• rs.bike.samuel

    Zdravím je mi 17 let, jezdím 29", už dlouho přemýšlím o změně řazení z XT 2×10 na XT 1×11, ale furt se nemůžu rozhodnout, jestli to má cenu investovat nebo nechat tak. Převodník bych dal 32T, myslím, že by byl ideální. Uvažoval jsem i o Sramu GX. Díky za případné info – rady.

    Anketa: 2x10 nebo 1x11

    23x
    32%
    48x
    68%
    0 0
    • Val  

      jeste jsi na to moc mlady

      0 0
    • Chlebovnik  

      Uvezu to, pane Lorenc?

      0 0
    • Krejca  

      Máš s 2× 10 nějaký problém?Podle mě je 1×11 přeci jen spíš race záležitost,ale jestli máš atomový nohy ,proč ne :-)

      0 0
      • rs.bike.samuel  

        Nemám, ale viděl jsem na závodech, že dost juniorů vozí právě 1×11.

        0 0
        • Krejca  

          No otázka je ,jestli ti 2×10 vyhovuje ,proč investovat do jinýho systému,asi bych začal tím že bych si to někde zkusil.

          0 0
    • Al Stra  

      co 1×10 s 42z pastorkem?

      0 0
    • DjOriech  

      ja sel minulej tyden na 1×11 z 2×10 na scalpelovi… vaha –0.5kg dolu.. vyjezd na Risovu studanku sem byl o vic nez 40 sekund rychlejsi nez v predchozich pokusech.. jinak na posledni prevod to jede pomaleji po silnici a ten nejlehci clovek musi trosku vic zabrat na nohy nejde se uz jen loudat jak na 2×10 :)

      0 0
      • jw09  

        To je neuvěřitelný posun, jistě jsi se dobře nasnídal a foukl tam 6 atmosfér, aby to do toho kopce pořádně jelo.

        0 0
      • michomin  

        To půlkilo dolů dělá zázraky.

        0 0
        • DjOriech  

          jj, navic sem menil jeste slapatka za lehci takze cca –3/4kila dolu a je to fakt poznat..

          0 0
          • nikeid  

            co jsi měl proboha za pedály, že jsi výměnou ušetřil čtvrt kila?

            0,75 kg dolů na nepohyblivých částech poznáš, jo? :-D tak to poznáš i když si vezmeš tlustší ponožky, tričko pod dres navíc a dáš si na snídani o jogurt víc, ne? …

            0 0
      • Plechovka  

        druhý odstavec v příspěvku http://www.bike-forum.cz/…rbonu-do-50t#…

        0 0
      • rs.bike.samuel  

        Líbí se mi to a váha taky o trošku klesne, i když né o moc. V terénu mi ta velká pila přijde zbytečná, ale zase z toho kopce nebo po té silnici to je dobrý.

        0 0
        • Dejv94  

          Váha sice klesne, ale při jízdě to nepoznáš. 1× něco je dobrý na závody a celkově na ježdění do cca 60km, na normální ježdění nebo maratony bych nejspíše volil 2× něco. Sám musíš vědět, zda ti ořezání převodů za to stojí.

          Na závodní ježdění říkám ano, na běžný ježdění (a zánovní kolo) nemá smysl předělávat 2×10 který funguje a radši bych si pořídil lehká kola.

          0 0
        • Manzak  

          Nevidim duvod okradat se o prevody.

          0 0
          • MirosPikos  

            Důvod je nasnadě, na stezce s tím ohromíš spoustu babek po přechodu :)

            0 0
            • swenak  

              Jo, babky to ocení :) Já jsem na tom jako on, ač věkem jinde a ani nezávodím. Pouze to vnímám jako jednoduchost, která se mi zamlouvá, ač je to z části kompromis. Co jsem si zkoušel kalkulačku, tak rychlost mi scházet moc nebude, nejsem závodník a lehkost buď dotlačím, nebo se vytrénuju :-) A časem bych tam stejně dal něco větší, než 42.

              0 0
      • pepino  

        Co teprv když se sundá převodník.

        0 0
        • Breakpain  

          To je ideální, protož pak nemusíš řešit mazáni a čištění řetězu ;)

          0 0
    • jw09  

      Nech si 2×10 a pořiď si k tomu 1×11. Prohazuj to na kole dle charakteru vyjížďky a chutě.

      0 0
    • BLACK1E  

      Nevim, jak jsi na tom v 17 letech finančně, ale jestli bys to kupoval jen proto, že to letí, tak to nech aspoň až ohobluješ stávající kazetu a převodníky. Určitě to nezlepší tvoje výkony.. vždycky je to v nohách. Ať máš na kole ‚ubohý‘ rychloupínáky nebo ‚zastaralý‘ 2×10, vždycky to můžeš ostatním nandat.

      Na druhou stranu je supr vidět, že jsem nebyl jedinej, kdo místo za chlast a trávu utrácel za bike :)

      0 0
      • marius  

        Já bych ti poradil zůstat u 2×10 a 1×11 si pořídit až budeš jednou kupovat nové kolo, pokud tedy budeš ten jednopřevodník pořád ještě chtít. Ale i tak bych ti radil pak jít do 2×11.

        0 0
    • Breakpain  

      2×10 a to mám 1×11 – sice mi více vyhovuje nemýt smyk, ale zase mi krapet chybí výkon… Neřeším, protože to je na fullu a nezávodím, jinak bych chtěl 2×…

      0 0
    • MirosPikos  

      Jezdi 2×10 a až bude měnit řetězovku, kup si převodník 32 (třeba) a kazetu Sunrace s velkým rozsahem. Nemá smysl kvůli tomu měnit další věci jako řazení případně náboj. Sám uvidíš, jak ti to vyhovuje. Kdyby ti to jo vyhovovalo a cítil by ses o 50 % víc kůůůl, tak přejdi na opravdový 1×11.

      http://www.koloshop.cz/…-11-42z.html

      http://www.koloshop.cz/…,-modry.html

      0 0
    • snas89  

      Dojezdi co máš a až bude čas na výměnu tak případně dej 1×11 (12).

