• ScottAspect

    Rychlý dotaz! Jdu na zkrácení hadic u nových brzd. V balení mám pro každou brzdu olivku a trn, ale…

    1. Musím dát nový trn?
    2. Olivka bude asi poškozena nalisováním nebo se pletu? Šla by použít také ta původní?
    3. V balení jsou tři žluté „kostky“. Do dvou si chytím hadici při lisování trnu, ale na co ta třetí? (vypadá jak tlustá brzdová destička s dirkami – mám přidat foto nebo je jasné o co se jedná?)
    4. Jak moc dotahovat/lisovat hadici do páky?

    Díky :-)

    • Pain  
      1. trn i olivu dávám novou pokaždý, ten konec ucvaknu na požadovanou délku i se starou olivou a trnem.
      2. Třetí žlutá kostka se používá jako zarážka místo destiček když jdeš ovzdušnovat brzdy. Vyndáš destičky a vražís místo nich tu žlutou destičku.
      3. hadici dotahuju na pocit , ne na krev, normálne utahnout, ale nervat to zas moc na sílu.
    • novas752  

      Ano

      Ano, ne

      Je to odvzdušňovací blok mezi pístky místo destiček a kotouče.

      S citem. :)

    • ScottAspect  

      Řada příspěvek takto. Děkuji. Teď už jen, aby se mi to nezavzdusnilo a bude to fajn.

      • ladias  

        Jde to celkem jednoduše i bez odvzdušňování… jedna brzda max 10min. když to děláš prvně…

      • p@X  

        Nezapomeň na vazelinu…

        • ladias  

          ???

        • ScottAspect  

          Nové olivky a trny byly vazelínou úplně ucpané, tak jsem to vyčistil. Ok, jo to ono?

          • p@X  

            Je to i v návodu, na olivě je žlábek. Já když jsem to neměl namazané, tak mi při roztahování pístků tudy prochcal olej…

            • ScottAspect  

              To si musím ještě detailně prohlédnout. Nové olivy a trny byly vazelínou vycpané, tak jsem ji zevnitr vyčistil. Jinak z venku namazané oba díly jsou. Je to tak v pořádku?

              • Pain  

                Ja tam nabušil trn nasadil olivu a zašrouboval. Vazelinu jsem ani nezkoumal. Nic netece.

            • ScottAspect  

              U páky nebo třmenu?

              • p@X  

                U páky.

                • ScottAspect  

                  Důkladně jsem si prohlížel olivku a žádný žlábek jsem nenašel ani zevnitř ani z venku.

                  • Mereck  

                    Hele už asi počtvrté jsem se vrtal v hadicích. Vždy dám novou olivu i trn a vždy bez vazelíny a vždy v poho. Neříkám že jí tam dát nesmíš, ale nic mi neteče ani bez ní. A klepu na dřevo.

                    • ScottAspect  

                      Dám to také obojí nové – oba trny i olivy byly součástí nových brzd. Kam bych vlastně tu vazelínu měl dát? Dovnitř je to blbost, ne? Bylo to vycpané/zakon­zervované (olivky a trny) tou zelenou SH vazelínou. To mi přišlo jako nesmysl, když si vezmu jak řídký je olej v brzdách, tak aby se tam rozpustila tahle kaše.

                      Jak jsem dostal vazelínu z olivek a trnů, tak jsem je namazal jen z venku.

                      Jinak, nalepil jsem si na kladívko kus staré duše (za boha nemůžu najít gumovou paličku :D), tak snad to tím také půjde.

                      • Mereck  

                        „Klepu na dřevo“ je slovní obrat. Jako že jsem rád že mi to funguje a nechci to zakřiknout. O kladívka nešlo :-)))

                      • p@X  

                        Předpokládám, že str. 36 máš nastudovanou: http://si.shimano.com/…1-03-ENG.pdf

                        V opačném případě to může prosakovat, což ani nezjistíš, pokud nesundáš tu gumovou krytku z páky.

                        • ScottAspect  

                          Tam je mi všechno jasné, kostky mám – upnu asi do svěráku. Nic s tou vazelínou tam není. Správné olivky a trny splést nemůžu, protože je mám už v balení. Pozice olivky se při lisování změní, ne? Docela mě zaujal ten utahovací moment 5–7 Nm, to asi neodhadnu. Můžu to pak nechat dotáhnout na správný moment někde v servisu (jestli se do toho může šáhnout po nějaké době ježdění)?

                          Udělal bych to takhle:

                          1. Naměřím si kolik hadice odstřihnu
                          2. Položím kolo pákou vzhůru
                          3. Pak opatrně provedu řez – nic by vytéci nemělo, protože oba druhé konce jsou uzavřené a kapalinu udrží podtlak, ok?
                          4. Sundám krytku a přemístím na zbytek hadice
                          5. Povolím matici, přesunu na zbytek hadice před krytku a opatrně vytáhnu hadici – olej v ustřiženém konci steče do páky
                          6. Před krytku a matici nasunu olivku
                          7. Pak chynu hadici do kostek naklepnu tam trn a hadici strčím do páky
                          8. Nakonec jen dotahováním matice nalisuji olivku

                          Pardon za výčet kroků, ale raději to napíšu, než abych tam udělal nějakou blbost ;-)

                          • p@X  

                            Místo diskutování celý odpoledne už jsi to mohl mít dávno hotový ;)

                            • ScottAspect  

                              Souhlas, chtěl jsem to udělat už ráno, ale bylo pěkně, tak jsem udělal dvě hrůzně vypadající smyčky a vyrazil jsem na vyjížďku ;-)

                              Je to tedy takhle ok? Teď už du vážně na to :D

                          • Vilém  

                            O vazeline se tam pise. Drive ro bylo soucasti obrazku.

