• daniel296

    Zdar bikeři, potřebuji poradit. Sháním přední hydr.kotouč.brzdu. (sadu) Do teď jsem jezdil s véčkami = s nákupem kotoučovek nemám zkušenosti. Poradíte prosím, co je tak nejprodávanější, dobrý poměr kvalita x cena atd atd atd. Jsem „víkendový“ jezdec.

    Díky zdar Daniel

    • miki  

      když už jsi tu nový tak se podívej do Desatera a přečti si 4 odkaz.

      • apache6000  

        tohle nidy nepochopim

        • Foose  

          třeba tohle:

          • Když jste tu noví …tak jistě chcete poradit. Zkuste ale nejdříve použít vyhledávání.
          • Dávejte threadům inteligentní názvy „Pomoc, technický problém“, tak to je klasický název, který nikomu nic
          • borda  

            zkus si dát myš na záložku forum nahoře

            • Foose  

              to ale nemění nic na tom co je v příspěvku výše. Howg domluvil jsem. Nechci tento dred zaplavovat daším flame jako je to níže :)

          • capis  

            konečně slušný a rozumný člověk

    • maxtor  

      No, máš štěstí, že jsi nový uživatel:-)

      Pokud jsi víkendový jezdec a moc to „nehrotíš“ koupil bych nějaké levné hdyry – třema Shimano M525 popř. nové Sh. Alivio M485.

      Tady máš inspiraci:

      http://www.cycloshop.cz/…uct_info.php?…

      http://internetovy-obchod.msbox.cz/…53-dp-50675/

      • maxtor  

        A jinak, jak už napsal miki, když chceš něco vědět, zkus se nejdřív mrknout do historie, a kdybys nic nemohl nají, tak zkus vymyslet nějaký inteligentnější název než „kotoučovky“ to asi o tvém problému moc neřekne…

    • dieegoo  

      Vim, že tady není bazar, ale kdybys měl zájem, mám na prodej Avid Juicy 3. Víc info v bazaru.

    • daniel296  

      sorry, jsem nový!!! Příště budu více číst jak desatero tak starší příspěvky-slibuju ;o))

    • keo  

      Píšeš,že zháníš jen přední,to zadní máš? nebo to budeš nějak kombinovat.

      • daniel296  

        Kombinoval bych. V zadu mám klas. V a brždění v zadu nebylo nikdy problémové, ve předu si víc a víc uvědomuji, že sílu potřebnou k zastavení musím vynaložit větší a větší :o) tudíž mi tak nějak logicky vyplynulo, že by teoreticky mohla kotouč. stačit ve předu. Mohl by s kombinací být nějaký zásadní problém?

        • keo  

          Tvar páky,jiný chod, v sadě přední+zadní příznivější cena.Pak je ještě levná alternativa koupit pouze třmen mechanické kotoučovky BB5(BB7) a nechat původní páky.

        • thiel  

          vsetko to je otazka ceny. ja som nedavno tiez kupil bb7 dopredu, vzadu mam V-cko.

          bb7 som kupil za 1 800Sk. za tu cenu nekupis ziadnu hydrauliku. slusne zakladne hydry (magura julie napriklad) zacinaju na ca. 2 700Sk.

          musel som vrazit peniaze aj do noveho naboja a prepletenia predneho kolesa. za cenovy rozdiel 1 000 Sk (bb7 vs. julie) som mal novy naboj novatech (ca. 850 Sk). a to pre mna bolo rozhodujuce. je mozne ze hydry by mali lepsi chod a kadeco, ale spokojny som aj s bb7. oproti V-ckam je to urcite skok k lepsiemu. este spekulujem nad brzdovymi packami avid fr5, vraj by mali pomoct k lepsiemu priebehu. tak uvidime.

          • borda  

            cimz se ovsem podstatne priblizis cene te magury :-). Jinak bb7 jsem jezdil s packami xt a byla to dobra kombinace.

            • thiel  

              :-) par fr5 stoji 500Sk. priblizenie to sice je, ale fakt len symbolicke.. :-)

          • tom_777  

            souhlasím s tím, že mechanická kotoučovka do předu, by měla fungovat dobře.

