• jirka88

    Mám dilema, trošku dlouho sem jezdil na jednom řetězu a po nasazení nového to začalo střílet.Kazeta v prčicích:( Tak nevím, jestli nasadit zpět starý řetěz a dojet kazetu i řetěz do konce a nebo koupit novou kazetu. Kazeta Deore LX 9kol. Díky za radu

    0 0
    • milhaus  

      já bych to dojel do smrti, teda do roztrhání železa. Ostatně dělám to tak i s talířema. Celkem, se dá hodně ušetřit. Někteří kupujou řetězy co 2000 nebo tak něco a stejně jim to střílí

      0 0
    • ravo  

      Kolik si na tom novým řetězu najel? To že to střílí po nasazení nového řetězu ještě neznamená, že je kazeta na odpis.

      0 0
      • jirka88  

        asi 500 m a při každém ostřejším záběru to střílí jak pras..Já bych řekl, že ta kazeta má dost. Mohl bych sice zkusit, jestli řetěz nesedne, ale silně o tom pochybuju.....

        0 0
        • Siddha  

          jak dlouho to „zajizdis“ ja nevim, co ten retez, ale me na silnicni Campe seda retez nekolik SET kilometru!

          0 0
          • jirka88  

            podle mě je rozdíl, když řetěz sedá a kdž se tím sedáním ničí…

            0 0
            • climber  

              Přesně, jestli mu to brutálně střílí, tak tě chci vidět jak to s takovým rachotem zajíždíš několik set kilometrů. Kdysi jsem měl stejný problém. Navrhuji dojet to na totální smrt.

              0 0
              • jirka88  

                Dneska sem tam hodil starý řetěz.. a to ticho prostě paráda:)

                0 0
              • Siddha  

                strili to jak svina nez se zajede. Campa dela retezy o dost kratsi a takhle sem napr prokaucoval jeden zavod, pac jeste po 400km to tak necekane strilelo, ze sem na kriteku, kde sem furt radil, normalne vydeptane kolo setril tak dlouho, az me odmavli… zalezi proste na tom, jestli tomu dal nejakou tu vyjizdku…

                0 0
    • hajtaj  

      Není to asi to pravý ořechový, ale když už mi to začne střilet, tak tam ten novej řetěz nechám, a on se za čas vytáhne a sedne si k tý kazetě, a pak to čas od času vyměním za už jetej řetěz, kterej ti na tom ale bude taky nějakej čas trochu ustřelovat.. ale chce to velikou psychickou sílu.. Kdyby bylo víc love a neškudlil sem každou kačku na nový kolo, tak se na to vy.. to.. tento Je ale dost velký riziko, že namotáš řetěz.. Nebo budeš muset sundávat kolo z třímetrovýho smrčku, jako já, až tě nasere :o)

      0 0
      • climber  

        To mohla být docela slušná scéna, když rozzuřený biker pohazoval svým strojem po vegetaci.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Mam jednoho kolegu a ten to dela pravidelne v kazdem stoupani :)

          0 0
          • Homer  

            Tak to musi byt v dobre kondici. Ja po kazdym stoupani sotva popadam dech, natoz abych hazel svy 15kg kolo nekam na smrcek :)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ale ty to vyjedes. On ne :)

              0 0
              • climber  

                Vzhledem k tomu, že jsem pochopil, že tvému kolegovi nesedí a prd vyjede, tak pravý důvod k nasrání v jeho případě vidím ve faktu, že mu nezbývá než hodit oře na hřbet a kopec vypochodovat. A to není bůhvíjaká zábava.

                0 0
    • Homer  

      Nenapsals co mas za kliky. Delsim uzivanim vytahanyho retezu oddelas prevodniky, coz taky neco stoji. Pokud mas novy kliky, radsi bych tu kazetu a retez schoval a vytahl az budou kliky v duchodu :)

      0 0
      • hajtaj  

        souhlas – ten můj příklad je idealní na sešrocení všeho :o)

        0 0
      • jirka88  

        Kliky tam sou deorečka klasika 4hran..Sice nic moc, ale když je někde bouchnu tak z toho nejsem úplně v prčicích…Kámoš takhle na novým kole ohnul XT:) tolik sprostých slov sem od něj ještě neslyšel..