                            • ScottAspect  

                              Jojo, už to tam vidím. Takže napatlám vazelínu na olivku, až ji nasadím?

                              Dám tam tu co byla nacpaná uvnitř.

                    • Pain  

                      Dělám to zrovna tak a ok

                  • allrose  

                    To neřeš,bud tam je žlábek,nebo není,záleží na výrobci

      • ladias  

        To je přesně ono. Pokud se dělá shimano brzda tak je lepší kolo položit na bok na zem na stranu zkracované brzdy. Já ještě pro jistotu vezmu stříkačku s inječní jehlou, kterou zasunu do zkrácené hadice a novým olejem vytlačím i poslední drobné bublinky. Do otevřené díry u nádržky doplním případně kapalinu až po okraj (přeteklá se pak otře). Pokud se to udělá pečlivě tak není potřeba odvzdušnit, pokud už nebyla brzda zavzdušněná předtím.

        • ScottAspect  

          Vezměte na to úplně nový olej nebo z odstřižené hadice? Nový totiž nemám. Do nádržky doplníte přes odvzdušňovací ventil na páce?

          • ladias  

            Pokud to uděláš jako ten týpek na videu, tak by měl stačit ten co tam zteče z toho zbytku hadice. Vyndavej pomalu ať stačí vytéct všechen.

      • ScottAspect  

        Takhle to přesně udělám s tou pákou vzhůru.

        • ladias  

          Shimano má hadici víc souběžně s řidítky. Jistější to budeš mít opřené řidítkem o zem.

    • allrose  

      1.přečtu manual (juknu na forum je toho tady spousta)

      2.shlédnu1–2 videa (jestli není nějaký fígl)

      3.koupím materiál (2 olivy,2 trny-ať se stím nemusím srát)

      4.jdu no to,bez problémů hotovo

      5.zadní se zdá ještě dlouhá,jdu koupit další olivy :))(do zásoby,i když vím,že teď už je nikdy nebudu potřebovat )

      6.hadiička se uvolní a trocha oleje ucákne,tak ještě odvzdušnit…a užívám si nových brzd co blbnou (675)

      • Mereck  

        Přesně!

        Ještě bych doplnil 7. seženu si i trochu minerál. oleje. Jde to asi i bez něj, vím ale, že mi v reálu určitě trochu někde ukrápne a mě to pak bude hryzat svědomí, dokud jej nedoplním :-)))

        • allrose  

          Pravda,koupeno již dopředu(kdyby náhodou)..díky scotty…poprvé použito do ovládání reverba,pak až do brzd,servowave je nenažraný..když chceš dojet desky i s kotouč a stále nepumpovati :))

        • ScottAspect  

          Pravda, pravda, ale politika Shimana = 100 ml za 265 Kč a 1000 ml za 350. Co s litrem, no. Nemá někdo z Plzně litrové balení a nechal by třeba trošku odlít? :-) Jsem domluvený s jedním chasníkem z Prahy, ale za poštu bych dal víc než za ten olej.

          • Mereck  

            Někde tu je vlákno „sdílení litrového balení“. Třeba tam bude i nějaký plzeňák.

            • allrose  

              Přesně tak,byl jsi rychlejší,než jsem si zapálil ;))

              Maziv mám doma už za 10t a je to nekonečnej příběh..

              Zrovna olej do brzd mi přijde jednoduší než dotka (odvzdušnění),tak se budu držet shi

              A můžeš ty sdílet pro plzen ;))

              • Mereck  

                Přes Plzeň zítra ráno jedu, ale zase nemám ten litr minerálky. Jen množství menší, než malé pro osobní potřebu :-)

          • MnemonicJ  

            Mám, pošli SZ…

    • Markony  

      Do nových brzd origo olej , osobně jsem zkoušel do starých brzd SLX 665 olej Quintolubric a v pohodě drží a není problém .

    • ScottAspect  

      Takže hadice zkrácné, vzduch tam nejspíše není. Páky mají stejný chod – žádný propad. Všem přispívajícím děkuji!

      P.S. Nevadí, když ta hadice není uříznutá úplně přesně 100% rovně? Nevím, jak to dělají v servisu, jestli jsou na to nějaké spešl štípačky, které vedou řez 100% kolmo.

      • Vilém  

        Muzes to riznout treba podle hrany te plastove sverky a je to rovny.

        • ScottAspect  

          To jsem udělal a rovně to je tak na 99%, tak asi v pohodě (druhý zbytek hadice jsem někam zasašantročil, ale byla říznutá +/- stejně). Mě zajímalo, jestli na to v servisech mají nějaký příůravek nebo to také vezmou podél něčeho a je to více méně rovné.

          Jinak za předpokladu, že původní olivky byly úplně stejné jako ty nové, tak jsem obě matky dotáhl zhruba stejně, jako to bylo, tak by to mělo být také v pořádku – nic neteče…zatím :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.