• chose-cb

    Čauves hoši:) chci se zeptat zda je možné menit komponenty vyssi řady a jake za ty starsi co mam na kole jde my predevsim o presmykac řazení a přehazovačku!:) ředem děkuji za nazory prudy a rady:D

    me kolo: http://www.pells.cz/default.asp…

    0 0
    • Smith10  

      Ahoj, asi budu teda prudit, ale ten odkaz je na dvě věci! :-)

      0 0
    • castro  

      menit to samozrejme jde, ale otazkou je, jestli je zrovna presmykac, razeni a prehazovacka tim, co bych menil. Pokud funguji, tak bych je ponechal a jestlu mas chut upgradovat tak bych zacal vidlici a kolama. Nejlepsi pomer cena/vykon bude pravdepodobne Suntour Epicon a Fulcrum RedMetal 5 :)

      0 0
      • chose-cb  

        nerikam ze nefunguje ale treba razení me vubec nebavi celkove bych chtel komponenty ktere pracuji rychle tise a lehce:)jak rikam to alivio razení co mam řve když řadím tak auta zpomalují protože neví co se deje:D

        0 0
        • DaSnail  

          prečo by malo alivko řvát? neni ten problém v měkkých částech?

          0 0
          • chose-cb  

            mam Shimano Alivio ST-M405, to cvakani me docela vadi:( lepsejsi by byly Shimano Alivio ST-MC20 :)

            0 0
            • duk  

              Aha, tak jestli máš tenhle drek, tak ty klasický Alivio rapidfiry ST-MC20 budou asi lepší. např tohletohle

              0 0
      • LukiS6  

        Souhlasím,vyměnit vidlu a kola a taky brzdy za hydry např: Avid Juicy 3.taky dobrý poměr cena-výkon

        0 0
    • Vilém  

      Zrovna razeni smyk a saltr je to posledni, co bych na tom kole menil.

      0 0
    • michals1  

      Prvni veci, kterou bych na kole kazdopadne udelal, ze bych vymenil razeni za nejake 9-speed. Dale pak presmykac, kazetu a novy retez.

      Protoze 9-tka je na tomto typu kola jiz nutnost.

      0 0
      • Vilém  

        K cemu je to nutnost? Aby bylo vsechno drazsi a min vydrzelo? Nebo aby mel o 3z. na kazete vic?

        0 0
        • michals1  

          Jedna se predevsim o funkci a plnou kompatibilitu. Vetsina komponent se stavi pro 9-tku a jiz se objevila 10-tka.

          Z toho duvodu bych 8-speed system jiz nepouzival.

          0 0
          • Vilém  

            Ja bych zase nemenil pokud funguje. Ze je vetsina komponent stavena na 9sp. nedela zadne problemy. Osobne se stale drzim, na vsech kolech co mam doma 8sp a nemam zatim zadny duvod menit. Vse mezi sebou jde bez problemu kombinovat, jen razeni a kazety musi byt 8sp.

            0 0
          • Sebastian  

            blbost… nejde tady o kompatibilitu…

            Na tom kole bych začal jinde: vidlice, brzdy.

            Jestli si myslíš, že 9tkové řazení je méně hlučné, tak o moc ne… hodně záleží co máš za řetěz a kazetu.

            0 0
            • michals1  

              Mně šlo úplně o něco jiného. Výměnu jsem navrhoval z důvodu, že na kole byl použit kvalitativně naprosto nepoužitelný materiál. Ty současné komponenty bych sundal a nijak bych je nezkoumal. Na ježdění jsou potřeba vyšší sady.

              0 0
              • Vilém  

                Pohon je proste az to posledni, co ovlivnuje pocit z kola.

                0 0
                • michals1  

                  Řekl bych, že měkká kazeta, měkké převodníky a špatný řetěz má na pocit jezdce dost zásadní vliv.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Mysliz, ze ma tedy vetsi smysl vymenit pohon a jezdit na srackove, nefunkcni vidlici a tezkych kolech?

                    0 0
                    • michals1  

                      Vidlici či kola může vyměnit taky. To záleží jen na majiteli kola.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ano zalezi, ale tys psal, ze prvni co bys vymenil, je pohon. Coz je podle me vcelku nesmyslny, pokud uz nema zbytek veci povymenovanej.

