Kdo z lidí co tu jste, zkoušel tuning SR SUNTOUR

215 nepřečtených
  • Seveřan

    Kdo z vás zkoušel tuningovat vidli od Suntouru jakkoliv, jakou (druh), jak jste provedli tuning a jak se to projevilo na jízdních vlastnostech kola (subjektivní pocity). Podělte se o zkušenosti s ostátníma.

    Myslím že nemá cenu tady řešit koupi nějaké lepší vidlice jako je ROCK SHOX, Marzocchi či jiných a zdůrazňovat, jak jsou Suntourky mizerný, to už tu bylo v jiných článcích.

    Byl bych pro konstruktivní debatu na téma Suntour, její výhody, nevýhody a jak to všechno řešit. A hlavně a? píšou lidičky, který ji opravdu jezdili či jezdí.

    =Pište=

    0 0
    • Daum  

      XC-PRO-SL 2003 „tuning“ – vymena oleje za viskozitu 4, zdvih na „100“ mm subjektivne 27× lepsi pri vsem – jizda pres kocici hlavy, schody, skoky…

      0 0
    • Bulda  

      no, ja sem vyndal tesnici krouzek z pistku tlumice, puvodne tam skoro neprotejkal olej, je to vidle kamose, tak sem ji projel jen kousek, ale prislo mi to dobry, ltumi to trochu asi ta vazelina, co to maze, sam jezdim sida a oba utlumy mam skoro na min.,takze kdo chce tlumit precijen vic, rek bych, ze satci ten krouzek proste jen trochu uriznout a dat ho tam zpet. jo, este typ: XC-pro-se 03

      0 0
      • jakub  

        taky se pridam presnw tohle sem delal, este sem vymenil olej

        0 0
      • TinkTink  

        Hele…SEcko jsem mel taky…a to bylo zajimavy tim, ze chodilo i po selovi – sice tvrde, ale chodilo (proste vidle sutr…)…no…a nemuselo se hned po nem mazat – myslim teda Selu 03… :)

        0 0
    • TinkTink  

      Ja tez. :) todle jsem udelal s SLkem.

      Takze, pominu-li vymenu oleje za mnohem ridsi, tak jsem zkousel jiny vazeliny a mrknul jsem se na ten tlumic – pokud teda pominu jeste prestavbu na 120mm, kdy to ale nak spis postradalo doraz – coz ale kvuli pretlumenosti nevadilo :)

      No – vazeliny – tam se mi osvedcila teflonova :) – hehe…ale ta tam vydrzi tak 20km…naproti tomu tam jiny vydrzi az 50km…

      Vyhody – cena Nevyhody – funkce

      :) – mel jsem i SEcko – 4 mesice…ale to nebyla ze zpetnyho pohledu vidle, to byl kostitras…pokud jsi to teda nepodhustil a nechodil casto na doraz…tak jsem to prodal…tedka to tu kdosi jezdi a je spokojenej…tak si vyber.

      Podle me je Suntoura docela SHIT, pokud do nej das vic nez 3000,–…do teto ceny nema konkurenci. Nad tuto cenu jsou to vyhozene penize.

      Pokud si nekdo mysli, ze si koupi vidlici za dejme tomu 4500,– a pak to necha jenom upravit, tak to je pekne na omylu – ta uprava od Milana stoji cca 1500,– a nechapu, proc by si rovnou nemel koupit Marzocchi.

      Jo – ted jezdim Marzocchi i Rock Shox. Oboje rocnik 00 – si myslim ze to byl asi nejpovedenejsi rocnik co se tyce vidlic…akorat sem tam naka oprava :)…a funkce je nekde uuuplne jinde – a to jsou 4 roky stary vidle…a ze se SR nepoucil, za to nemuzem – je poptavka? Je…

      0 0
    • Tommy  

      Máš-li víc jak 80kg zkus použít original návod. Já mám XCPRO NS, použil jsem návod (po velmi dlouhé době) a zjistil jsem, že to funguje. Zatím absolutně nemám důvod tuningovat a ladit, natož na ni nadávat. Takže moje rada – přečti si návod. Nemyslím to ironicky, ale zcela korektně a vážně, možná budeš překvapen, že odsuzovaná vidle, nejhorší pod sluncem a já nevím co ještě, fakt funguje. Ty co si koupí Suntoura a váží 40 kg i s postelí se pokoušejí stavět rozhlednu ve sklepě…

      0 0
      • Seveřan  

        Mně by zajímalo co v tom návodu stojí, já ho nemám, můžeš poučit v důležitých bodech.

        0 0
        • gomolka  

          … a dá se tedy někde stáhnout návod v češtině??? díky:o))

          0 0
        • Tommy  

          Ještě loni na XCPRO NS, byly návody na Webu Suntouru, nevím jak teď. Ostatní se mi podařilo vymailovat přímo s tech. supportem Suntouru.Kromě obecných keců-neskákejte nepoužívejte pro sjezd apod. tam bylo mazání a utírání kluzáků, o typu olej patrony a typech pružin. Vymailoval jsem to, jak nastavovat, když tohle všechno dohromady mám a jaké bylo překvapení, když to začlo fungovat. Jeden fakt je ale naprosto neodvratitelný-musíš mít aspoň kolem těch 80 kilo-teda konkrétně na SR XCPRO NS 100mm. Já mám 94 ± a mám ji úplně povolenou- jen občas přivírám Lock. Žádný vůle, žádný cvakání, prostě to chodí, jak má. Jinak (hlavně se nesměj tomu přirovnání, ale je to fakt) měl jsem teď na víkend půjčenýho A-Visiona a kolega na něm má RS SID Race po silnici na Ještěd a po nesilnici dolů přes Javorník a Záskalí a rozdíl byl jen v tom, že jsem si nevyměnil sedlo a odřel jsem si pekelně pozadí, jo cena a váha – mých Suntourů bych za ni měl dvě nové.

          0 0
      • ravel  

        Ja si zrovna objednal XC PRO NS TD 2004. Tak jen doufam, ze se trochu polepsili… Z tohodle fora na mne de hruza. Ta tvoje funkci vidle XC PRO NS je 2003? Jsem z tech jejich naceni nejakej popletenej…

        0 0
    • Baracuda  

      Bohuzel nejsem ten, kdo tu vidli jezdi, ale ted mam objednanou tu XCP-D RL a tak bych rad vedel, jaky jsou nezbytny upravy, nez s ni clovek vyrazi. Diky

      0 0
    • McBlacky  

      už jsem to psal jinde, ale sem to patří líp :-)

      Proti zadírání od bordelu existuje jednoduchá,ale neestetická úprava. Nainstalovat prachovky a zalepit černou izolepou na pevno na vnější nohy a ke korunce. V prachovkách, pokud tam není, udělat směrem ke středu malé dírky na pohyb vzduchu. Tato úprava omezí zanášení bordelem o 90%, takže čistit stačí cca jednou za 1000km…

      0 0
      • lubos  

        Tohle je dobry i obecne, dle meho mineni. Uz jsem nad tim i uvazoval. A co pouzit treba neco jako neoprenovej navlek ?

        0 0
    • lada001  

      Koupil jsem si MERIDU MATTS SPECIAL EDITION a ta právě SUNTOURKU má.Jezdil jsem chvilku a zjistil,že ta vidle za moc nestojí.Je hrozně tvrdá a bere jen největší rány.Foukal jsem,upouštěl,ale výsledek žádnej.Pak jsem se dozvěděl o Milanu Slanci,kterému jsem vydli poslal na tunning.Můžu říct,že je dost dobrej.Teď jsem s ní nad míru spokojenej.Vidle bere všechno a já mám problém vyřešenej na 100%.Adresa na Milana:milan slanec E-mailová adresa:
      milanslanec@volny.cz

      0 0
      • enjoy  

        koledujes tu u par lidi o maler:-))

        0 0
        • lada001  

          Sám jsem tomu nevěřil,že to dokáže!!!!Ale výsledek je nad mé očekávání.Nikoho do toho nenutím.Kdybych kupoval vidli novou,určitě bych si vybral takovou,abych ji upravovat nemusel.Třeba i dražší.Ale když ji koupíš s kolem,tak ji přeci nevyhodím.Nej­levnější byl tuning,který se prostě povedl.

          0 0
        • jakub  

          heh

          0 0
      • TinkTink  

        Sorry, ze ti to verit nebudu – kdyby jsi se nezaregistroval dnes, tak bych chtel stejne dukaz, ale takhle… :o)))

        0 0
      • Jenda  

        jestli to neni obchodni tajemstvi co presne to bylo za santurku (hlavne system) a za kolik to poladil a jak dlouho ji po tom tuningu jezdis(km)?

        0 0
        • lada001  

          Označení vidle je Suntour XC PRO-M-Lock Out/olej vzduch/a najeto po tuningu mám zhruba 800 km.Zatím žádnej problém.

          0 0
    • Seveřan  

      Zájímá mě jedna věcička, jak dostat olej z patrony a pak zase zpět, je to nutný rozebrat (tu patronu) nebo je tam nějaký otvor na vypuštění.

      0 0
      • jiri1  

        To jsem rád,že jsem zase mezi vámi.Patronu vyndáš,otevřeš,ro­zebereš,když budeš šikovnej,tak i upravíš,naleješ olj,pokud možno ne originál 11-ku,ale něco nižšího a zase poskládáš dohromady.V tom je hl.problém.A sa­mozřejmě mazat.Nikdy se to nemůže vyrovnat ol.lázni.Takže pořád mazat.Bohužel.

        0 0
    • RapMan  

      Podle me tady vetsina lidi pise jeden o voze, druhy o koze. Ja jsem se tedy vevnitr te vidlice nikdy nevrtal, ale co jsem pochopil, tak u vidlic bez lock-outu jde ta patrona s olejem rozebrat, ale u vidlic s lock-outem NEJDE, je to tak? Jinak kolik si bere ten Milan za tuning 1ks vidlice, a jakeho typu?

      0 0
      • jiri1  

        nevím jak je to u vidlic s lock outem,ale mám PRO SL a tam to funguje.Jak jsem četl o různém vyndavání plastových proužků,nebo jejich zkracování,tak to je úplná blbost,tím akorát vyřadíte tlumení.Upravit musíte ventil.

        0 0
        • milan1  
          • Odstraneno na pozadavek usera –
          0 0
          • jiri1  

            Čau Milane.Jsem to opravdu já.Stíráky jsem ještě opravdu nevyměnil.To mazání je otrava,jinak to funguje super.Kdyby tam tak mohla pracovat otevřená lázeň.Asi si budu muset najít nějaký čas a navštívit tě.Vyměnil jsem rám a lepší funkce vidlice by se hodila.Uvažoval jsem o koupi nějaké nové,ale zatím jsem nenašel nic co by fungovalo za rozumný peníze.Navíc to zpracování.Měl jsem rozebranýho Axla a Sixe od Manitou a je to naprostá hrůza.

            0 0
            • milan1  
              • Odstraneno na pozadavek usera –
              0 0
              • TinkTink  

                Ehm – ano, mne jsi taky napovedel a ja tu vidli po necelym mesici radsi prodal :)

                0 0
                • Seveřan  

                  Důvod?

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Za ty prachy se da sehnat i jeta Marzocchi ve vynikajicim stavu – nestaci? Tak co takhle jetej Rock Shox, taky v dost dobrym stavu?

                    0 0
    • Seveřan  

      Jsem rád že se tu diskutuje o SANTURKÁCH, jen tak mimochodem :o)

      Chtěl bych se do vidle podívat, výkres už mám staženej z netu. Tuším asi, že se začíná dole u vidlice povolením šroubů. Ty horní matky se doufám nemusí povolovat? Je v tom potom nějaká záludnost, nebo to jde v pohodě všechno vyjmout a pak zpětně seskládat, není v tom žádný překvapení. Mám suntour XC PRO S-RL s lockautem.

      Podle toho, jak jsem se koukal na výkres, tak typuju že oproti tobě JIRKO1 mám asi skoro nerozebiratelnou patronu?

      Jinak se omlouvám za svou nevědomost :-), ale je to moje první vidle kterou chci otevřít. Takže uvítám každou radu a poučení.