            Pokud je mechanická kotoučovka dobře seřízená, tak brzdí stejně dobře jako hydraulika, jen je potřeba vynaložit víc síly prstama na brzdovou páku. Kupovat kvůli mechanický kotoučovce i novou páku mě přijde jako hovadina, zvášť pokud jsou páky komplet i s řazením.

            mluvím z vlastní zkušenosti, taky jsem si touhle fází vylepšení kola prošel. jinak mechniky shimano jsou za pár kaček – cca za 700,– a

            • maxtor  

              Konečně někdo, kdo má s mechanikami stejné zkušenosti – jako já!! Jak píšeš – pokud ji dobře seřídíš (hlavně správnou polohu pevného pístku), máš v pořádku bowdemy i vše ostatní, výkon mechanik se blíží hydrám. Já jen vidím slabinu v jejich rychlému vadnutí, pokud se přehřejí. Na normální ježdějí naprosto dostačující. Jen je potřeba čas od času seřídit podle toho, jak se sjíždějí destičky. Tahle práce u hyder odpadá. Na druhou stranu u mechanik nehrozí nestejný zdvih pístků a problémy s tím spojené jako u hyder.

              • tom_777  

                no já teď vyměnil kolo – koupil jsem jetý s hydraulikama HAYES NINE ( vpředu 180 kotouč) a fakt to výrazně líp nebrzdí

                • prodi  

                  no hayes není žádná skvělá brzda, to ty BB7 jsou opravdu lepší…:)

                  • kubad  

                    trochu tě opravím – Hayes dělá i jiné, kvalitní a super brzdy.

                    uvedený model HAYES NINE ale opravdu nic moc

                    • prodi  

                      já jsem myslel konkrétně ty devítky, nenapsal jsem to přesně. Jinak vím, Hayes dělá brzdy i pro lokomotivy a ty už docela brzděj…:)

                  • tomek  

                    já bych ještě dal na ty BB-7 jiné kotouče. Ty origoš se opravdu dost přehřívají a pak brzda vadne..

      • daniel296  

        ještě jednou fakt sorry, že tady zakládám nějakou novou diskuzi. Prostě unáhlenost, nevědomost… :o) pro příště

        Mám ještě jeden dotaz, možná trapný, ale opět to pramení z neznalosti problému kotouč. brzd. Jak zjistím správný průměr kotouče pro své kolo??? Musím vycházet z nějakých výrobních údajů vidlice, nebo se to dá nějak z vidlice přímo odměřit, zjistit…díkas!

        • dieegoo  

          Záleží, co chceš jezdit, kolik vážíš… a taky jakou máš vidli. Pokud nějakou starší RST s 25mm nohama, tak počítej s tím, že i s nejmenším kotoučem ji brzo odrovnáš.

          • daniel296  

            Vidla – http://www.srsuntour-cycling.com/…f8/index.php?… - nějak z údajů nemůžu nic konkrétního ke kotoučům vyčíst – konkrétně ten průměr :o((

             Vážím 65kg a jezdím jak jsem už psal – víkendově.  

            • kafac  

              Kotouč tam můžeš dát o jakým průměru chceš, je to dáno pouze tím, jaký zvolíš adaptér, a hlavně co ta vidle snese. U téhle bych asi zvolil 160mm. Pokud dáš větší kotouč, bude to líp brzdit, ale za chvílu bude po vidli.

            • keo  

              Volil bych kotouč 160 max 180 u mechanik by to mohla vidle vydržet,vidle má uchycení IS tak budeš stejně potřebovat  odpovidající adaptér.

              • kubad  

                nechápu naco 180mm kotouč na 65 kg

                to by 100kg bajkeři museli vozit 200mm kotouče???

                • keo  

                  Píšu,že bych dal 160,180 jsem uvedl jako možnost použití,né jako doporučení,třeba pro někoho kdo má slabé prsty nebo chce brzdit lehce jdním prstem.

            • Foose  

              připrav se ale ma to, že ta vidlice velice rychle odejde!

