Bastly, kočkopsy, přestavby, Má to smysl a co k tomu lidi vede.

277 nepřečtených
  • Čipera

    Zdravím po včerejším dotazu na který jsem narazil, mě napadlo založit takové téma ohledně zbastlených kol a co vlastně k těmto krokům jejich majitele vede. Viděl jsem z biků udělané silničky z 26" kol udělané 29", ale včerejší dotaz mě položil na lopatky. „Zda půjde předělat staré fáčko na 29er.“ Nechá prý převařit rám, navařit držáky na kotoučové brzdy a podobně. Když jsem se zeptal, jaký má důvod, tak mi bylo odpovězeno, že než dávat 16 000 do základního železného 29er tak proč si ho nepostavit. Vždyť, přece velké firmy vkládají miliony na vývoj rámů které co se týče doby honí do dokonalosti. Stejně tak jako se z terénního kola neudělá silniční tak ze silničního se neudělá terénní. Opravdu se vyplatí něco takového vymýšlet doma v garáži? Nebo opravdu existuje nějaký strejda, který si myslí, že předčí velké společnosti a vymyslí něco lepšího než oni. Co je k tomu vede? Jaké s tím maj zkušenosti zde ostatní zkoušeli jste taky něco takového? A jak to dopadlo?

    0 0
    • Vilém  

      Tak jasne, ze to nema smysl, zvlast z takovyho blata jako je Favo.

      Pri tuzbe po zeleze a malem rozpoctu bych vzal nejakyho Werka a byl by klid.

      0 0
    • Singlespeed  

      Velké společnosti vyrábějí kola v přísně rozškatulkovaných kategoriích. Pokud někdo chce něco mimo škatulky, musí bastlit, s tím se nedá nic dělat.

      0 0
    • black.horse  

      Tak vocamcaď pocamcaď, tohle bastlení je jedna z cest a pokud bastlitel ví co dělá a proč to dělá a je si jist, že to splní to co si od toho slibuje, tak to smysl má a vytvoří tím něco, co v komerční nabídce není a mnohdy i mnohem levněji. Výrobci jsou především výrobci za účelem zisku, tedy budou vyrábět to co masově prodaj a je relativně málo výrobců co bude reflektovat na okrajovou poptávku speciálních kusovek namíru apod. Sám jsem v jednu dobu měl jako tréninkový nástroj kolo sestavené z CX rámu a MTB dílů a plnilo to přesně co jsem v danou dobu chtěl a jezdilo se mi an tom skvěle. Na druhou stranu, to co popisuješ už je dle mě za rozumnou hranicí a jde to vyřešit funkčněji, elegantněji a bezpečněji…

      0 0
      • Macik  

        Tak pokud si chce vyzkoušet své konstruktérské schopnosti, nemám nic proti. Sice nejspíš dojde k poznání, že bude stejně lepší koupit novej rám, jen to bude dražší a časově náročnější. Pokud ho to ale baví… znám horší koníčky.

        0 0
    • Barak  

      To jsou lidé, kteří to tak mají prostě hozené z podstaty. Nazval jsi to správně – bastliči. Když je to baví, proč ne…

      0 0
    • mr.antik  

      i cesta může být cíl

      0 0
    • Libores  

      tak s bastlením Garyho Fishera to dopadlo celkem dobře, ne?

      0 0
    • tromboonen  

      Kdo si hraje nezlobí, pro bastliče není cílem cíl, ale cesta… po cestě často zapomene, co chtěl stvořit.

      0 0
    • Staifus  

      Ok, tak tohle asi taky do tý kategorie patří … můj pokus o levný kolo, do kterýho to finančně ve finále zahučelo slušně a nesmyslně. Ale bavilo mě to kutit a díky němu jsem začal víc jezdit… pak jsem to předělal na berany a jak se dnes moderně říká, takovej ten gravel… :-) pak jsem to prodal se ztrátou jak sviňa…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Odkud je ta treti fotka, prosim?

        0 0
      • André Vebr  

        Tak někdo ty slepý uličky musí prošlápnout, že jo :))))

        0 0
      • DragON  

        Nahodou supr kolo. Si ted taky pohravam s myslenkou do staryho favoritackyho ramu na puvodni rafky nacpat nejaky crossovy plaste aby to bylo komfortnejsi na nezpevnenejch cestach. Zatim jsem jen prebastlil riditka na rovny, protoze s beranama fakt neumim. :-)

        0 0
        • Petr L2  

          To je stejně sranda, každý obor lidského snažení má asi svoje „ikony“ ke kterým se shlíží s nostalgií a i když jsou to a i ve své době byly kolikrát i neskutečné šroty, stále je udržují s láskou v provozu a jeich image asi nic nemůže poškodit. Se synem modelaříme a třeba v autodráze se asi stejnému zájmu určitého okruhu nadšenců, jaký tady má Favorit, těší autodráha Ites. Stojí za hovno a i tenkrát to nebyla žádná špička, nejede to, vypadá to blbě, ale i tak je objektem takřka zbožného zájmu mnoha lidí. :-)

          0 0
          • DragON  

            U me je to spis z nostalgie, nasel jsem svyho favorita z „detstvi“ u nasich na pude, tak z nej zkousim ubastlit mestsky kolo. Je to spis takova hracka. Ve finale i do toho mesta pak vytahnu klasickyho horaka :-D :-D

            0 0
    • jecnak  

      Myslim, ze je to super napad. Jeste dodela odpruzenou vidlici a ma skvely sjezdovy special.

      0 0
    • t29  

      Bastlit jo, ale odtud potud. Silnička na MTB rámu je pořád jenom lego, kdy hotové díly nakombinuješ trochu jinak, než to udělali velkovýrobci, a jediné bastlení je vyřešení kompatibility řazení vs. hazka/smyk. Při mém skládání to znamenalo dva závity M3 do ramínka smyku a kus duralu s drážkou a dírama pro šrouby, to musí zvládnout každý vyučený (i nevyučený) zámečník.

      Špičkové bastlení z favo-základu je matbikerova tvorba pro dceru, ale nevěřím tomu, že by matbiker nebo někdo podobně schopný zkoušel předělat favo na 29er, jakých je v každém obchodě dva tucty.

      0 0
      • Smazaný účet  

        No, aniž bych chtěl slovíčkařit, matbikerův počin považuji za plnohodnotnou stavbu na dostupném materiálu z fáva. Bastl je u mne spíše více či méně rozsáhlá modifikace nějakým způsobem vybočující z půvoního záměru výrobce základu kola – rámu. Tedy třeba i Staifusův počin (decentní bastl) nebo to kolo na žlutém dětském rámu, na kterém tu kdosi dojíždí do práce (extrémní bastl). Sám „bastlím“ pro radost a protože mě konkrétně oslovil 69er kocept biku jako takový. Takže mám doma k Feltu dva.

        0 0
        • t29  

          Pokud pojmeme favo jako sadu trubek k sestavení rámu, tak jo. Pořád ale zbývají zkracované kliky, doma vrtané ráfky a zkracované dráty, home-made elektronické řazení… Nevím, kde končí „bastl“ a začíná „stavba“, ale stejně na to kolo čumím s otevřenou hubou a nechápu nic krom faktu, že to prostě funguje, jak má.

          0 0
    • jIrI___  

      Na otázku, co lidi k takových bastlům vede, je jednoduchá odpověď – buďto není keš nebo naopak je ho tam dost a bastl je jen snaha odlišit se.

      0 0
    • Edwin  

      Nebýt takových bastličů, tak do teď jezdíme na oslech. Bez bastličů by nebylo pokroku. A to platí ve všech oborech. Buďto v sobě má někdo touhu něco zkoušet a zdolávat výzvy nebo nemá. Já ji třeba v sobě mám. Trvá mi to všechno 2× dýl, většinou se u toho zraním, zjistím, že polovinu věcí jsem nedomyslel, takže to předělávám, ve finále mě to vyjde dvakrát dráž, ale ta hrdost a radost, že jsem to dodělal, je nepospatelná. Platí to o kolech, o zedničině, o vaření.

      0 0
      • svobikk  

        Jak říkáš, de o ti hrdost a radost ze do to dokázal sám a bylo to k něčemu vhodné

        0 0
    • Bezmozek  

      Plno lidí si přiveze kolo z krámu a jezdí jak je, tady na foru málokdo nechá forbec a sedlo a rovnou mění.

      Pro někoho je bastl mít na silnici MTB hazku.

      Jde o to jak moc se do toho bastlení zažereš.

      To jestli je něco silniční nebo MTB komponent je jedno, když funguje jak má, já mám taky svůj bastl a můžu říct že mě bavila stavba a ježdění splnilo očekávání na max, takže jsem si užíval oboje.

      http://www.bike-forum.cz/…/41496-foxik

      Někdy bych stavěl kola jen pro to stavění, skládat, vymejšlet, ladit, vylepšovat, když jsem stavěl dceři 26", nějak pod vlivem 69er jsem uvažoval nad 46er, čekám kdy se tu objeví, jak už tu někdo napsal, i cesta může být cíl.