      Moje zkušenost s ní je: když se nahustí na tlak předepsaný výrobcem, tak moc nereaguje, první dojem při jízdě je, že se chová skoro jako pevná (pravdou je, když se zamkne, tak rány do rukou jsou podstaně větší), reaguje až na (dost) věští podněty a řek bych, že terén moc nekopíruje (rozhodně to není MONROE z televizní reklamy :o). Můj amaterskej pocit je, že má problém s vyjetím nahoru (směrem k řídítkům) než dolů (vrací se rychle). Skusil jsem jí podhustit, takže po nasednutí se ponoří o 4,5 cm. Nejezdím jí teď na doraz a zkoušel jsem jí tímto rozhýbat: poznatek – když se pravděpodobně olej zahřeje, tak reaguje o poznání lépe, ale pokud podněty nepřicházejí do 10 minut, to jest že kolo stojí, tak se tuhost vrací do původního stavu. Pokud někdo řekne že chce vyměnit vazelína, tak ta už je vyměněná, né mnou. Co se týče lockautu na který si řada lidí stěžovala, že nejde zamknou, tak ten je opravdu v pohodě, i když je vidle podhuštěná, tak se směrem dolů nehne cca 0,5 cm při hodně velikánským tlaku, na předek 100 kg. Když se kolo nadhodí, tak vyjede a dolů se opět neponoří. kluzáky zůstanou zcela vysunuty.

      =takže zdarec a díky za každou radu a myslím že ji jistě uvítají i jiní majitelé těchle vidlí=

      0 0
      • milan1  
        • Odstraneno na pozadavek usera –
        0 0
        • Seveřan  

          Nechtěl bys MILANE na svých stránkách popsat základní tuning z kterého by se dalo vycházet a čeho se vyvarovat.

          =Díky=

          0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • ravo  

              Moje nestrannost a nezaujatost jde stranou – je tady hodně lidí, jejíchž názory nesdílím a mnohdy si myslím něco úplně jiného, ale pokud nás považuješ za „MÍSTNÍ PÓVL“ pak doufám, že se admin zamyslí nad tím, kdo sem patří a kdo ne!

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • ravo  

                  Doufám, že to je můj PODSLEDNÍ příspěvek na téma Milan1:

                  Ty, Milane, NEMÁŠ nejmenší ZÁJEM poskytnou konkrétní radu o úpravách vidlic Suntour ( o nějakém úplném návodu nemluvě) ZADARMO. Jenom tady našváváš lidi, návážíš se do druhých a zároveň se strašně divíš, že je tady polovička B-F z tebe opruzená. Takže pokud tunig vidlic děláš jako kšeft, dobře, ale v tom případě se domluv z adminem a dej si na B-F REKLAMNÍ banner.

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • TinkTink  

                      Hehe – ono zas neni tak tezky dopidit se na nekoho aktualni mailove adresy – jak myslis ze jsem dosel na tebe? Nenasel jsem ji na webu, ale poptal jsem se…

                      0 0
                      • milan1  
                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                        0 0
                        • TinkTink  

                          Hehe…velka vetsina lidi, se kteryma se bezne stykam me zna pod mym nickem, ne pod mym jmenem – je teda tezky se za nim schovavat…ono tady moc nicku lidi, co tu vystupuji pod fiktivnim nickem (myslim co tu vystupuji casteji…) – napada me tak padlista – to je jeho prezdivka v beznem zivote (rek bych ze je na tom mozna podobne jak ja :)) )…a pak je tu fura jmen a prezdivek…no…se­veran a spol nevim – neznam je.

                          Kde vzal email? Treba ho mel uvedeny v detailech, treba ho zna nekdo jiny, treba ma svy detaily nekde v ICQ…treba je zaregistrovany nekde na chatu? Treba ho zna aspon jeden clovek…to staci.

                          0 0
                          • Seveřan  

                            TinkTink: údaje o mně jsou vedle brejliček 8-). Jinak mám vidli suntorku a jde mi o to, aby chodila o něco konfortněji, takže každá rada dobrá…

                            Nejsem žádnej závodník a asi ani nebudu. Jezdím pro radost a mám to zároveň jako doplněk k jiné aktivitě a teď i jako rehabilitaci – koleno :-(

                            PS: kde seženu ten pitomej olej do vidlice č. 4 a jak se jmenuje a eventuelně jakej druh vazelíny tam strčit? Jestli jste někdo ochoten poradit z rozebráním olejovo vzduchové vidlice s lockautem abych něco zbytečně nezmrvil.

                            =zdarec a hezkej den s úsměvem=

                            0 0
                            • jakub  

                              pozn. Taky se suntourky pekne kroutej – pocitis to kdyz budes mit normalni vecka brzdy – snad to vyresim podkovou

                              0 0
                              • zirecek  

                                chuja, vecko na Suntouru mi pripada znatelne odolnejsi vuci ztrate brzdne sily nez na ocelove pevne vidli…

                                0 0
                                • lubos  

                                  To jo, ocelovka je hnus. Ale jeste napiste ktera Suntour, kdyz tak. Pac kazda vidla je jina, a to plati asi pro kazdou znacku.

                                  0 0
                                  • zirecek  

                                    Suntour ULR2 z roku 2000. Tehda se obecne rikalo, ze SR ma hodne pevne nohy… Tedka nevim. Oproti zadnimu vecku (ocelovy Sector) je to nebe a dudy…

                                    0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      njn stara vidla, ale suntoury XC-PRO do roku 2003 jsou rekl bych tuzsi nez XC Marzocchi a to jim nijak nefandim.

                                      0 0
                                      • rejow  

                                        když mluvíte o tuhosti vydlic, tak musím zodpovědně prohlásit že má RST Zeta TL byla ve všech směrech tužší (a to dost výrazně) než má současná MX Comp ETA

                                        0 0
                                      • jakub  

                                        no tk tu prve mam a nerekl bych ze je moc tuha… kola mam prave vycentrovana tak nevim

                                        0 0
            • admin  

              kde vzal adresu to opravdu netusim, pokud ji neuvedl zda tak ji asi uved jinde. Zkuste se zeptat toho kdo maily posilal.

              0 0
    • Seveřan  

      Pánnové :o) nebylo by lepší zůstat u toho co se dá z těma vidlicema dělat.

      0 0
    • bruclik  

      Ahoj, nechci tady delat reklamu Milanovi1, ale kdyz uz tu je takova bujara debata, tak pridam svou trosku do mlyna. V nedeli jsem si od Milana nechal vyladit vidlici Suntour XC-PRO SL, ktera byla ve vybave kola co jsem si nedavno koupil. Rozhodl jsem se tak po te, co jsem si prostudoval jeho clanky o ladeni a prislo mi ze ten clovek vi o cem pise a ze je jediny, kdo je ochotny mi pomoci tento problem resit. Jelikoz nemam cas a moznosti sam badat jak dohnat mou vidlu k poslusnosti, tak jsem to nechal na odbornikovi (= clovekovi,ktery vi co dela). Dnes jsem ji mel konecne cas vyzkouset v terenu a mohu potvrdit, srovnani funkcnosti pred a po uprave je az neuveritelne! Milan upravil horni a spodni utlum (vymena oleje a pruzinky u olejoveho tlumice), vymnenil stiraci krouzky aby mely nizsi treni a do vzduchoveho tlumice pridal jeste jednu inverzni pruzinu, aby se charakteristika vzduchoveho tlumice zlepsila. Samozrejme nebylo to zadarmo, ale chapu, ze badani a mereni stalo Milana hodne casu a penez a nova technologie vzdy neco stoji (viz digitaly a dnes je ma kdekdo za babku, ale bez nas kdoz jsme investovali do teto technologie by ta cena tak moc neklesla). Tedy chapu ze Milan nechce rici v jakem kramku koupil zrovna ty dane stiraci krouzky apod., ktere v jeho Tuningovem testu pro danou vidlici splnuji jeho pozadavky. Navic kazda uprava je tak trosku provazana s druhou, takze bez komplexniho reseni by to nemuselo vest k vasi spokojenosti a jak jsem mohl videt, nektere kroky vyzaduji jak zrucnost tak zkusenost, kterou Milan zaplatil i neuspechy, ktere ho staly jiste nemaly peniz. Tedy paklize jste dostatecne zkuseni, staci vam Milanova teorie o Tuningu a pak si hrat z vidlici, kdo na to nema, tak hold musi misto casu investovat penize, ktere vydela v oboru, kteremu rozumi a nebo pockat za par let, az se investice Milanovi vrati a pak bude casem pristupna i laicke verejnosti. Zalezi jen na vas jaky postup zvolite. Chapu ze vyladeni vidle nemusi kazdemu vyhovovat, ale v tom pripade vam nikdo nebrani aby jste si to udelali podle sveho. Take verim, ze jsou zde i mista pro zlepsovani, staci jen s Milanem spolupracovat, ale to je jiz jen na dohode, ale v tom pripade to chce zvolit trosku jiny styl komunikace, nez ten co nekteri z vas zaujali.

      0 0
      • kovar  

        Ano,nad stylem komunikace by se meli zamyslet nekteri z nas VCETNE a HLAVNE Milana. O tom ze nechces delat reklamu si myslim svoje, o tom svedci i datum tve registrace a stylu registrace. Povazuju tohle za reklamu, at chces nebo ne, at jsi, kdo jsi at se sem k registraci Milan navedl nebo ne.

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Jenze takhle to vubec neni. Teprve po temer roce neustaleho se navazeni do milana se nam podarilo ho pod tlakem donutit, aby konecne neco nabidl. 3/4 roku tu jenom plkal. Ja vim, ze kdybych se na nej obratil primo atd. Jenze jsem taky od nezaujateho zakaznika slysel, ze hlavni problem moji vidlice (stiraci krouzky) nema jeste doreseny. Tagze proc bych stracel cas a penize za neco co nefunguje. Ted mi milan bude tvrdit, ze tenhle problem uz vyresil atd. taky uz konecne je ochoten neco nabidnout. No nic. Zajima me hlavne co myslite (ty i milan) hornim a spodnim utlumem? Predpokladam, ze tlumeni komprese v pocatku a konci chodu. Horni a spodni utlum…takove zaklinadlo… mrkev v zime? :)

        0 0
        • kovar  

          mohu tipovat i ja? rekl bych, ze horni utlum je tlumeni nahore (jako ze vychazime z toho okamziku, kdy je vidla nestlacena) cili asi tlumeni komprese. Dolni utlum je tehdy, kdyz je vidla uplne ztlacena dole a bude cestovat nahoru a sakra tak nahoru a zaroven je dole, tak ted jsem se teda pekne zamotal. Takze ktery horni dolni utlum je tlumeni odskoku neboli zpetny utlum nebo jak se to jeste rekne? Jsem mylel, ze tyhle pojmy pouziva pouze a jedine Milan . I ty Brute? teda brucliku? to je mi velmi podezrele :-)

          0 0
          • koleso  

            a je si tym ze horny utlm=tlmeniu kompresie isty? lebo vysvetlenie tohto pojmu je v tejto kauze dost dolezity.

            0 0
            • kovar  

              Pouze Milan myslim nazyva tlumeni komprese tzv „hornim“ utlumem. Nevim proc, asi vztahuje na pohyb kola vuci ramu.

              0 0
      • Pá-dlista1  

        A kdyz uz jsem se zase rozcilil (ten milan me bude stat zdravi:), tak jeste jedna vec: milan nam tu vsem cpe sve domaci testy a jeho jedine a spravne nastaveni vidlice. Tahle myslenka se mi sice libi, ale je dost nerealna. Treba Progressive Suspension tvrdi, ze na stejnem kole, pri stejne hmotnosti jezdce neni stejne nastaveni idealni!!! Zohlednuji i takove veci jako jizdni styl a osobni preference jezdce, coz jsou veci, ktere milan zcela opomiji. No hadejte ktera firma, milan industries :) nebo Progressive suspension, ve me vzbuzuje vetsi duveru. A jeste se vratim k tomu tvemu tuningu. Jak muzes soudit zdarili tuning vidlice po jednom dnu? Zadirani moji nove vidlice se projevilo az po nekolika tydnech jezdeni a s prasnym letnim pocasim se interval udrzby zkracoval az k nekolika vterinam v extremne prasnem prostredi (a to je opravdu neunosne).