        • tom_777  

          normálně je základní průměr kotouče 160 mm a to si na kolo taky dej. nemá cenu na víkendový vyjížďky mít sjezdovej kotouč 203 mm

          • pitos  

            „nemá cenu na víkendový vyjížďky mít sjezdovej kotouč 203 mm“… :-O to jsou mi kecy 

            • Foose  

              jo, já třeb mám 200mm vpředu a 180 vzadu  :)) a nijak mi to nevadí :)))

            • maxtor  

              Tak tohle fakt nechápu… tady se někdo snaží poradit (a píše k věci) a druhý, když už teda ničím nepřispěje, tak píše takové kraviny…

              • pitos  

                tomu říkáš rada?…ja tomu říkám neznalost a i když se někdo snaží poradit tak neznamená že radí správně.Prostě jsem to napsat musel protože to co napsal tom77 je imho blbost .

                a že jsem danielovi296 přímo neporadil neznamená že má reakce není k věci.

                • maxtor  

                  Tak se nejprve podívej, na jakou vidlici to chce. Pak pochopíš, že to, co napsal tom77 je naprosto spávně. A navíc tazatel píše, že má 65 kilo. Pokud si myslíš, že na Santůrku s nohama tak 26mm a 65 kilo živé váhy by pasoval kotouč 203mm, tak to pak pardon…

                  • pitos  

                    „nemá cenu na víkendový vyjížďky mít sjezdovej kotouč 203 mm“…tak znova,já reagoval na toto,je to blbost která může ovlivnit další problému neznalé.věřím že to myslel dobře ale prostě to špatně napsal.

                    • maxtor  

                      A jak to měl teda napsat?? Já si třeba myslím to samé. Dokonce si myslím, že na víkendové vyjížďky nejsou potřeba ani kotoučové brzdy. A to si troufnu říct, že kolům celkem rozumím.

                      • pitos  

                        vypadá to že nerozumíš protože bys takovou blbost nenapsal…já jezdím také převážně o víkendu takže hydry vlastně nepotřebuji:))

                        Nevím proč tady zrovna ty píšeš takové nesmysly.

                        • maxtor  

                          To fakt nemá cenu…

                          • pitos  

                            jj…ať si to každý přebere sám

                            jinak sorry za flame,nemám to moc rád a doufám že to vezmeš jako zdravá výměna názorů.

                            • maxtor  

                              Já samozřejmě vím (teda aspoň doufám), že ti jde o to, že pod pojmem „víkendová vyjížďka“ si každý představí něco jiného. A tím bych skončil… U mě v pohodě:-)

                      • dieegoo  

                        Tohle taky nechápu. To, že někdo jezdí jen o víkendu znamená, že jezdí jak „máslo“ a nepotřebuje  nebo nemůže upotřebit kotouče? V podstatě nepotřebuje ani odpruženou vidli, nepotřebuje to ani to…?

                        Možná, že by spousta víkendových jezdců upotřebila mnohem lepší stroje než spousta bikerů, kteří na tom sedí den co den.

                        • maxtor  

                          Přečti si příspvěvek zakladatele threadu (daniela296) ze dne 02.05.2008, 23:02:38 hodin a klikni na odkaz který tam dal. Pak možná pochopíš, o čem jsem tady psal…

                          • daniel296  

                            chlapi zdar! pokusím se to nějak shrnout a vysvětlit. Každopádně ještě před tím děkuji všem  za rady a asi už potřetí se těm co roztahují vlákno nahoře omlouvám za mou neznalost, amatérismus na bike-foru.cz atd atd atd. Po nastudování Desatera je tam něco i o toleranci a chybování… takže ještě jednou sorry, chyb jsem si vědom. A teď to upřesnění. Je asi fakt rozdíl víkendový jezdec a víkendová vyjížďka apod. :o) V mém případě je to tedy tak, že jezdím každý den do práce a z práce ale to je jen cca 8+8km po cyklo asfaltce tudíž jsem do toho týden nepočítal :o) o víkendu (pátek večer, sobota a neděle) jsem schopný a běžně se tak děje – ujet 150 km = můj názor je stále stejný – jsem víkendový jezdec. Jsem přesvědčený, že na tuhle sezonu mi můj „žabák“ (takový ten zelený Rockmachine Tsunami) ještě stačit bude tzn. větší investice do nového kola až příští rok. Nebojte-zakládat forum s názvem něco jako – Chci nové kolo – poradíte? – nehodlám :o) Do té doby si chci své projíždky – víkendové vyjížďky nějak spestřit a ulehčit třeba tím, že ještě asi než kolo střelím (případně si ho nechám na to ježdění do práce a obchodu) pořídím momentálně kotoučovky. Pravdou je (co jsem si již nastudoval protože jsem se nikdy o kola moc nezajímal, raději fakt jezdím…) že asi nemá velkou cenu kupovat velký kotouč jak skrz mou váhu (ikdyž…) tak hlavně skrz mou vidli – viz odkaz někde nahoře. Takže ještě jednou díky za názory a rady!

