• Aira666

    Zdravím, chci přejít na bezdušový systém, ale problém je v tom, že mám standartní ráfky a slyšel jsem, že se dají uplně v pohodě předělat na vezdušové s použitím těsnící pásky s ventilkem. Chci na svoje kolo Schwalbe Racing Ralph 2,25, ta se nabízejí s provedením UST nebo TL, chtěl bycvh vedět, jestli to tyto pláště vůbec dovolují a hlavně jak a jaký tmel použít, či sadu a kde se dají koupit. Díky za rady

    0 0
    • Shooter1  

      v historii jsou toho mraky…

      pláště TLR

      Rubena Tubeless Kit

      NoTubes mlíko

      0 0
    • Ossis  

      Je tu o tom několik vláken, zkus hledat ;). Jinak osvědčená je sada od rubeny s tmelem notubes. Ráfky by měly být dvoustěnné (jestli se nepletu).

      0 0
    • Joseph de Sax  

      přejdi zavčasu na bezplášťový systém, jinak zůstaneš v Potěmkinově vesnici i nadále…

      0 0
      • Aira666  

        O té bezdušové sadě od Rubeny jsem slyšel, ráfky dvoustěnné mám, jen jestli je ta sada vhodná i pro pláště Schwalbe.

        0 0
      • JP3112  

        bezkolový systém jsi zatím neobjevil?

        0 0
        • Joseph de Sax  

          jsi moc mladej, aby jsi bezkoláky tu zaregistroval…o těch jsme tu měli breefingy už v létě…to víš technika rychle zastarává..je zapotřebí mít vždy něco nového…avotomtoje.

          0 0
    • scret  

      jak radi ostatni, nebyt linej a kouknout se do historie, je toho mraky…

      Ale souhrn: Rubena tbls kit, No Tubes mliko a Schwalbe TLR plaste a pak sikovne ruce:)

      0 0
    • xshreck  

      osobně – nekupoval bych ten rubena kit, ale koupil si jen stříbrnou 3m pásku, elektrikářskou pásku + ventilky s NT mlékem

      ventilky tohoto stylu: http://www.kupkolo.cz/…ST_3729.html

      http://www.bike-eshop.cz/…eless-valves – prostě něco, kde je zespodu přesah + těsnění. Ty gumové kostečky jdou na některých ráfcích hezky urvat. Stačí i těsnější plášť a už je po ventilku. Já takhle přišel o jeden z toho rubena kitu.

      0 0
      • blisterexist  

        jo, ale pokud chce ušetřit tak stačí vystřihnout ventilky z duše, okolo ventilku nechat tak velikost koruny kolečko při vystřihování, a pak už jen dáš do ráfku a přitáhneš matičkou, je to podle mě aji lepší jak ty kostičky,

        ty ventilky co sem dáváš vypadaj hodně dobře, akorát nevým jak budou těsnit u hodně profilovaných ráfků, ale to by se dalo vyřešit tlustčím těsněním

        0 0
        • xshreck  

          právě kvůli otmu že by šlo dát tlustější těsnění se mi moc líbí. To tvoje by šlo taky, asi to zkusím na zadním kole. Ale přece jen … to z odkazů je elegantnější :)

          ale te´d tak přemýšlím – na vystřižené ventilky by šlo taky dát okroužek

          0 0
    • BigKarel2  

      Já dával tubeles ready pláště, kafé latex ventilky, no tubes pásku a tmel a všechno šlape…dá se to udělat i z zevnejších věcí či použít jiný, alternativní věci…

      0 0
      • kravjec  

        a dával jsi i tu gumovou pásku nebo jen tu no tubes na zalepení otvorů, ventilek a rovnou mlíko do pláštů

        0 0
        • BigKarel2  

          žlutou no tubes pásku do ráfku, ten ventilek, na to plášť a do něj mlíko…

          0 0
          • kravjec  

            jo to jsem chtěl vědět abych tam necpal i tu gumu takže nebudu kupovat ten kit od Rubeny ale jen pásku ventilky a mlíko

            0 0
            • jIrI___  

              A počítej s tím, že s největší pravděpodobnosti budeš potřebovat k nafouknutí kompresor s dostatečně velkým vzdušníkem.

              0 0
              • Kubiczech  

                Schwalbe TLR jdou v klidu dílenskou pumpou.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jak kdy, jak která verze, jak na který ráfek. Souhlasím ale, že je tu poměrně velká šance, že půjdou.

