• Quake 9.0

    Měl bych dotaz ohledně ocelových MTB HT rámů. Kolik z Vás by si ho koupilo kdyby byli v nabídce firem. Napište prosím případně i důvod proč ne. Ceny zanedbejte.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Ceny nejdou zanedbat, ale jinak bych si ho koupil. Na street idealni.

      0 0
    • rarášek1  

      Je to můj životní sen. Tenké trubky. Cena obrovská, takže mám hlínu.

      0 0
    • kovar  

      pokud by nebyla možsnost FS, tak bych upřednostnil ocelové HT. Důvod: protože proto.

      0 0
    • Meesha  

      ocel neee. Nelibi se mi to, aby to bylo nejaky rozumny, tak to je drahy a rezne to :-)

      0 0
    • Aiax  

      Ja bych si ho nejen koupil, ale dokonce jsem si ho uz opakovane koupil. Preste uz na nem jezdim jen po silnici, idealni je kombinace ocelovy MTB HT jako silnicka a ALU FS do terenu ;)

      0 0
    • Dumbo  

      dodnes jazdi ocelove ramy… jak HT tak FS ht = caprnka fs = benest

      a kebyse idem kupit novy ram tak opat to bude steel

      0 0
    • cabbage  

      ocel na mtb bych nechtel, jednak ty tenoucky trubny vypadaj jek silnicky a zadna vyhoda me nenapada mit silnicku, tak bych ocel preferoval- tam to vypada ok..

      0 0
      • scret  

        a jezdil jsi nekdy ocel??? Co treba pohodli???

        0 0
        • jecnak  

          Pohodli je podle meho u oceli prilis precenovana vlastnost.

          0 0
          • scret  

            nevim nevim,jezdil jsem par hliniku a vzdycky mi prisla ocel pohodlnejsi!! Nekdo rekne ze to je lepsi podhustit gumy,ale co je to za vyznam jezdit na podhustenejch gumach a o kazdej sutr procvaknout??:))

            0 0
            • Pá-dlista1  

              To zase musis jezdit na poradnejch gumach. A kvuli pohodli (a nejen tomu) si poridit fulla ;)

              0 0
            • jecnak  

              Taky mam srovnani a neprislo mi to vubec tak dramaticky rozdilne jak se povida. Je to asi stejne jako mit ci nemit na zadni stavbe karbon.

              0 0
          • Quake 9.0  

            Jestli si nikdy nejezdil kvalitní rám z oceli, tak nevíš o čem mluvíš. Jezdil jsem ocel Marin Muirwoods a po přesedlání na Marin Bear Valley to bylo dost znát, že je to o třídu lepší rám. Poté jsem koupil hliník Quake 9.0 a musel jsem foukat v pneumatikách o 10–15psi méně, protože se na tom jinak nedalo jezdit. Navíc ocel neztrácí vlastnosti tak rychle jako hliník. Ocel má mez únavy – hliník bohužel ne.

            0 0
            • náčelník  

              Ta poslední věta je nešťastná – myslel jsi určitě, že ocel má daleko vyšší únavovou životnost než slitiny hliníku.

              0 0
              • Quake 9.0  

                Kdo ví, co je mez únavy, tak ví o čem mluvím. Mez únavy je taková mez, že při určitém maximálním zatěžování se materiál nepoškodí ani při nekonečném počtu cyklů. Hliník takovou mez nemá a tudíž se „vždy“ poškodí při určitém počtu cyklů nezávisle na zátěži. Samozřejmě čím větší zátěž, tím méně cyklů vydrží.

                0 0
          • náčelník  

            Ono je to dáno konstrukcí a ne fyzikálními vlastnostmi materiálu. Al slitiny jsou proti oceli měkčí a méně pevné, ale mají příznivější měrnou hmotnost, proto se na stavbu rámu používají Al trubky se silnější stěnou nebo o větším průměru. Kostrukce je potom při přibližně stejné hmotnosti daleko tužší – nevhodně se říká, že rám je tvrdý.

            0 0
            • jecnak  

              Ano, ale to je jen nakousnuty problem. Pri dnesnich moznostech profilace trubek, promennych profilu, promenne tloustky steny se daji udelat podobne tuhe ramy jak z oceli tak z duralu. Jde jen o to jak se k tomu vyrobce postavi a na nas jak to pochopime a jestli si umime spravne vybrat. Ocelove ramy maji dnes jeste tenci steny trubek, takze trubka jako takova muze mit vetsi prumer.