      Některý cesty jsou krkolomný a nikam nevedou, některý nás všechny posunou dál, jde o to odlišit co je dobrej nápad a co jen marketing, ale to už je podle vkusu každého soudruha. :o))

      0 0
    • oddie  

      Co mě vedlo k bastlu: hromada starých jinak nepotřebných dílů a nápad potřeby kola na dojíždění do práce. Jak to dopadlo? Uvidím tak za tejden, jestli se na tom dá jezdit :)

      0 0
    • Japhy  

      Jenže z takového garážového bastlení nikdy nic kloudného nevznikne. Gary Fisher věděl čeho chce dosáhnout a to čeho chtěl dosáhnout jaksi v té době neexistovalo. Rozhodně nebyla prvnotní motivace zužitkovat nějakou odloženou hajtru a ušetřit pár korun za nový hotový rám.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Druhá a třetí věta souhlas. První nikoli. kloudný = rozumný, přijatelný, vhodný, upotřebitelný… Věřím, že takových staveb či bastlů vznikly mraky.

        0 0
        • Japhy  

          Ano, pokud se k tomu přistupuje s rozmyslem. Pokud má člověk znalosti a schopnosti něco kvalitního vytvořit, dozajista se mu dřív nebo později něco kvalitního povede. Ale posmrkat cočkem starý rám z Favorita a čekat že z toho vznikne svatý grál…? Teď tu o Karkulce.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Srovnáváš nesrovnatelné. Garyho počin byl revoluční. Od bastlů se většinou očekává, že člověka dovezou do práce, což většina z nich s přehledem dává. Proč „svatý grál“? Tu o Karkulce si vygoogli :)

      Edit: Reakce na Japhy.

      0 0
      • Japhy  

        Nerozumíme si. Sám jsem poměrně velký bastlič, viz moje Ventana (která teď vypadá zas úplně jinak než v galerce).

        Mně vadí apriori ten přístup „všichni kolem mě jsou blbci, já jsem génius a na koleni bez jakékoliv teorie a praxe si na první pokus zbouchám mnohem lepší a levnější bajk, než jsou ty předražené značkové šmejdy“. To co sem zatím věší lidi jako příklady „kočkopsů“ jsou perfektní účelové kousky, které někdo vymyslel hlavou. Což se o samodomo 29er rámu z Fáva fakt říct nedá. Přiložený rám ti taky přijde jako dobrý nápad?

        0 0
    • VladexAndroid  

      já mám favorita předělaného na 69er. dneska jsem ho byl poprvé projet. vzadu je kotoučovka, v předu je trekingová vidlice a véčko. zadní plášť 26×1,95 – širší se nevejde. v předu je 29×2,2". budu ještě kupovat 29" duši. narval jsem tam sice 26" ale plášť nejde úplně vycentrovat. pohon 1×10 deore xt-převodník 32z

      mimochodem stavění hybridů mě strašně baví. je tu super pocit mít unikátní kolo, které nemá nikdo jiný na světě.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nebyla by fotka? Přijde mi, že to takto musí mít hodně rozhozenou geometrii. 69erů jsem měl asi pět a momentálně jezdím dva, ale jsou to konzervativnější kousky.

        0 0
        • VladexAndroid  

          na favu to ani nepoznáš. já mám i 28" cross kola v 26" rámu. mě jen štve že se dá rámu nevejde širší plášť

          0 0
          • Smazaný účet  

            No, proto mě zajímá ta fotka. Přestože to fávo bude asi delší, takto zvednutý předek proti zadku… Já jsem si to vždy skládal tak, aby úhly zůstaly cca zachovány, tefy na rámech počítajících s odpruženou vidlicí.

            0 0
            • VladexAndroid  

              co se týče výkonosti a mých jízdních dovedností jsem naprostý amatér, takže já vážně nepoznám změnu geometrie, mě vlastně ani geometrie nezajímá příliš. já jenom poznám když jedu pomalu a to tak když mě do prudkého kopce předjede důchodkyně s nákupem :D

              0 0
    • janoxl  

      Mam tiez nieco podobne postavene, vlastnými rukami a som na to hrdy.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pěkný, čistý… Co je to za rám a představec? Jinak, poloha sedla mi přijde… kulervoucí.

        0 0
        • janoxl  

          Ram je COLOMBUS, celkova vaha 10.6kg

          Predstavec neviem, nasel sem niekde foto ako ho pouzival ,,Eddy Merckx,,,

          Sedlo v case fotenia este nebolo nastavene…

          0 0
      • Vilém  

        A co je na tom bastl, kockopes atd? Proc to ma nalepky Favorit?

        0 0
        • janoxl  

          ..lebo som chcel F, ale vzhladom na moju stavbu postavy, by to asi F nedalo, a kombinacia modra a nalepky F mi sedi.

          Hold komu sa nepaci…

          0 0
          • Vilém  

            Nikde nerikam, ze si mi nelibi, jen nechapu smysl tech nalepek. Prijde mi to stejne divny, jako kdyz se v devadesatkach polepoval kazdej druhej Favorit jako Colnago, Bianchi atd.

            0 0
        • DaD  

          Stejná otázka. Co je na tomto kole bastl? Normální dobová silnička. Teda až na ten hrozný představec, který to podle mého pěkně pohřbil, protože je to jinak parádní kolo.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Mám rád lidi co jdou vlastní cestou.

      Vyrábim si vlastní příčníky na auto.

      Už sem dotoho vrazil asi tak 6000 a asi tak 100 hodi rýsování a přemejšlení nad konstrukcí.

      Z toho 4000 sem utopil do konstrukce která už byla skoro ve finále, ale pak mi tam něco nesedělo(nebylo to ono).

      Tak sem začal znova.

      Takže jo. Klidně ať si někdo doma bastlí. Ale ať počítá s tim, že než se dopracuje konce, tak si užije spoustu nervů, vyhodí mraky peněz a občas bude mít chuť se na to ****** a radši si koupit sériovou věc.

      A taky ho to musí bavit a mít povahu bojovýho psa kterej když se do něčeho zakousne, tak nepustí.

      Já už sem toto všechno překonal a po roce už sem s těma příčníkama skoro u konce-zbývá mi jen sehnat jeden materiál na spojnici mezi objímkou hagusu a příčníkem.

      0 0
      • nitraq  

        A cena atestu je kolik?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kdybys viděl jaký hrůzy z Bauhauzů lidi vozí na střechách.....

          .

          Atest nebudu dělat.

          Pokud to bude pořádně držet na autě, nebude to mít ostrý hrany a náklad budě řádně přikurtovanej, tak neni důvod.

          To by musely mít příčníky a náklad na nich přímou souvislost s případnou autonehodou.

          Jediný nebezpečí je snad to, že mi ty příčníky vytrhnou hagusy z auta.

          Na fotce je testovací prototyp s provizorníma šroubama..

          0 0
          • tromboonen  

            Normálně bych napsal počkej, ona Ti to pojišťovna vysvětlí, ale v Tvém případě je to jedno, až budeš platit do smrti poté, co někoho sejmeš v protisměru na kruháči, tak Ti to k tomu zas tak moc nepřidá, no…

            0 0
          • nitraq  

            No a co tě k tomu vede? Strojařina nepochybně hezká, ale stejně.

            0 0
            • tromboonen  

              IMHO slušné nůžky na hagusy, jako bonus aerodynamika na hovno…

              0 0
            • Smazaný účet  

              Je to výzva.

              0 0
              • Mig_all  

                Jako vymýšlet něco co už někdo vymyslel lépe?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Lépe?

                  Nevšim sem si, že by někdo dělal příčníky celý z nerezu včetně příčníkovýho jeklu.

                  Buď sou to trapný plastový čelisti zasazený do drážky v příčníkovým profilu z hliníkový slitiny a nebo je to ocelovej reznoucí plech kterej se musí povrchově ošetřit barvou.

                  .

                  Nikdo nedělá specializovannej tvar kterej by po celým obvodu obejmul venkovní tvar hagusovýho profilu-obrázek.

                  Tenhle tvar profilu hagusu má jenom Fabia2 combi a Octavia2 combi.

