Pro někoho známá věc, pro mne zajímavost. Campa liťáky na historické Alfě.
(vloženo 14.7.25)
Kouba_2005: jasný, jen AR je má vzadu u převodovky/rozvodovky (ano, má motor vepředu a převodovku vzadu, stejně jako porsche 924/944), vepředu je to klasika.
easyrider: Stelvio, ale jinak velká spokojenost, až na to že pravý ital byl vždy postavený kolem motoru…
DaD: palec nahoru, specialitka, amerik moc nebylo, dvaapůlka byla ale snad ještě lepší, i ten TwinSpark měl kouzlo a na čtyřválec krásný zvuk. Teď jezdím s 2.0 GME a někdejší charakter je tentam. Euromotor, no… .
@DaD : no krasavec! kamoš měl TwinSpark a taky to celkem jelo. Ale třeba to stahování oken čudlíkama na stropě, to se jim povedlo :-)
DaD – tak to klobouček. A škoda jí, hlavně s tím Bussem
Andre tuším, že jsem u Remerxu zahlíd loga WTB a Campagnolo…
Já měl přesně tuto: Alfa Romeo 75 3.0 V6 America ASI CRS. Pak jsem ji trochu „upravil“ když jsem se nevešel do zatáčky. V té době neskutečný kočár! Fňuk:(
Petr Ch má pravdu a tuším, že to byl ČZ, bavíme se o ´90. A není to tajná informace, když jsem pracoval ve Velu, tak se o tom vědělo min. mezi obchodníky. Tuším, že taky Remerx vyráběl někomu jinému ráfky a Drátovna Hvězdonice (nebo jak se to jmenovalo) dodávala drát (myšleno jako vstupní materiál) pro DT Swiss. Tenkrát jsem se o tom bavil s majitelem.
Rossi jo jo. Notorické místo. Bohužel moje je ještě sprasená po bouračce, takže 2× takovej *******…
@easyrider : ten příběh důvěrně znám, stejná platforma jen Fiat Coupé Turbo :-)
A už to tady nebudu plevelit…
Ano, před FL. 16" budou jasná volba, až mi nějaký padnou do mého úzkého budgetového okna :) . Momentálně na to ale ani žádná kola nepotřebuju. :)
@ROSSI77 : hmmm, ty se vyznáš, díkes. Byl jsem pod tím autem a kotoučů jsem si ani nevšiml :-) Takže to má brzdy jak Oltcit (Citroën Visa)? Tam jsme chtěli jednou s kamošem mrknout na brzdy, sundáme kolo a nic … tak mu říkám, že proto to nebrzdí, páč tam nemá brzdy :-)
Pěkná 155 (před FL, že?), na tu ale tyto 14" pasovat nebudou. Je to design dělaný na původní hranatou Giuliettu, 75 a 90, které měly kotouče u rozvodovky z důvodu snížení odpérovaných hmot. Proto mají tak malé otvory a jsou takto složitě tvarovaná, kola s většími otvory by zela prázdnotou.
Na 155 pasují nejlépe Speedliny :-) ideálně 16".
Jinak Campa dělala kola i pro Fiat, na modely 125/130/Dino.
Nebyly to odlitky, ale výkovky z podniku Strojmetal Kamenice. Tato firma prodávala i sedlovky které byly nápadně podobné výrobkům Campa, takže si myslím, že i ty měly původ tam.
@easyrider : jsou to jen 14" a pochybuju, že by se jich pán chtěl zbavit :-)
@Petr Ch : škoda, informace jistě zajímavé a nějak mě nenapadá, jak by je tu mohl někdo zneužít.
Ty bláho, ty by sedly na ten můj šrot. Jestli to teda ještě někdy dostanu z garáže. Když už jsem se Campy se slzičkou zbavil, tak aspoň ty elektróny… :)
Kouba_2005: …no jo, no:) Určitě nepatřím k těm, co se sem chodí vykecat a postují zde jeden nesmyslný,zbytečný příspěvek za druhým. Pojem nejmenovaná slévárna znamená, že v ní přímo pracuje můj kamarád, který mně sdělil podrobnosti, které jsou ale firemním tajemstvím. Proto jsem zde nic konkrétního víc nenapsal, prostě to nejde, i když jsou to zajímavé údaje.
@Petr Ch : tak si znova přečti tvůj přeposlední post. Naznačuješ, že něco víš A když jsme u těch dodávek materiálu, tak například jedna nejmenovaná brněnská slévárna delší dobu dodává hliníkové slitiny několika nejmenovaným cyklistickým výrobním firmám. ale nevypadne z tebe nic konkrétního. Prostě jen další pohádkář.
Kouba_2005: Osobně téhle informaci plně věřím, nezdá se mně nic divného na tom, že Campagnolo někdy nakupovalo materiál do své výroby v bývalém Československu.
@Petr Ch : takže JPP :-)
nooski: Pochybuji, že k téhle informaci najdeš nějaký zdroj. To ani dnes se nedopátráš, kde si firma nakupuje materiál do své výroby. Vím o tom tohle: probíhalo to před rokem 89 a brali to v nějaké slévárně, která se nacházela hned vedle Prahy. Svého času jsem věděl název místa, ale po těch desítkách let jsem ho již zapomněl. A jak jsem již psal níže, jednalo se o surové odlitky určené k výrobě náb. Mezi cyklisty se tahle informace dostala a dále se v komunitě šířila.
A když jsme u těch dodávek materiálu, tak například jedna nejmenovaná brněnská slévárna delší dobu dodává hliníkové slitiny několika nejmenovaným cyklistickým výrobním firmám.
plysovkozisek: Cenu nemá smysl řešit, pro někoho je 6000 Kč to stejné co pro jiného 60 Kč. Ale je to kus nádherné práce, očumoval ji v obchodě ve vitríně :)
Vývrtka na víno za 6000 kč někde i za víc. Zřejmě pevní cenová.
Větší zajímavost mně přijde, že na jednu stranu dodávali výrobky několika automobilkám z duralových odlitků a v tu samou dobu si nechali v bývalém Československu odlévat duralové polotovary pro vlastní výrobu náb.
Krása, srdce Campagnolisty plesá, ale na Golfu by to vypadalo nepatřičně! :-D
VojtaXY : přesně, celý svět je otvírák na pivo, netřeba žádná speciálka
Věřím ale, že spoustu místních „ladičů“ by za podobnou věc dalo rádo spoustu peněz, kdyby na tom byl nějakej drahej nápis.
@nooski, jecnak : díky hoši za osvětu
Firma vyráběla i dnes už vysoce ceněné slitinové disky pro Lamborghini, Alfa Romeo, Ferrari či Maserati, disky pro auto Ferrari Formule 1, kotoučové brzdy pro skútr Lambretta, ale i specialitky pro satelity NASA či luxusní otvírák na víno
zajimavy, to jsem vubec netusil…