• BoB

    Co myslíte? Shiver je prostě Shiver. Ale ta 888 má tolik technologie. co byste brali vy?

    0 0
    • wroum  

      j e d n o z n a c n e 888

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Shiver se uz nevyrabi…a stara 888 (05) mela technologie uplne stejne. Tak nevim co presne srovnavas. Osobne jsem za 888. Ale Shiver ma taky neco do sebe :)

      0 0
      • BoB  

        Já nenašel na shiveru regulaci komprese. Právě že má něco do sebe. Při testovací jízdě mi subjektivně přišel Shiver lepší, žehlivější. Ale byl mezi těma jízdama rok :-((. A proč se vlastně USD vidlice neprosazujou, když sou tak pěkný

        0 0
        • wroum  

          protoze vzhled neni vse

          0 0
          • nakata  

            Mna by skor zaujimalo, ake vyhody ma konstrukcia USD? Nevyhoda je jasna – mensia tuhost kvoli absencii mostika pripadne iba disc only.. Keby bola ta ista konstrukcia spravena opacne (klasicky), malo by to mat lepsie vlastnosti, nie? Alebo sa mylim?

            0 0
            • wroum  

              USD ma nizsi neodpruzenou hmotnost. jinak me napadaj uz jen samy nevyhody.

              0 0
            • blue  

              jak bys USD konstrukci udelal opacne?

              0 0
            • fousek  

              Mensi tuhost co je to za pi… se poradne podivej na USD a na klasiku, klasika ma tu tenci trubku delsi a USD ma tu tlusci trukbu delsi a jak kazdej vi cim vetsi prumer tim je to tuzsi. 2 Wroum: s tou neodpruzenou hmotou je to diskutabilni. No jinak se panove podivejte na motorky a zjistite ze vsechny pro sportovni az zavodni ucely, jak silnicni tak motokrosovy maj vsechny USD, takze bych rek ze konstrukce USD je asi slozitejsi na vyrobu, ale lepsi na funkci

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Cha cha. Jsi je nikdy nevidel, ze? Shiver je co do krutu ukrutny blato. Protoze jak jiste vis. Ty dve nohy mezi spodni korunkou a pevnou osou nic nespojuje.

                0 0
                • hanz  

                  no ale je na tom pořád líp jak dorádo

                  ale upsy jsou prostě na tom špatně co se krutu týče všechny(nevim jak na motorkách)

                  0 0
                • fousek  

                  Ja shivera mam a mam ten dojem ze o par trid lepsiho nez 888, zalezi na zdvihu jakej USD ma, na silnicnich motorkach nic tuzsiho neexistuje a na endurech pri zvihu na 200 mm na ty tuhosti zas az tak nezalezi

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Jenze krosky maji 300mm, kdyz to chces srovnavat se sjezdovou vidlici. A co mas lepsiho na tom Shiveru? Jako jedina vyhoda je USD konstrukce. Jinak je to stejny. A zkus si v krutu Shivera oproti 888.

                    0 0
                    • fousek  

                      Uz jenom to ze ma zdvih 280 a prumer nohou podstatne vetsi, ted to nevim presne ale neco mezi 50–60 mm, v pripade zajmu zmerim tady je fotka http://cml.wz.cz/shiver.jpg Otazka je jestly to ze se kapku krouti necemu vadi?

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        No tak hlavne tohle je trochu jina liga oproti 888. Rozhodne bych nerekl, ze lepsi, ale proste jina. Btw. taky jedna noha vazi 5kg :) Si myslim, ze u motorek hraje i velkou roli pevnost. V miste kde vidlice najcasteji praskne maji USD vidlice relativne veliky prumer nohou bez toho, aby nasledne musel byt zesilen i zbytek vidlice.

                        0 0
          • BoB  

            A proč teda jsou na všech motorkách? Protože jsou tužší a lehčí. Svého času jsem četl test, ak je teď problém, že když nabouráš motorku s USD, ,tak spíš praskne rám než vidle. A výhoda je jasná – menší neodpružená hmota

            0 0
            • wroum  

              nevim do motorek nevidim. akorat bych rek ze kolo a motorka se neda moc srovnavat. a kdys srovnam shivera a 888, tak 888 je lehci a tuzsi.

