• sramek

    zadni dusi. Vzdy je to na vnitrni strane pokazde jinde. Uz jsem dal novou dusi a znova to same. Mam starsi rafek Ritchey OCR sirka 17 duse Rubena 1.9–2.3 ted jsem koupil Kendu 1.75–2.125. Plast je taky novy Continental Race King 2.2 je to docela balon na vysku. Tak nevim jestli neni moc siroky do rafku ale co jsem koukal vozi se i 2.4. Plastem nikdy nic neproslo a kdyz koukam na rafek v okoli dirky nikde nic neni videt, nic ostreho, shrnuta paska proste nic. Dirka je takova jakoby od trnu podelna. Fakt jsem z toho uz nestastny tento tyden uz je to po treti. Paradte prosim kde by mohla byt chyba. Diky

    0 0
    • scalar  

      Aha, duši. No nic, chtěl jsem poradit, když jsme viděl název vlákna…

      0 0
    • tonik666  

      Cvaknuti o ráfek. Chyba je v jezdci nebo nízkém tlaku, nebo obojím.

      Můžeš zvýšit tlak nebo nahodit bezduše. Bezduše jsou lepší varianta.

      0 0
      • sramek  

        Zatim jsem jezdil jen na asfaltu pri cestach do prace. Je to 99% pevnej povrch. Procvaknuti taky ne. Plast max 65psi ja tam dal 60psi takze dost natvrdo.

        0 0
        • tonik666  

          Tak možná nadměrný tlak :)))) 60psi je dost. Tak asi hledej příčinu na ráfku a pásce dál.

          0 0
          • sramek  

            Pricina v rafku asi bude, ale kdyz ja nic nevidim :-(

            Tlak je je OK duse je stejna znacka jako mam na Treku a tam mam Durana s 120psi. Co z je 2× tolik.

            0 0
    • Kosta  

      to máš dobré ;)

      0 0
      • sramek  

        :-) Jo ale tohle pichani me sere, furt s kolem na zadech jak cyklokrosovej zavodnik.

        0 0
        • Tacmud  

          Nošením kola na zádech se to opraví? Tak to musím taky zkusit! Já vždycky jak blbec sundaval kolo, rozebíral, lepil, nandaval, …

          No a někdy se mi stává, že i několikrát na vyjížďku. Protože když mám tlak pod 55psi, tak se svými 95kg ty pláště šířky 42mm na šutrovatém sjezdu cvaknu (mám trekingové kolo). (jo a výšku pláště fakt nevím)

          0 0
        • scalar  

          To je ale divna sexualni uchylka …

          0 0
    • pepek  

      to máš od té pásky

      0 0
    • Majkrosoft  

      Přejeď tu pásku celou elektropáskou a uvidíš…

      0 0
    • Koloman  

      A co teprve kdybys „stale pichal“ !

      0 0
    • jirkous3  

      Příčina v ráfku nebude ani v pásce. To by ta díra musela být stále na stejném místě. Spíš bych to viděl na něco zapíchlého v plášti. Zkus zevnitř pořádně prozkoumat povrch pláště, případně zkusit jiný plášť.

      0 0
    • sramek  

      Tak kdyz jsem ted opravoval ten posledni defekt, tak jsem zjistil ze rafek je prasklej a jedna cast steny vyvalena ven. Asi to nebude pricina tech defektu protoze dusi v tom miste kryje patka plaste, kazdpadne rafek dojezdil a tak jsem koupil cele nove zadni kolo, protoze vypleteni se jak jsem zjistil v cykloservisech nevyplati. Za 1100,– mam dvosteny nytovany rafek ZAC 2000 na naboji Shimano Deore. Pokud bych nechal puvodni STX-RC tak by prace, vyplet a material byly drazsi nez cely novy kolo.

      0 0
      • Smazaný účet  

        1100 za přepletení ráfku? Hmm, to jsem už hodně ušetřil. Tak teď místo lepení budeš štelovat konusy. :-)

        0 0
        • jonti  

          Kdyz mel stx-rc, to znamena asi tak 15 let, tak mu jednou nastavene deore minimalne tech 5 let vydrzi.

          0 0
          • Smazaný účet  

            přešel jsem kdysi z stx na deorko a byl to krok zpět. :-)

            0 0
            • sramek  

              A procpak? Horsi kvalita lozisek, nebo utesneni?

              0 0
              • Smazaný účet  

                utěsnění na straně kazety a kupodivu i tuhost tý náby, jakmile jsem stáhnul víc upínák, přidíraly se konusy, to jsem u stx nějak nezaznamenal. na druhou stranu ty stx byly docela těžítka.

                0 0
        • sramek  

          Zapleteni je jedina vec kterou doma na kole nedelam. Ale i tak jen matros draty, niple rafek cca 800,– Tak to uz je taky napovazenou. Navic ten naboj uz me dost spatny konusy a orech taky nebyl ve 100% kondici po tech cca 12 000 km

          0 0
    • Kokpilot  

      Zajdi k odbornikovi.

      0 0
    • Bruk600  

      Ahoj, dělo se mi něco podobného a za vše většinou může krycí pás mezi ráfkem a duší. O hranu se časem prodře duše. Nyní už kupovaný pás nepoužívám, ale používám černou textilní elektrikářskou izolační pásku a zatím to je O.K.

