• Karma

    Ahoj, mě by zajímalo co vás vede k tomu mít zimáka? Na závodech a i rekreačně jezdíte v bahně a v dešti, takže voda důvod nebude. Většina bajkerů nemá rádo silnici, takže prosolená cesta taky asi nehraje roli. Takže mě by zajímalo, jakej je důvod mít zimáka. Berte to prosím s nadhledem, i tu anketu :) Je to spíš taková sranda. Já třeba mám dvě kola, starší a nový, no a mám „pocit“, že tomu novýmu bych v zimě ublížil, i když nevim pořádně proč :))

    0 0
    • biker90  

      Taky mám nové (vloni) a staré – zimáka. Od jara visí v garáži a jezdím na novém zima nezima, ale je mi líto ho dávat pryč, a navíc můžu na BF říkat, že mám zimáka :)

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Tady máš důvod proč si pořídit zimáka hodně kluků tady jezdí celoročně do práce a tady máš výsledek v Praze solidně prosoleno.

      0 0
      • Delkim  

        Specialized jako zimák? tě tady sežerou :)))))

        0 0
        • Karma  

          to si myslim, že je právě leťňák, a ta kaluž soli pod kolama je jako varování

          0 0
          • Johnnyxjr  

            Jednička vypadala takhle a pak co mě jí jeden borec rozmašíroval autem druhá fotka čekám na soud tak jsem dobře koupil rám přeházel komponenty a jezdím dál

            0 0
            • Karma  

              tak stačilo vyměnit sedlo ne? :))

              0 0
              • Johnnyxjr  

                Zadní stavba to moc nedala

                0 0
                • Bocka  

                  Oblep to izolačkou, aby to nešlo vidět a jezdi dál :D

                  0 0
                • tromboonen  

                  To ale kluci co delaj s karbonem umi spravit (i kdyz pokud se podari vysoudit novej ram neni proc)… a se zimakem na kazdodenni pouziti souhlas, ja ani v zime moc nejezdim, ale poridil jsem „dvojku“ univerzal Alu CX/zimak/tourer/vy­letni kolo protoze karbon jednice je mi proste do sracek lito, i kdyz jedu nekam kde vim ze to nebude uplne o vykonu ale zato kolo bude v aute s jinymi, nebo v kempu v zamcenym aute ale vime co se muze stat, tak beru dvojku se silnic zapletama, proste workhorse..

                  0 0
        • Rubi  

          mam taky jako celorocniho najizdece km, crux je na to idealni

          0 0
          • Vendys76  

            To rád slyšim :o) . Právě si taky pořizuju CRUXE. Dám na něj silnější pláště (38mm) a budu ho používat jako druhýho zimáka a jako Gravel Grinder.

            Pokud jde o dotaz v tomto vláknu, tak zimáka mám proto, že je mi líto honit letňáka ve sračkách a taky, když mám zrovna rozebranou jedničku, tak mám aspoň rezervu a je na co sednout… Z těhle důvodů to má předpokládám většina.

            0 0
    • mojekolo  

      Zimák má blatníky a čistí se občas a topík po každém výšlapu – toť zásadní rozdíl 

      0 0
      • Johnnyxjr  

        blatníky vozej sraby

        0 0
        • Kouba_2005  

          Srabi na blatnících. Nemáš fotku?

          0 0
        •  

          Blatníky má každý normální člověk na zimním i letním kole jedině tak může jezdit a nemusí řešit počasí tak, jak to dělám třeba já.I já jsem absolvoval pár jízd bez blatníku,třeba jak jsem poskládal nové kolo a nestihl blatníky ještě namontovat a s úsměvem vzpomínám jak jsem po dešti sundával rozjeté slimáky i s oblečení a někdy i přilby.Naopak SRABI jezdí bez blatníku, pořádných (nejlépe žádných světel)a dalšího vybavení protože se bojí,že by to zkrátka neuvezli.Nejhorší je že tyto bludy často pocházejí ze samotných cykloprodejen.Sám jsem byl totiž svědkem jak zákazník platil kolo a chtěl ho doplnit blatníky.Prodavač mu je rozmlouval s tím že každý blatník kolo hyzdí.Tedy nikolivo dborník ale debil.Tedy na závěr:pořádné kolo má vždy blatníky pořádné světla a stojan!!!

          0 0
          • Lišák  

            :-)

            Nic víc k tomu nelze dodat.

            0 0
          • lazza  

            „Poradne kolo ma vzdy blatniky, svetla a stojan“.

