• Pavel Priesel

    Zdravím, mám brzdy Saint a disky 203 XT, původně jsem měl disky 180 Formula na nichž brzdy prostě nebrzdily vůbec… Vyměnil jsem disky a je to o malinko lepší ovšem i,, véčka,, brzdí daleko líp jak tohle… Originální destičky jsou organické… Oboje disky byly,, Ice,, tak že stejný materiál jako u originálních disků Saint… Proč to tedy nebrzdí… Nemá někdo nějaký fígl třeba na destičky? Vzít je smirglem nebo tak… Jen nápad, před tím než bude další experimentování vyměnovaním destiček za další peníze… Díky

    • kubad  

      buď to není zajeté nebo je to mastné

      víc z toho co píšeš nevyvěštím

    • Carloss  

      máš mastné i kotouče.. odmastit, vypálit. Stejně tak i desky. Návodů je tu milion.

    • Vilém  

      Tak to bude asi rukama, neumytejma :)

    • VladexAndroid  

      ale hlavně že ty brzdy stojí nejmíň 7 táců a stojí úplně za hovno jako všechno co se dnes vyrábí. zajetí mi trvá pár minut. mastné či nemastné či špinavé kotouče nevidím rozdíl u mých v brzdném účinku. že nebrzdí to je normální stav u většiny brzd nejen u těhlech.

      • otecius  

        Tak ja te jich za litra zbavim :-)

      • Vilém  

        Co to meles?

      • goofy  

        Asi dobrý matroš co? Ale pokud by ses chtěl těch brzd mermomoci zbavit, tak se jich klidně ujmu.

        • VladexAndroid  

          myslíš mechanické force? jiné nemám takže je potřebuju zatím se jich nezbavuju. ale ohlý nenarovnatelný kotouč ti dám klidně :D

          • goofy  

            No tak že víš, že stojí úplně za hovno, a nikdy jsi na nich beztak nejel… :-P

      • -b-n-x-  

        Přesně, dneska to je hrozná doba. :-) Škoda, že se už nevyrábí tak kvalitně jako před 30 lety. To byly kola tenkrát. A ty brzdy. Stačilo se jen tak lehce dotknout páčky a člověk z jakékoliv rychlosti zastavil :-)

        • couffy  

          a člověk z jakékoliv rychlosti zastavil :-) o to co bylo před tebou:D

        • Pepe72  

          :-)

        • VladexAndroid  

          u tak drahých brzd by člověk čekal že budou dobře brzdit i zamaštění a tak. za tu cenu už tam mohli dát to automatické odmašťování destiček kotoučů a odvzdušňování

          • svářeč  

            ntvl:D

          • lukas aka mitro  

            A ted si pedstav kolik stoji letadlo a taky se tam musi delat servis brzd a neudela se sam:)))

            • VladexAndroid  

              letadla mají taky brzdy? a jak to v tom vzduchu brzdí? taky to sou hydraulický kotoučovky?

              • novas752  

                Letadla (normální dopravní) maj 3 druhy brzd. Zpětnej tah motoru, aerodynamický brzdy, klapky a rušiče vztlaku a bla bla bla a pak klasický hydrauický kotoučovky.

                Ve vzduchu se brzdí ubránim tahu, stoupánim, nebo klapkama a zvýšenim aerodyn. odporu obecně.

              • lukas aka mitro  

                pusinko:-*

              • Pedo  

                to letadlo hlavně taky musí někdy přistát :)

          • kubad  

            Některým lidem by zase automaticky měly dávat rozum, , ale na tebe očividně se zapomnělo

          • hovado_cz  

            i kdyby sis na kráse dal na kolo PCCB a umastil bys je tak by nebrzdily taky :-D

          • -b-n-x-  

            Stejně jako je to u mnohem dražších aut a motorek že jo? Počkat! Tam ale nic takového taky není :-)

            • VladexAndroid  

              bike forum má omezený smysl pro humor :D

              ale že nové komponnety jsou šmejdy za tím si stojím

          • Pavel Priesel  

            Na kotouč nikdo nehrabal a na destičky taky ne… Jsem na svoje věci opatrný a dávám si na to pozor… Zajímá mě ten urivek z první zprávy… Vypálit destičky…? Jak se taková věc dělá?

