jezdil pořád tma netma mráz nemráz, letos trénuju více se zaměřením na běh a běžky, kolo tak jednou až 2 x týdně a musím říct, že mi to dává mnohem více, havně síla je daleko výš, poměr se bude samozřejmě měnit a od konce února to bude převážně kolo…

          0 0
    • Vojtas  

      Tak nevim jestli muzu s 85 kilama svy kolo setrit :). Jezdim hodne silove, proc te vahy nevyuzit ze ;), nerad se plouzim pomalu, tak ze rychly starty :), a kdyz jedu terenem tak si to uzivam, tak ze skacu co de :) teda v ramci moznosti zejo. Retezu se taky moc nevenuju, obcas me to sice chytne, ale to spise sporadicky, tak ze kdyz vydrzi 1000km mam z toho druhy vanoce :D.

      0 0
    • Martyss  

      Moc si nedokážu představit, že si před sjezdíkem řeknu „Tak tady pojedu pomaleji než bych mohl, aby mi neprasknul rám, vidle,ráfek…“. Ale zase na druhou stranu se snažím neřadit v záběru......

      0 0
    • vlk  

      Kolo nešetřím.Součástky co na něm nyvydrží a pokazí se jsou špatné a nemají na mém kole co dělat.Také se vždy nevyplácí kupovat ty nedražší nejlehčí součástky.Jezdím na něm celoročně.Přece se nebudu v zimě trápit na nějakém starém sgarbu když na tom udusaném sněhu a zlodovatělých ráfcích potřebuji pružit či brzdit.

      0 0
    • wroum  

      cokoliv odejde, lze vymenit ci nahradit. z kopce jezdim nadoraz bez ohledu na material, s ohledem na sebe. brzdim prudce, skacu daleko, korenum se nevyhybam, objizdet schody je pod moji uroven a co nejde sjet, to se da skocit :-). jezdit tak, abych vyloucil moznost destrukce nektere casti kola by me nebavilo.

      0 0
    • rock  

      Šetřím sebe :-) … snažím se jet tak, abych kolo zvládal, což při mé bídné technice znamená jet relativně pomalu ⇒ šetřím kolo …

      0 0
    • wbiker  

      Ve sjezdech šetřím hlavně sebe. Tam má myslím moje kolo několikanásobně větší šanci zůstat bez úhony orpoti mě, vzhledem k mému sjezdařskému umění. No a při výjezdu se snad ani nešetřit nedá. Takže se dá říct, že šetřím.

      0 0
    • Manas  

      Ja fakt nesetrim zadny kolo. Povetsinou ovsem z kopce, do kopce musim setrit sebe. Jezdim na hranici unosnosti materialu :-)

      0 0
      • Krys  

        To bola vtedy krásna doba. Slnko svietilo oveľa silnejšie, pivo bolo oveľa lepšie a Manas jazdil na bajku. :)

        0 0
    • McBlacky  

      z kopce jezdím tak abych se nezabil, materiál se dá nahradit, řadím kdy chci a jak chci, kolo fláknu kam mě napadne. Od šetření jsou jiný věci…

      0 0
    • Vampix  

      jezdim lesem nelesem plem nepolem při zaběru někdy řadim i když nerad ale vim že kolo co mam bude maximalně pul roku v provozu a bude nove takže opravdu nešetřim. Prostě až skonči jezdit tak ho položim a počkam na nove. Penize investuju tak maximalně ještě do přednich špalku do brzd:)

      0 0
    • Darkson  

      snažím se. ale radši ze zeptej mýho bika

      0 0
    • Daf  

      Mam jedno kolo kolo na trenink i zavody. Takze pri treninku ho setrim. Nezanedbavam udrzbu, nekrizim retez atd. Zavody jezdim za kazdeho pocasi a neresim vubec nic :)