            Na co v lese svetlo? K cemu stojan, kdyz muzes kolo oprit o strom? A kudy jezdis, ze mas plnej usmev slimaku?

            0 0
            •  

              Do toho lesa se člověk musí nějak dostat (pokud tam nebydlí:) a v létě po dešti těch slizkých potvor bývají plné cesty.Nevidím důvod,proč bych při případném dešti měl být jako prase když většinu svinstva mohou zachytit blatníky.A stojan? velice praktická věc,třeba na louce stromy nejsou

              0 0
              • tromboonen  

                A když to kolo položíš do trávy tak se stane co? Obviní Tě ze znásilnění?

                0 0
                •  

                  To ne ale musím se pak pro něj sehnout:)

                  0 0
                  • tromboonen  

                    No tvl, to je prace.. podle me min energie nez s sebou tahat kilo a pul nosic.. tse tse by vymyslel nejakej airbag, co by se nafouknul a to kolo ztoporil :)

                    0 0
                    •  

                      Mne spíš nebaví třeba někde u občerstvení pokaždé vymýšlet kde kolo opřít,do stojanu to je většinou tak dobré vylámat špice o fasádu,to brblají a právem,na zem to zabere dost místa:),a dvě kola o sebe?to se odírá a taky většinou padá.A argumenty že kolo má jezdit a ne stát to je taky blbost takže jedině stojánek!!!

                      0 0
                      • Jacob1  

                        stojánek jen pro ty co jezdí po občerstvovnách

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        •  

                          Tak když jedu na celý den tak určitě nějaké zastávky udělám,cobych asi z toho měl kdybych jel 200 km v kuse jako někteří které zajímá jen průměrná rychlost a ignorují vše kolem sebe.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • Jacob1  

                            tipuji že jste bývalý profesor matematiky v čerstvém důchodu . No kdo chce ať si stojánek vozí

                            0 0
                          • Delkim  

                            co bys z toho měl? zbytek roku na to můžeš čumět na www.strava.com :)))

                            0 0
                          • krosmen  

                            Tím spíš je naprostá krávovina tahat s sebou 200 kiláků ještě stojan.

                            0 0
                        • Lišák  

                          Teď jsi mě urazil!

                          0 0
                      • raw 4  

                        Že ty ses zaregistroval, aby si nás tady bavil…diky :-)

                        0 0
              • lazza  

                Bydlim vprostred lesu.

                Slimaci nestrikaj do obliceje, ale stranmo, potazmo na ram – v zivote sem pri jizde zadnyho nepolkl.

                A postavit kolo na mytine na stojan, tak si Te jdu jako lesni zver prohlidnout, co ses zac.

                0 0
          • Rubi  

            poradne kolo je jen jedno

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Petr L2  

            ještě zpětná zrcátka ti chybí, člověče ty si fakt originál :-)

            0 0
            •  

              Jedno mám,neříkám tomu nutnost ale je to docela praktická věc.

              0 0
          • Jacob1  

            stojan je dobrej na koloběžku , na kole je k ničemu . Blatníky jsou individuální :) světla a sraby bych do toho netahal

            0 0
          • Mr.Duck  

            Stojan vozim dreveny vzdy v batuzku. Ale na svetlo nemam penize :(

            0 0
          • Macháně  

            A zvobeček aspon SLXkovej :-D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Chaingang  

            Taky už jsem pár zákazníkům blatníky rozmluvil…takovej já jsem debil, ještě jsem mohl vydělat :D

            0 0
          • Cemik  

            Mě nevadí se zaspinit, nebo mít mokrou zadnici, kdyby mi to vadilo tak nejezdím na kole.

            0 0
            • krosmen  

              A není lepší mít prdel suchou a v hubě nemít bláto za cenu toho, že s blatníkama nebudu za drsnýho bikera? ;-)

              0 0
              • Lenka.05  

                Bláto v obličeji mi nevadí (čím je ho víc, tím víc mi to sluší), ale zadek mám raději suchý, tak když je fakt slota, dávám si pod sedlo tohle

                0 0
                • Cemik  

                  Ono je to taky o tom co člověk vydrží :-)

                  0 0
                • ememem1  

                  je to zle namontovane, to neni blatnik na sedlovku ale na hovno.

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Tak ale blatnik ma byt i na hovno ne? :-)

                    0 0
                  • Lišák  

                    Bych řekl, že to není blatník na sedlovku, ale blatník na sedlo.

                    0 0
                  • lazza  

                    Má to správně

                    0 0
                    • ememem1  

                      ale no tak :-)

                      0 0
                      • lazza  

                        Smir se s tim, ze to neni „zle namontovane“. Ale nakolik je to funkcni, to je druha vec.