      A taky záleží co jezdíš, jestli 50–100 km s velkým převýšením tak se dvojpila hodí vždycky.

      0 0
    • kpitti  

      Nejlepší je udělat si souhrn +/- a podle toho se rozhodnout.

      Podle mojí osobní zkušenosti je 1×11 výhodnější. Přešel jsem před cca měsíce a na 1×11 jsem najel cca 500km různým terénem. Hlavní výhodu vidím v jednoduchosti. Neřeším co mám zařazeno vpředu, pouze vzadu. Nevěřil jsem tomu, dokud jsem přesmykač a převodníky nesundal. Ušetříš něco na váze, ale hlavně se zbavíš přesmykače, který ne vždy v každý okamžik funguje tak jak potřebuješ, především tam, kde potřebuješ rychle řadit. Pokud zvolíš vhodný převodník tak nebudeš mít problém s tím, že by ti chyběli lehké převody do výjezdů.

      Relativní mínus je nejtěžší převod do rychla, ale úseky, kde bych to zaznamenal jsem jel mizivě málo a více méně mě to ani nevadilo. Další mínus je cena.

      Se Sramem GX osobní zkušenost nemám. Vozím Shimano XT 1×11 převodník 34 a kazeta 11–42.

      0 0
      • Manzak  

        Tomuhle fakt neverim, ze nekomu dela problem rozeznat jakou jede pilu, pokladam to za ciste ucelovy argument jak sam sobe zduvodnit, ze potrebuje jit s modou a proste je potreba mit tu 1×11

        0 0
        • Chlebovnik  

          Tomuhle fakt neverim, ze nekomu dela problem rozeznat jakou jede pilu

          Proč mu vkládáš do úst něco, co neřekl?

          0 0
        • kpitti  

          Asi to z mého příspěvku mohlo při troše bujnější fantazie vyplynout, že mi soustavně dělalo problém poznat jakou pilu mám zařazenou :). Samozřejmě jsem to tak nemyslel, to rozhodně žádný důvod není. Ale bez problému přiznám, že jsem v době, kdy jsem vozil tři a dva převodníky několikrát stalo, že jsem jel jiný převodník, než jsem si myslel že tam mám :).

          Spíš jsem chtěl ale říct, že jsem byl sám překvapený jak jsem si přechodem na 1×11 zjednodušil už i tak „automatické“ myšlení o převodech, které musím řadit.

          0 0
          • pepino  

            Ale jo, byla tu rovná úzká řidítka jako to nej, pak širší vlaštovky, pak obr široký vlaštovky a teď jsou nej široká rovná řidítka. Prostě lidské potřeby se neustále vyvíjejí:) Spousta lidí, co jezdí polňačky a cyklostezky až teď zjistila, že to nej je 29", přitom treking kolo mohli mít už dávno:) Tím 1×11 nezatracuju, už dávno jsem slintal po Rohllofovi.

            0 0
      • snas89  

        mám 2×10 a zase tak složitý to není:

        velká pila je jakoby místo prostřední z trojpily, takže na ní můžeš jet klidně celou šíři kazety a do prudkých kopců se mi menší pila ve předu hodí.

        uvidím až současné komponenty sjedu, to bych možná i přechod na 1×11 (12) zvažoval

        0 0
      •  

        a jak je to vlastně s účinností šlapání? Vždyť se přece více kříží řetěz (kazeta 11a 12 je širší než 9 tka) ! a z rozkladu sil (viz řetězovou linku) je vcelku jasné, že na zuby působí boční síla a ohýbá je (pružný ohyb) , o "šmirglování boků zubů nemluvě).

        Mám sice jen 3 × 9 ale je dost znát když dám vepředu Velký převodník a a vzadu druhý odshora! kamsi se ztrácí energie, že? Tohle samozřejmě výrobci a závodníci -supermani neřeší-ani životnost takových systémů-zajímá je asi jen jednoduchost , váha, spolehlivost při závodě. My hobíci máme tak trochu jiné priority-dle mého! a halvně je to velká móda…

        0 0
        • Kamilac  

          Mě teda třeba 1×11 v terénu zrychlil, bo vím, že nemám moc možností, jak si dát ještě lehčí :)

          0 0
    • Espen  

      Poslední měsíc jsem se intenzivně zabýval myšlenkou, že na silničku pořídím kompakty(50/34). Na pohodový ježdění to přeci všichni chválí :-). Pořád jsem hledal důvod, proč pořídit,i kdyz jsem věděl, že všechny kopce v okolí jsem vyjel s tím co mám 53/39×13/25. Chtěl jsem si přeci jen trochu ulehčit. Ale to nutkání něco nového na kolo pořídit bylo strašný :-D. Ale dát zas dvojku :-(,jen abych to zkusil se mi nechtělo. Prostě oni ví, že my chlapi jsme takový lamy, že prostě potřebujeme pořád něco měnit, vylepšovat, upravovat, i když stávající funguje. Prostě si nějaký důvod musíme před sebou obhájit, abysme s čistým svědomím mohli udělat upgrade :-D. V tvém věku jsem potřeboval mít taky všechno co jsem viděl. Ale už jsem starší a dokážu jsi uvědomit, že danou věc vlastně ani zas tak moc nepotřebuji :-). Takže kompakty jsem zamítl :-(. Dnes mi přišla nová kazeta 12/27 :-D.

      0 0
      • Rubi  

        se divim ze nejezdis jeste na skladacce s 1 prevodem, ta taky fungovala, smyk je na kratke rychle MTB zavody proste zdroj problemu…

        0 0
        • Espen  

          Naše myšlenkové procesy fungují asi dost odlišně. Což bude nejspíš důvod toho, žes můj úplně zbytečný příspěvek psaný s nadsázkou asi lehce nepobral.

          Nikde v něm tazateli neradím, ani se nevyjadřuji k jeho problému. Dle ankety a příspěvků názor zkušených zná. Evidentně 1×11 chce. Takže i kdyby zde někdo napsal, že mu to utrhlo nohu v kyčli, stejně si to pořídí. A že ty to zde chválíš taky chápu. Přece bys po takové investici neřekl, že je to pěkně na hovno :-D. Ale ani neříkám, že je to špatné. Neměl jsem možnost zkusit, tak nemohu hodnotit.

