• Troll

    Mam na kole vidli RST Gamma, najeto cca 5000km a zacinam mit pocit, ze uz to neni ono. Nejezdim nejak hodne (do 1500km/rok), ale hlavne v terenu. Turisticke cesty, polnacky, les, sotolina. Diky tomu, ze mam 90kg, tak po nasednuti na kolo vidli pomerne zamacknu a pak uz ma jen mininalni zdvih. Rad bych neco, co by lepe „zehlilo“ nerovnosti. Zacal jsem trochu jezdit pred 3 roky, takze neumim rici, jestli vidle odchazi a nebo mi jen rostou naroky.:-) Do ceho byste sli? Nechci nic profi, ale slusny material. Ani nevim, zda chtit olej, vzduch, ci co. Pripadne, pokud by mel nekdo link na clanek, jak vybrat vidli, budu rad… Mozna by mi pomohla i rozumna cenova hladina, ktere se drzet, aby dobre chodila a unesla 90kg chlapa. Ma treba cenu resi uzamykani? Ted mi to prijde k nicemu, ale mozna je to i o tom, ze mam vidli jak zamknutou porad.:-)

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Zkus si neco precist tady: http://www.bike-forum.cz/

      0 0
    • wroum  

      zamykani – je to o zvyku, podleme to neni treba, zvysuje to cenu a riziko poruchy

      jinak bych vybiral treba mezi:

      Marzocchi MX RS Duke Manitou Black

      jestli vzduch nebo pruzina to zalezi na tobe. pruzina bude citlivejsi, ale musis koupit spravnou na svou vahu, vzduch bude min citlivej, ale nafoukas si to „na sebe“.

      0 0
    • davidak  

      http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?… http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?… Třeba tam něco najdeš, chtělo by to konkrétněji říct, jaký máš požadavky a kolik do toho chceš vrazit- v daný kategorii se pak už vybírá líp. Lock Out bys asi nevyužil, jestliže jezdíš převážně v terénu..

      0 0
      • wroum  

        ten clanek je dost starej a ne vse plati. bacha na to.

        0 0
        • davidak  

          Já vim, ale chtel nejaky odkazy, tady se aspon neco malo docte..

          0 0
        • Bleda tvar  

          napriklad, ze u marzocchi chybi masivnost, hezkej dizajn a dobrej chod :)

          0 0
    • Volf  

      To není lehká otázka. Na argument, že jezdíš málo zapoměň, protože ti ta vidle pak zase dýl vydrží. Když si tady pročteš dohady kolem vidlí tak si můžeš udělat úsudek. Kup to do čeho jseš schopen dát peníze. Jestli vzduch nebo pružinu to je otázka. Já se vzduchu trochu bojím aby ta vidle třeba nezačala ucházet, protože je tam mnohem větší nárok na těsnění.

      0 0
      • Troll  

        No, coz o to, penize do toho muzu nejake vrazit, ale zase nejsem milionar, ze.:-( Pokud budu presvedceny, ze mam koupit olejovou vidli za 10kKc, tak na ni asi nasetrim… Ale nechci zase vyhodit penize. Jezdit me bavi a chci z toho mit pozitek, proto chci, mit kolo ve 100% stavu, ale fakt nemam pocit, ze to znamena to nejlepsi/nejdrazsi. Vzduchu se take bojim, ze stejnych duvodu:-( Kolik je tak zivotnost vidle? Ta moje RST Gamma byla tenkrat myslim z tech levnejsich, byt ne uplne zadarmo. Ma narok byt po 3 letech/5000km v haji? Da se to nejak servisovat? kde jsem se ptal, tak mi v servisech rikali, ze dokud bude chodit, tak bude, pak vyhodit. Tak nevim.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Gamma muze mit zivotnost treba 14dni. To zalezi jak jezdis. Tobe asi tak dlouho vydzela diky tomu, ze nejezdis a kdyz, tak jen kdyz je hezky. Rozumna hranice na vidlice je cca 5000–6000,–.

          0 0
          • Troll  

            No, to asi souhlasi. Tak to tech 1500km a opravdu se do deste/bahna nezenu a i zimu travim spis na lyzich.:-) Jak je to s udrzbou? Vzduchove staci dofouknout (zase clovek musi mit specialni pumpicku). Jak casto se u olejovych musi menit olej? Nutno rici, ze me bavi jezdit, ne kolo servisovat…

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Co kdyby sis o tom precijen neco precetl? Vzduchove se nedofukuji (staci jednou nafouknout „na tebe“), maximalne pri rozdilnych teplotach, ale to u tebe nehrozi. Olej… no jednou rocne (tim nic nezkazis).