                        0 0
                      • blaf  

                        videl jsi to vubec nekdy? celkem by me zajimalo, jak bys ho namontoval na sedlovku, a opravdu na nic neni, funguje presne tak jak ma, byt tebou, radeji mlcim

                        0 0
                        • ememem1  

                          niekto tu fakt nechape, narazal som na to, ze je to uplne k hovnu bez ohladu na to ci je to na sedlovke alebo sedle.

                          0 0
                          • Esi  

                            ale není, vozím to na kole trvale, je to funkční slouží to k tomu aby ti nelítala voda přímo na prdel, vozím na zádech batoh tak že mi bláto a voda nenamáčí prdel to že lítá bláto n batoh mi nevadí :-) když vyrážím za dešt nebo těsně po dešti tak doplňuju klasický blatník na sedlovku

                            0 0
                            • Concorde  

                              Taky tak. Používám to na silničce (Mám teda vlastní výrobu – trochu širší a delší) a proti mokré prdeli je to super. Montáž během minuty je taky příjemná

                              0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • blaf  

                            jak jsem psal byt tebou, radeji mlcim

                            0 0
                        • Rubi  

                          Prosim poposedni si na svem uzasnem blatniku :-)

                          Stejne je hnusny, vzdyt se s tim neda ani chodit za sedlo, bych teda chtel vedet k cemu je na mtb…

                          0 0
                • plevka  

                  na loňském Drtiči jsem zjistil, že je úplně jedno, jestli mám na kole totok nebo nic :D

                  0 0
                  • Lenka.05  

                    Nojo, na takové extrémy to není zařízený :) Ale aby to zabránilo nejhoršímu při běžné vyjížďce je to docela fajn, nesedím v úplným mokru. Když je hnusně, vozím kalhoty od Race Face, ty jsou neprůstřelný,pří­padné bahno po zaschnutí oklepu a je to:)

                    0 0
                • mvd  

                  Taky jde o to, že promočená kůže na zadku má sníženou odolnost proti odření, takže po pár hodinách jízdy s mokrým zadkem by to snad šlo do krve. Celé tělo ať si je klidně mokré, ale zadek je třeba držet co nejvíc v suchu :o)

                  0 0
              • Cemik  

                Hele, ja neresim drsnyho bikera ani se za něj nepovažuji. Prostě si ty blatniky nasadim 3×da s za rok, přiznávám že jsou situace kdy by se hodily ale jinak to neresim…ještě se mi nestalo ze bych nějak ultra nadával ze nemám blatniky.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Blatníky jsou ryze praktická věc. Bez blatníků jezdí jen teoretici a manekýni, zkušený drsoň bez blatníků na celodenní blátivý švih nevyjede :-)

                  0 0
                  • Atilla  

                    Hehe:)

                    0 0
                  • krosmen  

                    Ona stačí trochu mokrá silnice a po kiláku už mám bez blatníků mokrou prdel a přes brejle skoro nevidím. O celkovým zasvinění hader včetně báglu a komplet celýho kola ani nemluvě. A takhle jet několik hodin a dokonce v blátě…Nevidím jedinej rozumnej důvod tohle dobrovolně podstupovat, když existují blatníky. Tolik zas neváží, nestojí majlant a namontovat některé typy je otázkou půl minuty…

                    0 0
                  • -b-n-x-  

                    Drson bez blatniku nevyjede? Skoro oxymoron :-)

                    0 0
            • orm  

              Je potreba si uvedomit, ze existuje rozdil mezi clovekem, ktery ma kolo jako konicek a clovekem, ktere ma kolo jako dopravni prostredek. Ty ocividne budes ten druhy pripad, protoze bys tak mluvit nemohl.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              •  

                A co třeba ti jejihž koníček je používat kolo jako dopravní prostředek? tedy spojují příjemné s užitečným?

                0 0
                • orm  

                  Asi to ma nekdo jinak, coz respektuji, ale pokud pouzivam kolo jako dopravni prostredek, tak je pro me na prvni miste funkcnost a spolehlivost, protoze na tom kole potrebuji jet kdykoliv je potreba. Tomu je podrizeno vse. Bez blatniku kolo vic strada, ja vic stradam a to neni znamka funkcnosti. Kolega napsal, ze pouziva kolo jako dopravni prostredek kazdy den bez ohledu na podminky a bez blatniku. Pokud to zvlada za chladneho pocasi s mokrym telem, tak ma muj obdiv a to myslim uprimne.

