Kolo do městského provozu nepatří

125 nepřečtených
  • Marmac

    To tedy samozřejmě není názor můj, ale dle posledního čísla Respektu se tak vyjádřila paní Světlana Kubíková, vedoucí útvaru rozvoje pražského magistrátu. Bohužel článek (jmenuje se Praha musí přidat) je na webu dostupný jen pro předplatitele (třeba se mezi vámi nějaký najde a hodí sem podrobnější informace), v kostce řečeno srovnávali Curych a Prahu mimo jiné v tom, jaké jsou rozdíly v řešení automobilové versus veřejné a cyklo/pěší dopravy v obou městech. Zajímavé je, že v tom Curychu to kolo v městském provozu tak nějak nevadí…

    0 0
    • jecnak  

      Musi se prece najit nejaky dovody proc to nejde.

      0 0
      • 7LK  

        Kdo chce – hledá způsoby, kdo nechce – hledá důvody (prý Einstein)

        0 0
        • 7LK  

          To mělo být vůči tomu magistrátu, kdyby chtěli tak hledají jak to kolům usnadnit a prosadit, ne že bych hledal způsob jak jezdit v městském provozu – pokud mohu tak se mu vyhnu, ale někdy to nejde. Zatím to však (s vyjímkou Hradce Králové) nikde pro kola moc dobře nevypadá.

          0 0
          • Myska  

            Co vím, tak v Pardubicích to maj pro kola taky slušně řešený, skoro všude maj cyklostezky. Břeclav taky, tam maj kola svůj pruh na silnici. Takže to jde, stačí chtít a nebejt línej něco udělat. Fakt je, že jsou to spíš vyjímky :(

            0 0
      • Žofka1  

        A co jako „nejde“? On někdo přestane (či začne) jezdit po Praze na kole na základě článku v novinách? Tomu moc nerozumím. Zatím po Praze na kole jezdit můžu, zatím to snad nikdo nezakázal.

        0 0
        • jecnak  

          se tak vyjádřila paní Světlana Kubíková, vedoucí útvaru rozvoje pražského magistrátu. Mam za to, ze se tu nebavime o zakazech, ale o stavbe cyklostezek (nikoli cyklotras).

          0 0
          • Žofka1  

            Tak to se myslím paní vedoucí odboru vyjadřuje nad své kompetence. Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích se s jízdním kolem v provozu počítá.

            (A na cyklostezkách se bojim, bezpečnější je to na silnicích. :')

            0 0
            • jecnak  

              To zcela jiste, pocitam, ze od toho maj tiskoveho mluvciho. Pokud to byl jen jeji soukromy nazor, tak to tam v clanku je doufam napsano.

              (A na cyklostezkách se bojim, bezpečnější je to na silnicích. :') Ja taky.

              0 0
        • Glum  

          Začátkem 90. let byl kdosi v dopravní komisi pražskýho magistrátu, jméno už nevím, a ten skutečně usiloval o úplný zákaz jízdy na kole na území vniřní Prahy. Když mu to právníci tu ideu rozmlouvali jako právně neobhajitelnou, zřetelně posmutněl.

          0 0
    • Žofka1  

      Jediná zákonná možnost, jak mě s kolem z městského provozu vyhnat, je budování zbytečných pruhů a stezek vyhrazených pro cyklisty. Což by se stejně týkalo jen nepatrné části komunikací. Nebo se chystá po celý Praze zákaz vjezdu cyklistů?

      0 0
      • spipi  

        proc myslis, ze jsou ty „pruhy“ zbytecny? nevim jak ty, ale radsi budu jezdit v pruhu vyhrazenym pro cyklisty, tak jako to je v kazdym zapadnim meste, nez v kolone aut..Praha nema zadnou dopravni koncepci a nasi pani(damy) radni jsou jak z Potemkinovy vesnice..porad nejak nechapu, ktera lobby je proti budovani cyklostezek..?!

        0 0
        • Žofka1  

          Nechtěl jsem říct, že pruhy jsou vždycky zbytečný. Jsou na místě tam, kde je čilý cyklistický provoz a kde je pro ně místo. Jen se obávám, že je někdo v Praze zbytečně „vybuduje“ v místě, kde stejně nejsou potřeba. Nebo povede stezku pro cyklisty tak, že tím právě provoz cyklistů omezí, pokud je tím vyřadí z dopravy ostatních vozidel.

          Kde je provoz cyklistů v Praze nejproblematič­tější, tam se sotva vejde vedle tramvaje ještě pruh pro ostatní vozidla (včetně cyklistů), ani místo na objíždění zprava už není. A někde holt jezděj i s těma tramvajema v jedinym pruhu. A co s tim? Zrušit chodce? Nebo se přestěhovat do Currychu?

          0 0
          • spipi  

            hmm zvlastni..u nas mame takovej malej problem – a to, ze i samotni cyklisti nejsou pro vybudovani cyklostezek..neni to trochu postaveny na hlavu? ja at jedu kamkoli na zapad, tak tam ty pruhy proste maj, jak je to mozny? proc to u nas neni taky? je snad Praha postavena jenom pro automobilovou dopravu? ja si to nemyslim..radsi bych videl po meste jezdit vic lidi na kolech nez aut a to neni zadna utopie. nevidim problem proste nekde zakazat vjezd autum a udelat tam cyklostezku. bohuzel vetsina z vas v tom problem vidi a nad tim krouti hlavou cela zapadni evropa. Praha je v tomhle ohledu cizincum k smichu a to je fakt, to si nevymejslim.. nejvic me dostava argument: „tak se odstehuj na zapad“..hmm, myslim, ze doba emigrace je uz za nama, nemyslite?

            0 0
            • Žofka1  

              Praha je postavena pro pěší dopravu, občas nějakej ten koňskej potah. Chápu, že se to může někomu zdát směšný. Chceš-li to tedy brát důsledně, tak sem opravdu auta ani kola nepatřej. Ani tramvaje. I když si to někteří cyklisté vykládají po svém, domnívajíce se, že jsou jacísi ozbrojení chodci.