                  0 0
                • jachymk  

                  Mám dílenskou pumpu author za 2 kila a v klidu se tomu rozhodně říkat nedá, ale TLR gumu tím do magiců hodím! :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    A ráfky máš bez gumové pásky, čistě jen s lepící páskou na zalepení otvorů pro niple?

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    Já 4ks Ronů TLR nahodil dílenskou pumpou na první fouknutí. V ráfku Caffé páska a ventilky. Starší Schwalbe nebo Rubeny bez TLR zátěru ani náhodou.

                    0 0
            • xshreck  

              pásku od rubeny využiješ hlavně s volnějšíma patkama pláště. Půjde to líp nafoukat

              0 0
    • mandel  

      Mám dotaz, nevíte jestli by šly na normální dt ráfek, bezdušový pláště od schwalbe 2,4. Ty ráfky jsou jen 18mm široký.

      0 0
      • McBlacky  

        nandat ano, jízdní vlastnosti ale budou mizerný

        0 0
        • mandel  

          ok díky moc, tak zkusim na obě kola 2.25 :)

          0 0
          • blisterexist  

            pak se pochlub, 2,25 vozím jen na zadním tam je to v poho ale mám obavy že vepředu se to bude moc žvíkat

            0 0
            • kubad  

              „žvíkat“ možná jo, ale žvýkat se nebude podměrečné Schwalbe 2,25" na 18mm ráfek jsou naprosto v cajku

              0 0
              • blisterexist  

                mislíš?:-D:-D:-D

                vozím 2,25 na 18, je široký asi 53–54mm, ale jen v zadu a tam do nepoznám, vepředu bych se bál

                0 0
                • kubad  

                  já bych se nebál :D

                  0 0
                • xshreck  

                  čeho by ses bál na předku??? Zadek dostává teda podle mě větší záhul.

                  Jinak jsem už zkusil t vojí metodu – vzít ventilek z duše, vystřihnout. Pak elektrikářskou přes díry a stříbrnou 3m pěkně po celém obvodu :)

                  Drží to, ale plášť mám jak cedník :D snad se zacelí některé ty 3mm díry .-))

                  0 0
                  • blisterexist  

                    tak na zadku tak ostře nezatáčíš:-)

                    změnil jsem taktiku a už aplikuju pouze tu stříbrnou, vyjde to asi na stejno, ale uvidím jak se mi bude sundavat až mi praskne nipl, předpokládám že dost blbě:-D, jinak ventilky sou supr ze schwalbe duší, má vyšroubovatelný vnitřek

                    0 0
                • Trainman  

                  Na 18mm ráfku vozím Rona 2,25 na předku a úplně OK… To už bych měl spíš strach že se to svlíkne, než pořádně žvejkne :)

                  0 0
    • kucka7  

      se přidám s dotazem ,

      co si myslíte o galuskách (tufo),zaujali mě na Bike Brnu,

      vychvaloval mi je chlápek od KTM ,byl tam s elektrokola­ma(zkoušel jsem tam 29er)

      0 0
      • blisterexist  

        podle toho jestli na bika nebo silnicu:-)

        0 0
        • kubad  

          jako že na silničku jo a na bika ne?

          0 0
          • blisterexist  

            asi tak

            0 0
            • kubad  

              tak proč to 90% procent Elity na XC vozí a na světáku prakticky všichni? na CX snad ani nic jiného nenajdeš?

              prosím o vysvětlení

              0 0
              • blisterexist  

                nevím no, je to drahý, podle mě zbytečný když můžeš mít bezdušáky

                0 0
              • o5majkl  

                Letos sem jezdil galdy, nejdřív na hliníkovejch FRM a pak na karbonovejch Tufech. Poznatky asi následující…

                Schwalbe RaRa, což jsou dvoupalcovky. Když nebudu řešit, že galdy nejsou levný, tak sem měl největší problém s komfortem. Jelikož galdy nemaj takovej objem, tak se musej víc podfouknout, aby líp tlumily. Což na jednu stranu nevadí, jelikož v podstatě nejde cvaknout. Nicméně na hodně podhuštěný galdy už to chce mít dobrou techniku, jelikož jinak ty ráfky rozlámeš. Párkrát sem při XC šáhnul radši po ZTRkách a karbony na galdách nechal ve vaku právě proto, že trať byla rozbitá a chtěl sem větší komfort… Doplatil sem na to na pražskejch schodech, kde sem moc podfouknul a rozlámal zadní ráfek.

