• Uzivatel

    Vážení, na základě doporučení jsem si koupil kolo viz minulá debata: http://www.koloshop.cz/index.php?…

    Problém je že prodejce neměl vidlici Marzocchi MX Comp 105 mm, kterou preferujete pro mou váhu 110kg a mé ježdění – max 100km týdně, pouze v sezónu.

    Všiml jsem si že se občas objevují vidlice i v bazarech, což by možná mohlo být alternativou, protože jsem se nějak nevešel do limitu, ono kolo je jedna věc, ale nějaké oblečení botky, SPD a ono to leze.

    Otázka ale zní, jak vybrat vidlici, co je třeba na ní posoudit, a jak se měří délka krku, respektive o kolik musí být krk delší než hlavová trubka s okrajem složení ??

    0 0
    • vlk  

      nechápu proč sis nevybral jinou.Spyder má mnohem větší výběr vidlic, které na kola za příplatek montuje než jen těch pár co mají napsáno na netu.Navíc ty příplatky jsou většinou o dost nižší než seženeš vidlu samotnou.Např Duke nebo Reba by Ti taky posloužily dobře, navíc to jsou ještě citlivější žehličky.

      0 0
      • Uzivatel  

        Mám dohodu, že toto zůstává otevřené, jenže já sám neumím vybrat a jsem více-méně odkázán na názory jiných tady na fóru, abych pravdu řekl ani nevím co po vidlici chtít, krom váhového limitu.

        0 0
        • vlk  

          tak jsem tam kouknul, pokud nejsi vyloženě zastáncem Marzocchi a chces co nejnižší cenu tak o 300 Kč dražší tam je duke XC-vzduchový,–pevnostně plně srovnatelný s MX comp.Se divím, že sis na svou váhu ale vybral tu marzocchi comp-ta má taky stejně jako duke 30mm nohy.No a ještě pokud jsou zákroky na vidlice od milana opravdu tak úžasně léčivé, a jsi ochoten si připlatit za úpravu-tako suntoury tam mají za slušné ceny Suntoury XCP-D RL, Dura a trochu dražší XCproE RL.

          0 0
          • Uzivatel  

            No já nejsem zástance čehokoliv, jen mě vyšlo že MX COMP je použitelný, je používán podobnou skupinou uživatelů a je cenově rozumný.

            U té Suntour nevím, když jsem si četl co se tady o ní píše, tak jsem z toho zmaten, nevím co si o této značce mám myslet. Navíc jak jsem pochopil, není velký rozdíl mezi řadou XCP D-RL a AXON D-RL, ale cenově jsou rapidně vzdálené, ale je to o systému pružina – olej, kdežto ta MX COMP je se vzduchem ?? Sám nevím co potřebuji, ale chápu že vzduch přitvrdím dofouknutím, pružinu výměnou, což asi dovozci nenabízí, nebo jo ?

            0 0
            • vlk  

              Ony nechodí od výroby žádné suntoury dobře.XCP řada je robusnější a klidně bych tvrdil, že vydrží víc než MC comp.Axon, už moc pevné nejsou.Neboli na tvou váhu XCPro vidlice jsou pevnostě dobré ale chodem docela špatné.Ten chod té vidle prý dokáže zlepšit milan.Hodně lidí co si nechali vidli upravit je spokojeno, i Tink jednu nechával upravit pro přítelkyni.Já se ještě s žádnou upravenou nesetkal, tak nemohu soudit.Osobně pokud by hlavním kritériem nebyla cena, tak bych se suntourům vyhl-ale nemám ty zkušenosti s upravenýma.Před­pokládám, že úprava tlumiče obsahuje výměnu pružinky na pístu za měkčí, možná jiný olej, nějaké to zapilování nepřesností apod, srovnání futer do roviny apod, výměny stíracích kroužků.Ale fakt jen střílím od boku-co bych osobně zkusil.

              0 0
              • Uzivatel  

                No jestli je použitelná ta XCP D-RL tak je to zajímavé cenově, nová stojí cca 4.500,– Kč. Problém je že já nevím co očekávat od „funkční“ vidlice. Teď mám kolo na které mám jakési MOZO, prostě asi totální krám, který byl skladem protože standard je pevná vidlice, prý bonus, to ale pracuje tak, že když sednu na kolo zajede to tak 2 cm a potom už to nědělá nic, možná reaguje při prudším brždění a šlapání ve stoje.

                O nějakém vyrovnání nerovností nemůže být řeč, prostě fakt nevím co očekávat.

                0 0
                • vlk  

                  zeptej se mailem Milana, co by Ti doporučil a kolik by tě stála úprava.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Bych na tuning vzal XC-PRO-SL 03. Koupit za par babek klidne jetou zadrenou a vytunit.

                    0 0
                    • vlk  

                      to xcp drl maj u spyderu za 2,4.To je asi tak moje horní hranice co bych byl ochoten za ni dát.

                      0 0
                      • Uzivatel  

                        Zkusím konzultaci a uvidím, třeba bude doporučena a bude vše vyřešeno za rozumný peníz, i když mě přijde zvrácené koupit vidlici a hned ji doupravit, silně mě to připadá jako sortiment z totalitní minulosti.