                  0 0
                • -b-n-x-  

                  Jenze ty beres kolo jako neco s cim se jezdi po silnicich, cyklostezkach a podobnych hladkych povrsich. Ovsem vetsina BF jezdi na MTB a vetsinou v terenu. A tam se proste blatniky malokomu osvedcily. Asi par lidi bude, kteri jsou schopni jet s blatniky i v terenu, ale vetsine to proste vadi. Ja zkousel dva typy blatniku (druhy typ byl i celkem drahy) a proste kdyz je polovina vyjizdka na nejakych korenech, kamenech, schodech, tak ty blatniky jsou k vzteku.

                  0 0
                  • orm  

                    Pokud to bylo na me, tak pisu o pracovnim/zimnim kole, viz. trek v profilu. V zimne s nim jezdim i v terenu, kde v lete jezdim na MTB. Jen je to mene pohodlne, ale za to nemohou blatniky, ale typ kola. Polovicni blatniky me omezuji jen v jizde v lepivem blate, ale tam to vetsinou nejde ani bez blatniku. Zaroven na tom kole jezdim do prace po stezce a o vikendu 100+km trenink.

                    Nepisu, ze by mel clovek vozit blatniky na rekreacnich kolech. Sam je tam nemam a mit nebudu.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    já po letech našel jen jeden, který jakž takž funguje. Tzn neuklepeš ho, neposouvá se a jakž takž chrání. Stejně ho vozím minimálně. Přední musím vždy pojistit stahovačkama, jinak vylítne z vidle. Na taper vidli jsem zatím ani nepokusoval něco dávat – to podle mě dobře ani nejde

                    0 0
                  • Mr.Duck  

                    Tak ten MuckyNutz na predni kolo je super. Funguje dobre, nelita ti od kola nic do ksichtu, nijak se nehybe a dela co ma. Ale to je asi jediny blatnik pouzitelny na MTB..

                    0 0
                    • McBlacky  

                      zajebanej jsi jak bez něj :) ale je fakt, že funguje překvapivě dobře na to lítání bordelu do obličeje. Ze závodního kola ho nesundavám. Na silnici zase překvapivě dobře funguje ass saver – na bajku je k hovnu

                      0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Trochu CykloNazi, ne? Nejsi z AutoMatu nebo podobné absurdně směšné organizace?

            0 0
            • Mr.Dan  

              Nějaký alterego Hraboše nebo Fillera, jinak to není možný…

              0 0
      • Delkim  

        souhlas, plus ještě zimáka upínám do trenažéru, i s blatníkama samozřejmě, ty tomu nevadí :)

        0 0
      • Esi  

        Tak proto mám zimáka celoročně a jedničku nemám, já totiž kolo čistím jen občas, ale zase nemám ty blatníky tak nevím :)

        0 0
    • DeathNick  

      ja mam zimaka proto, ze na nem jen namazu retez, udrzbu mu takrka nedavam a nesere me na nem tuna soli a rezu. Taky si muze vydavat pazvuky coz mi na HTcku vadi :) a tam je eliminuju.

      Taktez vypada tak odporne, ze na nem muzu jet od mesta a nebat se o nej, Spis se zlodej obava, ze kdyby na nem odjel tak se nekde vyseka :D

      0 0
    • black.horse  

      To slovo „zimák“ se říká proto, aby podpantofláci obhájili doma dvě drahý kola :-D

      0 0
    • Trainman  

      Přes zimu se trápím na zimáku a v létě mám pak radost, jak rychle, pohodlně a bez ztrát letí jednice :)

      0 0
    • Dejv94  

      Jednicu mám na závody a treninky v terenu.

      Zimáka mám na ježdění ve sračkách, blátě, soli a na tahání vozejku.

      Cyklokrosku/sil­ničku mám na najíždění kiláků, svižnější svezení a trenažer.

      0 0
      • Delkim  

        spletl jsi si téma, tady se řeší DVĚ kola, ty máš TŘI :)

        0 0
        • blaf  

          dve je malo, ja jsem zjistil, ze bych uzil klidne 5 kol :) jen teda nevim kdy bych je uzival :) zrejme kazdy tak jednou tydne

          0 0
    • Prazak0  

      Kola mám dvě, jedno je novější, ale za zimáka neoznačuju ani jedno. Jinak chápu, někdo má starý kolo, případně doplní blatníky a jezdí v zimě, zvl. když se předtím solilo. Jen by mě zajímalo, jaká je pro zimák sezona? V listopadu jezdím normálně, pokud není třeba minus 10, což se někdy stane, tak pak to studený období vynechám. Ale tenhle listopad, bylo chladněji, ale ještě ne zima. V prosinci bylo celkem teplo, neviděl bych důvod nasadit jiný kolo než třeba listopad nebo říjen. V lednu jsem ze začátku něco najel, pak jsem neměl čas, pak ty mrazy, jak se oteplilo, tak jsem zas sedl na kolo. Sice teploty spíš na březen až duben, ale místy mokrá silnice, včera zapráskaný i od bahna, přitom vše na silnici, ale asi tři cákance bahna na přední vidlici. Moje otázka teda zní, když někdo vede zimáka, tak kdy na něm jezdí? od října do do dubna? A když prší, tak i v teplejším období? Jezdit na horším kole půl roku?