      0 0
    • RUMcajs  

      Mno, jestli je metrovej drop na rovinu s XC fullem 120*100mm nesetreni, tak nesetrim. Polety ze 130m vysokych schodu do svahu pravidlem…

      0 0
    • Nimrod  

      jediný co šetřim krom sebe sou prachy na zničený komponenty :-)

      0 0
    • Nerd  

      Jasněéé dyť to sojí mrak peněz… takže se snažím dobře řadit, správně brzdit, skákat no to snad šetrně nejde, když je to zaswiněný tak to umeju, občas to vyčistím pořádně a protože nesnáším když by to mělo vrzat a skřípat tak mažu.
      … jenže vzhledem k terénu kde jezdím a hlavně díky mýmu jezdeckýmu „umění“ se věčně někde válím. Takže díly na mém kole nejsou opotřebený, protože jsou většinou rovnou na hadry a musím je měnit za nový. ;-P
      Doma jsem si už zřídil černej finanční bikefond z kterého financuji díly a opravy, neb mě nebaví poslouchat od mé drahé plovičky že mám drahý kolo a stejně je furt rozbitý. :-)

      0 0
      • kubad  

        Co dodat – snad jen po pádu pohladi,omluvit se mu a dávat pusu na dobrou noc.

        0 0
        • Nerd  

          jj to dělám, je samozřejmý že kolo má i svý jméno, ale když mě nas..e tak mu pěkně nadávám. Mám totiž dojem, že po nějakým karambolu se mi chechtá, protože většinou dopadnu hůř a náhradní díly nemám tak snadno vyměnitelný :-)

          0 0
    • Vymi  

      Vis svoje kolo setrim ale nekdy se stane ze to nestihnes nebo nemuzes to udelat tak aby ho to nebolelo… :-(( kolecko moje male…:-))

      0 0
    • black.horse  

      No, jak kdy a jak který… XCéčko a silničku se snažím jakžtakž šetřit, ale občas to holt nejde… no a kola na hpsání a pod už moc nešetřím, aneb holt se občas na ten dopad netrefím:-) obecně bych řekl, že kolo vyloženě nešetřím, ale zároveň se snažím, aby nedocházelo ke zbytečné destrukci, které by se dalo předejít technikou jízdy a chování ke kolo… PS. na servis a údržbu malinko seru:-)

      0 0
    • Lister  

      jediný způsob jak šetřit kolo je na něm nejezdit, a to se mi nechce takže jezdím na neštřím, jen prostě nedělám prasárny typu blokování kol, přehazování v tahu… ale jinka se něvyhýbám ničemu, co odejde se prostě vymění, stejně mě to vyětšinou vydřží dlouho a měním spíše z důvodů morálních :o)

      0 0
    • Radek Broz  

      Dostava se mu relativne dost udrzby… jelikoz porad neco nechodi;-) Jinak ho pri jizde nesetrim – to, ze se snazim jezdit ciste (obcas to nekde ohranim;-) a neradim v zaberu, jak tady pisou, je snad samozrejmost. Dost setrim sebe, coz setri i kolo.

      0 0
    • miťo  

      jo, ale kolo nesetri me :)))

      0 0
    • enjoy  

      jak kdy.. vetsinou ne.

      0 0
    • -Alan-  

      Jediná situace kdy nešetřím kolo je, když jedu z kopce. Nějak se nedokážu přemoct brzdit, když jsem to vyšlapal nahoru. Jinak se snažím rozumně o kolo pečovat a nedělat prasárny při jízdě (řadit křížem a v záběru atp.). Když se jede závod, tak asi někdy šetřím méně než poněkud.

      0 0
      • Hanato  

        Jo asi tak obdobne, nekdy se setrit proste neda, ale jinak se celkove snazim, prece jen penize nerostou na stromech :-P

        0 0
    • rasto  

      na vyjezdech se jakz-takz ovladam. ale maratony tomu davaj zahul…

      0 0
    • MARIN  

      Cybi mi moznost jak kdy. Pri zavodech o nejakem setreni nemuze byt ani zminka, mimo ale uz jo. A co si pod tim predstavit?

