• Pá-dlista1

    V podstate se to tu rozebira porad, ale… Jake komponenty z historie MTB povazujete za revolucni, legendarni proste nej z jakehokoliv duvodu, by? by to mela byt jen barva.

    0 0
    • zirecek  

      Mi se libi ted karbon a titan na ramech – jak se dokaze vyhrat s kazdou casti ramu, aby tam delal matros to co chceme… . Bo linik je iba kvadr slitiny Al, ze kterou toho moc nevymyslis. (HFS toho moc nesvede).

      Mam na mysli, planzetaka Pells ci Morati HC 1.4, Dedacciai 16.5 apod.. Ale tahle revoluce, z meho pohledu, se teprve rozjizdi.

      0 0
    • fousac  

      odpruzeni… ;)

      0 0
    • ddd - andy  

      Vecka.

      0 0
      • náčelník  

        … s paralelogramem.

        0 0
        • ddd - andy  

          … a vymenejma cartridgema

          0 0
          • zirecek  

            suhlas!! :-)

            0 0
          • vlk  

            souhlas, ale co má cartridge nemohu stále přijít na to proč se mi levé špalky vždy obržďují mnohem víc než na pravé straně,i když dosedají k ráfku ve stejný okamžik a vycentrováno to mám tak, že je ráfek stejně vzdálen od obou ramen,To mi nějak nejde do hlavy-asi dělá BBB levé z měkčího materiálu než pravé:o)).

            0 0
          • JMT  

            vymenny cartridge nemam rad, pri trialovy poskakovani se mi rozrizly spalky, a vypadly

            0 0
    • wroum  

      pro me to je: saltr, razeni a naby STX a riditka EXU DH.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        STX barva. Ten kourovej chrom. To bylo neco co jsem mel rad. EXU to byla urcite revolucni zalezitost. Takova tenka trubicka a lidi to kupovali na DH :)))

        0 0
      • Radek Broz  

        Ty EXU riditka myslis vazne? Co na nich bylo revolucniho? V te dobe uz davno existovala mnohem lepsi riditka.

        0 0
        • wroum  

          smrtelne vazne. neznam jiny riditka ktery mi padnou do ruky lip. jak lepsi riditka? pro me nejsou lepsi riditka. revolucniho na nich neni treba nic (ani nemusi – precti si otazku), ale sou super (hlavne ty cerveny). jo a vzdycky bude existovat neco lepsiho, je to snad duvod nemit rad vyhovujici veci jen proto ze je uz neco lepsiho? navic lepsi to muze v tomto pripade byt jen technologicky, to ze sou riditka papirove lepsi (drazsi) neznamena ale, ze se s nima bude lepsi jezdit.

          rodla EXE matri do moji sine slavy. HAWG

          0 0
          • wroum  

            oprava :-)

            rodla EXU matri do moji sine slavy. HAWG

            0 0
          • blue  

            tak to je ale spis o tom, ze zrovna tobe vyhovujou, nez ze by to bylo neco revolucniho pro MTB v pravym slova smyslu, ne?

            0 0
            • Pá-dlista1  

              To je v poradku, ze je sem napsal. Jen moc nechapu, ze nekomu padnou do ruky riditka bez geometrie a libi se mu praskajici tenoucka trubicka spatne nalakovana za nehorazny prachy :)

              0 0
              • wroum  

                :-)

                no to s tou geometrii je vec nazoru, ja kdyz si pucim cizi kolo, mam problem na tom i jet jak mi ty rodla vetsinou nesednou. cim vic sou ohnuty k sobe, tim to je horsi. barva je tak tlusta, ze je problem ji odrit na kov a krasna moc neni, to mate pravdu, ale barva nejezdi. praskani? o tom nic nevim. a ani lidi v exu a ani shaman kterej je dela stejne dodnes. ptal sem se obou a oba se shodli ze 99% znicenych riditek je od padu. prachy? mel sem je za 300 (jety exu) a ted novy za cca 500 (shaman).