              0 0
              • spipi  

                ty voe ale to je presne ta demagogie, ktera je tady vomylana porad dokola.. ja proste v tom problem nevidim a taky ze v tom zadnej problem neni, problem je jenom v nas, v nasi spolecnosti, jelikoz je to vsem ukradeny co se tady deje. na to aby se tu nemohly vybudovat cyklostezky jednoduse neexistuje zadnej logickej argument. btw. neznam vic zamoreny mesto automobilovou dopravou tak jako je Praha, ted mam na mysli mesta 15 zemi puvodni EU..a i treba Budapest je lip v tomhle ohledu resena..Praha je jeden velkej dopravni bullshit..rikejte si co chcete

                0 0
                • Žofka1  

                  Nojo, Karel IV holt nebyl dost prozíravej. To tu Budapeš? už navrhl líp. Ona Praha neni zamořená jen automobilovou dopravou, ona je vůbec zamořená dopravou. Těch chodců tady, děs. Každej by se furt jen někam dopravoval. Milion cestujících denně metrem, třeba. To taky neni moc ekologický. Je fakt, že kdyby byly cyklostezky, metrem by nikdo jezdit nemusel. Nesměl – to by bylo ještě lepší.

                  0 0
                  • BUBU  

                    Tím chceš asi jako říct,že Praha vznikla v době kdy ještě neexistovaly kola a auta,no zajímavý.V západní Evropě,ale existuje sposta měst,kde to šlo.Vem si Holandsko,třeba Amsterdam ,nebo Rotterdam nejsou zrovna nový města a stezky jsou tam všude.

                    0 0
                    • Žofka1  

                      Nebo v Pekingu, žejo.. To jsou právě ty konfrontační argumenty, který nejen nikam nevedou, ale spíš zakrývají skutečné pohnutky. Nevím, čím ti problematická dopravní situace v Praze brání v dopravě na kole do práce v Holešově. Chceš tedy vzít červenou barvu a namalovat v Praze 400km stezek, aby se tvá duše upokojila? I za tu cenu, že se pak na kole nedostanu už vůbec nikam? Nebo chceš zrušit automobily? Klidně je zruš, mě je to buřt, ale obávám se, že se ti to nepodaří. Kdyžtak je za zkoušku zruš nejdřív ve Zlíně.

                      0 0
                      • kolombo  

                        Tady ale nejde jen o Prahu. Jde o postoj úřednictva a regionálních samospráv, které přikládají nadměrnou důležitost individuální autodopravě a na to ostatní z vysoka ..... A navíc, postoj, že kdo přijel do práce na kole je nějakej divnej, tomu taky nepřidá. Proto se to, co je v tomto směru v Praze týká kohokoliv.

                        0 0
                        • BUBU  

                          S tím postojem máš naprostou pravdu,nehledě na to ,že každá firma má parkoviště ,ale dát si někam kolo to už je problém. A zase jakto ,že jinde ve světě (Evropě)to jde ?

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Nemel by to byt problem, protoze zamestnavatel je povinen ti dat prostor na zaparkovani prostredku obvykleho k dojizdeni do prace (osla, pstrosa a tak :) Otazka je jak moc je kolo obvykle k dojizdeni do prace :/

                            0 0
                          • Pá-dlista1  

                            U nas v kancelari dojizdi cca 20% zamestnancu kolmo (alespon v lete) tj. vic nez treba vlakem nebo autobusem, ale zase daleko min nez autem :(

                            0 0
                          • Glum  

                            No, u nás v práci to problém není, těch lidí-cyklistů pořád přibývá (ale jsme na kraji Prahy a většina cyklistů jezdí z okolních vesnic, přes Prahu nás jezdí pár), takže jsme po zaměstnavateli přímo vyžádali zastřešenou a zamykanou kolárnu. Kolárna se tu přestavovala před třemi lety, zdvojnásobili jsme kapacitu a stejně během léta je občas docela našlapaná.

                            0 0
                          • Žofka1  

                            U nás v práci s uložením kola problém není, zaparkovat autem je však takřka nemožné. Jak to, že všude jinde (ve světě, jak píšeš) to jde, ale tady je s autem problém? Asi je to tim postojem, no. Všude ve světě teda preferujou auta. A vvvo tom to je.. Vy mě teda pletete hlavu. :(

                            0 0
                      • BUBU  

                        Proč se tak hned rozčiluješ.Já tím nechtěl říct nic jinýho než to,že Karel IV ani ten co stavěl Peking nemůže za to , že u nás nemáme cyklostezky.Za to si můžeme sami ,o tom svědčí i tato diskuse. Situace v Praze mi nebrání tomu abych se dostal do práce z Holešova do Zlína ,ale když jedu autobusem ,nebo autem ze Zlína do Holešova a vidím na úzké hrbolaté a velmi frekventované silnici „cyklisty“ kteří nepoužijí souběžnou stezku tak mě z toho jímá hrůza.Pro ty kdo to tam znají je to úsek mezi Zlínem a odbočkou na Kostelec. Potom jsem z tvrzení ,že na cestě se někdo cítí líp ,než na stezce mírně překvapen. Asi vás ještě nikdo ne?ukl zrcátkem po rukách.

                        0 0
                        • Žofka1  

                          Ne?ukl, ke mě se motoristi chovaj celkem ohleduplně. Tady jsou existující stezky spíš pro rekreaci. Nebezpečí je tam od chodců, psů, dětí a hlavně od „cyklistů“. Tak je to. Nejsou pro dopravu, ale právě pro oddělení cyklistů od dopravy. Vždycky to záleží na konkrétní situaci. Je nesmysl chtít, aby doprava byla všude stejná, protože u sousedů to tak prý mají. Když se na křižovatku dvou úzkých ulic už žádný další rudý pruhy nevejdou, tak co. Jakej má pak smysl trvdit, že „všude jinde to jde“. Tím se nic neřeší.

                          A je co řešit. Jde právě o to, brát cyklisty jako součást dopravy. I oni sami se tak musí cítit, bohužel to přináší i povinnost respektovat na komunikaci předpisy. Nemá jít o konfrontaci mezi cyklisty a ostatními účastníky – motoristy a chodci. A takhle nebezpečně ten výrok šéfky odboru právě vyznívá. A někteří „cyklisté“ ji v tom bezděky podporují.

                          0 0
                          • kolombo  

                            V civilizovaných zemích nevede skrz křižovatky úzkých ulic hlavní průtah městem, u nás se toho taky dočkáme. V obytných zónách se ve světě jezdí 30, tam můžou být kolaři dohromady s auty. Pokud jsi na normální silnici, tak máš v křižovatkách a i jinde svůj pruh. Je mi jasné, že ve státě, kde u průtahů silnic 1. třídy nejsou leckde ještě chodníky, je diskuse o začlenění cyklistické dopravy trochu problém a koukám, že i mezi cyklisty :-(

                            0 0
            • Žofka1  

              Ono když si někdo postaví kariéru na boji proti motoristům, tak tím cyklistické dopravě neprospěje. Možná to ani není jeho cílem. Pokud se několik ulic vyhradí pouze privilegované části vozidel (a? již pouze motoristům nebo pouze cyklistům), tak to problém nevyřeší. Je-li ovšem vůbec nějaký problém. Zatím se jako problém dá využít to, že někteří cyklisté se nechovají jako svéprávní a plnoprávní účastníci dopravy. Bohužel.

