2 dotazy- kotoučovky, Merida AM 800-D

22 nepřečtených
  • dancing dog

    Ahoj, pro změnu 1 sice nedůležitej thread, za to pro změnu ne o Milanovi či favoritovi…

    Chtěl bych se optat na kotoučové brzdy, nemám s nimi žádné velké zkušenosti, bylo tu už dost, přesto bch se dovolil optat na takový výcuc, shrnutí- v čem konkrétně nejvíc je výhoda hydraulických před mechanikama, nejspíše v účinnosti, ale co nároky na seřizování a štolování a jeho „výdrž“, výměny- trvanlivost částí… Rád bych, jestli tu někdo nemá zkušenost s obojíma a může tak porovnat.. de mi o to, že nejezdím žádný šílenosti, ted mi celkem stačí včka, tak jestli by nedostačovali mechaniky..ale zase sem těžkej.. případně že jo, tak nějaký typy- BB7 aspol .-) čistě hypotetický dotaz..

    Mít možnost s velkou slevou koupit Meridu AM 800-D, cca 25ooo , šli byste do toho? Přemýšlím o tom, s tím, že bych kza ušetřený peníze pořídil lepší tlumič,např. Fox RP2 nebo jak to je..a eště by zbylo.. jde mi o pohodvé popojíždění všude jinde, často na celý den, hmotnost kola moc neřeším, protože mnohemvíc bych měl řešit svou..

    www.merida-bike.cz/prodej/am-800-d

    díky za případné reakce, pěkný den všem… P.S. těm, co mě budou chtít odkázat do historie se předem omlouvám…

    0 0
    • marapara  

      Zdar. Jezdil jsem mechanické kotoučovky Avid CPS asi 5 let, teďkom jezdím Juicy 7 a 5 (mám 2 biky). Vozil jsem u obou typů kotoč 180/160 mm. Výhody a nevýhody … max. brzdný účinek mi přijde celkem stejný u mechanik jako u hyder Avid. Nicméně hydry mají oproti mechanikám výhodu lepšího, postupného a hezky čitelného dávkování. Ta mechanika brzdila jako prase. Buďto nic nebo pomalu smyk. Velmi se mi líbí chod u Juicy5. Celkem silný účinek při prvním doteku, ale pak krásně čitelný průběh brzdění. Výhoda mechaniky je hlavně v tom, že si ji můžeš odservisovat doma. Lanko nebo bowden si vyměníš lehce. Jako nevýhodu si tak musíš časem štělovat destičky ke kotouči. U Avidů je to celkem snadné, otočíš kolečkem, ale u jiných typů mechanik potřebuješ nářadí. Velká nevýhoda mechanik je ta, že vysouvá jen jeden pístek a i když máš pevnou destičku úplně na kotouči, tak se přece jen trochu ohýbá, křiví se kotouč a nerovnoměrně se sjíždějí destičky. Já přešel na hydry a jsem s nima spokojen. Nemusím nic štelovat a hlídat, teda krom ojetí destiček.

      Co se týče té Meridy, za 25000 jde sehnat testovací verze. Jsou tam hydry LX 203/180 mm. Brzdí slušně, ale brzdové páky nemají pro mě vhodný ergonomický tvar. Zvykl jsem si na Avidy a ty páky jsou mnohem lepší. Jsou širší a o chlup delší, netlačí tak do prstů.

      0 0
    • marapara  

      Ještě co se týče toho originálního tlumiče na Meridě RS Airo 2.1 tuším, tak ten je naprosto tragický. To bych vyměnil jako první za nějaký Fox. Pokud máš možnost sehnat RP2, RP3 nebo RP23, tak to s ním bude určitě chodit líp.

      0 0
    • Jenda  

      jezdil jsem hydry shimano 525 pak mechaniky avidy BB5 a ted mam Luisy. Takze jednak jsem prase takze hladkost chodu se ani u novych bowdenu nedokazala vyrovnat hydram (verim ze se lze velmi priblizt ale za cenu velkych investic) Brzdny ucinek mechanik v pohode pohybliva jen jedna deska me taky nedeptala ale desne mi vadila nutnost stelovat vzdalenost desticky – bohuzel zmena kroku kvuli opotrebeni desticky byla kolikrat citit jiz po 40 km no na na blativym krali sumavy to bylo tak desny ze sli z domu. Servisovatelnost je u nich snazsi – skutesne si vsechno udelas doslova na kolene, nicmene treba u shimanackejch kotoucovek si temer vsechno udelas bez problemu zrovna tak (nevim jak se meni tesneni okolo pistku). Tedy do mechanik bych sel jenom kdybych stavel expedicni bajk do mist mimo civilizaci a nebo mel dualy na vecka kterych bych se nechtel vzdat. Jinak ve vsem vcetne ceny a bezudrzbovosti vedou hydry (pokud nenazrazis na kus ktery se hned od zacatku sere – pak je to mooc spatny)