          0 0
          • Rubi  

            ja do toho nemel zadnou investici, vyslo me to nastejno tak jak kdyz jsem prodal 2*10… klidne bych se na 2*10 vratil, kdyby mi nesedel rozsah, ale je to ok. Hlavne vyhoda pri stojkach a prudkych tockach kdyz se jede ve vlaku, nemusis resit skok pres pily na smyku, ktery je pomaly, nebo v tahu nechce prehodit. Na dlouhe maratony bych to musel hodne zvazovat a vyzkouset to, ale jelikoz je nejezdim, tak to nemusim resit, na dlouhem svihu 100km+ jsem s tim nemel problem… Pokud zavodi tak to utahne vpohode, pro turisty je tam omezeni, ze musi dat malou pilu aby davali kopce a pak to nemusi na rovinach stacit…

            0 0
            • Espen  

              Zkusím se tedy bavit na vážno. Snad to zvládnu :-D.

              Přes zimu jsem přemýšlel, že přejdu z 3×9 na 2×9/10. Ale taky jsem si to rozmyslel. Asi by mi nevyhovoval ten velký skok na převodníkách. A protože jsem loni dal nové převodníky a 3×9 mě nijak v mém ježdění neomezuje, nechal jsem to být. Jinak po městě jezdím na nějakém východoněmeckém stroji s řazením v náboji :-).

              0 0
              • Rubi  

                pak nechapu k cemu tady prispivas, kdyz si nikdy nejel 1*11 ani 2*10…

                0 0
                • Espen  

                  Vidím že nechápeš :-). Příspěvků nesouvisejících s tématem jsou v každém vlákně mraky. Nemohl jsem si pomoct.

                  0 0
                  • Rubi  

                    se divim ze mas kotouce, na veckach se taky dalo brzdit a az tak moc nejsou potreba :) vidim ze sis to asi pred sebou obhajil, nebo mas kolo z mladeho nerozvazneho veku, nastesti ted uz si starsi a vis, ze to vlastne nebylo potreba

                    0 0
                    • Espen  

                      Joo ty mám, ale že bych je potřeboval i na silničku jako někdo se říct nedá :-)

                      0 0
                    • pepino  

                      Dalo se jezdit i na 26", bez tapered hlavy, bez teleskopu a bez pevný osy. Dneska v moderní době už to nejde, když budu reagovat ve stylu tvýho příspěvku, kde sis vycuc jen kotouče?

                      0 0
                      • Espen  

                        No právě tu 26" s rovnýma rodlala mám :-D. Sice mám 190cm, ale po 27,5 ani 29" zatím netoužím.

                        0 0
      • rs.bike.samuel  

        Pěkně jsi to napsal :D

        0 0
        • Espen  

          Díky :-). Dobrých rad jsi tu dostal dost na to, abys to nějak vyhodnotil. Kup pořádný záplety a na 1×13 přejdi až stávající bude po smrti.

          0 0
          • TeryPV  

            jak bych počkal, až se zase objeví novinka v podobě trojpřevodníku :) Protože mít pastorek velký jako ráfek asi nebude úplně v pohodě :)

            0 0
      • kpitti  

        Naprosto souhlasím s tím vysvětlením si, že nás prostě i těší si pořídit něco nového a lepšího.

        Je ale nutné vidět i souvislosti s tím o co se jedná a jestli je to opravdu posun. Bez znalosti o tom jak jezdíš, jaké máš předpoklady apod. se dá těžko říct, jestli by kompakt byl přínos. Já jsem to řešil loni a měnit kliky a převodníky mě ani nenapadlo. Původní kazeta byla na vyhození a pořídil jsem 12/27.

        U původní otázky tedy 2×10, nebo 1×11 na bajka jsem svou zkušenost už napsal. Jeden převodník je přínos a kazeta 11s naprosto stačí. Tady tedy přínos a posun vidím a můžu i potvrdit.

        0 0
    • Al Stra  

      vozím na obou kolech 1×9 a ještě jsem nezemřel-)

      0 0
      • minimus80  

        jojo ..takytak 32T a 11–34 9speed na 29ne a vsetko dobre …ale nie som zaaavodnik :-)

        0 0
        • Staifus  

          Mam novou Meridu Big Seven a zvažuju, zda rozhodit trojtác a udělat 1×9 32z převodník a vzadu 11–34. Ale proč… snad jen že se mi to líbí a že nejtěžší převod vůbec nejezdim a nejlehčí taky nevim kde bych jezdil. Ale jinej pořádnej důvod k tomu nemam. Fakt je, že za poslední měsíc mého aktivního ježdění po okolí jsem krom jednoho fulla neviděl nikoho s 1× něco…

          0 0
          • minimus80  

            u mna to bolo asi takto …do noveho ramu sa mi stary presmyk nezmestil . takze bud novy presmyk alebo NW prevodnik. a kedze som uz co to pojazdil na 32T a nechybal mi ziadny prevod tak som isiel cestou 1×9, ani retaz som nemenil a mam 9s

            lahky prevod mi nechyba a tazky tiez nie …dole kopcom na asfalte si oddychnem a aj tak ho mam minimum, po rovine idem max 25–28 ..a to v pohode utocim na 32–13 ale 11 .

            ak nad tym uvazujes …tak skus nejaky cas jazdit len na 32z …mne dokonca ani retaz nepadal na obycajnom 32z a to som nemal ani presmyk ani voditko

            0 0
            • Staifus  

              Proč by mi měl padat řetěz, když vše by zůstalo stejné, jen bez vnějšího a menšího talíře a bez přesmyku … nebo přesmyk to tam nějak drží?

              0 0
              • Singlespeed  

                Jednoplacku jezdím už nějaký ten pátek a dokud nebyly NW (nebo podobné protipadací) převodníky, tak to padalo. Občas spadl řetěz směrem ven i jen při odřazení na těžší převod. Předcházelo se tomu osazováním krytů převodníku (na silnici stačil jen z vnější strany, do terénu z obou stran jednopřevodníku) nebo se nechal alespoň přesmyk.