            • Carloss  

              nejjednodušší je to horkovzdušnou pistolí (po vyndání z třmenu). Jinak mě u slx prochcával olej okolo pístku, tak mi to taky desky průběžně mastilo, ale pochybuju, že by se ti to stalo u obou brzd zároveň :)

              • Lamer  

                Jj, pokud přestanou brzdit obě dvě brzdy, tak je to víc než podezřelý. Ale většinou se stačí zamyslet co se s brzdama dělalo/nedělalo, co a proč se na nich měnilo a z toho většinou vyplyne, kde je problém.

            • novas752  

              Pokud jde o vypálení nových, tak najdeš největší kopec v okolí, pustíš to dolu a soustavně brzdíš, aby se deska zahřála a oškrabala vrchní vrstva.

              U některejch zamaštění to jde udělat stejnym způsobem, ale je potřeba lepší, prudší kopec aby se to zahřálo fakt hodně. Jinak můžeš zkusit desky vypálit nad svíčkou/plynem/oh­něm prostě, ale tak aby plamen lízal kovovej základ a ne desku (saze jsou mastný).

          • Strakááč  

            brzdit dobře i zamaštěný.. to je jako kdyby ty nejlepší pláště na světě by měli bejt perfektní i bez vzduchu… to je dobrá píčovina :D

    • goofy  

      Za 1. bych se divil, že tam máš organické desky. Origo se tam dávaly sintry.

      Za 2. si musí všechno sednou a kór nové brzdy se sintrovanými deskami s velkou plochou. Pokud tomu nenakládáš z kopce, tak to chvilku trvá.

      Za 3. sis to mohl při nějaké odborné manipulaci zamastit, takže odmastit kotouč, zkusit odmastit desky (ale to se většinou moc nedaří) nebo koupit nové desky. Brzdy za to fakt nemůžou.

      • lukas aka mitro  

        …hlavne at neodmastuje benzinem…

        • Pedo  

          Proč? Já odmašťuju normálně benzínem…

          • podvlada  

            Asi jak kterým benzínem. Bohužel jednou nejnemastnější věc, co jsem měl po ruce, byl Natural 95, že to byla chyba jsem se přesvědčil, když jsem je zkusil se smradem a kraválem rozbrzdit…

    • -b-n-x-  

      Taky bych to nejdříve viděl na nové desky + odmastit kotouč. Když nepomůže, tak asi zkusit odvzdušnit, a když ani to ne, tak vrátit prodejci a otřískat o hlavu.

    • Lamer  

      Postupoval bych následovně:

      • seřídit třmeny
      • odmastit kotouče a zkontrolovat, zda nejsou desky nasáknutý olejem
      • pořádně zajet, tzn. střídavě se rozjíždět a hodně velkou silou na páku brzdit

      .

      Jestli se po 2 hodinový vyjížďce a pořádnym zajetí brzd nezlepší brzdnej účinek (mě většinou stačil několika km dlouhej sjezd), pak bych zkusil pečlivě odvzdušnit a následně zase zajet (zajet doporučuju po každym „štelování“ třmenů). Pokud ani to nepomůže, pak servis, ale pro jistotu nějakej, kde budou mít dostatek zkušeností s brzdama týhle kategorie (dh/en).

      • lukas aka mitro  

        staci nahodit kasparka, dat gumicku na paku brzdy a pul hodiny saskovat na parkovisti:)

      • Baba-Ji  

        nejlip zajet na nejaky poradny sjezd, kde dostanou brzdy kour, pripadne jeste kotouce zasrat blatem

      • Lamer  

        Když budeš chodit hodně silně na brzdu (do smyku), tak se rozbrzděj mnohem dřív, než když jenom přibržďuješ. Nový sintry, který po nasazení nebzrdilly skoro vůbec si takhle sedly snad do 1 km sjezdu. Když se hejbne se třmenem, může se zprvu kvuli ne uplně ideálnímu rovnoběžnosti destiček a kotoučů zdát chod páky nepatrně měkčí, to tim zajetím vyřešíš taky.

    • scota  

      Isopropyl odmastit kotouče a desky.

    • Markony  

      Když maš zamětené desky jedí ně čim je odmastíš je koupit nové , to co popisujš se mi stalo s brzdami ZEEz obchodu mi přišly bez chladiče s obyč deskami , vyměnil sem desky za jiné a bylo po problému .

      • MatS  

        Než tam nasadí nové desky, tak ať si očistí kotouče. Jinak si ty nové desky znečistí a bude tam kde byl.