        0 0
      • sundsval  

        Nejsem zastáncem ani Milana a jeho věrných ani Protimilanovy koalice, ale fakt bych s tím hodnocením trochu počkal a zkusil napsat až po nějaké době ježdění až opadne počáteční nadšení a ověří se funkčnost po delším užívání.

        0 0
      • RomanH  

        Vidis, a to je to, co mi na Milanovi vadi. Kazdy zde se Ti snazi konkretne poradit, nebo Te strucne odkaze na konktetni obchod/dilnu atd. Milan si zde (i na starem BF, iVelo…) dela porad reklamu a konkretne neporadi. Beru, ze ho to stalo cas, penize a kdovi co jeste, tak pokud to nechce rici, at porad nemlzi a reklamu si dela podle reguli jinde. BTW : O kolik si myslis, ze by prisel kseftu, kdyby to tu konkretne zverejnil ? Netechnicke typy se v tom vrtat nebudou a tech, co vozi SunToura a jeste jsou na tomto foru a jsou ochotni se hrabat ve vidli zase neni tolik, aby to stacilo na poradnej byznys. Tak proc nechce KONKRETNE poradit tem, co ho tady o to prosi ? Takle mi to prijde, ze se jenom chvasta, protoze je proste tezke uverit jednomu cloveku, kdyz je zde mnoho jinych, kteri SunTourku rozebirali a k nicemu to podle nich nevedlo. Jsem proste neverici Tomas, a pochvalne recenze od lidi, kteri se zaregistrovali az v prubehu teto diskuze mi, promin, na duvere nepridaji.

        0 0
    • bruclik  

      Ja nemam co tajit a rad odpovim na vase dotazy. Prvni dotaz byl proc jsem se zaregistroval az ted? Pred tim jsme nemel duvod, jezdil jsem do te doby jen na silnicnim kole a o MTB jsem studoval zatim jen teorii pro koupi kola. Mrzi me ze jsem podcenil vidli, rikal jsem si ze paklize nemam kolo za 100.000, tak vidle na slozenem kolem moc kvalitni stejne nebude a rozdili mezi typy v teto cenove relaci nebudou az tak velke (konkretne slo o 20.000Kc). Bohuzel jsem se zmylil, po te co jsem dorazil na kole do prace, tak mi kolega co zavodi na MTB otestoval vidlici a prohlasil ze je pretlumena, ale ze to treba casem rozjezdim, dobra rikal jsem si ze to tedy musim poradne zajet, bohuzel ani po 50km tezkeho terenu se nic nezmenilo a ruce jsem mel od drnceni cele znicene, v tu chvili jsem zagoogloval a nasel par stranek a mezi nima i Milanovo ladeni (mimochodem bike-forum se na google nedostalo diky loginu, a odkaz jsem nasel na nej az na Milanovych strankach, ale rozecetl jsem jen par prvnich prispevku a nestalo to za to cist, az teprve potom mi Milan rikal, ze tam i on prispival, tak jsem si to predevcirem precetl vse a rozhodl se take zareagovat, ne na obhajobu Milana, ale pro vasi informovanost). Jelikoz nemam doma dilnu a podle jeho popisu jsem zjistil, ze bych si tu vidli mohl take poskodit, tak jsem se mu ozval a druhy den uz jsem sledoval, jak a co na ni upravuje. Nazvoslovi jsem samozrejme pochytil od Milana, jelikoz nemam technicke vzdelani, ale myslim ze jsem inteligentni, takze mi je jedno jestli kouli budu rikat treba cervena krychle, kdyz budu vedet jak spocitat objem atd. Takze horni a spodni utlum je podle chodu pistu (abych pravdu rekl, musel bych se ted podivat jakymu chodu rika Milan horni ci spodni, ale paklize po mne nechcete rici cim se jednotlive utlumy ovlivni (ale to je asi zrejme), tak to hledat ted nebudu). To zda delam ci nedelam reklamu se uvidi za cas, az bude zrejme zda se funkce vidle casem nezmneni a budeli o to zajem rad se o to opet podelim, momentalne to hraje do karet Milanovi. Chytri z vas pisou ze jsem se mel ozvat az za cas, no cekal jsem ze vam jde o pravdive aktualni informace, ne o to abych vam az za 5 let napsal, ze mi pred peti roky vyladil Milan vidli a ta se osvedcila, ale bude-li zajem, mohu podat dalsi informace po ujeti x-km. To ze jsem u sebe nevypnil v registraci email bylo umyslne, nemam zajem aby mi kdejakej blb plnil mailovou schranku, to je snad jasny. Hodnotit komunikaci s Milanem nehodlam, jelikoz nemam zajem cist vsechny vase prispevky odznova a porovnavat datumy nehodlam. Chapu ze i on prosel velkym vyvojem a ze to co mohl psat pred rokem muze byt jen plkani a to co ted psal muze byt pro nekoho zase plkani za par let. Ale o to sand nejde. Kdo dela v Open Sourcovy komunite, tak si mysli ze vse je zadarmo, ale to neni pravda vsichni vyvojari a ostatni lidi potrebuji z necoho zit a i vyvoj stoji nemale penize, kdyz dostanete GPL program, tak taky vam nikdo nepopise pismenko po pismenku v programu kde co a proc udelal, tedy je jen na vas, zda jste schopni z toho co vam zdarma nabidl si neco vzit. To ze se nekterym nemusi jeho nastaveni libit, tomu verim, ale jiz jsem psal, ze paklize chcete jinou charakteristiku chovani, neni problem, staci jednotlive casti o kterych Milan psal (ktere jsem i ja zminil) jednoduse upravit k obrazu svemu. Jiste bych si netroufl tvrdit, ze vyrobni nastaveni vsech vidli neni spravne, jiste i nejaka testovani tam jiste take probihaji, ale treba osobne nechapu komu muze vyhovovat tovarni nastveni toho meho Suntouru XC-PRO SL?? (kdyby ano, asi by tato diskuze ani nevznikla,ze ;)). S Milanem jsme asi 3h diskutovali o jeho testech a poznatcich, jen me mrzi ze jsem ten jeho testovaci stroj nevidel, ale chapu ze nepatentovany vynalez se jen tak kdekomu neukazuji a ja jsem pro neho uplne cizi clovek. Tod vse. Jo a jestli ty prispevky nekomu nici zdravi, tak to rozhodne travit cas hazenim hrachu na zed nehodlam ;)…

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Diky za vysvetleni. Jen by bylo mozna dobre kdyby jsme se dohodli na terminologii a kort lidi, kteri do vidlic delaji by ji mohli pouzivat. Jak bylo jasne videt, kazdy z nas pochopil vyznam horni a dolni utlum uplne jinak. To by pak mohl vypadat popisek treba takhle: „Chytnes bejka za vetve a jak fešně ti mrkve zajizdej do ředkvi podle toho utahnes tajtrlíka doleva.“ Ze nejakej Franta vi co myslim, protoze jsem mu predtim rekl co jsou mrkve co rekve a ze utahnout doleva je vlastne povolit, to je fakt hezky, ale nam ostatnim je to k nicemu. Takze „horni utlum“ podle milana znamena tlumeni komprese a nema nic spolecneho s aktualni pozici tlumice? Pak je tedy „dolni utlum“ tlumeni odskoku… no radsi si pockam na milana, az nam poda vysvetleni. Kdyby kazdemu vyhovovalo tovarni nastaveni vidlice, tak by asi nedelali ani dofukovani a vsechny ty regulace, ne? S tim se snad nepocita. Ze je XC-PRO-SL na nic (v zakladu) taky uz vsichni vime. Nekdy bych si o tom s milanem rad pohovoril. Verim, ze to nemysli zle, ale ta komunikace s nim je opravdu tezka.

        0 0
        • bruclik  

          S tou terminologii mas jiste pravdu, mas nejake URL s tou vidlicovou terminologii? (sam bych si ji rad precetl, abychom si vsichni rozumneli ;)). Nevim jestli Milan tvrdi, ze jeho nastaveni je idealni pro vsechny, to asi ne, ale myslim ze se blizi optimalnimu komfortu, o ketry Milanovi slo (a to je to co Milan prodava). Samozrejme je schopen nastavit i jine parametry a seridit podle libovolneho grafu, ktery mu date, pak je to opet otazkou jen schaneni patricnych soucastek. Verim ze se s Milanem komunikovat da (zkus mailem, aby vam komunikaci zbytecne nenarusovali nejaci provokateri). Paklize mas co nabidnout (myslim nejake znalosti), tak jiste mas sanci se neco take dozvedet. Hold internet bez moralnich kvalit jedincu co ho pouzivaji je jen priserny balast a nedivim se ze nektere to rozladi, ale pak je ta komunikace o dost tezsi…

          0 0
      • lubos  

        „kdyz dostanete GPL program, tak taky vam nikdo nepopise pismenko po pismenku v programu kde co a proc udelal“

        Pismenko po pismenku nepopisuje snad nikdo, od tohjo je tam zdrojak. Nicmene, dokumentace ke GPL existuje, jak podrobna je zalezi na jedinci, pravidlem ovsem zustava, ze byvaji lepsi, nez u klasickeho komercnino softwaru. Takze .. spatne srovnani.

        0 0
        • bruclik  

          Ke GPL to prirovnavat bylo asi ujete, beru zpet.

          0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • enjoy  

              vis jak je to israelem a palestinou ze jo?:-)

              0 0
            • Pá-dlista1  

              Prave, ze kompresni utlum nemusi byt stale stejny po cele delce zdvihu a mimo jine muze zaviset na rychlosti chodu vidlice. Prave proto u me vznikly pochyby o tom co u tebe znamena horni a dolni utlum.

              0 0
            • enjoy  

              milane,vznikly dve pochybnosti(mimo forum). za prve neni jasne ktery utlum(kompresni a expanzni) povazujes za horni a ktery za dolni.proste napriklad: horni = komprese, dolni = odskoku a za druhe u te M,kterou modelovou radu mas na mysli. diky za odpoved

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • Pá-dlista1  

                  „Baf a ted jsem z toho jelen“ a ted uz pokracujeme podle prirucky na loveni jelenu. Tagze i pro tebe milane: Komprese = stlaceni = pohyb riditek smerem dolu = snizovani vidlice = zmensovani te vysunute delky nohou… nevim jak lepe to uz popsat. Myslis tohle? Jeste jednou pro nas tupe jak tomuhle rikas? Jen pro jistotu, aby jsme se lepe orientovali ve vykladu.

                  0 0
                  • enjoy  

                    musim se priznat ze jsem si to taky predstavoval opacne:-o

                    0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • enjoy  

                      uf,dobry,uz jsem si rikal ze bych ti asi musel oponovat.

                      0 0
                      • milan1  
                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                        0 0
                        • enjoy  

                          nebudu se nikoho zastavat,ale jedno ti reknu.tady nemuzes NIKDY vyhrat.

                          0 0
                          • milan1  
                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Tak to je opravdu skoda, ze mi tahle debata unikla. Nicmene bych chtel jen upresnit nejake nejasnosti. Jestli je to mireno proti me, tak bych podotknul, ze na muj konkretni dotaz pokladany nescetnekrat behem posledniho 3/4 roku (stiraci krouzky) jsi nikdy neodpovedel. Tim trochu popiras, ze se snazis odpovidat na dotazy. Taky jsem tu nikoho nezkousel a snazil jsem se jen vyjasnit sobe a vsem ostatnim tvoji podivnou terminologii, aby jsem kazdy nemluvili o necem jinem. Az budu mit trochu casu, ktery budu ochoten obetovat na nejakou vetsi upravu sveho suntoura, tak to nekam rozhodne napisu, aby tu nedochazelo k takovemu tahani za nos jako ted. Bohuzel to asi hned tak nebude, protoze v rade mych vidlic po SR sahnu az jako posledni.

                              0 0
                            • Sirenna  

                              No, ja sem se taky nedockala odpovedi co myslis tim hornim utlumem!!!

                              0 0
                    • Pá-dlista1  

                      A ja myslel, ze to chces udelat srozumitelny a ty beres pohyb pistku :) OK tak takhle je to jasny.