      0 0
    • Ricci  

      prejdi na bezduse

      0 0
    • ToBla  

      Měl jsem před 3rokama podobnej problém, 2–3 defekty po sobě. Nakonec jsem zjistil, že v plášti byl malý střípek skla z nějaký lahve. Při běžný kontrole zevnitř jsem nic nezjistil, dal jsem novou duši a třeba 5–10 km ok, tak se střep zřejmě trochu protlačil dovnitř a duši píchnul a zase zalezl zpět. Nakonec jsem otočil naruby pneu a detailně prohlídnul, nešlo to vůbec najít, ale povedlo se.

      0 0
      • ToBla  

        Pokud je to ale z vnitřní strany, tak bych dal nejdřív izolepu přes pásku.

        0 0
    • daymaker  

      60 psi je strašně moc, proto praskl ráfek..???

      0 0
      • sramek  

        Rafky snesou i 2× vic. Na silnickacj se fouka i 160psi

        Rafek byl jednoduse uz moc obrzdenej a propadl se.

        0 0
        • pepek  

          vozíš na silničce 2,2 pláště

          0 0
          • sramek  

            Neprijde mi ze by sirka plaste ovlivnovala tlak na rafek. Mozna castecne nedokazu si to technicky nejak predstavit.

            Maximalni tlak se pise na plasti a ne na rafku, tak predpokladam ze rafek musi vydzet daleko vic. A na plasti je 65psi takze mam rezervu. Tlakem to proste nebylo. Ted s novym zadnim kolem je to OK pri stejnym tlaku.

            0 0
            • Georrge  

              ovlivnuje, protoze sila = tlak * plocha, kdyz dame stejny tlak, tak vnitrni plocha plaste je u sirsich plastu vetsi, a tim rostou i sily, ktere musi zachytavat patky rafku, a tyhle sily v patkach rafku se snazi rafek roztrhnout.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tahle uvaha je spatne. Vetsi plocha vetsiho plaste implikuje vetsi objem, ale pri nahusteni na nejaky tlak je sila pusobici na stenu plaste stejna.

                Problem je v jinde, s silach ktere otviraji rafek. Kdyz si to predstavis v extremu uzkeho plaste jako hranaty profil, tak sila na patky je danna jenom tlakem na steny(minus kousek reakce od strany behounu). Ale kdyz je profil vetsi (kulaty), tak se k te sile jeste pripocte tecna slozka napeti v plasti…a ta bude tim vetsi, cim vic bude plast kulatejsi a mezera v rafku uzsi.

                Pri velmi male mezere musi rafek udrzet komplet napnuti plaste a je namahan na roztahovani. Pri vetsi mezere se cast sily schova v tahu za patku rafku(ve smeru polomeru kola).

                0 0
      • sramek  

        Ja vazim cca 110kg musim zakonite foukat na vyssi tlaky.

        0 0
        • Mr.Dan  

          Jenže vyšší tlak neznamená automaticky ten nejvyšší. ;) Pokud jde o pláště šířky 2,2 a 110kg jezdce, pak bych to viděl někde kolem 40 psi, max. 45 na silnici.

          0 0
          • pocestny  

            Jak to tady tak čtu, tak je to kombinace všeho: Hadrový plášť, vysoký tlak, hmotnost jezdce, možná přehlédnutá odkrytá díra pod páskou nebo přehlédnuté ošpice v plášti, tenké duše…

            Při 110kg bych se na nějaké gramaření mohl vykašlat, a vozil bych alespoň toho Miniona 2.3 bez butylu s nějakou 260g duší a přelepil ráfek izolačkou… lepit jak kokša duše na každé vyjížďce by mě jeblo.

            0 0
            • sramek  

              Uz jsem to tady psal. Problem byl v tom ze se mi vyvalil rafek byl to starej Ritchey OCR. Ja si toho vsimnul az pri tretim lepeni. Ted mam novy zadni kolo a je vse OK. Co se tyka gramarani tuhle light dusi jsem omylem objednal na kupkole rozhodne negramarim. Jinak kolo mam na dojizdeni do prace. Do terenu se kolo podiva jen vymecne. MTB mam proste proto ze jsem pro moji vahu nejvetsi univerzal. Praha je jeden velkej teren a prekvapive na nem mam stejne rychlej dojezdovej cas jako na crosu. Z tohodle pohledu je treba brat i moje tlaky v plastich. Jinak ten Contik RaceKing levne prodam, talk kdyby byl zajem… Je na moje kolo moc sirokej na zimu by k nemu uz nesly blatniky, proste by se nevesly pod V-braky. Takze tam prijde Schwalbe Racing Ralph.

              0 0
    •  

      Cerna elektrikarska paska a reseni by mohla bejt i tlustsi sjezdova duse. Me pomohla za par supu jsem me po podobnym problemu. Prechod na bezduse je o jinejch korunach…

      0 0
      • Dejv94  

        O jinejch korunách? Ani ne, pokud jezdíš častějc a chceš trošku víc komfortu, tak zaplatíš ranec za duše (kde je stále riziko cvaknutí), nebo to stejné zaplatíš ročně za bezduše.

        0 0
    • Smazaný účet  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.