          • thiel  

            ja mam tiez vpredu s bb7 203mm kotuc od avidu. mam ca. 90 kil a obcas vozim v sedacke dcerku ktora ma tak 15 kil. zatial. tak preto 203mm. jazdim po lesnych cestach cely rok aj v blate, ktoremu sa nijak zvlast nevyhybam. jazdim aby som si to uzil a nie aby som kazdemu predviedol aky mam cisty bajk.

            dalsia vec je ze ked som kupoval brzdu, tak som sa kupou najvecsieho disku vyhol buducim spekulaciam o tom, ci by mi vecsi kotuc brzdil lepsie alebo nie a ak ano tak o kolko. takto viem ze ked mi to brzdi malo, je to nastavenim brzdy a nie velkostou kotuca.

          • cabbage  

            Blbost – mam 203/185 a už sem i litoval, že 203 nedali dozadu…

            • thiel  

              blbost. silu dostatocnu na smyk zadneho kolesa dosiahnem kedykolvek aj V-ckom (pri brzdeni prednou aj zadnou sucasne). silnejsi brzdny ucinok potrebujem viac vpredu (vid pomer brzdnych kotucov u motoriek a aut… bla bla bla… uz to tu bolo x-krat.)

              • MlokCZ  

                Zadní kolo sice zablokuješ těměř čímkoliv, jenže na druhou stranu každá kotoučovka se dá uvařit a to i s větším kotoučem. Jen čím větší kotouč, tím se uvaří déle. Takže pokud někdo jezdí sjezdy, kde hrozí uvaření brzd, tak se hodí i 200ka dozadu.

                Já třeba osobně v mojem okolí co brzdím nemám problém ani se 180/160, ale už jsem dvakrát brzdy na bikové dovolené v horách brzdy uvařil. Ale asi by mě 200/180 stačilo, to jsem také chvíli jezdil (také v horách) a tam už problém nebyl nikdy. Ale to samozřejmě neznamená, že není kopec, kde by se to nedalo uvařit taky (a tím myslím samozřejmě, že když lze brzdit přerušovaně, tak je to samozřejmostí; to ale právě někdy nejde).

                • die.catana  

                  Jel sem z 2150mnm do 60mnm s kolem, která bylo naloženo na 50kg a já vážím 80kg. Byly to samý vracečky, takže sem vjednom kuse zbržďoval z 60km/h na 20km/h.  A brzdy v pohodě. Mám LX 180/180. Většinou sem brzdil zadní, nechtěl sem si zlikvidovat vidlu. By mě zajímalo, co musí člověk udělat, aby se mu podařily zavařit brzdy. To snad ani nejde. Mě úplně bolela ruka z toho mačkání brzdové páčky.

                  • kubad  

                    no vyděl sem na vlastní oči v servisu J5 s 160/160 které druhý den donesl majitel po tom co si ho koupil že mu to nebrzdí – zadní desky byly jak sklo, totálně uvařené.

                    A to tady u nás na Břeclavsku prostě není pořádný kopec – jsme s majitelem prodejny nechápaly

                    • kubad  

                      fuj samá hrubka – omluva píšu moc rychle

                    • MlokCZ  

                      Pokud někdo neumí brzdit a brzdí souvisle, tak není problém uvařit i na mírnějším sjezdu po asfaltu, když budu držet stálou menší rychlost. To je pak ale samozřejmě chyba jezdce, že brzdí tak blbě.