              0 0
            • Martyss  

              Promiň, ale o každou več se musíš starat. To je strašný problém dát na den dva kolo do servisu…v autě taky olej neměníš?:-)

              0 0
              • Troll  

                Jasne, ale v aute menim olej po 15.000km.:-) Jestli se jedna o udrzbu 1× za rok, neni to problem. Ale nerad bych to resil treba 4× za sezonu, o to mi slo.Ne nadarmo se rika, ze v jednoduchosti je sila.

                0 0
                • Martyss  

                  Záleží jak moc budeš jezdit. U většiny vidlic je předepsána výměna oleje ve vnějších nohách po 25 hodinách a to jsi možná schopnen udělat doma. V patroně je to jednou za sezónu.

                  0 0
                • RomanP  

                  4× za sezonu ? …to snad jedině, že bys ten olej i pil.

                  Nechci ti radit, všechno se může podělat, ale mě olej/vzduch nezklamal a ani jedno neuchází. Nic nedofoukávám, jen to občas zkontroluju a nebo malinko přenastavím jiným tlakem vzduchu v nohách. Jezdím asi tak to co ty píšeš, o něco víc km.

                  0 0
          • lubos  

            km nebo kc ?

            0 0
        • Thomas  

          Je ja ji mel 4,5 roku cca 18tis najeto

          0 0
        • miťo  

          Gammu jsem vozil hooodne dlouho a radeji bych zapomnel na trable, co s ni byly. Ted ji ma na kole svara. Rikam mu, ze ma vakl v hlavovem slozeni a ona to byla vule v pouzdrech. Vule jako prase… Ta vidle je i mizerne tesnena a nema negativni pruziny, jen takovy gumicky, takze kope pri vysunuti. Myslim, ze na 90kg bude lepsi robustnejsi vidle, napada me Marcoska MX Comp, klidne vzduch, at mas velky rozsah nastaveni. Spolu s nastavenim tlumeni zevnitr si tu vidli uzpusobis dle svych naroku. Ver mi, az sundas Gammu a nasadis Marusku, poznas dalsi rozmer bikingu. S pozdravem Mito.

          0 0
          • Slavik  

            Jak jsi vyřešil tu vůli v pouzdrech??? Dík

            0 0
            • miťo  

              Uplne jednoduse. Koupil jsem Suntour MG 91. Gammu dostal svara, kdyz jsem mu stavel kolo, chybela vidle. Pouzit Gammu bylo levnejsi nez koupit pevnou.

              0 0
              • Slavik  

                Takže problém s vůli má teď tvůj švára… To není řešení problému, to je přesunutí problému na někoho jinýho… :-(

                0 0
                • milan1  
                  • Odstraneno na pozadavek usera –
                  0 0
                  • miťo  

                    jo, tak je to doslova. Cely kolo dostal a je spokojenej. Ne jeho jezdeni je dobry. Jinak ta Gamma dostala choboty ze Suntouru MG91, na vnejsich nohach pridelany lepici paskou a prumer vnitrnich jsem taky nastavil paskou(kvuli vetsim chobotum). Ted do ni bordel tolik neleze, svarovi chodi uz dva roky :)

                    0 0
    • lubos  

      Treba Z(4?) pruzina, MXC2002 vzduch(pruzina), z bazaru, cena je tak 3000,– to jsou takrka nesmrtelne vidlice, bez naroku na udrzbu. Sem tam utrit nohy , jednou rocne , nebo u 1500km/rok jednou za dva roky vymenit olej.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Jako souhlas, ale taky zalezi po kom bude tu „nesmrtelnou“ vidlici mit :) Krom toho i tyhle vidlice mely svoje mouchy… subtilni patky co se lamou, rozlepeny dolni nohy…

        0 0
        • kungpao  

          MXC 2002 rozlepené nohy???? To si asi myslel na tu Z4, však? Pri mojej váhe a jazdení by som sa o tom rád niečo dozvedel, nerád by som zistil že vidla je lepená na dajakom tajnom mieste.

          0 0
        • lubos  

          Jj, nesmi to byt vidlice od lidi co s ni skacou a jezdi DH :) Nejlepe jezdena po asfaltu, ta bude nejspis jako nova.