    • michomin  

      Pavle Priesele, vyjádří se k věci jak to řešíš ať se vyhneme té sáhodlouhé debatě. Jsem zvědavý na řešení a nebaví mě prokousávat se tímhle vláknem, byť jsou tam lidé, kteří si myslí, že jsou vtipní.

      • hovado_cz  

        bez jakýkoliv legrace sou řešení pouze dvě: pokusit se je odmastit pokud to nepomůže tak je vzít za prodejcem a reklamovat je (pokud byly nový)

    • Pavel Priesel  

      Sorry kluci byl jsem na závodech celý den tak jsem nepsal… Ty kotoucovky nebrzdily už od samého začátku mám už několikáté kolo a několikáté brzdy.. Pokaždé se mi zajely za pár kilometrů, tady u nás jsou všude sešupy, tyhle ale prostě nebrzdily od začátku ani na jednom z disku… Samozřejmě mám různé odmastovace přímo na disky kterými prostrikavam i desky a na avidech X.O co mám na druhým kole zadnej problém to samý na brzdach Formula co jsem právě za Sainty vyměnil dávám si pozor i na to abych na kotouč nesahal prstama ani hadrem od vazeliny… Když pribrzdim jen trochu tak brzdy vržou jak kdyby byly mokrý a když chci prostě zabrzdit pořádně tak to brzdí jak loď… Odvdusnene jsou třmrny jsem taky seridil aby chodily stejně.. Brzdy jsou nové na kole mám s nimi letos asi jen 300 km najezdino jelikož jezdím víc na druhým kole právě kvůli brzdam… Trochu mě to už vytáčí protože mám na problémy s kolem kliku. Dnes na závodech se ještě k tomu začal divné chovat tlumič tak že další super záležitost 

      • scota  

        Pravděpodobně ti třmen nepatrně rosí olej.

      • -b-n-x-  

        Takhle to teda vypada, ze jsi narazil na nejaky vadny kus. Kazdopadne reklamace.

      • Palko  

        Nevím, jestli se tě tady na to už někdo ptal nebo ne – třmeny kolem odvzdušňovacích ventilů jsou suché nebo je kolem nich trochu mastno? Pokud tam není sucho, platí, co píše scota – můžeš mít málo dotažené ventily a trošku z nich jde olej. Já jsem si takto na XT brzdách solidně promastil desky (ale zase se tím z XT staly pěkně dávkovatelné brzdy :-)). Zkus ty ventily trochu přitáhnout (klíč myslím 7 nebo 8), jejich okolí vyčistit a chvíli jezdit a brzdit. Pak zase zkus, jestli je kolem sucho nebo už mastno. Pokud mastno, platí všechno o odmaštění, co už psali lidi výš. Já jsem odmašťoval kotouče v isopropylu, desky taky, pak jsem desky pořádně vypálil horkovzduškou až přestal jít kouř ze spáleného bordelu, pak jsem je přebrousil na šmirglpapíru, znovu vymáchal v isopropylu. Potom zase všechno fungovalo.

      • MatS  

        Možná blbý dotaz. Píšeš, že jsi na tom kole měl předtím brzdy Formula a měnil jsi je za Sainty. Zkracoval jsi hadice u těch nových Saintů? A odvzdušňoval si je? A jakou brzdovou kapalinu si použil? Snad ne DOTku.

    • Pavel Priesel  

      Brzdy jsou nový celý i s pakama ne jen třmeny a montoval to známý servisak co se zabývá jen endurem a DH/FR tak že si myslím že to umí… Jdu zkouknout ty ventily…

      • Vilém  

        To by byla hodne velka haluz, kdyby byly odvzdusnovaky povoleny. Tipuju, ze to o cem psal scota, bylo spis misleno na tesneni pistku, pripadne prolinani v delici rovine trmene.

      • -b-n-x-  

        Tak to jsi možná fakt narazil na raritní šmejd z výroby no.

    • Pavel Priesel  

      Pomohlo vypálit desky horkovzduskou jak psal kolega a vzít na smirglu… Fakt byly mastný všechny 4 asi mi tam nějaká kur…A z pokoje nachcala olej naschvál hulilo se totiž z toho asi 10 min

    • Pavel Priesel  

      Díky moc za rady doufám že to pomůže i ostatním

    • Tomcat  

      Hele už se v tom mysteriozním seriálu zracím, takže možná začnu od začátku…

      • máš možnost vyměnit destičky?
      • máš možnost vyměnit kotouč?
      • máš možnost odvzdušnit brzdy?

      to máš možnost myslím ty, né dám to kamarádovi..