                      Já takhle brzdy testuju, jak snadno se daná brzda uvaří, tedy nikde ne do totálního uvaření, ale jen než začnou lehce vadnout.

                  • MlokCZ  

                    Tohle je právě typ sjezdu, kde to ani moc nehrozí, brzdíš pořád přerušovaně. Stačí jakýkoliv sjezd, kde musíš brzdit souvisle a jde pak jen o to, jak je dlouhý a prudký.

                    Si to zkus v takovém sjezdu místo neustálého dobrřďování z 60ti na 20cet držet delou dobu na 20ti bez pouštění brzd. Dříve nebo později uvaříš takhle jakoukoliv brzdi.

                    A teď jde jen o to na jaký sjezd narazíš, kde není jiná možnost, než takhle držet nižší rychlost. Nejčastější jsou superprudké sjezdy, kde puštění brzdy znamená strašně rychlé rozjetí se na větší rychlost a pak už bys to neubrzdi. Nebo je to prudký technický sjezd, který jedeš krokem a opět brzdu pustit nemůžeš.

                    A jakmile je typ sjezdu, kde brzdu pustit nemůžeš vůbec, tak je to hned. A příklad problémového sjezdu pro některé brzdy (s 200/180 to už většina brzd dá, se 180/160 skoro žádná nebo musí být daný člověk sebevrach a chvílema to pouštět, to bych se já ale hned zabil) je např. sjezdovka pod lanovkou ze Šeráku do Ramzové (ta horní sjezdovka).

                    • Tomínos  

                      No já teď jel z Lysý hory na Ivančinu nebo jakžesetotam jmenuje :-) A brzdy jsem neoddělal jen díky tomu, že tak hrozně chcalo, že jsem to měl s vodním chlazením, ale zase když jsem se potom až ve frýdku (v Místku!!!) podíval na brzdy, bylo vidět jak znatelně ubylo na deskách.

                  • vlk  

                    Brzdím přerušovaně, ale jsou místa sjezdy, kde dostávají mé lx s 160mm kotoučem vpředu zabrat. Jednou mi už i chytla barva na destičkách a normálně se z toho kouřilo-jak se opálila.Asi i dost záleží na destičkách.

    • vlk  

      K původnímu dotazu. Mrkni na koloshop, nebo pokud jsi z Brna-velo hanák-deore 535 brzdy vychází už dost dobře.Teď jsem si dokupoval zadní. 525 bych si osobně nepořídil-dle mne špatná dávkovatelnos­t.485 už kvůli té páce vůbec ne-jsou to alivia a ne deore jak někteří obchodníci tvrdí.Největší zkušenost mám s xt a lx-dle mne stejné.Snad nebude deore 535 jiná.Kamoš je má a tak si ji kupuji dozadu na doporučení. Kdybych nešetřil money, tak bych koupil nové xt-moc se mi u nich líbí brdové páky jak designem tak tvarem.Navíc cena není až tak špatná.Ale určitě si doplať ty 2–3 stovky na 535 oproti 485.

      • endroo  

        Ja proti 525 nemam vubec nic, vzdycky mi dobre slouzily a nebyl s nimi zadny problem. Po vymene desticek za kovove brzdi srovnatelne s XT, jen se rychleji zahreji a vadnou…

        • vlk  

          Já netvrdím, že 525 brzdí špatně.S brzdným výkonem bych byl u nich spokojen.Jen dle mého názoru nejsou tak dobře dávkovatelné, a zapomněl jsem na to, že se víc zahřívají než lx xt apod.Ale když tu někdo hodí odkaz na 525 za 2500,– tak se nestačím divit. 535 může mít za 1500 a kotouč koupí za pár korun.cena proti 485 není o tolik vyšší.-stojí to za to.

        • Pi†el  

          Me u nich neustale cestovaly pistky ze strany na stranu..

    • Tlusoch Jacky...  

      A nechceš si radši koupit bubnovou brzdu? :-) zní to jako hovadina ale nedávno sem potkal člověka který to měl… vypadá to sci-fi takovej velkej válec na zadnim kole :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse