• morgoth1

    Potreboval bych zkratit brzdovou hadicku u juicyny a tim padem ji i nasledne odvzdusnit. Problem je v tom, ze odvzdusnovaci sada od Avidu neni u nas k sehnani. Na MtbREVIEW nejakej clovek varoval pred tim, aby lidi nepouzivali na tuto brzdu jine nez originalni odvzd. sady. Muzete mi nejak poradit jak tento problem vyresit? Dik.

    • Rolei  

      Asi nejlepší řešení je použít neoriginální odvzdušňovací sadu. Jestli je to přesně to co z nějakých ne uplně jasných důvodů udělat nechceš zajdi s tím do servisu, jen nevím jak je přesvědčíš aby to odvzdušnili pomocí sady od Avidu…

      • morgoth1  

        No jo to me taky napadlo, ale nevim jestli se da pouzit jiny nez originalni kompresni krouzek (compression fitting) a jehla (hosebarb).

        • patnik  

          Taky řeším. Zjistil jsem 1/ že když se nastaví dobře brzda, tak kapalina při odmontování hadičky nevyteče, takže odvzdušňovat netřeba. 2/ „Hosebarb“ a „compression fitting“ z fabriky bohužel nejsou stejné jako v odvzdušňující sadě, takže nejdou sundat, aspoň se mi to nepodařilo bez hrozby destrukce. Ptám se proto stejně: Pasuje tam něco levnějšího (než celá odvzdušňovací sada, kterou nepotřebuju?) Neříkejte mi, že všechny servisy při zkrácení avidů zlikvidují tuhle sadu za 1000,– Kč Díky.

    • vojtechposmourny  

      No, žitný tu sadu má (měl), poslal jí do dvou dnů.

      • blaska.vita  

        Sadu netreba.Prave jsem resil stejny problem.Staci ojednat sadu od Cykloprofi,tam je potrebny adapter.Ale driv nez se do toho pustis si jeste sezen original olivu.Je takova trosku zvlastni a hadice avidu extremne uzke(shimano oliva je taky velka).

        • blaska.vita  

          Jeste by me zajimalo kdy odvzdusnovat? Kdyz je to cervene stelovatko uplne na + (IN) nebo na – .Dlouho jsem nad tim uvazoval ,az jsem se do toho uplne zamotal.Brzda je ted tvrda,ale po zahrati se prodlouzi chod.

        • patnik  

          Original oliva (+ gumička), to je oč tu běží. Navštívil jsem 4 servisy a mám 4 názory: a/ Tohle na to určitě napasujete. (Uštípnul jsem hadici – a nenapasoval.) b/ Kupte si celou orig. sadu. c/ Měl jste ty brzdy koupit u nás, potom bych se pokusil, neříkám, že to umím, ale hledat vám díl za pár korun … d/ Všechny samostatné olivy pro jiné brzdy běžně jsou, ale Avid je novinka, proto je ještě nemám. Takže dílek za pár grošů (ani stopu) jsem nesehnal. Nakonec jsem rozebral hrubou silou to staré složení a nacpal zpět, zatím to neteče a brzdí – určitě nedoporučuju.

          • blaska.vita  

            Ja jsem zavolal Zitnemu a ten mi je poslal do druheho dne.Myslim ze 30,–/oliva+trn.Hlavne me zajima to odvzdusneni. Tak kdyby byl nekdoo tak hodny a neco k tomu napsal.Diky

            • patnik  

              Na www.sram.com jsou návody: www.sram.com/…vid/view.php?… Píše se tam, že červené kolečko při odvzdušňování vždycky otevřené = vytočit na druhou stranu než je šipka IN. Jen se neshodnou ve všech dokumentech jestli úplně vyšroubovat, nebo vyšroubovat a vrátit o jednu otáčku zpět :-)

        • Lister  

          Může mi prosím někdo potvrdit, že v té neoriginální od Aligátory je ten správný adaptér na Avidy.

    • Lister  

      tak právě řeším podobný problém. Potřebuju totiž zkátit hadici na obou brzdách. Kdybych nezkracoval tak zadní brzda má houbový chod tak budu muset minimálně odvzdušnit. nemá náhodou někdo český návod jak na to (anglický taky není problém, ale čeština je čeština). Dá se ta hadička zkrátit doma bez speciálního nářadí a co je k tomu potřeba. A s tím odvzdušněním, už má někdo nějaké zkušenosti s tím co tam pasuje, co si mám pořídit abych to zvládl – třeba nedali by se použít lékařské hadice – infuzní sety nabo něco podobného??? Teoreticky jsem si pár věcí nastudoval, ale prakticky se mi dostala první kotoučovka do ruky až včera, takže v tomhle jsem totální lama :o)

      • Lister  

        Jinak jde o Juicy 5 – jsem nějak zapomněl dodat :o)

      • enjoy  

        opravdu touzis si vsechno na kole udelat sam?:-)

        • Lister  

          netoužím, ale u nás mi to nikdo neudělá, věř mi, že kdyby to byly ochotní, teda spíš schopní udělat tak zajásám a hned běžím..... :o(

          • enjoy  

            to je dost divnej servis..:-/

            • Lister  

              každý nežije v Praze :o), moc kotoučů se tady u nás ještě nevyskytuje… :o)

              • enjoy  

                no tak tady u me mam taky takovej ne prilis poskvrnenej servis technologiema a drahyma blbynkama:-),ale pustej se do vseho:-))

                • Lister  

                  tak si toho važ, asi se do toho budu muset pustit sám, takže výsledkem opět bude, že budu mít na kole krásný nový a dokonale nebrzdící brzdy s netěsnícíma hadičkama :o)

                  Ještě k tématu, je jedno co do té brzdy naliju, tedy myslím samozřejmě jakoukoliv kapalinu Dot4 – nebude se to nějak míchat když to nebude origoš, IMHO co tam vlastně lijete vy????

                  • sportovni_biker  

                    Ale tak jako servisů tady máme dost. Myslím, že by ti to u Tomšů udělali (mechanik se mi jeví jako docela šikovnej), pod „pentagonem“ je zase chlapík dost ukecanej a navíc je docela zaujatej proti kotoučovým brzdám, takže tam by to bylo asi obtížnější. Napadá mě ještě Chuděj, kam jsem si dal kolo na vyladění.....­.vyladil mi to takovým způsobem (ještě mi vysvětloval, jak pomocí nějakých sensorů ladil přehazku), že jsem si musel odpoledne kolo otočit na řidítka a znovu ladit a ladit. Byl jsem tam poprvé s kolem a zdá se, že asi naposledy. Poslední možný servis je u Zápecy, ten neznám vůbec :-)

                    Ale zase určitě je lepší si to udělat sám v klidu, máš nad tím kontrolu a hlavně, když to pokazíš, tak budeš nadávat jenom sám sobě a né na chudáka mechanika :-)

                    • Lister  

                      U Tomšů je schopný udělat jen Magury a Shimana, pod Pentagonem mi jasně řekl, že si na to netroufá, Zápeca kotoučovky vůbec nedělá. Poslední možnost je Chuděl, ale pochybuju…:o(

      • Lister  

        tak jsem si přečetl ještě jednou a pořádně návod a tuhle diskusi a jestli se teda nepletu tak na zkracování potřebuju jen ostrý nůž a náhradní kompresní kroužek ( to je ta oliva????) a jehlu – jak tady někdo píše tak se dá objednat u žitného – zkusím tam v pondělí zavolat. Ä pokud jde o tu odvzdušnovací sadu tak ty koncovky jsou asi se závitem co, takže asi nemá cenu rvát tam nějaký plstový koncovky co se používají na spojování těch infuzí co. Jediný co jsem našel tak je sada na cykloprofi: cykloprofi.cz/ka­talog.php?vyr=2&k­at=16 ale ta je taky hodně drahá, to už se neliší moc od originálu, existuje nějaký jiný rešení???

        • Soptík  

          Se zkracováním ti neporadím ale adaptér jsem si vyrobil.Neb jsem modelář tak jsem vymontoval z palivové nádržky šroubení.Je tam závit m5 a myslím že se to dá v modeláři sehnat samostatně.Ze strany závitu odřízneš trubičku,na druhou natáhneš silikonovou hadičku(mají v modeláři)Mám tam 20ml stříkačku,ale nejsem si jistý jestli stačí i na zadní brzdu.Ještě je potřeba dát pod osazení na šroubení těsnění,uřízni slabý kroužek z hadičky.Šroubení 2,na prase a na páčku.Tak a je to vše,snad to chápeš.

          • Lister  

            já myslím, že jsem to pochopil, ale modelář je pro mě stejně jednoduše dostupný jako servis, který by to uměl udělat :o))) Stříkačky a hadičky nejsou problém, to poberu v práci, ale přemýšlím jak vyrobit ten konec, jsem si říkal, že kdybych měl nějakou plastovou konickou koncovku na tu hadičku, tak by se snad dal do toho při usilí troše ten závit vykroutit jak to tam budu šroubovat a pokud bych dal na konec nějaký malý těsnění tak by to mohlo jít, no uvídím, v každém případě díky za postřehy ;o)

            • Soptík  

              No ono to jde i přímo tou stříkačkou:o),a­le.potřebuješ ještě jednoho aby ti zavřel zátku na páčce,budeš ty i kolo od brzdovky což je pěkný sajrajt a nikdo ti nezaručí že sis s tím nehnul a nenahnal tam vzduch:o(

      • Lister  

        jen pro upřesnění abyste si nemysleli, že řeším nějaké milimetrové problémy :o)))))))

        • goofy  

          Tohle bych nechal. Na barspiny jak delane… ;o)

        • Tominec  

          Původně provizorní řešení dlouhé hadičky už zůstane na pořád:

          • Lister  

            dobrý nápad, určitě vyzkouším než Žitný doveze to co potřebuju :o)

            • Lister  

              Díko moc, je to jednoduchý, rychlý, funkční, ničemu to nevadí, pokud se na to člověk přímo nezaměří, tak si toho ani nevšimne a hlavně, jak se říká – na funkci to nemá vliv. No a vzhledem k mojí vrozené lenosti to takhle už na 90 % zústane :o) Teda že mě to taky nenapadlo :oD

              Teď už jen vyřešit tu odvzdušnovací sadu a jsem spokojený :o)

              • Tominec  

                Přesně tak, na funkci to nemá vliv a poznat to není, ztratí se to v chumlu hadiček a bovdenů. Taky to nechám na furt.

        • bubo  

          Mám to asi tak stejně (taky Juicy 5) a zatím to neřeším, možná přes zimu… Ale to šroubení z modeláře je docela dobrej tip, to asi vyzkouším :-)

      • Lister  

        Tak jak jsem přepokládal – ani poslední servis u nás tuhle věc nedělá. Volal jsem k Žitnýmu, jestli aspoň mají ty olivy+jehlu a nejsou, další dodávka bude až za měsíc, takže jsem celkem v háji :o(. Tak mám tedy pár dotazů.

        1. Pokud to už někdo zkoušel dělat, opravdu se nedá použít oliva+jehla, která v těch brzdách je.
        2. Dalo by se použít něco ze sortimentu cykloprofi (pokud víte tak hoďte prosím i odkaz) – i u Žitného mi řekli, že mám zkusit tam. Případně nějaký jiný nápad kam zkusit zavolat jestli něco podobného nemají.
        3. Když bych se do toho pustil je potřeba brzdu vypustit, v návodu jsem o tom nic nenašel. Vypadá to, že by ani při plné náplni nemělo nic z těch brzd vytéct – teda pokud nepočítám kapalinu v tom kousku hadičk, který uřežu.
        4. Je ta kapalina fakt tak agresivní – opravdu to leptá všechno co jí přijde do cesty??.Vypadá to že asi obalím celý kolo do igelitu než se do toho pustím :o)
        5. a nakonce jeden debilní dotaz – kde seženu isopropyl alkohol
        • goofy  
          1. ne
          2. Zkus napsat do Cykloprofi, co mas za brzdy a oni by ti meli poslat prislusne olivy.
          3. ono ti to stejne vytece :-)
          4. Kapalina je celkem svinstvo a pekne mi rozezrala rucky.
          5. Ten isopropylalkohol je u nas celkem problem sehnat. V posledni dobe ho byl nejaky nedostatek a ani znama lekarnice rikala, ze mi ho nemuze prodat…
        • JJ  
          1. puvodni oliva bude asi omackana a stejnak se strasne spatne sundava z hadicky
          2. asi ano, delaj ruzny olivky i jehly
          3. Vytect by nic nemelo, kdyz neotevres expanzku nebo nezmacknes paku
          4. Limonada to neni, ale kdyz to hned setres, tak by to melo byt OK
          5. Treba v prodejne s elektrosoucas­tkami, cisti se tim plosne spoje
        • vojtechposmourny  
          1. ne (i když, pokud by si vyndal jehlu bez poškození, myslím si, že by šla znovu použít)
          2. juicyny jsem zkracoval, brzdovka mi nevytekla
          3. agresivní je, hlavně pozor na loga – z eastonů ea 70 šly dolů hned :-(

