Reklamace ramu u vyrobce nebo u prodejce?

36 nepřečtených
  • iceek

    Strucne, novy karbon. ram (Haibike), praskla hlava.

    Anketa: Reklamaovat u:

    0x
    0%
    0 0
    • Vilém  

      tam kde kupovals.

      0 0
    • Alibaba  

      „Reklamace se uplatňuje u prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno nebo v servisní opravně, která je pro záruční opravy uvedena v záručním listě. Reklamace se neuplatňují u dodavatele nebo výrobce, i když na ně prodejce odkazuje – § 625 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb“

      0 0
      • iceek  

        Tak to jsem postupoval spravne. Jsem trochu na vazkach co dal, cekam uz 38 dni a posledni dva tydny mam stale stejnou informaci, ze pry je na novy ram na ceste z Nemecka. Mam takovy pocit, ze me prodejce nerika celou pravdu. Bohuzel jsem v situaci, kdy penize zpet nechci, chci ram, ale ten jinde nesezenu, protoze Haibike je samotne neprodava.

        0 0
        • Alibaba  

          Tak to máš blbý, překročením 30denní lhůty bych odstoupil od smlouvy a vyinkasoval peníze. Kupovals rám a stavěl – to asi ne, když to nejde sehnat samostatně. Takže vrátit/zaplatit celé kolo a můžeš si sehnat lepší. Takhle můžeš čekat až se „prodejci uráčí“ bůhví jak dlouho…Nový bys měl doma dřív.

          0 0
          • iceek  

            Ano kupoval jsem pouze ram, i kdyz nejde sehnat :-). Predpokladam, ze se dealer nemohl zbavit lonskeho modelu kola, tak to zkusil rozprodat na dily, tzn mam originalni zarucni list od haibiku.

            0 0
          • navlcinci  

            není to zrovna tak jednostranné jak popisuješ. když koupíš kolo ,tak má prodejce 30 dnů na vyřešení reklam. Prodejce ,ale nový rám nemá a reklamuje u dovozce dané značky v česku, Dovozce taky nemá rám ,jelikož rámy zvlášt nejsou samostatně k prodeji, postupuje tuto reklamaci výrobci bud v evropě nebo americe (toto už se řeší většinou fotkama či videem přes mejl), Když výrobce uzná – posílá nový rám dovzci v česku a ten následně prodejci,– ten potom volá koncovému zákazníkovi. Tento postup je běžný u velké části dovozců kol.Tady vidíš , že se to může kdekoliv zadrhnout a 30 dnů se pak velmi těžko stíhá.Smůlu má koncový prodejce,protože když je někdo nekompromisní a po 30 dnech chce vrátit prachy ,tak je nahraný,protože vlastně nemůže za to ,že rám sice dojde nový,ale třeba za 40 dnů. Je to o přístupu obou stran prodejce -zákazník. Dělal jsem na obou stranách barikády:)a vím co to jsou někdy za nervy. Měli jsme na obchodě i pár rámů,které jsme v zdlouhavých případech přestrojili at může zákazník jezdit a nečekat.

            0 0
            • iceek  

              Je to presne jak pises o pristupu obou stran. Kdybych mel pravidelne informace o stavu reklamace, o ktere bych si nemusel sam rikat, a ktere by byly duveryhodne, byl bych v cekani mnohem trpelivejsi a min podrazdeny a podezrivavy.

              Bohuzel prubeh je zhruba nasledovny:

              (ja): 14 dni po reklamaci prvni dotaz na prubeh reklamace (osobni navsteva)

              (prodejce): dostavam informaci ze na email s nafocenym ramem vyrobce zatim nereagoval

              (ja): za dalsich 14 dni (pondeli, 2 dny do 30-ti denniho limitu), dalsi dotaz, znovu osobni navsteva

              (prodejce): dostavam informaci, ze vyrobce reklamaci uznal, poslal novy ram uz minuly tyden a ze musi dorazit kazdym dnem

              (ja): ten samy tyden (patek, 2 dny po 30-ti dennim limitu), dalsi navsteva

              (prodejce): je mi vysvetleno, ze k preprave z Nemecka firma Haibike pouziva dve kuryrnich sluzeb, ktere si nekde napul cesty zasilku predavaji proto to muze trvat dele, nez klasicka zasilka z Nemecka, a proto se neda ze sledovaciho cisla zasilky zjistit, zasilka je, jsem odkazan na pristi stredu, kdy by tu mel balik nejpozdeji byt

              (ja): ve stredu se opet nikdo neozval, pisu email, kde se ptam, zda-li nejsou informace proc ram stale nedorazil,

              (prodejce): ctvrtek rano, dostavam emailem odpoved, ze reklamace je resena pres jinou ceskou firmu, vsechny informace, ktere od ni jsou k dispozici mi byly predany, a jsou mi nabidnuty penize zpet

