Uživatelé nábojových převodovek, SPOJME SE :)

71 nepřečtených
  • Willy.pv

    Nazdar vespolek.

     

    Určitě se tady najde dost lidí, kteří používají nějakou tu převodovku. Byl byc raád kdyby jste sem napsali svoje zkušenosti s používáním, servisem nebo veselé příhody s lepením kola bez potřebných nástrojů aj.

    Začnu sám. Tak tedy, mám Apache El Condor(Nexus Inter – 8) už 3 roky najeto ma 6–8 tis. Km. Za tu dobu servis nula a to nejen převodovky ale vyjma občasného namazání vlastně všeho. Řazení funguje skvěle, zvykl jsem si na něj tak, že na normálním kola už mám problémy zařadit. Akorát po třech letech je už docela čas na servis, převodavka se mi zdá hlučnější než byla a přehazování jde poslední dobou taky nějak těžko. A já teď marně sháním servis kde by něco takového uměli. Znate někdo něco v okolí Ostravy.

    Díky

    W.

    0 0
    • kankrlicek  

      Mám dvě kola. Na jednom mám rohloff, na druhém 8rychlostní nábu s bubnovými brzdami Sturmey-Archer.

      Rolfíka nechávám servisovat pravidelně každý rok – výměna oleje, jednou za 3 roky výměna bowdenů a lanek. Jinak bez problémů, řadit jde v tahu, kromě jednoho převodu, kde musíš povolit. Asi tak, jako když řadíš na kašpárka.

      Angličan je podstatně méně přívětivý při řazení. Při každé změně převodu musíš povolit, spíš na chvilinku přestat šlapat. Zato nevyžaduje žádné servisní zásahy. Bubnové brzdy brzdí asi jako špatná véčka. Tohle kolo používám na cesty do práce a zpět, rozhodně bych ho nemohl doporučit na nějaké závodní použití. Na turistiku úplně ideální.

      Na rolfikovi mám cca 20–25000 km, na angličanovi tak 5000.

      0 0
      • juice  

        povoluješ mezi 7 a 8, že?

        0 0
        • kankrlicek  

          Spíš z 8 na 7, opačně je to bez problémů.

          0 0
          • juice  

            jo jasně.

            jinak prvních 500 km bylo na zajetí (teď mám najeto kolem 5000), spíš jsem neuměl řadit (i když jsem měl otočný sram).

            chtěl bych se tě na něco zeptat: všiml jsem si na tvých fotkách, že máš docela velký převodník. kolik tam máš zubů?

            já to trošku „přehnal“ a na předek jsem dal jen 40 zubů. přestože nejsem žádný silový jezdec, dost často se mi stává, že rovinky šlapu „naprázdno“ i se zařazenou 14.

            možná i díky tomu jsem ještě nepoužil nejlehčí převody 1–3.

            někde jsem četl, že nejlepší je 46–48 zubů.

            0 0
            • kankrlicek  

              Myslím 44, ale nevím to jistě, odpoledne se podívám :)

              0 0
              • kankrlicek  

                Nějak jsem to zazdil. Mám 44 zubů. Na Rohloffovi :) a vzadu 16.

                0 0
                • juice  

                  díky moc. asi budu muset upgradovat (nezávisle na tobě), ale vyzkouším 46, pokud seženu.

                  těch 40–16 je málo :-o :-))

                   
                  0 0
                  • kankrlicek  

                    Na rychlým konci mě to taky nestačí. Ale zase kašpárek je tak akorát, těžší bych v mnoha kopcích neutáhl, takže jsem spokojen.

                    A co kdybys koupil jen pastorek, asi tam máš taky 16, co tak 15 zubů, myslím že mají i 14.