                  0 0
                  • Mig_all  

                    Proc by to jako melo být z nerezi? :-O

                    0 0
                  • nitraq  

                    A teď je otázkou – je třeba příčníky z nerezu? Hliník nekoroduje (ano, o povrchový oxidaci vím), je lehkej a levnej. Je třeba, aby úchyt obejmul celý profil příčníku? Nemyslím si. Samotná střecha má nějaký maximální povolený zatížení, na který to Škodovka nepochybně testuje a jsem si jist, že ty příčníky tu váhu zvládnou i v případě nehody. A čemu vadí ocelový plech, který je ošetřen barvou? Ničemu, pokud nemáš v plánu s tím autem jezdit následujících dvacet let. Neber mě špatně, jen souhlasím s ostatními, že vymýšlíš něco, co už je dávno dostatečně vymyšlené. Navíc to beru optikou, že jsem před měsícem kupoval origo nosič na Octavii III a nenašel jsem tam nic, co by šlo udělat lépe a jsem skutečně rád, že jsem koupil origo a ne zhruba o tisíc levnější neorigo s komplikovanější manipulací.

                    0 0
                    • Mig_all  

                      Tak on soudruh asi potřebuje aby mu fabia shnila dřiv než příčník na ní, to je jasné přeci!

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Pár součástek který byly taky náročný na výrobu bude použitelných i na další konstrukci kdyby sem z nějakýho důvodu dával auto pryč a kupoval jiný.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        tak jasně – můj děda měl na kole (rakousko-uherská plečka) samodomo nerez nosič…když jsme kolo cca při výročí jeho stých narozenin likvidovali, bylo rezatý, že se drolilo v ruce…nosič ovšem stále jak novej :-)

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak určitě materiál příčníku z nerezu má větší tvrdost než z hliníkový slitiny.

                      A teď si představ, že na střechu nakládáš něco sám, nikdo ti nepomůže.

                      To něco je hrubý a musíš to po příčníku i lehce pošoupnout. Hliník by si podřel raz dva.

                      0 0
                      • nitraq  

                        Sice na střeše vozím jen nosiče kol nebo rakev, ale budiž, představím si. Pokud to dokážu dostat na příčník, tak to budu posouvat po gumě, ergo podření nulový. Co tam máš dál?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          A ta náhradní guma na ten tvůj příčník stojí kolik?

                          0 0
                          • nitraq  

                            Nikdy jsem nezjišťoval, ale první nalezený eshop říká, že 100 korun za metr.

                            0 0
                          • zdenal8  

                            No zrovna ta guma je tam spíš šikovná v tom, aby to po ní moc neklouzalo. Řešení že to nerezu to dobře klouže není v tomhle případě zrovna ideální.

                            0 0
                            • nitraq  

                              Taky pravda. Pokud povezu na střeše něco bez přímýho uchycení na příčník (fošna, bedna, tyč…), tak ocením tu neklouzavost po gumě.

                              0 0
                      • Mig_all  

                        Tak to jsi mel rovnou udělat keramické, ty jsou jestě tvrdší než ocel a jestě kluznější, takže jak požaduješ můžeš po tom věci pošoupávat jako po másle… facepalm…

                        0 0
          • mr.ricardo  

            Jenze ty hruzy z bauhausu maji homologaci. Ty jsi vyhodil 6 litru a 100 hodin zivota na neco, co na aute stejne legalne mit nesmis ;) a to se vyplati.

            0 0
            • nitraq  

              Navíc když docela slušný příčníky jsou v Lidlu několikrát do roka za necelý tisíc.

              0 0
              • mr.ricardo  

                nebo originaly v akci za 1300.-

                0 0
                • nitraq  

                  Tohle je ale na hatchback, Pavka má myslím combi.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak tak. A v akci sou už asi 5 let.

                    Páč hagusy na hatchbacku moc lidí nemá a nikdo to nechce.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      trochu off, ale jakej je rozdíl u příčníků na kombi a hatchback? To musí být stejný ne?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Rozdíl v tvaru průřezu hliníkovýho profilu. Hatchback má jinej tvar profilu.

                        Na obrázku 1 je laserem vyřízlej tvar průřezu profilu hagusu co je fabii 2 combi.

                        K tomu tvaru sem se dostal tak, že sem jel na autovrakoviště, tam sundal sedřený hagusy z fabie combi ketrá šla přes budku. Dal sem za ně 400, ale byla to jediná možnost jak se k nim dostat a nemuset řezat hagusy na svojem autě který stojí 4000.

                        Pak sem z těch hagusů uříznul špalíček a ten sem dal známýmu na takovou mašinku která elektronicky opsala venkovní tvar do formátu dwg.

                        Obázek 2 -ten tvar vypálit do destiček a zaměřit rovinu (naklopení tvaru průřezu hagusu) na autě.

                        Obrázek 3-zaměřenej tvar na rovinu na autě v destičce kterou měl známej na laseru uloženej.

                        A pak už nekonečný kreslení, špekulování a vyrábění všelijakých konstukcí a možností jak to upnout na hagus.

                        Pak jedno z mnoha kotování aby to ten známej mohl naprogramovat do programu na laser.

                        Jak říkám-cesta byla k tomu výkresu co vidíš dlouhá a hodně drahá.

                        Když něco dělám, tak pořádně a pečlivě.

                        Ty příčníky musim dodělat- beru to jako otázku cti a když bych se na to po roce vykašlal, tak bych to bral jako osobní selhání.

                        0 0
              • Smazaný účet  

                A kde máš typovej list na tyhle jebky z lidlu? Prohlášení o shodě?

                .

                Jeden trenér na hokeji si koupil v lidlu „homologovaný“ nosiče kol na příčníky.

                Při první zatáčce se mu to zohybalo a zahodil to.

                Ono stačí státní ůředníky trochu máznout a daj ti homologaci i na příčníky z tvarohu.

                0 0
                • mr.ricardo  

                  Je uplne jedno, jak to vypada a je to pevny, jednou to tu homologaci ma a hotovo. Typovy list a prohlaseni o shode, pokud nebude v baleni, urcite bude ke stazeni na strankach Lidlu nebo vyrobce.

                  0 0
                • jIrI___  

                  Bez prohlášení o shodě by ty jebky z lidlu ani neopustily dveře fabriky.

                  0 0
                  •  

                    První potíž je v tom, že oproti tomu jak se to tady teď prezentuje, prohlášení o shodě není nějakou značkou kvality toho konkrétního výrobku. Částečně je to o typizaci, a u velké části výrobků tam prohlášení o shodě řeší např. především to, zda nejsou vyrobené z materiálů které jsou nebezpečné životnímu prostředí, nebo zda ten kdo ten výrobek uvádí na trh s ním poskytuje i informace nutné k jeho bezpečnému použití, respektive jestli specifikuje situace a způsoby za kterých může být daný výrobek nebezpečný. Tzn. dle typu výrobku to může být např. jen o ekologické nezávadnosti, nebo jen o „existenci“ správného návodu jak výrobek (ne)používat… a už z toho logicky vyplývá, že pokud je někdo současně jediným výrobcem a současně i uživatelem daného výrobku a nevyrábí ho po tisících, neposuzuje se to dle stejných předpisů, stejným způsobem a stejnou „tvrdostí“ zákona, jako když to někdo prodává např. v Lidlu.

                    Druhá potíž je v tom, že už prohlášení o shodě jako takové se týká jen výrobků, které uvádíte na trh, což především znamená, že u nich chcete převést vlastnické právo z jednoho subjektu na druhý, tzn. nejčasteji je prostě (pře)prodávat, nebo dovézt. Týká se to i výrobků které vyrobíte a pak je budete používat, ale je to zaměřené především na podnikatelské subjekty. Primárním cílem těchto věcí je prostě „regulovat trh“. On to – pokud jsem dobře pochopil – prodávat ani vyrábět k použítí ve větším množství nehodlá, tzn. tím se situace a způsob posuzování dost mění.

                    Samozřejmě jsou výrobky a zařízení, jejichž použití je regulované s ohledem na veřejný zájem a bezpečnost. Obecně výrobce musí mít určité znalosti a kvalifikaci a nesmí vyrábět a prodávat výrobky o nichž na základě těch znalostí a kvalifikace může předpokládat, že neyvyhovují požadavkům na bezpečnost.

                    A teď je podle mě zásadní otázka jakou on má odbornost a jak k tomu přistupuje. Třeba když truhlář dělá těžkou skříň, nikdo po něm nebude chtít statický výpočet, zda se na někoho nezhroutí, nespadne a nezabije ho. Jednak ty skříně nevyrábí hromadně a tomu do jisté míry odpovídá i míra regulace/dohledu a druhak se předpokládá, že truhlář má z hlediska své odbornosti dostatečné znalosti na to, aby sám posoudil jestli to bezpečné je, nebo není.

                    V případě držáku na auto tu na jednu stranu máme docela regulované „zařízení“ (motorové vozidlo), ale na druhou stranu pokud má základní technické vzdělání, znalosti a praxi a může se odvolávat na to, že to dle svých znalostí vyrobil bezpečnější než komerční výrobek který mu byl vzorem, viděl bych to – u kusové produkce pro vlastní potřebu a tohohle charakteru zboží – jako dost neprůstřelné, aby to na základě „ničeho“ někdo mohl právně napadnout se slušnou šancí na úspěch.