              (ja): ctvrtek rano email, penize zpet zatim odmitam, pozaduji kontakt na ceskou firmu, pres kterou je reklamace resena

              (ja): patek odpoledne osobni navsteva, pozaduji kontakt na firmu, ktera reklamaci resi, na prodejne me trochu zarazi dve vybalena, jeste neposkladana, kola z Haibiku, na stejnem ramu, ktery mi ma prijit

              (prodejce): dostavam email na firmu pres kterou je reklamace resena, je mi vysvetleno cosi o polske zasilkove sluzbe, se kterou jsou problemy, opet je mi receno, ze vraceni penez neni problem

              (ja): patek, doma zjistuji, podle email kontaktu na firmu, ktery jsem dostal, jde o firmu, ktera ma e-shop na prodej hodinek a kabelek …

              Nejvic mi vadi, ze o vsechny informace jsem si musel sam rict, a ze jsou tezko uveritelne. Jednani prodejce je jinak slusne, ale z obsahu informaci mam pocit, ze v prioritach prodejce figuruji na poslednim miste, hned za mytim oken vylohy :-).

              0 0
              • Jenda  

                tak vem to zase takhle – opakovane ti nabidli penize zpet coz je zcela koser postup, pokud bys je vzal pravdepodobne bys ted shanel novy ram a taky by to nejakou chvili trvalo. Osobne bych zacal shanet novy ram a ve chvii kdy neco sezenes tak proste zajdes na prodejnu ze chces zpet penize. No a nebo ti mezi tim prijde ten haibike a neni co resit.

                To ze te sami aktivne neinformujou bych asi i pochopil, nemaj jedinyho zakaznika. To kudy ram putuje, verim ze i sam prodejce se divi:-/ S tim ze firma cos na ni dostal kontakt ma e-shop s kabelkama a hodinkama to me neprekvapuje – zastupce Agar Scientific pro CR ma jako hlavni zivnost uvedeny Pohostinstvi a pak nakup a prodej, jeste pred par lety nebyl jiny kontakt nez telefon :-)

                Jediny co bych jim fakt vytknul – pokud mi nekdo nezareaguje do 3 dnu na mail tak zvedam telefon a volam a ne ze za 14 dni oznamim zakaznikovi ze firma jeste nereagovala.

                Tedy zaver – hledej v mezicase nahradu az ti rupnou nervy at nemas prodlevy.

                0 0
                • iceek  

                  No docela si me uklidnil. Jelikoz nemam zkusenosti jak to s dovozem chodi, tak me docela prekvapilo, ze firma, pres kterou se resi reklamaci nema na prvni pohled vubec nic spolecneho s prodejem kol, potazmo sportovnich veci vubec. Ta rada na zaver se taky hodi, zkusim vybrat neco jako plan B. Diky.

                  0 0
            • Tomcat  

              Jednostranné to samozřejmě je.

              Protože pokud prodejce není můj kamarád , jeho problémy a riziko jeho podnikání ti může být ukradené. On taky neřeší tvoje problémy.

              0 0
              • navlcinci  

                samo máš pravdu a zákon hovoří jasně 30 dnů. ale v obchodě z kolama stojíš na straně pultu jako zákazník.( dle tvého nekompromisního vyjádření)

                0 0
                • Tomcat  

                  Tak a teď kde najít kompromys. Protože bez něj to nejde.

                  Tedy nehasit si svoje našvání na prodejci. On nemůže za to, že to prasklo. Na druhou stranu nenechat se sebou vyje_avat prodejcem od dezintepretace zákona , konče hrou na city . Taky nebude dobré.

                  Osobně když se jedná o dodavatelsko odběratelské vztahy nesnáším. Takové to ..to se nějak zařídí.. ..nějak se dohodneme.. a tak podobně . Tohle si někdo muže zkusit v hospodě když kupuje valník hnoje.

                  Tohle by spíš mělo být pro poučení , že u Frantů z HorníDolní pokud nechceme problémy tak nekupujem věci co nás vypečou. Problémům se předchází , ne pak na poslední chvíli to hasit.

                  0 0
                  • iceek  

                    Pokud jde o misto nakupu, zvolil jsem obchod, ktery neni uplne bezejmena. Nemecky Haibike ho na svych strankach vraci jako jednoho ze tri moznych dealeru v mem okoli.

                    0 0
        • unavix  

          Odstoupil bych od smlouvy,zbytek jim donesl v krabici,vzal prachy a koupil kolo jinde.

          Na vyřízení reklamace mají 30dní a šmitec.To že je rám někde na cestě z říše není Tvůj problém.

          Jenže tohle si slyšet nechtěl :-)

          0 0
          • iceek  

            To prave nechtel no :-).

