• Mofo

    Zdravím, v současné době řeším výplet, z předchozích diskuzí na BF jsem pochopil, že dobré špice budou DT, popř. Sapim, existují ještě nějaké jiné značky kvalitních špic? P.S. Taky by se mi hodily nějaké rady ohledně způsobů zapletení, abych mohl v servisu dobře specifikovat požadavky…

    Dík za info

    • nadrazak 2  

      vozím dt revolution 2/1,6+alu niple.na některých kolech mám na předku 1,8/1,6 a nemůžu si stěžovat.dráty 3× křížené.na zimáku vozím dt comp.2/1,8 a 2 roky jsem na to nešahal.jezdím rozumně,sem tam závod,vážím 80kg.zkoušel jsem dávat i dozadu 1,/1,6 dráty,najel jsem asi 1000km na silnici a začalo to praskat.jinak bez problému.

    • Venda  

      Měl jsem DT 2mm a byly měkký. Teď mám plochý Sapimi a jsou skvělý a úžasně zvedají tuhost kol. Akorát jsou drahý, tak doufám, že mi dlouho vydržej…

      • Vilém  

        Jaky plochy?CX Ray?

        • Venda  

          Mám aero xc ray. Myslím si, že tuhost byla hlavně v tom, že jsem předtím jezdil základní dráty od DT a pak jsem přešel na top model od Sapimu. Jinak výplet standartně třikrát křížený.

          • Vilém  

            Ta bych chtel,ale kdyz jsem zjistil cenu,tak asi zustanu u ztencovane klasiky Sapim Race.

            • PePu  

              A kolikpak stojí, že jsem tak smělý? Na MTBR se z nich mohla řada amíků rozplynout (z ceny kolem 2,5 USD už nikoliv).

              • Vilém  

                Presnou cenu ted nevim,ale bylo to pres 50Kc/ks

              • Venda  

                Cena je kolem 2,5 USD. Kdyby už nebyly na kolech, kupoval jsem komplet, tak jsem za tu cenu do nich taky nikdy nešel.

            • delfyn  

              kde se dají koupit sapim dráty, všude čtu jak jsou skvělý(test na pevnost v pelotonu…), někde na netu se dají sehnat a za kolik? Jde mi o dráty buď 1,8 nebo zeslabovaný 1,8–1,6–1,8,

      • RomanH  

        Ja vozil SAPIM dva roky, uplna spokojenost. Po dvou letech zacaly u zadniho kola praskat. Ted mam rok DT a zatim jsem nepoznal rozdil. Ta rozdilna tuhost musela byt ve vypleteni.

    • ice  

      vozim uz nekolik let na HT na zadnim draty Sapim Strong 2,0–2,3.jediny co si zaslouzi vymenit jsou niple,sice ocelovy,ale uz osmejdany od beznyho centrovani jednou za rok. rozhodne je nijak extremne nenapinam,spis je nechavam do jiste miry mekci,ale spis normalne pevny.asi tak,abych neplaval.zahul dostavaj slusnej a drzej a drzej..

    • Pavel100  

      potřeboval bych poradit ohledně drátů… chtěl bych vyzkoušet Sapim Laser jako náhradu za DT Revolution, ale půjdou na dráty Sapim bez problémů niple DT Swiss Alu červený elox ?  JEstli ty závity mají stejné nebo s tím bude nějaký problém.

      Díky za rady a zkušenosti pokud možno osobní ;-)

      • kubad  

        pokud vemeš stejnný průměr nyplů jak mají dráty tak jo

        proč nevemeš nyple sapim? dělají se taky červené a sou levnější :-)

         
        • Pavel100  

          jj  průměrově jsem to myslel samo stejné.

          Jsou ty Sapim niple lepší a kamarád uvažuje ale o zlaté a tu asi Sapim nedělá nebo jo ? DT mám vyzkoušené a mám je za dobrou cenu.