                0 0
              • mr.antik  

                jo, drží to tam vnější převodník a přesmyk (ten spíš trošku přídržuje), copak ti to nikdy na trojplacce nespadlo?

                0 0
              • minimus80  

                Ako pisu dole …mne to nepadalo… mal som docasne 3tac bez presmyku

                0 0
              • Staifus  

                Jak to tak už několik dní studuji, nechám asi jako univerzální na normální jezdeni 3× a hotovo …

                0 0
    • bimjeam  

      Daj tam 1×12 shark alebo eagle a máš to

      0 0
      • rs.bike.samuel  

        Abych tam hodil eagle, tak bych musel vyhrát sportku

        0 0
        • Singlespeed  

          Není kam spěchat. Dá se předpokládat, že pokud se Eagle osvědčí, objeví se brzy podobné, ale finančně mnohem dostupnější sady s gigantickou kazetou.

          0 0
    • tom xtr  

      Kdybys vybíral nový kolo, za sebe bych doporučil 1×11 (ale rozsah minimálně 10–42). Když 2 × 10 máš, nechal bych to, přínos imho nebude adekvátní penězům.

      0 0
    • jincom  

      Osobně jsem tuhle sezónu řešil stejný problém, pročetl o tom spoustu článků a do šel k tomu, že jde hlavně o to, v jakém jezdíš terénu a samozřejmě kolik máš najeto. Nejlehčí převod není problém, protože ten ti vyřeší kazeta se 42 zuby. Problém je spíš nejtěžší, protože minimum zubů je 11, či 10, což ti při menším převodníku nebude stačit pokud jezdíš v rovnějším terénu, případně po asfaltu. Jestli jezdíš těžší terén, hlavně hory, šel bych do 1×11, pokud jezdíš i rovinatější profil a asfalt, zůstaň u 2×10 ;) Toť pouze můj subjektivní názor.

      0 0
      • mr.antik  

        problém v rovinách a na hladších pláštích jsou hlavně hrubé skoky v převodech.

        0 0
    • Miramar  

      Asi před měsícem jsem přecházel z 2×10 (převodníky 38–28 a kazeta 11–36) na 1×11(převodník 36 a kazeta 11–42).Mám s tím najeto cca 300 km v terénu,kopce i rovinky a jsem spokojen.Dlouho jsem nad tím uvažoval,ale jsem rád,že jsem do toho šel.V kopcích mi to stačí,asi 2× se mi stalo,že jsem si říkal,že bych snesl o chlup lehčí(vyřešil by to 34z převodník),ale aspoň mě to donutí zabrat:-) a na rovinkách taky v pohodě…vyloženě asfalt nejezdím,na přesuny po asfaltu to stačí,ten 11z pastorek dávám minimálně,takže za mě jo,šel bych do 1×11.

      Jo a jak tady všichni řeší finance,když odečtu peníze z prodeje 2×10,tak mě to vyšlo asi na 2000,– což není taková tragédie:-) Ale záleží samozřejmě v jakém to máš stavu.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Taky jsem letos přešel z 2×10 na 1×11 (34/11–42) nejsem žádný závodník, ale baví mě technické kopce, bohužel jich tu moc není a tak na 50km tu dám max 1000m převýšení. Při přechodu jsem se spíš bál lehčího než těžšího, jak tu všichni píší, což mě překvapuje :D

        Těžký mi nechybí ani náhodou, neřadím ho tam skoro nikdy, jen když jedu ve skupině. Takže sem si říkal, jestli jsem neměl jít do toho 32 ve předu, ale na druhou stranu jsem zatím vše vyjel.

        Další věc, finanční náročnost, přesně jak píšeš, po prodeji (nevím proč ti radí to dojet) sem si připlatil asi 2k a mám vše nové (z XT 2×10 na XT 1×11). Na víc 2×+ jestli se někdy vrátím, tak možná na důchod na expediční kolo :)

        0 0
      • RUSH  

        Mám 2×10 (38/24 – 11–36) a co do rozsahu převodů je to pro mně ideál a mám to vyzkoušeno i v maratonech. Teď jsem o víkendu chtěl vyzkoušet 1×10. Jako první krok jen se stejnou kazetou, ale s jednopřevodníkem 34z (DM) abych poznal, jak se tento převodník bude chovat spolu s těžšími převody. Problém je, že hlavní důvod pro možný přechod na 1×10 (a dále i asi 11), byly občasné menší potíže s přesmykačem při půlmaratonech. Zkouška proběhla samozřejmě jen v nezávodním režimu. Pocitově mě to přišlo, že točím větší otáčky, což se potvrdilo, běžně mám průměr 80 a teď 85.Jelikož mi kazeta (stávající) končí na 36 z, umím si dost dobře představit, že kazeta 11–42 by mi v nezávodním režimu stačila. Jenže na maratonu, v závodním režimu (ke konci prošitej) a ve větších a delších kopcích, bych určitě potřeboval 11–46 a možná, že by mi stejně ještě jeden převod do kopce chyběl. Jako ideál se mi tedy jeví Eagle 10–50 s převodníkem 34 nebo 36. Když ale započtu fakt, že na zadním kole mám klasický ořech Shimano a přidám investici do SRAM GX obávám se, že poměr cena/výkon se mi nebude jevit jako moc výhodný. Navíc hlavně cena kazety i jen GX mi přijde sakra vysoká, když navíc nevím ani kolik vydrží. Za mně zatím zůstávám u 2×10.

        0 0
        • JFtryall  

          Na maraton asi nema cenu hrotit, prave kvuli tem zaverum, pockal bych az bude kazeta Eagle levnejsi. Kdyz je trosku krize a chybi prevod, tak to neni moc dobry. Na technictejsi XC jezdeni jde hlavne o tu jednoduchost, vahu a celkove lepsi funkci bez nebezpeci sukovani atd.

          0 0
        • Smazaný účet  

          No, kdyby ti chybel jen ten nejlehci prevod, muzes pouzit sunrace 11–50 a nemusis resit novy orech.