              0 0
            • jezevec2  

              mluvis mi zcela z duse. klidne ti to podepisu

              0 0
              • jezevec2  

                to Spipi. Nevim proc to preskocilo sem.

                0 0
                • enjoy  

                  :-))))

                  0 0
                • spipi  

                  hele z toho si nic nedelej a nehledej v tom zadnou zaludnost=) mrkni na ten „krouzek“ – tzn. ze tvoje reakce je na muj prispevek;) kazdopadne dik za podporu, aspon nekdo to ma v hlave trochu srovnany hehe

                  0 0
          • Marmac  

            Ten váš první příspěvek o zbytečných pruzích jsem naprosto nechápala, ale teď už je mi to jasnější. Ale pořád nechápu tohle: „Nebo povede stezku pro cyklisty tak, že tím právě provoz cyklistů omezí, pokud je tím vyřadí z dopravy ostatních vozidel“ Asi bych potřebovala nějaký „číklad“. Dále: „Kde je provoz cyklistů v Praze nejproblematič­tější, tam se sotva vejde vedle tramvaje ještě pruh pro ostatní vozidla (včetně cyklistů), ani místo na objíždění zprava už není.“ Co třeba odklonit cyklotrasu do nějaké ulice paralelní s tou krizovou? Samozřejmě, že to nejde všude, ale nevěřím, že to nejde nikde… Asi pořád zbydou borci, kteří budou jezdit tím hustým provozem, ale odfiltruje se skupinka preferující klidnější komunikace (zahrnující mě). Anebo tam, kde to prostě nejde bez hustého provozu aut a kol dohromady, aspoň nasázet dopravní značky „cyklisté“ – ten červený trojúhelník s obrázkem kola, dle definice VÝSTRAŽNÁ dopravní značka :)- pár už jsem jich po Praze viděla, ale hodily by se na spoustu dalších míst. A samozřejmě, zase pořád zůstanou autodebílkové, kteří je budou ignorovat, ale slušnější řidiči si budou dávat pozor. No možná mně z mých naivních představ někdo vyvede…:)

            0 0
            • Glum  

              Zkusím dát příklad. Cyklostezka má samozřejmě mít parametry dané zákonnou normou, ale v praxi se na to kašle, lze kolaudovat s výjimkou. Příkladem je šílená pražská cyklostezka na chodníku podle řeky z Podbaby směrem na Sedlec. Na MTB je průjezdná, na galuskách sotva, běžně na ní parkují auta. Pokud by policie vynucovala zákon, pak každý cyklista jedoucí po silnici mimo stezku je v problémech. V zimě je na stezce nahrnutý sníh z ulice, to mě ale nezbavuje povinosti ji na kole užít (a nebo jet jinudy). Samostatné pruhy nemají smysl, pokud policie důsledně nevynutí, aby na nich neparkovaly auta, nestály kontejnery a podobně (klasikou v tomto směru byl Karlín (dnes je ten pruh tuším už zrušený) a krátký nesmyslný úsek ve Střešovicích.

              0 0
              • Marmac  

                Tak tuhle část Prahy neznám, ale to co píšete je teda síla. Máte pravdu, tohle asi nejde řešit jinak než přes policii anebo skutečně paradoxně dosáhnout toho zrušení (anebo lépe: změny statusu na stezku pro chodce a cyklisty – tam, pokud nejsem obětí dezinformace, tahle povinnost není)

                0 0
                • Žofka1  

                  Ona tam značka „stezka pro chodce a cyklisty“ je. Zrušit se nemůže, protože ten chodníček používají rodiny s dětmi jedoucí na výlet do Šárky (už desítky let, i bez tý značky). V zákoně http://www.zakonycr.cz/…12000Sb.html není stanovena povinnost cyklisty ji použít, ale ve vyhlášce http://web.mvcr.cz/…sb011-01.pdf je uvedena jako značka, která „přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky“ (paragraf 10, odstavec m). A kdoví, zda ti, kteří ji tam navrhli, tohle vůbec věděli. Další otázka je, jak se na to dívají motoristé, kteří takové „detaily“ jistě ignorují a nad výskytem cyklisty se pak pohorší (ale nade mnou se nikdo z nich nepohoršil). Jiná věc by byla, kdyby to bylo stezka pro chodce s cedulkou „cyklistům vjezd povolen“.. Prostě celý je to nějak pitomý, spíš zmatený a užitečný jen částečně (pro ty rekreační rodinné jízdy).

                  0 0
                  • blue  

                    no, je jen otazka, jak by pravnik vylozil paragraf 57 odstavec 1, jestli se to obecne vztahuje i nastezku pro chodce a cyklisty

                    0 0
                    • Char  

                      Právník by to vyložil tak že ano vztahuje :) Vzhledem k tomu, že sem ale nenalezl nikde v zákoně ze prouseni teto povinnosti je prestupek, tak vo co de? Ale dival sem se prece jenom hodne zbezne…

                      0 0
                    • Žofka1  

                      V §4 zákona je, že se musíš řídit dopravními značkami. A podle vyhlášky ti značka přikazuje stezku pro chodce a cyklisty použít. Nevim co to znamená. Proč to teda neni taky v zákoně, když u stezky (jenom) pro cyklisty to tam je. A návrh zákona dělalo stejný ministerstvo jako vyhlášku (asi jinej odbor, nebo co). Původně navržená formulace v zákoně byla, že stezku pro cyklisty musíš použít přednostně a vyhrazený pruh musíš použít (asi nějak nepřednostně). Tomu teda už vůbec nerozumim.