                      0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • lubos  

                  Ja nemam SLko. Ja mam verzi S 2002. Mezi temito dvema vidlami je docela rozdil. Vzdy kdyz pisu o tehle vidlici, pisu S 2002. Co se tyce tlumicich systemu, je jich vice. Proc se na ne ptas nevim. Je to v manualech tech-kterych vidli. Coz je taky odpoved , jak se to pozna. Dale, jsem na fore publikoval link na rozebranou vidlu, coz je treba odpoved na jednu z tvych dotazu :) Jinak, kdyz si takovej odbornik, tak ti polozim otazku ja .. vis jak se u me vidli nastavuje kompresni utlum ?

                  0 0
                  • enjoy  

                    otazka na otazku,to to lita…

                    0 0
                    • lubos  

                      No ja si na odbornika nehraju. Co vim, vim od jinych lidi a mam potvrzeno praxi. Ridim se zasadou poskytnou informace dalsim lidem , protoze informace ktere jsem ziskal ja, prisli stejnou cestou :) Jak se to rika ? Ja tobe, ty mne :) Cim vic informaci o tom kterem produktu najdes, tim lepe se umis rozhodnout jestli ano, nebo ne, nebo jinak. Kdyby nebyli fora a recenze, hovno vim, a na hovne jezdim :) .. nebot ziskat zkusenosti na vlastni kuzi stoji prilis mnoho penez a casu. Myslim ale, ze tobe tohle rikat urcite nemusim :)

                      0 0
                      • enjoy  

                        me to rikat nemusis,jsem na tom jako ty,akorat prave me stve ze milan to ma z vlastni zkusenosti a ne od jinych a temer nikdo tu nedokaze ocenit,ze on je zdroj a ne jen nekdo kdo to slysel.

                        0 0
                        • lubos  

                          Myslis ted ruzne vychytavky na Suntoury ? Tak k tomu se neumim vyjadrit, nebot tyhle informace (jake krouzky, co a jak rozdelat) nesleduju.

                          0 0
                          • enjoy  

                            no je to tu snad o suntourech:-) on podle me nejenom ze nekde vystrachal informace kde vzit jaky krouzky…,ale taky vi o cem mluvi.aby ne,kdyz to vymyslel.ne kazdy vi co rika,kdyz to rika. ale tohle fakt nema konce.zkuste nekdo milanovi odpovedet nebo uz mlcte protoze se sami ve svych vidlich nevyznate.

                            0 0
                            • Seveřan  

                              Hele ENJOY, to je jako s počítačema, někdo je tuniguje a pak je třeba ani moc nepoužívá, ale hlavně že se v nich hrabe – a je mu dobře, a někdo je používá a to jak fungujou ho moc nezajímá – a je mu taky dobře. S těma vidlema to bude stejný, pro někoho je důležitý se v tom pohrabat a pro někoho aby to jezdilo.

                              0 0
                              • enjoy  

                                ja myslel ze pro milana je dulezity se v tom pohrabat aby to jezdilo:-)

                                0 0
                                • Seveřan  

                                  No, podstata tunigu je, aby to chodilo vždy líp než původní produkt, to je snad jasný ne :-)

                                  0 0
                              • lubos  

                                nekdo se v tom hrabe aby z toho dostal vetsi vykon, no a nekdo aby to vubec nabehlo :)

                                0 0
                            • lubos  

                              Ale ja milanovi neberu,ze umi predelat suntour. Vadi mi ale treba zmatecne pojmy ohledne tlumeni, protoze vsude se uvaji jenom dva, compression damping a rebound damping. Tudiz horni a dolni utlum nevim co je. Ale to stejne resi nekdo jiny tady :) Co se tyce odpovedi, no podivej. Odpoved lezi na webu marzocchi. Na moji otazku jsem ale taky odpoved nedostal. Proc ? Proc si myslis, ze nevim co je v me vidli za potvoru, kdyz jsem ji rozebral ? A stravil n-hodin prohledavanim internetu abych nasel informace o tom, jak co nastavit a proc to nastavit zrovna tak?

                              0 0
                              • enjoy  

                                ty si to malinko pletes.on nechce vedet(aspon sem to tak pochopil) kde si to muze najit,ale konkretni fakta od tech co mu tu kecaj do toho co tu vi nejlip. tobe vadi zmatecne pojmy,fajn,ale to uz se snad vysvetlilo.me zase treba klidne muze vadit ze kdyz chce neco vedet on tak reknes tamhle si to najdi a dal si nad tim mejes ruce.

                                0 0
                                • lubos  

                                  Který díl konkrétmě v Marzocchi nám ovlivňuje kompresní útlum (tak je to správně že) – HSCV
                                  a který díl nám konrétně dělá ten expanzní útlum – ECC,SSV,SSVF patrony. Dále, je ten útlum konstantní v celé délce zdvihu? – muze/nemusi byt A jako třešničku na dortu se zeptáme Marzocchi má takzvanou funkci ECC co to je? – meni „rebound damping“ az do uplnyho (temer) zamknuti „rebound damping“ coz ma za nasledek pevnou vidli a taky obycejne snizen predek. Který díl to vlastně dělá – ECC patrona a jak zjistím, když tu vidli rozeberu jestli tam to ECC mám, nebo nemám. – neni potreba rozebirat, pozna se to i bez toho. Jestli se tahle patrona da visualne zamenit za nejakou jinou nevim, nemam zkusenosti. Tu svoji poznam.

                                  Staci ti tak ? Nechapu proc to ale pisu, tohle je thread o Suntourech, ne Marzocchi. jestli tohle nekdo bude vyhledavat, tak potes …

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    jestli mi to staci?me je to jedno,zeptej se milana:-)

                                    0 0
                                    • lubos  

                                      Tys chtel odpoved, ne milan (i presto, ze napsal ten „?“). A jelikoz reprezentujes verejnost, tak jsem odpovedel :) Snad se dockam i ja odpovedi. Ale to dost pochybuju.

                                      0 0
                • Seveřan  

                  Milane chci se jen zeptat, jestli víš že v těch pitomej patronách je kromě oleje i vzduch (pro mě to bylo překvápko). Nemyslím otevřenou olejovou lázně, ale to je určitě jasný. Dá se s tou patronou něco dělat, nebo je to hodně riskantní zkoušet jí vylepšovat. Byl bych rád kdyby jsi odpověděl, díky.

                  0 0
            • lubos  

              To myslis jako vazne, tyhle otazky na kovare, padlistu & dalsich ? Ne, to nemuzes myslet vazne. Tomu neverim.

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • lubos  

                  Hmm, ale ja to pochopil jinak. A sice tak, ze ty to vis, ale ptas se, jako profesor na zkousce :) Nebo to nevis, a chces zjistit o techhle systemech vic od lidi co je znaji.

                  0 0
              • enjoy  

                zkousis na milana to co on na tebe a ostatni a tobe se to nezda?trochu si to srovnej a bud fer!

                0 0
                • lubos  

                  Mozna jsem to spatne pochopil, milan to snad vysvetli vys. Jinak odpoved neni tezka, staci se podivat do manualu. Toz tak.

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • lubos  

                      Nevim co ti na to napsat. Fakt ne. Podivej, jestli nejsi schopen se podivat na web marzocchi na najit si ke kazde vidlici jaky ma tlumici system, tak uz fakt nevim. Takze pro tvoji informaci, jsou vidle co maji SSV, jsou take co maji SSVF, jsou take co maji oboji, dale jsou kombinace ECC + HSCV, jenom ECC (puvodni verze, nebo novejsi), jenom HSCV, a komu je libo tak to mozna skombinuje tak, ze mu bude spatne. Co je, a na co slouzi jednotlive systemy je na webu marzocchi popsany imho docela jasne. Je jasny, ze co to prakticky znamena, jakej je rozdil mezi SSV a HSCV v praxi, myslim tim chovani, tak to si clovek musi osahat. Zakladni veci o tom jsou popsany ale jasne. Dale, ale to budu opakovat n-tisic prispevku, tuning vidle v tomto konretnim pripade neni o tom, jakou patronu mam v noze, je o tom, ze na svoji vahu a svuj jizdni styl si prispusobim v dane vidli hustotu oleje, nastaveni tlumeni, nastaveni tlaku nebo pruzin, nastaveni vysky oleje. Tohle ale ja osobne nenazyvam tuningem vidle, nybrz setupovanim pro potreby jezdce. Tuning, tak pod timhle pojdem si ja predstavuju neco, co mi prinese pro danu vidlu neco navic. Za neco navic rozhodne nepovazuju to, ze kdyz uberu olej, tak da vetsi zdvih, nebo kdyz zavru patronu, tak s tim downhilovat moc nebudu. Ze jo. Tuning vidle podle mne je, kdyz zasadne zmenim puvodni funkci. Na atuach je to treba vymena chipu a misto 100koni bude mit 130koni, ale jinak nez vymenou zakladniho prvku to nepujde. U vidle je to treba vymena tesneni za nejake, co vyrobce na ni nedodava, vymena oleje za nejake nestandardni (snad), vyhodeni nejakych podlozek a tim zvysenim zdvihu, nebo ruzne jine prasarny. Z tohodle pojmu u Marzocchi/Roc­kshox (krome nekterych) vidle lze jenom tezko mluvit o nejakem tuningu. Takova RST nebo Suntour je jina vec. Tuningem bych nazval treba vymenu sloupku za lehcu, odvrtani nohou kvuli vaze, nebo tak nejak. Ale to je jedno.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        odvrtat nohy kvůli váze – brutál, ale v praxi asi ne, leda tak korunku a spojovací podkovu – tunning sebevrahů

                        0 0
                    • lubos  

                      btw, ty jsi taky ticho a neodpovidas na moji primou otazku. Jak nastavim kompresni utlum u svoji vidlici ? Btw, to jenom pro poradek, odpoved poznam, vim na co je ECC, vim cim mi tlumi moje vidla a vim co vsechno v ni je. Jo a neni to zadny tajemstvi, tudiz nemej strach to rict, o zadne penize kvuli tomu neprijdes :)

                      0 0
        • enjoy  

          no tos mu to nandal:-)) potleesk!

          0 0
      • Lišák  

        Nevím sice úplně přesně, co si představit pod pojmem „v Open Sourcovy komunite“, ale myslím, že B-F není určeno k tomu, aby se tady rady prodávaly… :-/ Tak nějak jsem si myslel, že si cyklisti navzájem pomáhají… no asi je tržní ekonomika lepší, než pomoc člověku (cyklistovi) v nouzi… Milane-jen tak dál!

        0 0
        • enjoy  

          naprosto nestrane(fakt!) musim rict ze tohle je uz vazne hodne prekrouceny.

          0 0
          • Lišák  

            Sem tě asi nepochopil :-/

            0 0
            • enjoy  

              no rekl si to tak,ze kdyby milan nebyl hajzl tak to co sam vymyslel a stalo ho to usili a penize to tady vsem pekne strci az pod nos.myslim ze pro nej by nebyl problem radit stylem tamhle to mas a najdi si to.a taky si myslim ze milanovy sluzby nejsou drahe,snad jsem se neprehledl. ty bys mi dal neco zadarmo kdybych te o to pozadal,pokud by to tebe neco stalo?pokud ano,tak bych mel par veci ktery bych chtel a zatim na ne nemam.

              0 0
              • Lišák  

                Možná ti přijde, že chci na někom vydělávat, ale já tak nějak spravuju kola všem svejm známejm, mažu jim to mazadlama, která taky občas kupuju, nějakej čas na tom taky strávím a nikdy mě nenapadlo jim říct" „50 kaček na hodinu + nějakej paušál za maziva + nakoupenej matroš“. Vždycky jenom vyúčtujeme matroš. Je fakt, že někdo mě koupí škopek, občas dostanu půlčák slivovice a není to špatný, ale pokud za to nic nedostanu, tak se nad tím nijak nepozastavím. V kolech se prostě rád š?ourám :-)

                0 0
                • enjoy  

                  a kdyby za tebou chodili cizi lidi a chteli abys jim zadarmo delal servisaka tak bys to delal taky,ze jo:-).stejne je to trochu jiny,to co popisujes umi kde kdo,to co umi milan neumi zde nikdo. ale je to cely o nicem,protoze jak uz milan(nebo kdo vlastne) rekl,stejne by si temer nikdo nedokazal ty upravy udelat sam.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Je to fakt-vzdávám se. Protože chci na kole taky jezdit, tak bych víc kol servisovat nechtěl. To už bych nedělal nic jinýho, než chodil do práce a spravoval kola :-/ Je taky fakt, že rozebrat kolo, vyčistit, namazat a seřídit je v celku banalita, ale někdo to prostě možná neumí, nebo se mu do toho nechce. A Milan přišel na něco dost dobrýho, tak by mu to měl někdo zaplatit. Pokud to od něj chce. Musíme se chovat tržně.