                    Jinak jak tu někdo straší, že mu to mohou policajti zabavit apod. , tak zabavit oni mohou cokoliv, pokud budou mít „důvodné podezdření“, že to předstvuje ohrožení veřejného zájmu apod. Takže v tomho ohledu to jestli to má shodu s tím či oním není až tak podstatné. Osobně se domývám, že běžný policajt asi nebude hledat a prokazovat zda to shodu má… kolikrát se to komu stalo že by po něm někdo něco takového chtěl?

                    Z hlediska výkladu tu pak některé „hvězdy“ excelují argumentacemi, které by končily v tom stylu, že když vlastnímu dítěti vyrobíte že dřeva hračku, tak jste se automaticky dopustily trestného činu, protože na ni nemáte potvrzení o shodě. Tak to ale pochopitelně není, protože duch/smysl zákona má mít přednost před jeho doslovným výkladem a cílem těchto zákonů kterými se tu straší je především chránit spotřebitele před nezodpovědnými firmami, ne kutily sami před sebou.

                    To nejhorší co se mu podle mě může stát je, že mu to může někdo zabavit nebo mu dát symbolickou pokutu. A k tomu by musel mít nějaký důvod.

                    0 0
                    • nitraq  

                      Dobře, to jsi rozebral prohlášení o shodě, co nám řekneš k atestu? Protože to prohlášení o shodě říká, že koupený kus je shodný s tím, který má atest.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        TVL ještě jej poňoukej…

                        0 0
                      • jIrI___  

                        Jsi ten elaborát fakt přečetl? :)

                        0 0
                      •  

                        Asi jste to špatně pochopil, ale jde vzásadě o to, že je jedno co říká prohlášení o shodě, protože ohánět se prohlášením o shodě u výrobku který v jednom kuse někdo vyrobí pro svou vlastní potřebu není právě vhodné, tím spíš pokud jde o „mechanismus“ této složitosti.

                        Tím neříkám, že je obecně vhodné si vyrábět něco si na auto samo-doma. Jen říkám, že ta „argumentace proti“ s prohlášením o shodě v téhle diskusi, je zjevně dost povrchní argumentace lidí, kteří moc netuší k čemu to vlastně slouží…

                        0 0
                        • nitraq  

                          Opět mluvíte jen o prohlášení o shodě, vyjádříte se i k atestu?

                          0 0
                          •  

                            To Vy jste se odkazoval na atest, protože o něm prý je zmínka v prohlášení o shodě (ano, někdy je, ale často vůbec ne).

                            A co si konkrétně představujete pod pojmem „atest“? Konkrétně asi nevíte, že? Řekněme že jde o zkušební zprávu, což jak název napovídá je zpráva o provedené zkoušce. Takže když se oháníte zkouškami, jaké zkoušky podle Vás je třeba dělat u nosiče na auto? Já to nevím, Vy to asi taky nevíte, ale přitom je tu s odpuštěním každý chytrý a má plná ústa „atestů“ apod.

                            Já vím například to, že když firma vyrábí třeba nosnou konstrukci (řekněme stožár nebo jeřáb), tak do určitého počtu kusů, u určité funkce, velikosti a zatížení, do určité hranice, pokud k tomu vyloženě nejste vyzván nic testovat nemusíte, ani nemusíte mít statický výpočet apod. – kryje to prostě to, že jde o obor vašeho podnikání ke kterému by jste měl být způsobilý. Ty další povinnosti platí až od určité hranice.

                            On vyrábí jestli jsem to pochopil 1 Ks pro vlastní potřebu, definovanou nosnost nevím jestli vůbec zmínil… ale teď mě napadá že pokud následně prohlásí – a nikdo ho s tím nenachytá s ničím jiným – že to má nést jen 5 Kg, asi to nikdo moc „testovat“ chtít nebude. Spíš je tedy podle mě otázka, jestli to samo o sobě není nebezpečné z jiného hlediska, např. samo o sobě připevněné na autě při nárazu… ale vzhledem k tomu jaký můžete na osobním autě přepravovat „nadměrný náklad“ a s jakými omezeními bych o možnosti i tady „se někam dostat“ dost pohyboval.

                            Pořád jde o to, že tu srovnáváte bastlení jednoho člověka a jako argument proti používáte, že nemá takovou „certifikaci“ která je ovšem určena primárně pro firmy které to ve velkém množství nabízejí na trhu – což prostě on není.

                            A vemte si třeba co s bazarovou koupí? Pokud budete jezdit s 30 let starým nosičem, máte od něj „atest“? Je vůbec platný? Existoval vůbec? Prodávalo se to vůbec nebo to někdo zbastlil? A pokud existující co je v prodeji upravíte tak aby byl bezpečnější, tím pádem ovšem už nebyl kryt tím vaším atestem a prohlášením co si zajistil výrobce/prodejce, skutečně si myslíte, že je reálná šance že na to doplatíte? Takže jaký tyhle místní výhrady skutečně mají význam? Podle mě je to opět jen zmíněné „kdo chce psa bít, hůl si najde“.

                            Maximálně zmíněnému člověku lze doporučit, aby se tím nechlubil a pokud se stane účastníkem nehody, tak jako klasicky tvrdil že „nic neví a nic už si nepamatuje“ (kde k tomu přišel a kdo to vyrobil) a že jednal v dobré víře atd.

                            0 0
                            • zdenal8  

                              Kecy prdy beďary. Pokud děláš cokoliv jako zdvihací zařízení i v kusové výrobě, tak na to musíš mít minimálně statický výpočet a každej zákazník ho bude chtít. A hlavně si to žádnej normální konstruktér nelajzne pustit bez výpočtu. To by musel bejt úplně padlej na hlavu.

                              0 0
                              • matbiker  

                                Na zaklade Zdenaloveho prispevku jsem te cislovko rychle preletel a smichy jsem se malem neudrzel. Co to meles o tech zdvihacich zarizenich. Timto ses uplne potopil. Takovou pi.ovinu nemuze napsat soudny clovek.

                                0 0
                              •  

                                O zdvihacím zařízení mluvíte Vy a já se můzu bavit o tom, co si o tom představujete… Ale obecně… to co tvrdíte jste asi té firmě ve které jsem před lety pracoval zapomněl poradit :). A to jsme dělaly i „velké věci“ které samozřejmě statický výpočet měly. Takže asi tam byli všichni „úplně padlí na hlavu“… no, vsadím se, že to jak to bylo budete Vy vědět líp než já :).

                                0 0
                                •  

                                  …ale možná si nerozumíme – myslel jsem samozřejmě statický výpočet od autorizovaného statika s „kulatým razítkem“.

                                  0 0
                                • matbiker  

                                  Tak to byla ciste zenska firma jo? A to jste na ty jeraby valily vyrobni stitky s nosnosti apod. , aniz by to nektera z vas pocitala, jo? Zajimave, u nas ve firme na vsech jerabcich k ceenceckam musi byt typove stitky, musi to mit sve denniky a musi se delat revize… Puvodni jerabky, ktere nemely stitky jsme museli dat pryc.

                                  0 0
                                  •  

                                    S jeřábovým deníkem mě jaksi neohromíte, ani s typovým štítkem, ani s revizí. Jaksi zapomínáte co jsem psal. Nebylo to jaksi o pravidlech bezpečnosti práce ani o revizích zdvihacích zařízeních, ale spíš o povoleném výrobním provedení a ono je samozřejmě „trochu podstatné“ je jakou ten „jeřáb“ má nosnost, což je přesně co jsem zmiňoval.

                                    Když si doma pověsíte kladku, taky na to děláte revizi a deník?

                                    0 0
                                    • matbiker  

                                      Ted jsi mi to nandala. Ja te nepotrebuju ohromit. Byla to reakce na to, zes napsala, ze se stozary a zdvihaci zarizeni nemusi pocitat.

                                      0 0
                                      •  

                                        Vaše „reakce“ ovšem zcela pomíjí co přesně jsem psal.

                                        Tzn. ne že se to nemusí počítat, ale že to nemusíte dokládat a ne obecně, ale specielně jsem zmiňoval že jen do určité velikosti a určitého objemu výroby, a za předpokladu, že je to předmětem činnosti nějaké firmy, ke které tak jako tak musí mít kvalifikaci. Takže pokud např. firma dělá velké jeřáby na X tun, nejspíš nebude muset dělat externí „atest“ na každý blbý 10 Kg zdvíhák, dělaný po kuse.

                                        0 0
                                • zdenal8  

                                  Hele ty si takovej brouk Pytlík co? Nenarodil ty ses taky v biografu?