              0 0
              • Martyss  

                A proč myslíš, že motorka není velmi podobná kolu?

                0 0
                • wroum  

                  kola sou delany vic na vahu. Shiver ma cca 4 kg a vydrzi dost. vidlice na motorce vydrzi samozrejme vic, ale jeji vaha je nekolikanasobne vyssi a vzhledem k tomu, ze k pohonu slouzi motor, tak se na nejake to kilo zas tolik nemusi hledet. takze material ktery je pouzit treba na zvyseni pevnosti a tuhosti motovidle, bude tezsi nez cela vidle na kolo. proste narust materialu na moto USD vidli doda na pevnosti, ale i na hmotnosti a to si u kola nemuzes dovolit. takze nejpevnejsi, nejtuzzsi a s rozumnou vahou bude spis klasicka dvoukorunka s pevnou osou nez jakakoliv USD vidle. IMHO shiver je v tomto smeru uplny blato i proti 888, ktera je o kilo lehci.

                  0 0
                  • enjoy  

                    o motorkach toho teda moc nevim,ale pokud vim tak se kdekdo vytahuje s koeficientem hmotnosti/konsky sily.myslim ze motorky si taky hodne hrajou na vahu..

                    0 0
                    • wroum  

                      hrajou, ale jde tam o kila, na biku jde o gramy. navic koeficientem se ohanej silnicni motorky a ty bych s bikem nesrovnaval ani nahodou.

                      0 0
                      • enjoy  

                        pro nekoho neni bike jako bike:-).chrti biky bych se silnicema klidne srovnaval.ale to je cely nepodstatny.. jinak mas pravdu.

                        0 0
                      • fousek  

                        No asi te budu muset poucit o tom v jakym odvetvy motorek jde hlavne o hmotnost, jsou to motokrosovy specialy akorat ze nejsou moc popularni tak se tim verejnost nezabejva, ale rekl bych ze vrcholovy model KTM SX 525 ma 106 kg bez paliva, pripravenej na zavod a treba Yamaha R1 vazi 172 kg, nejspis sucha vaha, takze je asi jasny kde se vic setri na vaze, proto taky MX motorky maj nadrz treba jen na 7 litru aby nebyly moc tezky, taky nemaj baterku, bocni stojanek atd… Myslim ze u soutezaku se honi taky kazdej gram

                        0 0
                        • wroum  

                          tak jasne ze to nebudou delat zbytecne tezky a stojanek a baterka a nadrz sou mista kde to muzes odlehcit aniz by to melo vliv na pevnost a rychlost. a pokud vim tak krosy byvaj povetsinou jednovalce a silnicni maj valcu 2× nebo dokonce 4× vic, vetsi nadrz, spousta umely hmoty okolo, o jednu brzdu vic…

                          ale porad to nemeni nic na tom, ze vidlice na krosce nebude vazit 4 kila stejne jako na biku a i kdyby mela 2× vic, tak narust pevnosti a tuhosti bude markantni.

                          0 0
                          • fousek  

                            Aprillia ted vyrabi 2 valec a je na ty samy vaze, mozna kapku vic, ale stejne bych rek ze sjezdovy kolo ma vic spolecnyho s motokrosem nez treba s XC kolem ktery vazi pod 10 kg. Jo s tou vahou je pravda, ale nevim proc by se na sjezdovym kole melo nejak extremne setrit na vaze, preci cim je to tezsi tim to lip pojede z kopce ne?