                Upřímě sem nezaznamenal žádnou super výhodu galusek vůči NoTubes. Nicméně rozdíl je určitě galdy na karbonovejch ráfkách, který maj tuhej výplet. Akcelerace a přenos síly je proti custom kolům docela markantní.

                Budu se eště hodně rozmejšlet, jestli si necham karbonový galuskový Tufa, nebo je prodám a zapletu místo nich ZTRka…

                0 0
                • McBlacky  

                  podle mě jsou dobrý na lehčí a středně těžký 50ky. Ale zase už jsem viděl i dva defekty letos, kdy to pak bylo za pěšky do cíle.

                  0 0
                  • o5majkl  

                    já sem letos oddělal jednu v brodu na XC v Říčanech, úplně nová galda, najeto tak 10 km a procvaknul sem jí o kámen, mam i lehce načatej ráfek, ale to je v pohodě… Na maratony je to risk, na Okolohradce sem jí sundal a do cíle dojel už jen na pohodu o silnici…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      já bych je rozmýšlel i kdybych je fasoval – na ten typ závodů co jezdím. na XC to může být hodně dobrý

                      0 0
                • kubad  

                  jak píšeš, někd je lepší galda, někde UST, mě šlo o to že je jednoduše odsoudil což je nesmysl

                  0 0
                  • scret  

                    nepochybuju ze pro profika je to dobry, ale pro hobika asi nesmyslne nakladny reseni ne?

                    0 0
    • Automat_1  

      Mam dotaz ohledně utěsnění plášťů. Myslíte, že by se mi povedlo zatěsnit Bontrager XR4? Na koloshopu je maj za parádní cenu. Myslim, že jsou to pláště, které hledám, jen je nechci vozit s duší.

      0 0
      • gargamel  

        Nevidím důvod, proč by to nešlo. Třeba s notubes tmelem by to mělo být v pohodě.

        0 0
        • Automat_1  

          Tak ti budu věřit a objednal jsem je. Stejně mě už rychlost přestává bavit a začínám se víc soustředit na techniku, snad nezklamou.

          0 0
        • Joseph de Sax  

          duše jsou pak lehčí, než ten tmel…

          0 0
    • cupik  

      Jak je to s používáním tmelu v mrazech? Dá se na to spolehnout třeba i při –5, nebo je to jen do plusových teplot. Jde o to zda mám přejít na bezduše už teď nebo počkat až na jaro. Přes zimu toho moc nenajezdím ale když je sníh a do –8 tak se rád projedu i v zimě.

      0 0
      • ememem  

        no, dobra otazka, pisu ze to vydrzi aj minusove teploty, kolko ale to uz pre istotu nie :-). tazko povedat ci to funguje lebo ono (hlavne pri cistom ust) ani neviem ci si pichol alebo nie. ja si ale ososbne myslim z epri vysokych minusoch to zmrzne.

        0 0
        • blisterexist  

          aji když to zamrzne tak to nevadí, póry už maš zacelené tak snad jen kdybys hodně píchl tak to bude ucházet

          0 0
          • xshreck  

            přejde to na zimní spánek :D jestli ti to zmrzne a přimrzne k plášti, tak to může dělat paseku.

            0 0
            • blisterexist  

              no tak za jízdy se to pěkně rozloží po obvodu a udělá se max tříšť:-D, akorát jsem dneska čuměl, doma guma nafoukaná na nějakých 25psi, a v té kose to kleslo na 16:-D takže sranda, ale dalo se v poho jezdit

              0 0
      • BigKarel2  

        Na obalu píšou do –20°F.

        0 0
        • Shooter1  

          tak tak, to je skoro –30°C

          0 0
          • Shooter1  

            je v tom sice voda, ale taky propylenglykol, který tuhne (jak jsem si teď našel) kolem –60°C

            ještě odkaz na BL:

            http://www.notubes.com/…_17_2010.pdf

            zajímavý je, že je to asi jenom roztok, ale v nějakém instrukktážním videu jsem viděl, že se to má dobře protřepat atd., aby se u dna neusazovaly nějaké „krystaly“ … že by změnili složení? jnak já v flašce žádné usazování nepozoruju

            0 0
            • blisterexist  

              každý tmel se musí pořádně protřepat!!!

