• kovar

    Mam dotaz k majitelum celoodpruzenych Mrdid.MA tlumic GermanA nejakou negativni pruzinu ?(vzduchovou) Pokud jo, jak se nastavuje? Jsem ted napumpoval tlumic (pred tim se mi jel podarilo zcela vypustit diky spatnemu tesneni v pumpe) a pri odlehceni pekne mlati. Zda se mi, ze pred tim to nedelal. Je to normalni?

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Nevim, ale co me zarazilo, kdyz jsem ve svych XC pocatcich prahl po bikach znacky Klein. Sem si sedl na kolo v cene noveho osobniho automobilu nizsi stredni tridy a zpetny doraz mlatil kov na kov, ze by se i u RST stydeli.

      0 0
    • lubos  

      Kvazi-negativni jo. Ale nevim jestli se da nastavit aniz bys tlumic nerozdelaval :(

      0 0
      • kovar  

        a sakra. NO tak budu reklamovat, ach jo, at si s tim pohraji oni.

        0 0
    • lubos  

      Kdyz tak nad tim dumam, tak asi ta pruzina bude skutecne pricina, proc ti to udelalo. Stejne bys dopadl i bez pruziny, kdybys po sfouknuti bajk zdvihnul. Myslim, ze se mi stalo totez, a pak mi kvuli tomu zacalo vysavat olej. Hmm, mozna to gufero nebylo v neporadku … no snad mi ten tlumic v Meride neznicili … Je tam jedna komora rozdelena na dve casti. Pred hlavou pistu a za ni. Pred pistem je pozitivni, ta co si sfouknul. Za pistem je negativni, a v hlave je zaklopka, ktera slouzi (myslim) na vyrovnani tlaku , aby negativni nemela vyssi tlak nez pozitivni. Cili kdyz sfouknes pozitivni a nejakym zpusobem (zvednuti bajku, pruzina) roztahnes pist, tak pretlak negativni preleze do pozitivni a ztratis tlak v negativni komore. No a tu negativni jsem foukal tak, ze jsem sundal hlavu tlumice, roztahl pist a otevrel zaklopku, cimz se nalil vzduch do te negativni komory. Ale slysel jsem neco, ze by to melo jit i bez rozdelavani, ale nezda se mi to. No kazdopadne, snad ti poradi. Taky by me to zajimalo :)

      0 0
      • kovar  

        toz dik za info. A nesla by ta zaklopka nadzvednout nejakym dratem skrz diru po odsrubovanem ventilku pri stlacenem tlumici? TA zaklopka je z gumy nebo je kovova? Ze by se pri stlacenem a vypustenem tlumici postavenem na na oku s ventilkem do nej prastilo palici zespoda, zaklopka by se otevrela a pak by se to foukalo ?

        0 0
        • lubos  

          :-)))) , no mozna kdybys odsrouboval ventil, ze by se to dalo. Zaklopka je takova gumova chlopen, zakryvajici malou dirku skrz.

          0 0
        • lubos  

          No, byl jsem dnes po tlumic, rozebrali ho nakonec v obchode, kde jsem to koupil, do sroubku, gufero pry je ok, jenom tam nasli hodne hlikovych pilin. No a ptal jsem se na to dofukovani negativni komory, a pry je ta zaklopka konstruovana tak, ze dokaze natahnout vzduch, kdyz v pozitivni nic neni. No proste, pokud ti to tluce protoze nemas vzduch v negativni, melo by stacil vypustit pozitivni komoru (uplne), a na doraz zatlacit tlumic (asi pri otevrenou ventilku, nebo tam asi preci nejaky vzduch ma byt – v te pozitivni). Tim by se mela napustit ta negativni komora. Jestli v ni je vzduch by melo byt poznat podle toho, ze kdyz zatlacis tlumic, ostane tak, a nevrati se zpatky. Tak to zkus.

          0 0
          • kovar  

            princip tohoto figlu – ze natahne vzduch- nechapu, ale zkusim, napred ale musim odstranit pridavnoupruzinu.