          0 0
    • Lister  

      No já bych nešetřil protože s jídlem roste chu´t. Teď jsem si to dvakrát potvrdil. Nejdřív u grafárny do počítače – jsem si říkal že když koupím 9550 a přetaktuju na 9600 pro tak to bude stačit, ale jak jednou nšco rozhíbeš na plné detaily tak už se ti nechce spátky, no a podruhé – to už bude víc o kole :-) – když jsem kupovla nové pláště tak jsem si konečně koupil pořádný kevlarov a už plánuju jaký další v kevlaru koupím do bahna a na zimu :-)

      Takže fakt našetři pořádně a? z toho máš radost :-) A vzhledem k tomo co tam máš teď bude cokoliv pokrok. Nebudu doporučovat nic konkrétního, protože dneska už jsou vilde na tom poměrně dobře tak prakticky kolem těch 8–10000 tis nemůžeš moc šlápnout vedle. Jen si vybrat takovou, která ti bude nejvíc sedět typově :-) Na ty tvoje kila ti asi většina lidí doporučí Marušku – obecný názor tady na foru – osobní zkušenost bohužel 0

      0 0
    • Darkson  

      asi se budu opakovat, ale nemůžu ti nedoporučit svou vidli, kterou vozím 2 roky, pružinovou Marzocchi MX Comp coil 105 mm. Údržba v mém podání nulová, parádní žehlička, ale při jízdě po rovině bez nerovností se téměř nehne. Jo a kil mám taky kolem 90. Jedinou nevýhodou je vyšší váha (tuším asi 2,3 kg), ale to Tě asi předpokládám netrápí.

      0 0
    • milan1  
      • Odstraneno na pozadavek usera –
      0 0
      • Pá-dlista1  

        Krom jineho… jak si prisel na to, ze je 100mm na pevnem kole optimalni? To si pred lety mysleli i o 30mm bratre zpatecniku. A jeste to zabijes vetou typu „Žádná z rad ti nemůže rozhodnout co potřebuješ ty“

        0 0
        • milan1  
          • Odstraneno na pozadavek usera –
          0 0
          • Peslezedirou  

            A už je to zase tady, hurá pánové do boje! :o(

            0 0
          • Pá-dlista1  

            milane. Podivej se na moje kolo a verim, ze i ty se aspon jednou v zivote zasmejes :) Nicmene jsi mi stale neodpovedel na otazku. Na tom pevnaku prece vidlice bere i razy od zadku, takze cim vic tim lip :) ze bylo kdysi obvyklych 63mm tezko zpochybnis, nedavno 80mm a ted se stovce na pevnaku uz nikdo nedivi, tak nevim proc zrovna tohle cislo by melo byt optimum. Treba je to jen dalsi vyvojovy stupen.

            0 0
            • milan1  
              • Odstraneno na pozadavek usera –
              0 0
              • Pá-dlista1  

                Je videt, ze ses ani neobtezoval se na tu fotku podivat. Odpadla by dalsi tvoje zbytecna otazka na „rozvireni“ debaty.

                0 0
                • milan1  
                  • Odstraneno na pozadavek usera –
                  0 0
                  • pegal  

                    „omezene zkusenosti“ :-) .. a mas to .. :)

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Takze myslis, ze kdybych mel fulla, tak bych rozeznal HSCV od SSV? No mozna mas pravdu. Kdyz jsem zkousel fully s HSCV byly mnohem komfortnejsi. Na druhou stranu to i ty fully s SSV. Tak jsem to daval za vinu spis druhymu peru mezi nohama nez systemum vidlice ;)

                    0 0
          • kovar  

            no k tomuto vyměřování hranic mám jen jedno – u mého HT je 120mm výrazněji lepší než předešlých 100mm.

            0 0
        • Lister  

          Minimálně na Trollově kole to tak bude – tři roky starý kolo na kterém bylo to RST asi nabude postavený pro 130 mm vidlu

          0 0
          • Pá-dlista1  

            A neni v tom pripade optimum (aspon co se tyce te geometrie), treba tech 80mm?

            0 0
            • rock  

              Souhlasím … a? si zjistí u výrobce, na co byl jeho bike stavěný – pro jistotu. Já to udělal a byl jsem docela důrazně upozorněn, že kolo je navrženo na 80mm Skareba a o moc víc není v tomto případě zdravé …

              0 0
      • Volf  

        Když to co píšeš čtu tak si říkám, jestli není všechno úplně jinak. Když pominu úzkou skupinu závoďáků, kteří neřeší materiál tak jde o to, jestli my ta většina si nekupujeme na kola věci, který vlastně vůbec nepotřebujeme a tím si třeba plníme sny o určitém komponentu a zároveň jestli nás to potom nebrzdí, protože je velkej rozdíl jestli si o nějakej kořen utrhneš šaltr Alivio nebo třeba XT. Protože pokud k tomu dojde, asi se nesmíříš s tím, že tam dáš něco levnýho. Takže možná si fakt kupuju věci na kolo pro radost a ne pro užitek ve formě třeba zdolávání těšího terénu, zvyšování výkonosti atd.

