• koňák

    zdravim, mam kotoucovky Hayes HFX-9 XC. Najeto cca 200km. Uz kdyz sem porpve dostal kolo, brzdy trochu drhly. Tak sem vysteloval trmeny, coz byl celkem nadlidskej ukol, ale stejne sem nebyl spokojenej. Chci se zeptat, o co vlastne s tim stelovanim jde. Nejde prece jen o to, aby ty brzdy nedrhly, zaroven by treba mely byt vzdalenosti zprava i zlevba od desticek ke kotouci, stejny, ne? Zaroven asi i rovnobeznost desticek s kotoucem, aby se desky nesjizdely krive. Taky se pocitil, ze kdyz brzdy sesteluju na kole bez zateze, a pak na nej sednu (mam neco malo pod 90kg), tak se asi trosku prohnou naby, kotouce se vyhnou na jednu stranu, a uz zas to drhne. Tak teda poradte, jak to stelovat (rady, typy, namety), a taky jestli nekdo nekdy skousel nejak poopravit mirnou hazivost kotouce. Zatim sem nezkousel do toho rezat kladivem :-)

    0 0
    • drhor  

      Mám úplně stejný problém. vyladění desek a kotouče v klidu O.K., ale při jízdě drhnou. Nyní se mi přestal pohybovat úplně jeden pístek a kotouč úplně dře. Nyní na opravě. Ale tento typ je nejnižší typ brzd Hayes a na foru skoro každý má problémy. Brzdu mám asi 2 měsíce !!! Předtím Formula B4 několik let a zcela bez problémů !!! tak nevím.....

      0 0
    • wroum  

      nastelovany brzdy = stejna mezera na obou stranach kotouce, desky rovnobezne s kotoucem

      to ze se kotouc „hne“ kdyz nasednu, toho sem si nevsim a to mam tyhle brzdy s 205 kotoucem a pritelka je ma s 160 kotoucem, a nic.

      krivej kotouc srovnas klestema nebo treba sroubovakem kterej pouzijes jako paku.

      0 0
    • vlk  

      " tak se asi trosku prohnou naby, kotouce se vyhnou na jednu stranu, a uz zas to drhne"-sis sám odpověděl-takže tohle spíše je to ve vidli a nábojích.Přidrho­vání pístků už jsem o tom slyšel, asi by stačilo jen pročistit.

      0 0
    • Tomcat  

      Pokud , máte tyhle problémy předejte to radši servisu. S HFX-9 problémy nejsou. Prostě někdo naštelovat kotoučovku neumí. Pokud má nakřivo úchyt, tak to bez přípravku nevyřeší. Jinak nekteré negativa který jsou přisuzovaný kotoučovkám jsou často nestíhající náboje a vydlice.

      0 0
      • pali  

        na hfx9 druha sezona bez problemov

        0 0
      • goofy  

        Krivy uchyt jde vyreshit… Jedna tenounka podlozka rozriznuta na pul a dana pod shrouby a je to… ;o)

        0 0
        • Tomcat  

          Já neříkám, že to nejde ale jak tady můžete číst pro někoho to je holt problém. Raději než aby dělal nějakej experiment tak a? to udělá někdo za něj.

          0 0
        • khooca  

          To není tak jednoduché. Je zapotřebí si to nechat ofrézovat a osadit setinovýma podložkama (drahé jak prase, cca 60,–/ks :()

          0 0
          • goofy  

            Bavime se eshte porad o Hayesech?

            0 0
            • Tomcat  

              Ano je to i Hayes. Někdo taky používá s adaptérem ISo na postmount

              0 0
              • Pá-dlista1  

                ?

                0 0
                • Tomcat  

                  ??

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    S adapterem odkud kam?

                    0 0
                    • wroum  

                      dyt to tam pise. s adapterem z ISO az na Postmount. nevim kde to je, ale podle fonetiky bych tipnul nekde v Americe.

                      0 0
                    • Tomcat  

                      Jo ták ;-) jasně že z postmoutu na iso = Brzdy na vidli

                      0 0
                      • goofy  

                        Lae tam to prave zas tak nevadi… Tak to mam ja, staci tam priblizne vyrovnat osu adapteru s osou kotouce (tak jak sem psal), a do boku se to muze posunovat…

                        0 0
                        • khooca  

                          Na postmountu jo, ale třeba na zadní kotoučovce to jinak než podložkama asi neuděláš.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Tam je to uplne stejny.

                            0 0
                            • khooca  

                              Na nonPostMount? To asi stejný není.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Ale je. U Hayese HFX-9 pouzijes adapter z ISO na ramu na PostMount na trmenu.

                                0 0
                                • Tomcat  

                                  jo to říkáte je hezký jenže toho materiálu tam není jen málo, ale i moc . Takže místo podlože k jemožný že bude člověk potřebovat taky pilník nebo adaptér s frézkou (pro puntičkáře).

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    No tak ofrezovani dosedacich ploch je preci naprosty zaklad. V tom uz mam (alespon ja) jasno.