              0 0
              • Shooter1  

                ale to jó, taky ho protřepávám (a nemíchám :-), jen že na první pohled se nic neusazuje …

                0 0
                • blisterexist  

                  nejde o usazování, ale ty větší částice tu zůstanou dole takže když neprotřepeš tak tmel může mít horší funkci

                  0 0
                  • Shooter1  

                    ale o to se nepřu …

                    chci říct, že to vypadá, že v tom nějaké „částice“ nejsou, že je to jen rozpuštěný latex (tedy je to roztok a nikoli supenze)

                    btw: pokud zůstanou větší částice dole, znamená to, že se usazují …

                    0 0
                    • jIrI___  

                      To máš NoTubes nebo jaký tmel? V NoTubes jsou ty částečky víc než dost viditelné.

                      0 0
                      • Shooter1  

                        NoTubes…

                        já si částeček nevšiml, ale zase jsem to nějak zvlášť nezkoumal

                        uzavřel bych tuhle větev, řešíme blbosti :-)

                        0 0
        • ememem  

          kde to pisu? myslim ako na kom vyrobku, na notubes neni nijake konkretne cislo ani na ich webe.

          0 0
    • Treeper  

      Ahoj, měl bych dotaz ohledně přechodu na bezduše. Mám na kole kola DT swiss E1900 které jsou označován jako TUBELESS READY. Zajímalo by mě jak je to s paskou v těchto ráfcích, mám nechávat puvodní nebo davat Notubes pásku?

      0 0
      • Tecka  

        Pokud to máš Canyon a dostal jsi k tomu i dva bezdušové ventilky, tak je to většinou připraveno. Stačí vyhodit originál duše, našrubovat ty bezdušové a můžeš jako test si to fouknout bez mlíka. Přední mi drželo tlak na sucho skoro čtvrt hodiny. Zadní bylo horší, tam byl plášť na boku trochu „porézní“. A bacha na to plastové udělátko na utahování vnitřku ventilku. Já si s tím pootočil celý ten bezdušový ventilek s čtverhranným těsněním a potom se divil, proč mi valí ven mlíko, když na sucho to drželo. :-)

        0 0
      • Ricci  

        ak sa da vybrat ( nie je prilepena ) tak tam musi ist No Tubes paska, to oznacenie bude skor o tom, ze sa kolesa daju prerobit na TLR

        teraz som pozeral, nie su Tubeless, len TLR takze sa musia prerobit napr No Tubes paskou alebo DT Swiss kitom

        0 0
        • Pablo  

          Ne nemusí, TLR u DT znamená, že tam máš TLR pásku, dáš jen ventilek a jedeš.

          0 0
          • Treeper  

            jen ventilek a jedu? to se tam ani neleje mliko?

            0 0
            • Pablo  

              Leje, myslel jsem to v tak, že nemusíš dělat nějaký náročný bastlení. Já to nafoukl nasucho, ponořil, abych ověřil těsnost u ventilku/niplů (na základě toho jsem dal tu podložku viz. níže), pak jsem vyfoukl, vyhodil ven na jedné části patku, nalil mlíko, pak otočíš kolem o 1/2, tím se mlíko dostane do části co je nahozená na patkách a nahodíš plášť zpět v klidu bez rizika něco vyšplouchnout.

              Pořádně protočit a protřepat (aspoň Conti RS chtějí než se plně zatěsní). U zatěsňování foukej víc než jezdíš, někam k max. pláště/ráfku, plášť se roztáhne a zatěsní se i to, co by se při menším tlaku nezatěsnilo.

              Když nejde nafoukat ani dílenskou pumpou a nemáš kompresor, funguje vzdušník z PETky – najdeš na YT.

              0 0
        • Treeper  

          No zase na stránkách výrobce je uvedeno že ráfky jsou osazeny Tubeless ready tape

          0 0
      • Pablo  

        Jestli tam máš tuhle pásku tak nechat, drží parádně. Kdyby ti to fučelo okolo niplů, tak to není páskou, ale jde to okolo ventilku (i když máš originál DT). Vystřihl jsem podložku ze staré duše (na díru pro ventilek přesně sedne kancelářská děrovačka) a vše funguje na jedničku.

