• jjirka

    je to nutné? V Cykloservisu píšou v článku Rock Shox pošesté, že zanedbaná údržba je smrt vidlice a na první garanční prohlídku vidlice s výměnou oleje je třeba jít po 300 km Cituji: s každou vidlicí je nutné přijít na první garanční kontrolu hned po 300 ujetých kilometrech či měsíci používání, protože výrobci dávají do vidlic velmi malé množství oleje. Ten je potřeba po zajetí vyměnit a doplnit do správné hodnoty, jinak vidlice velmi brzo odejde. Při diskuzi se většina prodejců shodla, že zákazníci z 80 % nedodržují intervaly garančních prohlídek. Konec citátu.

    Tedy, že by se mi chtělo nechat někoho hrabat ve vidlici když ji mám měsíc novou…? Já jsem zatím u každé vidlice jenom dbal na vnější čistotu a čistil a mazal kluzáky. ( RS Jett a RS DUKE race) Nyní mám SID Team a nechtěl bych něco zanedbat a v historii jsem našel, že se většina z Vás chová jako těch 80%. Tak co si o tom myslíte? Dík Jirka

    0 0
    • vlk  

      duka jsem rozdělal až po roce, olej v noze s tlumičem byl zcela čistý a v té druhé byl černý- předpokládám od té vazelíny, jíž byla namatlaná pružina-těžko říct. Jinak byla vidle jako nová.

      0 0
    • JSt  

      si precti tabulku intervalu vymeny oleje v manualu. typl bych, ze to nedorzuje 99% uzivatelu a nemaji s tim zadne problemy. olej menim jenou do roka jinak to cistim jak ty.

      0 0
    • Páník  

      ono jde o to,jestli je to fakt potreba a nebo jestli je to o penezich,ktery za to vrazis servisu:/

      0 0
      • Pá-dlista1  

        To prvni proplachnuti urcite… pak podle situace. Hlavne je to sichr vyrobce, kdyby neco.

        0 0
        • Páník  

          proti RS ani pip…ja jen,ze tydlecty uzivatelsky prirucky by se mely brat s nadhledem (to plati nejen u cyklo),protoze jinak bych mel sice vsechno osefovany,ale zral bych jen rohliky s maslem

          0 0
    • Clonny  

      Ahoj, pisu sem, abych nemusel zakladat novej thread..

      Asi pred rokem a pul, jsem poridil svuj prvni bajk (myslim tim jineho typu nez Hypermarket-Ukrajina model :-D ) vicemene uplnej low-end, ale pro me, jako zacinajiciho cyklistu budiz :) no a co se nestalo, vidlice uz je samozrejme naprosto mrtva . A tak me zajima, jestli ma cenu (a vubec je to mozny) nechat udelat nejakou udrzbu te vidlice, jestli je vevnitr nejakej nanos nebo tak neco.. ve vidlicich se mic nevyznam, pravdepodobne k cenove relaci toho kola bude vevnitr jenom pruzina :-) nebo koupit novou uz nejakou lepsi.

      Dik moc za radu :)

      0 0
      • jaski  

        napis co je to za vidli ale pocitam ze asi rst nebo neco podobnyho

        0 0
        • Clonny  

          Co to je za vidlici to je tezky urcit proste : „merida“ :) takova jakasi zakladni co tam davaj aby se nereklo…

          0 0
          • jaski  

            aha :) takze jeste horsi. tak to bych radso zainvestoval do nejaky novy.

            0 0
    • visby  

      vacsine vidlic staci, aby sa rozobrali raz za rok…

      ale ked sa jedna o vidlicu SID a jazdis s nou casto v blate alebo dazdu, tak aspon dva krat za sezonu je vhodne ju vycistit… dovodom ale nie je spinavy olej, ale tie spongie co drzia olej nad puzdrami, nasaju trochu vody a potom vidlica koroduje…

      0 0
    • dieegoo  

      Nastal přesně okamžik, o kterém se píše v tomto threadu. RS vidle po cca 300 ujetých kilometrech. Tak se chci zeptat, je nutné koupit olej a dolít, případně vyměnit? Je možný nohy mazat hydraulickým minerálním olejem nebo je nutný používat silikonový olej? Na tohle se ptám proto, že toho minerálního mám doma kopec a nevím co s tím…

      0 0
      • sportovni_biker  

        Tak co mi říkali servisáci v Praze, kde jsem Recona dával na garančku, tak 100% je nutné olej vyměnit. Jak už jsem psal v jiném threadu, prý se tam dává pouze proplachovací olej do kterého spadnou otřepy zbylé z výroby, ten se potom vylije a dává se tam už klasický.