        0 0
        • milan1  
          • Odstraneno na pozadavek usera –
          0 0
          • Lister  

            Já bych neřekl, že to bude jen čistě o té ekonomice, jasně řekl, že pokud bude třeba tak dokáže našetřit a navíc úplně nesouhlasím s větou že mu nelze poradit – jasně že konečný výběr udělá sám, ale pokud by zadal víc informací o tom co přesně hledá tak se má dají navrhnout výrobky, které budou vyhovovat – když bude hledat vidlu s 13 cm pro 100kg chlapa tak mu asi Skareba nidku nutit nebude :-)

            Ale něco se musí Milanovi nechat, dokáže to tady vždycky hezky rozproudit :-)

            0 0
            • kovar  

              rozprudit? :-)

              0 0
              • Lister  

                No překlepů tam mám dost, ale tady jsem se náhodou trefil :-)

                0 0
            • Volf  

              Je pravda, že charakteristika ,, normální ježdění ,, má nulovou vypovídající hodnotu. Jinak k tý ekonomice. Myslím si, že otázka peněz je rozhodující. Třeba u nás doma si investici do kola můžu skoro automaticky násobit dvěma / protože nejsem typ člověka, kterýmu je jedno, že se za ním plácá jeho partnerka na marketový plečcea to ještě jezdí i dcera, ale teď ,, naštěstí tak málo, že investice do jejího bika jsou minimální. To je třeba jeden z důvodů proč nejezdím na závody. Když jsem tady třeba četl jak likvidační byl letos Drásal, tak si myslím, že takto si za svý může kolo rasovat jen ten, kterej nezná cenu peněz a nebo opravdovej fanatik.

              0 0
              • kovar  

                No tak můžeš jezdit na suché akce s tím, že platíš na poslední chvíli, kdy máš větší jistotu, že suchá bude, sice je to dražší, ale šeredně se to vyplatí.

                0 0
                • Volf  

                  To jo, ale ještě máš riziko magora, kterej tě sestřelí z kola jen prto, aby mebyl 151, ale jen 150. Mám osobní zkušenost a to je ten druhej důvod.

                  0 0
                • Martyss  

                  A nebo se si tu tra? projet v jiném termínu a zadarmo:-)

                  0 0
              • orca  

                Doma náklady také dělím dvěma , ale abych se nezůčastnil závodů ??? Nevidím důvod jedu to své.. z kopce možná někomu pro smích slezu ale kolem 2/3 pole dojíždim a v pohodě. Když někdo mi supí na záda nemám naprosto žádnej problém uhnout na na pěšince pro jednoho i zastavim aby se kolem mně prohnal. Závody jedu vždy stylem dojet já a kolo ve zdraví . Takže tě zvu na jakoukoli akci a bez násilí a v pohodě :-)

                0 0
    • Martyss  

      Hlavně si rozmysli, kolik chceš dát od toho by se to všechno mělo odvíjet.

      0 0
    • kralovek  

      Ja bezne jezdim na rebe a zehli se mi s ni dobre … tak snad reba?

      0 0
    • lubos  

      Tady v bazaru vidim par inzeratu:

      Marzocchi EXR Pro 100mm olej/pružina za 4500,– (tyhle modely ale neznam, nevim jak jsou na tom) Marzocchi MX Comp 2003 za 3000,– (starsi asi prodana) Manitou Black Comp LO za 5000,– neznam – musi se nekdo vyjadrit Manitou black elite 120mm za 5500, ale kratsi krk

      0 0
      • vlk  

        exr se za podobnou cenu na e-shopech dá koupit nová.Black-nedávno se v akci prodávaly nové za 5 tis sundané z kol z německa.Takže nic moc ceny za staré vidle.Mrkni se spíše po e-shopech.

        0 0
        • Troll  

          Ja vazne hlavne jezdim, servis nechavam na servisu. Do bazaru nechci jit, protoze tomu nerozumim a neumim to namontovat. Takze nova vidle, idealne nakup a montaz v jednom a tom samem servis – nebudu muset nic resit, jestli neco jde/nejde, chyby/nechybi. odevzdam kolo, ukazu na vidli a druhy den to budu mit namontovane. Pokud bude problem, bude to problem servisu a nebudu se dohadovat, kdo za to muze, co bylo spatne.