                    0 0
                    • juice  

                      i to je řešení. tady je mají, ale spíš uvažuji o tomhle talíři tu cenu při dnešním kurzu libry a navíc ho mají skladem…

                      jinak jsem s tím měl teď první problém – nešla mi zařadit 14. dovezl jsem to servisákovi a ten mi volal, že do té „krabičky“ (nevím jak to nazvaat), se mi dostal bordel (příčinou asi bylo, že jednou jsem  šíleně zmokl a nešlo vůbec jet – jíl – musel jsem tlačit kolo asi kilometr), kde není žádné těsnění. tak jsme se dohodli, že tam dáme malinko těsnícího tmelu.

                       
                      0 0
                      • kankrlicek  

                        Převodník mám od gebharta, cca 100 Kč. :)

                        0 0
                        • juice  

                          já když sháněl převodník bez náběhů (pro dh), tak to u gebhadtů vycházelo poměrně draze a muselo se čekat. teď už tam ceník není nebo ho nemůžu najít. tak jsem koupil specialites, ten je super – jen 40 zubů :-(. hold za nezkušenost se platí. já koukal po fórech a tam většinou dávali 40 nebo 42. ještě jsem si říkal, že bych se přeptal na "viavelo ":http://viavelo.web2001.cz/id3.htm. snad ještě fungují.

                          0 0
                        • vladaza  

                          za kilo?, tak před deseti rokama /možná/ :-)))

                          0 0
      • BH  

        bylo by seriozni napsat, ze Rohloff ma pomerne velky vnitrni odpor ( i za beznych klimatickych podminek- v zime je nutny zimni olej). Take vymena oleje je zazitek, idealni je mit odsavacku a plnicku. Vedeni dvou lanek z razeni do naboje vyraduje celkem slozite serizovani, nemluve o tom,ze upevneni zarazky na lanko j dost primitovni a forove. Samostatnou kapitolou je pak hlucnost prevodovky na nekterych stupnich (8-micka). Otocne razeni pak vyzaduje pri 14 stupnich celkem ohebny kloub zapesti a nejvetsim  limitem teto predovky je pak jeji hmotnost. Shimano 8 se mme zda rozhodne lepsi , zejmena ve vyse uvedenych parametrech.

        0 0
        • kankrlicek  

          co se týče Rohloffa, tak se asi neshodneme :)

          Vnitřní odpor se mění se zařazeným převodem, při srovnání s klasikou vychází Rohloff mírně hůř. Olej se dodává celoroční, větší odpor převodovky v zimě jsem nepozoroval, ani když jsem to zkoušel jen rukou. Výměnu oleje nechávám na svém mechanikovi, za 15 minut má hotovo, velkou část doby výměny stráví čekáním, až olej vyteče. Nemá odsávačku ani plničku, má pouze to, co firma dodává k výměně oleje. Složité seřizování 2 lanek? Nevšiml jsem si. Hlučnost dle mých zkušeností je velká od 7 do 1, od 8 do 14 neslyším nic. Řadím většinou po jednom převodu, při změně více převodů najednou jsem bez problémů schopen přeřadit tak o 10 převodů najednou a myslím, že příliš ohebný kloub zápěstí nemám :). Těžká je, ale těch cca 300 až 500 g navíc mi za ten komfort stojí.

          Já vím :), rolfík ti nesedl a nesedí :) Mě jo :)

          0 0
          • Vilém  

            Po koupi naby uz nezbylo na novy plast? :)

            0 0
            • kankrlicek  

              Copak peníze, ty by byly, ale lenost přezouvat :). S tímhle jsem objel zimní kilometry, jarní Chorvatsko a nějak nebyla chuť přezout. Aspoň jsem si pocvičil techniku :)