          0 0
          • nomecz  

            az na ty skoky v převodech… taky bych zustal u 2×10

            0 0
            • Smazaný účet  

              Na biku skoky v prevodech neresim, nejsem silnicar, abych musel mit vyladenou kazetu po jednom zubu. V terenu to postrada smysl.

              0 0
              • nomecz  

                jel jsi nekdy na te kazete ? 36–42–50 je docela nic moc pokud jedes delsi kopec a musis motat nohama jak jouda nebo naopak tocis neumerne nizke kadence kor na zavodech

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jezdim 11–46, ktera se od te padesatky lisi jen tim nejvetsim pastorkem a naprosto mi vyhovuje.

                  0 0
                  • nomecz  

                    no vidis ja taky jezdil 34/11–46 a vrátil se zpět na 2×11 z výše popsaného důvodu

                    aktuálně bude další pokus s Sram ořechem na 32/10–42 což už snad bude finální varianta

                    0 0
        • snas89  

          Měl jsem taky 2×10, 38/24 na 11/36, a dělat z toho 1×10 je na xc/maratony podle mě nesmysl.

          Je to takový polovičatý řešení, kde se jen okradeš o rozsah malý pily.

          Co pokrývá stejný rozsah je eagle. Na ten jsem teď přecházel a jeto super.

          0 0
    • siskin  

      Jestli to fakt nutně potřebuješ .-) ,tak mám na prodej nový řazení a hazku Sram GX (střední vodítko). Více do zpráv.

      0 0
    • rs.bike.samuel  

      Tak nakonec jsem 1×11 pořídil a určitě toho nelituji. Dneska jsem s tím jel poprvé a převody do kopce vůbec nechybí z kopce chápu, že někomu ty převody můžou chybět, ale při mých 70kg mi to stačí. Uvidím dál, ale zpět na 2×10 bych nešel.

      0 0
    • Staifus  

      Zkuste mě někam nakopnout, nasměrovat – mám XT 2×11 a váhám zda to změnit na 1×11 – proč? Asi snad jen že se mi to na kolech líbí … nikdy jsem to nezkusil, takže nevím, líbí se mi jednoduchost a řešit jen co je zařazeno vzadu… jezdím kolem Plzně, max někdy Brdy, vyjížďky 70% 35km …30% vyjížďky kolem 60km + – rekreačně, žádný fofry… prostě mi to leží v hlavě… ale asi blbost, co…

      0 0
      • puka  

        Pořiď si z aliexpressu NW převodník za 200kč a vyzkoušej to. Nic jiného ti na to říct nemůžu.

        0 0
        • Singlespeed  

          Nemusí kupovat nic, stačí neřadit přesmykačem… ;-)

          0 0
          • Staifus  

            :-) asi bych měl přestat vymejšlet pí…viny

            0 0
            • puka  

              Každý tu vymýšlí pičoviny. Podívej se do tohoto vlákna nebo strakáčovi na profil a uvidíš, že nejsi jediný.

              0 0
            • Pain  

              Ja jsem ted z klik SLX 2×11 delal 1×11 a zatim jsem spokoejenej.Dal jsem 32 prevodnik vzadu nechal 11–42.Pravda je ze nekde na silnici by se mohlo zdat ze tezkej prevod chybi ale na Trancovi nemam potrebu tyhle přejezdy letet.Naopak v terenu kde se pohybuju převazne se mi to libi.Mel jsem trochu strach ze stojek, abych to vydupal a když zjistiš ze ti proste nic jinyho nezbyva tak to vyslapes :-))nebo mužeš potupne slezt a tlačit.Ja ovšem radeji vydupu až nahoru s tepovkou na max ale jsem spokojenej, že jsem to dal :-)Libi se mi absence přesmykače a taky udrzba mi ted přijde jednodušší.A hlavne mi to stačí.Jo a zavodnik rozhodne nejsem.

              0 0
              • Staifus  

                Řetěz zůstal stejnej nebo na ten NW převodník je jinej?

                0 0
                • puka  

                  Řetěz na nw je stejný.

                  0 0
                • Pain  

                  Retez stejnej, přeovodnik SLX 32zubu 1×11.Linka vychazi rovne zhruba na 5–6 pastorek což je cca prostredek kazety.Zkoušel jsem i protacet kliky na velkym pastorku dozdau a retez nepadá.Vlastne mi zatim nespadl ani jednou.Četl jsem tady na foru že to pada, me zatim ne.A to jsem vyhodil ivoditko s bashguardem.Takže ti staci koupit jen převodnik vyhodit ty co tam mas, sundat smyk a packu.A upravit delku retezu.

                  0 0
                • Staifus  

                  Jelikož mi to pořád leží v hlavě, ale začínam si myslet, že by mi chyběly i těžký převody pro přesuny po cyklostezkách… jaký pastorek mám zařadit k 36z převodníku, aby to byl + – ekvivalent 32z převodníku a 11z pastorku? Jde li to takhle „laicky“ říct?

                  0 0
      • JFtryall  

        Kdyz si udelas jednoduchou analyzu prevodu, tak to zjistis rychle. Jako univerzalni volbu se da celkem povazovat 34T predek a 11–46 zadek. To uz pokryje celkem dobre univerzalni pouziti. Pro pouziti na asfaltu a rychlejsim povrchu to chce 36T dopredu.

        0 0
        • RUSH  

          S tím souhlas. Jen se obám, že pak může zase něco chybět do lehka.

          0 0
          • puka  

            Tak ať nechá 2×11. Pokud to chce zkusit a pak tady mlet jak to je dobrý i když není, tak ať si poslouží. Mně 3×10 bohatě vyhovuje. Pokud nemůžu najít ideální převod, tak si přehodím vepředu a nějak ho najdu. Toto mi chybí u 1×. Navíc u kol přes 12kg těch pár gramů může být ukradených.

            Nejlépe to vystihl p@x u nového sramu gx.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Domnivam se, ze ty i p@x jste v nazoru na 1× neco trosku mimo, ale to je vase vec. To na cem, kdo jezdi je jen a jen jeho vlastni volba a je to tak spravne. Ja se ale nedomnivam, ze by se po prechodu na jednoprevodnik RUSH nejak zklamal. Znam dost lidi kteri jednoprevodnik vozi a nikdo z nich toho nelituje.