          0 0
    • Troll  

      Takze napred asi diky vam vsem za rady.:-) Odnesl jsem si z toho to, ze vidli rozhodne vymenit a za neco rozumneho… Vzhledem k tomu, ze ted tam mam 80, asi nepujdu do niceho pres 100mm. Pokud jde o termin „normlani jezdeni“, tak to jsem toho asi vazne moc nerekl.:-( Jezdim hlavne mimo asfalt. Spis polni/lesni cesty, nemam problem odbocit na turistickou znacku a dat ji lesem po korenovce at dolu nebo nahoru. Ale zadne extremni veci, jeli to zle, slezu a hodim kolo na zada.:-) Nezavodim, najezdim tak 1500km/rok. Denni limit mam kolem 80km-2000v.m..Proste takova turistika, ale na kole.:-) ze nejsem zadny drobecek jsem zminoval (90kg). Jeste, me zaujal nazor, vyzkouset. To by sice bylo idealni, ale jak a kde? Myslim, ze z mych znamych jsem jeste ten „velky biker“ ja, nikdo z nich nema zadnou super vidli. Da se to nekde vyzkouset? Asi tezko mi v obhode pujci vidli na vyzkouseni, ze… Pokud jde o ekonomiku, muzu do toho vrazit, kolik budu potrebovat (v nejhorsim pres zimu), ale fakt nechci byt za „frajera“, co ma vidli za 30kKc a jezdi po meste.:-) Rekneme, ze primarni je funkcnost. Kdyz ji dostanu za 2kKc, beru. Kdyz za 10kKc, no co se da delat, budu sporit.:-(

      0 0
      • wertigo  

        Ten popis co jezdis, to by tak odpovidalo me(vazim 93kg). Mam Marzocchi EXR Air 85mm(low end model). Po prvnim 1/2 roce jezdeni a potom co jsem videl jak funguje kamosova Marzocchi Z4 100mm Coil(pruziny) jsem udelal toto:

        • predelal vidli na 100mm
        • vlozil pruziny

        Urcite zkus rozdil v systemu vzduch nebo pruziny. Co ja jsem zkousel se svou vidli tak jedine 2 pruziny – kazda noha jedna :-) je to prave pro me. Obe nohy vzduchove to mi nesedelo vubec. Kdyz jsem mel pruzinu jen v jedne noze a druhou foukal taky to nebylo ono – chtel jsem aby to bralo i drncaky na hlinene ceste.

        Jedna moznost vyzkouseni, kdyz to jinak nejde: lidi jsou tolerantni a kdyz si vyhlidnes nejakou bike akci a tam se zeptas na vyzkouseni, myslim ze se najdou lidi, kteri ti bike na zkusebni projeti pujci. Mozna se ale pletu s tou toleranci…

        0 0
        • milan1  
          • Odstraneno na pozadavek usera –
          0 0
          • Troll  

            wertigo ma pravdu, to je presne jedna z veci, ktere mi vadi, ze svistim po „skoro“ rovnem povrchu, typicky hlinena cesta. Nekdo tu uz psal, ze u vzduchu dele trva, nez se „utrhne“ a tak spatne tlumi mensi nerovnosti. Takze asi spis pruziny. Treba Marzocchi MX Comp ETA 105 ma psano tlumeni olej, pruzeni pruzina+vzduch. Ta prestavba na pruziny, to je bezna vec nebo samo-domo? Nejsem veru kutil, nebudu zkouset znicit novou vidli tim, ze ji rozeberu. udela mi to rozumny servis v ramci nakupu/montaze na kolo?

            0 0
            • Pavlos  

              Byt tebou tak se zacnu hledat nejakou Rebu je u ni moznost si nastavit citlivost vidlice

              0 0
            • kovar  

              přestavba MX Comp ETA na pružina + pružina je samodomo, neznám servis, který by tohle udělal.. Je potřeba vložit jednu pružinu, odpovídajícího průměru a délky (případně trochu podložit) a tvrdosti. Orig pružiny se dají koupit v Razzu, ale nejsem schopen poradit konkrétní parametry. Předělával jsem na dvě pruřiny MX COmp ETA ale na 120mm (použil jsem měkkou pružinu, která mi nevyhovovala do Z4 100mm zdvihu, a podložil jsem ji plastovou trubičkou) TAkže pokud se nechceš pouštět do takovéhoto dobrodružství za zvýšení citlivosti MX Comp, tak raději zvol jinou vidlici

              0 0
              • Troll  

                Aha. Takze pruzina-vzduch znamena, ze v jedne noze mam pruzinu a ve druhe vzduch? Ma to nejakou zasadni vyhodu ci nevyhodu? To predelavat nebudu, to rikam rovnou.:-( Pokud bych chtel pruziny a tlumeni ojel, co byste mi doporucili, rekneme taky kolem tech 5–10tis Kc?

                0 0
                • Martyss  

                  Imho si myslím, že bys za ty prachy mohl i vzduch. Nebudeš muset vyhazovat prachy za pružinu. Na výběr máš dost vidlí…Black,Spli­ce, Duke…

                  0 0
                • lubos  

                  Ma to vyhodu, je to mnohem citlivejsi nez full vzduch u tehle vidlice, neni to tak tak tezky jako full pruzina :), a muzes si dofoukat vzduchovou nohu dle potreby.