              0 0
          • BH  

            no neni tak, ze bych k tomu mel vysloveny odpor, ale ev. zajemcum to z vyse uvedenych duvodu rozmlouvam… myslim si, ze za ty penize by ten naboj mel byt vice vymakany, takto to na me pusobi hodne nedomyslene. Pri vypousteni i plneni by napr. stacil dalsi otvor v naboji „naproti“, hlucnost je proste konstrukcni vada, kterou vyrobce nehodla resit. O demontazi pastorku jsi tu nakonec psal ty.I ten vnitrni odpor je proste konstrukcni chybou (mozna tvar zubu, fakt nevim). ten odpor pochopitelne nepoznas , kdyz tocis rukou, chce to porovnat za jizdy,např. zmerit si zpomaleni z urcite rychlosti za stejnych podminek u R a SH , pak zjistis, ze oproti SH musis davat mozna o 20–30% vice energie, aby  jsi dosahl stejne rychlosti (za srovnatelnych podminek). To se me fakt zda za ty prachy  hodne. Takze za lepsi alternativu ( pomer cena vykon) povazuji SH NEXUS 8. R je pro zajimavym pokusem(a pro zakaznika drahym) jak resit prevody u kola, ale k dokonalosti to ma fakt daleko.

            0 0
            • juice  

              nemyslím si, že bych přijížděl o 20 – 30% utahanější než dřív (ironie).

              možný problém (ale já to tak neberu) je zrychlení. když přejíždím kopec (nejvyšší bod) a následuje rovina nebo sjezd. tam částečně ztrácím, ale není to žádné drama. ale to je jen subjektivní pocit. pokud by se to měřilo laboratorně, možná by se došlo k těm výsledkům

              jinak maximální spokojenost a jak psal kankrlicek – pořídil jsem si ho taky z lenosti. prostě už se mi nechtělo furt hrabat, po dešti šílené umývání (pastorek, kladka, převodník – to jsem miloval), většinou znovu seřizovat… těď běžné opláchnutí vodou, sem tam promazat. 1× za rok zavezu kolo do servisu a o rohloffovi vůbec nevím.

              pro mě má více kladů než záporů (asi jsem lenoch). máš pravdu v tom, že je to poměrně drahé. ale zkus si spočítat výměny u běžného sh – x-kolečko po x kilometrech, x-řetězů po x-kilometrech, výměnu přehazovačky, nába… ono když to spočítáš k životnosti rohlofu (co mi psal jeden zkušenější uživatel – drží mu řetěz více než 20.000 km a pod), není to až tak moc. mě to vycházelo fifty-fifty (spíše líp) než u xt.

              to sh nexus (nebo alfine) se možná zdá být řešením, ale nevím, jaká by byla jeho životnost na mtb (rohlof garantuje 70–80000 km). je to konstruováno hlavně pro městské a trekové kola.

              ke konci roku plánuju (pokud budou zbytečné peníze) koupení nového rámu a na starý bych dal alfine. potom bych mohl příští rok porovnat.

                
              0 0
            • kankrlicek  

              0 pětinu až třetinu více energie? Kdybys řekl o 2 až 3 procenta více, tak bych se s tebou hádal, tohle nemá cenu komentovat :)

              Jestli tedy máš pravdu, tak všechny své kamarády lehce strčím do kapsy, jen vyměnit Rolfika za Shimano :))))

              0 0
              • drtyc  

                no ono by to mohlo byt tim, ze kdyz mas sikmo vedeny retez, tak budes asi taky neco ztracet, takze bud se to ztrati primo na otoceni nebo na vychylenym retezu. takze ten rozdil otocit xkolecko nebo rohlik tam muze byt, ale pak nasadis retez a cela soustava uz se zas tak moc lisit nebude?

                0 0
              • kankrlicek  

                Stáhnuto ze stránek Rohloffa. Účinnost.

                0 0
            • Bulda  

              souhlas, že poměrem cena/výkon jasně vede shimano, ale s tím servisem už je to horší a rozsah a hrubost převodů taky, mě tam vadí poměrně velký skok 5–6, když je člověk unavený, už je to znát, jinak paráda, pastorky na to jdou dát obyčejné za 20–30korun (určené na torpedo s protišlapací brzdou, dělají se 14–20 po jednom zubu a pak 22 a 24zubů) řetězy jezdím obyč ČZ za 80korun, do práce super, v terénu se taky nemusím moc omezovat, ale na závody to samo není, řazení mi přišlo o trošku hladší u nexusu, ale na rohlíku jsem jel jen jednou asi 3km, takže možná jen pocit, ale co jsem rozhodně nezaznamenal, že by Rohlík měl větší vnitřní odpor, to ses seknul v desítkách, ne? a pokud vím, tak je nexus i těžší než R,  ještě by u shimana měli zapracovat na rychloupínáku, mám na nexu najeto určo přes 10tis. a zatím jsem jen jednou utahoval konusy