      0 0
    • Karlos009  

      Tu Meridu jsem měl půjčenou z obchodu na testování, hrál jsem si s tím zadkem celý víkend, ale k nějaké rozumné funkci jsem jí nepřinutil. Ten lepší tlumič by tomu asi trochu pomohl, ale určitě to nebude žádná sláva. Můj čistě subjektivní názor je, že ta zadní stavba je prostě špatná (už jsem to tu kdysi psal) a já bych do toho určitě nešel.

      0 0
      • marapara  

        No myslím, že jiný tlumič by tomu pomohl hodně. Jinak jsem měl tuhle Meridu AM 800D půjčenou na testování. Měl jsem ještě půjčené GT I-Drive 5 2.0. Srovnat tyhle bajky, tak GT Meridu jasně převálcovalo. Pocitově Merida chodila tak 100 mm zdvihu a GT chodilo o třídu víc a líp při stejně nastaveném zdvihu 130 mm. U Meridy je možnost snížit zdvih na 115 mm. GT bylo daleko citlivější a mnohem lépe žehlilo. Projet jen Meridu, tak si řeknu paráda. Ale mít možnost sednout na jiného fulla stejné třídy, tak je rozdíl je fakt znát. Nicméně myslím si, že hlavní příčinou menší citlivosti a zdvihové kapacity byl tlumič. Je to základní model RS, je málo citlivý a hodně progresivní, takže nechodí tolik do zdvihu. Navíc se celý systém i při kruhovém šlapání lehce pohupoval, u GT s Floatem R a propedalem ne. Dát na Meridu tlumič Fox nelpéje s regulovatelným propedalem a jinou vidlici, dejme tomu Revelation, tak je věřím, že je to bajk jak fík. Vidlice Tora sice chodí dobře, je citlivá, má solidní zdvih, ale taky je těžká. Váha nějakých 2,5 kg … vyměnit ji za RVL, tak MErida nejen že neváží 14 kg, ale tak 13,3 – 13,4 kg, ale chodí minimálně stejně dobře. Ale pak už cenově dostáváme taky úplně někde jinde, že? :)

        0 0
        • dancing dog  

          Díky všem za info…u těch brzd je to jasný

          co se týče té Meridy, ta změna tlumiče je asi nutná, právě to srovnání s GT mě trochu odrazuje, ale právě- jestli by to prostě s tím tlumičem Foxa nebylo mnohem lepší… Co se váhy týče vidlice, ta Tota by mi vůbec nevadila, když mám sám o 20kg víc než bych měl a chtěl, tak mě 1 kilíčko navíc už fakt nerozhodí.. eště 1× dík, měnil bych jen tlumič, což by mě snad nezruinovalo.. je to vážně náročný, mám strach ten full bybrat blbě..zároven nechci hned vzít kolo za 60 a víc táců…

          díky eště 1×

          0 0
          • MlokCZ  

            Když ale vezmu v sousedním threadu probírané Canyony a jakou dali cenu na AM5ku: www.canyon.com/…uipment.html?b=86 Tak bych do té Meridy určitě nešel. Ten Canyon je za cca 42,5tis.

            Ale když si zase řikal, že nechceš kupovat z Německa…

            0 0
            • dancing dog  

              No, chci nechci, ty Canyony sou fakt pěkný a výhodný, to je jasná věc, žádná diskuze…sem v tomhle sračka + na kole si toho moc sám neudělám, aby mi to tu někdo servisoval..

              ale taky jeden z horkých kandidátů…

              stejjně nakonec asi nic nevyberu, a až se současný HT cube rozpadne, vrátim se ke crossu .-)

              S tou meridou- jen že mi jí nabízejí za dobrou cenu a i s tou výměnou tlumiče by to bylo finančně zajímavý…

              ty ceny ale sou fakt u zěch kanónů bomba..to fakt jo!