            0 0
            • roman 3D  

              tolik pěknej jinejch rámů je na světě:-)

              0 0
              • Alibaba  

                A některý dokonce nepraskaj ;)

                0 0
              • iceek  

                Vzhledem k tomu, ze jsem ani nerekl o jaky typ ramu jde, vidim tu nejakou antipatii k znacce Haibike ;-).

                0 0
                • roman 3D  

                  ani já jsem nepsal konkrétně ke značce Haibike:-), dokonce karbonový HT (2011) a Rebou a XT za Ty prachy co prodává cykloněmčík, no nekup to, bohužel v mým okolí jsou dvě celopéra haibike a tam po 300 km odešly ložiska a uložení zadní stavby do kopru a o chodu zadní stavby se raději nerozepisuju

                  0 0
                  • iceek  

                    Pokud mas tydle zkusenosti z prvni ruky, tak chapu tvuj predchozi koment. U me se jedna o Sleek SL 2011, tedy dost mozna presne typ, u ktereho po 300km odesly loziska a ulozeni zadni stavby slo do kopru.

                    0 0
                    • roman 3D  

                      né, kámoši mají hlínu a když jsem si na to sedl poprvé a zadní stavba byla ještě ok tak se to pod mými 94kg rozvlnilo tak že jsem nevěděl jestli to náhodou nepéruje ze strany do strany místo nahoru dolů, každopádně to bylo pro mě nepříjemný překvapení oproti mýmu TranceX či Meridě 96, ale kdybych sháněl karbonový HT tak bych do toho Haibiku klidně šel

                      0 0
                  • mr.antik  

                    mysliš to karbonový HT, který váží asi tak o kilo a půl víc než hlinikový HT za srovnatelnou cenu?

                    0 0
                  • jonti  

                    V uložení zadní stavby tam jsou od prodejce v čepech šrouby jen tak bez Loctite, když jsem to komplet rozebral a dal do pořádku, tak to už fungovalo bezchybně.

                    Když se to zanedbá a jezdí s uvolněným čepem, tak se to dokurvit může.

                    0 0
                • lalajda  

                  Prasklých Haibiků jsem již viděl více… ale Němci jsou v pohodě a tak si myslím, že rám vymění. Zřejmě čekají na loď až dopluje z Thaiwanu.

                  0 0
    • Necris  

      Stručně: Vždycky tam kde jsi to kupoval. Není argument pokud to není samostatně funkční celek, reklamovat to vždy můžeš. On má povinnost ti to vyreklamovat.Ne­věřit na pohádky a hádat se.

      0 0
      • iceek  

        Nevěřit na pohádky a hádat se.

        Nekdy si rikam, skoda ze nejsem vybusny typ, ktery by na prodejce poradne zatlacil. Zatim to je vzdycky tak, ze prijdu, zeptam se jestli ma nejake nove informace, dozvim se, ze tu ram musi byt kazdym dnem, protoze to posilali novy uz dva tydny nazpet.

        0 0
        • Alibaba  

          Na to je přeborník tchán – tomu zaplatí krom zboží i cestu a ušlý zisk…

          0 0
          • iceek  

            To ja jsem klasicky hrdina cestou tam. Rikam si, ze tentokrat budu prisnej a nenecham za sebou zamest. Sotva ale vlezu do dveri obchodu, slusne pozdravim a omluvim se, ze vyrusuju :-). Dostanu odpoved, ktera je ve stylu co otravuju, ze nic noveho nevi, a kdyby vedel, tak se mi snad ozval, to da preci rozum. Omluvim se, ze jsem ho zdrzel a zase se tyden odhodlavam k dalsi navsteve :-).

            0 0
            • Alibaba  

              To musí člověk v sobě mít. Já jsem našláplej až když se opravdu nase*u a vidím, že kvůli aroganci či naopak laxnosti dotyčného nechávám šlapat po svých právech. Pak se to rozjede. Dokud je jednání slušné a vstřícné, tak si nechám taky lecos líbit.

              0 0
            • Jenda  

              jenze ty na ne nemas moc proc prudit, nabidli ti penize (opakovane) a tys je nevzal – tedy ted je to spis tvuj problem nez prodejce

              0 0
              • iceek  

                Toho jsem si dobre vedom. Taky uz jsem zacal zjistovat, zda-li se ta praskla hlava na karbonovym ramu da opravit. Kdybych vedel, ze vymena takhle potrva a mel jistotu, ze oprava je mozna, asi bych se na reklamaci vykaslal.

                0 0
        • Necris  

          Abys na někoho zatlačil, vůbec nemusíš na nikoho křičet, nedej bože sprostě nadávat a být nepříjemný. A hlavně když jdeš něco reklamovat, nikdy se s nikým nemusíš moc bavit. Veškeré postupy jsou v podstatě dané zákonem a jenom to celé proběhne, hlavně s nimi nediskutovat.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.