      0 0
      • Rubi  

        zimak se jezdi cca od listopadu do dubna :) vonavku vypucujes na podzim, ulozis a neresis…

        0 0
        • Prazak0  

          Říjen je někdy zima, jindy teplo. Někdy je studený i září. Fakt je, že zimní měsíce a měsíce sousední se teplotně tolik neliší. Mezi únorem a březnem v teplotě velký rozdíl není, podobně prosinec a listopad. Spíš v prosinci je někdy velký mráz, v listopadu méně často. Výkyvy počasí to celé posouvají. Je běžně, že začátkem října se hodně ochaldí, pak zas listopad může být i teplejší než dosti z říjnových dnů.

          Ale jinak chápu, že někdo lepší kolo vypulíruje, nakonzervuje a uloží někam do sucha. A jezdí to zimní kolo.

          0 0
          • Rubi  

            jeste ze nemam potrebu nad tim tak vedecky badat, proste po zavodech, nebo do prvnich sracek kolo umyju a odlozim (pres zimu ruzne servisuju a ladim podle casu) a vytahnu ho mesic pred prvnimi zavody, abych si na nej zvykl…presne data ti fakt z prstu nevycucam…jo a kdyz je zrovna 16. prosince krasny den, tak jednici nevytahuju… ted jsem treba od vanoc mesic cekal na poradne mrazy, abych mohl vyzkouset 1*11 a nezasral ho, ale to byla vyjmecna situace z natesenosti

            0 0
      • blaf  

        ja na zimaku jezdim kdyz zacne byt doba na zimni boty, takze nekde kolem 5 stupnu a potom za mokra/deste

        0 0
        • Prazak0  

          Dneska jsem vyjížděl, mělo být 9st. Poblíž Labe byly 2 stupně. Při návratu domů teploměr postupně stoupl, ukazoval 8 st. Pocitově – při 2st. mi bylo zima, mrzly mi prsty. Pak zas v těch 7 až nakonec 8 st. mi bylo zas moc teplo, zvl. do kopečků. Ale pokud bych bral jen podle teploty doma, tak by to bylo už na letní kolo. Potíž byla, že kde byl sníh ale i jinde, tak byly mokré silnice. Takže poté opět kolo čistit hadrem.

          0 0
      • nooski  

        Na zimáku jezdím tehdy, kde jsou podmínky na jiná kola takové, že bych je nevytáhl. Déšť, mlha, tma atd. Loni jsem z nějakých 10.500Km nalítal na zimáku 3.400Km a jediný měsíc, kdy jsem zimáka nevytáhl, byl duben.

        0 0
      • DeathNick  

        Tak ja treba mam na zimakovi sedacku a vozim na nem malou do skolky a jezdim s nim do prace a obcasny nakup.

        Na neni netreba lepsi kolo a hlavne vim, ze kde ho zaparkuju tam zustane.

        0 0
    • Lišák  

      „Zimák“ není nejlepší terminus technicus. Lépe je ten velociped nazývati: „Kolo do sraček“.

      0 0
    • antt  

      jen tak (:

      Jedna letošní celodenní vyjížďka v krásném počasí

      0 0
    • nooski  

      Já mám zimáka postaveného speciálně na ježdění do práce v hnusném počasí a po tmě. Dlouhé blatníky, hromada reflexních prvků, stálé osazená světla a díly, které parádně fungují, ale nabízejí i relativně moderní luxus – na zimáku nalítám procentuálně fakt dost. Ideálem je pro mě CX kolo. Širší gumy jsou pohodlnější, zvládnou i nějakou polňačku a dávají mi větší jistotu na mokrém a zmrzlém povrchu.

      0 0
      • jonti  

        Na Moratku jsem nasadil 28mm pláště a taky to stačí na zimu.

        0 0
    • Petr L2  

      Zimáka bych chápal u silnice, tam jaksi se zimními podmínkami přichází požadavek na ježdění v jiném terénu, ale u horského mi to připadá zbytečné.

