• tomaschek

    Všem budoucím kritikům se předem omlouvám za založení nového příspěvku o R7, ale ten předchozí se zvrhl trochu špatným směrem a myslím, že následující info by se v něm mohlo ztratit.

    Mám špatnou zprávu pro gramhoniče a dobrou pro ty, kteří se bojí jít do R7 proto, že nemají důvěru v pevnost a životnost vidlice s udávanou váhou do 1380 gr.

    Velký Manitou si z nás udělal srandu. Katalogová váha R7 Super TPC lockout IT 100 mm je 1360 gr, skutečná hmotnost s čepy na véčka a plnou délkou krku 260 mm pak 1678 gr. Jestli je to pro vás špatná nebo dobrá zpráva, nech? si každý přebere sám. Každopádně to už od pohledu není taková třasořitka jako Skareb. Howg, domluvil jsem.

    0 0
    • jecnak  

      Tobe cokoli rikat je zbytecny --->

      http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

      0 0
    • McBlacky  

      to je docela pohoda, jsem si myslel že bych svýho 1780gr Blacka vyměnil za R7… hmmm tak ted už to nehrozí. Těch 100gr navíc uvezu :)

      0 0
    • pi  

      Díky za uzitecne info, jeste lepsi by bylo ulozit tuto informaci na stránku s hmotnostmi (to plati i pro Jecnaka). Pak by to ostatni nemuseli hledat v historii.
      Jinak kolega gramhonic, kteremu ji pry nadeli jezuch pod stromek asi nebude mit radost.

      0 0
      • fousac  

        zase ale kolega usetri na brzde, ne?? vecka tam neda a kotouce gramhonici prece nevozi.. ;-D

        0 0
        • fousek  

          No jo, super napad pro gramhonice, jednu brzdu vubec neinstalujte, usetri se asi tak 300g?

          0 0
          • Mamutt  

            Mno… páka 72g, véčko 119, Nokon (když se bavíme o přední) cca 20g… 211g ušetříš i jinde, efektivněji a užitečněji :o)

            0 0
        • Pá-dlista1  

          skutečná hmotnost s čepy na véčka a plnou délkou krku 260 mm pak 1678 gr neco jsem spatne pochopil?

          0 0
          • fousac  

            ale zase nevime, jakou verzi dostane kolega… takze plichta? ;o)

            0 0
    • Meesha  

      Ta vaha mi zas tak hrozna neprijde… Je to sice neco jinyho nez udava vyrobce, ale zase kdyby mela 1400g, tak ti tady vsichni budou psat, jak sis koupil vidli na jednu sezonu, jak se to bude kroutit a srat…klasika. U me je to asi nejzhavejsi kandidat na novou vidli. Tak ji frc hodit na bika a pak napis!

      0 0
      • tomaschek  

        Mluvíš mi z duše, navíc vypadá fakt dobře! Zítra ji nahazuju, po víkendu dám vědět-dřív se nedostanu na net.

        0 0
      • bikemanx  

        jj už se na ni těším…:-))

        0 0
      • tomaschek  

        Takže tady jsou první AMATÉRSKÉ dojmy z R7 Super 100 mm IT. Odborníci (což nemyslím ironicky), kteří tak krásně rozvětvili předchozí diskuzi na téma systému IT, prosím raději nečtěte :-))

        Po seříznutí sloupku na 19,5 cm je konečná hmotnost verze IT s lockem a véčkovými čepy 1620 gr. Vidlice potřebuje k nástupu zdvihu silnější impuls, ale jakmile jej dostane, je v celém rozsahu zdvihu velmi citlivá. Jinými slovy – ani při silovém šlapání vsedě na hladkém povrchu se R7 téměř nepohne, ale v terénu dělá, co má. Zkušenosti s odpruženými vidlemi nemám, jezdil jsem karbonku, ale proti Scarebovi, kterého jsem zkusil na kamarádově kole, je určitě tužší a sportovnější.