                      A nejde jen o to, jestli je to přestupek nebo co. Taky půjde o to, jak se na to budou dívat motoristi. Stačí pak jeden blbec, kterej začne troubit, že jako co tam ten cyklista dělá a že v novinách psali, že už tam maj cyklisti tu modrou kulatou značku.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V Plzni je cyklostezka kolem Boleváku (rybník) souběžně se silnicí, která je dost úzká a frekventovaná a byla pro cyklisty opravdu docela nebezpečná. Aby donutili cyklisty jezdit po té cyklostezce, tak je přidán přímo na té silnici zákaz vězdu cyklistů, takže s tou povinností jezdit po souběžné cyklostezce to nebude v praxi asi tak horký. To by tam ten zákaz nemuseli ani dávat.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          tedy vjezdu, fuj to je ale hnusná chyba

                          0 0
                        • orca  

                          Jo a bacha tam často stojí poldové a pokutují či jinak se handrkují s cyklisty co jedou po silnici a ne po stezce Jinak kámoše pokutovali v částkovce v Plzni a byl tam zákaz vjezdu no narazil na hňupa a za 200,–

                          0 0
                  • Marmac  

                    No mám v rodině právníka, který taky jezdí do práce na kole přes kus Prahy, tak se zeptám (nevím teda, jestli má po cestě stezky pro chodce a cyklisty a co na nich sám dělá:)). A že je to zmatený, s tím nelze než souhlasit, a takových míst po Praze je strašně moc – já mám zase po cestě do práce úsek Michelská plynárna – Kaufland, kde kromě sloupů uprostřed pruhu jsou ještě dvě zastávky tramvaje + autobusu. A vyhýbejte se babičkám s taškama na kolečkách, které právě vystoupily z tramvaje a jedou si pro levný rajčata… A pak pruh končí a vy se přes vjezd na parkoviště Kauflandu a pruh pro odbočení doprava na Chodovskou ulici dostaňte do pruhu pro jízdu rovně do Záběhlic…

                    0 0
                  • kolombo  

                    To je zajímavé dilema, v zákoně se hovoří o povinnosti použít stezku pro cyklisty, ne o stezce pro cyklisty a chodce. To je opravdu na fundovaný právní výklad, čeho jsem povinen v tomto případě :-)

                    0 0
                    • Žofka1  

                      V Kralupech to vyřešili pečlivě: Stezku pro chodce a cyklisty rozdělili pruhem a dali tam kulatý značky dvě vedle sebe. Jednu pro cyklisty a druhou pro chodce. Aby bylo jasno. A na most vedle ještě pro jistotu značku zákaz pro cyklisty.. Ale maj to tam udělaný jinak dobře, chodci a cyklisti maj vlastní most. A kolo se používá hodně, tak smysl to má. (Napoprvé tam cizí cyklista trochu bloudí, taky to maj pro sebe a ne pro turisty.)

                      0 0
                    • Glum  

                      Zatím se zdá, že to je jen teoretický problém, nevím v Praze o místě, kde by policie vynucovala, aby cyklisti užívali stezku místo silnice. Možná v jiných městech je tomu jinak? Jednou to ale tak může být, nebo se jen navěsí zákazové značky na silnici (a? si jedou tou stezkou!). Nemám nic proti stezkám, pokud ale nejsou perfektní (maximou v tomto směru pro mě je ultraskvostná stezka podél řeky Adige) nebo alespoň odpovídající normě, měly by být jen jako možnost volby. Zcela chápu, že i přiblblá stezka je lepší než nic třeba pro rodiče s dětmi či zcela rekreační cyklisty.

                      0 0
                      • orca  

                        No v Plzni výše zmiňovanou cestu kolem boleváku se snaží vnutit , žel je to cyklostezka čistě na přemístění , je tam zámková dlažba takže nic moc , paradoxně silně nepohodlné pro rekreační jezdce …ale na druhou stranu po městě se v prvé řadě přepravujeme a nezávodíme a netrénujeme , takže chvála za každou takovou oddělenou stezku . Mám děti a pro takové přepravování je to SUPER nemusim tak moc koukat aby jelo těsně u kraje…

                        0 0
                • Glum  

                  Já bych to nerušil, jen jasně změnil status (on ten aktuální status není vlastně jasný, není to jasný skoro nikde: co je stezka pro cyklisty, oddělená pro chodce a cyklisty, cyklotrasa). Stezka je příšerná, ale chápu, že pro někoho je to přijatelnější volba než jet v provozu po silnici (sám jsem po ní jezdil, když jsem tudy jel s dětmi). Pokud se řítím nakole sám do práce, naopak volím silnici. Ještě dnešní příhoda: cestou do práce jsem si říkal, že jsem to možná včera s tou příšerností stezky přehnal a abych si to ověřil, dnes od zimy poprvé opět po podbabské stezce jel. V polovině na ní parkovali policajti chytající za rychlost, a to tak, že jejich auto nešlo ani po stezce ani po chodníku objet. Ptal jsem se jich jestli je neruší, že zablokovali stezku a chodník. Odpověď: Tady je ňáká stezka? Myslíte ten pruh?

                  0 0
            • Žofka1  

              Místo na další pruh není například na některých mostech a podél Vltavy. Jo, můžou vyznačit na každym lichym mostě pruh pro náročné cyklisty. Ale pokud pak na každej sudej most umístěj značku zákaz pro cyklisty (taková existuje), odnesou to i normální cyklisti, až dosud plnoprávní účastníci dopravy. Stejný to může bejt s tim odklonem do klidnější částí. Bavíme se o cyklistické dopravě, pro rekreační jízdy samozřejmě stezky vítám. Zejména pro děti.

              Na Libeňskym mostě třeba, kde naposledy bylo rušno v dobách němé barikády je náhle na chodníku značka Stezka pro chodce a cyklisty. Zatím úplně zbytečná. Ale klidně se může stát součástí cyklodálnice, po které z Holešovic do Karlína pojedeme přes Libeň, hopsajíce z chodníku na chodník.

              I výstražná značka Pozor Cyklisté, může být sporná. Chápu Pozor Děti, ale copak cyklisté jsou nesvépravní? Nebo to zamená, že jinde nejsou, že se motaj jen v okolí značek?

              Vůbec to takhle dopadnou nemusí, to netvrdím, ani si to nepřeju. Ale bude-li osud cyklistů v Praze diktován nějakým soubojem kohosi s kýmsi, nebo snahou o čestné umístění v socialistické soutěži O nejkrásnější město Evropy, můžou to cyklisti odskákat.