      0 0
    • jecnak  

      Zimaka jsem zrusil a nahradil ho cyklokroskou s dvema pary kol – silnicni a terenni/univer­zalni. Na zimu nahazuju blatniky a uplne mi to tak vyhovuje. V extra svinstvu uz stejne nejezdim a sul dnesni komponenty v pohode zvladnou.

      0 0
      • Lada,s  

        o tomto přesně uvažuju, protože na zimákovi už nejezdím tak často jako dřív a pak od jara do podzimu leží doma. Takže cyklokroska by byla univerzálnější a našla by využití i přes léto

        0 0
    • Kire  

      Pro mne je „zimák“ něco jako druhé kolo, co vytáhnu, když nechci / nemohu jet na XC fullu, tzn přesuny do a z práce (kombinace silnice a lehký terén), část jízd za tmy (na kolo se v týdnu dostanu většinou až okolo páté), no a výjimečně se mi i chce dát si nějaký švih silnice / terén.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • winter78  

      Zimák je pre mňa veľmi dôležitý bike. Bez neho som prestával jazdiť v jeseni a začínal na jar. S ním jazdím celoročne. Terén a blato neriešim, jazdím len cestu.

      • od neskorej jesene, cez zimu až po skorú jar je na cestách štrk a soľ, preto radšej cesťák nechávam zazimovaný a jazdím po asfalte na MTB zimáku .
      • ako jediný z mojich bikov má blatníky , ktoré sú v jeseni a v zime veľmi užitočné.
      • opotrebované komponenty z druhých bikov „dorážam“ na zimáku, aj keď na asfalte sa toho veľa rozbiť nedá a preto slúžia ešte dlho
      • na zimáku jazdím aj do práce ráno v tme a preto má držiaky na svetlá a kopec reflexných prvkov ( taký cirkus :-) )
      • podľa potreby montujem aj zadný nosič
      • mám na ňom hlavne staré komponenty, ktoré si s prstom v nose vymením a zoservisujem doma sám ( 4-hran, kónusy v nábojoch, docentrovanie kolesa, V-brzdy......)
      • na zimáku jazdím aj do práce a nemám strach nechať ho zamknutý pred Tescom pri nákupoch
      • zimáka som chcel zhodiť z mosta do rieky, keď som chytil 3 defekty na 6km úseku. Pri ostatných bikoch by som také myšlienky okamžite zavrhol.....

      A v konečnom dôsledku zimák je taký testovací bike pre zábavu . Testujem na ňom rôzne posedy, rovné riadítka, prehnuté riadítka,…mám predstavce od 90mm až po 140mm tak testujem , potom kupujem a testujem rôzne lacné sedlá ( Lidl, Kaufland, Tesco,…vydržia toho dosť a niektoré sú aj celkom pohodlné , váhu neriešim) , testujem pohony, ktoré by mi vyhovovali ( mal som 3×9, 2×9, 1×9 ), testujem ako spolupracujú viackoliečka 5,6,7,8 a 9 rýchlostné s rôznymi reťazami ,.....atď, atď,........ .Mať zimáka je fajn.

      0 0
    • Pavel  

      Já mám kola čtyři, takže se k tématu vyjádřit nemůžu. :)

      0 0
    • Dorsiflex  

      Já si dávám pauzu když mrzne nebo je nasněžíno (nemám druhé kolo). Hlavně protože:

      • prosolené silnice (ani biker se cestování po prosolených silnicích nevyhne, zvlášť pokud bydlíš v Praze. I dojet na vlak je u mě kus po silnici)
      • velice problematické mytí, což po slané lázni chce (bydlím v paneláku)
      • odpružení mrazy také nedělají dobře
      • zmrzlé nohy (návleky na platformové boty nedáš a kupovat nějaké speciály na cca 1 měsíc v roce se mi nechce). Ostatní části jsou ok, ale ty nohy mě v zimě hodně limitují.
      0 0
      • jonti  

        Na nohy pohorky a máš vyřešeno. Body 1–3 nejsou problém, kolo se ježděním prostě ničí.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Jacob1  

        jezdím sice na koloběžce s blatníky a zvládám zimu i ve vivobarefoot pláťenkách ..když je led vezmu nešmiky a skate boty nikdy mi nohy nemrzly jak se hýbu , co mi mrzlo byli třeba prsty když jsem si promáčel rukavice ve sněhu . Ale pokud bych měl trasu na víc jak hodinu asi bych zvažoval boty s membránou

        0 0
    • lazza  

      Jezdím celoročně pořád na stejným, zimáka bych neupotřebil. Bahno po zaschnutí opadá, sníh prostě roztaje. Prakticky se tu nesolí, takže pokud už překřížím nějakou zasolenou lesní silnici, spláchnu ho doma hadicí, a po vyjížďce promažu.

