• Tydlii

    Zdravím, váhám, zdali nechat přeplést své záplety z Epica (viz. profil) na DT350 náby. Nabídku mám za cca 6000kč. Má to smysl? Pojedu KPŽ seriál, Krále Šumavy, asi i Sudety. Budu rád když svoje hlasování okomentujete. Pokud si myslíte, že na kole jsou jiné věci, které je důležitější vyměnit, taky pište :) . Nemám ambice (asi) ani na top 50, natožpak někam výše.

    Ptal jsem se více lidí okolo sebe, a názory ano, ne byly cca 50:50, tak to zkusím rozseknout tady.

    • duk  

      Myslim, ze si moc nepomuzes, pokud si pamatuji spravne, tak ty krabon Rovaly co mas na kole maji zadni naboj s rohatkami, ktery je vlasne okopcene/licencne vyrabene DT a jedna se o bezproblemovy naboj. Predek je jedno, s tim problemy nebyvaji.

      • Tydlii  

        nějak jsem to řešil, a dobral jsem se toho že dt střeva to má až u vyššího modelu PRO a že tady jsou ty náby skutečně shit z o 2–3 kategorie levnějších kol. Ale třeba se mýlím?

        specifikace náb z oficiálních stránek specialized – tohoto modelu kola:

        Front: Specialized, sealed cartridge bearing, 15×110mm spacing, torque caps, 32h

        Rear: Specialized disc, sealed cartridge bearings, 12×148mm spacing, 32h

        zde např. kola se stejným názvem, ale licečně vyráběnýma dt nábama:

        https://www.kolokram.cz/…8391905.html?…

        • JMT  

          A podovat se teda do orechu co tam je ? Coz ? :-)

          • Tydlii  

            Jakože jestli rohatka nebo zubatka? Nebo ještě něco jinyho tam vykoukam? Jinak celou tuhle spekulaci jsem začal s tím, že výplat je měkký (nejmekci ze sedmi kol co máme doma, včetně těch nejobycejnejsich) až jsem se dostal k tomu že ho nejde utáhnout protože jsou tam shit náboje a kroutí se. A přesně půlka lidí mi říká tohle a druhá půlka to co je výše (vnitřek z DT, není co řešit.) tak nevim co si myslet.

            • plzakj  

              Naboj se krouti?

              Vymenou naboju neziskas nic vic nez trochu teoreticky spolehlivosti. Bud dej cely kola pryc, nebo se na to vyser.

              • Tydlii  

                Okey a když dám celý kola pryč, nahradím je něčím pod 1500g (jako příklad použiju třeba ty XRC 1200) a získám tím co? 250g úspory hmotnosti, z toho tak 100g na ráfcích? A vydrží takový výplety 50cm drop? Nepraskne ráfek od odlétlého kamenu na lesní cestě?

                Okey, a proč že teda chceš měnit ty náby, že?

                ->chci tužší výplet, ale tužší o parník! Na nějaký pohodlí tady kašle pes – vozím se na tom jak v bavlnce, takze kousek pohodlí určitě můžu obětovat.

                → špatnou tuhost pozoruji hlavně v technických kamenitých sjezdech, při nějakém poskakování.

                → první nápad byl prostě to utáhnout. Jenže to prej že ne, že na to náby nejsou dělaný… Tak si říkám okey, vyměnit náby, utáhnout a nazdar… A teď se zas dozvídám že to je blbost. Tak už teda fakt nevím.

                • plzakj  

                  Vychazel jsem z toho, ze vetsi napeti nevydrzi rafek, ne naba. Delaj se rafky, co vydrzi vic. Pokud je to obracene, tak ok. Vahu bych v tvym pripade neresil.

                  Ten ucel pouziti jsi nazacatku nepsal. Co vydrzi cinskej karbon nevim. Osobne bych volil spis DT XM nebo EX rafky. Ale karbon bude nejtuzsi.

                  Takovy SC reserve treba neznicis. A jestli jo, tak ti SC daji novy :-)

                  • novas752  

                    Ty DT rafky vydrzi 1200N. Nemyslim si ze by to zakladni Specialized naboje nevydrzely.

                    Tam fakt jediny v cem si pomuze je hmotnost a spolehlivost/dos­tupnost nahrsdnich dilu apod.

                    • jonti  

                      nemyslim ze kola podobne vahy muzou byt vyrazne tuzsi.

                      provlem budebopravdu nizke napeti dratu nebo jen pocit.