      • projizdeni hlubokych brodu
      • jizda v bahne,desti,…
      • sjizdeni schodu
      • nejake vetsi (cca nad 50cm) skoky nebo spis v mem pripade seskoky
      • razeni extremnich prevodu (mala/mala – velka/velka)
      0 0
    • pitos  

      Rozhodně bike nešetřím.Snažím se z něho dostat co to jde,zejména ve sjezdech a skocích.Spíše se snažím jezdit čistě.Šetřím tak jedině sebe protože už pár docela škaredých crashu bylo a neustále marodit nejde:) Údržbu ale rozhodně nezanedbávám. Čemu se snad jedině vyhýbám je řazení v tahu,ale to je myslí samozdřejmost.

      0 0
    • goofy  

      Je to moje jedine kolo, takze na nem jezdim, tudiz nesetrim. Jezdim co mi dovoli moje schopnosti a sevrena prdel, obizdet nic neobjizdim, rad si neco maleho skocim, ale kolo by to melo jakztakz vydrzet. Dostavuje se mu vicemene pravidelne udrzby (porad se neco sere) a klasiky ze neradim v tahu a tak…

      jinak muj styl jizdy kolu urcite neprospiva (brzdeni na posledni chvili, jizda po prednim, az se vidla krouti pomalu o 45°, semtam nejaka hranka, nejaka placka, rychla evakuace z jedouciho kola)… :o)

      0 0
    • mosquito  

      jezdim tak aby mi vydrzelo (a jelikoz nikde uz nezavodim tak to neni problem), jinak na bajku jezdim jen kdyz je peknejsi pocasi a v zime kdyz jsou suche silnice nebo minimum solnych sracek nez se dostanu do cistyho snehu, na jezdeni po meste za kazdeho pocasi mam pak zcela jine kolo (jak kvuli pocasi tak hlavne proti zlodejum)

      0 0
    • mr.antik  

      šetřím. Jezdím na něm takovým stylem, na jaký je to kolo dělaný. Ale když se vloudí chybka, co se dá dělat…

      0 0
    • raceman  

      ehm ehm ja teda nešetřim, sice je mi ho občas líto a čím dýl to kolo mám, tím je mi ho míň líto :-), ale kolo je od toho aby se na něm jezdilo. na závodech si akorát dávám pozor abych kvůli nějaké technické závadě náhodou nemohl dojet ale jinak nijak nešetřim a z kopců to pouštim :-))

      0 0
    • jIrI___  

      Maj gat, kdo zas vytahl takovy history thread?

      0 0
    • hribik A1  

      ked chcem, aby to vydrzalo 100 000, tak ho trochu setrit musim :-)

      0 0
    • kali222  

      jo setrim bajky, ale nechci vetsinou :D

      ale reseni je koupit ram- ten proste musi sedet tam se neda sahnout k necemu co nebude mrzet a znici se. zbytek koupit jetej.me se treba jezdi s nekterma komponentama lip jetejma prave proze se o ne nebojim tolik : ) ted treba nahanim jetou „36“ abych ji nakladal :). mnou se neridte, jsem divnej : )

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Když se dívám do ankety, někdo musel hlasovat za mě, nepřipadá mi, že bych kolo nějak šetřil. Snad jediné, co nedělám je, že nesmykuju na asfaltu, ale pouze na bahně, nebo jiném povrchu, kde se tolik nesjíždějí pláště. Jinak řadit řadím, jak se mi líbí, tak není problém jet třeba pila-velká, pokud jsem na závodě, nějaké bahno neřeším a nad technickými závadami nepřemyšlím. Vím, že bych s tím stejně nic neudělal, kdyby se něco stalo. Je pravda, že s kolem neházím o zem, ale někdy k tomu taky taky nemám daleko … :))

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Jo, a řazení v záběru, jak tady někteřé zmiňují, je u mě na silnici normální věc. :-X Na biku si nějak nemůžu vybavit, ale taky by mě to nepřekvapovalo … :P

        0 0
        • maxtor  

          Normální je to pro ty, kteří to za normální považují:-) Řazení v plném záběru je fakt kravina…

          0 0
          • JSt  

            a dostat vidlu na doraz, je taky hloupost, ze ;-). takovy veci jako prekrizenej retez, razeni v zaberu bych vubec neresil. kolo ma slouzit mne, ne ja jemu ;-).