      Kdybych se musel pohybovat po městě a jezdil do práce, uvažoval bych samo sebou jinak. Takhle používám druhé „horší“ kolo jen do míst, kam je full zbytečnej: knajpa, rodina, kundodromy apod.

      0 0
    • danis7  

      Po koupi fulla mi zbylo HT, které jsem používal jako zimáka, jenže jsem zjistil, že na něm dám ročně max 300 km a tak z něj teď stavím kolo pro syna.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Na co zimáka, když zimy už nějakých deset let nejsou?

      0 0
    • jannk  

      Nemuzu si odpustit komentar k blatnikum: blatniky se nevozi kvuli vlastni prdeli (na to staci ass saver nebo trocha ignorance), blatniky se vozi kvuli ostatnim pri jizde ve skupine!

      0 0
      • McBlacky  

        na silnici jo, na bajku spíš ne

        0 0
      • JSt  

        to je blbost. do prace jezdim sam a mam blatniky, abych nezacakal sebe. kdyz bych se stejnyma blatnikama bez zasterky vzadu vjel do baliku, ohodim ty za mnou. ;-) a ani tak si nemyslim, ze by do prace jezdilo moc lidi v baliku. ;-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Pavel  

        Včera jsem byl večer na „švihu“, jel jsem bez blatníků (a solo) a celou dobu jsem si říkal, že si ty blatníky už kua fakt musím koupit!! ;-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Jacob1  

        já bych si dal ty kaviárové tousty

        0 0
    • scret  

      jenom tak, proste chci:) Sice na tech kolech pak stejne nejezdim, ale proc se omezovat na jedno kolo?:) kolo neni manzelka:)

      0 0
    • Breakpain  

      Zimákem se stalo nakonec kolo, které mělo sloužit na ježdění jedné konkrétní trasy, kde jsem zbytečně ničil MTB (opotřebovával) a silnici bych rasil, hlavně pláště.

      Pořídil jsem nejlevnější dostupné CX a zjišťuju, že bych rám rád změnil na karbon … Takže to u mě vedlo jen k úvaze, že potřebuju nutně další kolo, kdybych měnil, přijdu o zimáka. Jediná vada na kráse… není místo :)

      0 0
      • Rubi  

        misto je vzdycky, jen si to dobre zorganizovat, mam na kolejnim pokoji 2 kola a mivali jsme i 4…:D

        0 0
        • Breakpain  

          Kolej není byt .-), a nejsem takový fajnšmekr, abych měl kolo jako módní doplněk. Mám to rád strohé a čisté – tzn. větší věci, které neschovám do skříně a podobně v bytě nechci.

          U rodičů v pokoji to bylo jiné, tam jsem to neřešil, co jsem ve svém, chci to mít „dle sebe“ a tam rozhodně kolo jako součást interiéru na očích být nemá. Místo na další skříň, kam bych ho zašil není, takže je to vyřešené ;).

          0 0
          • Rubi  

            tak to je past vedle pasti…

            0 0
          • Petr L2  

            A to já zase jo. Pokud by to šlo, tak sdílím prostor se vším, co mám rád, s bráchou jsme měli v pokoji běžně lyže, SNB atd atd občas i surf a plachty. Nedávno dcera konstatovala, že by snad strejda měl v pokoji i motorku, kdyby jí do toho patra vysápal :-)

            Už jsem viděl i auta v garáži, kterou od obytného prostoru dělí pouze sklo :-)

            0 0
            • Breakpain  

              Toš já neříkám, že ne ;). Jen že mě to tak nebere ;-).

              Mám rád oázu klidu a míru, kterou doma mám :) …

              0 0
            • BB san  

              Máš recht. Nedávno sem se stěhoval a než sem to všechno přetahal bylo kolo tejden v jiným bytě samo. Se mi stejskalo jak dětsku ve škole v přírodě 

              0 0
    • Bafoon  

      160mm FS a celopevné HT. Každé postavené cíleně na něco jiného, ale za zimáka bych vydával HT.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Mam zimaka i letnaka v jednom. Ale je pravda, ze bych taky bral ty 4 kola, jak jiz nekteri zminovali (jaro, leto, podzim, zima)

      0 0
      • kantis  

        tak to je brutus :D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • DaD  

      Jeden takový pěkný zimáček je na prodej,tak kdo se ho ujme,hoši? :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Glum  

      Ačkoliv mám šest kol, tak klasického zimáka nemám. Nejblíže mu je kolo do práce, který v zimě dostává docela zabrat. V zimě vyjíždějí ještě dvě další kola, ale ty se snažím netahat moc solí a většinou je po jízdě meju.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.garisson  

      Zhuntovat si druhé kolo dojížděním do práce by byla politování hodná událost… :)

      Takto vypadá „po nějaké době“ ježdění ve městě.