                                  Jinak nebudem tady slovíčkařit, já jsem to pouze všechno sjednotil pod zdvihací zařízení. Protože tam to tak nějak spadá. Ale to ty samozřejmě víš, když jsi v takové firmě dělal. A nejspíš ne jenom v takové.

                                  0 0
                                  •  

                                    Možná Vás to překvapí, ale člověk dnes běžně za život dělá v několika firmách. Vaše „sjednocování“ je prostě mimo.

                                    0 0
                                • zdenal8  

                                  Taky dělám velké věci se statickým výpočtem. Co tam máš dál?

                                  0 0
                                • tromboonen  

                                  Kdy už to konečně pochopíš, číslovko, když něco dělalI chlapI, tak je to technika, certifikát tam, potvrzení sem, když něco dělalY ženskÝ, tak je to zmatek…

                                  Teda ne že bych si to myslel, nějaký spolužačky na technice byly a vedly si velice dobře a od té doby je to ještě lepší, ale pro primitivy jako seš Ty už lepší návod na i/y asi nebude…

                                  A už máš asi vypito, když v jedný větě napíšeš výpočet měly a zároveň padlí na hlavu, už seš trochu trapnej, čas přepnout na jinej nick, nebo si vzít prášek, Chocholoušek čeká :)

                                  0 0
                    • mr.ricardo  

                      Na to, jaky problemy ti dela pravopis, jsi trosku grafoman. A nejspis i egocentrik, kdyz se tak rad poslouchas.

                      0 0
                    • matbiker  

                      A ted se priznejte, kdo to precetl cele. Ja jsem dal cca 3 vety. Pani cislovka ve svem obvyklem rezimu.

                      0 0
                      • zdenal8  

                        Já dva odstavce. Pak sem to na mobilu posunul a když sem viděl kolik toho ještě je sem to zabalil.

                        0 0
                      • Vilém  

                        Ctu od nej maximalne prvni vetu.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Ja nekdy dam vetu, jindy po pulce prvni vety rozostrim a nasaju atmosferu… a docela to vychazi, cislovka by si mel otevrit kurz rychlocteni, nebo mozna psani pro „rychlou dobu“… staci par pismen a je jasno, udrzeni pozornosti netreba…

                          0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak nějaký zkušenosti mam a pár věcí sem už vyrobil.

                      0 0
                      •  

                        To já nevím, ani nehodlám posuzovat – narozdíl od některých zdejších diskutérů kteří mají zjevně ve všem jasno – ale to by Vám nakonec mohlo být i přičteno k tíži, pokud by se Vám s tím něco přihodilo (ve smyslu že vhledem ke své „kvalifikaci“ jste riziko měl předvídat apod.).

                        Nicméně s ohledem na to kolik se zdá práce, úsilí a času tomu věnujete a jak se nebojíte kvůli – pro mě ryze osobně – takovému nesmyslu „do toho jít“ (což do značné míry skutečně obdivuju, prostě objecně jako zaujetí v tom udělat dnes cokoliv sám, líp, pořádně, tak dobře jak to jde ), pak by možná pro Vás nebylo od věci zkusit i tu „oficielní“ stránku věci trochu „poladit“.

                        Tím, že je to na motorovém vozidle, tak je to opravdu trochu „o hubu“ a ať je člověk šikovný a chytrý jak chce, někdy mu prostě něco nedojde… zatímco celý ten průmysl se učil metodou pokus-omyl desítky let. Takže možná proč si to nenechat trochu „zkontrolovat“? Spousta firem co se různými těmihle povoleními zabývá, dělá do určité úrovně bezplatné poradenství a myslím, že je i nějaká státní organizace která bezplatně radí menším firmám ohledně právních předpisů, bezpečného provedení výrobků a „atestů“. Minimálně by jste mohl zjistit, jak se tyhle výrobky testují a podle toho by jste mohl odvodit, jestli jste tam něco podstatného nepřehlédl.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          No ono když na to koukám tak sem to celý ještě naopak předimenzoval na pevnosti ve srovnání s jinýma příčníkama.

                          Volal sem do firmy která dělá nosiče komerčně a s těma zkouškama mi toho moc neřekli-oni se zabejvaj sériovkama-kusovky se posuzujou nějak jinak-mam pozjistit někde jinde.

                          Jinak homologace sériovky stojí 30 tisíc.....

                          0 0
                          •  

                            Podle mě u Vás nebude problém v únosnosti apod. ale může být problém např. při chování při nárazu a tam může být předimenzování pevnost atd. spíš na škodu věci. Např. jako si někteří lidé přivařovaly módní trubky na offroady – problém byl, že to bylo nebezpečné ostatním.

                            S firmami které to vyrábí bych nepočítal, že někam postoupíte. Nevidím jaký by měly důvod Vám pomáhat a tyhle firmy moc atesty neřeší – tím míním že jak ho jednou mají, tak už je moc nezajímá, tzn. většina z firmy o tom neví nic, maximálně tak dbá aby se to vyrábělo a dodávalo tak, jak to někdo schválil, ale proč, nač a jakým procesem se to schvalovalo to většina té firmy vůbec netuší.

                            Homologace sériovky není tak úplně co jsem myslel s tím poradenstvím – tam přávě platíte za potvrzení že to můžete vyrábět a dodávat na trh, tzn. někdo si nechá zaplatit za tu zodpovědnost a riziko které s tím souvisí. Praxe je taková, že samotné zkoušení a posuzování, s prostým konstatování vlastností, bez dalšího papíru takovou „cenu“ nemá. Když někdo vyvíjí nějaký výrobek, běžně si to nechává zkoušet „orientačně“ a homologaci si „zaplatí“ až u finální verze.

                            Osobně bych jako nejschůdnější cestu viděl, zkusit oslovit pár firem které se zabývají vyřizováním optvrzení o shodě apod. věcí, nebo zkušební ústav, nebo nějakou tu neziskovou poradenskou agenturu pro menší firmy, a tvářit se, např. že jste živnostník, který to chce nabídnout a potencionálně vyrábět např. pro nějakého distributora luxusních aut a potřebuje zatím jen vědět co to má splňovat a případně mít nějaký papír který by dokládal, že to homologací nejspíš projde pokud by jste do ní šel.

                            Ale moc bych to zas nedramatizoval, protože podle mě se to zjevně min. pokoušíte udělat pevnější a lépe uchycené než u prodávaných kusů a v případě např. nehody podle mě daleko větší problém bude náklad který na tom případně povezete – jeho uchycení podle mě nebude tak dobré, jako uchycení samotného toho vašeho výtvoru.

                            A obecně souhlasím s tím co jste říkal, že vám potvrdily známí policisté – pokud by se něco stalo, někdo by vám musel dokázat že tenhle váš výrobek měl na vznik nebo dopady té události negativnější vliv, než by měl výrobek komerčně dostupný a homologovaný. Podíval bych se ale taky co máte ve smlouvě s pojišťovnou. Např. u auta na leasing nesmíte namontovat cokoliv co Vám pojišťovna výslovně nepovolí. Kdyby jste měl nějaký podobný „chytrý“ odstaveček v pojistné smlouvě, mohl by jste být v kýblu bez ohledu na kvalitu a papíry co na to máte.

                            0 0
                            • Petr L2  

                              Nejhorší je když se k problematice vyjadřuji jedinci, kteří o tom nemají anung a vytvářejí z jejich pohledu logické závěry, které prezentují jako obecné pravdy. Není to bohužel doménou pouze jedinců, kterým nebylo z hůry dáno, poslední dobou se z toho stavá celospolečenský fenomén. A pak se divíme jak to tady vypadá. Takhle debata je toho zářným dokladem. Je jasně dané, že na automobil není možné a je jedno z jakých důvodů, instalovat zařízení a doplňky, které nemají homologaci, ale tady koncilium odborníků ví své…

                              0 0
                              • postman79  

                                Pokud nebyli v autoškole, tak o tom zřejmě netuší. Ale jinak počtení dobré, když se ještě nechce spát :)

                                0 0
                                • zdenal8  

                                  Spát se nechce, ale číst to taky ne.

                                  0 0
                                  • mr.ricardo  

                                    Lidskej zivot je moc kratkej na to, aby ho clovek travil ctenim takovejch zhovadilosti. Nejhorsi je, ze ten Ded Vseved uz infikoval svyma popletenyma nazorama pulku fora.

                                    0 0
                              •  

                                Za to Vy jste zjevně automobilový odborník, že? Když si do auta namontujete handsfree, taky musí mít homologaci? Zjevně není doplněk jako doplněk. Prd víte co jaké povinnosti podléhá a poučujete tu. V čem se to tedy liší od „jedinců kterým nebylo zhůry dáno“ které kritizujete? Za mě jste také ukázkovou součástí „společenského fenoménu“, který popisujete.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Takže už se motáme jenom kolem toho, že to na autě nesmí bejt.