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              To s tou vahou je dobry. Bez to zpenezit nekam do fabriky :)

                              0 0
                              • fousek  

                                No to bych asi nakonec moh:-), ale chtel sem tim rict ze si myslim ze na DH stroji je lepsi kdyz vidle bude fungovat a bude mit treba i o kilo vic nez kdyz bude lehka, ale nebude dobre fungovat, nebo se dokonce zlomi

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Ja si to myslim taky, ale porad tu mas RS nebo Manitou a ti maji uplne opacny nazor :)

                                  0 0
                          • Tomcat  

                            Víš kolik vážej Mx vidlice ;-) často víc než 8kg protože těch 7kg jsou nohy bez korunky a osy ;-)

                            0 0
              • fousek  

                No nemusime chodit daleko, ja mam na mororce Shivera akorat kapku vetsi zdvih a kdyz se podijas na sjezdaky a MX motorky tak jedinej rozdil je v tom ze kolo nema motor

                0 0
            • nakata  

              Mohol by mi niekto vysvetllit aka je vyhoda mensej neodpruzenej hmoty?

              0 0
            • visby  

              USD by mali byt pevnejsie… tuhsie urcite nie su…

              0 0
    • visby  

      rozhodne 888 '06… vf2 alebo rc2×, ci ako cih nazyvaju…

      0 0
    • Azagthoth  

      Ako napisal visby…shiver je pevnejsi ale nie tuhsi. Ked sa to tak vezme, aj to ze sa kapanek kruti pridava na pevnosti. Ked zoberies tvrdy, neohybny prut (888) a ohnes tak sa zlomi, ale makky a ohybny (Shiver) za pri ohybani iba ohne a vrati spet. je to kokotne vysvetlene, ale vyplyva to z nejakeho testu…ja osobne by som bral Shivera, ale na druhu stranu, ako tak kukam na tvoj bajk, viac by sa tam hodila 888 (nie len dizajnovo). Ale aj tak by som bral Shiveru :-)

      0 0
    • hanz  

      jezdil jsem obojí…888 lehčí a tužší v krutu, praskavější a celkově náchylnější na poškození, shiver těžší, měkčí v krutu skoro nezničitelnej a suběktivně větší žehlička(asi to USD). abych řekl pravdu šel bych asi do 888 rc2 06

      0 0
    • Tomcat  

      Nevím co chceš hodnotit. Jsou to prostě jiné vidle. Technologie? V čem je technologicky jiná? :o). teleskopická vs teleskopická pružina olej vs pružina olej

      Uspořádání upsidedown není jiná technologie. Je to akorát cillivějcí a zase na druhé straně né tak tuhé.

      Shiver je prostě závodní DH vidle naproti tomu 888 je univerzální DC vidlice z větším záběrem určení.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        888 neni o nic min zavodni nez Shiver ;)

        0 0
        • Tomcat  

          No, že by Shiver DC byl na závodní freeride?

          Jinak tohodle bych se nebál: http://www.marzocchi.com/…shiver50.jpg

          Už jsem ho viděl na FR kole , je to docela síla.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            No zavodni freeride se ubira zcela jinym smerem. Ty myslis, ze toho vydrzi min nez 888? To bych zase nerekl. A 888 je lehci ⇒ pro zavodni DH.

            0 0
            • Tomcat  

              Nemyslím že toho míň vydrží ,ale prostě se dost kroutí.

              0 0
              • BoB  

                Já si tedy myslim že je trochu rozdíl v tom, co považuješ za kroucení. Moje zkušenost se Shiverem je taková, že když jsem vzal přední kolo mezi kolena a zakroutil řidítkama tak to vypadalo jako totální bláto. Ale při jízdě jsem nic takovýho nepozoroval. A pro všechny výš – USD vidlice se na motorky dávají proto že jsou lehčí a tužší než klasické. A na endurech jsou zdvihy spíš 30cm než 20,

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  No to je pak tedy zvlastni, ze u kol to tak nefunguje :)

                  0 0
                  • BoB  

                    Asi to zařadíme do kategorie nevysvětlitelných jevů jako je UFO, Nazca nebo Milan1

                    0 0
                    • Manas  

                      :-)))))