              Co se tyce pohodli, tak to nezamenuji s tuhosti hlavniho ramoveho trojuhleniku (pri klasicke diamantove stavbe ramu). Rekl bych, ze ve finale pohodli, pokud bysme ho nejak exaktne merili (treba pruhybem na sedle vuci zemi pri nejakem razu), u ramu z oceli i slitin hliniku ukazalo stejne. Spis si myslim, ze vic zalezi na sedlove trubce (delce, profilu, zamku), sedle (materialu a aktivni delce lyzin, skeletu sedla) a kolech (rafky, draty + zpusob vypleteni, plaste).

              0 0
              • McBlacky  

                souhlas s druhým odstavcem…

                0 0
              • Manas  

                Spis si myslim ze ten subjektivni pocit pohodli vyplyva z „mekkosti“ ramu co se tyce pruhybu do stran (boku). Je rozdil pokud slapnes na oceli silne do pedalu proti hline. Ale je to znat jen pokud bych mel stejne komponenty – kola, vidlici a riditka. To mi prislo pocitove asi nejvyraznejsi. Nicmene se muzu mylit, je to jen muj nazor. Pokud to shrnu, tak se da rici ze muzu vice pracovat do stran a pravdepodobne velmi malinko v zadni stavbe – ale to je spis spekulace.

                0 0
                • jecnak  

                  Jj a ted je otazka, jestli ten pohyb do stran (boku) prispiva k pohodli, nebo jen ke ztratam energie.

                  0 0
                  • Manas  

                    Rekl bych spis tak 50/50. Osobne radsi tvrdsi ram, protoze nejsem strizlik a kdyz se do toho opru tak citim fest jak to uhejba. Kdyz je to na bikrosce tak me to docela vadi kolik to zere a jak se to obcas zvejkne na dopadech. Na XC jsem to tak vyrazne nepoznal, nicmene stale to citim a nelibi se mi to :)

                    0 0
              • Aiax  

                Nechci to zobecnovat, ale mam trochu jine prakticke zkusenosti. Mel jsem moznost kratce po sobe vyzkouset ocelovy (Fort ZONA) a hlinikovy (spyder easton ul) s uplne totoznym osazenim (lisila se jen sedlovka a presmyk, jinak to bylo kompletne stejny), tedy vcetne plastu a tlaku v nich. Sedlovky byly obe hlinikovy (jedna 27,2mm, druha mela pres 30mm, nevim presne) a tuhost v zaberu i pohodli bylo rozdilne. Kupodivu oboje ve prospech Spyderu :)

                0 0
                • cabbage  

                  jeste napis ktera sedlovka byla kde, hokejka pruzi vic nez rovna a uzsi(pokud neni plna) taky..

                  0 0
                  • Aiax  

                    na spyderu to byla fsa (tusim 220sl), fort – jedna rovna od BBB (normalni za cca 500,–) a ta druha byla easton hokejka, myslim ea30. na fortu jsem mel i karbonovou sedlovku od eleven, ale stejne jsem mel porad ze spyderu lepsi pocit pokud jde o pohodli, o ani zaberu nemluvim.

                    0 0
                    • Quake 9.0  

                      Záleží hodně na výrobci rámu. Ocel je ale stejně, co se týče pohodlí, trochu někde jinde. Viz můj příspěvek k Marinům na kterých jsem jezdil.

                      0 0
                      • Aiax  

                        Jasne s tim souhlasim, sam u ocele zustavam, ale musim rict, ze me ten spyder hodne prekvapil. Mel jsem kdysi alu ram z 7005 d.b. a z toho me bolely zada uz po par km. Podle me je stejne u HT ramu z ruznych materialu rozdil v pohodli relativne maly. Takze ja jsem to vyresil tak, ze mam jedno ocelove HT (chtel bych vyhledove nejaky z reynolds 853, ocelovy ramy vyrabi spousta firem, jediny problem je cena) a jednoho hlinikoveho fulla :)

                        0 0
                  • jecnak  

                    Jenze to se kompenzuje vetsi aktivni delkou lyzin sedla – vetsinou.

                    0 0
        • cabbage  

          jezdil, sice malo, ale jezdil, stejne jediny co kdy pruzilo byly moje nohy, jako u hliniku;)

          0 0
    • scret  

      Ale oni jsou v nabidce nekterych firem! (bavim se teda o kvalitni oceli a ne o low-endu!) Marin,Jamis,da se jeste sehnat KHS,dejme tomu Author dela Sectora… Jinak ja jezdim uz nekolik let KHS ocelovy softaily a nemuzu si je vynachvalit!!! Kdyz bych sel do HT tak asi taky jedine ocel,titan je drahej a karbon malokdy u malakoho funguje co se tyka pohodli…

      0 0
    • Daf  

      No nevim, nevim. Libi se mi ciste zpracovani i uzke trubky u ocelovych ramu treba Jamis Dragon. Nakonec bych stejne sahnul po hliniku, nebo karbonu. Precijen jsou tuzsi a vesinou i lehci nez srovnatelne ocelaky.