                                    0 0
                                  • goofy  

                                    Tak to pardon… Na to sem zapomnel, sem to bral nejak jako samozrejmost. Tak to do vybavicky treba pridat i pilnik teda, no… :o)

                                    0 0
                        • bazi.marko  

                          Hayes HFX9 Carbon na prednim kole rotor 185mm a naprasto bez komplikaci, brzdi jako cert a to litam jako stone:)))

                          0 0
                          • xhibit  

                            Mam Hayses Comp, uz jsem je koupil vcelku jete,maji plastove paky a i pres to vsechno brzdi sqvele.Mel jsem je se 160tkama kotouci.Vse bylo naprosto ok po serizeni trmenu,ani neskrtly.Pak jsem dal dopredu po case 203 kotouc a od te doby se skrtani nemuzu zbavit, i kdyz trmen je serizen dokonale a naprazdno jsou naprosto v tichu.Neresim to protoze mam temer 100% jistotu ze problem je ve vidly.. Vetsi kotou pri jeji tuhosti = vetsi vychyleni.Nejvic se to projevi v terenu.Tak ze bych taky nevidel vsechny problemy jen na brzdy :-)

                            0 0
                            • hanz  

                              to jako že změnou kotouče se ti zhoršila vidle jo? 203jky od hayesu škrtaj všechny na všech vidlích protože je ten kotouč na hovno udělanej a vibruje…a co se týče hayesů tak jsou to asi neuškrtanější brzdy co znám. Už bych je nechtěl.

                              0 0
                              • xhibit  

                                No vidle se mi urcite vetsim kotoucem nezhorsila,je to jak jsem psal vetsi kotouc = vetsi vychylka okraje kotouce pri stejnem krouceni vidle,to je pochopitelne,ne? A jak tady nekdo pise ze je to blbost,ze za to muze akorat naboj,tak rozhodne neni.Kdyz drsneji zabrzdim je videt ze leva noha vidle se priblizi ramu vic nez noha prava.Co to pak musi udelat s kotoucem,ze?Kdyz se cela osa vidle hne do strany.. Jinak nevidim vubec problem v Hayesech (tu 203jku kotouc nemam navic od hayesu :-) ,ale od jine znacky).Bratranek ma shimano 525 se 160tkama a skrta taky,hlavne treba v zatackach..

                                0 0
          • pitelboy  

            to: khooca

            kdzy sem mel jeste magury, tak sem to resil nastrihanzl salbim alobalem… nepotrebujes zadny drahy podlozky

            0 0
            • khooca  

              pitelboy: Alobalem? :) Hustý..a co pevnost?

              0 0
              • la-da  

                No treba podlozek nastrihanych z plechovky od piva bych se nebal,ony ani ty vnejsi nohy vidlic nejsou z zadnych superslitin,jsou odlejvany a hlinikovy slitiny na odlitky jsou docela blata.

                0 0
    • orca  

      Za prvé bych to viděl zajet do servisu (pokud je to kolo nové – běžný seštelovací servis) . A jinak pokud jsi to koupil nové a je to takhle rozhozené asi bych sprdl servisáka v prodejně páč by to měl ti předat komplet seštelované tzv. jen vyjet s prodejny…

      0 0
      • koňák  

        Docela rad bych ho sprdl, ale kupoval sem to pres web, a jejich rpodejna je asi 100km daleko, lepsi se pustit do stelovani sam… jinak sem tam volal, a oni naznacili, ze se to asi povolilo pri preprave :-)

        0 0
      • koňák  

        asi moc nechapu, jak nedko muze svadet skrtani na vidlu, dyt ta prece tlaci dolu stejne, at je jakakoliv. a vzhledem k tomu, ze skrtaji i zadni brzdy, tezko by to byl proble zadni stavby. takze problem je asi v prohnuti nab. jinak nevim. kdo vi?

        0 0
    • Gatier  

      :-)))))) Takto dobre som sa uz davno nezasmial. Toto by sa malo dat zaramovat. Prave si vystihol super kotucovky, konkretne Hayes! :-)

      0 0
    • climber  

      Tak tohle řeším s kotoučovkama neustále. Už mě tak serou, že kdyby mi na rám šly véčka, tak už jsem kotouče hodil do popelnice. Vzhledem k tomu, že jsem technický ignorant, obrátil jsem se už vícekrát na odborníky. Výsledek je, že to furt škrtá.

      0 0
    • Komi  

      Abych nezakládal nový thread: Nevíte link na nějakej návod na seřizování hydraulik od Shimana? (konkrétně LX) dneska jsem letěl v lese přes řidítka :-D a pak mi začal drhnout kotouč o levou destičku na přední brzdě) Nemám bohužel s kotoučovkama předešlé zkušenosti, tak vůbec nevím .. dík

      0 0
      • UCHI  

        Asi máš nakrivo třmen brzdy po tom pádu, nebo se ti pokrivil kotouč.Na LX toho moc nenašteluješ, jenom délku chodu brzdové páky a usazení třmene.Mrkni do historie na „kotoučové brzdy“ je tam návodů dost.Taky jsem se těmadle brzdama dost natrápil, ale zvládl jsem to naštěstí tak nějak sám.:-)

        0 0
        • Komi  

          Ten pád byl malinkej, muselo tam jen něco poskočit .. a kotouč bude snad rovnej .. dře to po celé délce .. dík

          0 0
          • kafac  

            Se podivej jestli je kotouc uprostred mezery ve trmenu. Jestli ne, tak trmen povol, zmackni brzdu a trmen zase utahni… Pokud je kotouc uprostrd te mezery, tak tu desticku co skrta chytni prstem (nebo sroubovakem) a zmackni brzdu (optarne ne prst :-) )

            0 0
            • Komi  

              Kotouč je natlačenej na levou destičku (není mezi nima mezera). Já bych asi potřeboval návod pro úplný nooby, protože má zkušenost s kotoučovkama začíná a končí tím, že poznám kotoučovku od V-brzdy :-D … ale učenej z nebe nespadl .. snad na to přijdu. Dík ..

              0 0
      • dessloch  

        Aj mne sa to stalo, presne ze som letel cez rajdy a potom predna brzda zacala skrtat, kotuc v pohode. Ze by posunuty trmen? Ale mam brzdu priamo na IS bez adaptera…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.