              0 0
              • Marmac  

                No jak to řešit na mostech, to mě fakt nenapadá – teď si takovou situaci z žádného města, kde preferují cyklodopravu a kde jsem já kdy byla (zas tak moc jich nebylo), nevybavuju. Riziko úplného zákazu jsem si taky neuvědomila, to asi hodně záleží na konkrétních lidech s rozhodovacími pravomocemi. Tu výstražnou značku já chápu jinak, prostě jako upozornění. I když možná by bylo lepší, kdyby existovala jako informativní – pozor, po této silnici zároveň vede cyklotrasa (ale to si teda pěkně vymýšlím). V soutěži o nejkrásnější město sotva vyhrajeme, když tady budeme bránit cyklodopravě, zatímco všude jinde je trend opačný. Ale možná že se soutěží i o nejkurióz­nější město…

                0 0
                • Žofka1  

                  Zatím jsem na případ, že by v Praze někdo bránil cyklodopravě nenarazil (kromě těch některých stezek a zmíněného výroku šéfky odboru). Zatím je cyklista rovnoprávný účastník dopravy, i když se tak někteří cyklisté nechovají. A je důležité, aby se s cyklistou na komunikacích počítalo, nyní i do budoucna. Ale chtít dělat z cyklistů lepší kastu se zvláštnímy právy, se může vymstít. Už třeba nárůstem napětí mezi cyklisty a chodci.

                  Jasně že nevyhrajeme. A taky je pitomost se o to snažit a neustále se s někým srovnávat. Praha je třeba zcela závislá na hromadné dopravě (právě kvůli tomu nedostatku místa v centru), ale byla by pitomost se tím vytahovat. A tak podobně..

                  0 0
                  • Marmac  

                    To jsem, jak tak koukám, zase rychleji psala než myslela – opravdu nikdo cyklodopravě nebrání, ale není ochota řešit problémy a asi taky těm, kdo cyklostezky a vůbec dopravní koncepci plánují, tak trochu chybí kontakt s realitou (anebo jsou hodnocení jenom podle toho, kolik se udělá bílých čar na asfaltu a už ne podle skutečné funkčnosti). A k tomu ještě problém vzájemné intolerance mezi automobilisty, cyklisty a chodci, ale to už se tu kolikrát řešilo a ještě řešit bude…

                    0 0
              • Pá-dlista1  

                S tou znackou pozor cyklisti je to asi jako se znackou pozor bocni vitr. Taky to neznamena, ze jinde nefouka. A myslim, ze je dobre, ze takova znacka je.

                0 0
                • Žofka1  

                  Asi jo, ale měli by na takové značce spíš trvat motoristi, cyklistům by slušelo cudné mlčení. Ona se dá totiž vykládat tak, že cyklista není schopen dát přednost v jízdě při vjezdu na hlavní. Což tedy leckdy není, to víme. Ale vytahovat se tim nemusíme. :'(

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Ja ji vitam prave jako motorista. Jako cyklista se vyskutuju v takovych mistech minimalne… nastesti.

                    0 0
        • Glum  

          Já souhlasím spíš se Žofkou. Jediný, co mě paradoxně může účinně vyhnat z pražských ulic, jsou cyklostezky. Takový ty typický (nesmyslný, neodpovídající normě, se sloupy a trafikou uprostřed, každých 200 m přerušených značkou Cyklisto veď kolo). Až poliši začnou přísně kontrolovat dodržování pravidla o tom, že cyklista musí použít souběžně vedoucí cyklostezku (paragraf 57 zákona 367/2000 Sb.). A magistrát, aby se zbavil cyklistů jako obtížného hmyzu, prohlásí za cyklostezku každou možnou škarpu.

          0 0
    • náčelník  

      A do jakýho provozu teda patří, do vesnickýho?

      0 0
    • Medunka  

      http://mujweb.cz/Sport/medunka/ fakt zajimavy clanek

      0 0
      • Žofka1  

        „Kolo do města mezi provoz nepatří .. Jezdit na něm je nebezpečné, nejen pro samotné cyklisty, ale i pro chodce.“ .. Tak to je opravdu děsivý. A vzácně se tu shoduje šéfka odboru s bojovnými antimotoristy. Já teda na červenou nejezdim, chodcům umožnim přejít, respektuju jednosměrky, umím použít brzdy a na přechodu kolo vedu. Jen se potřabuju v souladu se zákonem občas dopravit z jednoho místa na druhé. Ale má potřeba klidně bude obětována, zřejmě v zájmu nějaké vyšší myšlenky, kterou nechápu.

        0 0
        • Glum  

          V tom citátu lze dobře slovo kolo zaměnit za slovo auto. Souhlasila by s tím šéfka odboru? Neměl by se vůbec život ve městě zakázat, jako nebezpečný?

          0 0
    • Smazaný účet  

      Ing.Světlana Kubíková zástupce ředitele pro koordinaci rozvoje města 224308128 kr@urm.mepnet.cz :o) co takhle se jí zeptat jak to myslela?

      0 0
      • kolombo  

        Nazor odbornika: „dy? taky městu vůbec nerozumí. je to teta, kt. se zuby nehty drží svý židle.“

        0 0
        • kolombo  

          Mimochodem, na tohle se me hned zeptal: kdysi jsi mi slíbil nějakej kontakt na cyklisty v Praze, kt. by pomohli s přípravou cykotras a cyklostezek. Prosím ŽÁDNÝ FUNDAMENTALISTY. Ty vyhazuju rovnou oknem. Máš? firmu / projektanta máme, spíše někoho, koho bych nazval „odbornou veřejností“. Někoho, s kým je možné se poradit a kdo přijde s dobrými nápady. Takových, co umí jen říct, že je to špatně, těch je všude plno.

          0 0
          • blue  

            pokud jsem to pochopil spravne jako vyzvu, tak by asi uspel na http://www.klubcyklistu.cz/cz/index.php

            0 0
          • jecnak  

            Jestli to ten clovek mysli vazne, tak nejaky odpoledne jsem ochotnej tomu venovat a ukazat kde by prostym namalovanim car na silnici (a zrusenim asi 15 parkovacich mist s nahradou) a pridelanim ceduli sla udelat krasna cyklostezka. Naklady minimalni a slouzila by pritom moc dobre. Mail je v profilu.

            0 0
      • Glum  

        Jo, spravnej postup. Tak jsem vznesl na pani inzenyrku dotaz jak to tedy myslela. Pokud mi odpovi, budu informovat.

        0 0
    • Marmac  

      Moc díky Medunce za text celého článku. Midlanderovi: na uvedený email jsem už napsala o vysvětlení, tak snad něco přijde. K další diskusi se snad dostanu zítra, jsem zvědavá kam se to dostane…

      0 0
      • kolombo  

        Došel jsem si koupit ten Respekt a až dodatečně jsem tak zjistil, že to vyjádření k dopravnímu systému je jen ta jedna věta :-)

        0 0
        • Marmac  

          OK, napsala jsem to nepřesně, místo slova vyjádření tam mělo být citát, nicméně mění to něco na faktu, že podle toho článku není na kompetentních místech žádná ochota zlepšit stávající situaci?