                    0 0
    • metronom  

      Znam dva typky co predelali MG91 (pruzina-elastomer) na olej pruzina. Ted se to jmenuje HAMMER.

      0 0
      • fousac  

        byl by navod???? to by se mi libilo.. :)))

        0 0
        • ravo  

          Už to tady jednou někdo popisoval, mělo by to být někde v historii…

          0 0
        • Kohout  

          Tenhle návod na předělání MG-91 byl na starým BF. Osobně mi tam pár věcí nesedí, třeba mám jiný (novější/star­ší??)model vidle. Hlavně se mi nelíbí zkracování neg. pružiny a vrtání otvorů do táhel. Prosím, pokud někdo tuto úpravu zkoušel, dejte sem nějaké zkušenosti. Díky K.

          1)Pouzdro do vidlice Sountour: Vysoustruženo z trubky ? 32×3. Trubka je k mání ve Feroně v Holešovicích asi za 60 Kč pro obě futra dohromady. Mají jen jednu kvalitu slitiny, ideální by byl materiál ČSN 42 4361. Z něho se trubky ale běžně nedělají. Při tomto tvaru pouzdro přesně zapadne do kuželového otvoru ve vnělší noze vidlice. Staré plastové je potřeba vyhodit.

          1. Těsnění:

          Do plastového dílu vidlice dáme těsnící ze strany oleje 2× manžetu rozměru 28×36 N 029269 (Rubena Náchod, 12Kč) proti sobě zrcadlově otočené a 1× kroužek stírací ?28 (může být původní). Celý tento díl je potřeba při sestavování vidlice do vnější nohy zatmelit, aby tudy neunikal vzduch a aby tento díl tlak ve vidlici nevyrazil.

          1. Pružina: Hodně podobná je ve vidlicích Marzzocchi, nevím ale přesně, jestli nemá větší vnější průměr. To by se tam pak nevešla. Pružiny vyrábí např pérovna v Hostivaři v Praze, Lověna , nebo ji někdo může navinout na soustruhu. Já jsem je koupil v Hostivaři v nadbytečných zásobách. Musel jsem ji ale naskládat z několika krátkých, protože v téhle délce je nemají. Jsou také o něco měkčí, ale po přifouknutí vidle akorát.

          Cena jedné krátké pružiny byla 10 Kč.

          1. Vyházíme elastomery i s tyčkou, na které jsou navlečeny.

          Negativní pružinu zkrátíme na cca 10 mm délky, nebo dáme jinou. Tím vidlice více vyjede a zvýší se zdvih. (O kolik zkrátím pružinu, otolik zvýším zdvih. Ve spodní části plastového dílu (béžová barva), který je přišroubován imbusem zespodu na vnější noze provrtáme 2otvory napříč asi ?2,5 mm. Těmi bude olej proudit do horní části vidlice při jejím stlačení a zpět při zpětném vracení. Velikostí otvorů ovlivníme tlumící účinek vidlice. Je dobré je nartat asi 20 mm od konce dílu. Tím se v horní části zvihu dírky dostanou nad kroužek vnitřní nohy a olej pak musí jen netěsnostmi, tzn že vidlice trochu přituhne. Dále je nutno pro zvýšení zdvihu zkrátit černé plastové dorazy ve spodní části uvnitř vnějších nohou. Tím při stlačení vidle zajede hlouběji. Pozor, nepřehnat, nebo bude dřít pláš? o brejle když jde vidle nadoraz.

          1. Horní zátky u brejlí jsem nahradil zátkami ze Z5 Marzzocchi z ventilkem. Krásně tam pásnou, je jen potřeba jim odříznout spodní trubicovitou část, aby se pružiny mohly opírat o rovnou plochu. Dal jsem tam ještě podložku z dirkou kvůli doladění délky pružin.
          2. Teď už zbývá jen zatěsnit imbusy ve spodní části vnějších nohou (já to mám normájní koudelí) a nalít horem olej aby byl asi tak v úrovni stěracích kroužků.

          Vidlici mám takhle od podzimu, přez zimu byla dost tuhá protože houstnul olej. Teď jak se oteplilo, tak semi už líbí. Ještě je tam jeden trochu menší problém, který bude asi kus od kusu různý. Vnější ani vnitřní nohy nebyly rovnoběžné, dokonce měly jinou rozteč (to dělaj asi ty šikmý oči). Vnější nohy jde rovnat v jejich spoji za samolepkou, na vnitřní jsem si netroufl. Způsobuje to větší tření v pouzdrech.

          Možná to vypadá složitě a násilně, ale je to snadné, levné a efekt je značný. Z vidlice zůstává jen to dobré, ten plastový šrot se stejně brzo rozemele. Nová pozdra Sountour neprodává, tak je vidle po roce zralá na vyhození.

          0 0
          • vlk  

            Tož to já ji mám předělanou s nápisem HAMMER. Akorát jsem předělával moji stařičkou mg9050. Pouzdra jsem tam nechal původní(bohužel umělohmotné po celé délce), u bodu 2 jsem netmelil ale použil 2 složkové pryskyřicové lepidlo epoxid.A použil jsem pouze 2 břitvá guffera.Pružinu v 1 kuse jsem nemohl sehnat.Tak jsem dal do levé nohy(kde jsem nedělal tlumení)více krátkých.V levé noze jsem nechal tu co tam byla.dlouhá s konstantním vinutím.Elastomery byly v mé vidli řešeny jako gumové válečky vsunuté dovnitř pružiny.-ty jsem tedy vyhodil.Dírku do plunžru jsem nejdříve navrtal menší asi 1mm a jenom 1.Při ladění jsem je pak navrtal ještě druhou.je lepší nejříve zkusit menší dírku a pak popřípadě zvětšovat než to na začátku přehnat.Horní zátku jsem nesehnal a tak jsem ten otočný mechanizmus v zátce v levé noze kde jsem dělal tlumení zalkepil epoxid lepidlem.Jo a na plunžer jsem dal 1 kroužek červeného topenářského těsnění a jeden válcovitý asi 1cm vysoký gumový kroužek.Imbus v dolní části nohy jsem zatěsnil za pomocí červeného asi 2mm tlustého topenářského těsnění.Použil jsem delší imbus.Pak už jen nalít olej.Při konečném namontování zátky jsem na ni dal ještě koudel a dotáhl silou,jak to dělají topenáři.No a pak jsem si virobil nové samolepky HAMMER.Ty původní už roztrhané na kousky.Olej jsem použil obyčejný tlumičový olej do motorek.Cena asi 90Kč.

            A teď nastavení.VChod vidlice se dá dost upravit přepětím pružin-tvrdost nebo velikostí těch dírek-jak hodně tlumí.Po mém prvním pokusu jsem měl vidlu chodem plně srovnatelnou s marcocchi exr-vzduch.Co má kamoš.jenomže to bylo na mě moc tvrdé a nebrala nerovnosti.takže jsem zkrátil pružiny v pravé noze, kvůli menšímu předpětí a a zvýšil zdvih.dal jsem tam kratčí negativní pružinky ale o to zase trochu tvrdčí.Nyní jsem docela zpokojen s chodem.Jinak chodila bez jakékoliv změny i v zimě.Používám ji takhle již přes rok.Jinak výsledek může být u každého jiný.podle typu pružin.Viskonz. oleje.Velikosti dírek v plunžru atd.Chce to dost laborovat

            Ale vzhledem k tomu že má vidla je už dost stařičká a že má umělohmotná pouzdra má už dost velkou vůli.Navíc mi začal lupat krčet.Není totiž původní.Nechal jsem si ho před 2 lety přerazina na jiný.No při přestavbě jsem počítal s tím že je to jen nouzovka než seženu něco lepšího.Ale zase se mi teď strašně moc líbí design té mé vidlice. Přesto mám ale už objednanou rockshock Duke XC u-turn.

            Jinak kamoš přestavoval MG91 a zkoušel esperimentovat s různými systémy přepouštění oleje i do vnitřní nohy pod plunžer ,či s různými typy jednoduchých systémů na oddělení lumení odskoku a komprese.Akorát co vím tak má problémy se zvýšením zdvihu,protože ty jeho pouzdra(mimochodem už kovová) jsou moc krátká.

            Doporučil bych předělání všem uživatelům, co tyto vidlice už mají.Je to velký rozdíl a vidla jde vždy vrátit do původního stavu.Ale užčitě bych suntour nekupoval, s tím, že ji budu předělávat.Dost práce a piplání se s tím najít to správné nastavení pro sebe.Jinak dnes není už tak propastný rozdíl v ceně vidlic suntour avidlic od jiných výrobců.Takže bych si už raději trochu připlatil a koupil něco lepšího.

            0 0
            • vlk  

              jo ten kamoš co přestavoval tu mg91 je ten Darjan jak uvádí ravo

              0 0
              • vlk  

                Jo ještě taková zajímavost.Darjan zjistlil, že nejlepší tuning Suntour Je Pořádně se sní vysekat.V něděli jsme byli na vyjížďce a Darjan pěkně slítl ve sjezdu.Málem se při tom zabil.Ale po tom pádu jede jeho vidlice mnohem hladčeji a také nějak lépe tlumí.Škoda, jen že si to dlouho neužívat.Po 1 km mu vybouchl pláš?.Praskl na vdou místech asi 5–10 cm dlohé trhliny.Já myslel, že po nás střílí nějaký naštvaný myslivec.No pády asi suntour vidlicím svědčí ale pláš?ům ne.

                0 0
            • vlk  

              jo a když se budem náhodou po zkouškách někdy nudit, tak jsem hodíme i pár obrázků.

              0 0
            • Kohout  

              Možná blbej dotaz: plunžer=to plastový táhlo, který spojuje vnitřní a vmější nohy a je ukotvený imbusem dole ve vnějsich nohách? V jaké vzdálenosti od konce (s stazením) jsi udělal otvor? Když tam uděláš dírku tak to bude dost oslabený. Neprdne to?

              0 0
              • vlk  

                jo to je ono.doufám, že se tak nyzývá.Co se táká vzdálenosti.na tom plunžu je nasazena taková umělohmotná koncovka.Která jej přesněji ukotví ve vnější noze.Tak tu dírku jsem vyvrtal těsně nad ní.1 mm nic není.A vrtal jsem jen jednu.On je ten plunžer sice umělohmotný ale zato zase dost tvrdý.vydrží to v pohodě-ten 1–2mm.Jinak Darja tam zkoušel různé velikosti diry v různé výšce a několikrát je pak musel zalepovat a taky mu to drží pohromadě.A to si doufám tvrdit, že jedíme docela dost tvrdě.Já na tom jezdím např klidně i schody.Jo a dokonce to vydrželo i skok asi z 2m vysoké plošiny při 20km/h na rovinu.A to mám HT.

                0 0
    • kovar  

      Ha vidim, ze prichazim s krizkem po funuse, nocni zahmyzovani B-F zase probehlo uspesne. Nebudu to asi vse cist, zda se mi, ze jeden se pta, na co ode me uz davno dostal nektere odpovedi , druhy, ktery tomu nerozumi, mu prizvukuje a dalsi nechapou smysl tohoto pocinani. Takze VO CO GO?