              0 0
          • teo  

            Ahoj,

            předevčírem mi Petr Kuba dokončil zástavbu Rohloffa. Měl jsem již dřívější zkušnost s s jejich dvěma testovacími koly Duratec. To co mě ale čekalo na mém kole byl v dobrém smyslu slova šok. 5,6,7 převod téměř bezhlučný. Ostatní převody téměř neslišitelné. Oba jsme se tomu dost divili. Já mám za to, že můj rám zřejmě dobře potlačil rezonbanci planetek u těchto problematičtějších převodů. Ae fak je ten, že už mám tu novou serii náboje a je dost možné, že to bude ještě v něčem jiném. Ten náboj se prostě chová, jako by měl za sebou 10 000.

            Obecně jsem s nábojem naprosto spokojen. Snese too tolik, že to asi do konce života už nenašlapu .-)

             
            0 0
            • kankrlicek  

              Tak ať drží a ať si užiješ příjemné jízdy :)

              U svého šéfmechanika jsem si ošahal rolfika pro véčka a byl jsem naprosto užaslý jak jemný chod s jasnou indexací to mělo :)

              Asi dělají vylepšování bez nějakých velkých řečí a zdražování :)

              0 0
            • stastnak  

              Příští týden mi má dorazit Bad Boy s Rohlíkem, tak jsem zvědavej, jakej to bude dělat kravál:-)

              0 0
        • Willy.pv  

          Ja mam teda nexus inter 8, ale že by to mělo nějak přehnaně velký odpor toho sem si teda nevšiml, spíš bych řekl stejný jak klasická přehazovačka. Na Rohloffu jsem nikdy nejel a vzhledem k ceně si jej asi pořizovat nebudu. Co by mě zajímnalo více je to jestli misto toho otočného řazení se nedá použít nějaká normální páka od shimana, ta původní je totiž dost na …

          Ještě k mé původní otázce na servis, tak obchodníci z PaulLange mi jen pogratulovali ze mám bezúdržbovou převodovku a tím to pro ně skončilo a technik v Yogi sportu tvrdil ze sice o něčem jako je nexus ví, ale nikdy to neviděl. Asi zatím jen vyměním bowden a uvidím co to udělá.

          0 0
          • Vilém  

            Videl jsi nekdy normalni paku od Shimana se 14 stupni? Nebo dat dve 7micky do serie:)

            0 0
            • Willy.pv  

              Ne to jsem neviděl, ale ja jsem psal o SH Nexus Inter-8 a osmi paku jsem uz viděl mockrat, myslim že i ta deviti paka by mohla fungovat

              0 0
              • Vilém  

                reagoval jsem na toto „jestli misto toho otočného řazení se nedá použít nějaká normální páka od shimana, ta původní je totiž dost na …“

                Tak tedy jednoduse, neda.

                Jaky je krok razeni u nexuse nevim, ja jej vzdy videl jen s patricnym otocnym razenim, pripadne s packama od Alfine, kombinaci s necim jinym zatim ne.

                0 0
          • z0diaC  

            jde koupit řazení Rapid-fire ale pouze na verzi,který má na sobě červený proužek … zjišťoval jsem,taky mě ten gripshift neskutečně se** … je to podle verzí … ty novější mají na sobě zhruba uprostřed červený proužek,kdežto starší nic …

            0 0
        • teo  

          Zimní olej je nutný v případech extrémních mrazů panujících například na aljašce nebo ve finsku, Norsku. Výměna oleje za zimní nemá v našich podmínkách smysl. Vnitřní odpor tu je a podle mých zkušeností je zanedbatelný. jedná sse ale o tření uvnitř převodovky, kdy je nutné při určitých převodech roztáčet větší množství planetek.