                        0 0
                        • vlk  

                          no mě taky, já si raději připlatím, aby bylo vše jak má být už od začátku, ale to se mit o teď mluví když už vydělávám.Jako student jsem taky kupoval ty levné vidle a doma si je pak předělával na olejové tlumení apod.Akorát se mi zdá, že se vzrůstající hodnout a? už finanční nebo kvalitativní se přímoúměrně možná i více snižuje můj čas na kole strávený.Čekal, sem še to nerovnítko bude obráceně.

                          0 0
                        • Mark1  

                          Já bych ji za tyto peníze asi vzal, já její úpravu vyřešil sborkou a rozborkou, začištěním výrobních deformací a vad a při své váze 100 kg jsem spokojen. Ono jak ji člověk rozdělá a pochopí jak to pracuje, přijde na nápady jak modifikovat, jo a mám tam novou pružinu → pevnější, dodavatel nějaká pružinárna z Brna, kontakt již nemám.

                          0 0
                    • Mark1  

                      A nevíš o nějaké volné, volně se válející v bazarech ??

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Ted ne. Nezajimam se o ne.

                        0 0
                      • davidak  

                        Třeba Suntour XC-Pro-SL 2003. Tu jezdí myslim Milan. Má jí prej 130mm a chod prej luxusni, nejlepší potenciál k tuningu. Na tomhle bazaru ji maj za 2,1. Možná seženeš ještě levnější, lidi se jich rádi zbavujou. Při týhle ceně by to už možná stálo zato.

                        http://www.rebelbike.com/bazar.htm

                        0 0
    • Honza z H  

      Radši došetři na novou, když bazar, tak jedině kdybych věděl od koho kupuju. Krk by měl být cca o 6 cm delší než hlavová trubka. 2cm na misky hlavového složení a 4–5 cm na objímku představce. Lepší je delší. Dáš podložky a řezat jedině, když potřebuješ snížit řidítka.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Kdyz potrebujes snizit riditka, tak das podlozky nad predstavec ;)

        0 0
      • Uzivatel  

        Mě to jenom problesklo hlavou, když vidím že jsou vidlice i v bazarech, ale dobře najdu nějakou novou, jestli nějaká někde bude.

        Ale přivedl jsi mě na myšlenku, že vlastně představec nemusí ležet přímo na hlavové trubce, potažmo složení. Ale jak zjistím co je pro mě dobré? výpočty které jsou na webu k dispozici najdou optimální velikost kola, vzdálenost řidítek od středu sedla, výšku sedla vůči zemi, ale jak se dopátrat optimální výšce řidítek, existuje na to nějaká poučka ?

        0 0
      • Uzivatel  

        A ještě dotaz, moc se v tom nevyznám, ale co je miska hlavového složení ? Když se dívám na kolo tak teď vidím představec, pod ním podle mě již hlavové složení (vypadá jako příruba na hlavové trubce, váška max 2 mm) a to samé je dole, následuje „roznožka“ na dvě nohy. Kde je umístění těch misek ?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Tak to mas asi integrovane hlavove slozeni. Muzes si ty 2cm odecist.

          0 0
        • vlk  

          ty čísla bych bral jako orientační.Měl jsem už několik hlavových složení a pokaždé to mělo jinou výšku-si změř to co tam máš nebo co budeš kupovat a hned víš jak dlouhý krk potřebuješ.

          0 0
        • cabbage  

          slozeni je ta priruba- akorad ze to slozeni je integrovany.

          0 0
          • vlk  

            jo jo ty integrovaný, tak se přičítají řádově mm.

            0 0
        • Uzivatel  

          Já se dívám na kolo kolegy v práci, své tady nemám, tak proto jsem se zarazil tím rozměrem. Stejně koupím tedy novou a tam toto snad odpadá, předpokládám že nová vidlice má třeba minimum 25 cm což asi stačí pro každý rám. chápu to taky s tím řezáním (nevratný proces), ale jak určit co je vhodné ? Myslím tím tu výšku od hlavové trubky, hlavového složení ? Je nějaká logická poučka, nebo je to pouze o pocitu ?

          0 0
          • vlk  

            nová má vždy velké rezervy, aby ti tam pasovala, u nové se s tím trápit nemusíš.

            0 0
    • MartinXC  

      Vidli z bazaru ? Pak k ní připočítej ještě cenu repase … (od boku 2–3tis)

      0 0
      • Uzivatel  

        Byl to nápad, prostě mě to napadlo, jestli to není dobrá myšlenka, okamžitě ji zavrhuji, aspoň se nemusím trápit s nějakou délkou krku.

        0 0
        • Mamutt  

          Nezavrhuj, v bazaru jsou i nové, pro které například Mamutt nemá využití :-) Chci za ní desítku, což je asi nad limitem, ale mohli bychom se nějak dohodnout.

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Pridavam se k Mamuttovi, ne ze bych ti chtel zrovna nabizet nejakou vidlici. Tu co mam na prodej by pro tebe asi nebyla, ale obcas prodam nejakou treba i fungl novou sundanou z kola, protoze proste tam chci dat jinou atd.