            0 0
            • maxtor  

              Tak v tom případě doufám, pokud máš auto, že taky nepoužíváš spojku, když řadíš!!! Auto je přece od toho, aby sloužilo tobě a ne ty jemu, no ne?? Je to naprosto stejná logika:-)

              0 0
              • drtyc  

                treba ma automat, kdyz ma odpruzenou vidli…

                0 0
              • JSt  

                to je nesmysl, co rikas. kdyz nekoho vidis, ze opira kolo o plot, tak z toho vyvodis, ze opiram auto o strom? :-)) a jeste se te zeptam. ty mas na kole spojku? kdyz je bajk serizenej, tak by mel radit i v zaberu bez problemu a jestli mi nahodou retez vydrzi 1200 misto 1500km, tak to me nerozplace ;-).

                0 0
                • maxtor  

                  A víš, proč má auto spojku? A proč ji kolo nemá? A v čem je výhoda spojky a co to vlastně je spojka? A proč je lepší změnit rychlostní stupeň ne v plném záběru?

                  Neboj, racionální odpověď od tebe nečekám. Mě je ostatně úplně jedno, jak jezdíš a jak řadíš. Je to tvoje kolo.

                  0 0
                  • drtyc  

                    i synchrony musi neco vydrzet a stejne je jednou za cas musis nechat vymenit – spojka nespojka.

                    0 0
                    • pepek  

                      Fakt? já tedy synchrony ani spojku nikdy neměním, dělám něco špatně? :-)

                      0 0
                      • drtyc  

                        kdyby si videl, jak je mas ohoblovany a jakej maji vakl ;-)

                        0 0
                  • JSt  

                    ano. ano. ne a ano. ano, ale ne vzdy to jde, a proto se tim nezabyvam.

                    mne je tez uplne burt, jestli nekdo jakoze vyjede na kole a bude ho nosit v rukach, aby se nahodou neco neopotrebovalo, kazdeho vec ;-).

                    jen bych se vratil k vyhode spojky. fakt nevim, co si mam pod tim predstavit, protoze srovnavat kolo s volnobezkou a auto mi prijde irelevantni.

                    0 0
                    • maxtor  

                      Naposled a končím: snažil jsem se i těm, kteří nechápou proč není dobré řazení v záběru (věřím, že takových je tady fakt minimum) vysvětlit proč tomu tak je. A spojka u auta je tomu dobrým příkladem. Věřím, že každý řidič minimálně v autoškole zjistil, co to udělá, když chce zařadit rychlost a nezmáčkne spojku. Funkce spojky je totiž právě mimo jiné v tom, aby zabraňovala k řazení rychlostí v záběru, protože se tím ničí převodovka. Kolo, jak jsi správně poznal, převodovku nemá. Proto musíš (pochopitelně pokud ti to není jedno a pokud chceš) tento nedostatek vykompenzovat tím, že při řazení mírně (fakt stačí málo) zvolnit.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Soused jezdí rally a v sériové nové Impreze řadí bez vymáčknutí spojky a žádné „počítání zubů“ se nekoná. Možná to tak umí někdo i na biku :-)

                        0 0
                        • drtyc  

                          tiptronic?

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nic takového, obyčejná manuální převodovka.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              jak to dělá?