      0 0
      • lubos  

        Myslim, ze to oba vime :(

        0 0
        • kovar  

          jo jo, uz jsem to prelouskal a veru je to zabavne cteni. Vidim, ze tady uz vubec nejde o technicke problemy a reseni Suntouru a Marcoki, ale jen a pouze o poslapane ega a o reklamu na placeny tuning mizernych vidlic. Je jen tragikomicke, ze tento netechnicky PROBLEM je ventilovan na xbike.cz a zde. Pro me je to spise komicke. S reklamou at se vyporadava Admin :-)

          Pokud se nekdo chce zeptat, jak funguje tlumeni u nekterych M nebo podobne, tak necht se zepta, rad odpovim, pokud budu znat odpoved. Ale dotazy typu „kdyz jsi holenku takovy veliky odbornik, tak mi teda rekni tohle a tohle, to jsem teda zvedav“ si Milane muzes strcit za klobouk, teda za prilbu. A vlastne jelikoz odbornik nejsem, tak predpokladam, ze Milanovy dotazy ani ke me nesmerovaly. Ale ke komu? Koho se milan vlastne pta na tlumeni a proc? Muzete mi to nekdo vysvetlit? Co kdyby jsi se Milane ptal konkretnich lidi?

          0 0
          • lubos  

            Vystihl jsi to. Btw, pta se tebe, mne a Padlistu a pravdepodobne este jeden-dva lidi (predpokladam). Tolik jsem vycetl mezi radky :)

            0 0
            • kovar  

              ze by? No ale zkousim verit, ze Milan noci (az tu skoro nikdo nebude, jako vcera) si na sve otazky neodpovi sam, aby nam to vsem natrel. Doufam, ze ne. To by bylo trochu hodne pod uroven. No ale nebylo by na skodu osvetlit princip zpetne zaklopky, co uvadi do cinnosti, tlumeni odskoku , povypravet si o temer neexistujicim tlumeni komprese u SSV, popsat odkud kam proteka olej a ktera zuzena mista a diry kladou protekajicimu oleji odpor atd atd. Ale vidim, ze to skoro nikoho nezajima, nebot se nikdo, krome Milana, ktery to ale jiste zna, nepta. Mi by se takova debata velice libila, ale pokud je zasvinena osobnimi antipatiemi a predsudky a pokud si nekdo v debate s druhym mysli, ze je nejchytrejsi na svete, tak takova debata FAKT NEMA CENU.

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • lubos  

                  Takze moje odpoved neni spravna ? Joo, je spravna, jenomze to ty rict nemuzes. Radeji reknes, ze funkce tlumeni je pro mne spanelska vesnice, i kdyz me neprekvapujes, presne tuhle reakci jsem ocekaval :). Za to muj milej genialni priteli si pletes Marzocchi Marathon SL s Marzocchi Marathon S. Hlavne, ze vsichni utoci proti tobe. Za to tvoje prispevky jsou sama nevinnost :) Btw, souhlasim s tim,ze nazvy SSV, SSVF , HSSV atd, atd. jsou spis reklamni. Rozdil tam sice je, ale … Ale jeste jednou se te ptam, jak nastavim kompresni utlum u Marzocchi Marathon S 2002. Porad cekam, az mi odpovis. Mas strach, ze ti pak napisu, ze je to pro tebe spanelska vesnice ?

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Samozrejme, ze se to pro ucely prodeje musi nejak pojmenovat (cim honosneji tim lepe:). Prece nebudou psat, derovany krouzek s planzetou nebo derovany krouzek s planzetou a pruzinkou atd. :) Ja s osobni zkusenosti vim, ze rozdil mezi jejich funkci nepoznam resp. nevyuziju. Stejne si za stejnou cenu na stejne vidlici ventil nevyberes, tagze neni co resit. Mozna si toho nikdo nevsim, ale puvodne se tu hovorilo o tom jak a kdo upravil vidlici suntour. Z cehoz se milan (ten co jasne a zretelne odpovida na otazky:) zase vykroutil a misto toho tu zkousi lidi (jak nervy tak znalosti:)

                    0 0
                    • lubos  

                      „stejne si za stejnou cenu na stejne vidlici ventil nevyberes, tagze neni co resit.“

                      Ano, tak to je. A i ta funkce, tez bych rekl, ze to bude nejak tak.

                      0 0
                • lubos  

                  Dale, jeste si dovolim pripomenout tvoji skutecnou uroven znalosti, kdyz jsi porad psal o tom, ze vnitrni nohy marzocchi nemaji zadnou upravu, i presto, ze kazdy, kdo mel odsroubovanou jenom zatku z teto vidli ti musi rict, ze tomu tak neni. A pro poradek, jeste napisu, ze tohle byl (podle mne) zacatek vsech techto naprosto zbytecnych diskuzi, protoze tvoje tvrzeni, o neexistenci upravy a hoblovani vnitrnich nohou ocelovou pruzinou .. no, mozna jsi mel nejakou takovou vidli, klidne tomu tak muze byt … ale zobecnit to … no ehm. Btw, vis co ? Vrat se prosim te k svym nejgenialnejsim vidlicim Suntour, co nemaji tlumeni zadne. Pochop konecne jedno, ze nezalezi na tom, jestli tech minimalne 70lidi co na bike-fore je uz dyl pozna rozdil mezi SSV, SSVF, HSSV, nebo ne. Protoze jim vidle funguje a jsou spokojeni. Za to spokojene uzivatele (nepocitam ty, co jsou spojeni s tim ze je jako pevna) Suntour jsou tady asi tri, a asi dva z nich jsou registrovani nejak pozde :)

                  Dale … jestli mas skutecne zajem, se bavim o tom, co a jak tlumi, jak presne vypada SSV, a podobne, zaloz na to thread a ja budu rad cist prispevky k teme. Ale zatim zadnej tvuj prispevek neobsahuje nic uzitecne. Jenom hlazeni ega, napadani, ponizovani a vlezprdelstvi. Zadna konkretni rada, zadna odpoved na primou otazku. Coz treba ty o mne rict nemuzes, protoze primych technickych rad jsem ja napsal tady nekolik.

                  Takze jeste jednou. Pokud nemas zajem prispivat svymi zkusenostmi, znalostmi a doporucenimi, jdi do ******.

                  0 0
                • kovar  

                  z ceho soudis, ze funkce SSV ( nebo jak se tomu rika u zakdadnich mdelu M) mi neni uplne jasna? O SSVF taky nic nevim, nebot jsem ji memel v rukou ani na ocich. Ze komprese tlumeni je male vyplyva z konstrukce. Kdyz se vidla stlacuje, je zpetna zaklopka PLNE otevrena, a olej proteka skrz ni z prostoru dna do prostoru mezi pistem a vnitrni nohou (+ dale olej proteka ven i pres horni dirku plunzru, ktera slouzi apriori pro zpetny utlum); olej ze dna vidle krome zaklopky proteka pres spodni dirku v plunzru do tahla plunzru a pak nad plunzr.. Jelikoz se pri kompresi noha ponoruje do oleje, tak prirustek objemu ponorene trubky se rovna prirusttu objemu oleje na plunzrem – cili prutok oleje nad plunzr, kde ruzne odpory mohou vyvolat tlumeni – tento prirustek objemu se nad plunzr dostava skrz dolni a horni dirku pak skrz dirky ve sroubu pistu plunzru a protoze prirustek objemu neni zase tak vyrazny, rychlost prutoku oleje je relativne mala, cili dynamicky odpor tez maly. Odpor otevrene zaklopky je jeste mensi. Z toho usuzuju a i v praxi je to tak, ze kompresni tlumeni u SSV je relativne velmi MALE.

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • jiri1  

                      Svatá pravda Milane.Kdo chce s tou vidlicí něco dělat,tak už to dávno pochopil.Kdo to nepochopil,tak a? se do ní vůbec nehrabe a kdo Suntour nemá,tak a? se vykašle na zbytečný narážky.Já tu vidli mám a vůbec se za ní nestydím.Funguje dobře,neříkám,že výborně,ale nerovnají se jí dražší vidlice a mě moje nastavení vidlice vyhovuje.Čau.Jrka.

                      0 0
                    • vlk  

                      Vzhledem k tomu, že jsem programátor, musím říci, že tvé srovnání tuningu vidlice s programováním je docela zcestné.Já sám si předělal starou vidli suntour na pružina, olejová lázeň.Proto si cením každého kdo zkouší tuning vidlic suntour akaždého kdo předá své informace dalším.Chápu, že jestliže jsi si z toho udělal živnost, že nechceš nic sdělovat.Asi nikdo ti nebude věřit jak jsou dobré vidle po tvojí úpravě, pokud si děláš testy sám.Takže já bych to viděl asi takhle.Buď zveřejníš dopodrobna veškeré úpravy co provádíš a dáš lidem podrobný návod(což asi vzhledem k výdělkům nechceš) a nebo upravíš nějakou suntour vidlici a pošleš ji ke srovnávacím testům do nějakého časopisu.Např Velo.Redakce je velice sdílná a myslím, že by byli i rádi.Pokud otestuje Tebou upravenou vidlici někdo nezávislý, tak tomu budou lidé spíše věřit.Zatím se tu tak všichni akorát budete hádat.A Tebou upravené vidle Suntour hodnotit jen Tví zákazníci, kteří žádnou lepší vidli ještě nejezdily, a samozřejmě ty.Ještě bych chtěl dodat:Nejsme tu na bikeforu žádní idioti, takže klidně můžeš používat na součásti vidlice odborné výrazy.Jinak by ses klidně mohl dát do politiky.Málokdo toho umí tolik napsat a nic důležitého v podstatě neříct.

                      0 0
                      • milan1  
                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                        0 0
                        • TinkTink  

                          Bla bla bla…Precetl jsem prvni pulku a pak konec – to urceny pro M.K. cist nebudu.

                          1. pises strasne dlouhy prispevky
                          2. mel jsem dve XC-PRO. Jednu SE minuly rok od ledna do dubna – u te jsem se o tuning vubec nesnazil. SL jsem mel cca 2 mesice tento rok – od 20.ledna do pulky brezna – to jsem ji prodal. Mel jsem ji rozebranou asi 8×. Vyzkousel jsem ruzny vazeliny a ruzny oleje. V tuto dobu jsem s tebou vedl „diskuzi“ mailama – bezpredmetna – neodpovedel jsi mi poradne a pominu-li tu urazku moji druhe vidle, tak jsi mi jeste nabidl upravu SLka za 1500,–…jsem pripraven tyto maily uverejnit, at si kazdy udela predstavu sam…ale az jestli tady o to bude velky zajem a nebude to prilis nezakonne…to si musim zjistit – nicmene jsem ten tlumic na SLku ani nerozdelal a prodal jsem ho. Za MENSI cenu jsem koupil Marzocchi Z5..kterou jsem rozebral jednou – zvysil zdvih…vymenil olej (po 6000 km…)…a jinak nic nedelam…vidle funguje…stejne tak ta Judyna…proc bych mel tebe dotovat, kdyz tu jsou lepsi moznosti?
                          3. delas si tu reklamu a SERE me to – ja ji tu mam ofic…co mas ty?
                          4. zadam te o NEDELANI SI REKLAMY!
                          0 0
                          • TinkTink  

                            Ehm – z toho co jsem napsal plyne, ze to neni rok, ale 4 mesice…a tak je to u tebe se vsim…

                            Prosim, ZAPLAT si tu reklamu a prestan nas obtezovat!

                            0 0
                            • jecnak  

                              Konecne po dlouhe dobe rozumny a vecny prispevek – naprosty souhlas.

                              0 0
                          • lubos  

                            Jo, mozna bys je mel zverejnit , i kdyz neocekavam, ze by me nejak prekvapili. Ale ostatni mozna … Jinak dobre jsi to vystihl, reklama, komercni aktivita. To je ten problem. Protoze o tom to cele je, a cele to zacalo prave tady. Kdyz Milan zacal psat o Marzocchi jaka je to spatna vidla, protoze absentuje vnitrni uprava nohou ( coz neni pravda), a jak ji kazdy zboznuje (coz taky neni pravda, jenom je to vidla co nestoji moc a funguje), a jak je super koupit Suntour (ktery nefunguje) , protoze se da vytunit (verim ze ano, i kdyz jsou pochybnosti, po nejakych par stovkach km), a i s cenou tuningu a matrose stoji min nez marzocchi (coz neni uplne tak pravda). A o to jde, protoze tomu ja rikam cileny natlak na verejnost, aby nepriplaceli za Marzocchi (nebo jinou vidlici obdobnych kvalit) a radeji koupil Suntour, protoze vi, ze pak skonci u nej a pohrnou se mu penizky. Coz samo o sobe neni nepochopitelne, ale styl a obsah, a hlavne to kde to pise je treba pro mne tezko akceptovatelny.