          0 0
          • Uzivatel  

            A co se ti válí skladem právě teď, či v nejbližší době ?

            Jak je to s tou výškou, jak ji určit, přiřezávat dle pocitu, nebo je nějaká teorie jak vysoko mít řidítka vůči sedlu, či zemi ? Jasně že něco vyřeší představec, ale ten asi není neomezený a takové ty 45° představce mě přijdou dost nevkusné. Abych nedopadl tak, že ji zkrátím a potom budu hledat nějaký nádstavec jak tady kdosi řešil.

            0 0
            • Mark1  

              To jsem řešil já, a zítra to snad bude vyřešeno kompletně, měl by přijít extendér od Acor a uvidím co s tím, možná to dopadne tak, že budu shánět vidlici jako ty, nebo ti bude k dispozici má současná upravená XCpro D-RL s krkem 19 cm, já mám hlavovou trubku se složením (integrovaným) 17,5 cm.

              0 0
            • MARIN  

              Pocitej s vyskou riditek zhruba stejnou jako vyska sedla. Jinak uz tu nekdo psal nez budes eventuelne zkracovat je lepsi dat podlozky misto pod nad predstavec.

              0 0
              • vlk  

                akorát se na to pak nepříjemně padá.

                0 0
              • Uzivatel  

                Já to bral jako vtip. To je přece nesmysl, aby mě trčel přímo před obličejem takový „osten“, i když možná to není nic proti ničemu.

                Spíš jsi mě zarazil, že doporučuješ cca stejnou výšku sedla a řidítek, to potom mám obavu, že i nová vidlice bude krátká. Většina fotek, kde je prezentováno XC kolo má významně výš sedlo oproti řidítkům, teď to mám taky tak (odhad sedlo je horizontálně o cca 15 cm výš) a je to vcelku bez problémů, ale hledám se s posedem, takže není nikde napsané, že to tak zůstane.

                0 0
                • MartinXC  

                  15cm je už docela dost – buď měříš 190 nebo máš hodně chrtí posed. U turistického bika rozdíl výšek spíš pod 10cm. A komín na sloupku vidle není nic neobvyklého, alespoň do doby, než se jezdec ujistí, že výška rodel je opravdu ta správná – pak se to řízne a komín zmizí.

                  0 0
                  • Uzivatel  

                    Mám 197 cm, takže výška skutečně asi dost vysoká, mám kolo s rámem SPYDER 21", ten větší 23" mě již přišel vysoký, měl jsem mezi horní trubkou a rozkrokem cca 10 cm což mě připadlo málo.

                    Chápu to správně, že poučka pro výšku řidítek asi neexistuje a je třeba se najít, ale už tady vidím problém, protože jsem měl za to, že to složím a hotovo, představa demontáže a montáže mě dost děsí, když si představím co tam všechno je třeba. Přiznávám, že mé manuální schopnosti jsou spíše na úrovni, že nepoškodím hlavu šroubu když mám v ruce šroubovák, ale jinak jsem spíše kancelářský model. Asi na mě bude vydělávat nějaký místní servisman.

                    0 0
                    • MartinXC  

                      Oj, to bych ti radil špatně – těch 15cm rozdílu může být kliďánku tvůj standard. To se inspiruj u místních dlouhánů (snad se sem ozvou). Obecně se s posedem laboruje, výpočet nemusí vyhovovat „špatnému“ stylu jízdy. Tak je to i s velikostí rámu. Docela často vídám lidi na rámech min. o číslo větším, než by měli mít (mě nevyjímaje, a to jsem se k tomu propracoval od menšího :-)

                      0 0
                      • Uzivatel  

                        Asi mám výhodu, že je to pro mě po dlouhé době nějaké kolo, když pominu nějaký samohyb k hospodě a zpět. A z minulosti jen Favorit, takže návyky nemám ani na špatný, ani na dobrý styl, toto se teprve tvoří. Ale jak mě přišlo kolo tak to používám a připadám si vcelku normálně, sedlo dle zvyklostí a pouček (dostupná literatura na webu), ale o řidítkách ani zmínka, teď je tam podle mě (nevidím ho před sebou) maximálně +1 cm podložka a pak hned představec. Navíc jsak jsem pochopil, ony ani vidlice nejsou stejně dlouhé, takže se posed a celkový pocit může změnit s novou vidlicí.

                        0 0
                        • MartinXC  

                          K té výšce rodel se dá říct asi toto: Pokud ti vyhovuje ostatní posed, řidítka nastavit:

                          • tak nízko, abys při jízdě po rovině měl dobrý výhled před sebe a přitom si nevylamoval krční páteř
                          • a eventuelně po 0,5–1cm podložkách zvyšovat, pokud ve sjezdu máš pocit, že se ti blbě balancuje nad a za sedlem

                          Pak je ještě doporučení, že pod představcem bys neměl mít víc než je tlouš?ka krku vidle, tj. 25mm (to je o tuhosti horní části řízení a životnosti hlavového ložiska (souosost krku a misek při ohýbání příliš vysoko uchycenými rodly).

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.