      0 0
    • RUR  

      Jezdil jsem hliník, teď jezdím ocel. Už bych nemněnil( možná za titan??). Určitě je to pohodlnější a pocitově je to ušlechtilý materiál. Nějak mi dělá dobře, že nejezdím na něčem z čeho se dělají plechovky na pivo. Taky mě uklidňuje doživotní záruka na můj rám:)) mínus je asi o chlup větší hmotnost, ale pokud nejste závodníci, tak na těch cca 20dkg nesejde, pocitově je ocel prostě příjemnější a kola se z ní staví od toho co byla vymyšlena.

      0 0
      • Jenda  

        Se nekdy podivej z ceho je tak pulka pivnich plechovek udelana – napoveda: Fe je zelezo :-)))))

        0 0
      • enjoy  

        tak z tech plechovek na pivo uz te jenda vyvedl:-) a ja ti jeste povim abysis zjistil co znamena dozivotni zaruka:-))

        0 0
    • black.horse  

      Tak an dirt, street a freeride je to jednoznačný Steel forever:-) a na XC? tam bych nadšeně sáhnul po oceli, ale jedině po kvalitní adobře provedeném kousku… některý oceláče sou prostě nádherný:-) i když trošku oldschool, ale prostě špica:-)

      0 0
    • Tomcat_1  

      Ja jeden mam a do oceli bych sel zase. Prijde mi hezci, pohodlnejsi, spolehlivejsi.

      0 0
    • jecnak  

      Popravde bylo by mi to celkem jedno. Spis by rozhodovalo zpracovani, vlastnosti, geometrie a design. Jizdni vlastnosti jsou, kdy budu uvazovat jen material, takrka stejne. Navic dural ma vyhodu, ze praskne – koupim si novy ram…

      BTW: Z hliniku plechovky, z oceli konzervy…

      0 0
    • Páník  

      asi ma neco dosebe,ale na me ty ramy pusobi tak nejak subtilne,a taky mensi vyber a cena by me asi odradili

      0 0
    • fousac  

      na bika bych asi ocel nechtel, se mi nelibi kulaty trubky… :-P a silnicku uz ocelovou mam..

      0 0
    • McBlacky  

      ale klidně :) rozhodující by pro mě byla geoška a váha. pohodlí ocel vs. alobal je spíš akademická otázka a z velké části marketing. To zas bude flame…

      0 0
    • Mamut  

      Ak by som chcel HT, tak ocel. Tenke trubky sa mi pacia.

      0 0
    • Pekáček  

      Pro mě doba železná skončila. Bika jsem míval ocelového Anlena (Tange Prestige DB) a byl takový tvrdý. Duratec mi příjde pohodlnější (větší rozvor?). Kdyby ocel, tak Kovaříka bajka, letování natupo. To by byla (drahá) frajeřinka.

      0 0
    • sis  

      az doslouzi ten soucasny ram a budou kacky, tak koupim zase ocel. proste se mi libi, dost vydrzi a nema to kazdy:)

      0 0
    • Tomcat  

      Zatím mám takže nekoupím ;-) Ale ocelový rám bych si koupil znova taky.

      0 0
    • MARIN  

      Chtel bych znovu MARINa ale ne ty novejsi s tvarovanyma trubkama ale klasicky kulaty jeste z TANGE trubek. Takovy TEAM nebo pripadne PINE MOUNTAIN jeste z roku 98–99 to byli krasavci s vahou 1,4–1,61kg. Proste chtel bych svuj minuly ram :)

      0 0
      • Quake 9.0  

        Mě doma odpočívá Bear Valley z roku 1997. Moc krásná záležitost. Až mi odejde ten rám co mám, tak ho dám nejspíš zpět.

        0 0
    • Staenly  

      ocel se mi libi…

      0 0
    • Lister  

      Tak jeden ocelový rám už jezdím asi 6 sezon a jsem spokojený, libí se mi design tenkých trubek a můj rám je rozhodně o dost pohodlnější než většina duralových rámů, navíc ani po tech letech necítím, že bě nějak vyměkl. Sice není nejlehčí, ale to je mi fuk. Klidně bych si koupil ocelovýho HT znovu, ale bohužel žádný takový rám neodpovídí mojim představám – HT do 10tis Kč co pobere vidlu 120mm, pokud by takový byl k sehnání tak beru hned.

