Šířka ráfku vs šířka pneu

80 nepřečtených
  • jogin

    Zdravím,

    předem se omlouvám za „hloupý“ dotaz ale opravdu s tím nemám zkušenosti.

    No tedy, mám pláště Racing Ralph, v šířce 2,25. No a ráfek tam mám origínál Ghost šířku teď nepovím. Ale tuším 19mm když jsem o tom s někým diskutoval.

    No a zdá se mi že je ten ráfek moc úzký na takto široké pneu. Že kolo jakoby plave. Dle mého laického pohledu by to sneslo i širší ráfky.

    Je na to nějaký poměr nebo jsou lepší šrší nebo je to jedno?

    Děkuji za každý postřeh

    0 0
    • wong  

      Jezdím bezduše 2.4" X-Kingy na 19mm ráfku a kromě extrémně nízkých tlaků (cca pod 1 atm) je to v pohodě ;-)

      0 0
      • jogin  

        Oka, tak je to fakt asi jen můj osobní dojem … příjde mi že by na to chtělo širší, ale …

        0 0
    • žuri  

      hovori sa ze sa zvika, ked mas pneu na zemi mozes prednym kolesom hybat zo strany na stranu… neviem ako popisat, blbe je to v zatackach. A niesom si isty, ci bez duse nieje vyssie riziko zhodenia plastov ale to at ma radsej niekto opravi.

      0 0
    • jIrI___  

      Souhlasím s tebou. 2,25" RaR na zadním kole 19 mm jako bezdušák plave jak cyp.

      0 0
      • stigi  

        kurec palec… sem chtel hodit na predek RoR 2.25" – na WTB Frequency i19

        0 0
        • kubad  

          kurec to sou kecy ja sfina ze 56mm pneu plave na 19mm rafku

          0 0
        • maajkee  

          Mám RoR 2.25 na frequency i19 a je to v pohodě. Menší tlaky jak 2 atm ale nevozím.

          0 0
      • jogin  

        No a co myslíte ráfek 23mm?

        0 0
      • Jery01  

        To jsi mě nepotěšil… :-/

        0 0
        • jIrI___  

          Nevěš hlavu, z reakcí ostatních pozoruju, že jsem asi jediný, kdo to cítí :D. Ale nutno napsat, že to cítím jen na zadním kole při průjezdu zatáčkou na zpevněném povrchu. Tam je to hodně nepříjemné a člověk s tím musí počítat, jinak kdekoliv jinde bez problémů.

          0 0
          • Carloss  

            já taky na zadku, jen v sedě teda.. ale má 100kg a tlak -+2bary.. 18mm ráf a 52mm plášť.. ve stoje to nepoznám protože sem většinou rád, že pod sebou tu čubku zplašenou nějak krotím:)

            0 0
          • pepek  

            Mám to taky tak a teď mám v úmyslu prozkoumat hypotézu, že to „plavání“ je dáno jen tím přechodem přes tu širokou drážku mezi prostředními a bočními špunty. Takže řešení se nabízí: naklopit to eště víc a hypotéza se buď potvrdí, nebo ne :-)

            0 0
            • jIrI___  

              Hmm, na té tvé hypotéze může něco být.

              0 0
            • Jery01  

              Teď jde o to, když to ještě víc naklopíš, jestli sem vůbec napíšeš, jak to dopadlo… :D

              0 0
              • Slavoš  

                Napíše,ale za nějaký čas,až se mu zhojí hluboké pohmožděniny a odřeniny.

                :-D

                0 0
    • Slavoš  

      Pokud máš obyč TLR verzi RaR tak můžeš mít pocit,že ti to plave,vyzkoušej verzi RaR Snake Skin.

      0 0
    • notobi  

      zkus to víc nafoukat a plavání přestane

      0 0
    • vasek80  

      Letos budu dávat 2,25 na 17mm ráfek a nečekám problémy.