                              0 0
                              • jIrI___  

                                No to já právě nevím :). Asi už to má nějak v ruce, prostě pozná pravý okamžik kdy tam tu rychlost hodit.

                                0 0
                              • Krys  

                                ažká frajerina. :) Musíš veľmi dobre poznať svoje auto a trafiť sa do otáčok. Celé to divadlo okolo synchronov a spojky bolo vlastne vymyslené, aby na aute mohol jazdiť každý a nie len fajnšmekri.

                                 
                                0 0
                      • JSt  

                        prece nemuzes srovnavat principielne uplne odlisne veci. funkci spojky je docasne oddeleni motoru a prevodovky, aby se synchrony srovnaly jejich otacky. u kola diky volnobezce tento problem uplne odpada.

                        nicmene souhlasim, ze je setrnejsi pri razeni trosku odlehcit. vydrz pohonu tim dle mych zkusenosti nikterak zasadne nevzroste. proto rikam, ze je zbytecny si nad razenim lamat hlavu.

                        0 0
                • jIrI___  

                  Aspoň tě při řazení v záběru nikdo nepřeslechne ;-)

                  0 0
                  • maxtor  

                    Jo tak pokud je to pravý důvod toho, proč řadíš v záběru, tak to pardon:-))) To má jasnou logiku:-)

                    0 0
          • Biker jak Pes  

            Víš kolik to je ztracených vteřin navíc, kdybych musel pořád podřazovat, zvolnit a zase se rozjet… :) Si to představ ve spurtu…

            0 0
    • Bully  

      Kola pouzivam, celorocne a v kazdym pocasi. V okoli je bud skalnaty technicky teren nebo bahno, takze bika nemam na ozdobu. Na zavodech zavodim, tam to jako ostatni neresim absolutne. Snazim se kolum venovat aspon nejnutnejsi udrzbu a cas od casu servis tam, kde tomu rozumi. Takze nesetrim, ale zamerne nenicim.

      0 0
    • Hejdik  

      Jelikož nemám na to ,abych si každou sezonu kupoval nové komponenty ,tak samozřejmě volím jízdní styl ,tak abych nedával svému kolu"na prdel".Tzn. Vybírám si cestu a nejezdím hlava nehlava ,šutr,nešutr,snažím se s rozumem řadit a nehrnu to přez zuby jako prase,při přejezdech přez kameny jdu ze sedla,protože nechci aby mi prdnul rám pod zadkem,atd ,atd.

      0 0
    • Kubiczech  

      Ano, ano, ano. Na svoje kolo setrim dost, da se rici porad. 

      0 0
    • mr.antik  

      Tak je jasný, že kolo je primárně na ježdění (aspoň v mém případě). Koupit si vidlici za 15 a jezdit s ní na půl zdvihu je kravina. Prostě kolo je (musí být) stavěné tak, že při jízdě to musí snést víc než jezdec. Ale abych zkoušel nemyslný věci jako skákat na placku na beton, projíždět mezi nějakými šutry kde je jasný že ohnu kotouč a sedřu vidlici, nebo při přepravě ho někam mrsknout, to ne. Pravidelná údržba je samozřejmost, ale přehánět to ala manuál Rock Shox, to taky ne.

      0 0
    • Jigsaw  

      staram se o nej, ale nestrim ho..

      0 0
    • treatt  

      Tak hura do praveku :)

      No, kdyz koukam, jak vzdycky vypada bajk po turistice do Haloun, tak jsem strane prase :-P A kdyz spocitam jizvy, sramy a zlamany komponenty, nabyva to zcela jasnych obrysu. Ano, kolo mam rad, sve milacky hladim po hrbete a vzdycky jim podekuji, ze to pode mnou zase jednou vydrzeli ;)

      0 0
    • iX.tlan  

      Zalezi na uhlu pohledu. Pokud je dopravnim prostredkem, tak nedelam zbytecne blbosti, pri kterych bych mohl neco znicit. Naopak na vyjizdce v prirode jsem limitovan hranici pudu sebezachovy, tam biku bezmezne verim. Posledni dobou veskery servis a udrzbu provadim sam, zasadne udrzuju ciste a namazane hnaci komponenty a kluzaky vidle. Bahno atd. po kazde vyjizdce neresim, nemam na to ani podminky. Setrim ho, kdyz na nem nejedu, tim myslim, ze s nim zacazim setrne, aby nebylo zbytecne podrene a omlacene.