      Vím že kdysi Pádlista nebo Sirena měli kdysi problém s špatně vyrobenou expanzní nádobou.

      Takže, jaký je krok po odvzdušnění. Je to zmáčknutí houbové ,nebo má tvrdý závěr? Případně při pumpování pákou zkracuje se nebo prodlužuje krok páky ?

    • PAFIRA  

      Nevíte někdo kde sehnat Brzdovou hadičku Shimano SAINT SM-BH90, černá + zlatý prsten 170cm dlouhou? Co jsem hledal,tak nikde není skladem.

    • PAFIRA  

      Už si přišel na to kde byl problém? Mám totiž to samé.Navíc brzdy kvičí jako prase a nebrzdí to.Kotouče jsem odmastil,destičky taky a ještě jsem je vzal smirkem a hovno.

      • lukas aka mitro  

        Cim jsi odmastoval?

      • Strakááč  

        a vypálil jsi desky a odmastil kotouče ? protože destičky se nedají odmastit jen odmašťovadlem.. a už vůbec né ředidlem, benzínem, tím je dojebeš akorát :D

        • PAFIRA  

          Kotouče jsem odmašťoval Portou,ale je pravda,že jsem je nevypálil. Jaký je postup? Hodit do trouby?

          • Atilla  

            Chytit do kleští a nad plamen s nima.

            • novas752  

              Aby si je sazema zase nezamastil. Stačí horkovzduška.

              • Strakááč  

                jaká horkovzduška.. stačí plynovej vařič nebo já to dával do kamen vždycky na cvhiličku v kleštích a dá se to klidně i na keramickej varnej desce :)) jinak se to vypaluje odspodu (ze strany základu, co drží tu brzdnou směs)

    • PAFIRA  

      Takže znovu odmastit a vypálit?

    • PAFIRA  

      Je toto

      • lukas aka mitro  

        Aha…

        Moje zkusenost je takova, ze zamastene desky po zadne vycisteni…asi tyden v perchloru, nebrzdily jako nove…

        • Carloss  

          mě vždy vypálení horkovzduškou pomohlo..

          • PAFIRA  

            Tento týden to zkusím taky

            • Strakááč  

              Me vzdycky pomohli kamna a v létě keramicka varna deska :) nechat trochu dyl, ty desticky vydrzi vysoky teploty..

              dneska je taky pujdu odmastit na horaku.. to vubec nebrzdi.. :)

          • lukas aka mitro  

            Ja se s tim sral nekolikrat na avidech…pak jsme koupil nove desky a byl pokoj…

            • Carloss  

              Avidech.. tos měl napsat rovnou :)

              • PAFIRA  

                Kdyby to bylo na Avidech,tak bych to taky asi neřešil,ale nový desky na Sainty vyjdou skoro na litr a ještě vzhledem k tomu,že tyhle co tam mám jsou taky nový, tak to chci zkusit radši odmastit a vypálit.

                • Atilla  

                  Metaliky kupuju vždycky v akci kolem 300kč

                  • PAFIRA  

                    Kde? Jsem koukal na Kupkole a to jsou rakety…

                  • MlokCZ  

                    Ani netřeba akce. Třeba na Koloshopu vidím u G04S 309Kč jako normální stálou cenu bez akce.

                    A i kdyby náhodou chtěl sintry s chladičem (u sintrů považuju chladič za zbytečný), tak pořád stojí jen 500Kč.

                    O organikách ani nemluvě (ty jsou ještě levnější).

                    Teď koukám, že na Saint jsou jiné a s chladičem dražší jsou, H03C stojí 650–700Kč. Bez chladiče

                    • MlokCZ  

                      Bez chladiče je cena také jen těsně přes 300Kč. A jak jsem psal, tak chladič u sintrů mi přijde zcela zbytečný.

                      Tak dokonce na Koloshopu mají D02S pod 300Kč (cena po přihlášení, tedy s nějakou malou slevou co tam mám).