          Jinak ještě takovej malej postřeh. Pořídil jsem si origo odvzdušňovací sadu a s ní to jde super. Nějak si nedovedu představit, jak bych nacpal hadičku do závitů na páce a praseti.

          • morgoth1  

            potvrzuji. Taky jsem si poridil origos sadu. Koupil jsem ji pres bikestore. Praci s ni zvladne i decko.

            • Lister  

              a jakou tam liješ kapalinu, dá se vůbec poznat jaký tip tam je, jestli 5,1 nebo 4 (třeba podle barvy, nebo já nevím podle čeho jiného)??

              Prý se to nemá míchat, ale jak má vědět co tam je :o)

              • goofy  

                Tak to vypust komplet, a pak naplni… Stejne budes muset koupit kapalinu a odvzdusnovat taky, tak uz je jedno, jestli jenom odvzdusnis, nebo i naplnis.

                • Lister  

                  jako jo napadlo mě, ale nevím jak na to, asi zastčím zaspoda odvzdušnovačku s prázdnou stříkačkou a celý to odtáhnu co, nemáš představu kolik by tam toho mohlo být ?? Je potřeba dělat nějaký manévry s pákou nebo se expanzka vypustí taky automaticky.

                  • goofy  

                    Nahore odsroubuj vicko expanzky, a dole jenom strc hadicku na odvzdusnovak a povol ho. Melo by se to vlastni tihou vypustit.

                    • Lister  

                      no a jěště jeden blbý dotaz, už jsem se sice ptal, ale žádná kloudná odpověd. je třeba koupti nějakou originální tekutinu nebo je to jedno, mám přijít někam do auto moto, říct že chci brzdovku dot 4 a vzít něco za 40 kaček litr :o)

                      • goofy  

                        Ja liju klasickou DOT4 co sezenes nekde na benzince nebo tak… Jestli hodne poprosish, tak zeslezu do garaze se podivat, co to je zac :-)

                        • Lister  

                          já myslím, že to není nutný, prostě obyč. jak do auta, to jsem potřeboval vědět, díky :o)

                  • Soptík  

                    Já to tedy odvzdušňuji odspodu,bubliny stoupají nahoru.Dole připojit 20stříkačku a na páčku přepad s hadičkou.Na předek stačí určitě,kdyžtak dáš větší.

                    • goofy  

                      Momentalne je rec o necem uplne jinem…

                      • Soptík  

                        Pokud dobře chápu potřebujete vypustit starou kapalinu a vyměnit za novou,takhle to zvládneš najednou.Vyzkoušeno na mém kole.

                        • Lister  

                          ale jde o to, že nevím jestli je tam 5,1 nebo 4 a při tvém postupu by se to mohlo asi míchat dohromady, což se nějak nedoporučuje.

                        • goofy  

                          On bude kratit hadice. A hlavne si neni jisty, jestli tam ma DOT5.1 nebo DOT4, ktere se nemaji michat…

        • Pebe  

          ad 4: není lepší to naměřit a potom to sundat z kola? :-)

          • Lister  

            asi jo, ale chvíli mi trvalo, něž jsem našteloval přední brzdu, tak si s tím nechci moc hýbat :o)

        • Lister  

          Tak jsem volal do Cykloprofi a dozvěděl jsem se že sice tam něco mají, že to běžně používají na Shimano brzdy, ale Avid ještě nezkoušeli, ale snad by to mělo jít – no zdraví a funkčnost svojich brzd na pocit toho člověka raději sázet nebudu.

          Není tady náhodou někdo, kdo zkracoval hadice a nepoužil originální díly, který by mi mohl potvdit, že to tam opravdu funguje.