        0 0
    • jizby  

      Souhlasím s názory, že je to škoda dojíždět do konce. Jdou udělat dvě věci: 1)dávat tam jeté řetězy. Sice je v žádném krámu nekoupíš, ale co zkusit je někde vyžebrat? V opravnách je určitě vyhazují. Teoreticky se u lidí, kteří včas vyměňují musí tyto hromadit:-)

      2)Ozubení kazety lze opravit kulatým pilníkem o průměru cca 10mm a stačí pár tahů na záběrovou stranu zubu ve směru tahu řetězu. Pastorky se musí rozebrat a musíš mít svěrák, ale není to tak velká práce. Většinou střílí jen některé pastorky. Postup lze vícekrát opakovat, dokud je co brousit a než se probrousíš k dalšímu „nicu“. Už jsem to dělal asi 3× a odhaduji, že jsem tak v půlce:-) Mám stále původní kazetu (STX-se 7p v kouřové chromice) Pilník cca za stovku už jsem na tom jeden odrovnal. Jinak ten pocit z úspěšné opravy je k nezaplacení.

      0 0
    • Jirik123  

      resim podobne dilema, najel sem na na novem kole asi 1600km, retez mam shitmano hg53 a uz sem mu suplerou nameril 133 – 133,2mm. tak nevim jestli si novy retez sedne? meni nekdo retezy az takhle pozde? a jak dlouho to pak trva nez si sedne?kazetu mam sram 7.0 a prevodniky deore.

      0 0
      • Jirik123  

        tak sem retez nakonec vymenil po 1800, koupil sem tady doporucovany sram pc59, a sedi fakt dobre, kdyz zaberu tak trochu strili na 4 a 5 pastorku, ale jinak pohoda. taky se mi zda ze to i lip radi…

        0 0
    • mosquito  

      muj bike ma cca 22tis, retez teprv 4 kousek, stejne tak zadni kazeta (dycky jedu az na doraz a pak to menim zaraz), predni talire stale puvodni … problem s tim prakticky zadnej nemam a cenove je to uplne v pohode

      cca 4 * 800 kc (retez + kazeta) = 3200kc

      kdybych menil co 1500km retez za 350kc tak sem na 5000kc + stejne aspon 2–3 kazety a pro fajn smekrsy i talire … coz vychazi 2–3× vic nez styl „na doraz“

      0 0
    • MartinX90  

      Mám asi podobný problém, mám kazetu SRAM PG-950, kliky Truvativ 5D 3.0 a řetěz KMZ Z9000, bylo to na novém kole a ujel jsem hrubým odhadem něco přes 2000km, spíše silové šlapání. Koupil jsem si Shimano CN-HG53 a chtěl ho nechat konečně vyměnit. Jenže měrka propadla až někam těsně za poslední zoubek a při kontrole na jiném místě řetězu spadla do řetězu komplet a naprosto volně. Má v tuto chvélí ještě smysl ten řetěz měnit, aniž bych měnil kazetu a kliky, může to přijatelně fungovat? Kupovat vše nové po 2000km se mi vůbec nechce, ale rád bych, aby kolo fungovalo spolehlivě a alespoň z dlouhodobějšího hlediska nepřeskakoval řetěz… Jde o to, že když nechám přendat nový řetěz a bude to špatné, budu muset ihned koupit i kazetu a asi i kliky, že? Když to nechám být, jak dlouho to může ještě být použitelné, zatím se na tom jet dá docela dobře, trošku hlučnější jsou spíše jen asi 3 největší kolečka kazety a občas to na ně hned nepřehodí/přehodí o 1 vedle. Pokud to bude alespoň takhle fungovat třeba 3000km, pak bych holt vyměnil všechny 3 věci, na druhou stranu pokud by mohla fungovat varianta hned nový řetěz a pak třeba ještě 3 další po 2000km, a teprve pak vše nové, bylo by to lepší. Nemám zkušenosti, proto se tady ptám, která z finančně únosných variant se zdá mít šanci na úspěch? Předen díky

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Jezdi dokud to bude fungovat a pak novy retez s kazetou, prevodniky by mely vydrzet vice.

        0 0
      • novas752  

        Já jsem na svém prvním řetězu (mimo dětských kol) odjezdil asi 8000km a pak ho vyměnil, protože už mlátil moc (jen řetěz, nevědomky o této problematice). Následující řetěz střílel asi 1000km :D ale sedl si (resp. zlikvidoval se, ale byl o dvojčlánek kratší, tak nemlátil) a najezdil na něm dalších cca 8000. :)

        Takže jde to i takhle, akorát jsem pak musel vyměnit komplet převodníky, kazetu, řetěz, kladky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.