• mrozu

    Dnes jsem si vyslechl od městských cyklopolicajtů zajímavý výklad pravidel silničního provozu. Situace je znázorněna na obrázku. Dle orgánů jsem jel po přechodu a navíc na červenou (mimochodem policajti čekali na kole před přechodem na červeném panáčkovi, kde nemají co dělat). Moje vysvětlení, že přechod jsou pouze ty bílé pruhy na vozovce a toho jsem se ani špuntem svého Rocket Rona nedotkl, ještě jakž takž pochopili, ale že dvoubarevné světelné signály pro chodce platí kupodivu pouze pro chodce už ne. Má policejní tvrzení oporu ve vyhlášce?

    K obrázku ještě dodávám, že na konci každého cyklopruhu před vozovkou je vodorovná dopravní značka „dej přednost v jízdě“, přejezd pro cyklisty není vyznačen, vedle je jen přechod pro chodce řízený světelnými signály pro chodce.

    0 0
    • Richi  

      Chodci chodí po chodníku, cyklisti jezdí po silnici.

      Také se na cyklisty vztahuje štus paragrafů od povinné výbavy až po chlast.

      Pokud to někdo násilně kombinuje, jako v tvém případě, je z toho akorát hovno jako vždy.

      O tebe vlastně ani tak nejde pokud nejsi sebevrah, ale zkus to nějak vysvětlit dětem, co tamtudy jezdí třeba na koupaliště.

      0 0
      • mrozu  

        Jedinej, kdo tady něco násilně kombinuje, jsi ty. Já zadal jasnou otázku: Z jakého důvodu by se měl cyklista řídit signály pro chodce?

        0 0
    • MirosPikos  

      Taková rada – městským idiotům se nezastavuje, to nejsou policajti, ale jen úředníci=paraziti s maturitou.

      0 0
    • fousac  

      odborne se tomu rika ANARCHIE!! ;)

      no a i kdyz to vymyslel a znacil nejake debil, tak ja se priklanim k tobe.. obecne se da rict, ze kde je znacenej cyklopruh, mas povinnost ho pouzit, ale proc poslouchat semafory pro chodce na prechodu, kdyz si ridic ve vyhrazenym pruhu…

      0 0
      • Smazaný účet  

        To sice ano, ale pokud tam sviti cervena pro chodce, tak to asi bude mit nejaky vyznam…treba ze tam zrovna muzou jet auta. Jako ridic se taky koukens na semafor, sviti pred tebou zelena a tak jedes. Jeste zkontrolujes pechody jestli tam neni nejaky barvoslepec. A co pak s cyklistou, ktery ti tam vleti dle vyse uvedeneho schematku.

        mrozu:

        Mozna policati nemeli zadne paky jak ti naparit pokutu, ale vpodstate jsi to proletel na cervenou (kdyby tam bylo jine sklicko na semaforu, tak rizeni provozu bude uplne stejne..tzn. stop vsem…)

        0 0
        • jecnak  

          Cyklista podle vyse uvedeneho schematku ma davat prednost v jizde dle vodorovneho dopravniho znaceni, takze tam nevleti.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nabizi se, zda neni potreba aby tam byl znaceny prejezd pro cyklisty aby mohl prejet cestu kolmo kolmo:).

            0 0
        • mrozu  

          Na červenou bych proletěl, pokud by tam byl semafor pro cyklisty – ten je třeba o křižovatku dál. Já jsem dal přednost v jízdě a přejel jsem mimo přechod ;)

          0 0
    • jecnak  

      Podle me jsi mel pravdu. Cyklista je podle vyhlasky ridic nemotoroveho vozidla a tedy pro nej svetelna znameni pro chodce neplati. Pouze pokud by jsi kolo vedl, ta by platila. Jestli jsi jel po cyklostezce nebo silnici je sumak. Ledaze by tam byl prechod pro cyklisty a to nebyl.

      0 0
      • mrozu  

        Jj, ale přejezd pro cyklisty by na to vliv neměl, musely by tam stejně být i signály pro cyklisty nebo sdružené pro chodce a cyklisty.

        0 0
    • kudlanka32  

      stejne nechapu ze se do tebe serou, kdyz jsou tam stezky a prejezd pro cyklisty nikde…

      ja mam zatim stesti

      0 0
      • mrozu  

        No on by ten přejezd neměl stejně žádnou váhu, to je jenom malůvka na silnici, přednost tam stejně nemám. Zase jsem rád, že je to řešený takhle – dá se jet mimo přechod. Někde ale ústí stezka přímo na přechod a tam už na kole nemám co dělat.