          0 0
      • Glum  

        Odpověděla už paní Kubíková? Mně zatím nee :-(

        0 0
    • Wizard  

      Tady je ta cast clanku z Respektu: Odlož kolo a mlč

      Jak si už koncem šedesátých let všiml americký urbanista Donald Appleyard ve své knize Obyvatelné ulice, silná doprava a přítomnost aut v ulicích je jeden z rozhodujících faktorů kvality života ve městech. Appleyard například objevil, že lidé žijící v ulicích s mírnou dopravou mají dvakrát až třikrát víc přátel a známých než ti, co žijí okolo rušných křižovatek. Od té doby se – především evropská – města dávají na cestu útlumu osobní dopravy. Není náhoda, že metropole, kterým se to nejvíc daří, najdeme v první desítce Mercerovy tabulky. Curych, Vídeň, Mnichov nebo Kodaň více než dvacet let nadřazují veřejnou dopravu té osobní, omezují parkovací místa na ulicích, budují pěší zóny, podporují cyklisty. V Praze se na odboru ochrany prostředí od jeho šéfa Jan Winklera dozvíte, že s útlumem dopravy se může začít tak nejdřív za 20–30 let, když budou dokončeny vnější a vnitřní dopravní okruhy. Primátor Pavel Bém sice slibuje, že vnitřní okruh bude dokončen daleko dříve, možná už za šest let, pokud to dobře půjde. Pak prý začne skutečný útlum prostřednictvím zpoplatnění vjezdu do centra.

      Mýtné ale není samospasitelné. Zkušenost z Londýna (podle Mercera na 39. místě), kde poplatek zavedli před dvěma lety, říká, že řidiči si na něj zvyknou a po nějaké době jako by nebyl. Jistě, je to určitě nástroj, kterého starosta Ken Livingston využívá. Letos v květnu například poplatek zvýšil o šedesát procent, protože přestal fungovat. Zdá se však, že mýtné prostě nestačí. Je potřeba dostat auta z ulic, omezit možnost parkování, snížit rychlost v centru a tak povzbudit chodce a cyklisty. Po Praze se ale auta prohánějí docela rychle a o snížení rychlosti nikdo neuvažuje. Přibývá podzemních parkoviš?, ale ta povrchová se neruší. Praha svůj boj s auty zatím prohrává. A budoucnost nevypadá růžově. Pokud se realizují plány na obrovská podzemní parkoviště pod Náměstím republiky, Václavským náměstím a na Vinohradech, přičemž stání na povrchu se o stejný počet míst nesníží, přitáhne se do centra ještě větší počet aut, což znamená další snížení jeho obyvatelnosti, neboli pád životní kvality. Samotný městský okruh, kterým se politici a úředníci zaklínají, to nevyřeší. Londýn je toho důkazem. A Curych žádný okruh nemá (občané tam mají navrch nad betonářskou lobby).

      Možná i proto si v Londýně na radnici sypou popel na hlavu, protože například ekologická přeprava pomocí jízdního kola tam činí pouze dvě procenta z celku. Angličané se nyní snaží kola všelijak zvýhodnit, ale na výsledek svého snažení zatím jen čekají. V Praze stejná situace nechává úředníky naprosto klidnými. „Kolo do města mezi provoz nepatří,“ říká šéfka útvaru rozvoje města Světlana Kubíková. Jezdit na něm je údajně nebezpečné, nejen pro samotné cyklisty, ale i pro chodce. Praha prý navíc není na kola stavěná, protože má kopcovitý terén. To se podívejme. Curych je skoro stejně kopcovitý a kola jsou v centru naprosto běžným dopravním prostředkem. Problém není v kopcích, ale ve vysoké cestovní rychlosti aut (v centru Curychu je již léta 30 km/h), jejich velkém počtu, celkově malé ohleduplnosti řidičů a neexistenci stojanů, kde by šlo kolo zamknout. Proto tady nejekologičtější dopravní prostředek není populární.

      0 0
      • blue  

        skoda, ze si necetl prispevek od Medunky :-)

        0 0
      • pos3k  

        ** Praha prý navíc není na kola stavěná, protože má kopcovitý terén. ** tak to je k placi a k smichu zaroven …

        :-)

        jinak dik za clanek

        0 0
      • spipi  

        hezky napsany, nanestesti je to vsechno pravda:/

        0 0
    • Marmac  

      ODPOVĚĎ PANÍ ING. KUBÍKOVÉ

      Vážená paní, důraz na budování cyklostezek v Praze, který mimo jiné zpracovávají zaměstnanci ÚRM, je jedním z důkazů zkreslené citace časopisu Respekt( bohužel -či bohudík jsem nečetla..). Domnívám se, že je nevhodné proplétání cyklistů a především cyklistů kurýrních služeb, mezi automobily. Naopak cílevědomé budování pásů pro cyklisty či cyklostezek je obecně HMP i naším pracovištěm podporováno. Musím se distancovat od vět typu"Praha na to není stavěná…" – ani tento způsob vyjadřování mi není vlastní. Požádám naše tiskové o nápravu vůči časopisu. Snižuje tak naši práci. Naopak bych Vás ráda upozornila na webovou adresu :www.praha-město.cz/cyklo .Jedná se o počin Pracovní skupiny MHMP pro cyklistickou dopravu (jejímž je jeden z mých pracovníků za ÚRM členem).

      Děkuji za upozornění .S pozdravem Světlana Kubíková

      Odpovím jí něco na ten způsob, že hodně cyklostezek je budováno ne moc smysluplně. Bohužel dnes nebudu mít čas se moc účastnit místní diskuse (a celý týden to nebude o moc lepší :(, ale sem tam nakouknu). Marmac

      0 0
      • dalimil  

        mě ta stránka nefachá :-)

        0 0
      • orca  

        Odkaz je nějak malinko jinej .. tuten nefachá ani bez koncovky cyklo

        0 0
        • dalimil  

          „ě“ nebude halt fachat nidy :-)

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Presne tyhle jsem myslel :)

          0 0
          • Marmac  

            no jo, já na to koukala až teď a taky mi chvíli trvalo, než jsem na to přišla. Sorry, mohla jsem to napsat dřív a ušetřila bych některým z vás námahu…

            0 0
          • orca  

            Nikdo nejsme dokonalý a rádi se zasmějem vlasní blbosti :-)))

            0 0
      • Žofka1  

        Mé obavy paní Kubíková nevyvrátila, naopak potvrdila a posílila. Cyklistickou dopravu ne – ale vybudujeme vám ty stezky, když chcete. Rekreace a okružní jízdy malebnými zákoutími Prahy, to můžete. Ale v dopravě se neple?te a nepřekážejte, překážet a plést se budou jen vybrané druhy vozidel.. Potřebují kurýři pro cyklistickou dopravu cyklostezky? Mě už z těch furt „stezek“ začíná asi šíbat.