      Nejkrásnější rám, který jsem kdy viděl tak byl Marin Team v bílé barvě na spodní trubce s malým logem Marin v červené barvě – nevím přesně který to byl ročník, ale mám pocit že 2002, jediný problém byl že stál přes 20 tisíc :(

      0 0
    • MartinXC  

      Ano, ocel a tenké trubky – to jsem výhledově plánoval poptat ve Sfinxu (za 1–2 roky). Ať je této mojí představě biková země lehká … Na silnici jsem naštěstí železňáčka sehnal.

      0 0
    • rock  

      Kdybych měl zanedbat ceny, přemýšlel bych spíš o karbonu, případně o titanu (kdyby mne lákaly tenké trubky) než o oceli. Dobu CrMo už mám asi za sebou …

      0 0
    • SELMIRA  

      ach, já sem myslela, že ocel je stará a překonaná

      Ale já sem taky stará a překonaná, pročež je mi ocel značně velmi sympatická. /Ač jezdím na duralu a titánu./ :o))

      0 0
    • RomanH  

      Ocel bych uz nechtel. Mel jsem dva ocelovy biky (RockMachine a Fort) a dva hlinikovy (Amulet, RB) a musim rici, ze pohodli zavisi na celkove stavbe ramu, plastich, sedle …, nikoliv jen na pouzitem materialu. Na oceli se i pres veskrou peci objevovala narezla mista. A ciste esteticky se mi k tlustym plastum a odpr. vidlicim nelibi tenke trubky (vim, ze SFINX delal i tluste, ale stejne). Jedine, na co bych si ocelovy bike dnes koupil, by byla expedicni cykloturistika – v pripade problemu se vzdy najde nekdo se svareckou.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Je mi celkem fuk na čem bych na HT jezdil. Spíš mi záleží na dobré geometrii a dalších komponentech – sedlo, pláště , řídítka atd.

      P.S. jezdil jsem rám cr-mo triple buted a nevšimnul jsem si, že by byl pohodlněší než rám z hliníku.

      0 0
    • wroum  

      nekoupil. je to hnus.

      0 0
    • Glum  

      Oceláky pořád jsou. Po prvnim MTB oceláku Diamond Back Topanga následoval druhý: Author Sector (ještě na trubkách od Toma R.) a třetí – Marin Pine Mountain. Plusy jsou výdrž materiálu a jezdcovo pohodlí. Hmotnost není argument, Pine Mountain s hydraulikou má po lehkém upgradu necelých 10 kg. Tenké trubky jsou věcí názoru, nemusím mít aspoň pocit, že sedím na ropovodu.

      0 0
      • delfyn  

        prosím tě toho Marina máš jakej rok? Porovnej mi sectora s pine, geometrie, pohodlí, pocity z ovládání, nechceš si dát Marina do profilu? Já jezdil Mourwoidse ale tam jsou tlustý stěny a teď mám dva sectory 00 a 05, stejně ale pošilhávám jestli někde nesplaším Marina s kulatejma trubkama na Včka. Nějak mi u toho Marinu přišla lepší geometrie taková na všechno vyhovovala mi na 100%

        0 0
        • Glum  

          Pine Mounain mám model z roku 2005. Sector (00) a Pine Mountain (05) se liší dost zásadně. Sectora mám 21", Marina 18.5", ale paradoxně třeba délka horní rámové trubky je prakticky stejná. Marin je výrazně příjemnější v terénu, je ovladatelnější, posez je o něco vzpřímenější, je pohodlnější (což je ale hlavně karbonovou sedlovkou a řidítky). Lépe vyjíždí kopce. Má výrazně širší řidítka. Sector má plus hlavně na silnici, lepší drží směr, posed je aerodynamičtější. Komponenty nebudu porovnávat, na Sectoru už je skoro vše jinak. U Marina jsou prima brzdy (Juicy 7), snad trochu slabinou jsou kliky (Truvativ Stylo). PM je pro mě aktuálně kolo do terénu, Sector teď používám hlavně pro jízdu do práce a jako zimáka. Skládám hold Tomu R. a jeho Nitanium trubkám: CC Sectora aktuálně ukazuje 45993 km.

          0 0
          • delfyn  

            Jo ještě jeden dotaz, ten Diamond Back Topanga byl z jakých trubek?

            0 0
    • JMT  

      pritelkyne mela sfinxe, zabvila se ho, uz ji zase bavi jezdit na kole :-)

      0 0
    • Tomcat  

      Dost divně položená otázka. Oni totiž nabídce mnoha firem sou a pokud bych mohl nebo byl nuce tak bych Cr-mo koupil. Nadruhou stranu ocel neocel aod některých firem bych to nechtěl ani vidět.

      Jináč oceláka mám.

      Proč? vydrží ,dáse dobře opravit, často ruční práce, ocelové kolo je většinou pohodlné.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.