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Nejde o ceny za ktery to mas :) Barva je mozna tlusta, ale loupala se ve velkych kusech kompletne a prave v mistech kde se ohybaly. Velke zahnuti mi nevyhovuje taky, ale nejaky by mit mely :)

                  0 0
                  • Dumbo  

                    ked uz tocite o riaditkach… zhanam ocelove vysokoprofilove riaditka s navarenov hrazdickou… myslim ze sa pouzivaju na dirtovych bikoch…

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Nejspis hledas Brave Stiffe za 890,– v Katmaru. Jinak je delaj jeste treba DMR nebo je delal BlackHorse, ale to je oboje cenove jinde. To budes mit taky peknej tank.

                      0 0
                    •  

                      viděl sme prodavat hrazdičky samostatně ale o jejich přinosu se da pochybovat

                      0 0
                      • Manas  

                        Kdysi sme s DVim a Padlistou vyvijeli teorii o paralelni dimenzi ktera obsahuje jenom hrazdicky. Protoze se celkem dost riditek prodavalo s hrazdickou (sroubovanou) ale nikdo je nevozil.

                        0 0
                        •  

                          :) zrejmne proto ze neplnili funkci jo kdyby pro ne byla treba drazka…spis na okrasu

                          0 0
                  • wroum  

                    loupani barvy sem nezaznamenal (ani na jednech a ta barva bych rek je porad stejna). maly zahnuti tam je (staci).

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Musim se kouknout na ty tvoje. To budou asi prvni s lakem co uvidim :) Zahnuti je vec vkusu, tj.

                      0 0
                • Radek Broz  

                  ja jsem te nechtel nejak napadat – riditka jsou podle me dost individualni vec (mam kamose, co jich vystridal asi 10, nez si nejaky nechal), ale EXU mi „revolucni“ zrovna neprijdou. Me se na nich nelibi, ze (jak rika Padlista) nemaji geometrii a ze se z nich loupe lak, coz vypda DOST nehezky. Tenkou stenu bych prominul, i kdyz ja vozim 0,5cm tlustou – treba ProTapery jsou taky tenky a diky tomu lehky a pouziva je hodne zavodniku. Kdyz je zacali delat, staly, myslim, 1000 a uz v ty dobe se daly sehnat ruzny Amoeby atd., ktery podle me mely prijemnejsi tvar a lepsi zpracovani a staly o neco min. Jinak samozreme nic proti Shamanu – delaji spoustu perfektnich veci (a dali nam loni nejaky ceny na zavod;-) )

                  0 0
                  • wroum  

                    jak sem uz psal. barva se mi nikdy neloupala. riditka s prijemnejsim tvarem (pro me) sem este nevidel. me by totiz nejvic sedly asi „rovny vlastovky“ – rovna trubka ve tvaru vlastovek – zadny zahnuti k sobe. tyhle k tomu maj nejbliz. proste i sednou nejvic.

                    0 0
                    • Manas  

                      Ja mam Axiomy a ty nejsou moc ohly. Jenze ja si riditka jeste otacim kousek nahoru, takze i ty co jsou zahly se vlastne narovnaj … a zapesti je v klidu :-)

                      0 0
    • davevi  

      …asi vidlu, odpruženou.

      0 0
    • Pekáček  

      Čtyřhran, véčka, olej/pružina, Z-Max, Sram…

      0 0
    • Daf  

      Selle Italia Flite, Gripshift, Rapid fire, Morati M-bars, sedlovka Roox, kliky Shimano XTR 2003

      0 0
    • robero  

      taky bych rekl odpruzeni… a kotouce!

      0 0
    • blue  

      rekl bych, ze za revolucni je treba povazovat i bezdusovky, prestoze jejich rozsireni zatim neni asi takovy, jaky by si zaslouzily

      a co vsechny ty alternativni radici systemy? rohloffy, gearboxy atd.?