        0 0
        • Marmac  

          No právě, já z toho mám stejný pocit :( Osobně sice když mi někam, kam budu potřebovat jezdit, povede rozumně a ne moc oklikou vedená cyklostezka, tak ji spíš používat budu, ale naprosto chápu lidi, pro které je ježdění mezi auty rychlejší, kratší apod. A to se týká zrovna těch kurýrů, ti snad jsou placení za to že něco přivezou rychle a ne že se v rámci práce projedou po cyklostezce…

          0 0
      • Glum  

        Vidím to skepticky, je to jasný: „je nevhodné proplétání cyklistů a především cyklistů kurýrních služeb, mezi automobily“ znamená „budeme se vám snažit tu cyklistiku znechutit tak, že se tam už motat nebudete“. Ty mesíci jí nějak zvláš? leží v žaludku. „Cílevědomé budování pásů pro cyklisty či cyklostezek je obecně HMP i naším pracovištěm podporováno“ zase znamená „pro tu vaší zvrhlou zálibu vám vyznačíme kousek cyklostezky třeba v chuchelském háji, ale ne že se pak budete motat v ulicích!“.

        0 0
    • Pedro  

      Jde to pokud je vůle. Pokud není vůle, tak to nepůjde nikdy. Viz. foto

      0 0
      • Pedro  

        Samo že to není u nás, ale Holandsko. :-(

        0 0
        • Peslezedirou  

          Zamačkávám slzičku :(((( Proč to nejde u nás, chjooo :(

          0 0
          • wroum  

            ale ono to jde, ale ne vsude. zkus treba Hradec Kralove – to je jedno z mala ceskych mest vhodnych k doprave na kole a taky to podle toho vypada.

            0 0
    • black.horse  

      „Kolo do města mezi provoz nepatří,“ říká šéfka útvaru rozvoje města Světlana Kubíková. Jezdit na něm je údajně nebezpečné, nejen pro samotné cyklisty, ale i pro chodce. Praha prý navíc není na kola stavěná, protože má kopcovitý terén. …když do provozu kolo nepatří milá Světlanko, tak Tě radši sejmu autem, který tam samozřejmě patří:-)

      0 0
      • wroum  

        …kdyz ona ma pravdu :-)

        0 0
        • black.horse  

          nemá, podle mě zas do městskýho provozu nepatří auta… akorát sou nebezpečný, furt bouraj a kazej prostředí…

          0 0
          • Peslezedirou  

            Auta by ve středu měst něměly být, podobně jako třeba ve Švedsku. To máš podle mě recht. Stejně tak bych zakázal kola na silnicích, stačila mi neděle pěkné počasí a bláznivý cyklisti jedoucí uprostřed pruhu tak, že je člověk nemůže předjet.

            0 0
            • black.horse  

              jojo, ve středu města bych radši viděl tiché a ekologické jízdní kolo a pokud možno s piknikovým košíčkem než smrdící Avii:-( zas tenhle jev je o ukázněnosti… stačilo by udělat 30cm vedle škarpy čáru barvou a tady si cyklisti jeďtě… ale v tom případě co si popsal to jsou prostě volové, na ty narazíš všude… na kole, za volantem, za katedrou, bohužel i někdy za spouští samopalu:-D

              0 0
          • wroum  

            ti nejak nevim, kolo je spis zabava nez dopravni prostredek a u auta je to obracene. navic nedovedu si predstavit jak mi domu privezou treba novou lednici na kole… (bydlim na strahove – tzn odkudkoliv dokopce)

            0 0
            • black.horse  

              viděl si někdy rikšu? modely 2007 budou prej už míst Shimano XTR 3×10 :-D

              0 0
            • blue  

              to nesmis brat zase do takovejch extremu, samozrejme, ze zbozi se na kole vozit nebude… ja si taky myslim, ze aspon v centru by mela bejt automobilova doprava hodne omezena, urcite vic jak polovina lidi tam autem vubec nemusi… a to ze je kolo jen zabava, to je podle me prave tim, ze nejsou k jinymu vyuziti bezpecny podminky, ty se na kolo divas ze svyho pohledu jako na zabavu, pro nekoho to zase klidne je dopravni prostredek

              0 0
              • wroum  

                mas pravdu a souhlasim s tim ze centrum by melo byt castecne uzavreny autum, ale ja osobne se bohuzel casto nevyhnu tomu, abych tam jel (casto treba ulice Ve Smeckach, pripadne Staromak) a vzdycky musim dojet az na misto, nemuzu nechat auto kilak daleko, protoze to auto je plny veci co tam vezu a i blbejch 500 A2 plakatu uz je dost tezkejch a blbe nesitelnejch na to, abych to tam pesky odnes. jak tohle resit? vyjimky? zpoplatnenej vjezd? jak to udelaj kuryri (ti kdyby meli rovnou vyjimku tak to je nespravedlivy)? a duchodci? takze kdyz se uzavre centrum, tak se zase jen zvyhodni urcita skupina lidi a zkomplikuje se zivot mnoha lidem. a to ze tam lidi autem vubec nemusej je pravda, ale nikdo jim to jenom proto nemuze zakazat a stejne tak treba oni muzou rict: na co jezdit na kole, vzdyt na kole nikdo jezdit nemusi… . A jeste kdyz vezmu ty podminky, tak si myslim ze v Praze to nebude asi nikdy o moc lepsi, neni na to prostor a penize a o kopcovitosti se uz taky nekde psalo. proste a jednoduse, at se to libi nebo ne, Praha neni vhodna pro kolo.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  zpoplatnění vjezdu, ano, jak jednoduché… taková regulace funguje v mnoha městech, proč by praha měla být výjimkou? i kdyby se nesnížilo množství aut, která do centra pojedou, byly by prostředky na lepší mhd, opravy, třeba i cyklostezky.