        0 0
        • Mr.Dan  

          Já dostal záplety DT Swiss (ne tovární) s takovou červenou nalepenou páskou. Tedy nevypadá to ani jako žlutá NoTubes, ani jako zelená Caffélatex a není na tom žádnej nápis. Neznáte to někdo?

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • Mr.Dan  

              Netěsnilo to dobře? Mně to přijde jak nějaká lepší elektrikářská páska. Ventilky vypadaj na klasický NoTubes, ale tý pásce nějak nevěřím.

              0 0
      • Treeper  

        Tak bezduše nahozeny, páska nakonec byla nějaká obyč, takže jsme nahodil novou. Nalil mlíko a nafoukal. Zadní plášť (Maxis ardent) celkem drží, ikdyž jsou menší úniky a přes noc zatím uteče asi polovina, věřím, že se to zalepí časem. S čím mám, ale problém je přední plášť (MK Trailking 2,4) ten se mi nepodařilo dlouho nahodit,nenapadlo mě zprvnu vyšroubovat ventilek , takže jsem foukal normálně a tak kompresor nebyl schopen nahodit boky, dusledkem toho bylo že mi mliko začalo vytikat po bocích. Po úspešním nahození mam však stále problém, že vzduch masivně utíka. Nějaký nápad co s tím?

        0 0
        • MlokCZ  

          Jakou verzi Trailkingu tam máš?

          0 0
          • Treeper  

            Continental Trail King Black Chili 2.4 na boku pláště je akorát napsané ProTection

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak protection verze by fungovat měla ok. Nejdřív bych kolo pořádně protřepal (otáčet kolo vhodným směrem) ať se dostane tmel pořádně i na boky a případně hned i projet ať se to dozatěsní. A pak zkontrolvat, kde to vlastně utíká. Tedy jestli je problém s pláštěm, páskou nebo ventilkem.

              Kolik a jakého tmelu jsi dával?

              0 0
              • Treeper  

                No v den kdy jsem to nahazoval jsem nechal kola přes noc ležet na jedné straně a pak dalších 12hod na druhé stran. Včera jsem to byl ještě asi na hodinu projet a dneska rano koukam, že zase prázdno. Jinak nejprve jsem nalil 70ml mlika, předpokládám, že tak 10mi vyteklo a včera jsem dolil dalších 20ml , takže by tam mělo být cca 80ml a mléko je NoTubes

                0 0
                • Slavoš  

                  Zaskočily patky? Jinak třepat s jezdit. Nebo zkontrolovat pásku ( aby nebyla shrnutá), ventilek, musí těsnit, rádo to kolem něj utíká.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Na zaskoceni patek pomuze to kratkodobe prefouknout na max…treba i za, co svedomi dovoli:DD

                    0 0
                    • Treeper  

                      Foukáno na 4 bary :-) občas jak zaskočila patka, tak to byla slušná prda :D

                      0 0
                  • Treeper  

                    zaskočené jsou, foukal jsem to na max. tlak, jinak ventilkem to byt nemůže, ten je dotaženy , utíká to bokama, jde to slyšet i cítit.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Položení na boku nefunguje, to není nikdy tmel po celé obvodu. Na boku (ne zcela vodorovně, mírně šikmo) je potřeba s kolem točit, aby se na boky tmel dostal pořádně.

                  A hodina projetí je málo, pokud se natrefí na trochu hůře zatěsňující se kousek.

                  Nejdřív to ale chce vyloučit utíkání přes pásku/ventilek.

                  Jinak s NoTubes se mi letos jeden XK protection nechtěl také dlouho zatěsnit, pořád byl ve stavu za 4–5 dní prázdno i když už byl projetý více hodin.

                  Teď co jsem naposledy dával Zero Flats a navíc to bylo na UST ráfkách (tedy zcela vyloučen problém pásky a i ventilky tam lépe těsní), tak se 3× RK protection a 1× XK protection zatěsnil úplně hned.

                  0 0
                  • Treeper  

                    Tak to dneska vidím na nějaký vetší trip a počítat s pravidelným doufoukáváním :D , nedám ruku do ohně, že to neutíká přes ventilek nebo pásku, ale natahoval jsem ji poctivě a ventilek pořádně dotáhl. Ale vim,že to utíka 100% přes boky, podel ráfku mám místy fleky od mlíka a vidím jak bublá, nemluvě o tom, že to jde slyšet a i cítit.