            0 0
            • lubos  

              No, profil te gumove zaklopky je cca takovyhle [ je zaklopka: o|->(P)[|(N)|(O)|-| Pry je tak nejak natvarovana, ze kdyz je v negativni podtlak, tak si nacucne z pozitivni. Nejake se mi to uplne nezda, cele je to divny, ale je dost mozne, ze to tak funguje. Cele je to k hovno, dle meho nazoru. Misto aby tam dali jeste jeden malej ventilek a udelali normalni tesneni, tak vymysleli tuhle prudu :(

              0 0
              • lubos  
                je prehradka, () je komora, P pozitivni, N negativni, O olejova, – je pist venku, o je hlava.
                0 0
    • lubos  

      Hmm, tak ten tlumic co jsem si donesl zpatky klepe taky :( Ale tady http://www.twobikes.ch/LRS.html pisou neco o automatickem nastavovani negativni pruziny. Hmm, tak mozna malo oleje … nevim, navic mi to utahly tak, ze nedam dole ani to co jsem puvodne umel :(

      0 0
      • kovar  

        TAk to je huste, snad prijdem na to, jak tu zasr… negativni komoru natlakovat. A diiiky, zitra prostuduju

        0 0
        • lubos  

          No, takze jsem rozebral ten bazmek (jak je vidno na obrazku) a slozil. Cimz jsem dostal vzduch do negativni komory. Funguje to !!!, neklepe. Jak se tak divam na tu zaklopku, tak sam os sebe se tam vzduch nemuze podle mne dostat, nebo ne dost. Jestli nekdo prijde na to, jak to udelat bez rozebrani, budu rad.

          0 0
          • kovar  

            Ktery gebius ten tlumic vymyslel? Neverim svym vlastnim ocim. German A, specialista na tlumice, jak jsem cetl v jakesi reklame meridy, hahahaha. TAkze pokud se tlumic uplne vyfoukne, tak je ho treba rozebrat aby fungoval, no to je uzasne.

            0 0
            • lubos  

              :-)) , ale to budes mit mozna mirne odlisne, nova verze by mela mit minimalne dvoji tesneni. Jestli je nutne rozebrat to nevim, ale zda se ze to pomuze :-)))) No, ale kdyz tlumic vyfouknes, jeste se nic nedeje. Problem nastane kdybys ten tlumic, ve sfouklem stavu, znovu roztahnul.

              0 0
          • kovar  

            a nevsiml jsi si nahodou, jestli ve stene hlavni vzduch komory tlumice dole u tesneni je treba nejaky maly prepousteci kanalek? jedine takto by se prostor pod pistem mohl nastavovat, treba je ten kanalek zacpany – pokud tam nic neni tak naprosto nechapu tento idiotsky system, krery se da nastavit jen odchlipnutim zaklopky po rozdelani tlumice a nebo netestnostmi tesneni na vzduchovem pistu nebo netestnostmi zaklopky. To mam cekat az to tesneni se mechanicky opotrebi, aby to zacalo fungovat ? :-))

            0 0
            • lubos  

              Hmm, no to nevim, jestli tam je kanalik. Nevsiml jsem si .. ale myslim, ze by nemel byt, jinak by ti tlumic vubec nepruzil.

              0 0
              • kovar  

                ale pruzil, ale asi divne:-)ryha nebo kanalek by premostovala pist jen dole a na velmi kratke draze. CIm dal tim vic nabyvam predstavy, ze to automaticke nastaveni neg komory se deje skrz netesnosti, treba kdyz na tom kole vyjedes, tak ze zacatku to bude mlatit a po chvili se to upravi, no nevim, jeste jsem nevyjel, ted pletu kolo a nalevam kotoucovku olejem…

                0 0
                • lubos  

                  Hmm, jinak je to mozny, ze se upravi casem. Abych rekl pravdu, takovej dojem jsem mel z toho textu. Ale abych rekl pravdu, moc tomu neverim. A nemecky neumim, a translator se taky 2× nevyznamenal :), manual je skoupy na slovo.

                  0 0
      • lubos  

        Aaa, vzpomnel jsem si, ze mam jedno naradi , ktery bych neco mohl rozdelat a povedlo se. Sice jinde nez jsem chtel ale co uz. Tak tady mas foto :) http://www.ltokar.net/…_tlmic_1.jpg http://www.ltokar.net/…_tlmic_2.jpg

        0 0
        • Pá-dlista1  

          To je nejakej divnej drzak :)

          Jsem si tak vsim, ze uz chodej odkazy, co? To je asi dobre.

          0 0
          • lubos  

            Jo, napsal bych, jestli to uhodnes, ale asi jsi uhodl :) odkazy fungujou, ale nesmi se pred ne psat http://

            0 0
          • lubos  

            Sedi temer na desetinku. Ale ta tlustci trubka chce 32.3 .. to nevim jestli je neco na bajk s cim bych to upnul :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.