                      0 0
                    • milan1  

                      Takový nevysvětlitelný jev můžeš někdy vyvolat chtěně a někdy nechtěně :-) Tahle debata je další krásnou ukázkou zaslepenosti značkou. Kdyby se jednalo o Sigmu, nebo Dorado, nebo snad dokonce o Suntour měl by každý jasno. Je to špatné, protože se to kroutí. Ale u Marzoch se budou hledat chyby vždy jinde. Pokud někdo opravddu správně vyzkouší, že se to kroutí na místě, tak mu musí chybět cit pro jízdu a asi nezná pocit přesného vedení kola, když to nerozezná jízdou. A konstruktérské dohady kolo verzus moto jsou jednoznačné. Upside down konstrukce se u kol objevila několikrát a nikdy neslavila úspěch. Na příští rok odchází i problematický shiwer, který pevnost nedohnal ani obrovským nárůstem hmotnosti. Stačí tohle k pochopení nevhodnosti konstrukce pro kola? UD konstrukce jsou mimojiné používány kvůli lepšímu mazání. Namísto křečovitého obhajování neobhajitelného s pevností vidlic by právě tohle měl být argument. Motorka to uveze ale u kol je tenhle přínos vyvážen takovým váhovým nárůstem, že se to projevuje jako nepoužitelné. Sta­čí?

                      0 0
                      • Manas  

                        Amen :-)

                        0 0
                      • BoB  

                        Ježiš já doufal že ses vymazal, jinak bych si nedovolil vzít jméno boží nadarmo :-))).

                        1. Můj subjektivní dojem není jen můj ale i např bandy amatérů, která si říká redakce MountainBike Action.
                        2. To, že se vidlice objevila a neslavila úspěch nedokazuje nevhodnost konstrukce pro kola. Čistě logicky.
                        3. Existuje někdo kdo mi vysvětlí jak je USD lépe mazána než klasická vidlice?
                        0 0
                        • cabbage  

                          ad 3) by stacilo rict ze olej tece dolu… teda dokud ma co tect:)

                          0 0
                        • Tomcat  

                          3). je to i na stránkách Marzocchi tedy u těch MX

                          0 0
                        • milan1  

                          Hrdinný bobe nechápu, proč jsi mě do toho naprosto bezůčelně zatáhl. Myslels, že je to vhodné, protože nebudu reagovat? Nepamatuji se, že bychom spolu měli nejaký názorový střet předtím. O to víc mě překvapila tvá reakce. Ale tahle odpověď mi to trochu objasnila. Jsi přesně ten typ lidí, kteří potřebují autority. A to nejradši vzdálené zámořské a celosvětově uznávané. Když získají zprávu z pro takového zdroje, tak odsunou vlastní zkušenosti a dojmy a je vše jak bylo shůry řečeno. Tak právě tohohle jsem byl vždy nepřítel. Musel jsem ti hodně vadit. Tady na stránce máš spoustu rekcí lidí, kteří mluví ze zkušenosti a rozumě. Tvé názory a následné zaštítění se vzdálenými redaktory jsou naprosto z jiného soudku.

                          0 0
                          • BoB  

                            Odpus?te mi pane, že jsem Vás do něčeho zatáhl. Kdybyste však pořádně četl,m pak zjistíte, že píšu že dojem není jen můj, ale i … To nepovažuji za zaštítění se autoritou ale pouze uvedení dalších, kdo mají obdobnou zkušenost. Takže já právěpíšu z vlastní zkušenosti, kterou mi potvrdili lidé, kteří mají s testováním a porovnáváním produktů nesrovnatelně větší možnosti než ty, já i kdokoliv jiný na tomhle fóru. Takže pokud budeš porovnávat argumenty, diskutuj tak, aby to mělo úroveň a neosočuj hned každého. A klidně si reaguj jak chceš a pak se nech vymazat. To je hrdinství.