                        0 0
              • Sebastian  

                další blbost… kdo nemá XTR nemá právo jezdit vid…

                nevíš jak jezdí a tak… tak nemluv o ježdění jezdit se dá na aliviu v pohodě

                0 0
                • duk  

                  Pod to se podepisuju. 8sp Alivio mám na zimáku, používám řetězy a kazety sram a 8sp řetěz za 200kč mi vydrží to samý, jako na jendici C9 (ca2000km.. na zimáku neměním tak brzy), kazeta sram mi vydrží 2–3 řetězy a stojí taky kolem 500kč… Jinak řadí to přibližně stejně dobře jako X9/X0, jenom je to trochu citlivější na čistotu bovdenů. Za mě v týhle cenový relaci nejdřív poladit tu vidlici, případně koupit nějaký ty kola. Do řazení investovat jenom když něco odejde.

                  0 0
    • pstasek  

      Taky souhlasím s většinou, přesmykač, řazení a přehazku vyměnit až, když to stávající odejde.

      Pokud chceš do vyšší řady u řazení, bude to již 9-speed, takže budeš ještě potřebovat 9sp. kazetu. Někdo říká, že 8sp. řetěz by na ní měl jet, ale to jsem v praxi neviděl.

      Na Tvém kole bych vyměnil jako první vidli. Jak říká castro. Epicon a kola Fulcrum RM5, Mavic Crossride, nebo obdobný zapletený.

      0 0
      • casesik  

        Mozna blba otazka ale presto se zeptam v cem jsou lepsi zapleteny kola ci jakou nabizeji vyhodu? Vymena me nejspis ceka taky mam rafky „Mavic xm317 disc“ s naboji „Shimano M475 disc“ – jaka je realna vydrz naboju?

        0 0
        • duk  

          U levnějších kónusovejch nábojů je to kus od kusu. Měl jsem přední nábu shimano LX co mi vydržela asi 4roky (cca 15–20kkm) bez větších zásahů. Někdy se zase rozsypou po půl roce. Halvně s kotoučema ty kónusy prej rychle odchází. Každopádně investovat do kol s ložiskovejma nábama se v delším časovém horizontu vyplatí. Pak už v ideálním případě jenom měníš ložiska.

          0 0
          • pepek  

            No to máš pravdu, mám ten sračkový konus s kotoučem a za pouhých 40 000 km už je nába skoro na odpis.

            0 0
        • Vilém  

          U tech 475tek je nejvetsi problem absence zatesneni. Je tam jen plechova prachovka, bez gumove, tak jako na vyzsich modelech od Shimana. Pokud se naby dobre seridi, nebudes jezdit ve velkejch srackach, umyvat kolo vapkou, tak nejaky rok by mely vydrzet.

          0 0
          • casesik  

            No sracky bohuzel asi neminou nikoho kdo jezdi. Vodou sem myl kolo asi 4× hadici s tim menicim nastavcem kde se voli jestli to bude rozprasovat atd. takze proud vody docela solidni. Minuly tyden jsem menil stred a loziska byly totalka a kamarad mi tvrdil ze to je tim jak to myju ze pry mam pouzivat wapku (pry je to sice vetsi tlak ale mensi objem vody) tak ted fakt nevim jak to mejt.

            0 0
            • duk  

              Ta wapka je blbost, ten tlak ti právě natalčí vodu i pod prachovky a potom ti ložiska vyhnijou zevnitř. Přiměřenej proud tekoucí vody a smetáček jsou řek bych nejšetrnější.

              0 0
    • xshreck  

      Jestli to řadí hlučně, měnil bych spíš řetěz, kazetu – pak koupil nové bowdeny, lanka, ty trošku máznul, seřídil to a mělo by to být tišší. Jestli to je XTR nebo acera ti moc na hluku nepřidá.

      Taky jsem se vztekal že mám na starém kolesu nahovno přehazku a byla to jen ohlá patka… :-) ( po pročtení fora jsem to dal jakž takž dokupy)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.