                  0 0
                  • wroum  

                    zpoplatneni vjezdu je blbost podle me – to jako budou zavory s vratnym? treba v nemocnici v Motole (nejen tam, ale kdekoliv kde musis projet nejakym takovym zarizenim) to tak je a trva i 20 minut nez tech 15 aut pred tebou vyjede ven. a co lidi co tam bydlej? budou jako pokazdy cekat a platit nebo jak? uved konkretni podminky jak to funguje jinde, idealne uved kde, jak, kolik, a na co se penize pouzivaj. fakt me to zajima. a i kdyby z toho nejaky penize byly (nerek bych ze by jich bylo nejak zavratne moc – tak na 4 novy autobusy rocne) a chtel bys za ne stavit cykloztezky, tak se chci zeptat, kde jako by ty cykloztezky meli byt. jestli se zrusi silnice, chodnik nebo jestli se budou posunovat baraky. nejak na ne na vetsine mist nevidim misto a tam co misto je, tak tam je zas ztezka na prd. nevim, jsem v tomhle smeru skeptik (asi opravnene)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ok. Zas takový zkušenosti s tim nemám. A ani mi tolik pamět neslouží. Funkčnost asi jako zpoplatněný úseky dálnic. Tušim že třeba v Trondheimu žádný závory nebyly. Mam pocit že tam to bylo jako u nás s dálniční známkou. A u vjezdu do města kamerovej systém (možná něco jako maj teď policajti na poznávání značek a kontrolu ukradenejch aut, možná jenom občas dělali razii a kontrolovali fotky), na boku lajna pro ty co si chtěj koupit třeba jednodenní povolenku (natáhneš ruku z vokýnka). V tom nevidim problém. Je pravda, že praha je dost zastavěná a ulice nerozšíříš. Tak se holt ukrojí ze silnice a z chodníku, ono se to vejde, na silnici to bude mít efekt ten, že auta zpomalí (beztak se v centru jen posouvaj). Jako podle magistrály asi nikdo cyklistu nepožene… ale třeba na nábřeží by to podle mě šlo. Když jedu do školy, na spoustě míst je jen trasa, ač by se vešla stezka. Jakmile máš svuj malej červenej pruh, je to mnohem lepší, třeba i na společné stezce s pěšíma. Šlo by třeba víc podporovat výstavbu podzemních garáží. Hned je víc místa na ulici. Prostě na úkor autodopravy to bude dycky, to je fakt. Zklidňování autodopravy ve městě je světový trend. Nemůžeš město vylidnit a jen tam jezdit autem. Uf, pospíchám tak to neber moc doslova… jen co mě teď napadlo.

                      0 0
                      • wroum  

                        Funkčnost asi jako zpoplatněný úseky dálnic – to je nemozny, protoze dalnice je jen cesta, kterou si muzes zvolit, muzes jet treba po okreskach v pripade dalkove dopravy muzes jet treba i zkrz jinej stat… ale centrum mesta je cil a muzes vybrat jinou cestu, ale cil je stejnej. a i dneska se kazdej centru vyhne, pokud nekonci v nem.

                        a nechci mesto vylidnovat, ale ani nechci zakazi pro auta – tim se vyresi jeden problem, ale dalsich 10 jich vznikne.

                        0 0
            • Smazaný účet  

              tak todle je největší wroumovština co sem od tebe zatim slyšel… :o) proč kolo nemůže být dopravní prostředek? když si moje bábi vyrazí na kole na hřbitov nebo na zahrádku, nebo když já si chci zajet do krámu, tak je to jednoznačně doprava. a kolo je pro takovéto věci ideální. lepší než mhd.

              0 0
              • wroum  

                hmmm … wroumovština…pisu si do slovnicku…to se mi libi :-)

                je to muj uhel pohledu. at si tvoje babi jezdi na cem chce, ale pokud to bude mit na hrbitov 20 km, tak pochybuju, ze pojede na kole. a kdyz si ty chces dojet do kramu na kole, tak jed a mas recht ze to je doprava, ale nemyslim si ze to je prijatelna doprava pro hodne lidi. navic se bavime o PRAZE, kde ma auto mnoho nespornych vyhod.

                0 0
                • Lišák  

                  „navic se bavime o PRAZE, kde ma auto mnoho nespornych vyhod.“

                  Např. přískokem vpřed v kolonách?

                  0 0
                  • wroum  

                    priskokem vpred v kolonach mi cesta do prace trva o celou hodinu rychleji nez MHD a minimalne o 35 minut rychleji nez ta sama cesta na kole. nebo si treba zkus jet vecer nakoupit do jakyhokoliv obchodniho centra na kole, kde to kolo nechas? to plati i o blby samosce kam si dojedu pro rohliky. kolo bych venku nenechal ani 3× zamceny, ale u auta se nemusim bat ze mi ho slohnou. bez problemu si zajedu na caj ke kamosovi na Prosek, protoze tam dojedu z jakyhokoliv konce prahy za max 30 minut (vecer) spis min. kdybych tam mel jet sockou nebo nedejboze na kole, tak radsi zustanu doma… a takhle se da pokracovat.

                    0 0
                    • Lišák  

                      To ale vypadá, že mesíci jsou vlastně na nic, když je auto po Praze rychlejší. P.S. Taky jezdím do obchodňáků autem, ale do zaměstnání (pokud to jde), tak na kole, nebo vlakem.

                      0 0
                      • wroum  

                        na kratkou vzdalenost sou kuryri docela v poho a ne vzdy mas taky cas to udelat sam nebo je pohodlnejsi to nechat udelat nekoho jineho. ale pokud jedu vyzvednout zakazku do tiskarny a mam ji uz v aute, tak je blbost, abych platil este kuryra. a kdyz neco dulezityho specha, tak kuryra neberem a zarizujem sami po zkusenostech. navic kuryr ma lhutu 2 hod na doruceni a mam mista kam pravidelne posilam a vim, ze ja sem za 40 minut zpatky (autem v jakymkoliv provozu) a nemusim porad nekomu do telefonu vysvetlovat ze to veze kuryr a ze nevim kdy to bude mit na stole.

                        0 0
        • black.horse  

          jo a tohle řekni streetařům:-P

          0 0
          • wroum  

            ti nejezdej v provozu…

            0 0
            • black.horse  

              si ještě nepotkal mě:-) když jedu někam dál, tak se i na tom singlspeedovým drobečkový musím často dokodrcat po silnici…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.