              0 0
              • puka  

                A taky tu je plno lidí, co ho dali pryč. Na zbytkáči mám 1×9 a nějak tomu nemůžu přijít na chuť..

                Štve mě, že se do toho hrnou masy lidi a pak to všem nutí. Já se prostě nechci připravit o převody a také nechci mít dilema mezi těžkým a lehkým převodem..

                0 0
                • Smazaný účet  

                  …plno lidi… zatim jsem zde na foru narazil na jednoho a ten stejne znovu uvazuje o sramu 10–42.

                  Nikomu system 1×11/12 nenutim, kazdy at si spokojene jezdi na cem chce.

                  Muzu psat maximalne o vlastnich zkusenostech a ty jsou s jednoprevodnikem naprosto pozitivni. Sam jsem cca 20 jezdil na deore lx/xt 3×9 a byl jsem naprosto spokojeny. Letos na zacatku roku jsem pokusne nasadil 32×11–46 a uz jsem jej z kola nesundal. Zatim jsem na tom najel cca 100 hodin (1500 km, 36000 vysk.m) a na moje vyjizdky po chribskych kopeckach mi to maximalne vyhovuje.

                  Minuly tyden jsem na vyjizdku s dcerou musel pouzit synovo kolo (identicke s mym, jen na xt 3×9) a bylo to „strasne“, proste ja uz bych na kolo presmyk nechtel.

                  Chapu, ze jednoprevodnik nevyhovuje kazdemu, taky jej nikomu nenutim, ale rozhodne doporucim kazdemu, aby si system s jednou plackou a poradnym rozsahem kazety nejdrive vyzkousel a az pak vyvozoval nejake zavery.

                  0 0
                  • puka  

                    Ok. Hádat se nebudu, jezdi si na čem chceš, ale hlavně mi to netlač.

                    Jsem rád, když si můžu jezdit nízkou kadencí z kopce.

                    0 0
                    • petyn  

                      On Ti to netlačí – píše, že to nikomu nenutí.

                      0 0
                    • wetapg  

                      Šlapat z kopce? Na co? To jsou přece ty chvíle kdy si můžu odpočinout.

                      0 0
                      • krabica  

                        Z kopce odpočívat, nebo pomalu šlapat? :-D Chlapci, měli by jste využívat kola na to, na co jsou určená a to je jízda v terénu… ;-)

                        0 0
                        • puka  

                          Všechny kopce nejsou prudké a technicky náročné. Dokonce i v lese.

                          0 0
                          • -b-n-x-  

                            No a k cemu je cesta z kopce dolu, kdyz neni technicky narocna? Nebo teda aspon dostatecne zabavna (zatacky, nejake hupy, atd…). Dyt to vubec nema cenu ztracet vysku.

                            0 0
                        • wetapg  

                          Dyk jezdím, ale fakt si nevybavují, že bych kdy šlapal z kopce :) Možná jako dítě :)

                          0 0
    • Mereck  

      Já bych nechal 2×10 alespoň zatím. Až ochodíš převodníky a stejně bude nutná výměna, můžeš upgradovat na jednoplacku. Možná tou dobou o 1× ztratíš zájem a vyměníš pak jen převodníky : -)

      Každopádně dokud je předek ok, nelámal bych si s tím hlavu. Pohon máš už teď dost dobrý.

      0 0
    • Mereck  

      PS to že kluci na závodech mají 1×11 bych neřešil. Já osobně zase často vídám 2×10. Jenže nakonec jde asi hlavně o trénink, techniku a psychiku. Upgrade na 1×11 ti nepomůže přeskočit 10 kluků před tebou; ti podle mě jedou dobře prostě proto že doří jsou.

      0 0
    • milan.v  

      Právě absolvuji přechod z 2×10 na 1×11, sice si myslím, že budu muset ještě poladit převody, ale už teď vím, že přesmykač mi opravdu chybět nebude … :o)

      A to musím sebekriticky uznat, že jsem si říkal, že zastánci 1× něco jsou až bláznivě vyhranění, že to přece není takový problém řadit i vepředu a najdu ten svůj ideální převod …

      S 1× něco se nehledá, jen řadí … A to mě začalo neskutečně bavit, je to pro mě nový impuls.

      Zatím nemohu posoudit komplexněji, začínám na tom teprve jezdit, uvidíme, co přinese čas.

      0 0
      • Singlespeed  

        Přesmykač ti chybět nebude, ale bude ti chybět dostatečný rozsah převodů. S tím bojuje naprostá většina jednoplackařů. Buď se s tím smíří nebo se vrhnou do bastlení (obvykle vyhozené peníze) nebo se prásknou přes kapsu a koupí 1×12 Eagle, což je v současné době jediná jakžtakž plnohodnotná náhrada vícepřevodníkových systémů.

        0 0
        • snas89  

          Ty s ním jezdíš, že víš, co mu bude chybět?:)

          Nc ve zlým, ale takový to slepý přesvědčování jak z tábora 1× tak 2× a víc mi přijde k smíchu.

          K bastlení a vyhozeným penězům: znám dost lidí, co mají 1×11 (11–46) a nadavá na to jen jeden.

          Ten navíc jezdí spíš silově, než kadenčně. Nestěžuje si na rozsah. Spíš řeší rychlou změnu převodů pomocí přesmyku. Ostatních cca 5 lidí co znám a vozí 1×11 neřeší a jsou spokojený.

          A eagle jako „jakžtakž“ náhrada?

          Nenech se vysmát. Moje předchozí 2×10 to pokrývá úplně. Viz obrázek.

          Navíc odpadá nutnost řadit oběma rukama. To někdo ocení málo. někdo jako já hodně.

          Jezdím trasy 35–100 km. Neřeším, prostě řadím když potřebuju. Jednoduchý, funkční a já můžu koukat líp na cestu. S 32 pilou vyjedu většinu stojek a na rovince mi pro přesun bohatě taky stačí (cca 30km při kadenci 90).