          0 0
      • kmp  

        Zdravím, já mám taktéž 8stupňový Sturmey Archer s bub. brzdou a vepředu dynamo nábu s bub. brzdou. Rok cestování do práce (Vrdy-Přelouč) najeto něco okolo 12tis. Náboj už je hlučnější a již je vidět házení v radiálním směru asi už budou načatý dráhy ložisek, ale zatím se točí a řadí, vakl žádný. Již jsem pro jistotu zakoupil nový a vypletl si rezervní kolo, už mají úplně přepracovaný model, který má o 25% vetší rozsah. Před rokem jsem ho kupoval za 4.5tis a letos nový model za 3600,– Chtěl jsem se zeptat jaký máš převodník, já jezdím s S-A klikama s 33zubama ,ale u tý nový náby budu potřebovat okolo 30 zubů a nemůžu nic objevit kromě bmx převodníku a klik a ty se mi zdají dost drahý.

        0 0
        • kankrlicek  

          Bohužel ti to nepovím, kolo mám doma v komoře. Když si vzpomenu, tak v neděli se stavím doma a dám vědět.

          Za přední a zadní náboj s bubnovými brzdami jsem dal i s prací (nové ráfky, vypletení, převodník atd. Ještě mám rockring, aby mi nepadal řetěz zepředu.) jsem cca 9–10.000. Nevím to přesně, ale přes 10 to nebylo.

          Trošku mě ,,vadí", že musím přestat šlapat při změně převodu – je to tak i u tebe? Vždycky mi chvíli trvá než si zvyknu při přechodu z jednoho kola na druhé.

          0 0
          • kmp  

            Je to stejný, taky musím přestat šlapat, zvyknul jsem si na to bez problémů, ještě jezdím na lehokole s přehazovačkou a přechod mi problém nedělá.

            0 0
      • miťo  

        Ahoj. Na nábu Rohloff koukám už delší dobu. Nebo její levnější sestřičky od Shimana atd. Pokušení je zkusit to na zimáka, hlavně na sněhu, na tý naší placce kolem Labe není potřeba velkého převodového rozsahu. Jenže, dokáže někdo říct, jaké jsou skoky mezi převody? Klasická devítikola na MTB mi nevyhovují. Skok po 3 zubech přichází velmi brzy. 17–20, nebo 18–21. Já na 26er biku měl tento skok až na 20–23 a na devětadvacítce dokonce 23–26. Prostě na tý naší rovině i v lese ocením převody odstupňované jemně. Zajímaly by mě tedy odstupy rychlostí… ale jak to spočítat? Poměr vzdálenosti na jednu otočku klik? Chtělo by se někomu do toho? Jak vnímáte uživatelé převodovek skoky mezi převody v nejčastěji používaném pásmu rychlostí mezi 23–27km/h?

        0 0
        • kankrlicek  

          Jestli jsi trošku víc technicky vzdělán než já :), tak by ti stránky rohloffa měly pomoct. Pamatuji si jen to, že vždy další převod je těžší či lehčí než zařazený o 33 %. V praxi je to vždy o stejný kousek těžší (či lehčí), nejsou žádné rozdílné skoky.

          S-A 8rychlostní nába to má jinak. První a poslední převod má velký rozdíl od ostatních, mezi 2. až 7. stupněm má být vždy stejný poměr 25 %.

          S sebou mám jedničku, ale bohužel nemám metr. Jedině mě napadá, že by ses mohl stavit v Luži a tady si to ozkoušet. Snad by ses na to kolo nějak srovnal :)

          0 0
          • kankrlicek  

            Jirka zná moje tel. č., může ti poslat a domluvíme se.