      0 0
    • tutite  

      Rohloff vícerychlostní zadní nába. Už se těším, až se rozšíří. Odpadne 30–50% problémů. Zdar.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Kdyz jsem nakousl ty barvicky… SID blue, XTR seda, STX kour/chrom, DeeMax zluta, Magura GustavM, HS33 zlutozelena.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Mňo a ještě citronová co byla na Mavic 517 a taky ma Italce…

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Samozrejme taky Marzocchi Z1 vubec a jeji oranzova me taky nenecha chladnym :)

        0 0
      • jonti  

        nezabudajte na kedysi davno znamu judy zltu, v casoch ked judy este bola to naj od RS

        0 0
    • Gart  
      1. přechod z klipsen na spd byl a je moc fajn,
      2. notubes.com,
      3. není to teda zrovna „komponent“, ale revoluční pro mě byl i přechod z dioptrických brejlí na čočky a sluneční brýle.
      0 0
      • vojtechposmourny  

        Bod 3 – pro mne taktéž revoluce :-)

        0 0
      • blue  

        ad 3) pro me byla revoluce prechod od desetileteho noseni cocek k normalnimu videni bez pomucek :-)

        0 0
        • vojtechposmourny  

          Ještě jsem k tomu nenašel odvahu ani finance. Zatím je pořád co vylepšovat na kole :-)

          0 0
          • Mamutt  

            http://www.lexum.cz

            pokud se bavíme o laseru. A stojí to za to.. stačí kalkulace, že stejnou cenu (jen postupně) bych na nových obroučkách proplatil za 4–5 let. Spravené oči si nerozsednu :-) Samotný zákrok asi 5min, bezbolestný, další cca 4 dny pálení očí (1. den téměř nesnesitelné, poslepu jsem i jedl, pak rychle ustupuje) a zvýšená dráždivost na světlo. Nejúžasnější bylo, když jsem v pohodě mohl jít/jet ven v dešti. Čočky mi vadily, bez brýlí jsem viděl prd, s kapkami na sklech ještě méně :-)

            0 0
            • MaPa  

              Nechci tě strašit, ale za chvíli zase budeš ty obroučky shánět… Ta korekce není trvalá, jak ti jistě řekli. Samo, je to dobré, ale ne trvalé :-( A těch operací nelze podstoupit nekonečno…

              0 0
              • Mamutt  

                Hmmmm.. a to je vlastní zkušenost, nobo prostě JPP? :-)

                0 0
                • MaPa  

                  Ségra tu operaci podstoupila před 3-mi lety a přitelka je optometristka.

                  0 0
    • vili  

      a-head

      0 0
      • Richie  

        Jojo sroubovatelna hlava je zlo!!!

        0 0
        • Dumbo  

          no ? A-head je dobra vec… pametam ako dnes ked sa mi stale povolovala hlava na mojom starom bajku… pri brzdeni cela vybrovala..... zlaty dobry A-head… dnes si bezneho neviem predstavit bika…

          0 0
    • mastihuba  

      když už tak přechod z odrážedla na šlapadlo, vynález duše, přechod z furtšlapovýho kostitřasu na řetězovej pohon. Od té doby se snadnic zásadního nestalo.

      0 0
    • Tominec  

      Pro mě je tím klíčovým komponentem určitě převodovka-přehazovačka.

      0 0
    • black.horse  

      Největší revoluce byl přechod z nočníku na WC!!! :-) není nad správný „posed“ :-)

      0 0
    • vlk  

      no tak ze starší historie barva stx komponent-ještě mám nádherný dozlatova zadní náboj na kole.Pro mne překřižovaný výplet viz-foto mého bajku

      Z ne tak vzdálené historie to vidím na karbonové součástky,pokrok u vidlic-především nastavení tlumení,kotoučové brzdy, u-turn a podobné sytémy na změny zvihů,nové typy nášlapů-myslím jako třeba shimano 520,A teď inverzní přehazky.

      0 0
    • náčelník  

      Indexace. Pokud tedy nebyla už dříve.

      0 0
    • BB  

      pridal bych novy system klik a ulozeni lozisek, Shimano to nazyva Hollowtech 2.

      0 0
    • MARIN  

      SPD indexace a razeni vubec kotouce a pak trosku mimo ale neda mi to CAMELBAK

      0 0
      • vlk  

        tak v tom případě i dnešní cyklistické oblečení od bot až po čepku všechno.