          Mám dojem, že na eagle nadávaj nejvíc ti, kteří „na něj nemaj“.

          To se s příchodem g řady změní. Uvidíme co bude říkat většina hobíků za rok, dva.

          A troufám si tvrdit, že eagle bude tvořit drtivou většinu segmentu 1× něco.

          A taky si troufám tvrdit, že 2× a 3× z dražších kol prostě zmizí.

          Když to vztáhnu na sebe, tak 2× už bych chtěl snad jen na gravel/silničce, kdy člověk najede velký porce km s velkýma kopcema a zároveň potřebuje převody do rychla. To, že to má někdo jinak mi přijde samozřejmý a nepřijde mi to jako „bastlení“ ani v nejmenším.

          0 0
          • Singlespeed  

            Nevšiml jsem si, že by někdo na Eagle nadával, neboť, jak jsem psal výše, je to zatím jediný plně funkční jednoplackový systém s dostatečným rozsahem převodů. Sám jezdím různé jednoplacky x-let, dokonce jsem ji měl několik let i na gravel/silničce (kam by sis ji nedal ani ty:-) a přejel s ní celou Route des Grandes Alpes :-). To, že víceplacky zřejmě zmizí už jsem tu psal nedávno. Na letošní výstavě v Praze vykládal jeden z product managerů Sramu, že vývoj bikových přesmyků zcela zastavili a věnují se jen vývoji jednoplackových systémů, takže pokud Sram, tak už dnes jedině jednoplacku.

            0 0
          • Kamilac  

            Svatá pravda, 1×11 jezdím už přes rok (dřív na HT [27.5] 34z 11–46, teď na fullu [29] 30z 10–42) a vyjel jsem zatím všechno a do rychla mě to taky stačí u obou při kadenci 100 cca 40km/h. Na štěrkoletu mám 2×11 (46–36, 11–32) a tam mě ten smyk nevadí. Nejvíc mě ten smyk lezl krkem v terénu.

            0 0
          • Lachtis  

            S tím Eaglem máš naprostou pravdu! Zatím jezdím 2×11 a zatím si s tím vystačím, ale systém 1×12 bych v budoucnu chtěl a možná v příštím roce do něj půjdu. Zejména při závodech by se ta absence přesmykače často hodila. Člověk nemusí nic řešit, prostě jen řadí.

            1×11 jsem zkoušel na několika testovačkách, ale je to fakt strašně velký kompromis a nechtěl bych to. Vždy ti nějaký převod chybí a nikdy se to nevyrovná 2×něco.

            Eagle je budoucnost a je to již plnohodnotné řešení systému 1× a troufám si tvrdit, že s příchodem levnějších sad (a uvidíme co udělá ještě Shimano) také pomalu vymizí sady 1×11…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Eagle rozhodně neni plnohodnotnou náhradou za 2×11(kazeta 11–40), nahradí 2×10 (kazeta 11–36) a to ještě ne úplně. Ale jinak souhlas, 1×12 je už použitelný pro dost lidí, narozdíl od 1×11.

              0 0
              • Lachtis  

                No dobře, 1×13 by bylo už asi opravdu perfektní :-)

                Nicméně já mám aktuálně na svém biku 29, 36/26 a kazetu 11–40, což je 3,58 max a 0,71 min.

                Když bych použil Eagle s 32zuby, tak jsem na 3,5 max a 0,7 min.

                Je pravdou, že se ochudím o těžší převod, ale zase budu mít o fous lehčí :-D. Nicméně tato kombinace už je rozsahově 2×11 hodně blízko a s tím bych uměl v klidu žít a jezdit s tím 80 km maratony s větším převýšením.

                0 0
                • MlokCZ  

                  1×13 by pořád zdaleko perfektní nebylo. Jedna věc je rozsah a druhá odstupňování. Aby získala jednoplacka rozsah, který tu byl dříve, tak to je aspoň 520% (nebo i výrazně více) a k tomu rozumné odstupňování, tak ani 14 pastorků ještě stačit nebude.

                  Ono to u jednoplacky v podstatě vyřešit nepůjde ideálně nikdy. I když pominu rozsah a bylo by v budoucnu více pastorků, tak to stejně ideální řešení nemá.

                  S 10z pastorkem na začátku nepůjde udělat nikdy rozumné odstupňování, protože by kazeta musela začínat po jednom zubu a to minimálně 10–11–12 a lépe ještě i až 13. Jenže po jednom zubu tolik pastorků je zase už zbytečně jemné u biku.

                  Tedy ideální odstupňování (minimálně tedy pro mě) co mám u kazety 12–13–15–17–19–22–25–28–32–36 tedy u jednoplacky nikdy nebude možné mít.

                  A k tomu 545% co vozím také asi jen tak nebude (přes 50z pastorek se asi jen tak chtít žádnému výrobci nebude).

                  Z rozsahu bych asi dokázal nepatrně slevit i když těch 500% Eaglu je tak opravdu hraničních (kdy bych sice nebyl spokojený s rozsahem, ale dokázal to zkousnout za jiné výhody), ale to odstupňování zatím tedy opravdu ne.

                  Někomu o něco menší rozsah stačit může, někomu nevadí ani to dementní odstupňování současného Eaglu a tedy najde se spousta spokojených i se současným a nižší cena nižších řad určitě významně zvětší rozšíření jednoplacky.

                  Pořád to ale neznamená, že to bude vyhovovat každému a že vůbec jednoplacka může někdy nabídnout opravdu ideální řešení pro každého.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Pokud skousneš 19–22, tedy cca 16% rozdíl, tak by pro tebe bylo třináctikolo 12–13–15–17–19–22–25–29–33–38–44–51–59 ideál (poměrně jemné odstupňování a rozsah téměř jako Eagle :-). Komu by nevadil skok 11–13 (drtivá většina bajkerů) tak by mu 13-kolo nabízelo rozsah 536%, tedy konečné řešení převodové otázky :-).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Kazeta 12–13–15–17–19–22–25–29–33–38–44–51–59 by byla odstupňováním výborná. Rozsah dejme tomu, že by se už dal (i když není ideální a v nejhorším by se použilo od 11 jak píšeš, pořád to ještě jde mít 11–13–15 oproti 10–12–14).