                                Ale už se tak něřeší jestli to mechanicky a pevnostně bude fungovat, páč už všichni uznali že to bude kvalitně vyrobený.

                                To je pokrok. :)

                                Je mi spíš divný při tak obrovským počtu uživatelů BF se tu nenajde někdo kdo se schvalováním a homologacema nezabývá profesionálně. Nebo nezná někoho takovýho.

                                Opravdu by mě zajímalo jak probíhá individuální schválení nesériovýho příslušenství na auto po administartivní stránce i tej mechanickej.

                                0 0
                                •  

                                  Ono to v české republice pro každou oblast řeší relativně pár lidí, takže bych se moc nedivil. A nemyslím, že by schvalování nesériového příslušenství na auto byla věc právě běžná – tím myslím, že většinou se řeší to, aby jste to mohl vyrábět sériově. Předpokládám, že o on obecně ani nikdo nemá nějaký „důvod“/motivaci Vám něco nesériového schvalovat. Prostě by to ouřadům komplikovalo život.

                                  Ten proces podle mě nebude odlišný od byrokratického kolečka v jakémkoliv oboru – státní ouřad který dává „konečný štempl“ Vám dá seznam požadavků které musíte splnit, respektive insitucí které se Vám k tomu musí vyjádřit.

                                  Obecně by to měl řešit „zákon o technických požadavcích na výrobky“ – § č. 22/1997 Sb.

                                  S tím že výčet výrobků kterých se to týká řeší nařízení vlády, hrubý seznam např. tady http://www.unmz.cz/…rizeni-vlady

                                  Základní poradenství asi tamtéž. A pak to na nižší úrovni konkrétně řeší různé nezávislé instituce např:

                                  http://www.tuv-sud.cz/…a-subsystemy

                                  http://www.itczlin.cz/…nent-vyrobky

                                  Např. to prohlášení o shodě se většinou dělá na základě čestného prohlášení, kdy se bere že pokud firma něco dělá a je v tom kvalifikovaná, víc co dělá a dokáže to posoudit. Ten dokument je pak spíš o tom, že za ten výrobek přijímá zodpovědnost. Samozřejmě stejným způsobem neschválíte proudový motor, nebo airbag, kde už je nějaké to zkoušení, tzn. oblíbené „atesty“ povinné.

                                  0 0
                                  •  

                                    Vyhláška č. 341/2014 Sb.Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

                                    Příloha č. 12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.

                                    Technické požadavky na konstrukci a stav výbavy

                                    7. Nosiče zavazadel

                                    1. střešní
                                    2. jiné než střešní
                                    3. nosiče kol
                                    4. nosiče lyží
                                    5. střešní boxy

                                    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341#…

                                    0 0
                              • Mig_all  

                                +1

                                0 0
                            • Martin  

                              https://imgur.com/IAtjpXx

                              0 0
          • kandik psi zub  

            jako sam (dnes uz rikam bohuzel) vlastnim vozidlo s radou uprav mimo ramec nasi dost pjbne legislativy, ale tohle bych FAKT neriskoval. Jde o zasadni nosnou cast, a je jedno, mozna o to hur, ze nakladu. Az ti to nekde uleti, tak se doslova nedoplatis, o moznosti si jit sednout nemluve. A vubec neberu v potaz obycejnou skodni udalost u ktery muzes bejt jen poskozenou stranou. Pojistovak si toho vsimne a minimalne bude zkouset, a obavam se ze uspesne, nizsi plneni ( a nebo budes litat po posudkarich a dokazovat nesouvislost s skodou?)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tohle neuletí. Tohle vytrhne hagusy z auta. :)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Tak když někdo nedobrzdí a přistane ni na zadku auta tak jako že za to mohly příčníky protože jak si je řidič za mnou s obdivem prohlížel tak nezaregistroval že brzdim a narazí do mě zezadu? :) Jo, to je fakt důvod k neplnění škody.

              Ještě jednou říkám-o pevnost strach nemam.

              0 0
              • kandik psi zub  

                to jestli ty nemas strach to neni az tak podstatny :)

                a jiste bude to duvod k neplneni. Muj mechoš mi uvadel dva pripady za posledni rok, kdy nejakej zakaznik mel jiny gumy nez v technicaku, byl poskozenym a kratili plneni v jednom pripade 10 v druhym 15 procent

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak nesprávný gumy sou něco jinýho.

                  0 0
                  • kandik psi zub  

                    jiste, jsou neco jinyho. Pokud mas IQ aspon kolem bodu varu, tak si na auto das plus minus co tam patri, mysleno obvodem a sirkou, a da se to pak realne resit. Napr. pri znaleckym posudku adekvatnim TUVem ( kterej ty sis akorat nevybehal) Nemluve o celosvetovych homologacich na kola a pneu, ktery jakoze EU neuznava, ale presto se s nima da pripadne argumentovat. U tohohle samodomo vyrobku mas skutecne prd. A nejsem strojar, ale i tak si dokazu predstavit X stavu, na ktery jsi to zcela urcite nezkousel a ktery muzou zpusobit ulet v pravym vyznamu onoho slova.

                    Jako ne ze bych tomuhle nefandil, i ty naprosty financni nesmyslnosti rozumim, ale proste bych konstrukcni můzu drazdil jinde, nez na aute.

                    A ted muzu jen doufat, ze se pripadne ztoporis na vic nez " curak" jako v reakci na tromboonena…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Pevností těch příčníků sem si více než jist.

                      S klidným svědomím bych je dal na homologační zkoušky-kdybych na to měl, ale 30 tisíc fakt nemam.

                      A Trouboonen je kapitola sama pro sebe, tenhle ***** do mě reje kdykoliv má jen trochu příležitost.

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Onehdá sem se taky bavil s dopravákama, který řešili nějakou nehodu s autem který mělo větší a širší kola než mělo mít.

                  Soudní znalec ale do posudku napsal,že i když ty kola naautě neměly co dělat, tak díky jejich přilnavosti a šířce auto sedělo líp a kdyby tam byly kola, který tam měly bejt, tak by to dopadlo ještě hůř.

                  Takže ani u těch kol to neni tak jednoznačný.

                  Ale i tak bych si na auto nedal neschválený rozměry kol, to je už moc.

                  0 0
              • JSt  

                pokud mas na aute cokoliv nehomologovanyho a v pripade nehody na to nekdo poukaze, necekal bych, ze ti to jen tak projde. nehlede na to, ze te muzou vyhmatnout fizli i bez nehody. ;-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Mluvil sem o tom se známým dopravákem-nehodářem co svojí práci dost žere.

                  Pokud to nesouvisí s nehodou tak je jim to úplně šumák.

                  0 0
                  • Johnnyxjr  

                    Hlavně se nenech vytočit jak malej kluk mně se to líbí dá se to nějak zamknout?

                    0 0
                  • Petr L2  

                    Dopravákům ano, ale pojisťovny přesně po tomhle jdou. Každá možnost jak snížit plnění se hodí.

                    0 0
                  • Petr L2  

                    .

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nemá to souvislost s nehodou.....

                      0 0
                      • kandik psi zub  

                        jenze tys porad nepochopil, ze pojistovny to pojistny plneni muzou apriori zkratit. A teprv az se ti to nebude libit, a budes prudit pres posudky a soudy, ze nosic nemel na nehodu vliv blabla, tak mozna plnit budou, pokud to vyhrajes.

                        0 0
                        •  

                          Dle stejné logiky Vám ovšem pojištovny můžou plnění zkrátit pro cokoliv se jim zlíbí a terprve až budete prudit přes soudy… bla, bla, bla.

                          0 0
                          • Petr L2  

                            Ano přesně tak

                            0 0
                          • kandik psi zub  

                            ja tady nepredestiram zadnou logiku, ja predkladam realnou zkusenost lidi z okoli. Pojistovnictvi stejne jako spousta jinych oboru se logikou rozhodne nezaobira. Rozhodne ale plati, ze u nekterych pojistoven, nekteri pracovnici tuhle praxi aplikuji – najit byť selskym rozumem drobnost/nesmysl v nesouladu se „seriovym“ stavem a pak to proste zkusit. A moc dobre vedi, ze pokud bude skoda za 50t, a zkrati plneni o 10procent, ty dost mozna nad 5 litrama mavnes rukou, protoze jen rozhybat odpor bude stat vic nez 5t. A vo tom to je .....

                            0 0
                            •  

                              Já víceméně říkám, že argumentovat pitomostí a nestoudností pojišťovny a tím, že když člověk narazí na vola, bude se s nimi muset soudit, to není ten správný „agument“.