        0 0
    • Pá-dlista1  

      Tak to by bylo vseobecne, ale mohli by jste to upresnit. Jaky konkretni komponent vas nenecha chladny. Srdecko zaplesa pri vzpomince na radost z jeho uziva napriklad. Nebo po kterem jste touzili a nemohli ho mit. Treba Kangaroo RedSoil s DH140 a kotoucovkama Sachs. Nebo RS MAG21 nebo rafkovy hydrauliky od Magury. Nebo tu jsou vsichni mlicnaci co pamatuji jen modely 03 ze starsich cisel Vela? :) Co treba vidlice ZZYXZ nebo Obsys a Cannondale SuperV ?

      0 0
      • vlk  

        stx komponenty.-Srdecko zaplesa pri vzpomince na radost z jeho uzivani.

        0 0
      • náčelník  

        Kliky Race Face Turbine LP na čtyřhran. Původní sedlovka Syncros. Rámy Rocky Mountain Altitude, Klein Adroid.

        0 0
      • fousac  

        ani sam nevim proc, ale chtel bych tohle… http://www.hot-chili.biz/…lb_gross.GIF

        a kotouce od avidu, to se mi splnilo.. ;)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Nedavno prodaval Tink X-rage asi za 5000,– Nevzal jsem to. Ale legenda to je.

          0 0
      • blue  

        co se tyka designu, tak me nenechava chladnym treba sram X.0

        SuperV mel kamos, vubec nechapu, proc se toho zbavoval, kdyz to pro nej bylo navic idelani kolo

        0 0
      • mastihuba  

        v mým případě nezaplesalo srdéčko, ale prdel, když opustila koženej favori?áckej sedan a usedla na Laser s takovým tím semišovým povrchem. To byl pro mě velký zlom v lásce ke kolu.

        0 0
      • MaPa  

        RS MAG21 s prodlouženým zdvihem jezdím ještě teď a nedám na ní dopustit. Je ale pravda že mám 65kg. Ale třeba prodám za veteránskou kultovní cenu… :-)))

        0 0
      • wraftler  

        presne:) HS 33 od magury, aj ked sem tam vytecu:)

        0 0
    • BH  

      No zajimave tema, byt trochu siroke. Urcite revolucni je vubec oblast MTB jako takova. Co se tyce komponetu, zalezi z jakeho uhlu to budeme posuzovat.Zkusim se na to popdivatspise obecne z pohledu, ktery komponent byl zasadni pro rozvoj MTB. Osobne si myslim, ze revolucnim systemem je razeni rapid fire + a take Grip shift . Prave tyto systemy razeni umoznily takovy rozvoj MTB.Vzdyt pred tim se pouzivalo pouze packove razeni-ktere se u MTB pouzivalo v modifikovane podobe(packove SIS).Druhym revolucnim prvkem bylo vyuziti odpruzenych vidlic a pruzicich systemu. Opet tento prvek umoznil kvalitativni skok v pouziti kola.(vetsi extremy, sjezd, komfort)Tretim prvkem bylo pouziti AL materialu na ram a s tim i dotazeni technologie zpracovani AL slitin.Opet to melo vliv na bourlivy rozvoj MTB,relativne lehky, pevny, levny a nekorodujici material ramu zajistil masove rozsireni kol MTB.Kdo si dnes vzpomene na cyklokrosove AL ramy tusim Alen, ktere byly spojovany do mufen lepenim a po nejake dobe se ty spoje rozlepovaly,ale presto byly snem kazdeho zavodaka.Ctvrtym revolucnim prvkem bylo pouziti rovnych riditek u kol MTB.To byla naprosta novinka oproti „beranum“ a nebo vlastovkam a opet to vytvorilo charakteristicky znak kola MTB, byt se dnes rozsirili i vlastovky. Rovna riditak umoznila jiny zpusob posedu na kole i jeho ovladani. Dulezitym prvkem MTB kola pak bylo vyuziti raminkovych brzd,nejdrive catilever a pak „V“.To umoznilo prujezd kola i blatem a vyssi ucinnost brzd oproti celistovym brzdam.I kdyz vlastni system se pouzival i drive u brzd BMX a nebo pro cyklokros(„ma­fag“.No a jeste bych vzpomenul pouziti trojtalire, opet moznost vetsiho rozsahu prevodu byla zasadni pro pouziti kola v terenu.K tomu take patri kola o prumeru 26" a siroke plaste. Tak to jsou dle meho asi zasadni a svym zpusobem revolucni prvky kol MTB, ktere zajistily masovy rozvoj MTB kol.Pokud bych se mel bavit o jednotlivostech, nedam dopustit na znacku ONZA a jejich pedaly a brzdy.