                            0 0
                            • milan1  

                              Takže bobe, hnulo se mnou to, že přestože jsem se tebe nikdy nedotkl v žádném sporu, ty jsi mne použil tady naprosto nesmyslně a bez návaznosti k tématu jako něco podivného. Nezdá se ti podivnější to, že ty se svými jak píšeš vlastními zkušenostmi požaduješ okamžitě vysvětlení proč je UD vidlice mazaná lépe než klasika? Uvedl jsem to proto, že je to jedna ze zkušeností, které jsou tady taky správně popisované. Takovéhle popisy jsou právě to, co je cenné a odpozorované lidmi, kteří to jezdí a vnímají. Nejlepší popis rozdílů konstrukce tady popsal Hanz a ani mě to nepřekvapuje. Ta pevnost verzus nezničitelnost je prostě vystiženo naprosto přesně a vlastními slovy. To, že je lépe mazaná je samozžejmý předpoklad u UD vidlic a tady i prakticky potvrzený. Tohle má skutečně cenu a ne tvé podivné dohady. A ještě drobnost k nižší neodpružené hmotě. Nevím, jestli to uvádíš přímo ty ale otázka na oplátku k jinému zde uvedenému tématu. Ty poznáš vliv nižší neodpružené hmoty vidlice?

                              0 0
                              • BoB  

                                Takže abychom to tady uzavřeli. Trochu jsem popátral po různých zdrojích a zde je výsledek. Hlavní výhodou USD vidlic je z konstrukčního hlediska možnost výroby vidlice s delším zdvihem a vyšší pevností bez nutnosti neúměrně prodlužovat celkovou výšku vidlice. Což zní logicky, protože konstrukčně to umožňuje mít zkrátka trvale delší kus vnitřních nohou zasunutý v nohách vnějších – vnitřní nohy mohou být tím pádem delší a tuhost celku se zvyšuje. Navíc se zvyšuje úměrně zanoření vnitřních nohou – tedy čím víc je jsou zasunuty, tím je celek pevnější. Odtud patrně pramení i pozorovaný rozdíl v tuhosti v klidu a při jízdě. Srovnání s motorkami poněkud kulhá, protože tam se většinou i klasické vidlice používají bez můstku a tedy je pevnost v krutu logicky ještě nižší. Za renonc s mazáním se omlouvám. Nicméně nevím proč mi to vyčítáš. Zeptal jsem se, vysvětlili mi to a mlčím. Konfrontaci v tom hledáš ty. A ještě jsi mi nevysvětlil, proč neúspěch na trhu znamená nevhodnost technologie pro mtb, když už jsme u toho.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Tys položil otázku a odpověď máš. Já položil otázku a ty mluvíš o něčem jiném. Nehledej študované odpovědi. To, co jsi napsal právě vyvrací nutnost používání u kol. A o té pevnosti si trochu zapřemýšlej. A? zasuneš trubku do tubky jak daleko chceš pevnost v krutu nezískáš. UD získává hlavně lépe odstupňovaná pevnost vidlice. Nahoře nejpevnější a velký průměr a dole menší. To jsi tam ale neměl napsané viď. To dělá to, co popisuje Hanz, dojem té nezničitelnosti. Ale v krutu záleží hlavně na uchycení kola. To je pevnost v krutu a tam je problém Shiveru v pevnosti.
                                  Já chci jenom tvé dojmy a zkušenosti a proto se znova ptám. Poznáš vlinv menší odpružené hmoty u vidlice? Díval jsem se a ten argument je tvůj.

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Ale v krutu záleží hlavně na uchycení kola. 20mm pevna osa vs. 20mm pevna osa.