                  0 0
                  • Troll  

                    No, jak do toho zacima lehce, ale jen velmi lehce a teoreticky pronikat, mam nejak vnitrne problem verit necemu, co ma v jedne noze pruzinu a ve druhe vzduch. Vzdyt to prece musi pruzit kazda pulka jinak! Nekrouti se to nejak? Cekal bych, ze logicky je treba mit v obou nohach pruzeni nastavene tak zhruba stejne… Celkove by mi asi vyhovovala 2× pruzina, napr. Duke XC. Ale ta zase nema nastavitelne skoro nic a to by pri mych 90kg mohl byt problem. Nerad bych resil u nove vidle hned vymeny pruzin.:-(

                    0 0
                    • kovar  

                      no ona teď skoro většina vidlic má rozdílné nohy – a to tak, že v jedné je pružení a ve druhé tlumení, například. Vidle i náboj (osa) se pružně deformují , zvláš? zantelně, když je vidle titěrná, při propružení uhne mírně kolo, ale jezdit se na tom bez problémů dá. Většinou. Někdy s nějakými mouchami. NEbo další příklad nesouměrného mamáhání je ETA, když ji aktivuješ tak kolo uhne trochu horem doprava díky deformaci vidle a náboje (osy). A tak dále.

                      0 0
                      • kovar  

                        jo ještě k té ETA, když následně M vidli s aktivovanou ETA zatížíš, tak se uhnuté kolo zase srovná, ale když ještě více zatížíš úplně jinou vidlu (Sakreba třeba) s oním absolutně nesouměrným pružením, tak se kolo uhne ještě víc. Ale to už jsou takové nyjance.

                        0 0
                    • vlk  

                      no duke co má pružinu je jen xc u-turn a ten ji má taky jen v jedný noze.

                      0 0
                      • vlk  

                        ale musím říci, že se nedeformuje při pružení.

                        0 0
                    • Martyss  

                      A co bys chtěl ladit mimo tvrdosti pružiny a rychlosti vracení?:-)

                      0 0
                    • Troll  

                      Tak ted teda nevim, jestli ma cenu resit, aby vidle mela v obou nohach stejne pruzeni a nebo jit klidne do neceho „nesoumerneho“. Jsem si myslel, ze Duke ma 2 pruziny… Koukam, ze to neni jednoduchy vyber.:-( Ale v zasade jsem skoncil u rozhodovani Duke SL/XC x MX Comp/Pro ETA 105. Jaky je rozdil mezi Comp Eta a Pro Eta? Ma cenu si priplatit?

                      0 0
                      • vlk  

                        pokud si vzpomínám tak u pro jde seřizovat zpětný útlum zvenku, comp zevnitř.Vzal bych si to pro.Abych kvůli každému seřízení nemusel lézt do vidle .

                        0 0
                        • Troll  

                          Co je to presne zpetny utlum? Opravdu je to treba serizovat? Jak casto? Ja zase nejsem nejaky expert, abych si s tim moc hral. Predpokladam, ze se behem prvnich 100km dopracuji k nastaveni, ktere mi pak dalsi tisice vydrzi.

                          0 0
                          • wroum  

                            „zpomaleni“ vraceni vidlice do normalniho stavu, napriklad po najeti na prekazku. nastavit staci jednou dle pozadavku.

                            0 0
                          • vlk  

                            no já to seřizuji.Podle toho kam jedu jesli do lesů a nebo do např. kamenitýho terénu.Jinak kdo má ve vidli hustčí olej , co je náchylnější na mrazy, tak to pomůže i trochu v zimě si to jinak seřídit.Já sám jsem docela puntičkář, tak to občas seřídím-min 1× za měsíc s tím kroutím, aby mi to zrovna v tu chvíli vyhovovalo.Problém je že u mého duku je to seřízení strašně citlivé.

                            0 0
                          • lubos  

                            Myslim, ze to moc za ty penize nestoji. Na ten interni staci odsroubovat zatku a nastavit a plus-minus potrebne nastaveni najdes imho rychle.

                            0 0
                        • Troll  

                          A jeste me tedy napada, z popisu na webu to vypada, ze Duke umi to, ze i pri uzamceni, kdyz vidle dostane ranu vetsi, nez je nastaveno, tak se odemkne. Nebo mozna propruzi na plno a zase zamkne? Umi tohle i MX?

                          0 0
                          • milan1  
                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                            0 0
                            • Mamut  

                              Rada ako pre Rockefellera. Kup si dve vidlice dokopy za 20 000 a skusaj v reale. Nenasiel by si nejaku podobnu aj pre mna?

                              0 0
                            • Troll  

                              Jo jo, to je samozrejme pravda a rad bych, jen nevim fakt moc jak to zrealizovat.:-( Ted o vikdnedu se snad uvidim s kamaradem, ktery ma nejakou starsi vidli vzduch/olej, tak alespon zkusim, jak muze fungovat jina vidle, resp. jak to vypada, kdyz funguje jak ma.:-) Zkusenosti mi vazne chybi..