      0 0
      • Mamut  

        ONZA su tie super pedale s elastomerom? V zime vytiahnes bike z tepla, nacvaknes sa a vycvaknes az na jar, alebo ak dojdes az do obyvaku a postojis tam 20 minut?

        Osobne skusenosti s nimi ale nemam ziadne (ale raz som videl :-)

        0 0
        • BH  

          tak to tedy ne, jezdil jsem i za – 20 st. C ! a nebyl zadny problem.Fakt jsou super

          0 0
    • black.horse  

      podle mě největší revoluce u nás je Franta Mrázek:-) věci jako Red Soil, Hnída nebo single speed na DH… heh, amíci se můžou jít vysr…:-D jinak z komponentů bych jmenoval: vidlici ZZYX, Hannerbrink (nebo jak se to psalo), Monster a hlavně stará legendární Z1 v červené barvě a s frézovanou korunkou, to sem se posadil na prdel, když sem to poprvé uviděl:-) jinak určitě kotoučovky a Magury ráfkový hydry, nebo třeba stroje jako RM7 a taky SPešlácký věcičky taky dost diktovali řadu let:-) prostě je toho mraky věcí, co tenhle sport prostě rozhejbali a člověka to chytne u srdce když to vidí:-) ale sere mě, že na většinu těchto legend se zapomíná:-(

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja jeste prihodim ramy Dynamics. Ted bych rekl, ze se podobnym smerem ubira Alutech.

      0 0
    • Volf  

      Já osobně si myslím, že revolucí je právě MTB. Jednotlivé komponenty jsou již jen věcí vývoje.

      0 0
    • Kohout  

      Když začnu od „pravěku“, tak asi systém řazení HG, pak páčky Shimano SIS XT, první olejovzduchové vidle od RS, později véčka atd.

      0 0
    • Radek Broz  

      Revolucni bylo, kdyz lidi zjistili, ze by se dal na MTB jezdit sjezd a paralelni slalom, coz odtstartovalo vyvoj specifickych komponentu pro DH/FR/4X/stre­et/dirtjump/fre­estyle discipliny.

      0 0
      • cabbage  

        devoluce:)

        0 0
      • BoB  

        No zde je třeba připomenout, že to první, co se na MTB jezdilo byl sjezd, že. Ritchey, Fisher, Herbold a spol jezdili nahoru dodávkou

        0 0
        • BoB  

          Až teď jsem si přečetl debatu o nábojích, takže se omlouvám za poučování. Fakt s křížkem po funuse

          0 0
          • Radek Broz  

            No, myslel jsem to tak nejak;-) Kdyz to po sobe ted ctu, taky bych to asi nepochopil. Snad je ti jasny, ze ja taky preferuju jizd nahoru dodavkou;-)

            0 0
    • miťo  

      Pouzivani blikacek! Vzpomente na dobu, kdy zadni svetlo svitilo osm hodin a bylo tezky. Pak taky moderni pradlo, jak spodni, tak to navrch (funkcni membrana).

      0 0
    • enjoy  

      prijde mi ze vsichni tu pisete spis o evoluci nez o revoluci. ja myslim,ze revolucni je vynalez jizdniho kola..

      0 0
    • prodi  

      Titanové lyžiny na sedle a karbonová sedlovka:)

      0 0
    • pivař  

      Držáky na střechu auta – velká podmínka následujího rozmachu MTB a tím i podnícení a zlevňování nových prvků. Osobně si vzpomínám, jak jsem si při stavbě silničky v 91 z finančních důvodů radši odpustil indexované řazení.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Drzak na strechu auta je jen takova znouzecnost, kdyz nemas poradny auto a nemas rad svoje kolo.

        0 0
        • Gart  

          Proč?

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Protoze jinak si das kolo dovnitr, ne? Nevyhody prepravy v drzaku viz thready o drzacich z tesca atd.