                                    0 0
                                  • BoB  

                                    Ale brouku, proč mě pořád napadáš. Kdybych tady měl opsat všechno, co jsem si o tom našel, tak píšu ještě dvě hodiny. Možná žes to z toho nepochopil, ale já jsem tímhle neobhajoval použití USD vidlic u kol. Jen jsem položil otázku proč se u kol nepoužívají a tys odpověděl, že protože už to několikrát zkoušeli a neprodávaly se. K té odpružené hmotě se teď nevyjádřím, protože to vyžaduje jízdní test. Ale jakmile se k tomu dostanu, hned si přivážu k náboji dvě cihly a pak poreferuju jak to běží. A kdyby se ti nehodilo vytrhávat jednotlivosti poznal bys, že o kus dál píšu, že se jedná především o poměr odpružené a neodpružené hmoty, který je vždycky u motorek větší. A co se týče dojmu nezničitelnosti tak bych tě rád poučil že to není dojem ale prostý fakt. Řada zničených rámů z motorek po čelním nárazu při nezničené vidlici to dokládá. Jestli chceš důkaz, zajdi si do celkem libovolného servisu. A ještě ohledně pevnosti v krutu – nejsem rozhodně strojař ale to ještě chápu, že jedna trubka se protáčí v druhé. Ale u vidlice pokud se nemýlím běží o trubky dvě, vzájemně propojené. A ptám se tedy také – měl jsi možnost na stejné trati a stejném kole porovnat jak se jede se Shiverem a 888? To je totiž merito věci.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Reaguji na tebe a nenapadám. Napadání je tvé žoviální a naprosto nepatřičné oslovení. Mé otázky mají smysl a směřují k posdstatným věcem. Ty to ale nedokážeš rozeznat. Otázka ohledně neodpružené hmoty směřuje k něčemu podstatnému. Nejde totiž rozlišovat pouze vnější dojem z vidlice a vyčtené teorie. Měl bys vědět, že neodpružená hmota je opravdu podstatný prvek a podepisuje se na něm nejenom vnější konstrukce ale i vnitřní. Ale je to v takovém řádu abys to poznal jízdou? Pokud opravdu dokážeš rozeznat vliv neodpružené hmotnosti, tak bys musel zavrhnout všechny Marzochy, protože díky nohám plným oleje mají bezkonkurenčně nejvyšší neodpruženou hmotnost ze všech vidlic a zatím si na to nikdo nestěžoval. Na pevnost v krutu Shivera si ale stěžoval každý vnímavý jezdec. Něco jiné jsou totiž teorie a něco opravdový jízdní dojem. Proto existují věci důležité o kterých má smysl se dohadovat a věci nedůležité. Co jde potvrdit jízdou je důležité. Zbytek je nesmyslné dohadování.

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        Otazka je jestly ta vase demonicka pevnost v krutu je tak zavaznej problem? preci jen v kolika pripadech se dostane predni kolo do situace jako je ta ze ho zapres mezi kolena a hejbes riditkama? Predni brzda bych rek ze ji nemuze kroutit, protoze je vpodstate jeden celek s osou kola, naopak predni brzda namaha vidly na ohyb a v tomto smeru je naopak USD vyrazne lepsi nez klasika

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Pro všechny, kdo v tom mají podobné teoretické zmatky jako ty a bob. Dohadování se je to pevné a není to pevné a je to důležité a není nebude brát konce. Právě pro takové případy jsou vhodná měření. A jedno takové provádí Bike magazin. Jednoduše upne vidlici a zatěřuje jí v krutu a zaznamená sílu, kterou dosál, na protočení vidlice v krutu o jeden stupeň. Běžně je dosahováno hodnot okolo 18 – 20 Nm. Z této hodnoty se vychyloval především RS Sid hodnotou okolo 13 Nm. A právě někde okolo této hodnoty mu konkuroval kdysi Shiver, podotýkám, že se jednalo o jednokorunkový. Takže nezničitelná vidlice s pevností v krutu sida, už to je jasné? Aby nevypadalo, že to je nějaký úlet, tak dříve se dělalo více vidlic UD, třeba DNM jednokorunka a Peak. Tyto vidlice dosáhly hodnot okolo 8 Nm. Klasická vidlice dosahuje vyšší pevnosti krutu díky můstku spodních nohou a ose náboje. Rychloupínák je velký kazič pevnosti a proto je nahrazován silnějšími konstrukcemi a hlavně pevnou osou. Pro představu Nahrazení klasického upínáku jiným řešením přináší zhruba nárůst z 20 na 22 – 23 Nm. Pevná osa stejnou konstrukci posílí na 25 Nm. Jakékoliv pevné osy dosahují minimálně pevnosti 25 Nm a jsou daleko větším přínosem pro pevnost než dvoukorunka. Je to ostatně potvrzeno i v produkci. Kdo sleduje trh, tak to pochopí a nemusí se ptát na samozřejmosti a konstruovat podivné teorie s pohledem zahleděným k motorkám. Kolo není náhrada motorky a bude se vyvíjet svým směrem. A na závěr. Nejvyšších hodnot pevnosti v krutu co jsem zaregistroval dosahuje Fox R 36 jednokorunka a to okolo 33 Nm. R 40 a dvoukorunka musí být naprostá špička ale zatím nezměřeno, nebo jsem nezaregistroval.