        • Lamer  

          Zrovna dojíždim v minulosti zamaštěný Shimano sintry a co se týče brzdnejch schopností mi přijdou celkem v pohodě. Zkoušel jsem je vypalovat horkovzduškou, ale asi jsem jim dal málo a moc to nepomohlo. Takže jen smirek a párkrát čistič brzd. Jen když se při delšim sjezdu hodně rozpálí, tak trošku špiněj kotouč a o pár procent brzděj hůř, takže jsem rád, že jsem je dojel a nevyhodil. Ale jak jsem psal nahoře, spíš bych viděl problém ve vzduchu ve třmenu, špatný seřízení třmene nebo nedostatečný zajetí/usazení destiček.

    • PAFIRA  

      Tak to potom jo,já bych tam dával s chladičem a vzhledem k tomu, že ten problém mám ve předu i vzadu,tak jsem tam s poštou za nehezkej peníz :-)

    • PAFIRA  

      Sintry bych asi nebral…

    • PAFIRA  

      Sintry než se zajedou a navíc ty zvuky který vydávají :-)

      • Atilla  

        Trochu bahna na kotouče a jsou zajeté hned. Výdrž teplotní velká, životnost 2× taková.

        • PAFIRA  

          To ano,ale zase to rychleji dodělávám kotouče

          • kubad  

            kotouče nestojí o moc víc než desky – zbytečný argument

          • lazza  

            Toho se neboj, nesezere je to. Ja mam kotouce Magury a po roce a ctvrt chlaz.sintru je na nich ubytek materialu zanedbatelnej.

          • goofy  

            Kravina. Než je sjedeš, tak je 3× rychleji ohneš tak, že už nepůjdou nějak rozumně srovnat. :-)

            • svářeč  

              posledni dobou tu jen ctu, jak lidi vse lamou a ohybaji… neco delam špatně

            • Lamer  

              Ono záleží jak a kde jezdíš. Teď mam RT86 180mm okolo 1,55 mm po 1000 km (jeden s organikama a jeden se sintrama). S organikama jsem ho zvládnul ochodit pod 1,5 mm do 500 km, ale to byl dost extrém. Kdybych to zprůměroval s klasickejma vyjížďkama, tak mi to vychází na 2 – 3 tis. km/kotouč.

              • PAFIRA  

                Mně přijde 15 párů a více jak tu psal Atilla taky hodně

                • Baba-Ji  

                  já používal Sainty vždy se sintrama a kotouče mně držely cca 2,5–3 sezóny

              • lazza  

                No já XT Shimana teda taky obrousil dřív a víc než Magury – bylo to znát i na omak, že je tam úbytek. Kromě toho sem je pořád rovnal. Ty Magury se proti tomu začaly kroutit až po nějakých 4–5tisíc a úbytek nulanulaprd. Jezdil sem s tím obdobně – přes rok tady u nás, a jednou za sezónu Alpy, kdy sem na nich stál celej sjezd, takže dostaly zabrat.

              • lukas aka mitro  

                Ono prd zalezi jak jezdis.....zalezi jak brzdis a ty asi brzdis moc:)

              • abel  

                kolik vážíš, že to takhle likviduješ? mě vydrží 2–3t km destičky sintry.

                kotouče jezdím RT76 (jsou levnější než RT86 a navíc těm sendvičovejm moc nevěřím) a měnil jsem po cca 15000km. asi bych je jezdil dál, ale chtěl jsem na nový kola větší.

                • Lamer  

                  Při nejnižší výdrži jsem měl kolem 85kg, předtim ale ještě víc a teď zas o něco míň. Spíš než jak brzdíš zaleží na tom kde co jezdíš. Na enduro trailech nebo v bikeparcích je opotřebuješ mnohem rychlejc než na klasickejch turistickejch/cyklo stezkách. Nicméně i na XC kolech mam kotouče po 2000km skoro na výměnu. A opotřebovanost beru pod 1,5mm, nemam mikrometr, takže se to dost těžko měří, ale měnim je mezi 1,5 – 1,4mm. Sintry co mam ve třmenu maj 1500km a už maj pod 1mm směsi. Ale už se snažim jezdit volnějc, těch 500km kotouč a 600km organický destičky byl dost extrém.

                  • Atilla  

                    Záleží víc na tom jak brzdíš. Kámoš nechal v Livignu desky a já je sotva načal. Takže je to určitě víc o brzdění, než o tom kde jezdíš.