                • tomxxx  

                  Buď bych ty kola utahnul, jestli jsou malo, nebo se na to vysral.

                  Prejplejtat stavajici setup nema moc smysl, kupovat novej naboj a novy draty, nevim kdo ti to nakukal, ale za 6000 neobstaras 350 naby s dratama a niplema a praci ani nahodou. Jen zadni naba je za 5litru.

                  To uz bych ty rovaly radeji prodal komplet na bazaru a zapletl komplet novej, vyjde to lepe.

    • wilda81  

      Jezdil bych tyto do smrti (nebo prodal) a pak nechal zaplest co budeš chtít.

      • duk  

        +1, dokud naboje nevykazuji znamky rozpadu, je zbytecne cokoli podnikat… Ale jestli si chces udelat radost, s DT 350 nic nepokazis

    • novas752  

      Nabídku na náboje samotný?

      K tomu si připočítej asi 1000–2500 výplet (dráty, niple) a něco pod litr za práci.

      Já bych to jen dotáhnul a případně postavil celý nový kola a tyhle prodal. Za nějakých 20–23 000 se daj postavit výplety pod 1500g.

      • Tydlii  

        Komplet. Dráty sapim race, mosaz niple, cena vč. práce.

        Btw. Celý kola za 23k na čem? Nextie?

        • novas752  

          Tak to nechápu takovou cenu. A i s XD ořechem? Straightpull nebo klasický?

          Jako proč ne, ale zázraky od toho nečekej. Ušetříš 100, možná 150g, v základu to bude mít méně bodů záběru na jednu otáčku (základ DT rohatka má 18), výplet nebudeš moc napnout o moc víc než na těhle nábojích (jestli vůbec).

          Být to moje kola tak bych si dotáhnul ten výplet a jezdil dál aspoň dokud nezrušim ložiska. Že by ti to nějak bvýrazně pomohlo v závodě nečekej.

          • Tydlii  

            Jestli je to s ořechem nevím, řekl bych že jo. Pomoc v závodě – obecně si myslím že v tomhle směru není na mém kole už vůbec co řešit, leda bych tam někam ukryl motor xD. Mohl bych několik let nedělat nic jinyho než trénovat a pak bych se možná dostal do situace, že by bylo co k čemu vylepšování kola. Spíš jsem tak trochu gramař a chci si to kolo „vyňuňat“. Odmítám ovšem platit za nápis – mým cílem je aby každá výměna, kterou na tom kole udělám byla už finální – nebylo už dále co vylepšovat z pohledu dnešní nabídky. V tomhle směru ale neustále dokola narážím na to, kde je ta hranice, „kdy to ještě má smysl“. Problém je, že je to velmi abstraktní pojem a oblast „vyplatí se/dobrej poměr cena ku výkonu“, ve které jsem se dokázal orientovat velmi dobře, jsem už s tímhle kolem dávno opustil.

            • filous  

              Proc sis koupil “velke S”, když odmitas platit za nápis? ;-) Sorry musel jsem si rejpnout…Zkusil bych se podívat za ořech co tam je za systém a pak by se vidělo…já osobně bych to zkusil vyservisovat.

            • novas752  

              Tak to ale neuvažuj o 350 ale o 240. Nebo 180. :)

              A na kolik že je ten tvuj výplet napnutej si se neptal?

    • šlapatko  

      Jseš lapen, doba je zlá :-)

    • Tehu  

      Pokud si nechceš udělat radost, tak jezdi dokud nedoslouží, pak pokup celý záplety ;)

    • snas89  

      Pujdu asi proti proudu.

      Ale za me rafky nechat jaky mas: mozna nejsou lehky jak si vetsina gramaru tady predstavuje, ale aspon neco vydrzi a nez vychytas techniku tak aspon budes mit nejakou jistotu, ze poberou i nejakou ranu.

      Na to nechat naplyst 350+sapim x ray. Ale to uz jsem ti rikal:)

      Straightull: vyhoda ze jsou pry malinko tuzsi nez klasicky, sle zase o to vic jdou rany dal do tela ramu a tebe…(tohle nedokazu posoudit, novy kolo ma klasicky naby ale je komfortnejsi celkove nez epic s brainem)

      Jestli ty zakladni naby co na expertu mas maj nejakou cenu, tak prave ted kdy jsou jeste v dobrym stavu.

      Me byla recena castka cca 8500 vcetne prace. Takze cokoliv niz bude ok:)

      Na druhou stranu, jestli resis penize, tak bych asi radeji jezdil dokud se to nevysype a mezitim poridil teleskop.