                    0 0
                    • Johnnyxjr  

                      Tak si přibal malé kleštičky jestli se ti povede trhnout plášť tak rukou ten ventilek nepovolíš a budeš tlačit myšleno při nasazení duše.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Kleštičky? To je trochu úlet vozit na ventilek, když stačí 1cm nic nevážící plast.

                        A s tou duší to také není tak žhavé, aby to vyřešila (a ještě je s tím zbytečně hodně práce), to se ale už řešilo jinde (vozit knoty je základ).

                        0 0
                        • Johnnyxjr  

                          Díky za upozornění s bezdušema jezdím měsíc a když jsem si je nechal nahazovat tak jsem poptával ten plast a bylo mi řečeno že stojí za houby že se to dost ošverkává nicméně mám dotaz jak se díváš na míchání mléka dělá to nějakou paseku konkrétně tohle: http://www.eurobike-praha.cz/…sealant-2-oz

                          s tímto: http://www.kupkolo.cz/…473ml_z3613/

                          a poslední dotaz vozím sice náhradní duši i hříbky ale jak funguje tohle:http://www.kupkolo.cz/…75ml_z89647/

                          dá se na to spolehnout díky za odpověď.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Poslední odkaz je nesmysl. To je jen tmel dohromady s integrovanou bombičkou a bůhví co je v tom za tmel. To je lepší si vozit samotnou lahvičku osvědčeného tmelu a případně i bombičky (vozím oboje: 60ml malou lahvičku tmelu + 2× 16g bombička s Lezyne nástavcem umožňující bombičku dávkovat a použít jen část).

                            Ten plast se může ožvýkat pouze v případě, že si někdo před použitím zapomene umýt ruce. Nemám ožvýkaný (a to ani náznakem) ani 10 let používaný. Ventilek se utahuje jen s citem, žádné velké síly při utahování/povo­lování tam nejsou. Když už něco, tak jsem jeden už ztratil (dává se k Mavic ventilkům, takže jich mám zásobu).

                            Míchání mléka může být i bez problémů a nemusí, vždy bude záležet co s čím a v jakém stavu je v plášti. Sám jsem k tomu spíše skeptický. Pokud potřebuje tmel s něčím míchat, tak prostě nefunguje jak má a sáhnul bych po jiném.

                            Bontragner jsem nikdy neměl, nemám tedy tušení ani jak funguje a ani z čeho to dělají.

                            0 0
                        • Slavoš  

                          No jen jestli Johnnyxjr nemyslí vyšroubování celého ventilku a ne jen vnitřku. Já mám u ventilku ze sady Rubena matičku (dnes se tyto ventilky prodávají jako Mitas ) tam je to na klíč 9 mm.

                          0 0
                          • Johnnyxjr  

                            Je to tak celej ventilek

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Matičku ventilku také není dobré přetahovat. Tu jsem zatím povolil vždy jen rukou (utahuju vždy výhradně rukou, jinak je to akorát na prasknutí ráfku) a kdyby ne, tak by se dalo pomoct téměř čímkoliv. Hlavně je ale cílem celý ventilek nevyndavat (nemusel jsem za 9 let na bezduších na vyjížďce ještě nikdy).

                            Vnitřek ventilku rukou ale nedám jak se blbě drží i když není nijak přetažený.

                            0 0
                            • Johnnyxjr  

                              Ta moje reakce byla na treepera jak psal že řádně utáhnul ventilek tak proto.

                              0 0
                            • Slavoš  

                              Já jsem už ventilek demontoval, urvala se patka. Podložit a dát duši, aby se dalo dojet domů, bylo to ještě 12km.

                              0 0
                        • Breakpain  

                          Tohle, redukce na autoventilek, rychlospojka a jedna montpáka :-) … permanentní výbava na každém kole.

                          0 0
                    • Treeper  

                      Tak po příchodu z prace jsem zjistil, že už zadni kolo nejde dofoukat, masivní uník při tlaku nad 2 bary, nejprve jsem myslel ze se jedná o ventilek, nakonec zjištěn uník kolem niplu. páska se v pár místech srolovala a tim odkryla niple, nechápu, že až po 24hod od nasazeni . Takže teď řeším jiný problém, nemá někdo v okolí Ostravy NOTUBES pasku navic?

