Vystředění kola v zadní stavbě.

56 nepřečtených
  • RomanP

    Delší dobu si na různých kolech všímám, že některé nemají zadní kolo přesně uprostřed zadní stavby. Oba mé biky, přítelkynino, kámošovo…Při event. použití silnějších pláš?ů se vzorek slušně přibližuje k jednomu z okrajů. Jde to nějak centrovat, nebo je to normální a čím to teda je, že u různých kol je to jinak ?

    0 0
    • tomaasz  

      Jsou dvě možnosti:

      1. křivá zadní stavba rámu
      2. špatně vycentrované zadní kolo – to je mnohem běžnější a snadno odstranitelné
      0 0
      • Pavlos  

        jeste to muze byt spatne usazeny naboj v patkach ramu

        1 0
        • MARIN  

          pridam jeste dalsi moznost 4. spatne serizene orechy na ose naboje (osa kouka na kazde starene jina delka:)

          0 1
          • jonti  

            to by to hadam nemalo sposobovat nejaky problem, aj tak sa to uchytava o naboj a nie o osu, ak nie je tak ze by z nejakej strany pretrcala az cez patku.

            0 0
            • martt  

              imho mysli tie podlozky co su nasroubovane na ose medzi konusom a patkou. Ak by si obe podlozky dal na jednu stranu bolo by to asymetricke ale dlzka by sa nezmenila. Lenze si myslim, ze tak by to ani neslo zmontovat, urcite by nesla nasadit ta gumena prachovka.

              0 0
              • MARIN  

                presne tak to bylo mysleno a videno (jen blbe napsano:) na starsi nabe bez gumove prachovky, ten clovek se strasne divil proc mu tem plast porad skrta o zadni vidli :)

                0 0
                • ddd - andy  

                  COZE?!? To chces jako rict, ze si videl takhle smontovanou zadni nabu? A ten clovek na tom uz neco ujel, nebo se mu to podarilo pouze v garazi a rychle to napravil???

                  0 0
                  • MARIN  

                    ono to nebylo zas tak hrozny-proste jen prohozeny podlozky mezi konusem a kontramatkou z jedne strany na druhou. Ten clovek na tom ujel vzdalenost od nej z domu ke me a ja to napravil :) Pojizdny to celkem bylo je skrtali bocni vystupky plaste o ram

                    0 0
              • Fido  

                … co je to to IMHO???? se to tady pořád vyskytuje…díky

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Zkousels to hledat? :) Jinak je tovolne prelozeno. „Dle meho skromneho nazoru“. Ale k tomuhle prekladu existuji i alternativni varianty :)

                  0 0
                  • Fido  

                    …díky, ještě že Tě máme, imho asi píšu za všechny :-)… jinak jsem nehledal, tak nějak to tu průběžně čtu a nikde jsem na „překlad“ nanarazil, tušil jsem nějaký uvozovací smysl, ale těď mám jistotu… a navíc jsem si k Tobě doplnil další zájmovou oblast – lingvistika :-))

                    0 0
                  • TinkTink  

                    No ja to sice taky pouzivam, ale u me to je bez toho „skromneho“…me nazory nejsou skromne :o))

                    0 0
                • RomanP  

                  Zkratka znamená „In My Humble Opinion“ a překlad je, jak ti dole někdo napsal. Mě taky podobný zkratky v diskuzích pruděj, než zjistim co znamenaji, pak je to praktický a úsporný, ale nepoužívám to.

                  0 0
          • jihra  

            To Marin: S osou zadního náboje to nemá nic společného.

            0 0
      • TinkTink  

        A ta zadni stavba se da taky rovnat :)

        0 0
        • Palo TT  

          Teoreticky mozes chybu zleho ramu eliminovat zle vycentrovanym kolesom :)

          0 0
          • vlk  

            Nebo gumovou palicí.Neujúčin­nější je na prodejci.na rám je účinnější rovnací stolice. :o))

            0 0
          • TinkTink  

            I prakticky :)

            0 0
      • RomanP  

        No ale to by křivou zadní stavbu měla většina kol a to i ve vysokých cenových relacích. A pokud by bylo špatně vycentrované kolo, to by spíš házelo. Já myslel spíš posun kola k jedné straně.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Vsak i spatne vystredeny muze byt, ale to poznas jednoduse otocenim kola (ne na riditka, zadniho kola v ramu:)

          0 0
          • RomanP  

            To právě nedělá, teda jenom lehce, ale mě spíš zajímalo, že je pláš? i při otáčení kola blíž jedné z trubek co vedou k sedlovce

            0 0
            • la-da  

              No tak jestli mas rafek vystredeny na stred naby (pri otoceni kola je na stejnym miste vuci ramu) tak je zadni vidle bud cela hozena bokem (zadni kolo miri rovne dopredu ale neni v rovine ramu) nebo jsou patky nakrivo (zadni kolo je oproti rovine ramu .Pokud je hozena bokem,dalo by se to napravit precentrovanim kola tak aby byl rafek uprostred vidle – pokud je hozena smerem k prehazovacce tak by to prineslo i zmenseni namahani vypletu a mozna je to i schvalne.Pokud jsou nakrivo patky tak by male vyoseni slo srovnat propilovanim jedne patky (pokud je na ni dost materialu).Zkon­trolovat o ktere vyoseni jde by slo treba prilozenim neceho dlouheho rovneho (jeklu atd.)na zadni rafek.Taky by mohlo napovedet to,jestli je rafek vyoseny stejne oproti vidli u stredu a pod sedlem.

              0 0
              • la-da  

                Ty patky nakrivo jsem myslel jako ze zadni kolo je proti rovine ramu pod nejakym uhlem,ne rovnobezne.

                0 0
          • BH  

            hm a jak poznas ze to neni spatne vycentrovane a ze je to execentricke diky podlozkam na ose ?

            0 0
        • vlk  

          špatně vycentrované ,tím asi bylo myšleno že je ráfek centrován tak že není přesně uprostřed náboje.prostě špice na jedné straně by byli všechny více útáhlé než by měli být.Bacha špice na straně náboje mají být trochu kratčí popřípadě více utáhlé.

          0 0
        • Daník  

          Taky se docela obávám, že jsou. Před měsícem jsem vyreklamoval Meridu s magnesiovým rámem p.c. bratru 55 – křivá zadní stavba. Rám při svařování a eventuální následné tepelné úpravě pracuje, takže to pak dorovnávají na stolici. A sériovky se s tím nemažou. V Praze jsem byl ve Spešlu, když reklamovali 2 fuly – komplet křivé. A kupodivu ze špičkových značek je nejvíce reklamací na křivost Canonů (známý má taky jednoho, kola jedou každé jinam).Příští bajk si nejdříve změřím.

          0 0
          • martt  

            ako to zmerias?

            0 0
            • kovar  

              velmi nepřesně špagátem, přesněni nějakým přípravkem: http://www.parktool.com/…/FAG_2.shtml Ale někdy to nemusíš ani měřit, nebo? třebas u některých Merid a Spešlů je to tak vidět z čelního pohledu, že to přímo praští přes oči. A aní není šance, že by to šlo srovnat. Ale u fullů05 Merida a Specialized už těch křivých ubylo, apoň tedy na sport-life se mi to tak jevilo.

              0 0
            • Daník  

              Okem jsem to tedy neviděl, oči jsou velmi nepřesné, ale provázkem od patek zadní stavby k hlavové trubce a zpět ke druhé patce a změřit na obou stranách vzdálenost od sedlové trubky. Zjistil jsem křivost zadní stavby cca 4 mm a pak na speciálním pravítku zcela stejně.Jak jsem byl ale poučen, nejdůležitější je naprostá souosost sedlové a hlavové trubky a to fakt nevím jak měřit.

              0 0
              • kovar  

                jak se to vezme, oči jsou v tomto případě přesné, co se týká relativních odchylek (porovnání) a nepřesné co se týká absolutních velikostí. POdle oka např hodně přesně určíš, jestli jsou souosé nebo ne (podíváš se na ně když jsou v zákrytu), ale neurčíš o jaký úhel.

                0 0
              • rock  

                Souosost – máš na mysli, jestli jejich osy leží ve stejné rovině ? To by mělo jít shlédnout prostým okem, alespoň pokud jde o normální trubky bez nějakých divikých změn profilů …

                0 0
            • rock  

              Celou diskuzi se mi opisovat nechce, ale pár tipů tady bylo …

              http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

              0 0
    • jonas  

      O kolik to mas hnute mimo stred ? Ja to mam trochu taky, ale bude to tak cca 1mm, takze to nijak neresim.

      0 0
      • RomanP  

        Já mozná spíš o dva, ale kamarád s dražším fullem asi o malinko víc.

        0 0
        •  

          Zdary. Mam taky problem se zadnim kolem na silnicnim kole. Pri pohledu z boku (vidite cely kolo, draty), kdyz ho vzadu nadzvednu a rozslapu, tak to s tim kolem jakoby haze. Proste jako by z toho pohledu rekneme nebyla osa presne veprostred. Nevite co s tim? Dik

          0 0
    • Langi46  

      Zdravím všechny.

      Mám dotaz týkající se správného usazení zadního kola v patkách. Když kolo volně usadím do patek (kolo vzhůru kolama), tak se kolo usadí vůči přednímu kolu mimi osu. V patkách je mírná vůle, tak musím kolo narovnat a rychloupínákem utáhnout. Je to normální a v pořádku? Co se s tím dá dělat? Nejsou nějaké podložky pro vymezení osky kola v patce?

      0 0
      • Vilém  

        Normalni to neni.

        0 0
      • Kouba_2005  

        A co tam to kolo dát, když máš kolo vzůru nohama, a pak když to otočíš kolama dolů, tak povolit upínák, kolo si sedne a pak až dotáhneš. Taky nakřivo?

        0 0
      • Murray  

        Spis jak si zjistil ze není s předním v ose? Snažil jsem se o to nejrůznějšími způsoby, abych to dokázal v možná křivý, mozna nesymetricky zadní stavbě Treka, a v zásadě se mi to nepodařilo spolehlivě dokázat…

        0 0
    • Langi46  

      Kdy ho v poloze vzhůru kolama usadím rovně, pak otočím a povolím upínák, tak si sedne zpět do té křivé polohy.

      0 0
      • Tomcat  
        • co to je za kolo?
        • jaka to je osa?
        • o kolik to jde šejdrem ?

        Křivý rám samo nevyřešíte , vymačkanou pátku jen omezeně. Nejednodušší je vycentrovat výplet, který není na středu.

        0 0
    • Langi46  

      horský e-bike, jaká je tam osa to nevím, náboj je Novatec, je to asi 3–4 mm na jedné straně dále od vidlice a na druhé straně naopak blíže.

      0 0
      • adam1  

        Některé kola /rámy to tak mají ikdyž to vypadá divně .

        Pošli fotky

        0 0
    • Langi46  

      Tak podle jednoho příspěvku: „Vyosení z. kola zjistíš snadno, když kolo obratíš v rámu kazetou vlevo. Pokud bude kolo stejně křivé, je křivý rám, pokud bude křivé na druhou stranu, je kolo špatně vycentrované“, mám tedy zřejmě špatně vycentrované kolo, protože po otočení kola je kolo blíže vidlici na opačné straně.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.