      0 0
    • drtyc  

      snazim se kolo nesetrit, abych dal prostor kretivnim lidem pri inovativnim vyuziti odpadu.

      0 0
    • nej.holka  

      pri jizde me ani nehne..az na razeni to de pomaloucku polehoucku ale jinak cistoim peclive jak zmr…

      0 0
    • Ice-goofy  

      V ramci moznosti se snazim a vzdy kupuji kolo, ze je to na dlouho , ale ne vzdy mi tento zamer vyjde ;)

      0 0
    • black.horse  

      nešetřím, spíše se snažím úmyslně neničit…

      0 0
    • Lusetta  

      Já svého bika nešetřím,krmím ho terénem a dávam mu co pro to.Chce čím dál víc.Údržba je samozřejmostí před každou vyjížďkou.

      0 0
    • roud  

      Kolo má bejt od bláta aspoň je pak dobře zakonzervovaný :O)

      0 0
    • The_Trooper  

      Zimáka nemám, chuť jezdit v zimě je velká. Teďkom když napadl sníh a teploty jsou pod hodnotou –5°C a na silnících II a vyšší třídy největší humus (břečka + sůl) tak z toho nemám moc dobrý pocit. Myslíte že když po každé jizdě umyji kolo proudem studené vody ,že se zbavím pořádně NaCl? 

      Někdu to psal že nejhorší je přechod hliníku s železem, tam vzniká koroze nejvíce (sůl vyžírá do hliníku důlky).

      0 0
      • pajan  

        Od kdy se cesty sypou kuchyňskou solí?

        Jinak teda asi ta voda + pořádně umejt řetěz a furt mazat…

        0 0
        • The_Trooper  

          Myslím posypovou sůl :)

          Složení posypové (průmyslové) soli:

          NaCl.........­......97,50%

          Ca...........­........0,45%

          Mg...........­.......0,05%

          SO4..........­...........1%

          H2O..........­........0,5%

          0 0
      • siafu  

        myslim, ze by melo stacit otrit retez, jestli mas hlinikovy niple, tak snad ty (ale s nim nemam zasadni problem), pedaly atd. a hlavne venovat peci odpruz. vidli. Se mi casem na kluzacich Sida udelaly takovy „tecky“. A po zime vidlu radeji rozebrat a dat zakladni servis.

        No dost vyhledove to s vidli vyresim tak, ze soucasny jiz zniceny Sid (sul se dostala i dovnitr, takze nohy jsou definitivne v tahu) bude na zimu, pokud do ty doby skutecne neodejde:) a nove koupenej Sid bude na ostatni cast roku… takze budu mit v obehu dve vidlice

        0 0
        • The_Trooper  

          Pěkně vyžrané od soli. Vidli věnuji obvzlášť pěči po káždé jízdě (i v létě) kluzáky čistím hadrem kolem stíráků kartáčkem a po té natříkam silikonovým olejem.

          Ta vidle ti už nechodí?

           
          0 0
          • siafu  

            ale chodi:) v servisu na to pekne koukali a rikali, ze neco takoveho jeste nevideli:)) sul se tam dostala pres gufera, takze podle toho ty nohy vypadaji ze… asi uz je tam nejaka vule, vnejsi nohy jsou oroseny od oleje, o optimalni fci zrejme nemuze byt rec, ale ja si nestezuju, neco ta vidle pobere a zda se mi to furt lepsi nez tam vratit obyc pevnou:)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.