                      0 0
                      • Pablo  

                        Mě by hlavně zajímalo, proč jsi z ráfků odstranil originální TLR tape a dal tam něco jiného, přidělal sis spoustu zbytečné práce. Nebo jsi měl nějaká neoriginální kola s neDT páskou?

                        0 0
                • Tecka  

                  Osobně jsem dával na doporučení do 27.5×2.4 přes 100ml. Zkus vzít kolo do ruky a poslechem při zatřepáním zjistit, zda tam něco zůstalo na dotěsňování.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mám takové podezření, že by mohl být problém i v tom, že NoTubes tmel stojí poslední dobou za prd a pořádně nefunguje. A částečně to řeší použití obrovského množství tmelu.

                    Poslední balení NoTubes tmelu mi vůbec nedělalo ježky a přišlo mi takové více vodové. Nevím jestli smůla na konkrétní balení nebo měnili trochu složení s cílem snížit ježkování, ale v každém případě to byla bída a to i ohledně defektů.

                    Zase jsem prorval nedávno RaR snake skin (už 4. kus, což mi nakonec už naštvalo a dal jsem protection Contíky). Díra tentokrát nebyla až tak velká, že by ji tmel mohl dát. Plášť byl 14 dní nahozený a téměř nejetý, takže v plášti byl čerstvě daný tmel a bylo ho tam dost. Díru ale nezalepil (ani při otočení dírou dolu po zastavení a ztrátě tlaku). Vozím už nějaký čas sebou vždy lahvičku 60ml tmelu, abych měl pro případ, že by v plášti už nebyl nebo už byl po delší době v mizerném stavu a nefungoval.

                    A protože se mi více líbilo balení Zero flats (60ml lahvičky – a používám schválně dražší malá balení, abych vozil vždy ještě neotevřená balení a zajistil, že tmel je v dobrém stavu), tak už delší dobu jsem je vozil sebou místo NoTubes.

                    A nejdříve jsem váhal, jestli dám rovnou knot (když NoTubes tmelu tam bylo dost a byl tam nově), nakonec jsem nejprve zkusil přes ventilek dolít nový Zero flats. Dolil jsem jen 30ml (abych případně měl ještě něco co bych mohl použít i po aplikaci knotu).

                    A Zero flats to v podstatě okamžitě zacelil, takže na knot ani zbytek tmelu už ani nedošlo.

                    Tohle byl poslední impuls k vyzkoušení jiného tmelu k předchozímu horšímu zatěsňování protection Contíků (ty jsem měl na jiném kole souběžně s dříve ježděným RoR/RaR) + ježkování. S NoTubes tmelem mi dříve zatěsnění protection Contíků trvalo vždy dlouho (6+ různých kusů).

                    Do těch 4 plášťů co jsem psal výše jsem dával 80ml a to byl XK 29×2,4" a 3× RK 29×2,2" (ty RK jsou ale skoro stejně objemné jako ten širší XK). Ale už to nebyl NoTubes tmel…

                    A ještě tu mám na vyzkoušení Oragne seal, který je všude děsně chválený, ale bohužel v Evropě se blbě shání a vyjde 2–3× dráž než NoTubes a Zero flats.

                    U Zero flats jsem s funkcí spokojený, ale po čase budu ještě kontrolovat ráfky (XLka), jestli náhodou nebude problém s přidaným amoniakem. Oragne seal žádný amoniak neobsahuje, takže bych pak případně zkusil ten.

                    Zatím tam ale nějaký čas nechám Zero flats.

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Hehe, tohle dávám do 29×2,25 (předek 100, zadek 120ml)

                    0 0
        • Smazaný účet  

          Chyt kolo a protrepavej…ardent (EXO, dual) mi na ZTR rafku drzel tlak i bez tmelu.

          0 0
          • Treeper  

            ten Ardent moc neuniká, ten se časem zalepí, je to právě verze EXO TR, ale problém je s tím Trailkingem, u něj i slyším jak tmel bubla a uniká to

            0 0
    • Twitko  

      Chystám se vyzkoušet bezduše. Pročetl jsem co se dalo, myslím že tak tuším „vo co go“. Než se do toho pustím bych poprosil zkušenější o kontrolu zda to, co si myslím, je OK, nebo je tam někde nějaká zrada. Ať pak nečumím jako puk …

      1. Kola – na bajku mám 26" Mavic Crossmax SLR disc, rok 2007 nebo 2008 (pokud se nepletu). Což by podle dokumentace Mavicu měl bejt UST ráfek. Mám pocit, že jsem to zahlídl i někde na ráfku, jen to teď nemůžu najít. Přikládám screenshot z dokumentace …

      případně celý Mavic dokument zde (https://tech.mavic.com/…emes/2_5.pdf) – je to strana 9

      Takže předpokládám že ráfky by měly bejt OK ?