                              Zažil jsem třeba to, že pojišťovák u auta po nehodě, kde předek byl na maděru, ale zadní polovina auta byla zdánlivě bez škrábnutí, tvrdil, že pojistné plnění se nemůže odvozovat od ceny celého vozidla, protože tomu zadku přeci nic není a ten by klidně šel použít, jako nový…

                              Takže víceméně kdo chce psa bít, ten si zpravidla hůl najde… ať tam držák je, nebo ne :). Pro mě je podstatné, že ta pojištovna by to opravdu neměla tak jednoduché, kdyby mu chtěla něco „přišít“. Otázkou samozřejmě je, jestli nemá v pojistce nějaké speciální ustanovení co se týče schválených doplňků na autě. Ale to jsou taky někdy pojistné chytáky. Kouzla pojistek jsou obecně vy „vyjímkách“. Pojistka na potrkání jakem pak zpravidla platí všude ve světě, s vyjímkou oblastí kde ti jakové skutečně žijí.

                              0 0
                              • tromboonen  

                                A máš pojistku na potrkání Jaklem?

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ten jekl na těch mejch příčnikách bude dost krátkej a vůbec nevyčnívá.

                                  Jednak proto, že se mi nelíbí příčníky co vypadaj jako když má býk rohy a taky je nechci nechat moc vyčuhovat z auta aby kdyby fakt přišlo na nejhorší a třeba mi na auto nalítnul nějakej chodec aby se o ně nejebnul.

                                  Když tak koukám po ostatních autech jak jim příčníky přečuhujou přes střechu, tak ty moje budou teda dost krátký.

                                  0 0
                                  • zdenal8  

                                    Přečuhujou, protože mají koupený univerzální příčník a neobtěžujou se upravit si tu šířku podle auta.

                                    0 0
                                  • tromboonen  

                                    No typyčo (omlouvám se za přátelské oslovení ze Severní Moravy, soudruhu z Jihočech, znamená to vpodstatě kámo, fakt jako)… že si někdo splete jekl s Jaklem jsem fakt nepředvídal, ale ono když člověk žije v sociální a pivní bublině Budvaru tak není divu, že mu unikne hradní šašek prezidoše před tím, co vám soudruhům leze do ****** otevřeně – ten jeho to dělal tak trochu stydlivě, no… Ladislav Jakl jsem myslel, občas by neškodilo číst něco jinýho než sto let starej manifest a haló noviny :)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      opatrně…v týhle souvislosti prohlášení, že „tomu zadku přeci nic není a ten by klidně šel použít“ dostává úplně jiný rozměr…

                                      0 0
                                      • tromboonen  

                                        Počkej jako, já normálně nekádruju, ať si každej šuká co mu vyhovuje, Klauzík má svý teplý momenty, ale že by Jakl, bojovník za maskulinitu a chcaní ve stoje a mimo mísu byl jenom na určitý zadky? (jenže to číslovka stejně nepochopí, tvrdý/měkký je mu jedno, je evidentně absolvent gender studies:) A dopr, gramatická debata se zvrhla, tvrdý/měkký už nejsou jenom i/y… navrhuju uspořádat sbírku, poslat číslovku do Emeriky aby se ucházel/a o místo v armrdě a oni už odhalej, jakou koncovku má, teď prej to tam bez koncovky nejde, ani s koncovkou a kozama, nebo bez koz a bez koncovky, no svět se v prdel obrací, i když tomu zadku často fakt nic není :)

                                        0 0
                                        • Martin  

                                          http://img09.deviantart.net/…-d4h0y15.jpg

                                          Je fakt, že číslo by měl místo psaní elaborátů raději otevřít učebnice češtiny pro základku. Ty jeho náhodně generované čárky ve větách na nepochopené kondicionály jsou zlo.

                                          0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Někdo říká jakl.

                                      0 0
                                •  

                                  Snažil jsem se vyřídit si pojistku na srážku s volem. Ale bohužel, pojišťovny asi správně vyhodnotily, že volů je všude dost a že by to pro ně bylo přílišné pojistné riziko.

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    Pojistka na srážku s volem existuje, je docela levná a dává smysl, narozdíl od jinejch… říká se tomu pojistka na blbost, platíš cca 1–3k na rok a máš cca 10k spoluúčast, hodí se to když nabouráš letadlo který pilotuješ nějakou blbou náhodou nebo tak, kupodivu to funguje o řád až tři slušněji než jakákoli pojistka na auto, buď jsou piloti čestnější (a asi jsou, většinou to přiznaj a inspekce pak potvrdí, což může být důvod pro tu dobrou cenu), nebo o tom pojišťováci moc nevěděj, nebo kombinace obou, ale asi spíš ta inspekce, která to docela řeší a zkoumá víc než pojišťovna… je to teda pojistka na vlastní blbost, ale vpodstatě řeší i blbost jiných, ideálně aby ji měl každej, ale Tvoje ego by to asi nesneslo, že?

                                    0 0
                                    •  

                                      Jako obvykle se pletete. „Pojistka na blbost“ je pojistka na vlastní blbost, ne na cizí.

                                      0 0
                                      • tromboonen  

                                        To vim, Ty bys jich potřeboval nejmíň dvacet…

                                        0 0
                                        • mr.ricardo  

                                          Kdepak, ten je nepojistitelnej, jak barak v Troubkach …

                                          0 0
                                          • tromboonen  

                                            Ja myslim, že by mu pojišťováci tu pojistku rádi prodali, klidně těch deset, ale až by něco proved, tak by vytáhli takové to malé písmo a měl by po ptákách… a on by žmoulal čepici a říkal „ale selským rozumem přece…“ :)

                                            0 0
                                • Martin  

                                  potrtkání?

                                  0 0
                      • Petr L2  

                        Jak myslíš, ale pak se nediv. Zrovna tady platí vice jak jinde, že to sice zní logicky, ale skutečnost je zcela jiná.

                        0 0
          • DaD  

            To vypadá opravdu pěkně. Mám rád takovou precizní práci. Držím palce ať to funguje jak má.

            0 0
      • jIrI___  

        Doufám, že ty příčníky budeš na autě vozit co nejméně, resp. při jízdě s nimi potkáš na cestě co nejméně lidí.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ale co.

          Myslete a říkejte si o tom co chcete.

          To, že jste matlalové a ani pořádně nevyříznete závit a tohle je nad vaše mozkový pochody, za to já nemůžu.

          .

          Tolik věcí co sem už vyrobil-nikdy mě nic nezradilo, nic se neohlo, nepřetrhlo.

          Třeba můj vedoucí v práci mi řek, že pokud chce nechat něco vyrobit od zámečničiny kvalitně, pečlivě a odolně, tak jde za mnou a né za kolegou.

          .

          Výsledkem svého snažení jsem si stoprocentně jist.

          0 0
          • kandik psi zub  

            „To, že jste matlalové a ani pořádně nevyříznete závit a tohle je nad vaše mozkový pochody, za to já nemůžu.“

            jo pockat, takze ty jsi zamecnik? aha. To na tech 6tis a 100hodin vrha ponekud jiny svetlo :)

            0 0
            • Bubaaak  

              :D To bylo krutý

              0 0
            • Smazaný účet  

              Z dílenskýho hlediska a zručnosti problém nebyl.

              Ale nejdřív to vymyslet aby to spolu všechno hrálo, to bylo nejvíc času.

              A protože nemam žádný konstrukční počítačový programy, tak sem to vymejšlel pěkně po staru-papír, tužka, pravítko, kružítko a guma. Občas nechat vypálit na laseru testovací kusy aby to bylo vidět v reálu a věděl se na co si dát pozor a co poladit.

              To sou ty hodiny strávený přes zimu ve sklepě když sem topil v kotli a nabíjel akumulačni nádrže.

              Nebo když moje pani koukala v televizi na nějakej slaďák.

              0 0
        • zdenal8  

          Nebál bych se toho. Pokud neodflakne to spojení s příčníkem, tak to že střechy neuletí. Toho bych se nebál. Od pohledu to zvládne větší zatížení než kolik na tu fabii může naložit. Jenom bych si kontroloval stav hagusu, jestli se to do nich nevymačká.

          Že strávil mraky času a utratil spoustu peněz s něčím, co už je jednou vymyšlený, no jeho věc.

          Jinak potkal jsem jiný borce. Místo příčníků fošínka chycená k hagusu plastovými stahovacími pásky a taky ten koberec dovezl.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Otlaky to nedělá žádný právě díky tomu, že to bez jakýkoliv mezery opisuje celej obvod hagusu a tlak při sevření se krásně rovnoměrně rozloží.

            0 0
            • zdenal8  

              No zatím. Myslel sem spíš, až to budeš provozovat při zatížení.

