• vano

    Mozem pouzit na novy (nezajazdeny) keramicky rafik brzdove gumicky(cierne koolstop), ktore nie su urcene na keramiku? Neposkodim tym keramicku vrstvu?

    0 0
    • Daf  

      Spis obracene :) Keramika je hodne agresivni k obyc spalkum. Rozhodne se neboj o keramickou vrstvu. Spalky za tyden sjedes a pak koupis na keramiku. Az se keramika zahladi muzes zase pouzivat obycejne.

      0 0
    • MARIN  

      Tak ja s klasickymi spalky (trojbarevne BBB) nemel (a porad nemam) problemy ani pri zajizdeni noveho keramickeho rafku ale nemuzu rict jak se budou chovat Koostopy. Jinak levne spalky na keramiku dela BBB (2pary za 200,–)

      0 0
    • Alex  

      Mam keramicke rafky (na Crossmax XL) a k nim spalky Koolstop na keramiku (zelene). Problem je v tom, ze pri brzdeni za sucha to hrozne piska. Cistil som benzinom rafky a nepomohlo. Bude to neskor (az sa zajazdia) OK, alebo je to vecny problem? Najazdene zatialmam 30km. Sorry za mensi offtopic.

      0 0
      • Daf  

        Mam stejna kola a se zelenyma koolstopama to nepiskalo.

        0 0
      • lubos  

        Prave to precistenie benzinom sposobuje to piskanie. Treba to vykupat vo vode a zajazdit. Potom to prestane. Mne to zacalo robit s Avidami, potom co sa mi dostal na rafik olej, najprv asi zo spreja potom uz z vidlice. Vzdy som to odmastil benzinom ale piskalo to sialene (i ked na druhej strane to brzdilo ako kotucovky :)

        0 0
        • lubos  

          Teda oprava. Piskanie moze sposobovat nejaky olej, alebo podobne, a precistenie benzinom to zvacsa zhorsi, ale na odmastenie je to nutne. Takze skus po odmastenie to vykupat v kaluziach vody a blata a zajazdit. Snad to pomoze. Mne pomohlo.

          0 0
          • Alex  

            No prave ze piskali hned od nova, myslel som ze su mastne rafiky, tak som ich odmastil tech. benzinom (spalky nie) ale ziadne zlepsenie.

            0 0
            • lubos  

              Hmm, skus ich este malinko vysmirglovat.

              Btw, a kde si kupil Coolstopy na keramiku ? V Blave som ich velmi nezohnal :(

              0 0
              • Alex  

                Kupil som ich unas, boli na objednavku lebo na sklade ich nemali. (som z vychodu SR)

                0 0
                • Orbis  

                  taky me piskaly zelený, pak jsem koupil XTR na keramiku a v poho:o)), teda mě pískala jenom prední, ale i po 1000 km se zelenejma koolstopama, a ted nic po 15 000 km s XTR ani písk:-)

                  0 0
              • igor  

                len aby nezosmirgloval aj tu keramiku

                0 0
      • adco  

        Moze to byt v brzdach. Kym som mal XT vecka, tak mi predne piskali ci uz s normalnym rafikom a spalkami alebo keramickymi-(tie menej), hlavne za mokra. Odkedy som kupil XTR vecka, v kombinacii s XTR keramickymi spalkami, piskanie uplne prestalo. Rafky mam Mavic X517 ceramic.

        0 0
        • Chaingang  

          mám XTR véčka a předek mi kvičí ať tam dám jakejkoliv výplet(normal i keramika),různy špalky jsem zkoušel a dělá to pořád…ale brzdí to jak čert a ten kravál jsem si zvyknul :)

          0 0
          • kubad  

            Zkus dat špalky lehce do šípu, pomůže to

            0 0
            • Chaingang  

              Už jsem zkoušel tak 150 různých druhů šípu…jediný co pomohlo,tak bylo máznout ráfky Motorexem,pak to nepískalo,ale za 20 kilometrů se to obrzdilo a byl jsem zase tam,kde předtím :)

              0 0
      • sfinga  

        s pískáním za sucha mám taky problém, ale to je fuk. Špalky na novím ráfku mi odešli za týden,ale ted sem dal nové a vše je ok. používám BBB (červené)

        0 0
      • Vilém  

        Spis zalezi co je to za brzdy.Mam stejnou zkusenost s paralelogra­movejma shimanama+coolstop spalky.

        0 0
    • lubos  

      Mozes, ale pocitaj s tym, ze tie tie gumicky vydrzia asi tak 10km zjazd a mozes ich menit :)

      0 0
      • vojtisek1  

        Ty gumicky mozna vydrzi vic, problem je v tom ze si nemuzes byt jisty tim ze ti nebudou rvat. Me treb jakysi zluty ( ne keram) zacly rvat jaxvina az asi po 100km. Jinak az tam das keramicky tak zas poznas rozdil…ty urceny na keram mi nikdy nervali, rek bych ze je menim asi tak casto jak nekteri meni desky u kotoucu. BTW. CROSSMAX XL… pís

        0 0
        • lubos  

          No ja jsem prve koupil gumicky fibrax, ktere meli na obale nalepku for kermamic, uvnitr bylo na nich napsane for aluminium, a byli mekke. Brzdilo to skvele, ale po asi 100km byli 2/3 pryc. A to jsem prakticky nebrzdil. Odhadem , tak 10km sjezd, kde se porad pribrzduje by je znicil. Mozna i driv. Tak jsem to myslel.