                      Ale 59z pastorek už asi nebude úplně nejlepší nápad :-)

                      0 0
              • popokatepetl  

                na co na bajku tolik převodů, nejtěžší v terénu nenajde využití, spoustu lidí to sotva ušlape po rovině na asfaltu. Nejlehčí převod člověk s trochu vyjetýma nohama taky nepotřebuje. Sám mám 3×10, ale chystám se na 1×11. Teď jsem zkušebně odjel 60km trénink v Hostýnkách jen na prostřední placce 32×11–36 a chyběl mi trochu těžší při rychlých sjezdech. Včera jsem si vyjel na Kelčský javorník od bývalého Zubříče s tím, že nebudu ředit převody o které přijdu a v pohodě.

                0 0
                • Lachtis  

                  1×12 by mi stačilo – psal jsem to výše…

                  A k Tvému postřehu. No, pokud Ti stačilo 32× 11–36, tak mohu jen říct, že:

                  1. 32×11 jsem na 29 zkoušel a jo, sice to není úplně cajk, ale nějak bych s tím žít asi uměl.
                  2. Jestliže Ti stačilo 32×36, tak Ti gratuluji k výkonnosti, to bys mě třeba na dlouhé KPŽ dal slušnou nálož minut. Já některé dlouhé kopce sotva utočím s 26×40 a představa, že bych poslední 80 km maraton měl jezdit s Tvým převodem, tak většinu prudkých kopců jednoznačně tlačím…

                  Ale jo, je to o tom, co kdo jezdí a dle mého názoru hlavně o výkonnosti. Ty budeš evidentně závoďák z první stovky, co nekončí třeba dlouhé KPŽ, jako já, někde kolem 2-stovky.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Není to o výkonnosti. V dřevních dobách mtb jsem měl nejlehčí 28×28 a i když jsem byl výkonnostně slabý a nevyježděný, musel jsem si, stejně jako ostatní s převodem 1:1 vystačit. Člověk se prostě naučil šlapat pomaleji větší silou a občas se postavit a lámat to ze sedla. Na singlespeedu mi stačil 34×21 a vylámal jsem na to taky de facto všechno i Pržáky a Pardus na Drásalovi, jen jsem se trochu více popravil :-). Takže o výkonnosti používání těžkých převodů opravdu není.

                    0 0
                  • popokatepetl  

                    nejezdím závody kromě místních hnojáků kde se pak vyleju s kamarády, jezdím pro radost. Mimo to převod 34×46 je obdobný jako 24×32, tedy předposlední nejlehčí.

                    0 0
          • RUSH  

            Máš pravdu, že Eagle je plnohodnotnou náhradou systémů 2×10. Ale je zatím jedinou náhradou, což je také zároveň jeho velká nevýhoda. Je to drahý systém.

            Mám HT29 s 2×10 38/24 a 11–36. Jezdím na něm půlmaratony, kpž a podobné. A jelikož mám silničku, na které trénuji a najíždím většinu km, tak si umím představit, že bych přešel na Eagle a jezdil na něm jen závody a nějaký minimální podíl treninkových km.

            Silničku mám ani ne rok, před tím jsem ale všechno jezdil na HT. Pokud bych při ročním nájezdu cca. 5 tisíc km (včetně cca 300–500 km na závodech) měl porovnat, co mě bude stát provoz Eaglu a 2 x10, tak to už moc Eaglu nenahrává. Řetěz je asi 2× dražší ( i kdyby se měnil jen stejně často jako 10 řetěz) a jak je to s výdrží kazety se zatím moc neví (ale cena je 4× větší než 10 kazeta).

            A to nemluvím o pořizovacích nákladech na Eagle a na nový ořech nebo dokonce nábu či celé zadní kolo.

            Myslím, že teď je docela zásadní to, co nám připraví nového Shimano. Protože jedině konkurence může stlačit ceny níž. Uvidíme, jakou cestou se Shimano vydá…

            0 0
            • Lachtis  

              Tak s tou cenou máš naprostou pravdu a to je taky jeden z hlavních argumentů, proč stále vozím 2×11. Sice mám stále dvě kola, ale na mém hlavním biku jezdím většinu km a všechny závody, a tak by se mi Eagle a jeho provoz dost prodražil…

              Přesně, uvidíme, co udělá Shimano. V neposlední řadě, ikdyby se s cenou nic nezměnilo (ani s případným nástupem Shimana), tak si můžu nechat 2×11. Zas takový problém se smykem nemám a při běžném ježdění mi vůbec nevadí, výhodu bych spatřoval při závodech, tam mi ten smyk přeci jen občas vadí…

              0 0
              • RUSH  

                Shimano 2×10 (2×11) při běžném ježdění také bez problémů, v závodním režimu občas (spíš vyjímečně) menší problém s přesmykačem. Ovšem při frekvenci řazení přesmykačem na maratonech to není nic zásadního. Navíc je otázka, jestli přesmykač není spíše výhoda při prudkých změnách (sjezd a pak hned za zatáčkou prudký výjezd nebo na opak).

                Jak se zachová Shimano je ale otázka. Myslím, že nebude chtít opustit pole Eaglu bez boje. Zásadní věc je ale v tomto případě řešení 10 zubového pastorku. Na druhou stranu, pro sady s přesmykačem trh stále existuje a pokud ho SRAM nechce, Shimano si ho jistě rádo ponechá.

                0 0
    • Alonzo  

      Mám 2×10. Loni v létě už jsem byl tak rozjetý, že jsem skoro přestal malou placku používat a už už jsem byl rozhodnutý, že přejdu na 1×11. Pak přišel nevynuceny zdravotní problém a dnes jsem rád za dva převodníky. No ale 1×12 by bylo hezký, jen ta cena.

      0 0
    • Staifus  

      Tak ono …když nemam co zařadit …nezbývá nic jiného než prostě nevymejšlet a jet

      0 0
    • Davidakta  

      Přešel jsem z 3×9 na 1×11 před měsícem a jsem nadšený 2×něco jsem nikdy neměl

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.