          • kubad  

            sapim dělá i zlaté – kvalita je +/- srovnatelná cena je lepší používám na zaplétaní oboje

            • Pavel100  

              fajn, takže problém Sapim dráty a niple DT by neměl být žádný jestli tomu dobře rozumím …mi jde o to jestli jsou to jenom jejich keci, když píšou na Sapim dráty Sapim niple.

              Jestli Sapim dráty vydrží víc než prasknou celkem tolik neřeším, raději at to rupne v drátu nebo niplu než se utrhne příruba nebo zničí ráfek…kámoše 100kg zastavil klacek o zadní stavbu na 2 – 3metrech z rychlosti 15–20km/h celkem nářez:-)

              Pak mám ještě praktickou věc, Revolutiony se zaplétají s tensiometrem ten má DT ale jak je to u Sapimu, u nich jsem žádný nenašel a nějaký má Parktool ale spíš mě zajímá jestli lze použít ten DT Swiss a případně jestli se to napíná jako Revolutiony nebo se to přepočítává ale to nevím jak. Dík

              • Hnoj  

                Tensiometr je univerzální nástoroj a můžeš ho použít, třeba na dráty Hvězdonice :-)

    • Nimrod  

      na ht jsem vozil dráty dt alpine III a vydrželi víc jak niple a ráfek. jinak jsem necentroval asi nikdy, pokuď něco z toho neodešlo.

      copak řikáte na dráty z šroubáren marek? přemejšlim o nich

      • Vilém  

        S nerezovejma Markama mam dobrou zkusenost. Nikdy zadnej problem, zaplet jsem na nich hodne kol.

        • kubad  

          i s černýma?

           
        • Nimrod  

          díky ti, půjdu do nich

          • Madman1  

            ZDRAVÍM, NECHTĚL JSEM ZAKLÁDAT NOVÝ VLÁKNO TAK TO NAPÍŠU SEM, KDE UŽ JSEM SI NĚCO PŘEČETL, MÁM PROBLÉM S PŘEDNÍM KOLEM(NÁDA DEORE 6 DĚR, KOTOUČ 185MM A BRZDY BB7, EPICON  130mm, MÁ HMOTNOST 110KG A JEZDÍM SPÍŠ PO SILNICÍCH A TEREN MOC NE, PŘEDNÍ PLÁŠT HUTCHINSON SCORPION MRC HIGH 2,3 ), NEUSTÁLE MI CCA KAŽDÝ DVA MĚSÍCE PRAKSNE JEDEN NEBO DVA DRÁTY A TED UŽ TOHO MÁM PLNÉ ZUBY, JSOU V TOM NAPLETENÝ NĚJAKÝ NEREZÁKY A NĚCO MÁLO DT NEREZ, RÁFEK JE MACH1 MX DISC 32d ,

               

            PUJDE NAPLÉST DT ALPINE III NA DEORE NÁBU? A JE POTŘEBA TO NĚJAK SPECIÁLNĚ NAPLÉST, KVULI TOMU PRUMĚRU DRÁTU?

             

            OMLOUVÁM SE ZA CAPS, JEN JSEM CHTĚL ABY STE TO NAŠLI, DÍK MOC VŠEM=)

            • Vilém  

              Myslim, ze i bez CapsLocku by to bylo k najiti:) Jinak ty alpiny, tam pujdou, neni problem. Myslim, ze by vsak nemel byt problem ani s obycejnejma championama. Pokud je to dobre zapleteno, tak pri normalnim jezdeni, obzvlast na prednim kole, to nemuze praskat. Problem byva ten, ze vyrobci casto pouziji nejake noname draty pochybne kvality a pak to fakt rado praska u naby. Po prepleteni dobrejma dratama, at uz Marek, DT nebo Sapim, je po problemu.

            • Nimrod  

              u alpine III je zas ta sranda, že ti odejde nipl místo drátu :-)

              jinak souhlasim s vilémem

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.