      Jeste me napadlo se zeptst blackyho? V tymu budou mit nejaky epicy a urcite ty naby resily taky.

      • Martinson  

        Loni mi na epicovi 2014 praskl paraporek v ořechu a při demontáži dutá osa. Nesehnal jsem jí. Přepleteno na DT 340 na původním ráfku (roval poměrně slušná váha 32 h něco pod 400 g) na Sapim race za cca 1000.

        Potom jsem ztratil trpělivost s vůlí náboje na stumpovi z 2015 a nechal to přeplést na DT 350 na novým ráfku. Oba náboje klasika na 6 děr.

        Ty náboje od Spešlu si byly podobný, systém s praporky, jestli ořech DT tak něco ekonomickýho z 370. Přechod na DT s ratchet systémem jsem zvolil i kvůli váze 95+.

        • hrota  

          Sice to asi nebude dotaz úplně k věci, ale jakou výhodu má ratchet system při větší hmotnosti jezdce?

          • novas752  

            U praporkových nábojů zabíraj jen 2–3, max 4 parporky najednou. U tý rohatky zabíraj zuby všechny.

            Ale ještě jsem neviděl že by měl někdo s praporkama v tomhle ohledu problém.

            • Martinson  

              Na XT náboji se mi vylomil zub v tělu náboje, na rovalech prasklej praporek, několik shimano ořechů jsem měnil a nezkoumal, některý možná jen plný bláta. Důležitý je pro mne snadný servis ořechu. Ten je nejen U DT.

              • hrota  

                Zajímavá zkušenost, jsem v podobné váhové kategorii, proto mne to zajímalo. Jinač na fullu mám rohatky, na silnici praporky, naštěstí jsem s nimi žádný problém neměl.

    • vysmátej bajker  

      pokud jsou ráfky hliník tak kabonové kola na 350 budou tužší a pravděpodobně leh­čí.

      pokud jsou karbonové výměnou jiných nábojů moc nezískáš,váha spolehlivost jednouchá udržba u 350(240).

      u karbonu se to dá naptnout na max. možná aero dráty dovolí ještě víc,ale před napínáním doporučuji dát podložky pod niple pokud nejsou. muže pomoct svázání drátu-nevím nemá zkušenost.

      • Tydlii  

        tak měkký to je tak , že když dráty zmáčknu proti sobě cca v místě křížení, tak je vychylím možná o 3mm, možná i o 5. Je to laický srovnání, ale tátovy výplety (29" a 32 děr – XT nába, hlína ráfek) jsou výrazně tužší, přitom je to násobně levnější výplet. Potom sorvnání s fulcrumy red power metal už pokulhává, protože mají 28 děr, strightpull dráty. Ještě tam jsou další výplety na XT nábě ale 26" a taky mnohem utaženější výplet.

        utahovat to mám doma? (nářadí v podobě centrklíče na výplet se tu najde) nebo radši dát do servisu?

        • tomxxx  

          Do servisu, pokid to neumis, leda zkroutis draty. Navic to chce projet tenzometrem, abys vedel aspon priblizne jak je to napnute.

        • Kouba_2005  

          Jestli to neumíš, tak B je správně.

        • novas752  

          Dal bych to do servisu, bez tenzometru bys to musel utahovat na pocit a když pocit neni vypěstovanej, akorát by sis to rozhodil.

          • Mr.Duck  

            Zas nekde je potreba zacit ho pestovat zejo :)

            Podle zvuku se to da napnout docela rovnomerne, kdyz „brnkas“ na draty jak na struny. Ale tipuju ze to je trochu o hudebnim sluchu ale da se to i s ladickou v telefonu :)

            • novas752  

              No jo, to mu zajisti ze bude mit draty priblizne stejne napnute, ale uz mu to nerekne, jestli to je na 700 nebo 1000N.

              Ja si na to taky radsi vezmu tenzometr aspon na par dratu, a to mi uz rukama nejakych par vypletu proslo. Bez zkusenosti a vybaveni si utahovat takovy kola bych si asi netroufl.

              • Tydlii  

                hele táta to umí. dříve neměl jinou možnost než si vše udělat sám. Jenže je to prostě přesně jak říkáš – „takový kola“ – a já prostě nevím na kolik se to může/nemůže a proto nevim jestli mu rict. kdyz mu reknu, tak mi to utahne, udela to rovnomerně ale nikdo nevime na kolik. Treba to ma nejakej svuj smysl ze je to meky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse