Schwalbe NN - nasazení plášťů na ráfku

37 nepřečtených
  • ktm.bike

    Zdarec, určitě tu bude víc lidí co jezdí pláště SCHWALBE Nobby Nic všech možných rozměrů. Chci se zeptat o radu lidí co ho i skutečně jezdí, jak jej máte nasazen na ráfku(?). Já jej mám jako přední plášť a jsem na rozpacích, jak má být nasazen „v praxi“. Podle mě doporučený směr nasazení výrobcem je opačně, než by se zdálo mě podle skutečného tvarování vzorku. Co vy na to??

    0 0
    • mdk  

      Tak to bi aj mna zaujimalo…Za tizden bi som ich mal us mat nahodene na biku ked vsetko pojde jak ma

      0 0
    • Smazaný účet  

      přesně takdle sem se taky zarazil, ale fakt nevim.

      0 0
    • MlokCZ  

      Ono je to hlavně skoro jedno, zkoušel jsem ho tak i tak a rozdíl není velký. Teď ho vozím na předním kole dle šipek na plášti pro přední kolo. tzn. střední výstupky mají menší odpor ve směru jízdy a větší při brždění. Tzn. rychleji to jede a lépe brzdí. Božní vzorek je pak po směru jízdy směrem od středu kola do strany, tzn. lépe přední kolo vytáhne např. z díry. Na zadní kolo bych ho opět dával podle šipek výrobce, tedy ve směru otáčení střední vzorek pro lepší záběr (ale zase pomalejší jízdu). Ovšem jak už jsem uvedl, pokud se dá opačně, tak rozdíl není nijak velký.

      0 0
      • Thidney  

        podepisuji, s tím že ho mám momentálně pouze na předním kole, na zadním je deathgrip.

        0 0
        • ktm.bike  

          Takže pro přední kolo spíš obrázek č. 1 v úvodní fotografii. ;-)

          0 0
        • ktm.bike  

          To Thidney: Píšeš, že „podepsisuješ“, tj. jsem pochopil (možná blbě), že ho máš na předku podle doporučení výrobce. A teď kouám, žes dal fotky celýho biku sem B-F, kde ho máš opačně než doporučuje výrobce. TJ.???

          0 0
          • Thidney  

            páč jsem po zimě přezouval ve spěchu :) a jsem línej přehazovat, až přední uštknu, což při tlacích co vozím bude co nevidět, tak ho otočím .-)

            0 0
    • Flinker  

      Urcite podle doporuceni vyrobce, mam na NN cca 4000km, 5 zavodov, a je znacny rozdiel v brzdeni a istote vedenia stopy. A ked prepalis zatacku a potrebujes aj brzdit a tocit tak potom je vhodne ho mat otoceny tak ako vyrobca doporucil. Ked som ho skusal opacne (lebo vyskusat treba vsetko) tak mi prisiel ovela nervoznejsi pri prejazdoch cez rigoly a pri zatacani a brzdeni zaroven. Pri priamom brzdeni som mal pocit ze je to o chlp lepsie, ale vedenie stopy bolo urcite horsie.

      0 0
    • Tleskač  

      Už se to tu řešilo, ale stačí se podívat na www stránky CUBE… Tam je to jasné. Připojuji fotku jak to mám nasazené já ( podle výrobce ).

      0 0
    • Gorgov  

      mam ho nasazenej podle doporuceni vyrobce a sem s nim max spokojenej, takze to prohazovat nebudu. Taky me to ale zarazilo.

      0 0
    • ptak1000  

      MlokCZ to řekl za mně. NN mam na předku jen necelej 500km.Zdá se mi,že při přejezdech po silnici má velkej valivej odpor,ale v terénu funguje dobře.

      0 0
      • Gorgov  

        podle me na silnici valivej odpor dost slusne(malej) na to jak vypadá a jak skvěle vede v terenu.

        0 0
      • Hurka  

        taky to není plášť na silnici. Já při své vyšší hmotnosti jezdím 2×NN na jaře a na podzim, vepředu celoročně, zadní dobře zabírá v bahně a měkkém terénu. V létě dávám dozadu SmartSam, páč NN bych za chvilku na tvrdém terénu sjel a má opravdu vyšší valivý odpor – SmartSam je neuvěřitelný držák a má mnohem nižší valivý odpor (srovnatelný s RR a přitom je trvanlivější) a hlavně – dělá se v supr odolné variantě Alpen Cross – odolný vůči bočnímu průrazu na ostrých šutrech. Jinak oba NN (vpředu i vzadu) vozím dle doporučení výrobce – je to logické – vepředu dobře brzdí, vzadu dobře zabírá…

        0 0
        • ptak1000  

          chci ho fláknout i na zadek,protože to RR je supr na tvrdým a středním povrchu. Na měkým podkluzuje. máš to taky tak,nebo sem unikát co se mu furt neco nezdá:o)

          0 0
          • Hurka  

            jj – jak jsem psal – v létě na tvrdý a suchý povrch SmartSam – na měkký a bahnitý (standardně jaro a podzim, letos i celá zima :-) vpředu i vzadu NN…

            0 0
            • silnicar  

              jsi spokojený s SmartSamem vzadu? ..porovnání s RR 2.1 a Pythonem v drátu by nešlo ? Předek mám jasný NN:)

              0 0
              • Hurka  

                kdysi jsem měl Pythona, RR jsem nejezdil, ale je podle mne srovnatelný akorát méně odolnější. Python se rychle vzadu sjížděl a občas na štěrku ustřeloval. SmartSam je fakt držák.

                0 0
                • silnicar  

                  No právě, RR vzadu jede ale v lese a na kamení to není ono:) Python ve štěrku taky nic moc, je pravda že jede ale nesmím s mím moc na vodu a bláto:(

                  0 0
    • ptak1000  

      ANO. V tomto pohledu pohledu jednoznačně +

      0 0
      • ktm.bike  

        Thread jsem založil než jsemyjel ven. Včera jsem byl venku s plátěm nasazeným podle výrobce a včera večer jsem ho dal před dneškem „opačně“. Bohužel či bohudík musím potvrdit slova Flikera, že při opačným nasazení, než je doporučený podle výrobce, má tendenci ustřelit a není tak „přilepenej“ v technickejch pasážích. Naopak na silnici při jízdě po rovince (při nasazení opačným než je od výrobce určeno) míň hučí a má menší valivej odpor, ale to můžu říct jen po tom, že ho testuju 2 dny po sobě, jinak bych si toho např. s týdenní pauzou asi ani nevšiml. Dneska, les, kopce, louky, rozbitý panelky, hlinitá cesta, lesní cesta. Vyzkoušeno tedy skoro všecko. Tak asi tak. Já Schwalbáky zkouším letos 1. sezonu, tak proto tolik humbuku.

        0 0
        • Flinker  

          Som rad ze potvrdzujes moj dojem, a taktiez aj metodiku skusania – je nutne si to skusit hned po sebe, najlepsie prejst si nejaky znamu trasu, poriadne rozbitu a potom otocit koleso (tu su v-ckari vo vyhode) a vsimat si spravanie biku. Samozrejmostou je dodrzat rovnaky tlak a menit len jeden parameter. Inak vpredu ma NN velmi dobru zivotnost, vzadu je to dost zle, tak skor ralfa alebo python.

          0 0
    • spešl  

      Taky přispěji svoji troškou do mlýna…Já vozím NN 1,8 nasazené dle doporučení výrobce, takže jsem hlasoval za b). Musím říct, že to jsou nejlepší pláště (můj subjektivní názor) co jsem zatím jezdil (můžu porovnávat jen s různými plášti zn. Michelin, Hutchinson a Schwalbe). Jezdím je vpředu i vzadu. Teď jsem zkusil na najíždění km nasadit RR 2,1 (taky na obě kola a taky dle doporučení výr.) a oproti NN teda dost děs…vůbec nejsou tak jistý a nepodržej tak jako NN… Tak čekám až dorazí nové pláště, budu teď objednávat zase NN a to 2× 1,8 a 2× 2,1. Myslím, že zatím na delší dobu nebudu s jinými plášti experimentovat, páč jak jsem řekl – zatím nejlepší co jsem jezdil…Čus.

      0 0
      • Gorgov  

        tak ty ralfy bych taky vzal, potřebuju na sezonu, kdybs udelal dobrou cenu ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.