                            0 0
                        • kovar  

                          nemyslim, ze zaklopka u SSV zpusobuje promenlivy utlum komprese. MYslim, ze ma jen dve polohy – schodovity krouzek dole (na vysoustruzeni ve vlozene trubce) a krouzek nahore na zubate podlozce. Hmotnost krouzku je zanedbatelna takze hmotnost neni duvod, aby pri jakekoliv kompresi byl nekde v mezipoloze. Pokud uvazujes, ze je nekde v mezipoloze, tak jake sily ho tam v te mezipoloze drzi?? I kdyz krouzek je volne lozen, tak gravitaci muzeme s klidnym svedomim ignorovat. JAko rotametr bych si to v zadnem pripade nepredstavoval. Tak jake hydrodynamicke sily drzi dle tebe krouzek v mezipoloze? Jsi si je spocital nebo dle nejake analogie predpokladal nebo nejakym cidlem sledoval polohu krouzku pri ruznych podminkach komprese nebo ? Vysvetli , prosim, at me vyvedes z omylu, nebot na nem zatim trvam. Ceskehy prekladu nazvu SSV jako argument neberu.

                          0 0
                          • lubos  

                            Samozrejme, ze SSV nema promenlivy utlum. V podstate se da rict, ze nema vubec zadnej utlum (coz ale neznamena, ze je to tak spatne). Nejake teoretizovani smysl nema, protoze i kdyby tam nejakej utlum byl, nebo se menil (coz se vyloucit neda) v praxi je to naprosto zanedbatelny.

                            0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Konecne prispevek, ktery ma aspon z poloviny hlavu a patu. Ted jen k vetam, ktere se tykaly primo me. Moje „blbe“ utoky te konecne vyburcovaly k nejakemu smysluplnemu prispevku. Chtel bych taky upresnit, ze netapu uz cely rok, ale proste jsem toho zasranyho suntoura odlozil a cekam, kdy se nekdo (od tebe bych to ani necekal) podeli o to jak vyresil prachove tesneni. No a hlavne co me po kazdem tvem prispevku nadzvedne ze zidle. Nechapu proc se do me opiras porad kvuli tomu, ze nechci delat testy tvoji metodikou a ladit tlumeni atd. Ja s tim zadny problem nemam. U zadrene vidlice, ktera nechodi ani dolu natoz aby se vracela, totiz zadne tlumeni nepotrebujes!! Nikdy sem se te o zadne rady co se tlumeni tyce neprosil.

                          0 0
                        • vlk  

                          já netvrdím, že si mají lidé předělávat vidlici podle mého návodu.já měl doma jen stařičkou elastomerku MG9050 a potřeboval jsem na něčem jezdit, než si pořídím něco lepšího a rozdíl mé úpravy oproti těm elastomerům je dost markantní.Mimo to mi vidlice podle toho tvého testu neskáče.Jinak zkoušel jsem různé spůsoby zajištění aby zpětný útlum byl větší než kompresní.Také se to např mému kámošovi i podařilo.Viz Darjan.Pro můj způsob ježdění mi ale spíše vyhovoval ten můj způsob.Navíc jsem na plunžer dal gumové těsněné kónické, takže v jednom směru proniká část oleje i tudy.Tedy rozdíl tam taky nějaký je.Já netvrdím že si mají lůidé předělávat se a sl vidlice mým způsobem(to je nesmysl když už tam nějaký tlumič mají),já jen doporučuji lidem co mají ty elastomery a? zkusí ten můj způsob.Bude to pro ně velký rozdíl.Kdosi se tady na to zeptal ,tak jsem mu odpověděl.takže odděluj laskavě od sebe doporučení aby jsi dal vidle někde k testu a způsob úpravy elatomerky na olej.Jinak , nevím zda jsem tedy naivní, ale již několikrát jsem se redakce Vela dotazoval na několik věcí ohledně jejich testu vidlic -proč nebyly některé typy vidlic zahrnuty do testů a podobně.A mám s nima velice dobré zkušenosti.S nima by se dalo opravdu mluvit.Však zkusit to můžeš.

                          0 0
                          • milan1  
                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                            0 0
                            • vlk  

                              Tak to mě velice překvapuje Tvá zkušenost s Velem.No co se dá dělat.Já popsal, jak mám vidlici upravenou právě teď, bez ventilů, protože se mi výsledek nejvíce zamlouval a protože je to nejjednodušší a nejlevnější řešení pro majitele elastomerových vidlic.Popis s jednoduchým systémem nahrazujícím ventily uvedl kamoš Darjan a přes rok jej už používá.Ale nepředpokládám ,že všichni uživatelé budou mít na to aby tuto úpravu zvládli.

                              Jinak já jsem si nakonec pořídil vidlici RockShox Duke XC u-turn.proti suntourům nic nemám, kdysi jsem je kupoval, protože byli levné.Ale ceny těch suntourů co bych dnes chtěl(modely z vnějšku nastavitelným zdvihem)jsou příliš vysoké a za tu cenu, někdy i levněji dostanu u-turn vidli od RockShox.

                              0 0
                        • lubos  

                          Aha, tak dik zes mi vysvetlil, proc mi na moje otazky neodpovidas. Povazujes je tedy za blbe utoky. Fajn, alespon vim, na cem jsem ;)

                          0 0
                    • kovar  

                      MIlane, opet a zase jsi mi neodpovedel. myslel jsem, ze ted budem resit tlumeni komprese u SSV. Tuto reakci na muj prispevek o tlumeni NAPROSTO NECHAPU. Doufal jsem, ze mi vysvetlis v cem se mylim a NIC. Ale bohuzel je to tak porad, ze od Tebe prima odpoved nebo prima reakce na dany problem je asi nemozna. Trochu mi to vadi, nebot moc dobre vim, ze tem vidlicim, ktere jsi mel rozdelane, rozumis.

                      0 0
                    • Pá-dlista1  

                      milane, vzdyt ty vubec nerozumis žaluziim. Ty pruhledne jdou totiz velice snadno vylepsit. Zkuste si zmerit kolik svetla pronika normalnima zaluziema. Kdo ma jen trochu pod cepici, tak uz vi jak upravit ty pruhledne. A zbytek jsou uplny idioti co tema funkcnima nepruhlednejma zaluziema jen krouti a nastavuji potrebnou intenzitu svetla. Ale vy musite merit a zalepovat diry v tech pruhlednych popripade neco necim zastinit, ale nereknu vam co a kde, protoze na cerno delam tuning pruhlednych zaluzii na prusvitne.

                      0 0
                  • Hermi  

                    Stejne si myslim, ze milan1 je multifrenni osobnost, ktera nevi co se sebou. Nebo aspon jeho prispevky a prispevky par jinych „uzivatelu“ bike-fora tak vypadaji.

                    0 0
              • enjoy  

                ehm,kdo ze tady komu prizvukuje,kovari a lubosi?:-))) a mimochodem,nemam rad kdyz nekdo veci prekrucuje,jako to delas ty.neptej se proboha co tim myslim,uz jsem toho tu napsal dost,to mam dojem si myslis taky.

                0 0
                • kovar  

                  Ptat se samozrejme nebudu, vysvetleni takovych vykriku ani nechci.

                  0 0
                  • jiri1  

                    Tahle diskuze by vydstačila na pořádnej román.Koukám,že už se z toho stává přezkoušení jak bych řekl z materiální části.Já se rád vrtám v kole a stačilo mi od Milana jen napovedět.Kdyby mě to nebavilo,tak mu už tu vidlici dávno odvezu.Je to každýho věc,co s tím udělá.Nechápu,proč se do toho vkládají lidé,které to v podstatě ani moc nezajímá,nebo by zajímat nemuselo.Určitě máte i jiné problémy,ale asi nevíte co s časem,tak ho radši proflákáte na debatách,které vám jsou na prd.S pozdravem Ji­ri.

                    0 0
                  • enjoy  

                    :-)

                    0 0
                    • vasek  

                      Hmm, tak mě napadlo, už jste někdo ochoten říct rozměr a typ vhodného stíracího těsnění do xc-pro-sl a ušetřit čas při shánění a měření? dík

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Hned jak na to budu mit cas, tak to sem napisu. Bohuzel toho casu ted v sezone moc neni a radsi jezdim nez se hrabu v nefunkcni odlozene vidlici.

                        0 0
                      • martt  

                        milan kdesi v tomto threade slubil, ze za stovku posle dva kusy, tak sa snad obrat na neho. Aspon niekto nezavisly otestuje, ci to fakt posle a bude fungovat.

                        0 0
    • Hurka  

      Přátelé, vaše sáhodlouhá diskuze je zajímavá, nicméně jalová. neřešíte nic, než osobní spory. V sobotu jsem byl u Milana, upravil mi mé SL-ko, jsem naprosto spokojen a rád, že jsem o nedělal sám, protože to opravdu není tak easy, jak se zdá (žádný olej, vazelína a stírací kroužky, nýbrž několik dalších mechanických úprav činí tuto operaci složitější). nedoporučuji dělat úpravu nikomu, kdo nemá hlubší znalosti principu fungování vidle, v sobotu se ukázalo být dobré mít vidle dvě a případně použít pro finální doladění některé součástky z již upravené (ověření funkčnosti, odstranění neočekávaných problémů apod.). nechte vzájemného osočování, nemá to smysl. osobní pocity z upravené vidle – výborná (zejména vyšší zdvih a rychlá reakce na menší nerovnosti), negativa – trocho pohupuje při šlapání do kopce (pomohl by lockout) a při úplném vysunutí (odlehčení) je doraz „navrdo“, takže cítit v rukou, jak trochu „klepne“ (to ale zase jenom při šlapání do kopce, když je odlehčená), při normálním zatížení po rovině a z kopce se chová výborně. nemohu srovnat s drahými vidlemi, ale jsem s ní spokojen.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        :-))))))))))))))))))) Prestavba SL z 80 na 100mm je opravdu slozita operace pro prumerneho simpanze a bude mit vlastnosti presne jako ty laicky popisujes, krom toho kopani, protoze to by vidlice delat nemela. Bude takhle fungovat do prvnich metru v prasnem prostredi. Tenhle prispevek teda neberu. Kdyz vyndam z SL podlozku a negativni pruzinu a vyleju olej. Ziskam to co ty a nezabere mi to ani 3 minuty. Milan tam nejspis udelal neco jineho, ale kopani vidlice… to bych od nej necekal.

        0 0
        • vlk  

          to že to bude takhle funguvat v prvním metru prašného prostředí to neberu.Já když tu svou upravoval, tak jsem tam dal gufera místo těch stíracích kroužků a nezadírala se.Milan tam údajně dává také nějaké jiné těsnění.Jinak u Meridy jsem viděl vidle suntour nějaké oem a měli takové podobné těsnění jako má manitou axcel a přitom to byly taky suntoury.Myslím že problém zatěsnění vidle se vyřešit dá.Problémy asi budou spíše s tím tlumením.Teď mě napasdlo.Nedaly by se někde sehnat patroly z jiných typů vidlic a strčit je tam?To bz ale asi stejně stálo dost peněz.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ja vim, ale cituji: „žádný olej, vazelína a stírací kroužky, nýbrž několik dalších mechanických úprav činí tuto operaci složitější“ :) Tagze asi menil i stiraci krouzky. Ta uprava ventilu, bude pravdepodobne jednodussi nez snazit se napasovat tam jinou patronu z jine vidlice. Chystam se na to, ale cas neni nazbyt :(

            0 0
            • Hurka  

              Pádlisto, ty jseš opravdu divnej pavouk… „co tam asi ten Milan dělal? no, je to jedno, stejně je to blbě a udělal bych to lépe za pár minut…“ už na starým BF jsem vnímal tvoji snahu se pořád s někým hádat a mít vždy pravdu… ale to je tvůj problém. vím, že kopání jde odstranit… můj příspěvek nebyl snahou o popis úpravy (proč taky, když to uděláš lépe sám za 3 minuty, že?), pouze se vracím k původnímu tématu této diskuze – Kdo z lidí na BF zkoušel tuning této vidle. jo, a dneska jsem si vyzkoušel kolo, na kterém bylo Psylo a po cca 20 minutách musím říct, že není nějak výrazně lepší než upravené SL-ko… (to ovšem není snaha rozpoutat diskuzi na téma srovnávání, pouze doplňuji osobní zkušenost).