        Teď – opět amatérsky – k funkci systému IT. Po praktickém vyzkoušení bych už jinou verzi nechtěl. Namáčknutím červené minipáčky na řídítkách si tlakem na vidlici nastavíte libovolný zdvih v rozmezí cca 20–30 až 100 cm a následným zmáčknutím menší zelené páčky systém opět deaktivujete. Návrat na maximální zdvih provedete stejným postupem, zmáčknete červenou, vidlice sama vyjede na 100 mm a zelenou páčkou se systém zamkne. Co je hlavní – i při nejnižším možném nastavení zdvihu je jeho nástup stejně citlivý jako při maximálních 100 mm. Dvoupáčka je subtilní s tenoučkou objímkou, na černých řídítkách působí velmi nenápadně a decentně.

        K lockoutu na pravé noze jen stručně: pracuje, jak má, nezávisle na nastavení IT. Mezipolohy jsem zkoušel jen letmo, ale nepoznal jsem rozdíl. Mě osobně stačí krajní polohy zamčeno-odemčeno.

        Myslím, že IT je dokonalý systém pro bikery, kteří se často pohybují na asfaltu nebo v lehkém terénu, kde 100 mm zdvihu při delších cestách přece jen překáží. Taky v terénu do kopce budu zdvih snižovat při současném zachování citlivosti pružení. Jediné dilema mám vzhledem k velkému rozsahu nastavení zdvihu vidlice se sedlem, které při plném využívání funkce IT nikdy nebude v trvale vodorovné pozici.

        0 0
        • ruza  

          No a máš pocit že to snížení je pouze do kopce a jinak tam musí být 100mm, nebo se dá trvale jezdit třebas 80mm a na cestu dole dlouhým kopcom to výšit.

          0 0
          • tomaschek  

            Možná jsem to nenapsal dost srozumitelně. Dá se to snížit trvale třeba na 30 mm, zdvih záleží pouze na tom, jak si ho nastavíš.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Takze mas stejny pocatek chodu a po 30mm (coz je vlastne skoro SAG) dorazis na dno?

              0 0
        • Martyss  

          Takže jestli to chápu dobře, tak máš verzi s SPV?

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Jaky mas SAG?

          Ad. sedlo: trojuhlenik stred-sedlo-riditka se krome natoceni nemeni, ne? Neznam a nepouzivam prirucky pro nastaveni spravne polohy sedla, ale myslel jsem, ze ma byt hlavne tak, aby se na nem dobre sedelo… nebo jestli je nejdulezitejsi, aby bylo vodorovne…? :)

          0 0
          • tomaschek  

            Na doraz jsem při zkušební jízdě nenarazil, ale zdvih jde opravdu nastavit minimální, těch 30 mm berte jako můj hrubý odhad. SPV nemám, mám IT.

            A k sedlu – když mám vidlici nastavenou na plný zdvih 100 mm, je celý předek kola logicky výš a sedlo mi jde do kopce. Když vidlici pomocí IT zatlačím maximálně dolů, změním tím geometrii biku – předek jde o několik centimetrů níže a sedlo je pak z kopce. Fakt jsem to nahoře napsal tak nesrozumitelně? :-)

            0 0
            • cabbage  

              když mám vidlici nastavenou na plný zdvih 100 mm… je sedlo porad dolu, protoze jedes z kopce. // Když vidlici pomocí IT zatlačím maximálně dolů// ..je sedlo porad nahoru, protoze jedes do kopce:))

              0 0
    • lubos  

      Takze dalsi vyrobce, ktery uvadi vahu vidlice bez krku. Nu, snad se pomalu ztrati ta obecne vzita predstava jak jsou Marzocchi vidlice tezky :)

      0 0
    • Daf  

      Ja kdyz jsem videl ty vahy na progresscyclu tak mi bylo jasny ze vsecny nodely nebudou mit hmotnost stejnou. Vcelku bych veril ze v tom nelehcim provedeni s pevnym zdvihem 80mm a SPV kolem tech 1.4kg mit bude. Katalog vahy skarebu s realnou docela sedely.