        0 0
    • Pavel  

      Po přechodu si nejel, červený pajďulák se tě netýká (nejsi chodec), přejezd pro cyklisty se „semaforem“ (kolo) tam není. Pokud jsi tedy dal přednost projíždějícím vozidlům, tak se žádný přestupek nekonal.

      0 0
    • Bohdys  

      Přejezd pro kola není přechod

      § 57 (8) Před vjezdem na přejezd pro cyklisty se cyklista musí přesvědčit, zda-li může vozovku přejet, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, cyklista smí přejíždět vozovku jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče ke změně směru nebo rychlosti jízdy. Na přejezdu pro cyklisty se jezdí vpravo.

      V poslední době, kdy přibývají cyklostezky, zvyšuje se i počet takzvaných přechodů pro cyklisty. „Není to přechod, ale přejezd,“ upozorňuje učitel autoškoly Petr Weber. Na tomto přechodu nemusí cyklista sesedat a kolo přes silnici převádět tak, jak to musí udělat na přechodu pro chodce. Před vjetím na tento přejezd se však musí přesvědčit, zda nehrozí sebe nebo jiné účastníky silničního provozu. Řidiče přijíždějících vozidel nesmí donutit ke změně směru, nebo rychlosti jízdy,“ vysvětluje Weber. Tento přejezd pro chodce není. Ti obvykle mají vlastní přechod.

      0 0
    •  

      Cyklisty nesnasim to je nejhorsi co muze pro ridice byt. :D

      0 0
      • Martin  

        tady si někdo zapomněl vzít prášky

        0 0
      • Fran7  

        Registrovaný uživatel BF nesnáší cyklisty, opravdu vtipné.

        0 0
      • Mr.Dawe  

        Bež si koupit auto s Cebií (viz vedlejší vlákno o nákupu auta z Německa) a neotravuj zde slušné lidi výkřiky do tmy.

        Děkuji a přeji krásný den.

        0 0
    • Fran7  

      U nás ve městě všude na přejezdy namontovaly i semafory pro cyklisty hned vedle těch pro chodce a tudíš se domnívám, že pokud na tvé křižovatce opravdu jsou jen semafory pro chodce a pro cyklisty jen značky dej přednost v jízdě, pak sis měl za tím stát a jít do správního řízení, možná bys tím nedostal pokutu, ale zase úředníci by vylepšily křižovatku ku neprospěchu cyklistů.

      0 0
      • tromboonen  

        Tvl holky už montujou i semafory a rozhodují o dopravě, a pak že jsou potřeba kvóty..

        0 0
    • blaza84  

      Podle mě by se to dalo brát, že jsi přejížděl silnici, aby ses dostal z jednoho místa ležícího mimo silnici na druhé místo ležící mimo silnici. A to rozhodně můžeš, pokud neohrozíš, neomezíš atd. Vyhláška určitě nenařizuje řídit se v takovém případě semaforem pro chodce. Ovšem vyhlášku jsem od autoškoly nečetl, takže nevím, jestli by se nedal vyštrachat nějaký paragráfek, který by takový způsob jízdy zakazoval v křižovatce. Ale orgáni neměli šajnu, to je jasný, a chtěli jen buzerovat.

      0 0
    • tromboonen  

      Trochu jiný téma, ale dám to sem… nezaslech někdo něco o tom, jak se řeší situace, když staršímu člověku nedá obvoďák potvrzení k řidičíáku (tak trochu natruc).

      Otec má 85, je na svůj věk dost v pohodě, ale má ********* nervy v jedný noze, vpodstatě něco podobného, jako má Zeman, chodí sice líp (taky tak nechlastá), nepadá, ale delší chůze jej bolí, spíš než o neovládání je to o bolesti…

      V autě jezdí v pohodě, s tou obvoďačkou se asi chytnul, je dost otravnej, a ona se rozhodla, že mu to prostě nenapíše..

      Chystám se obvolat pár autoškol, našel jsem, že maj něco jako „jízdní zkoušku pro řidiče nad 80 let“, budem řešit i se specialistama, co řeší ty jeho nohy, ale je to spíš o tom, že na papíře to může vypadat, že by neměl řídit, ve skutečnosti je to OK a auto je pro něj jediná možnost (takovej ten elektrickej křeslo by asi nevydejchal…).

      Nesetkal se s tím někdo?

      0 0
      • kubad  

        Není jiná cesta než se s obvodakem domluvit. Nebo ho změnit Otec musí mít potvrzení od lékaře.

        Může mít různé omezení na město nějakou vzdálenost atd..