            0 0
          • vladaza  

            na rohlu je mezi všemi převody rozdíl 14%, což je na nejtěžších převodech poměrně velký skok, jemnosti kazety, kdy je mezi nejmenšími pastorky rozdíl jednoho zubu/vychází to někde kolem 5%/, rohl dosáhnout prostě nemůže

            0 0
            • kankrlicek  

              Máš pravdu 14 %. Ale na horákovi vozíš kazetu, kde je rozdíl mezi sousedními pastorky 1 zub? Už tak dlouho jezdím rolfíka, že si to nemůžu vybavit :). Na silnici jsem rohlfa neviděl.

              0 0
              • vladaza  

                na 26" MTB jsem jezdil osmikolo 12–25, na 29" MTB má devítikolo 12–27, co nejjemnější odstupňování je /aspoň pro mě / důležité u těžkých převodů, je totiž fakt dost velký rozdíl jestli jedu 44–12 anebo 44–14, ostatně kazety jsou tak řešeny – na nejtěžších převodech jsou odstupy menší, než na těch nejlehčích. na druhou stranu musím objektivně napsat, že jsem po zkušenostech se 7dmi rychlostní nábou sch. nexus na převodovky poněkud/ více/ zanevřel, rohla jsem nejezdil /ani se k tomu nechystám/, možná kdybych ho vyzkoušel, tak změním názor neb názory nemění akorát BLBEC

                0 0
                • MlokCZ  

                  Kazety jsou řešeny sice tak, že je menší rozdíl v počtu zubů na nejmenších pastorkách, ale to není proto, aby skoky na menších pastorkách byly menší, ale právě proto, aby byly pořád stejné a přiblížily se tak ideálnímu odstupňování jako má Rohlík.

                  11–12 rozdíl 9% 12–14 rozdíl 17% 14–16 rozdíl 14% 16–18 rozdíl 12,5% 18–21 rozdíl 17% 21–24 rozdíl 14% 24–28 rozdíl 17% 28–32 rozdíl 14%

                  Cílem je mít ty odstupy stejné, ale samozřejmě tím, že nejde udělat skok mezi pastorky třeba 1,7 zubu, tak to nejde. A také je vidět, že skok 12–14 patří na celé kazetě k největším skokům.

                  U jinak odstupňovaných kazet jsou ty skoky sice jiné, ale ten trend mít odstupňování mezi všemi převody co nejvíce podobné je tam vždy. Když je silniční kazeta první část kazety po 1 zubu, tak na počátku ten skok 1 zub je mnohem větší než ke konci (ke konci myslím než přijde skok o dva zuby). Jen pro příklad:

                  12–13 rozdíl 8% 16–17 rozdíl 6%

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tedy to odstupňování na Rohlíku, že každý skok je stejný a to 14% je v porovnání s 11–32 kazetou pořád znatelně lepší (je to ideálně plynulé a nejsou tam ty větší skoky 17%). V tomhle je Rohlík výborný.

                    0 0
                    • kankrlicek  

                      Mě to takhle pocitově přišlo, že rozdíl mezi sousedními převody je po celém rozsahu stejný, ale zase jsem byl natolik líný to počítat, že jsem nešel do žádných dohadů :)

                      Dík

                      0 0
        • jecnak  

          Myslim, ze tohle by mohlo pomoci.

          0 0
    • Vilém  

      Servis nexuse je pekne popsan od shimana. Prevody se vytahnou z naby, vyplacnou v oleji, pak ponori do jineho oleje a slozi.

      0 0
    • Willy.pv  

      Tak se dívám že nás tady moc není, každopádně děkuji kankrlíčkovi za ppředání zkušeností. Teď už jen někde najít ten sevis. Návod od shimana jsem už viděl, ale netroufám si to v domácích podmínkách realizovat. Navíc tam používají nějaký speciální nátroj a ten já nemám. Takže bych velice ocenil nějaký servis, nebo aspoň někoho kdo by si na to troufnul a náboj namazal. Určitě bysme se nějak dohodli.

      0 0
      • Barak  

        Napiš na forum www.nakole.cz tam to jezdí docela dost lidí.

        0 0
      • Vilém  

        Tak snad je v praze nejake Shimano Service Centrum, ne?