              0 0
            • tromboonen  

              Zapominas, ze je temer nemozne pricniky nasadit idealne kolmo k hagusum, i ve dvou lidech, proste to z te strany auta kde jsi zkresluje… ty mas takove pekne nerezove nuzky, cca 8 cm? siroke se dvema celistema na kazde strane, hagus je hlinikovej teknostenej profil, zvlaste v miste spoju se rad posere, otazka pro konstruktera amatera, co to asi udela, kdyz ten svuj idealne vytiznutej profil utahnes a pak zatizis tochu sejdrem, staci 5 cm posun od kolmice k hagusum, coz je uplne bezne? Napred budes mit ty hagusy pomackany jak plechovku od toho blivnyho Budvaru a po case Ti uletej i s tvejma nerezovejma nuzkama a doufejme, ze nikoho netefej, ale to je dost mala pravdepodobnost, rekl bych.

              On je duvod, proc tam ma vetsina kvalitnich a konstrukcne vymakanych pricniku polootevreny profil, ploche kusy co dosednou na vetsi plochu hagusu a jeste vetsinou nejaky mekci material aby pobral pripadne nepresnosti, mame v rodine dost kvalitnich, od Thule az po original od Volva, ktere jsou velmi povedene, misto mokrych snu o nerezovejch rukach pro robota sis mel radsi prostudovat nejake opravdu kvalitni reseni. BTW ani reznuti ani mechanicke poskozeni nehrozi, a to se na tom vozily obcas pekny prasarny…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Vim, že hagusy nejsou rovnoběžný.

                V předu maj 1000mm a vzadu 933mm.

                I s tim počítám už od začátku.

                Myslíš že sem blbej a tuhle důležitou věc sem do svojeho plánu nezapočítal?

                To vim už od začátku.....

                Za co mě máš?!

                Byl sem se koupat, tak píšu až teď.

                0 0
                • tromboonen  

                  Já nemluvim o tom, jestli jsou rovnoběžný hagusy, ale že na ne ty příčníky nikdy necvakneš kolmo, z boku to prostě nedáš, nebo to budeš dělat s úhelníkem?

                  A ty lokální tlaky ostrých a tenkých hran platí i kdybys to měl pokaždý perfektně kolmo.

                  Prostě vynalézáš vynalezené, akorát tak trochu hůř… no proč ne, někdo musel prošlapat tu slepou uličku, ale neposerem se z toho… za co Tě mám se radši neptej :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    To by bylo hodně špatný kdyby sem přišel až ted na to co mi tu říkáte.

                    Škoda že nejste u mě. Bych vám to popsal do detailu, že mam započítanej každej detail.

                    Pár fotek který vám to osvětlí.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jak říkám hoši.

                      Možná, že sem blbej na slovní souboje s váma.

                      Ale na konstrukci a zámečničinu sem borec dostatečnej.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jedno foto jak se rozevírá ta objímka hagusu.

                        0 0
                      • tromboonen  

                        Nezbývá než doufat, že jsi na tom podobně i s právnickým vzděláním a pojišťovnictvím… (estetika je dost indivindy, ale ty jekly jsou ekly:)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Do jeklů ještě přídou plastový záslepky-aby tam nebyly ostrý hrany.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            No já mluvím spíš o tý poloze nahoře nad zámky a profilu… s tím Tvým průvanem pod kapotou to moc nepojede a bude to hvízdat jak stádo narženejch dělníků při průchodu hezký slečny…

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Tak tušim že to bude dělat kravál.

                              Ale nejezdim víc než 80 přes den a většinou 50 v noci i mimo obec.

                              0 0
                              • Mig_all  

                                Na dalnici nevlezes jo?

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Na dálnici s HTPéčkem? Vždyť by mě tam ostatní uštvali.

                                  Nejsem blázen.

                                  Mam radši pohodový ježdění přírodou po okreskách.

                                  0 0
                              • Smazaný účet  

                                Takový piloty miluju. Pak se za nima udělá štrůdl kamionů a nervních řidičů, pokud možno s minimálními rozestupy, a už je nikdo nepředjede… A když to pak někdo nevydrží, akorát vyrábí nebezpečné situace.

                                K příčníkům se raději vyjadřovat moc nebudu, opravdové nosiče a příčníky procházejí crashtesty a dokud nezaručíš, že ti to neuletí s nákladem až do někoho v té 50tce nabouráš, tak se nemá cenu bavit.

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Nesmysl. Taky jezdím tak pomalu a je to ± rychlost kamionů,tzn. žádný štrůdl kamionů se za mnou opravdu nedělá. Na dálnici kamiony jezdí o něco rychleji a to řeším tak, že když jedu ve špičku, tak lehce zrychlím na rychlost kamionů (ať kamiony při předjíždění nebrzdí spěchající moneyžery) a když jedu mimo špičku, tak se holt tím kamionem nechám předjet (péro se mi kvůli tomu zatím nezmenšilo).

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Od tý doby co má empétrojka motor TSI tak mu pomalá jízda smrdí.

                                    Asi si nepamatuje na romantiku s HTP. :)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      :0) HTP bylo fajn, doteď nemůžu zapomenout na to, jak mě v jednou zatáčkách brzdila X5tka.

                                      Jinak mi těch 110k z 1.2 TSI přestává stačit, chtělo by to aspoň 180k 1.8 TSI, nebo lépe 300k 2.0 TSI. Uvidíme, co bude za 2–3 roky. :0)

                                      0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Zrovna v pátek jsem jel utahaný s kolem v kufru 90 na tempomat a kamion (asi prázdný) na mě byl nalepený tak, že jsem se fakt bál zabrzdit.

                                    0 0
                            • jIrI___  

                              Ta výška není zas tak hrozná. Mrkni jak jsou řešené třeba origo příčníky na Alteu XL (nepískají) :)

                              http://img.auto.cz/…cdf5aaae.jpg

                              0 0
                      • kandik psi zub  

                        ne.

                        0 0
                      • matbiker  

                        Tak dulezite je se pochvalit, ze. Kdyz to nikdo jiny neudela.......

                        0 0
                    • nitraq  

                      Jsem myslel, že za ty prachy to už bude mít i T drážku.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak on pavka to ma proste trochu jinak. Ted se mi vybavuje, jak si rucne piloval mechanismy RWS upinaku, kdyz to jde koupit, pripadne pokud by nechtel platit DT, tak vyuzit jako polotovar uz hotovy vyrobek za nemnoho penez. Ale to pavku nebere, radsi bude par dni pilovat.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ano. Piluji svou zručnost a posouvám limity toho co jsem schopnej vymyslet a uskutečnit.

                          .

                          Každá složitější věc je pro mě výzvou jestli to dám.

                          Tak jako jezdec na sjezdovým kole-chci doskočit dál, výš........

                          .

                          A v neposlední řadě mě to baví, uspokojuje mě to a vybouřím se u toho.

                          Tak jako hokejista na ledě......

                          Není krásnější pocit vynést v půl druhý ráno z dílny celej ušmudlanej a zpocenej, ale s výrobkem v ruce.

                          Už sem si zvyknul na nepochopení druhých který by na to neměli trpělivost a radši si to koupí.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            kdy začneš stavět orloj?

                            0 0
                          • mr.ricardo  

                            Taky si hodne veci vyrabim, ale jsem schopnej rozlisit, kdy se to jeste vyplati a kdy uz je to nesmysl. Myslim, ze tak to tady ma nastaveny dost lidi a vlastne o tom je cela ta diskuze.

                            0 0
                        • tromboonen  

                          Můj otec to má taky (shodou okolností si do všech aut (Feliška, pak Hyunday) osadil v rovině do střechy nerezové kolíky se závitem a k nim vyrobil custom zahrádku, ke každýmu autu jinou…) ale je mu 80+ a ty zahrádky udělal co nejnižší a s aero profily… prej mu vadilo, jak jsou ty origo příčníky mohutné a vysoko, vlastně už na favu to měl taky, takže 3× a dost…

                          0 0
                • jIrI___  

                  Myslím že tromboonen narážel především na situaci naznačenou na obrázku. Ale to si nemyslím, že by byl problém, protože to je řešitelné třeba nějakými značkami na příčnících.

                  A není důvod hned startovat ;)

                  0 0
                  • zdenal8  

                    Tak záleží jak vymaká to uchycení příčníků k držákům. Jako řešitelný to je. Každopádně výrobní náklady úplně mimo. Proto to takhle nikdo nedělá. Běžně použitý řešení je v jednej patce, která pasuje na více variant hagusů. Upraví se akorát rozteč podle šířky auta.

                    To jeho řešení je vyloženě na jeden model a konstrukčně celkem složité. Neznamená že by to nemohlo být funkční.

                    Každopádně jeho počínání nechápu. Zbytečně promrhat tolik času a peněz a stále není u konce. Než to dodělá, tak fabka bude mít doslouženo, pořídí nový vůz a může začít zase od začátku.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Všechno sem bral v potaz.

                    Nemějte strach.

                    0 0
    • Smazaný účet  

      Takové to bylo zajímavé vlákno, dokud bylo o kolech :/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.