        0 0
        • tromboonen  

          No von je z toho hlavně nešťastnej, jako že 1) jej uzemnila nějaká bába, 2) že bez toho auta mu to bohužel moc nejde, jakkoli by chtěl, ještě donedávna jezdil an kole, teda i dneska to zkouší, před 3 rokama na lyžích, i když bylo vidět, že je to těžký, tak to furt dával…

          jako natvrdo změnit doktora by určitě šlo, to mu radím odzačátku, ale to on tak nějak nechce, trochu je raněnej, že jej bába od stolu uzemnila… prej existuje nějakej mega test (vpodstatě psychotest pro profi řidiče když něco provedou), 4+ hodin, celý na počítači, jenže on tak max otevře Seznam a podívá se na mail… když má poslat mail s přílohou tak to řešíme po telefonu tak hoďku až dvě a proč ne, má na to roky… takže megatest na poči s časováním by asi nedopad nejlíp..

          Uvidíme, chystám se to prozkoumat, jen jsem se ptal, jestli někdo nemá nějaké přímé zkušenostě, nejde mi o to uplatit řidičák někomu, kdo by ohrožoval okolí, spíš jak překonat systém, který je evidentně trochu zaseklej v minulosti, jeden člověk rozhoduje, přitom ví prd o skutečné schopnosti řídit a vlastně ani detailně o té nemoci, narozdíl od specialistů, co říkaj něco jinýho…

          0 0
      • Pablo  

        Je to rodina, takže chápu, že se na to díváš jinak, ale představ si, že děda 85 let co má „********* nervy v jedný noze“ porazí tvoje dítě, protože když bude potřeba zastavit, noha ho neposlechne nebo ho zabolí a on nezareaguje dostatečně rychle. Byl bys první, kdo by řval, jak to, že doktorka dala takovýmu člověku papíry atd. Porazit někoho může samozřejmě i 40 letý v plné síle, ale vzhledem k věku by se asi hned šlo po tom, jestli vůbec měl za volantem co dělat. Já jí chápu, že je v tomhle případě opatrná.

        0 0
        • tromboonen  

          Hele sedim s nim v autě občas a žádnej strach není… znám spoustu mladších lidí co říděj hůř, dost o hodně.. má nějakej hnujdaj i20 nebo tak něco, benzín nula nula prd a jezdí s tím opatrně a ohleduplně, bejvalej pilot, sice jenom rogala, ale i to, prostě předvídá, ví co je kolem, nejančí… problém je, že jej uzemnila nějaká postarší doktorka na základě nějakejch tabulek, jakože prej si to nelajsne, přitom doktoři co s ním řeší ty jeho nervy mu dali X dobrozdání, že na jízdu to nemá vliv…

          Jasný že je to na hraně když je to jen o písmenkách, ale v tom autě fakt nemá problém, doktoři co mu řeší ty nohy taky nemaj problém, jedině ta obvoďačka (a docela si dovedu představit, že se prostě nasrala, on dokáže bejt hoodně otravnej, to tak někdy bejvá, má na to roky… mě jde o to, jestli existuje nějakej způsob objektivního posouzení, nebo řešení)

          re děti a spol, seděl jsem v autě s lidma 30–50 co řídili jako prasata, nemyslím bezohledně, spíš totálně neznale… a ten můj starej fotr je o třídu jinde, neblbne, vidíš, že sleduje co se kde šustne, fakt je to poznat a to nejsem nestranej, stejně jako obvoďačka občas schytám jeho „moudra“, ale když sedím na spolujezdci tak rozhodně nemám strach, jel jsem s lidma, co maj řidičák X let, jsou v produktivním věku a měl jsem strach, protože jeli prostě naprd, navíc on jezdí jenom lokálně a Ostrava, to je taková jedna velká klidná ulice, celá rovná…po Praze ve špičce bych trochu váhal. ale on jen potřebuje přežít a fakt není nebezpečnej, spíš naopak..

          Uvidíme, chystám se to prozkoumat… v takový Emerice člověk dostane řidičák tak asi jako u nás kartu na slevy v drogerii, sice je to trochu o strach, ale infrastruktura je tomu přizpůsobená a hlavně lidi jsou celkově nastavení na „pomalu, vždycky dej přednost“… malinko to zpomaluje, ale funguje.. a v 80 tam kluci lítaj s vrtulníkama, mladej Mašín třeba.

          0 0
          • kubad  

            Jak píšu, i když udělá psychotesty a jízdy. Bez dokladu od lékaře, že je schopný to nejde .A zodpovednost ma ten takze i tak nemusi vydat .

            Manželka je obvodačka :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.