                                          0 0
                                          • Manas  

                                            Sorry ze to vytrhnu z konceptu, ale Shiver jednokoruna je nejmekci vidle co jsem kdy mel tu cest zkusit. O u ni slo spis tak o design a to je tak cely :-) No a pak teda krasne chodila, to jako jo :-)

                                            0 0
                                          • BoB  

                                            Už mě to trochu přestává bavit a proto to za sebe s dovolením uzavřu. Obávám se, že jsi ve dvou předcházejících příspěvcích popřel své vlastní argumenty. Na závěr svého příspěvku výše si vzletně napsal -„Co jde povrdit jízdou je důležité, ostatní je nesmyslné dohadování“ a teď tady píšeš o měřeních, prováděných Bike magazínem. Jinými slovy děláš přesně to, co vyčítáš mě – používáš zdroje na podporu své argumentace. A protože se velice pečlivě vyhýbáš opovědi na zásadní otázku, tj. jestli jsi někdy měl možnost přímého srovnání Shivera a 888 tak předpokládám že neměl. Aplikuješ tedy čistou teorii a jenom ji podepíráš jinými nesouvisejícíi argumenty. Chápu to, protože tvá neomylnost tě živí (alespoň co se týče tuningu vidlic) a kdybys připustil, že tu zkušenost nemáš, dostala by tvá pečlivě budovaná image značnou trhlinu. A na závěr a jen pro tvou informaci – protože se bavíme v rubrice dh/fr tak všiml sis které prakticky nejúspěšnější kolo za poslední dva roky? Které kolo je na bedně na všech závodech kam přijede. Tak si zkus najít jak vypadá honda RN01, její vidlice Kayaba USD, její perimetrický rám a podívej se kdo jí konstruoval. Pak možná nebudeš tak přesvědčivě tvrdit, že kolo se vyvíjí úplně vlastní cestou. Howgh PS Neměl bych ti raději vykat?

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Ani mě nebaví tě o něčem přesvědčovat. Dialog s tebou mi připadá jako když jsme si jako děti prohlíželi obrázky aut a zasvěceně nad nimi diskutovali slovy jako " ty jo to je bourák" a ohromovali jsme se podobnými odbornostmi. Tehdy by nás někdo těžko mohl přesvědčoval, že existuje kromě hodnoty výkonu i třeba průběh kroutícího momentu a podobně. Takového bychom jistě považovali za zjevení, tak jak to vidíš dnes ty. No nic, třeba kdyby ti to řekl někdo jiný, tak pochopíš. Zkus někoho, kdo tomu rozumí a komu důvěřuješ aby s tebou pročetl tuto diskuzi a pomohl ti. Taky by ti mohl vysvětlit nevhodnost tvého oslovování a třeba bys poznal, že právě za takovýhle přístup bývám někdy arogantní. Je to prostě „na hrubý pytel hrubá záplata“.

                                              0 0
                                              • BoB  

                                                Ano, takže jste na kole se shiverem v životě neseděl a teď děláte moudrého …

                                                0 0
                                            • visby  

                                              nemyslim, ze honda na na stupni vitazov len preto, ze ju vyvijali v honde(tym nechcem povedat, ze je zla)…som cital v biku, ze zalezi aj na jazdcovi, ale to je len teoria…

                                              0 0
                                          • fousek  

                                            Ja v tom zadnej zmatek nemam teda aspon myslim, sem se jenom ptal jestly pevnost v krutu je tak dulezita? To ze je shiver v krutu min tuzsi nez 888 myslim tady nikdo nezpochybnuje, ja jen zpochybnuju dulezitost kterou davate pevnosti v krutu, nakonec porekadlo: psovy se vocas taky kejve a neupadne:-)

                                            0 0
                                  • visby  

                                    nemyli si niekto pojmy tuhost a pevnost?