      Měl jsem tam RK 2,2 a ten 54,5 a RaR má jen 51,8

      0 0
    • LRRTM1  

      Kolik mají RM5? Řekl bych, že taky 19mm… Vozím NN 2,25 SnakeSkin a nic neplave… pokud teda špatně neodhadnu brod :-D

      0 0
    • bleach  

      jsem si precetl, ze mam alex td24. mam na tom defaultne 2,4 ardent. A jde to. Znamena tech 24 v nazvu sirku v mm?

      0 0
      • wong  

        Tech 24 bude vnejsi rozmer. Vnitrni by mel byt 17mm

        0 0
    • vasek80  

      Kolik lidí vozilo Schwalbe 2,25 na 17mm ráfku?

      0 0
      • romachain  

        Já jsem to tak chvíli měl, bylo to s dušema, šířka ráfku problém nebyla (i kvůli duším tam byly větší tlaky, takže se to nežvejkalo).

        0 0
      • kubad  

        na C-Max SLR to vozí celkem dost lidí :D a nijak výrazně nikdo nekřičí že se na tom nedá jezdit

        0 0
      • vasek80  

        Jsem právě na chvíli znejistěl, protože loni se mi nepodařilo utěsnit RK 2,2, kterej profukoval pod patkama, tak jsem se bál, aby to nebylo způsobené šířkou ráfku.

        0 0
      • RomanH  

        Ja vozim na predku na 717tce RoR 2.25 SS TLR, foukam na 25–27 PSI a neprijde mi, ze by se to zvykalo.

        0 0
      • JakeF  

        Vozil jsem na 20mm ráfku 2,25" RoR a nelíbilo se mi to, moc výhod to podle mě nemá a při nižším tlaku se to žvejká už opravdu hodně. Už bych pro podobný použití volil spíš 2,1" NN. Pokud to jezdíš s vyšším tlakem, tak to bude lepší, ale pak je otázka, nakolik ta 2,25" přináší výhody, spíš skoro vůbec…

        Ještě to je asi trochu jiný, když bys měl nějakou těžší verzi, která bude mít pevnější kostru, tam to bude nejspíš použitelnější.

        0 0
        • Atilla  

          20mm vnitřní?

          0 0
          • JakeF  

            Jojo, ZTR Alpine.

            0 0
            • Atilla  

              Tak to pak nechápu jak spousta lidí včetně mě může vozit na 21mm MM 2.5 65mm

              0 0
              • JakeF  

                Protože to je přesně případ z posledního odstavce. Ten plášť má pevnější konstrukci, než šlupkový nejlehčí verze, takže se tolik nežvejká. Zkus tam schválně hodit 2,4" RoR v nejlehčí verzi a uvidíš :).

                0 0
                • Atilla  

                  Jsem ho měl v Performance, ale zase jsem foukal trochu víc než normálně dávám. Nevím o kolik je papírovější v lepší verzi.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Vždyť to je právě ono, musíš to nafoukat víc a pak nějak nevidím moc výhod toho širšího pláště… Performance jsem nikdy nevozil, ale o něco to asi bude vzhledem k váhovýmu rozdílu.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak já to měl na bikrosku atd, takže tam nefoukám jako v lese. to byl ten důvod.

                      0 0
                    • Atilla  

                      Tak já to měl na bikrosku atd, takže tam nefoukám jako v lese. to byl ten důvod.

                      0 0
                      • JakeF  

                        A jakej je teda důvod dát tam 2,4" místo 2,25" nebo klidně 2,1"? Na bikrosce při vyšším tlaku na skoky to stejně nic nepřináší, ne? Teď nerejpu, fakt mě zajímá, jestli tam není něco, co mě nenapadlo…

                        0 0
                        • Atilla  

                          Měl jsem ho za 2 piva a navíc vždy je lepší širší plášť, když pak chytneš hranu.