                              0 0
                              • milan1  
                                • Odstraneno na pozadavek usera –
                                0 0
                              • wertigo  

                                Kdyz uz budes zkouset tak urcite ne tak, ze na asfaltu se nahnes nad riditka a zapumpujes do vidle – to rozhoupes krasne i vzduchovou a budes si myslet ze je to o.k. Taky bacha jestli ma kamos 70kg a ty 93kg tak bude mit vidli nastavenou na svou vahu a na tebe bude jako maslo…

                                0 0
                            • lubos  

                              Tak mu je dodej, chytraku.

                              0 0
                              • milan1  
                                • Odstraneno na pozadavek usera –
                                0 0
                                • kovar  

                                  jednu dobrú radu ti dám, poraď si sám. Miro Žbiro

                                  0 0
                                • cabbage  

                                  a nereagovat uz si zkousel?

                                  0 0
                                  • milan1  
                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                    0 0
                                    • cabbage  

                                      sam pises ze je potreba testovat, tak jednou zkus nereagovat, co by ti to udelalo?

                                      0 0
                                      • lubos  

                                        Je placen od toho, aby zahlcoval bikeforum prispevkami o nulove hodnote (informacni i jine).

                                        0 0
                                        • milan1  
                                          • Odstraneno na pozadavek usera –
                                          0 0
                                          • lubos  

                                            Jo, je to videt na tom co pises.

                                            0 0
                                          • cabbage  

                                            aha, tebe to pohlcuje, takze az se v novinach doctu ze policie zadrzela nepricetneho muze ohrozujiciho sve okoli cihlou, tak to budes ty?:o)

                                            0 0
                                            • milan1  
                                              • Odstraneno na pozadavek usera –
                                              0 0
                                              • cabbage  

                                                si prehlid smajlika? jestli jo tak neumis cist,jestli ne tak mas problemy s chapanim........

                                                0 0
                                            • lubos  

                                              Co cihlou udirajici se do hlavy ? Test prilby (prave jsem docetl thread „proc nevozi enjoy prilbu“) :o))

                                              0 0
                                      • enjoy  

                                        jako nezucastneny pozorovatel uz musim(chci:-)) reagovat:-).ja vim ze jste si toho nevsimli:-),ale nereagovat byste se spis meli naucit vy(cabbage,lu­bos,kovar):-).

                                        0 0
                                        • lubos  

                                          Mas smulu, uz jsi mezi nami :o)

                                          0 0
                                          • enjoy  

                                            s tim rozdilem,ze ja vim,ze milan ma asi 10× vetsi znalosti o pruzeni nez vy vsichni dohromady.a ja se s nim nikdy nemel potrebu hadat:-).

                                            0 0
                                            • lubos  

                                              Ja te nebudu presvedcovat :) je mi fuk, co vis nebo nevis. Podstatne je, zes reagoval a tim jsi padnul do nasho tabora reakcionaru :)

                                              0 0
                                              • enjoy  

                                                vam by nemelo byt jedno co vite vy.a meli byste to uz konecne uznat a ne se s nim porad trapne dohadovat,kdyz vam to ve znalostech nanda kdykoliv.ovsem presila je mocna ze:-)

                                                0 0
                                                • lubos  

                                                  No zatim jsem nikde nevidel, ze by neco srozumitelneho napsal, jenom hromadu plku o nicem, tak nevim o jakych znalostech tady mluvis.

                                                  0 0
                                                  • enjoy  

                                                    tezko verit ze bys o jeho znalostech nevedel.. nesmis se divit,kdyz ho nenechate resit problemy s temi ktere to opravdu zajima.. potom se to s vama zvrhne v plkani o nicem. ten kdo opravdu potreboval pomoct nebo poradit s vidlici,tak dnes spokojene jezdi..

                                                    0 0
                                                • cabbage  

                                                  uznavam ze ve znalostech suntouru(jine zatim neprojevil) mi to kdykoliv nanda, akorat nevim jestli se suntour da nazvat odpruzenim.......

                                                  0 0
                                                  • enjoy  

                                                    ze neprojevil??cti obcas poradne.

                                                    0 0
                                                  • lubos  

                                                    Hmm, desetkrat za den zvracet, to taky neni buhvico. To pak clovek prehlidne snad i neco smysluplnyho.

                                                    0 0
                                                  • enjoy  

                                                    jezis to je zase dokolecka blbejch kecu… nechame toho.

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    pokud se te clovek na neco zepta tak nereagujes, zato na jakoukoliv narazku zbesile utocis, tak co si o tobe mam myslet?