                                    0 0
                        • fousac  

                          ProBoba, ty se snad zdas.. ;o))) (pro blby, nechapave a negramoty: Douglas Adams-Prevazne neskodna-Deda Melhuba:)

                          0 0
                          • Gatier  

                            ..skuska c.2. A pre este blbsich: Kto je to Douglas Adams a co tym chcel basnik povedat? :)

                            0 0
                            • Manas  

                              Douglas Adams je autor Stoparova pruvodce po galaxii a dalsich knizek.

                              0 0
                              • cabbage  

                                lol, vy si pamatujete jak se jmenoval autor knizky kterou ste precetli? ja si vetsinou nepamatuju ani nazev knizky, jen jestli byla dobra a jak ji odlisit od ostatnich knih na polici…

                                0 0
                                • Manas  

                                  Jako na tohle, pak nazvy kapel, filmy a dost hercu :-) Pak taky software apod. . Proste si to pamatuju :-) Krom toho je tohle moc jednoducha vec. To zna kdekdo :-)

                                  0 0
                                • filipes  

                                  Tak autora stoparova pruvodce si nepamatujes proto, ze jsi ho necet. Jinak by sis ho zapamatoval, je to fakt kultovka, tusim asi jako Bible.

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    jj Bible. To byl hit. To je o tom atletovi, ze?

                                    0 0
                                  • cabbage  

                                    cet se knizku a asi za 2 roky sem videl i film, ale jmeno autora si fakt nepamatuju- je podstatne ze si pamatuju nazev knihy a dokonce si ji i spojuji s textem- dukaz ze se mi libila:o)) a prikladam seznam vsech autoru ktere si pamatuju a sme schopen je stotoznit s jejich dilem*:

                                    • Ludvik Sloucek
                                    • Erich von Deniken
                                    • Allen D.Foster
                                    • Jerom Klapka Jerome :)
                                    • ty ****** co si pamatuju ze skoly neuvadim…
                                    0 0
                              • lubos  

                                Tohodle autora si nepamatovat po precteni „Stopara“ by byl hrich :)

                                0 0
                • visby  

                  USD urcite nie su tuhsie:-) ani lahsie…

                  skor si myslim, ze je to kvoli citlivosti… na biku je jedno ci pruzi koleso+spodne nohy(dokopy asi 3kg), ale na motorke neni jedno ci pruzi koleso+spodne nohy MX normalne konstruovanej vidlice(viem, ze taka pomaly ani neni, ale teoreticky, dokopy to moze byt aj 10kg), co bude mat nejaky vplyv na citlivost…

                  0 0
                • Gatier  

                  ..skuska…

                  0 0
                • lubos  

                  taky jsem tak zkousel nejakou vidlici (tusim to byl SID) :), ale nakonec stejne se hodne krouti samotny vyplet takze …

                  0 0
    • Nimrod  

      když se teda Shiver kroutí (prej), tak kroutí se v porovnání s 888 podle vás (asi na tom nikdo nejel) vidle od Foesu?????

      0 0
      • pitelboy  

        …nebo treba vidle od MAVRICK ..

        0 0
        • Tomcat  

          Snad ni nemusí jet, Shivera DC drží dole je 20mm. Osa Maveric a Foes , Hanebring , Risse je 25mm a 30mm, takže už jen teoreticky je tužší.

          0 0
          • Nimrod  

            jasně, to jo, ale mě to šlo v porovnání s 888, jestli je pevnější do krutu

            0 0
    • Tomcat  

      Shiver se už nedělá tak to je jasný ne ;-)

      0 0
    • Dumbo  

      sorac, viem ze je to stara tema jak fras ale nemohol som odolat po dnesnej navsteve DK :D

       

      http://dolekop.com/…kocil-15stku

       

      trebalo by skok opakovat ale tentokrat ocelak vs. 888 :D

       

      PEACE

      0 0
      • Tomcat  

        jj hezká práce, to je Darkside nebo jeco jiného ze SR?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.