                          0 0
        • vasek80  

          jj, mám snake skin. Žvýkání se nebojím vůbec. To mi nevadilo ani na RK 2,2 kterej je ještě o 4mm širí. Bál jsem se, jestli to nepodfukovalo právě kvůli šířce. Foukám cca 2,3 zadek

          0 0
          • MlokCZ  

            Šířka ráfku má na podfukování rozhodně vliv poměrně velký. Pěkný článek o problematice třeba tady

            http://www.pinkbike.com/…s-Burp-.html

            Šířka ráfku není samozřejmě jediný faktor, takže můžou slušně fungovat i kombinace s užším ráfkem. Hlavně v závislosti na konkrétních patkách daného kusu pláště (nejen typ patek, ale i jak jsou těsné u daného kusu) v kombinaci s profilem daného ráfku.

            0 0
            • vasek80  

              Tak to už mi trochu lepí. Jak jsem psal níže, tak loni mi ten RK podfukoval. Měl jsem to na patky, protože po sundání pláště byl zatuhlý tmel mezi koncem patky a ráfkem tedy tam jak jsem na obrázku domaloval červeně.

              Naproti tomu XK byl až na doraz a v tom místě žádný tmel nebyl.

              Jinak pláště budou teď ty RaR snake skin. Onten RK byl o 3mm širší a o 5 mm vyšší.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak uvidíš. Kde je ta hranice problému nevím. Bez duší jsem nikdy užší ráfky než 19mm nevozil. A na 19mm ráfkách vozím nejširší 55mm pláště (teď RK 2,2 protection a RaR 2,25 ss).

                A při téhle kombinaci ne tak papírových plášťů, mojí ne příliš velké hmotnosti a ne nijak moc agresivní jízdy zatáček jsem nikdy problém neměl.

                0 0
                • pepek  

                  A při téhle kombinaci ne tak papírových plášťů, mojí ne příliš velké hmotnosti a ne nijak moc agresivní jízdy zatáček jsem nikdy problém neměl – to bude ono. Švagrová taky žádné problémy s plaváním nehlásila.

                  0 0
                • vasek80  

                  Uvidím, každopádně je 2,25 RaR stejně širokej jako X-king a ten nepodfukoval, tak snad to bude OK. RK, se v rozměrech ostatnm vymyká.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jak které verze. Jak jsem psal, tak mám RK a RaR široké stejně, po delší době (oboje současně nahozené na stejném typu kol) je dokonce RaR (tedy oba RaR) o cca 0,5mm širší (RK se ustálily na těch 55mm, RaR někde na 55,5mm).

                    A všechny UST RaR 2,25 co mám doma momentálně nahozené (a že je to dost kousků, kromě těch svojich vozí 4 kousky manželka, ta má všude RaR), tak také 55mm.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Uvidím na kolik se ještě vytáhne. Měl jsem ho asi 2 dny s duší, ale tlak byl jen 2 bar. Každopádě do měsíce musím koupit nějakej tmel pak se uvidí. Jestli bude na zadku podfukovat i on, tak mě klepne. Věřím a doufám, že to bylo patkama, když ten XK držel jak židovská víra. Sice předek takové rány nedostává, ale zase tam byl i o 1 bar méně, když jsem testoval jestli zadek ujde i při 3.

                      0 0
          • JakeF  

            Pak bych se toho nebál, pokud nebudeš foukat extra nízký tlaky a jezdit velký divočiny… A pokud to půjde na TLR ráfek, tak by to ani podfukovat nemělo.

            0 0
      • joudys  

        NN & RoR 2,25 TLR + 717 + 3 ATM = OK

        0 0
        • JakeF  

          A to máš bez duší? 717 tuším nemá TLR patky a se 3atm bych se sakra bál, že se to svlíkne…

          0 0
          • joudys  

            s dušema, TLR zde možná mate, protože je to PS kevlarová verze

            0 0
      • jecnak  

        Hlavne vetsina Schwalbe 2,25 je rada za skutecny rozmer 2,1.