                                                    0 0
                                                  • lubos  

                                                    jsou vyjimky .. ale ty je potreba hledat lupou :(

                                                    0 0
                                                  • milan1  
                                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    kdybys misto prednasek o tom ze te nekdo mechape radsi zalozil thread s nazvem napr.: „Odbornikem na odpruzeni snadno a rychle“ a tam rozdaval sve rozumy…

                                                    0 0
                                              • milan1  
                                                • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                0 0
                                                • lubos  

                                                  Cim se lisi polapeny a komentator polapeneho ? Definuj.

                                                  0 0
                                • lubos  

                                  A porad jak nereagovat na tuhle zhovadilost. Zrejme to nechapes, ale presto se ti to pokusim vysvetlit. Dotycny, cos mu odpovidal, at si to vyzkousi v realu, kdyby si to vyzkouset mohl, tak se tady nebude ptat. A jeste jednou. Pokud by kazdy si mohl vyzkouset cokolik, tak se tady prakticky nikdo nebude na nic ptat, bude z toho jenom chat. Ale mozna je to nad tvuj pochop :)

                                  0 0
                      • Novak27  

                        Zdar jeste dodatek k tomu zamykání. Pokud nejezdíš dost ze sedla a hodně po silnici, tak si myslím, že se bez toho zamykání obejdeš. To je alespoň můj poznatek s vidlí MX COMP ETA 2003. Zdar.

                        0 0
                        • Troll  

                          Ze sedla nejezdim v podstate vubec a silnici nemam rad, radeji nekde do lehkeho terenu (polnacky, sem tam korenovka). Jenze kdyz vezmu Duke XC, ma jen regulaci tlumeni a nema nastavitelne pruzeni, coz je asi tak jedine nastaveni, ktere mi prijde pro me uzitecne. Co ta vidle udela, kdyz si na ni sedne mych 90kg + batuzek (cili bezmala 100kg)?

                          0 0
                          • Martyss  

                            Duke XC i XC u-turn mají natavitelné pružení. U XC tlakem vzduchu a XC u-turn výměnou pružiny.

                            0 0
                            • Troll  

                              Kdyz se podivam na http://eshop.bikezone.cz/index.php?… , tak tam se tedy o vzduchu nic nepise. Nastavitelne pouze tlumeni, ne pruzeni. Btw, zkousel jsem koukat i na rockshox.com a veru hodne skoupe na informace.:-( Tam jsem ani poradne nenasel, co u-turn je a jak funguje.

                              0 0
                              • lubos  

                                Koleckem sroubujes pruzinu a tim znizujes celkovej zdvih. Moc otacek na ladeni pocas jizdy.

                                0 0
                              • Martyss  

                                Každá vidle má možnost regulace tlumení. Některé mají méně pohodle – výměna pružiny a jiné více pohodlné – tlak vzduchu. Na ofiko stránkách jsou nedostatečné informace. Je tam jenom XC u-turn verze. Ale dělají se ještě vzduchové verze XC a SL(s lockem). U-turn snižuje zvih. Ve vidlice dochází k zašroubování pružiny. Mrkni na fotky od vlka na taky na fóru. Je to tam hezky vidět.

                                0 0
                                • lubos  

                                  To s tim tlumenim vs. vymena pruziny a vzduch jsem uplne celkem nepochopil :)

                                  0 0
                            • lubos  

                              Pruzina s uturnem stoji ale docela dost , ve srovnani s beznou pruzinou :(

                              0 0
                              • Troll  

                                Tazke u bezneho Duke XC tedy jde take nastavit pruzeni (nemyslim zmeny za jizdy)? Ted mam 80mm, takze pokud to spravne chapu, i u tehle vidle muzu pruzeni regulovat tim, ze to sesroubuji niz, zdvih pak bude mensi nez 100mm? To by mi ani nevadilo.

                                0 0
                                • lubos  

                                  Ano, od 85–125 se mi zda, resp. Psylo to ma tak. Ale tim , ze ho zesroubujes tak se myslim ta pruzina pritvrdi (ale tohle si nejsem uplne jist, u Psyla to tak ale je).

                                  0 0
                        • Palo TT  

                          Nesuhlas. Moja verzia: pokial nejazdis do (strmsich) kopcov a nejazdis zo sedla, tak sa bez ETY zaobides. :) ETA!=zamykanie. Hlavny prinos ETY je znizenie vidly=posun taziska dopredu=lepsi uphill (v strmsich kopcoch). Na ceste nema ETA zmysel, lebo aj bez nej sa vidla nehupe.

                          0 0
                        • honz@  

                          Pouzivam ETU jen pri prudkych vyjezech v terenu, kdyz se mi zveda predni kolo. A mozna obcas pri jizde v stoje do kopce, ale aktivovat to, abych jel 15 vterin do kopce a pak zase vracet zpet nema smysl. Takze prevazne jen v terenu.

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.