            0 0
            • pivař  

              To nic nemění na tom, že to zapříčinilo masovost a tím i zlevnění kol a komponentů. Bez toho bychom my zanícení sháněli neustále předražený součástky jako na začátku 90 let. A ostatní by prostě nejezdili.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                A jak presne se to stalo? Teda u me to nefunguje tak, ze bych s kazdym porizenym drzakem poridil nove kolo ani s kolem drzak.

                0 0
              • BH  

                To nemyslis doufam vazne ze zrovna drzaky kol jsou pricinou masoveho rozsireni kol MTB. a vubec procitaje celou diskuzi zadny skutecne revolucni prvek(krome padlistovi barvy STX :)) se tu neobjevil.Takze ja bych si za revolucni dovolil povazovat razeni rapid fire +

                0 0
                • mastihuba  

                  co je revolučního na RF?

                  0 0
                  • BH  

                    urcite je jedna z nejzasadnejsich zmen na kole oproti predchozim typum kol.takovy system se nikdy v minulosti nepouzival a nepouziva ani na jinych strojich ci dopravnich prostredcich.Vse ostani tu jiz bylo,prehazky, talire, riditka, barvy…,nakonec i odpruzene vidlice,kotoucovky (motorky). Ovsem reseni indexoveho razeni pomoci pacek, ktere se vraci do puvodni polohy bylo dle meho skutecne revolucnim prvkem , ktery prinesl prave moutainbiking a pak se v modifikovane podobe objevil jako dualcontrol u silnicek.

                    0 0
                • Pá-dlista1  

                  Jak uz to byva diskuze se ubrala trochu jinym smerem nez bych si pral. Myslel jsem, ze zavzpominame spolecne na konkretni komponenty, ktere znamenaly stredohnedobod otaceni MTB kolotoce. A ja pridavam karbonove loukote Spinergy, ktere pro me byly symbolem vrcholu MTB techniky. Coz me brzo preslo. Ale urcita modla to byla a snaha Spinergy udrzet se na vrcholu je az dojemna :) Dnes uz to nejde tak lehce jako pred lety.

                  0 0
                  • BH  

                    asi jo, zadani nebylo jasne. Kdyz loukote, tak bych pridal SPIN, take zajimave reseni, jeste je mam nekde na haku.

                    0 0
                • homat  

                  já když vidím všechny ty rodinky z města, který vytáhnou kolo 1× za rok na dovolenou, kerou tráví „aktivně v přírodě“, jak upalujou s pěti koly na střeše svýho miláčka, tak musím souhlasit s tím, že možnost přepravovat kolo má zásadní vliv na rozvoj masový cyklistiky.

                  0 0
            • Gart  

              jo tak, jasně, sry, já se jen lek, že bysme všichni měli jezdit v offroadech:)

              0 0
            • homat  

              No já nevím, kdykoliv vezu kolo v autě tak trnu, že když do mě někdo ze zadu narazí tak mi vykoukne vidlice z břicha. Ze střechy mi kolo maximálně odletí :-)

              0 0
            • miťo  

              Seš nějakej namyšlenej ne? To že mám pitomou Feldu neznamená, že nemám rád svý kolo. Koupil jsem nosiš Thule za 1200,– a kolu nic nechybí. Každej nemá prachy na veeelký auto!

              0 0
              • Gatier  

                No on to asi myslel tak, ze kolo do auta a seba na strechu. V dazdi to nie je bohvie co a za sucha tiez nie. Treba sa o neho viac starat.

                0 0
    • Vrci  

      Na silnici dualy a nášlapy

      0 0
    • tradic  

      karbonová barva. Ta vypadá prostě užasně. Těším se až budou dělat i oblečení z Carbonu.

      0 0
    • grafik  

      Legendarni je urcite drateny kryt na prehazce kol znacky Velamos kolem roku 93. Revolucni dil bych zvolil asi 8-mikolecko :) a odpruzene vidle – ‚marcosky‘

      0 0
    • CZiko  

      Head Shock Lefty!!! Kdo z vás nebyl překvapený, když ji viděl poprvé???

      0 0
    • Radek Broz  

      Abychom nezapominali na cekse produkty, tak RB Bandit DH a Kangaroo Red Soil, ktery podle me dost pomohly reozsireni DH v CR – pamatuju, kdy tak pulka rideru mela Bandita.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.