        0 0
      • roud  

        2,25 nemá reálnejch 2,25 takže problém určo nebude :oD

        0 0
    • gargamel  

      Obnova rematu:

      Nema nekdo zkusenost s plastem 2,3 na rafku 19mm (ztr arch)?

      Chci dat plaste special. purgatory (predek) a ground conrtol (zadek). Tlaky vozim cca 1,8bar, predek malonko mene. Predek by mozna byl v klidu, tam neni takova zatez, ale co v zadu? Bude se zvykat?

      Koukal jsem ze toho ground controla delaji i v 2,1 , tak nedat radeji na zadek 2.1 a predek 2.3?

      0 0
      • Nikovlas  

        Mám NN 2,25" Snake Skin na 19mm plášti, předek foukám 2, zadek přes 2 bary – plavání pozoruju vzadu jen, když mám nafoukáno míň.

        0 0
      • Mr.Dan  

        Zase záleží na tvý hmotnosti a na kvalitě patek konkrétních kusů plášťů. Ale abych tu jen nepindal, tak jsem teď pořídil 21 mm ráfky, na kterých je jednak doporučená šířka pneu 45–54 mm (tj. cca 1,8–2,2) a ideální šířka 52 mm (2,1), takže z logiky věci bych na 19 mm ráfek především v případě bezduší nic širšího než 2,1 nedával (patří tam IMHO ideálně 2,0), nicméně každej svýho štěstíčka strůjcem. ;)

        0 0
      • gargamel  

        Jeste dodam, ze doted jsem vozil 2,2 a celkem bez problemu. Na zadku kdyz jsem mel maxxis ikon, tak se obcas ufoukl pod patkou, ale nebyl tubelles a bylo tam vylozene psano, ze ma byt 21mm rafek..

        0 0
        • Mr.Dan  

          BTW jak se choval Ikon vzadu? A jak eventuálně vepředu, pokud jsi ho tam vozil někdy také? Přemejšlím o něm na předek…

          0 0
          • gargamel  

            Mel jsem Ikona na zadku. Je to takovej rychlej plast neco jako ralph ale byl odolnejsi. Nemel jsem problem s prorezavanim jako u Rr. Vozil jsem ho jako univerzal (nemenim plaste podle pocasi ci terenu) a zadnou extra slabinu jsem nepozoroval, snad krome hlubokyho bahna. Mel jsem tu trismesovou verzi, 120tpi tusim, vozeno s nt mlikem. V kombinaci s Nn vpredu.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Supr, díky, vesměs to samé píšou v jedný recenzi, takže není důvod Ikonům nevěřit. Akorát nevím, zda RaR Perf. dozadu a Ikona dopředu, nebo obráceně.. Ale to už je vážně trochu OT, pardon!

              0 0
      • AleZ80  

        Ahoj, změř potom prosím, kolik má ten Ground control na šířku, až ho budeš mít nahozený a dej to sem, díky.

        0 0
        • gargamel  

          Ground control 2.1" na ráfku ZTR Arch (19mm) má 52mm. Špunty jsou cca v rovině s bokem pláště.

          Nakonec jsem dal na zadek Ground control 2.1" a na předek Purgatory 2.3", oba control verze. Pláště vypadaji dost bytelně proti schvalbe ss.

          0 0
    • Kos_CZ  

      Trochu bych oživil téma ve vztahu k silničním pneu – je pro silnice nějak poučka o šířce pneu ve vztahu k šíři ráfku?

      Jinak v případě důrazu na aerodynamiku by neměla šířka pláště překročit šířku ráfku, aby nedocházelo k odtrhávání proudnic na přechodu pneu/ráfek. To ale není můj případ – jde mi čistě o funkcionalitu. Momentálně mám ráfek o vnitřní šířce 22 mm a na tom mám 30 mm pneu. Krom balonového tvaru vše OK…

      0 0
      • nooski  

        Roky jsem vozil 35mm gumu na 13mm rafku. K idealu to melo daleko, fungovalo to. 30 mm na 22mm rafku bude uplne v pohode.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.