              0 0
              • vlk  

                Tak to zase prr.Psylo je velice slušná vidla.Pokud by se podařilo Milanovi upravit sl jako psylo tak to by byl asi genius.Spíš si myslím, že ty až takový rozdíl nepoznáš a že jsi to psylo netestoval v dostatečně drsném terénu aby se mohli projevit rozdíly.

                0 0
              • Pá-dlista1  

                Rek sem jen, ze stejny vysledek, jak si ho popsal, lze udelat za 3 minuty odstranenim jedne podlozky a vylitim oleje. Nic vic. Nic min. Mozna si to blbe popsal. Mozna nepoznas rozdil mezi funkcni a nefunkcni vidlici. Co ja vim. Ackoliv ma Psylo mnoho nectnosti, tak na kopajicim sem jeste nejel. Krom toho co z nej vytek olej. To SL ko jde urcite upravit, tak aby z nej byla relativne schopna vidlice. Ale kopani urcite nepatri k vlastnostem takove vidlice. Jeste by jsi nam mohl prozradit, kolik te ta uprava na system houpacka/kopac­ka vysla?

                0 0
                • Zdyn  

                  No ja nevim,Ale Hurka nic o kopani vidlice nepsal.Ja to pochopil tak,ze pri jizde do kopce pri odlehcene vidli je trochu citit,jak klape doraz a tohle sameDela hromada Marzosek.(taky se to tu probiralo) Alespon ja jsem to tak pochopil.

                  0 0
                  • enjoy  

                    kamosova manitou SX to dela taky. ale teda je to fakt hruza,moc sem z toho stastnej nebyl.

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    při úplném vysunutí (odlehčení) je doraz „navrdo“, takže cítit v rukou, jak trochu „klepne“

                    Takze kdyz jedes po nerovnostech, tak pri kazdem navratu, ti to klepne do rukou. Jednak je pak kolo dost neovladatelny a druhak ti to urve pazoury. To o co sis pomohl „odpruzenou“ vidlici ti na tvem zapesti zase vrati. Kdyz tohle dela jen pri odlehceni pri jizde po rovine, co to pak musi delat v terenu, kdyz chces kolo zvednout nebo treba skocit.

                    Jestli tohle dela hromada marzocchek, tak sem na zadne takove nejezdil a jsou to bud pekne kramy nebo daleko spise spatne nastavene vidlice.

                    0 0
                    • Zdyn  

                      No ja mel na mysli lehke cvakani u M na opravdu malych nerovnostech.Je to vlastne jen slyset,ale v rukou to asi cejtit nejni.Myslim,ze tohle se tu probiralo. A kdyby mu to delalo i treba v terenu nebo pri nadzvedavani kola,tak by to snad napsal, ne?

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Ty myslis, ze to zkousel? Nebo ze to pozna? Ja teda myslim, ze ne.

                        0 0
                        • Hurka  

                          pádlisto, nedělám ze sebe odborníka a také neříkám, že ty nevíš o čem mluvíš. to, že nejezdím na sidovi neznamená, že nevím, jak má vidle fungovat. opravdu se jedná pouze o jemné klapnutí v horní poloze, někdy v rukou vůec nepoznatelné. neprojevuje se to na rovině nebo v terénu, pouze při úplném odlehčení vidle (např. slezu z kola). na kole nedělám skoky atd, ovšem i při zvednutí předního kola to jenom docvakne, nedělá to žádné hlasité zvuky a už vůbec ne nárazy do rukou. stačí pouze upravit doraz a bude to ok. už o tom nebudu mluvit, kovář má pravdu, kdo chce, udělá si to, kdo ne akorát žvaní a kritizuje.

                          0 0
                          • vlk  

                            Je to dáno délkou nebo tvrdostí neg pružiny.Pokud je moc krátká a při nasednutí se vidle trochu zaboří.Tak krátká pružina je volná.Při zpětném rázu může být slišet klapnutí při dosedání konce plunžru na pružinu.V tomto případě pokud není neg pružina uchycena ve spodní části vnitřních nohou na tvrdo by mělo být slišet při jízdě i bouchání této pružiny uvnitř vidlice.Pokud je tam přichycena tak ne.Ještě je možnost že neg pružina je moc měká a při zpětném chodu spolu s vratným tlumičem prostě neabsorbuje veškerou energii a zmáčkne se až na doraz a to mak je slyšet ten náraz.V tomto případě ovšem dost trpí ruce.

                            0 0
              • enjoy  

                tak si prave poznal ze je tu nekolik lidi kteri nikdy neuznaji ze by mohl mit milan nahodou pravdu:-) a pak ze nemozne neexistuje.

                0 0
                • kovar  

                  Omyl. Zde existuje nekolik lidi, kteri si mysli, ze i Milan se muze mylit. Ale zase resis veci, ktere myslim uz neni treba resit.

                  0 0
              • enjoy  

                teda vlastne nemozne je docasny stav.ale tady…?:-)

                0 0
      • kovar  

        tak to by jsi mel u Milana reklamovat. To mlaceni pri odlehceni. To je dost podstatna zavada.

        0 0
      • Ohawa  

        Mno tak ta vychytavka s povolenim stroubu u tlumice (XC PRO SL 03) je docela zajimava. Mozna uz vite jak na to, akorat jsem to nikde nenasel. Ted mi to v dilne povolili, ten imbus je spojenej s tou konickou podlozkou pod nim a zasroubovanej a zalepenej do ty tycky. Navrhuju teda ten sroub – kdyz uz se s tim chcete delat teda – zahrat asi pajkou, opatrne, aby se nenatavil ten deravej umelohmotnej pistek a pak tyc upnout do sveraku pres drevo, snad to pujde povolit. Zavit je normalni. V dilne to upnuli do soustruhu, kterej tu tyc neposskrabal a povolili. Jinak mam pocit, ze pri koupi ma ta vidle zdvih asi tak 70mm, nebo se pletu?

        0 0
    • TinkTink  

      A ted uz jsem fakt nasranej…takze nakonec jsem MEL pravdu – tady todle cely je o reklame na XBIKE a na Milana…nikdo mi to nerozmluvi! Proto zadam slusny lidi, aby o jakychkoli tuninzich ze strany XBIKE prestali mluvit a vyjadrovat se k nim!

      0 0
      • enjoy  

        o co jde?:-).vzdyt podle vas je to bridil,takze mu reklama nepomuze,vy se o antireklamu starate vice nez svedomite:-) ale dobry,vim jak to myslis…

        0 0
      • jiri1  

        Pánové už jsem nechtěl psát další články,ale když tu čtu ty názory…Já jsem si vidlici upravil,s lehkou radou Milana.Rozhodně jsem nevylil olej a neodstranil podložku z olejové patrony.Pak by vidle opravdu kopala a kdo tu psal,že tu podložku odstraní za 3 min.,tak bych ho chtěl vidět.Možná se tu jen chvástáte a tuhle vidli jste ani rozebranou neviděli.Samoz­řejmě,že upravit zdvih je primitivní věc ale nevšim jsem si,že by Milan někde popisoval tunning zdvihu.Prostě to bere jako samozřejmost.Měl už jste někdo rozebranýho třeba Manitou SIX,který je za stejnou cenu jako Suntour SL?To je pomalu na blití a vůbec se to nedá porovnat.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          O tom zadna. Jelikoz jsem ji mel rozdelanou pozpocetkrat kvuli cisteni a zdvih jsem taky zvysoval, tak vim o co tam jde a jak je to jednoducha zalezitost. Nerikam, ze tohle milan udelal. Jen rikam, ze z toho popisku vypada vysledek uplne stejne ⇒ zvyseni zdvihu a kopani. Ja dokonce, az je to k nevire, ani nepochybuju, ze kdyz ma milan nejakou vidlici rozebranou a upravuje ventil, tak vi co dela nebo aspon jak by to udelat mel. Jen se mi nelibi jak to prezentuje. Ze nezna zakladni terminologii, nedokaze jednoduse odpovedet na jednoduchou otazku, cpe nam tu nejake testovani o ktere se ho nikdo neprosil, obcas nevi co se v ktere vidlici vubec nachazi (ale nikdo nemuze vedet vsechno a u suntouru, aby se prase vyznalo v oznaceni).

          0 0
          • jiri1  

            Máš pravdu,že jak byla popsaná ta upravená vidle,tak by to odpovídalo,ale záleží na tom kdo to popisoval a co podle něj je „kopání“.Zvýšení zdvihu bych tu ani neřešil.Moje stará elastomerová první odpružená vidle kopala,ale samozřejmě,když vyřadíš u Suntouru tlumení,tak ti bude taky kopat a pokud vím Milan rozhodně tlumení neodstavuje a navíc se pozastavoval nad radama,které k tomu vedly.Navíc záleží co komu vyhovuje a jak jezdí.Já mám dvě SL-ka a každý tlumý jinak.

            0 0
        • koleso  

          tak nam prosim ta prezrad ako si ju upravil.nech nemusime vymyslat uz vymyslene.

          0 0
          • Lišák  

            :-))))) Nebuď bláhový!! :-)

            0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • Seveřan  

              To laicky testování není zas tak blbej nápad a mnohým jistě pomuže při koupi nové vidle, mně by se to zrovna šiklo. Je mnoho jezdců a každý od vidle čeká něco jiného a tohle by mohlo pomoc při výběru. Těžko v krámě zapujčí vidli na měsíc, aby jí člověk vyzkoušel. Takhle by člověk věděl do čeho asi leze, protože je to konkrétní porovnání. Nebylo by marné tento počin podpořit. Akorát by bylo fajn, kdyby u příspěvku byl uveden autor.

              0 0
            • kovar  

              o klepani by se take dalo mluvit ale tvuj zakaznik prohlasil: „a při úplném vysunutí (odlehčení) je doraz "navrdo“, takže cítit v rukou, jak trochu „klepne“ (to ale zase jenom při šlapání do kopce, když je odlehčená)" Tudiz majitel klepani NEPOPISUJE STEJNE jako u MArcoki. (Duvod klepani u mArcoki jsem uz popisoval nekolikrat a uz to nebudu opakovat.) Takze u Suntouru doraz natvrdo nebo trochu klepne? Co si ma kdo vybrat? Ja jsem si vybral doraz natvrdo a to je jasny duvod k reklamaci – nebot majitel si stezuje nejspis na neo, co mu vidlice predtim nedelala. To je snad vic nez jasne. Ja mohu rict uz jen jedine. Opet se mylis, co se tyka duvodu jemneho klepani u MArcoki.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Dekuji. Byval bych to musel napsat ja :)

                0 0
                • Hurka  

                  ach jo, to jsem netušil, že budu tak slavnej… dejte už pokoj, nemám chu? ani čas vám popisovat jaké jsou detaily toho zvuku, kde asi to klepe a jestli mi to ruce utrhlo v loktech nebo jenom v zápěstí… lituji, že jsem vůbec něco napsal, protože děláte stejně z Milana blbce a máte svoji pravdu. nedělám mu žádnou reklamu, pouze jsem chtěl vyjádřit, že jsem rád, že mi tu úpravu udělal a šel bych do toho znova. to by mne zajímalo, čím se živíte, že máte čas na takovéto nic neřešící diskuze – když už, tak jeďte radši na kolo.

                  0 0
                  • kovar  

                    napred se zamysli nad tim, kdo se z nekoho snazi udelat blbce. POdle meho nazoru ted uz v tom jedou obe strany. POkud nemas cas a chut neco resit virtualne, tak nechapu, proc sem pises. JEn jsem ti chtel rici, ze tvrde narazy, jak jsi se vyjadril, nejsou moc O.K. BTW Muze ti byt uplne ukradeno, co kdo dela, a cim se zivi, to si laskave uvedom.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.