        Nevložil bych, ale za to ruku do ohně.

        0 0
        • dieegoo  

          Tak to si mě příliš nepotěšil… a nevíš, jak je to s tím mazáním minerálním olejem místo silikonovýho?

          0 0
    • mosquito  

      hmmm tak ja nevim, kdyz sem castecbe rozebral RST gilu (zadny olej) po nejakych 8 tis (kolem stiraku sice nikdy bahno nebylo, par destiku zazila) tak vypadala prumerne jeta a spinava jen od pouziti, ted mam 1300 na RS Tore – s tou se teda nijak nemazlim – a akorat me desite … to ji mam fakt tlacit do servisu pac se mi do ni doma nechce

      0 0
    • Zdeněk-k1  

      S těma 300Km nebo měsícem jezdějí se mi to nějak nezdá.Já jsem psal autorizovanému servisu a ti mě napsali,že výměna oleje a dalších částí se provádí u nové vidlice(Rock Shox) po 50hodinách provozu a další výměna pak následuje po 100hodinách provozu.

      0 0
    • mosquito  

      toz se tu prestante hadat a nekdo zodpovednej mi dejte vedet jestli mam ten olej vylejt a koupit tam novej – Tora cca 1400km, dik

      0 0
      • Sobi  

        To už by si měl, ale radši to dej do servisu. Výměna oleje a servis vyjde něco kolem 400kč v autorizovaným servisu RS.

        0 0
      • Sobi  

        Dneska jsem tam dal REBU :-)

        0 0
      • vlk  

        Hele víměnu zvládneš klidně sám. Denicol mají u autobusovýho nádraží, jak prodávaj motorky-ty crosky.-litr asi 160Kč nebo tak nějak.Já osobně jsem s původním olejem jezdil asi rok a bez problému.Maximálně bych se tak dovnitř mrknul, zda v něm nejsou železné piliny a zda je ho tam dostatek(ale to už vlastně rovnou můžeš vymenit), nebo zda tam není bordel. Kdybys potřeboval poradit, dej vědět.

        0 0
    • matheos  

      No ja som teda nikde v navode nenasiel ze ten olej treba hned vymenit. Ale preistotu som svoju revelationku rozhodil a oplatilo sa. Thaiwanci sa moc ponahlali a poskladali vidlu tak ze spongia, ktora masti nohy, bola zrolovana a zacala sa uz drat. Potom som isiel teda odmerat mnozstvo oleja tlmici a fakt ho tam bolo menej. Neviem preco toto nebolo spomenute v navode ktory som dostal s vidlou.

      0 0
    • vysmátej bajker  

      Ja pilota SL 03 dával poprvé po 2 letech a 10000km a servisman říkal že je v poho,další po roce a 6000km a taky v poho.Vždy jsem ji tam nesl s úmyslem nějakého lehkého tuningu a pokaždé se mi zdála lepší ale nevím jestli za to může nový olej nebo tunig.Druhou(Pilot XC 03) přítulky po 3letech asi 8000km a taky v pohodě.Možná že je to teď jinak.Jestli je to podmínka záruky tak hold připočítám k ceně vidlice a nesu to tam.U aut to kdysi taky bylo že první olej se měnil po 1tkm a ne jak teď po 50tkm.Chtělo by to vyjádření od nějakého servismana od RS.

      0 0
    • Specík  

      Vykopu tohle vlákno :) Už někdo z vás zjistil nebo vypozoroval, zda je opravdu vhodné vyměnit olej u nové vidlice po 300km?

      V manuálu vidlice RS to je a věřím, že při výrobě si s množstvím oleje moc hlavu nelámou. Ale že by tam byl ,,proplachovací" olej se mi moc věřit nechce.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Proplachovaci olej asi ne…on tam casto zadny neni:D Kdyz koupis novou RS vidli, tka nejlepsi co muzes udelat je stahnout spodni nohy a radne ji namazat.

        0 0
      • blisterexist  

        oleje tam moc nedávají:-/

        0 0
      • Atilla  

        Už jsem několik RS rozdělal a z výroby tam skoro není žádný mazací olej, nebo pár kapek. Tlumícího je taky méně než by mělo být.

        0 0
        • Specík  

          Takže to asi na tu garnčku pošlu, podle manuálu bych musel koupit tři druhy oleje: 5wt 2,5wt a 15wt a to se mi zrovna nechce… dík.