    • PAFIRA  

      Tak zdá se,že je problém vyřešen.....uvidím až pořádně vyjedu

      • Strakááč  

        No, vidíš to :D taky jsem dneska vypaloval desky a odmašťoval kotouče.. a je to dost jinej brzdnej účinek :D

        • dopi  

          V čem je problém, že odmašťuješ?

          • Strakááč  

            jak v čem je problém ? :D prostě jsem měl obě brzdy zamaštěný, ani nevím jak.. prostě obě pískali a nebrzdili.. mohl jsem páku urvat a nic :D

      • Pedro404  

        Jak?

        • PAFIRA  

          Odmastil,vypá­lil,přejel smirkem,znovu odmastil a znovu vypálil

          • goofy  

            Tak tak. Pálit třeba pořád a všechno… Já sice raději pálím ovoce, ale každý to má jinak… Vypálen! :-D

          • Pavell007  

            cili bezudrzbove kotoucovky, jak tady na foru porad ctu? :)

            • Strakááč  

              bezudržbové jsou když je nezamastíš… ;) v tom je ten fígl

            • MlokCZ  

              Tak ale normální je desky nezamastit. Nikdy jsem desky nemusel kvůli zamaštění ani vypalovat, ani vyhodit.

              Jediný případ, kdy se tomu nedá vyhnout je když je vadná brzda a teče třmen. To se sice stát sem tam někomu může, ale není rozhodně na denním pořádku (mně se třeba za 14 let na kotoučích a vystřídání mnoha různých brzd nestalo nikdy).

              • Atilla  

                Stačí projet mastnou kaluží. Musíš mít neuvěřitelné štěstí, páč zamaštěné desky se řeší v servisech dnes a denně.

                • MlokCZ  

                  Jedna věc jsou promaštěné celé desky (bez vypálení na vyhození a ani vypálení nemusí vždy stačit) a druhá opravdu decentní zamaštění na povrchu (u sintrů pak nedochází k tak snadnému promaštění do hloubky jako u organik). Když už se mi vyjímečně nějaké zadaří třeba za jízdy co zmiňuješ (ale ani to se mi běžně nestává), tak jen tak malé, že to pár ostrých zabrždění vyřeší samo.

                  Jediná situace, co se mi stává pravidelněji (tzn. skoro každý rok) je zhoršené brždění při dlouhodobém stání kola v komoře, kde je mám uskladněné. To se mi stává u kola, které přes zimu nejezdím. Pak po několika měsících stání prvních pár zabrždění to brzdí hůře, ale vždy se to na první vyjížďce samo ještě vyřeší (tedy žádné promaštění desek do hloubky).

                  Spousta lidí si je zamastí sama špatným používáním sprejů (ať už na vidlice nebo řetěz).

                  • Atilla  

                    Právě dlouhodobé stání je jedním z nejčastějších důvodů zamaštění. No pokud bych vyjel se zamaštěnýma deskama, tak se to vyřeší rychle. První strom za zatáčkou, nebo skála mě prostě vyřeší

                    • MlokCZ  

                      Tak snad brzdy vyzkoušíš dříve než to někam pošleš v rychlosti.

                      • Atilla  

                        Já reaguju na to, že u tebe se to první jízdu vyřeší. Nemůžu si dovolit vyjet se zmaštěnou brzdou a doufat, že se to rozbrzdí. Si říkáš to se chytne. Jo, ale pak potřebuješ otočku přes předek, nebo fakt plynule brzdit do pomala a ono to nejde. A co pak? Nic sebereš se a jedeš domů vypalovat.

                        • MlokCZ  

                          Pokud už to nastane (s čím i trochu počítám při prvním vyjetí po několika měsících na daném kole), tak nejedu stylem to se někde chytne, ale cíleně to rozbrdím. Mně na to stačí většinou pár ostrých zabrždění (takže vyřešeno za prvních 500m kdy tomu trochu pomůžu).

                          A jak jsem psal, tak hodně zamaštěné, aby se to hned nerozbrdilo jsem to neměl nikdy.

                  • Strakááč  

                    Ja na svojem dirtu taky neodmastoval ale na horaku mi tece olej z vidle proste je to rst, hned vydreny nohy a tak.. a vzadu mi tece trochu oleje z ty dirky v ramu kdyz jsem ho ošetřoval na minulou zimu coz byla velka blbost a po case se zamasti brzda no.. silikonovej olej se dal odmastit v pohode i z kopce..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.