• BB

    Na Sport Life v Brně ji vystavoval Program Cycle. Měli ji na Morati HC 1.3. Nejprve mi to připadalo jako strašná kravina a strašně těžké. Když jsem si ale potěžkal celé kolo, tak mi připadalo snad ještě lehčí než klasicky osazená Moratka. Pak mi došlo, že nemusí být trojpřevosník, nemusí být přesmyk, nemusí být devítikolečko a šaltr, stačí jednoduchý napínák řetězu. Řetěz může být nějaký obyč tlustý a navíc tím, že má pořád přímý směr, tak je v podstatě na věky. Zkusil jsem si to okolo pavilonu a ono to fakt řadilo. Samotné řazení je pocitově trochu jiné než klasika, chybí takové to krásně ohraničené cvaknutí, ale je to otázka zvyku. Co jsem nevyzkoušel, tak to je rozsah těch 14 nebo 16 rychlostí, co to mělo. Chyběl mi tam nějaký prudký výjezd. Když k výhodám přidám to, že je to bez štělování a údržby (občas se do toho naleje olej), tak mě to připadá zajímavé. Co vy na to ?

    • polo  

      Skoda, ze nesel vyzkouset rozsah prevodu, to by me taky zajimalo do jake miry to odpovida nebo ne. A druha vec je zivotnost, tady jsem spis pesimista. Vymenit kazetu neni az tak financne tragicke, ale pokud se poroucha planetovka bude asi oprava nebo dokonce vymena drazsi. Uvidime, co ukaze praxe.

      • RomanH  

        Mám pocit, že v nějakým německým Biku to testovali, ale nevzpomínám si kdy…

      • kankrlicek  

        Řadí to furt, a? je bahno nebo sníh, dokonce to řadí, i když točíš nohama nazpátek. Rozsah je 14 rychlostí a co se týče životnosti, tak jsou lidé, kteří mají natočeno na nábě 60.000 km a jedou dál :) Cena je mírně nižší než XTR, životnost mnohonásobně vyšší :) A určitě neutrhneš šaltr :)

        • polo  

          Tak az takovou zivotnost jsem necekal. To se urcite vyplati. Rozsahem jsem myslel, jestli zprevodovani odpovida klasickemu pohonu. Tedy dostatecne lehkej prevod do kopcu i tezkej, kdyz je treba slapat z kopce.

          • blue  

            prevodovku uvnitr si muzes poskladat podle svych potreb a prej vazne tech 14 prevodu naprosto dostatecne vyhovuje, dokonce se Doktor vyjadroval v tom smyslu, ze se s tim dokonce jede lip, nez s klasickym prevodem, ale priznam se, ze si uz nepamatuju, v jakym smyslu…

      • TinkTink  

        Radi to perfektne…rozsah je dobrej a zaradit muzes i na miste…jediny v cem je problem, je cena :((

    • kovar  

      a kolik ten Rohloff stoji?

      • BB  

        tak to nevím, asi to bude rána

      • kankrlicek  

        Od 28 do 33 kkc dle druhu rámu a případnému odpružení. Viz www.rohloff.de

        • kovar  

          a sakra. tak to si jeste pockam, az to bude beznejsi, jenze to do toho zacnou fusovat cinani a kvalita pujde tam, kde je kvalita velotechniky dnes.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.