          0 0
          • Atilla  

            Udělal bych si to doma. Investice je trošku vyšší, ale 5w ti dá na 5 vidlic. 15w přibližně na 20 a pak redrum na mazání vzduchového pístku, ten bych koupil klidně nějaké malé balení. A kvalitní vazelínu na mazání „O“ kroužků.

            Máš to za hodinku a můžeš to dělat vždy když se chod vidlice zhorší. Aspoň zabráníš tomu, že po blátivé sezoně budeš mít vydřené kluzáky pod stíracíma kroužkama. A můžeš to udělat i známému, fakt na tom nic není a rozdíl v chodu bývá většinou markantní.

            0 0
            • Specík  

              Nejradši bych si to udělal a naučil se to, ale mám trochu strach u toho 2 stepa, když se podívám na servis. video, tak je tam nějak moc hejblátek :D zlatej solo-air :)

              Alespoň bych měl potvrzenou garančku… ale stejně když bude problém, tak to svedou určitě na okroužky nebo tak něco a záruku asi neuznají

              0 0
              • Atilla  

                Nebál bych se toho. Ty O kroužky nemusíš všechny ani vyndávat, stačí je zgracat vazelínou a je to. Není na tom fakt nic těžkého a pak když se něco po.., tak to rozděláš vyndáš kroužek, koupíš nový a jedeš dál. Místo čekání na servis a řešení nějaké reklamace. V ty vidli se toho nemá moc co rozbít, nejhorší varianta je že se rozsype tlumící patrona a tu ti stejně určitě nevyreklamují, takže si koupíš novou a frčíš dál.

                0 0
                • Specík  

                  Díky za podporu :) V manuálu píšou:

                  pravá noha: horní 112ml 5wt, spodní 15ml 15wt

                  levá noha: horní 35ml 2,5wt, spodní 10ml 15wt

                  • na okroužky a těsnění nejlépe asi RS Judy Butter.

                  Ale co si nejsem jistý je, kam a zda do ní patří Redrum ?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    redRum se lije nad vzduchvy pistek..ale kam s nim u 2-step nevim…

                    0 0
                  • Atilla  

                    redrum by tam byl místo té 2,5w, ale úplně jistý si tím nejsem. Ale google poradí:)

                    0 0
                    • Specík  

                      No podle manuálu tam patří jen ta 2,5wt :)

                      Ještě to nechám uležet a v dlouhých zimních dnech se do toho nejspíš juknu.

                      0 0
                    • Jenda  

                      neeeeeee, 2.5 se leje to 2-step komory a kdyz tam das viskoznejsi olej jako je napr redrum tak si v prdeli a 2-step skoro nebeha. Osobne pokud nemas moc zkusenosti s vidlicema tak bych se do 2-stepu moc nehrabal. Je to na hovno mechanismus a pokud chodi bud rad a moc ho nedrazdi. Tedy za me jenom sundej vnejsi nohy a vycisti a dopln mazaci olej.

                      Jinak nevim jak ted, ale v tistenym manualu k 2-stepu bylo nekolik nesmyslu a lepsi je udelat to podle servisniho videa. Kazdopadne pokud bys to rozebiral tak bacha na to at vyndavas soloair pist horejskem ty trubky v ktery to sedi jinak ti ty dve diry dole elegantne ukousnou kus o-krouzku. Jo a nikdy se mi nepovedlo nejak inteligentne sundat 2-step komoru aby na me nevychcal veskerej olej co v ni byl :-/ Jsem moc rad ze uz jsem to predelal na U-Turn.

                      0 0
      • dženžas  

        Ten mazací olej by se asi hodilo přidat. Já jsem teda Sida rozebral asi po 4k a olej tam byl.

        0 0
    • xshreck  

      Vadí když je míň tlumícího oleje?

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz ti nevadi, ze to nezamyka, pripadne netlumi po celou delku zdvihu, tak ne.

        0 0
        • xshreck  

          Myslel jsem spíš ohledně poškození, že se změní vlastnosti už by tak nevadilo. Dík

          0 0
          • Tomcat  

            Samozřejmě že že to i poškodit může. Pokud je přepouštěcí ventil nad hladinou tak ten náraz než se pomoří asi moc tomu neprospěje. Stejně pokud olej slouží k mazání.

            0 0
            • xshreck  

              Já jen že ve vidlici jsem se ještě za celý rok nešťourala čistil jsem jen mazací olej … Tlumí to po celém, zamyká to. Za hodinku mi ale oleje dojdou tak to napravím :)

              0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Mám novou Foxku, nalítáno 1500 a zatím jsem jí v servise neměl. Přijde mi to jako nesmysl hned něco rvát do servisu po 300km..