          Podobná situace s tou odvzdušnovací sadou, sice má být univerzální, ale pán opět nevěděl, jestli je i na Avid – chtěl bych zvládat svoji práci jako on, by bylo po problémech :o))))) No ale co jsem četl v téhle diskusi tak by to snad mělo pasovat – tak opět dotaz – má to někdo doma a úspěšně používá???

          No a jeeště další věc, jak jsem se výše ptal na ty kapaliny – co tam lijete, je třeba koupit origoš nebo stačí nějaká běžná – zkusím prohledat historii, třeba tam něco bude, ale o zkracování Avidů jsem nic nenašel.

          A nakonec isopropyl alkohol jsem zatím nesehnal – co místo toho, pokud opravdu nebudu úspěšný.

          To je otázek co, tak třeba se najde hodná duše, která mi poradí :o))))

          • PePu  

            ad kapalina-podle mě stačí jakákoliv splňující danou specifikaci DOT (do avidu tedy nejspíš DOT4 nebo DOT5.1-ale toto nevím jistě, bude napsáno v manuálu). DOT4 a DOT 5.1 by se neměly míchat. PS: kdybys nebyl tak daleko, trochu isoprop.alk. bych ti odlil

            • fousek  

              No hlavne je to napsany na vicku u expasnky:-)

              • Lister  

                počkej tam je napsaný, jestli tam je 4 nebo 5,1, to se budu muset jít podívat, výrobce totiž doporučuje oboje :)

              • Lister  

                máš rpavdu je to tam napsaný, doslova: ONLY FOR DOT 5.1, DOT 4 :o)))))))

          • pos3k  

            kdybys mel cestu do phy tak ti sezenu celou lahev, u nas v labu neni problem

          • Zdyn  

            No tak teda. Cykloprofi koncovky na avid nepasujou. Muzes pouzit bud original avid a nebo magura. To je to same. Jo a jehla jde pouzit znova, ale musis ji vyndat bez poskozeni. Jde to. Oliva se musi pouzit urcite nova. Odvzdusnovaci sada od cykloprofi jde na avid spatne. ale nejni tak velkej problem si koncovky udelat doma. Dotku muzes pouzit standardni, jen se nemichaji 4 a 5.1. Jo a isopropyl na nic nepotrebujes.

    • Máza  

      Mohl bych poprosit o návod na odvzdušnění Saintů, jestli někdo poradíte jak na to? Zatím jsem to nikdy nezkoušel.

    • nachti  

      Jde to i s původní olivou a jehlou. Z ustřižené hadičky to sundáš bez poškození tak, že zahříváš a zahříváš. Stačí nad zapalovačem, ale trochu to trvá. Jehla je v pohodě, ale v olivě musíš trochu zvětšit průměr – vyviklat na nějakém trnu (docela funguje odpovídající křížový šroubovák). A potom kulatým jehlovým pilníkem lehce popravit. Nasadíš a …odvzdušníš. Odvzdušnění jde i bez originál sady. Provrtáš šroub patřičného průměru, uřežeš hlavičku, ve správném místě vteřiňákem zafixuješ matičku. Za matičkou zbrousíš nasadíš zmiňovanou hadičku z akvária, stříkačku a před matičku těsnění (o-kroužek) – jde koupit v obchodě vodo-topo. Toto dvakrát a odvzdušňovací sada je na světě. Takto jsem to dělal na Juicy před tím než jsem si koupil originál sadu od Žitného, tuším za čtyři stovky. Nicméně olivy jsou v té sadě stejně jen dvě. A protože jsem před nedávnem dával na druhého bika zase Juicy (skvělé brzdy), tak jsem zase zahříval a použil původní. Jde to.

      • Lister  

        díky za vyčerpávací odpověd, to s tím šroubem už mě napadlo a a už se na tom i pracuje :)

    • MlokCZ  

      To se vám to tu řeší snadný problém zkracování hadičky. Já teď dal na moje bývalé kole manželce delší představec (zpět původní 12cm, já tam měl 9cm) a současně už tam byla vyměněná řídítka za vlaštovky. No a co jsem zjistil, hadička byla vyměřená dost na chlup a teď je krátká. Já chci taky jednoduché řešení jak neměnit hadičku :-(

    • morgoth1  

      v juicynach je originalne DOT4. Samozrejme tam muzes nalit jakoukoliv DO4 koupenou u pumpy. O DOT5 tady ctu poprve…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.