          0 0
          • vysmátej bajker  

            Kolik km vám vydrží po zajetí keramiky špalky na keramiku a obyčejné(třeba trojbarevné BBB)? Nemyslím jeden závod na blátě.Nemohu nikde najít.

            0 0
            • Daf  

              Na zajete keramice spalky vubec neubivaji. Mam uplne obycejne BBB vic jak rok a jsou sjete tak do poloviny :)

              0 0
              • kolda  

                Dafe,můžeš prosím tě ve zkratce shrnout výhody/nevýhody keramik? v čem vidíš největší přínos/ztrátu ve srovnání s klasickým ráfkem.

                do budoucna o nich uvažuju, jde o to, jestli se ta investice oproti klasice vyplatí. co mě odrazuje, tak snižování účinnosti za mokra.

                dík

                0 0
                • Gorgov  

                  jestli můžu shrnul bych svoje zkušenosti.

                  Vydrží to podstatně víc, ale zas nejsem přesvědčenej jestli se to vyplatí, když je cena cca 2,5× větší oproti klasice, bouchneš to stejně a víc to pak bolí. Za mokra to moc nebrzdí a v zimě je to znát ještě víc. Já bych do keramik už nešel, měl sem je protože byly SLka, nepořizoval sem je primárně kvuli keramice. Ted bych uz novy kola na Vcka nezaplejtal, urcite uz kotouce.

                  0 0
                • Daf  

                  Mam Crossmaxy bouchnot se mi rafek jeste nepovedlo. Nejvic me zlamala keramika za mokra. Sjezd po mokre trave je moje nocni mura, v bahne je to OK. Kdyz je vylestena, tak to vubec nebrzdi :( Jinak rafek se skoro neda probrzdit, aspon me se to ani za 4 roky nepovedlo. Spalky ubyvaji v extremnim blate neporovnatelne pomaleji nez na klasice kde se tvori brusna pasta. Za sucha ty spalky snad neubyvaji vubec :) Ale pozor nez se keramika zajede je to strasnej zrout spalku doporucil bych koupit spec na keramiku, nez se zahladi. Jestli kola stavis tak bych na keramice netrval. Uplne ji ale nezavrhuju sve vyhody ma, zvlast kdyz u drahych zapletenych kol nemusis po sezone menit rafky.

                  0 0
                  • kubad  

                    Souhlas s Gorgovem, i s Dafem. Keramiku mám od 2002 – ráfky už sem měnil 2ks.oba vzadu Jak brzdí už tu padlo, dnes bych V-čka s keramikou vůbec neřešil kotouč je prostě lepší a asi i levnější, váha srovnatelná. Špalíky jednoznačně Koolstop. mě se osvědčily nejlíp. Zkoušel sem: Avid,Shimano, WTB, Fibrax + Koolstop u těch sem zůstal.

                    0 0
                  • vysmátej bajker  

                    To jako že na klasických ráfcích to brzdí za mokra líp,protože ani to není žádná sláva ale za chvíly se chytnou.To keramika neumí?

                    0 0
                    • Honza z H  

                      Umí, ale až se ohladí, tak účinnost brzd klesne. Mám keramický ráfek vpředu a první rok to brzdilo o dost líp, po sjetí prvních zelených koolstopů už to brzdí hůř. Tím se docela komplikuje ta výhoda, že nemusíš po roce přeplítat klasický ráfek. Možná ještě najdu špalky, s kterýma se to zlepší, ale taky bych za ty prachy už tu keramiku nekoupil.

                      0 0
                    • Daf  

                      No keramika se chytne az po delsi chvili a to je ten problem. Vylestena keramika je jak sklo a kdyz je na tom voda, tak to nebrzdi :(

                      0 0
                      • smallbrother  

                        a neřešily by to extrémně měkký špalky? Klidně i za cenu hvízdání. Protože někdy to je fakt o život (sjezd po brodu u Templu na BobrCupu).

                        0 0
                        • Daf  

                          Naopak cim mekci spalky tim hur to za mokra brzdi, ale zase lip za sucha. Podle me to chce co nejtvrdsi smes.

                          0 0
                          • smallbrother  

                            hmm, tak to budu muset vyzkoušet… Mám dojem že ba Bobru jsem právě jel se špalkama na keramiku.

                            0 0
                        • kolda  

                          tam je snad lepší ani nebrzdit :)))

                          0 0
                          • smallbrother  

                            dole je strom a zatáčka, projel jsme skrz nějaký keř. :)

                            0 0
                            • kolda  

                              já vím, na Bobra jezdím taky. kdysi si tam borec ustlal a já už se překlopil přes tu hranu dolů, sice jsem ho nepřejel, ale sám jsem hodil brutální tlamu :)

                              0 0
                      • vysmátej bajker  

                        Tak že cmaxy jsou jen do sucha :)?

                        0 0
                        • Daf  

                          V podstate jo, ale nejvetsi drsnaci na nich jezdi i v mokru a jeste na Pythonech :))) Problem je v situacich kdy jedes po mokre trave, mokrem listi, nebo ve snehu. Na rozblacene trati problem neni, v blate to brzdi vyborne a navic to nezere tolik spalky.

                          0 0
                        • smallbrother  

                          na sněhu a se špalkama na keramiku je jízka z většího kopce skoro nemyslitelná. :D

                          0 0
                          • Gorgov  

                            jízda je myslitelná, ne tak už zatáčení a brzdění.

                            0 0
    • smallbrother  

      BTW: ty špalky se do šípu dávají při pohledu ze shora kterým směrem? /\ nebo \/ :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.