      0 0
      • Vilém  

        Pak se nediv, kdybys nahodou prisel o zaruku:)

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Jen mi přijde takový tvrzení o nutnosti 300km jako strašení. Nic víc..

          0 0
          • Vilém  

            Proste se vyrobce sychruje. Casto byva maziva malo, muze se nekde neco uvolnit ap. Proto maji nastavene servisni intervaly, tak jak je maji nastaveny.

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Pokud vidlice nejeví známky poškození, chod je v pořádku, nikde nic neteče, tak u značky FOX je servis po 300km nesmysl a vyhazování peněz. Zákazník musí poslat vidlici do jednoho roka od koupi na servis. Takže nějakých 300km je nesmysl.

              RS má stanovených 300km, ale pokud tomu nedáváš sodu a vidlice je zase bez problému, stačí interval 1000km.

              0 0
              • marapara  

                Na to že jsou ti 2 roky, jsi nějaký chytrý ;) :)))

                0 0
              • Smazaný účet  

                Noo…ty vydreny nohy taky nejdou zpocatku videt:)

                0 0
                • Atilla  

                  Byl jsem u kámoše v servisu a von koukni na tuhle foxu. Hmm, pěkná ta je úplně nové, ne? Tak se koukni a vyndal úplně vydřené kluzáky:)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    To je presne ono, vydre se vevnitr v pouzdrech, ale u stiraku neni nic videt. Kdyz tam neni skoro zadne mazivo, tak staci jenom pidibordel a je vymalovano.

                    Btw, kdyz se v ove zahajovala vystavka karilony, tka tam popojizdel manik na nejaka HT s fox4é dvoublejli, ktera mela kluzaky uplne ochcane olejen, prache a jinym bordelem a podle otreneho mista chodila tak centak:) No nic, jenom pro pousmani:)

                    0 0
                    • Dzordano_Bruno1  

                      Podle mého názoru není třeba dělat hned paniku, když někdo pošle vidli o něco déle na servis. To platí, ale jen v případě, že s vidlicí nedělá psí kusy a stará se o ní. Pokud vidlici opravdu nakládá, tak věřím, že potřebuje servis pokud možno, co nejdříve, pokud ale jezdí na kole asfalt, klidný terén, tak bych jí poslal klidně o nějaký ten km navíc.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        na zacatku pises o drahem FOX servisu-inu i tohle je reba zvazit pri koupi vidle.

                        Podle mne jestli je neco pro funkci a zivotnost dulezite, tka je to prave prvni servis, kterymuze napravit na co se ve fabrice zapomelo.

                        Kdyz se to hezky sejde a das si pad kilaku v hustym lepivym bahnu a vidle bude chodit skoro nasucho, tka si po sezone muzes zadelat na neprijemny problem. Ze jsi jinak jezdil jenom za hezkeho pocasi te nijak nezachrani…

                        0 0
      • pold  

        Jak se to vezme, Rebu jsem neservisoval, nemazal, a po pár tkm jí zasekl a bylo po srandě (včetně futer a vnitřních nohou).

        Na samodomo servis je geniální suntour, stačí dva imbusy, a 2 stranové klíče, trojka šroubek, kladivo a šroubovák, a člověk vidli rozebere na prvočinitele za 5 minut, za deset minut vymění oleje a promaže a za 10 minut zase složí, generálka do půl hodiny :-)

        0 0
        • Atilla  

          Na RS potřebuješ imbus 5, klíč 24mm, gumovou palici a kleště na ségrovky. u některých ještě imbus č.2 na sundání regulačních koleček

          0 0
          • Smazaný účet  

            u kazde vilde je tohle zakladni rozdelani otazka chvilky…zalezi na poctu kurvitek ktere vedou z vidle:)

            0 0
            • devet  

              I Manitou Minute Expert? Jezdím jí už půl roku. Do Brna(tak jsem kolo koupil) kvůli vidli na garanci se mi zrovna jet nechce, nicméně jak to pročítám, udělat bych jí něco měl.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Zkus a uvidis. V principu je horni a spodni dil vidle, pokud to nei lefty a podobne zrudnosti, spojen dvema srouby na spodku vidle…

                0 0
              • Jenda  

                akorat bacha, nevim jak je to na tyhle vidli ale na skarebu byla zrada ze zatimco na vetsine vidlic zespoda vysroubujes sroub tak ve skarebu na tlumici je ten sroub soucasti tlumice a je potreba ho ZASROUBOVAT. Ja ho poprvy vysroubovaval, rikal jsem si jak to jde ***** ztuha a krup a uz jsem vedel :-) 750 Kc za novej expanzni tlumic :-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.