              • Tvé doporučení..no, je to těžký, zvláště pro takového laika…
              0 0
              • Misiak  

                nemozes si ten kanon nechat od niekoho doviezt? tusim sa tu niekde spominal shop ktory ich v cechach predava…

                0 0
                • vojta  

                  V Cechach je nikdo neprodava. Snazi se o to BikeExpert, ale ani pro rok 2008 se jim nepodarilo uzavrit dohodu.

                  0 0
          • marapara  

            Jasně, výměna tlumiče by byl u tohoto biku základ. Nejlépe by bylo, kdyby ti napsal někdo kdo ji má s jiným tlumičem, jak to chodí. Co se týče Canyonu, také jsem o něm dost uvažoval. Ale nakonec mě odradilo dovoz z Německa, špatná možnost reklamací. Pokud by se něco vysralo, tak posílat bika do Německa by se docela prodražilo, nehledě na to, že bych si na něm třeba pár měsíců nezajedzil. Raději jsem koupil bika u nás. Nakonec jsem vzal testovací model, který jsem si zkoušel. Z původních 52.000 jsem ho měl za 37.000 , což je docela slušná cena. Sice mě nějaké úpravy čekaly, koupil jsem jinou vidlu – Revelation, původní Marcošku jsem prodal a také později tlumič a původní se mi také podařilo prodat. Takže jsem ještě i s penězi z prodaných věcí doplatil cca 10.000, abych bika vybavil a trochu jej poladil k obrazu svému. Jsem rád, že jsem možnost otestovat aspoň 2 fully, abych měl lepší obrázek o tom jak to funguje a jak to má fungovat. Když jsem jel poprvé na GT, tak jsem vlastně jel poprvé na fullu. Asi o týden později jsem si půjčil Meridu. Systém GT funguje dobře, jediná slabina jsou čepy spodní kyvky. Mají tendenci se zasírat, protože na ně přímo jde bordel. Ale i když jsem je měl zasrané, tak mi nevrzalo, jak to tu několika lidem dělalo. Nakonec jsem to zatěsnil elektrikářskou smršťovačkou, tak uvidíme, jak to bude vypadat po čase :).

            0 0
            • MlokCZ  

              Reklamace u Canyonu vyjde o něco dráze (o poštovné), ale při té pořizovací ceně… Já kdybych kupoval z Německa, tak bych případně reklamoval stejně jen zásadní drahé věci, tedy maximálně rám, tlumič, vidlici. A s tou dobou bych to neviděl tak černě, u Canyonu jsou dle ohlasů na zahraničních fórech velmi vstřícní k reklamacím a klidně taková reklamace může být rychlejší než u některých prodejců v ČR.

              Stejně těch reklamací zase tak moc nebude. Docela by mě zajímalo, kdo tu potřeboval u Canyonu něco zásadního reklamovat. Zase tak málo už jich tu na fóru není a někteří je už mají poměrně dlouho. Ty dva kusy co mám v okolí fungují po jedné sezóně bez problémů. Ale ty ještě nemají tak moc najeto.

              0 0
            • dancing dog  

              Právě že vim o jednom, co tu meridu má, dal si tam nějaký dost drahej tlumič od Manitou, jezdí jako ďas a říká, že bohatě stačí a vyhovuje…já bych raději nějakého Foxe.. alezatim stejně jen teorie, budu váhat tak dlouho, až to někdo jinej vykoupí…

              0 0
              • marapara  

                Nevím jak chodí tlumiče Manitou, ale o vzduchových Foxech je celkem obecně známo, že jsou dost citlivé a lineární, což docela vyhovuje někomu, kdo chce žehličku.

                0 0
      • K2  

        Taky jsem ji měl půjčenou z obchodu, nafoukal jsem podle pocitu a jezdil. Zadní stavba se trochu houpala víc než bach čekal, ale žehlila v pohodě. Tragédie to rozhodně nebyla – za 25 kompletní bike na LX, myslím v pohodě.

        0 0
        • marapara  

          Když ten tlumič odpustíš, řekněme tak na 60 psi, tak opravdu chodí dobře, ale taky už dost houpe. GT mi chodilo fakt o třídu líp a řekl bych, že tlumič Fox měl na tom velkou míru podílu.

          0 0
    • burnout/syndrome1  

      Otázka je,aby tě rám od Meridy uvezl,proti GT nebo Giant je prý tenčí,ale nevím určitě,neviděl jsem

      0 0
      • marapara  

        Tohle můžu potvrdit. GT má o poznání silnější trubky a Giant díky vyšší váze taky. Poklepově byla Merida docela papírová. GT o dost silnější, ale taky díky tomu těžší rám.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.