      1. Na zadním kole mám v podstatě nový Schwalbe RaR Evo DD TL Easy Snakeskin (kupoval jsem ho teď na jaře, ještě bez ohledu na bezduše). Ale mám asi haluz, protože podle TL-Easy by plášť měl být OK (?)

      Na předek potřebuju novej takže vezmu Schwalbe NN Evo 26×2,25 Snakeskin TL Easy .. takže třeba toto (https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html) OK ?

      1. S ohledem na UST ráfek nepotřebuju pásku … předpokládám že páska není třeba ani okolo ventilku. OK (?)
      2. Ventilek – bezdušových ventilků jsem naše hafo (a některý docela líbivý), ale nejsem si moc jistý kompatibilitou, takže vezmu bezdušový ventilky Mavic .. s ohledem na výšku ráfku (viz obrázek uvádí valve length >= 32mm) by měla stačit délka 35mm (?) … třeba tady: https://www.koloshop.cz/…k-35-mm.html

      Nebo by byl lepší 57mm, co jsem taky našel … (?)

      Ventilek se pouze vloží a rozumně dotáhne matkou zvenku, předpokládám by měl těsnit víceméně sám o sobě, maximálně pomůže mlíko. OK?

      1. Pumpa na nahození – doma mám nějakou starší pumpu Zefal, nehodlám zbytečně bojovat, takže k ní raději koupím Extra tank – asi BETO: https://www.koloshop.cz/…eumatik.html
      2. Tmel – pokud bude k mání FinishLine a neobjeví se nějaké zásadně negativní reakce, pak mám pro začátek jasno …

      To by mělo být v zásadě asi vše … drobnosti jako nějakej lepší manometr, klíč na ventilky, knoty na opravu atd … tady teď neřeším …

      Ještě jednou díky každýmu kdo mi zkoukne můj „fahrplán“ a upozorní na případný problém. Než budu mít čas se do toho pustit mám ještě cca 2 týdny čas na případné změny a úpravy ..

      0 0
      • shauriq  
        1. ok
        2. ok

        3 .ok

        4. ok.. staci 35

        5 nic nekupuj.. anebo kup normalne pumpu z lidlu.. tu velkou dilenskou..

        6.tmel asi finishline.. nebo notubes.. jinak nechapu proc vsichni cekaj na original finish.. kdyz ta verze o aut je k dostani a

        je identicka..

        7… nahodit plast.. dat dusi. nafouknout s dusi natvrdo at zapadnou patky. vyfouknout.. vyndat dusi tak aby patka na druhe strane zustala nasazena.. nasroubovat ventilek.. staci zatahnout jemne.. nasadit plast… PLAST (PATKU) POTRIT MYDLOVOU PENOU.. TA MYDLOVA PENA MUSI BYT OPRAVDU PO CELEM OBVODU MEZI RAFkEM A PATKOU PLASTE (zabrani uniku vzduchu, je to ta nejdulezitejsi vec aby se to povedlo na prvni tuk.. ) 4–5× fouknout dilenskou pumpou z lidlu – noproblemo se to nafoukne… foukat kym neskoci namisto i druha strana patky( ta kde je pena) … bude to sycet kudy tudy… vyfouknout.. cez ventilek nalit mliko… nafouknout.. zatrast… hotovo.. prace na 15 minut

        0 0
        • MlokCZ  

          Ta verze u aut identicka neni vubec. Nejen ze je o hodne hustsi (to by slo jeste poresit a daval jsem odkaz na zahranicni forum kde uz to redi), ale ma i odlisne castice.

          0 0
        • Twitko  

          Shauriq: nevim jak se tu dela „palec nahoru“:-) takze aspon takhle .. DIKY !

          ad tmel … pockam na ten Finish .. jak jsem psal, nemam extra spech a vypada to, ze nez budu mit cas, Finish bude bezne k mani ..snad teda ..

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.