        PRAHA 3 – Vinohrady CYKLO PRAG Řipská 27 +420224254767

        PRAHA 3 – Žižkov SHIMANO SERVICE CENTER Koněvova 120 +420222580601

        PRAHA 4 – Chodov CYKLOSPORT KERN Hviezdoslavova 1600 +420267910602

        0 0
        • Vilém  

          Pardon, prehledl jsem pozadavek na okoli Ostravy:( Potom mi to prijde jako jeste jednodussi. Minimalne bych zavolal k dovozci, ktery tam sidli.

          0 0
    • Evilcleaner  

      tak třeba v ostravě je yogi service centum shimano

      0 0
    • prtavec  

      Loni v puli sezony jsem poridil Rohloffa a uz bych nemenil.

      Letos na nem najeto neco pres 2000km, loni cca 3000km. Uplna spokojenost.

      Momentalne mam jen dva problemy. Zacal prosakovat olej kolem pastorku. Ale nejsem si jist, zda to neni nahodou tim, ze by ho tam bylo vice. Pri vymene se mi mozna nepodarilo odstranit vsechen puvodni. Ale podle vseho by lem naboj vydrzet provoz do dalsiho servisniho intervalu i bez oleje.

      Druhy problem je s pastorkem. Chci ho sundat a idealne otocit, ale ta mrcha nejak nejde povolit :)

      Jinak spokojenost, naprosta :)

      0 0
      • kankrlicek  

        Prosakování oleje – na to pomůže výměna těsnícího kroužku.

        Sundání pastorku – závit má vyšší stoupání a tedy se vždy hodně kousne. Můj servisák to vždy sundává ve svěráku.

        V nábě by olej být měl, přeci jenom to není zadarmo a oprava taky bude něco stát. Přetěsnění není žádná darda.

        Na webu rohllofa jsou ke stažení servisní videa, jestli je už nemáš.

        0 0
        • prtavec  

          chystam se na vymenu tesneni, ale az po sezone, pripadne s vymenou oleje, coz stejne bude +/- ve stejnou dobu.

          Ten pastorek bude trochu problem, sverak doma nemam, ale snad to nejak vyresim. Ted to nesundavam a radeji jezdim. Do konce sezony to jeste vydrzi :)

          servisni videa znam. Rohloffa jsem si instalovat a servisuju sam.

          0 0
    • vset  

      Mohl by nekdo popsat vyhody a nevyhody oproti klasicke prehazovacce pri pouziti na fulla

      0 0
    • kankrlicek  

      Ještě bych měl jednu připomínku k Rohloffovi:

      Kdysi tady známý odpůrce BB vytýkal mimo jiné této převodovce, že když ztratíš u diskové varianty ten dutý šroubeček, je zle. Tenkrát jsem ho v mladické nerozvážnosti odmítl s poukazem na to, že je moc velký smolař…

      Kolo dávám do auta vždy rozložené, takže onen šroubeček vždy utahuji. Kolo jsem dal do auta, zavřel zadní dveře a něco jsem měl pod botou, doplácal jsem se k bočním dveřím a pořád mi pod podrážkou něco vadilo. A on to onen velmi důležitý šroubeček.

      Takže kontrolovat dotažení aspoň každý den, jinak si myslím nezajezdíte :)

      Omluva BB :)

      0 0
    • davids0108  

      Můžete sem poslat pár linků na ta vaše kola s planetovými převodovkami? Já našel z toho, co by připadalo v úvahu jen GT Eightball s Alfine 8 speed za nějakých 23 000 Kč. To je cena, kterou ještě jsem ochoten akceptovat. Někde mělo tohle kolo řemen a někde řetěz. Pokud už bych do takového kola šel, tak by muselo mít planetovku, řemen a kotoučové brzdy. Ale víc jak 28 000 se mi do toho dávat nechce. Mít jedno kolo, tak jo, ale jako „třetí kolo do rodiny“ je cena kolem 30 000 Kč a víc nezajímavá.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.