      0 0
      • Barak  

        Takhle z fotky to vypadá, že ježděním po městě tomu sedlu padá čumák nějak k zemi.

        0 0
      • McBlacky  

        tak nikdonebude dojíždáka čistit. Když ale po zimní vyjíždce v bordelu kolo umyješ a namažeš tak to není taková hrůza.

        0 0
        • mr.garisson  

          No tohle už mám za sebou, roztok soli zaleze hodně hluboko, to mi věř. I po očištění a opláchnutí, jsem na kole našel zbytky. Takhle si odpravíš bajk, to může potvrdit více lidí…

          Běžné ježdění v blátě nepočítám.

          0 0
          • mvd  

            Po jízdě v soli jde kolo do vany a dostane pořádnou sprchu.

            0 0
            • Vilém  

              Neni nad to kazdy den sprchovat kolo.

              0 0
              • McBlacky  

                pokud jezdíš do práce tak je to nesmysl. Když se jedeš projet o víkendu, beru to zpátky přes vapku – často i v létě.

                0 0
              • mvd  

                Jezdím každej den. Rozlišuju mezi tím, jestli bylo takový mokro, že je všechno nahozený, nebo jsou jen vlhký gumy. Jinak, naše kola parkují v koupelně, takže do vany je to hned :o)

                0 0
          • Mr.Dan  

            Karbon nerezne, je inertní vůči soli. Aspoň doufám ;)

            0 0
            • mr.garisson  

              Předpokládám, že ložiska nemáš z karbonu nebo celokeramická a další díly, jako náboje nebo ráfky bys musel mít taky z karbonu. S hliníkovou slitinou sůl dělá v teple hezkou reakci, takže sundávání klik je potom taky zábava (např. FSA s duralovou zátkou).

              Osobně jezdím i v zimě na druhém kole, ale soli se tedy vyhýbám obloukem.

              Je to každého věc, ale pro mě je nesmysl koupat zimáka každý den, sice najezdím do práce jen cca 100 km za týden, ale i tak malý nájezd může odpravit některé díly… Kolo myju, ale pokud tam něco vyrezne nebo odejde od soli, tak mi to tak nevadí. :)

              0 0
              • jecnak  

                Kdysi jsem to taky tak resil. Dnes vim, ze pokud je kolo v dobrem stavu a vse spravne udrzovane a kvalitni, tak celorocni provoz i v zime a soli nedela problem. Tu krosku v profilu pouzivam normalni i v zime jako zimaka, dojizdim na ni do prace a jezdim v terenu. Zatim jsem po letosni zime nemusel resit nic, jen domazaval loziska ve stredu. Takze ano, neco malo po zime obvykle uhyne – stred, ale nesrovnaval bych to s ojezdenyma komponentama pred smrti, ktery vetsina lidi cpe na zimaky a pak se divi, ze to neustale odchazi.

                0 0
                • mr.garisson  

                  Jenže to znamená kompletní rozebrání a očištění, protože jinak to z kola nedostaneš.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Aspon me to donuti kolo taky umejt. Zas tak hrozny to neni. Stahovakem vytahnu lozisku, vylipnu tesneni z obou stran, proficim rozpoustedlem a stlacenym vzduchem, nacpu vazelinou a nalisuju. Pul hodinky i s kafickem.

                    0 0
              • Mr.Dan  

                Však taky netvrdím, že na tom jezdím v zimě v soli, na to mám plečku a ještě dvě ukrajiny s blatníkama, když je nejhůř. Karbona beru hlavně do lesa do sněhu, to je skoročistá voda, tak by to měl přežít, ale kusu silnice se člověk samozřejmě nevyhne. Ložiska se stejně časem mění a jde mi hlavně o to, že nevyrezne rám zevnitř, jak se to často děje u hliníku.

                0 0
                • mr.garisson  

                  Tak zrovna u těch ložisek může „časem“ znamenat hned po zimě, když sůl a rez dohromady s vazelínou udělají svoje. :) Nicméně je to fakt. Kdo kolo udržuje, tak problém nemá.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.