      0 0
      • Volf  

        Můj Black Elite 03 váží míň, než uvádí Progresscycle na svejch stránkách. Asi se nakazili poslední dobou od ostatních.

        0 0
    • omar  

      no aspon je zase vic jasny ze nasadim pevnou carbonku , i kdyz sem mel ted v ruce steinbych Alu a mela 580g i s krkem -parada

      0 0
      • Gatier  

        Nerad by som robil antireklamu, ale jeden biker by o tej Steinbach mohol rozpravat… Vlastne az potom, co sa prebudi z komy. Zlomila sa mu totiz v zjazde. Avsak neviem koho vinou.

        0 0
        • náčelník  

          Jezdit na Steinbachu z kopce je chyba. Pročpak se jeden z jejich rámů asi jmenoval Uphill ? :)

          0 0
          • Gatier  

            No ano.. Treba si zrejme precitat navod na pouzitie. Lenze nie vzdy je v tej reci, korej ho clovek potrebuje. Ale o tom sa tu uz pisalo :)

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Alespon budou ty lanovky poradne vyuzity i druhym smerem.

            0 0
    • tutite  

      Je to smutné, ale je to tak. Smutné je na tom to, že údajům fy Answer se doposud dalo celkem věřit. Ale na prvním místě je tuhost, a ta gramy navíc rozhodně vyváží. Všichni výrobci směřují k větší pevnosti vidlic, a i přes kvalitní materiály se prostě pod 1,5 kg jít nedá a nemělo by se, krom PACE, ta je trochu dále. R7 sem měl v ruce, už ten oblouk vypovídá něco o pevnosti. zdar.

      0 0
    • Veeteck  

      Máte už někdo Comp LO 100mm? Zajímala by mě skutčná váha a výška vidlice. Díky!

      0 0
    • Quake 9.0  

      Tak jsem to byl prokonzultovat s oficiálními webovými stránkami a tam Manitou udává pro tuto vidlici bez IT hmotnost 3,4lb, což je 1.54221kg. Když k tomu připočtete nějakou tu hmotnost IT, tak jste přibližně na té hmotnosti. Takže nekecá Manitou ale Progresscycle. Pro verzi Platinum se 100mm platí 3,3lb = 1.49685kg. stánky *.com neznají model comp, zato mají model elite (má také ffd) a ten má stejnou hmotnost jako Platinum. Takže hmotnosti raději hledejte na oficiálních stránkách.

      Pro Marzocchisty: Sice je pravda že hmotnost Manitou není pod 1,4kg, ale svými technickými fitnesami do 15000,– se nemusí Marzocchi obávat. Marzocchi je drahá těžká a za levný peníz bez technických vymožeností – což je její problém pro většinu bikerů živících rodinu za mrzký český plat.

      0 0
      • jecnak  

        Ted je jeste otazka jestli technicke vymozenosti v podani Manitou jsou technicke vymozenosti. Jen dodavam, ze rozhodne nejsem zastancem Marzocchi.

        0 0
      • lubos  

        M. Race ma taky cca 1.5kg, ale bohuzel jenom 8cm, jinak bych ji bral.

        0 0
      • McBlacky  

        já teda po tom co jsem začal jezdit Mx comp coil na zimákovi tak můžu říct, že přesto že jsem nebyl zastánce macoch tak můžu říct že se s ní nezávodně jezdí v terénu líp jak s blackem. Samozřejmě absence locku a velká citlivost ve spojení s váhou je na xc a maratony hodně out.

        0 0
        • wroum  

          to neni nic divnyho ze se pruzinova vidle chova v terenu lip nez vzduchova. na silnici to bude zas naopak.

          0 0
      • RomanH  

        Za 15 tisic sezenes na netu Marathona. Spise je to hladina okolo 9–12 tisic Kc – zde toho treba RS Revelation ci RS REBA nabizi vice. Na druhou stranu, ne kazdy chce vidli s mnozstvim hejblatek.

        Co se muze pokazit, to se taky pokazi. Jsem priznivec M Coil :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.